Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2004, 11:28
T!ne
Avatar van T!ne
T!ne is offline
Hallo iedereen;
ik kom even een beroep doen op jullie Voor Ned hebben we een krantenartikel gekregen over kernenergie. Nu hebben we een totaaltaak af te werken. Eén opdracht daarvan is 'Schrijf de laatste alinea voor een ander publiek'. Ik zou voor de mensen willen schrijven die pro-kernenergie zijn. Mijn leerkracht zei (vorige week) dat je dan kenmerkende woorden moest gebruiken. Maar ik zou niet weten welke precies. Gewoon woorden zó dat het opvalt dat ik vóór kernenergie ben.
Alvast bedankt
Tine
__________________
Having again my favourite dream.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2004, 12:28
Liesjeuh
Avatar van Liesjeuh
Liesjeuh is offline
hoe kunnen we je daar nu bij helpen als we je alinea niet eens gelezen hebben??
__________________
*Nee heb je, ja kun je krijgen*
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 13:18
T!ne
Avatar van T!ne
T!ne is offline
Sorry .. *wist dat ik iets vergeten was*
De behoefte aan kernenergie was na de oliecrisis enorm gestegen en de concurrentie tussen de leveranciers van nucleaire uitrusting was vaak moordend.

Dit laatste probleem werd het eerst aangepakt. In Londen kwamen in 95 op Amerikaans aandringen een aantal exporterende landen bijeen, niet alleen de belangrijkste nucleaire leden van de OESO maar ook Rusland. De landen stelden een gedragscode op voor de exporten waaraan ze zich alle dienden te houden Geëist werd dat er bijvoorbeeld geen transacties zouden plaatsvinden tenzij het importerende land inspectie van de IAEA zou aanvaarden. De Amerikaanse wens de export van verrijkings -en opwerkingsfabrieken te verbieden, werd door de andere industrielanden echter niet gedeeld. De Amerikaanse president was hier erg ontevreden over. Zelf had hij in de VS voorlopig al een einde gemaakt aan het opwerken van plutonium en had hij de subsidie stopgezet voor de ontwikkeling van de zogenaamde snellekweekreactor, die plutonium als brandstof gebruikt. Het bleek echter heel lastig andere landen ervan te overtuigen hetzelfde te doen. Japan en vele West-Europese landen, die zelf niet over uraniumvoorraden beschikken, zien de plutoniumeconomie als een goede oplossing voor hun energieproblemen. En landen in de Derde Wereld, bijvoorbeeld Brazilië, zijn woeden wanneer de Amerikanen strenge controle eisen op hun nucleaire programma's. Het woord neokolonialisme klinkt dan al gauw. Vandaar dat de VS het nu niet alleen zoeken in dwangmaatregelen, maar ook in gemeenschappelijk overleg. In oktober 97 ging in Washington een tweejaarlijkse conferentie van start. Wetenschapsmensen uit industrielanden en de Derde Wereld onderzoeken of er een nucleair programma mogelijk is dat de aanwezigheid van gevaarlijk afval zo veel mogelijk beperkt en toch ieders behoefte aan kernenergie bevredigt. Maar of zo'n programma bestaat, is zeer de vraag. Bovendien is er al zo veel geïnvesteerd in snellekweekreactoren dat het erg moeilijk zal zijn West-Europa en Japan ertoe te bewegen over te gaan op nieuwe technieken.
__________________
Having again my favourite dream.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 15:00
Liesjeuh
Avatar van Liesjeuh
Liesjeuh is offline
wel lang voor een slotalinea
__________________
*Nee heb je, ja kun je krijgen*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.