Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2008, 09:08
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
De hond van mijn vriendin is van de week gedood door een stier.
De hond werd uitgelaten in een groot uitlaatgebied bij ons in de buurt.
Naast dat gebied is een weiland, de enige afschijding tussen het uitlaatgebied en het weiland was een heel smal slootje wat voor een deel droog stond.
Nou is haar hond door dat droge slootje gegaan en de stier heeft hem gelijk aangevallen.
De hond is bijna gelijk overleden omdat al zn organen gescheurd en kapot waren.
Er worden daar heel de dag door honden uitgelaten en er spelen ook veel kinderen, voor hetzelfde geld gebeurd het vandaag of morgen nog een keer!
Nou is mijn vraag, moet de afschijding van zo'n weiland niet aan bepaalde eisen voldoen?
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2008, 09:14
handschoen
Avatar van handschoen
handschoen is offline
Wat naar zeg!

Meestal zie je bij weilanden met paarden/koeien wel een soort van hek, toch? Maar geen idee of dat verplicht is..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 12:28
Verwijderd
Ik denk dat als de afscheiding zodanig is dat de stier (in dit geval) niet ontsnapt, de afscheiding ook voldoende is. Lullig maar waar - als jij je hond niet uit een gevaarlijk gebied kunt houden, is het wel jouw schuld als 'm iets overkomt. Als je 'm naast een snelweg had laten spelen en hij was de weg opgerend en doodgereden, is het ook niet de schuld van de automobilist denk ik zo...

Maar goed, wel zwaar kut, moet niet denken dat ons hondje zoiets overkomt.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 15:00
Verwijderd
Natuurlijk moet het hek/afschijding voldoende zijn om een stier tegen te houden, maar ik weet verder nog of er andere 'eisen' zijn. Dan zou je er gewoon een muur omheen moeten bouwen, want geef eerlijk toe, ookal had het een hek geweest met 6 horizontale balken, jouw hond had alsnog het weiland in kunnen lopen.

Treurig, maar eigen verantwoordelijkheid. Jammergenoeg kan een hond niet voorzien dat een stier zich aangevallen voelt door hem en is de baas te laat met reageren geweest.

Wat doe je ertegen? Niets.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 15:35
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Citaat:
. Lullig maar waar - als jij je hond niet uit een gevaarlijk gebied kunt houden, is het wel jouw schuld als 'm iets overkomt. Als je 'm naast een snelweg had laten spelen en hij was de weg opgerend en doodgereden, is het ook niet de schuld van de automobilist denk ik zo...

Maar goed, wel zwaar kut, moet niet denken dat ons hondje zoiets overkomt.
De hond werd uitgelaten op 1 van de weinige uitlaatzones hier in onze woonplaats.
Dus gevaarlijk gebied zal het dan toch niet zijn lijkt mij?
En het doel hiervan is ook echt niet om de schuld bij iemand neer te leggen, niemand doet zoiets expres.
Maar waar het ons omgaat is dat die stier naast een uitlaatzone staat (hier lopen alle honden dus los) en er loopt ook een wandelroute! Daarnaast spelen er heel veel kinderen op die plek.
Wie zegt er dat die stier zich niet bedreigd voelt als er bijvoorbeeld kinderen spelen of langsrennen?
Het is helemaal niet de bedoeling om de schuld bij de eigenaar van de stier te leggen ofzo, want daar zal de hond niet mee terug komen, maar ik zie het verdriet van mn vriendin en we willen dit graag voor andere mensen voorkomen!
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 15:52
Verwijderd
Je ziet niet in dat de stier juist aanvalt omdat de hond zijn grondgebied en dus zijn veilige zone betreedt? Dat is een hele andere situatie. Als iemand ongewild je huis binnen komt sla je hem toch ook voor zijn harses, maar je zou niet zomaar de straat op rennen om iemand een mep te verkopen.

De kans is klein dat de stier, uit zichzelf, over een slootje heen, kinderen/mensen of dieren aanvalt.

Daarbij, heb je al aangebeld bij de boer (ik neem aan van wel want de hond is dood) met dit verhaal, en heb je hem erop gewezen dat je het als riskant ziet dat er alleen maar een droog slootje tussen zit?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 08:19
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
[QUOTE=Sovreze;27420991]Je ziet niet in dat de stier juist aanvalt omdat de hond zijn grondgebied en dus zijn veilige zone betreedt? Dat is een hele andere situatie. [QUOTE]

Natuurlijk zie ik dat wel in, maar zie jij wel in dat kinderen, en honden dat soort dingen nou eenmaal doen?
Tuurlijk voelt dat beest zich dan bedreigd, maar het is bekend dat daar honden en kinderen spelen en die denken er nou eenmaal niet bij na als ze over een slootje springen.
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day

Laatst gewijzigd op 22-04-2008 om 13:45.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 12:10
Verwijderd
[QUOTE=aapje;27424000]
Citaat:
Je ziet niet in dat de stier juist aanvalt omdat de hond zijn grondgebied en dus zijn veilige zone betreedt? Dat is een hele andere situatie. QUOTE]

Natuurlijk zie ik dat wel in, maar zie jij wel in dat kinderen, en honden dat soort dingen nou eenmaal doen?
Tuurlijk voelt dat beest zich dan bedreigd, maar het is bekend dat daar honden en kinderen spelen en die denken er nou eenmaal niet bij na als ze over een slootje springen.
nou dat merken ze dan vanzelf wel, sorry hoor maar t laatste wat ik deed toen ik klein was was in de wei bij de koeien rennen, die beesten hebben hoorns, dat heb je als kind wel door dat die link zijn en als ouder is het wel zo slim om door te geven dat je dat niet moet doen. wat betreft honden, hou ze in de gaten en bij je...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 14:12
Verwijderd
Inderdaad, je kan die stier laat staan die boer moeilijk ergens anders neerzetten (waar dan wel? overal lopen mensen en dieren langs bij wijze van spreken) alleen maar omdat het risico bestaat dat er een dom kind of een 'domme' hond een verboden stuk land op rent.

Een hek had wel mooi geweest inderdaad, en als die stier zo moeilijk op te naaien is zeker, maar de sloten in weilanden zouden genoeg moeten wezen, de pech is alleen dat ze weleens droog staan. Voorkomen kun je het toch niet.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 14:48
Verwijderd
Misschien kan de gemeente zo'n kippengazen hek om de uitlaatplek zetten (of iig tussen de wei en die uitlaatplek)?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Het Niet Grappig Topic
maxwell
59 02-07-2008 16:48
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Seneca
happiegirl
6 27-09-2006 17:57
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 16:53
Flora & Fauna Het leven van honden in Spanje
Mister 1986
43 28-07-2003 17:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.