Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Wil je graag het Tiswah topic terug op N&A?
Ik wil graag het Tiswah topic terug 15 53.57%
Ik wil het Tiswah topic niet terug 10 35.71%
Ik wil het Tiswah topic in een andere vorm terug 2 7.14%
Het maakt me niet zo veel uit 1 3.57%
Anders, nl... 0 0%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2009, 08:29
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Hallo allemaal,

Het is vandaag het einde van de test-periode waarin er geen Tiswah topic op N&A is geweest. Ik wilde daarom evalueren hoe erg mensen het topic gemist hebben?

Ik heb zelf eigenlijk het Tiswah topic niet gemist. Er zijn wel een aantal topics geweest met minder serieuze inslag, maar meestal verdwenen die gewoon na wat hilariteit in de forum-vergetelheid. Voor de rest heb ik wel het idee dat het aantal semi-serieuze topics beduidend meer aandacht hebben kunnen krijgen en daardoor de discussies ook met een iets luchtigere toon.

Een nieuw Tiswah topic voegt niet zo veel toe verwacht ik. Ik vind het zo wel prettig.
__________________
Altijd nuchter
Advertentie
Oud 01-04-2009, 08:59
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Ik wilde eigenlijk anders, namelijk tiswah invullen :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 01-04-2009, 10:24
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Tiswah kreeg af en toe toch wat diepgang, wat niet de bedoeling was.
Sommige onderwerpen kregen toch een staartje met een zwaardere lading, die zouden dan naar een separate topic moeten -> werk voor de forumbaas waar 'ie niet op zit te wachten neem ik aan.
Was dat de reden van het weghalen van het tiswah topic?
Is het mogelijk het tiswah topic zo in te richten dat er maar 1 nieuw bericht te plaatsen is met (let's say) maximaal 5 reacties? (Vrees van niet)
Oud 01-04-2009, 12:30
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
de illusie van inspraak/democratie. Goed op balkenende gelet de laatste tijd.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 01-04-2009, 13:11
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Tiswah kreeg af en toe toch wat diepgang, wat niet de bedoeling was.
Sommige onderwerpen kregen toch een staartje met een zwaardere lading, die zouden dan naar een separate topic moeten -> werk voor de forumbaas waar 'ie niet op zit te wachten neem ik aan.
Was dat de reden van het weghalen van het tiswah topic?
Is het mogelijk het tiswah topic zo in te richten dat er maar 1 nieuw bericht te plaatsen is met (let's say) maximaal 5 reacties? (Vrees van niet)
Een van de ideeen was vooral dat er nogal veel in het Tiswah topic terecht kwam, ook al hoorde het er niet echt. De FBs kunnen ook het Tiswah topic scannen en daar topics uit afsplitsen als deze topic-waardig geacht worden. Het is in ieder geval niet de bedoeling dat N&A discussies alleen over Wilders en Isreal gaat en de rest in het Tiswah topic verdwijnt.

En @Veroorzaker - Ik maak geen topics aan als we niet van plan zijn er naar te luisteren. In het geval van het Tiswah topic zijn Kenjirro en ik het bijv. niet eens. Ik vind het niet zo nodig, Kenjirro vindt dat het wel toevoegd. Ik zeg inderdaad niet dat wat er uit de poll komt ook daadwerkelijk direct wordt overgenomen, maar als er erg veel behoefte blijkt te zijn aan een Tiswah topic, dan lijkt me niet dat het wegblijft.

Daarnaast is de poll bedoeld om alle mensen die wel lezen maar niet posten op N&A uit te nodigen hun mening te geven.
__________________
Altijd nuchter
Oud 01-04-2009, 13:35
Verwijderd
Citaat:
de illusie van inspraak/democratie. Goed op balkenende gelet de laatste tijd.
Wat een onzin veroorzaker. Anders hadden we dit topic nooit gemaakt.

Ik vind het moeilijk. Ben wel een voorstander van een tiswah topic, maar vind N&A nu wel een stuk levendiger dan voorheen. En daarin moet ik Kitten gelijk geven. Maargoed we wachten af wat de meeste forummers vinden.
Oud 01-04-2009, 14:05
ganralph
ganralph is offline
prima zoals het is nu!
ik vond N&A de afgelopen maand eindelijk weer eens leuk, zelfs als ik niet vanaf het begin bij een topic betrokken was.

daarnaast heb ik nooit begrepen waarom het een ramp zou zijn als een onderwerp maar 5 reacties krijgt. als je echt een nuttige stelling kan putten uit "vrouw poept drol in vorm van paard", mag je het best proberen, toch?

er zijn deze maand volgens mij weinig tot geen topics gesloten (heb het niet nagezocht) die te weinig discussiewaarde zouden hebben. kortom: een tiswah-topic is nu helemaal niet nodig.

komt bij dat het tiswah-topic toch alleen maar copy/pasten was van nieuwssites die iedereen op kan zoeken. de "opmerkelijk"-categorie krijgt in steeds meer nieuwsmedia steeds meer aandacht, en dus voegt het hier niets toe. het is een (discussie)forum, geen nieuwssite.

(en bovendien heb ik een hekel aan sticky verzameltopics )
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 01-04-2009, 15:52
Verwijderd
Zouden de mensen die voor stemmen, het ook kunnen beargumenteren aub.
Oud 01-04-2009, 16:07
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Zouden de mensen die voor stemmen, het ook kunnen beargumenteren aub.
Waarom zou dat behoeven.

er is regelmatig sprake van leuke, sappige, opmerkelijke, kotsopwekkende berichtgeving die om de een dan wel de andere reden gelezen dient te kunnen worden op het forum, waarvan het of zo is dat de discussie al meermalen is gevoerd of de discussie conclusieloos is/was of een ver van mn bed show.

kortom artikelen die niet direct een eigen topic behoeven.

Exact de eerste post van het tiswah topic verklaarde prima waar het tiswah topic voor diende...

ben een maand weggeweest en vind het eigenlijk nogal om te janken dat hij nog niet terug is.

Citaat:
daarnaast heb ik nooit begrepen waarom het een ramp zou zijn als een onderwerp maar 5 reacties krijgt. als je echt een nuttige stelling kan putten uit "vrouw poept drol in vorm van paard", mag je het best proberen, toch?
natuurlijk, als er een tiswah topic is en jij kan een discussie formuleren uit een nieuwsbericht "vrouw poept drol in vorm van paard" dan mag je daar gewoon een losse discussie over starten.

Citaat:
er zijn deze maand volgens mij weinig tot geen topics gesloten
Mja dat kan meerdere redenen hebben, bv dat er überhaupt al weinig gesloten wordt op N&A.

hier heb je een mooi tiswah voorbeeld mien jung:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1747604
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1747948
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1747981

hadden allen of tiswah moeten zijn, of al gesloten moeten worden vanwege de 0.0 discussiewaarde.

het enige wat ik nu op N&A zie is een paginalange lijst met troep in plaats van 5 a 6 discussies die bovenaanstaan en goed lopen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 01-04-2009 om 16:16.
Oud 01-04-2009, 16:33
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
het enige wat ik nu op N&A zie is een paginalange lijst met troep in plaats van 5 a 6 discussies die bovenaanstaan en goed lopen.
Ik heb het prima naar mijn zin gehad met de meeste topics, ook al waren ze wat korter of minder diepgaand. Ik vind het erg jammer dat je dit troep noemt, want dat is een mening, niet een feit. Van je drie gequote topics was er maar 1 met te weinig reacties of discussie-waard om hier niet thuis te horen.
__________________
Altijd nuchter
Oud 01-04-2009, 16:40
Verwijderd
Ik vind het wel beter zo. Met het tiswa-topic las ik eigenlijk bijna alleen mee hier, maar nu post ik ook wat vaker.
Oud 01-04-2009, 16:44
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik heb het prima naar mijn zin gehad met de meeste topics, ook al waren ze wat korter of minder diepgaand. Ik vind het erg jammer dat je dit troep noemt, want dat is een mening, niet een feit. Van je drie gequote topics was er maar 1 met te weinig reacties of discussie-waard om hier niet thuis te horen.
Onzin alle 3 hebben 0.0 discussiewaarde...

inderdaad aan reacties geen gebrek, maargoed dat zegt meer over het algemene niveau dan of ze wel of niet in tiswah thuishoren.

want stiekem weet iedereen hier dondersgoed dat een kerktoren in zwolle lekker boeiend is, moskeegangers en hondeneigenaren over en weer niet zo moeten zeiken en doden bij turks-koerdisch verkiezinggeweld nou niet bepaald ongehoord is...

allemaal zonder twijfel interessant genoeg om een post of 5 over te hebben, maar als losse topics troep waarin niemand alle pagina's gaat lezen en als je ze doorkijkt ziet dat veel mensen hetzelfde zeggen over het onderwerp daardoor...

maargoed, dat het FBteam en ik hierin van mening verschillen is me bekend dus "men" zoekt het maar lekker uit...

Citaat:
want dat is een mening, niet een feit.
Uiteraard, ik pretendeer dan ook niet feitelijkheden neer te posten als antwoord op de vraag of er behoefte is aan een tiswah topic:
als ik dat deed zei ik wel: Zie poll
of; E = mc²

Ik wil er verder ook niet te veel woorden aan vuilmaken dus ik zal je iets tegemoed komen:

geen tiswah is logisch want jullie willen een laagdrempelig N&A subforum, dat houdt in dat je dus tiswahachtige discussies op N&A krijgt die anders in tiswah gedumpt werden...
ik vind dat geen goed idee, als je laagdrempelig nieuws wilt lees je de telegraaf (of 1 van zn dochters) maar en wordt je vooral lid van Powned.

maar er was al besloten dat het laagdrempeliger moest derhalve is de conclusie dat tiswah eraan gaat...

feit 66.67% wil em voorlopig terug.
feit er werd gevraagd om een argumentatie van een der voorstemmers.

ik bedien slechts op die wenk.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 01-04-2009 om 16:55.
Oud 01-04-2009, 17:06
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
De FBs kunnen ook het Tiswah topic scannen en daar topics uit afsplitsen als deze topic-waardig geacht worden.
Prima
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Oud 01-04-2009, 19:50
Verwijderd
Ik ben voor behoud van de huidige situatie.
Oud 01-04-2009, 20:01
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Terug d'rmee.
__________________
Guilty of being white.
Oud 01-04-2009, 20:26
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Owant stiekem weet iedereen hier dondersgoed dat een kerktoren in zwolle lekker boeiend is, moskeegangers en hondeneigenaren over en weer niet zo moeten zeiken en doden bij turks-koerdisch verkiezinggeweld nou niet bepaald ongehoord is...

geen tiswah is logisch want jullie willen een laagdrempelig N&A subforum, dat houdt in dat je dus tiswahachtige discussies op N&A krijgt die anders in tiswah gedumpt werden...
ik vind dat geen goed idee, als je laagdrempelig nieuws wilt lees je de telegraaf (of 1 van zn dochters) maar en wordt je vooral lid van Powned.
Dit eigenlijk, het wordt een mini-fok als op ieder bericht gereageerd wordt om het reageren.

Wat ik me afvraag is waarom mensen nu wel posten en anders niet.

Citaat:
De FBs kunnen ook het Tiswah topic scannen en daar topics uit afsplitsen als deze topic-waardig geacht worden.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 02-04-2009, 01:33
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Wat ik me afvraag is waarom mensen nu wel posten en anders niet.
Om de een of andere reden hebben forumgebruikers scholieren een natuurlijk afgunst tegenover dingen waar [Belangrijk] voor staat

@kitten vind overigens je:"anders komen er alleen maar israel of wilders topics" ook een beetje kul, bv dat topic over kern/duurzame energie (even los van de discussie of die niet op techniek hoort), de jsf of piraten kan prima en zo komen er wel vaker algemeen discutabele onderwerpen langs die prima netjes en niet kantine-achtig neergeplempt worden...

wij kunnen er verder weinig aan doen dat de media eenzijdig en discussieloos voer neergooit elke dag en bij voorkeur ook nog eens van elkander gekopieerd... inclusief dat er dode pinguins zijn aangespoeld in chilli.

sommige nieuwsberichten zijn gewoon lollig, opmerkelijk of alleen maar regionaal interessant, die horen een plekje te hebben en das m.i. gewoon niet op de hoofdpagina, dan kan je net zo makkelijk www.nu.nl intikken is nog eens 14 letters minder werk

bovendien is deze situatie ook voor jullie als FBs eigenlijk meer werk (dwz als jullie het werk zouden doen) want ipv 1 tiswah topic scannen en de rotopmerkingen eruit halen mogen jullie nu topic voor topic persoonlijke aanvallen filteren.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 02-04-2009 om 08:24. Reden: Het is niet de bedoeling hier kritiek te leveren op individuele users
Oud 02-04-2009, 09:22
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
want stiekem weet iedereen hier dondersgoed dat [...] moskeegangers en hondeneigenaren over en weer niet zo moeten zeiken
alle topics gaan over over en weer zeiken van groepen. dit vond ik niet het meest interessante topic, maar laat het na 5-10 reacties lekker wegzakken.

Citaat:
geen tiswah is logisch want jullie willen een laagdrempelig N&A subforum, dat houdt in dat je dus tiswahachtige discussies op N&A krijgt die anders in tiswah gedumpt werden...
ik vind dat geen goed idee, als je laagdrempelig nieuws wilt lees je de telegraaf (of 1 van zn dochters) maar en wordt je vooral lid van Powned.
dit forum is ook voor 13-jarigen, en - als ze willen - voor demente bejaarden. Toen ik 13 was begreep ik geen hut van het hele Israël-Palestina probleem. Maar een laagdrempelige discussie als die over een kerktoren in Zwolle is dan iets waarmee je wel wat hebt; waar je een mening over kunt vormen; waar je leert discussiëren; en waar je eigen discussieniveau langzaam mee opgekrikt wordt tot het grote mensen Israël/Palestina-werk.

de politicologen onder ons doen er misschien goed aan om dit soort topics niet "over te nemen" met een herhaling van zetten uit een eerder, dieper, topic.


Citaat:
sommige nieuwsberichten zijn gewoon lollig, opmerkelijk of alleen maar regionaal interessant, die horen een plekje te hebben en das m.i. gewoon niet op de hoofdpagina, dan kan je net zo makkelijk www.nu.nl intikken is nog eens 14 letters minder werk
zoals je in mijn eerste post kunt lezen, zou dit voor mij reden zijn om het tiswah-topic juist weg te laten.

- een onderwerp met discussiewaarde (hoog- of laagdrempelig) verdient een eigen topic. Daaronder ook topics over herbouwde kerktorens. topics met een potentieel tot discussie worden meteen doodgeslagen als je er het stempel "tiswah" op plakt.
- een onderwerp zonder enige discussiewaarde (vaak een copy/paste zonder ook maar een poging tot stelling) hoort niet thuis op t forum.

het moet hier geen Fok worden nee, maar een "kijk eens wat ik gelezen heb"-linkdump is ook overbodig.
__________________
Change the planet, or go home.
Ads door Google
Oud 02-04-2009, 11:39
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:

dit forum is ook voor 13-jarigen, en - als ze willen - voor demente bejaarden. Toen ik 13 was begreep ik geen hut van het hele Israël-Palestina probleem. Maar een laagdrempelige discussie als die over een kerktoren in Zwolle is dan iets waarmee je wel wat hebt; waar je een mening over kunt vormen; waar je leert discussiëren; en waar je eigen discussieniveau langzaam mee opgekrikt wordt tot het grote mensen Israël/Palestina-werk.
Afschaffen van tiswah leidt niet tot meer 13-jarigen users (of van die doelgroep) op N&A. Het topic dat je aanhaalt is daar een goed voorbeeld van.
Citaat:

- een onderwerp met discussiewaarde (hoog- of laagdrempelig) verdient een eigen topic. Daaronder ook topics over herbouwde kerktorens. topics met een potentieel tot discussie worden meteen doodgeslagen als je er het stempel "tiswah" op plakt.
- een onderwerp zonder enige discussiewaarde (vaak een copy/paste zonder ook maar een poging tot stelling) hoort niet thuis op t forum.

het moet hier geen Fok worden nee, maar een "kijk eens wat ik gelezen heb"-linkdump is ook overbodig.
Als FBs posts met discussiewaarde afsplitsen/wegfilteren uit tiswah en deze als nieuw posten is dit 'opgelost.'
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.

Laatst gewijzigd op 02-04-2009 om 12:02.
Oud 02-04-2009, 11:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Wat ik me afvraag is waarom mensen nu wel posten en anders niet.
1/5e van de nieuwe topics in N&A zijn van mij (als TS). Dat moet je eigenlijk wegdenken, want ik was niet meer zo actief in de laatste dagen van het tiswah topic.

en verder sluit ik me aan bij arpos.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-04-2009, 12:54
fractuur
fractuur is offline
Ik heb het wel gemist eigenlijk. Sticky topics hebben ook niet mijn voorkeur, maar soms kwam ik wel berichten tegen waarvan ik dacht: leuk als het forum het weet en wat reacties mee uit te lokken, maar niet goed genoeg voor een topic. En dat er af en toe een leuke discussie uit een tiswah-bericht komt duurt het vaak toch niet langer dan een post of tien en dan bloedt het weer dood. Vind ik juist het leuke aan tiswah-berichten..

Is het ook niet zo dat mensen nu hebben gezien dat je met wat mindere onderwerpen ook leuke discussies kunt hebben en dat dat posten met of zonder tiswah toch wel doorgaat?
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 02-04-2009, 12:55
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Afschaffen van tiswah leidt niet tot meer 13-jarigen users (of van die doelgroep) op N&A. Het topic dat je aanhaalt is daar een goed voorbeeld van.
nee, maar als die op andere manieren bij N&A betrokken kunnen worden, zouden ze eerder terug komen als er hier meer laagdrempelige topics te vinden zijn.

Citaat:
Als FBs posts met discussiewaarde afsplitsen/wegfilteren uit tiswah en deze als nieuw posten is dit 'opgelost.'
ja, maar zo wordt iedere potentiële, laagdrempelige discussie bestempeld tot "troep, tenzij... (een forumbaas actief ingrijpt of zo)"

je maakt N&A toegankelijker als je zegt: "alles kan, tenzij... (een fb het een nutteloos topic vindt)"
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 02-04-2009, 13:43
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Van je drie gequote topics was er maar 1 met te weinig reacties of discussie-waard om hier niet thuis te horen.
En het vierde omdat de forumbaas het vanaf het begin al tendentieus vond?
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 02-04-2009, 14:13
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
alle topics gaan over over en weer zeiken van groepen. dit vond ik niet het meest interessante topic, maar laat het na 5-10 reacties lekker wegzakken.
Dat vind ik dus heel het probleem, door het wegzakken en uppen van allerlij topics verdwijnen goed of langlopende discussies ook naar de achtergrond, waarmee het meer op DK lijkt dan een nieuwsdiscussieforum, ik ben overigens niet geheel ongevoelig voor de voor-geen-tiswah argumenten want ik snap de redenatie wel.

Citaat:
dit forum is ook voor 13-jarigen, en - als ze willen - voor demente bejaarden.
Niet waar bejaarden zijn helemaal niet welkom hier

Citaat:
Toen ik 13 was begreep ik geen hut van het hele Israël-Palestina probleem.
Dat klopt daarom begin je ook gezellig op DK en kijk je eerst ff mee op N&A als het je al kan schelen, bovendien is het helemaal niet zo dat de uiteenzetting van een 13jarige hoe simplistisch ook perse ongewenst is in zulke topics, domme vragen bestaan in essentie niet, waar we wel een bloedhekel aan hebben is van die hit-en-run herhalingen zoals een paar notoire bekenden dat plegen te doen (ik weiger namen te noemen dat snap je)

Ik kan me best voorstellen dat een jonger iemand bepaalde ongegronde veronderstellingen heeft over moeilijkere onderwerpen, sterker nog, zelfs mensen van mijn leeftijd hebben dat nog mijzelf niet uitgezonderd, het meedoen op N&A gaat dan ook niet zo zeer om het snappen van het onderwerp maar over het bereiken van een consensus met daarin alle mogelijke argumentatie van links tot rechts, feitelijk gezien kraamt iedereen zo'n beetje naar beste weten onzin uit zijn nek.

Citaat:
Maar een laagdrempelige discussie als die over een kerktoren in Zwolle is dan iets waarmee je wel wat hebt; waar je een mening over kunt vormen;
Welke dan de enige 3 die ik kan bedenken zijn;
Shit wat leuk ik woon in de buurt van zwolle
Prima of
alle kerken met of zonder torens mogen de vuilbak in.

Citaat:
waar je leert discussiëren; en waar je eigen discussieniveau langzaam mee opgekrikt wordt tot het grote mensen Israël/Palestina-werk.
Niks grote mensen aan die israel discussie; sterker het is het meest kinderachtige en uitgemolken zeikonderwerp dat er bestaat, zo erg zelfs dat ik er pertinent aan weiger mee te doen.

Citaat:
de politicologen onder ons doen er misschien goed aan om dit soort topics niet "over te nemen" met een herhaling van zetten uit een eerder, dieper, topic.
Daar heb je gelijk aan, maar goed zoals gezegd kunnen een groot aantal andere topics ook uitstekend, het gaat puur om de tiswah factor...

als jij het bijzonder vind dat de TU Eindhoven een glazen 4.3Ghz microproccesor van 1.3 mm dik heeft ontwikkeld en je meent dat dit enorme wereldwijde gevolgen gaat hebben kan dat prima...

wil je het hebben over zeeroutes die vrijkomen vanwege de smeltende noordpoolkap ook uitstekend...

het komt allemaal neer op de "tiswah" factor...
Ik acht het simpelweg efficienter om de ene keer dat er een goed onderwerp in het tiswah topic komt te staan (want ja echt soms vloeit daar zelfs nog een discussie uit) om het dan aan de forumbaas te laten om het op de hoofdpagina te zetten.

Dat is altijd in goed overleg en netjes gegaan met als resultaat een mooi overzichtelijke actualiteitenrubriek met discussies van soms wel 1500 post lang.

Citaat:
zoals je in mijn eerste post kunt lezen, zou dit voor mij reden zijn om het tiswah-topic juist weg te laten.

- een onderwerp met discussiewaarde (hoog- of laagdrempelig) verdient een eigen topic. Daaronder ook topics over herbouwde kerktorens. topics met een potentieel tot discussie worden meteen doodgeslagen als je er het stempel "tiswah" op plakt.
Nogmaals waar is de discussiewaarde?

Citaat:
- een onderwerp zonder enige discussiewaarde (vaak een copy/paste zonder ook maar een poging tot stelling) hoort niet thuis op t forum.
Enfin dit is een punt dat je maakt, maar die opmerkelijke tiswahberichten zijn ook altijd al onderdeel geweest en ik vind het persoonlijk wel fijn dat een aantal mensen die kranten doorfilteren op de wat interessantere dingen, zodat ik die dooie pinguins op chilli kan overslaan...

kans is echter groot dat er weinig discussie aanzit en het dus eigenlijk geen eigen topic verdient.

en hoe vaak is het niet gebeurt dat iemand iets in het tiswah topic leest en denkt; wacht eens ff ik zit hier nu al een tijdje over te denken laat ik er eens een topic over maken.

Op zich maakt het om het even niet zo veel uit natuurlijk en ik begrijp dan nog wel in het allerminst waarom een beleidskeuze als dit ge-evalueerd dient te worden, het is maar wat de FBs willen.

het enige wat ik zeg is dat het Tiswah topic niet voor niets verzonnen is (in de goede oude tijd) en dat is namelijk om ondersneeuwen te voorkomen en om het voor FBs makkelijker te maken om te filteren...

ik weet echt niet waar die onzin vandaan komt dat er zogenaamd te weinig nieuwsdiscussies zouden zijn.

Citaat:
ja, maar zo wordt iedere potentiële, laagdrempelige discussie bestempeld tot "troep, tenzij... (een forumbaas actief ingrijpt of zo)"
Ehm nee hoor, ik heb alleen gezegd dat er nu een hoop troep staat, met een tiswahtopic mag je nog steeds een topic openen over kerktorens als het maar een discussie kan bevatten te beginnen met een stelling.

Citaat:
je maakt N&A toegankelijker als je zegt: "alles kan, tenzij... (een fb het een nutteloos topic vindt)"
DK en NA gewoon lekker samenvoegen dan...
Dit subforum is voor alles behalve seks en schelden...

Nieuws en actualiteiten was juist niet bedoelt als laagdrempelig subforum, daar hebben we er m.i. al genoeg van...

nee als je dan eerlijk aan de naam Nieuws en achtergronden wil houden moet je het bij die kerktoren ook hebben over de constructieeisen, het ingenieursbureau, het hoe wat waarom en hoezo...
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 02-04-2009 om 14:24.
Oud 02-04-2009, 15:29
ganralph
ganralph is offline
allereerst voel ik me vereerd dat er iemand zo uitgebreid op me reageert
helaas hou ik mijn antwoord weer iets korter. ik kan me namelijk best wel vinden in veel van je argumenten, maar:
A) het tiswah-topic heeft voor mij nooit enige toegevoegde waarde naar het forum gebracht, dus hoeft het voor mij niet terug; en
B) ik kreeg afgelopen maand meer het idee dat er enige "durf" was ontstaan om topics te openen en er op te reageren zonder een encyclopedisch betoog over Israel te geven. (je snapt wat ik bedoel)

en om maar weer terug te komen op de kerktoren: wat voor kwaad kan het als er aan de hand van zo'n bericht een <100 reacties-topic over monumentenzorg en nieuwbouw monumenten in Nederland ontstaat? in een gemiddeld Wilders topic bestaan ook maar twee standpunten:
1) Welles
2) Nietes
dan waren die drie die jij noemde over Zwolle toch een hele verademing
"moet er belastinggeld worden uitgegeven aan het herbouwen van een (kerkelijk) monument" is een prima (klein) uitgangspunt gebaseerd op een nieuwsfeitje.

N&A en DK zijn nog lang niet hetzelfde. nieuwswaarde en een discussiëerbare stelling zijn een vereiste hier, en offtopic gedoe kan prima worden aangepakt.

en wat je zegt over de tiswah-factor (ik krijg een heel slecht idee voor een tv-programma, maar dat terzijde ) klopt zeker. maar ik vraag me af wat onderwerpen met een factor 100 überhaupt doen op een forum, zeker als ze alleen maar geplakt worden van nu.nl, waar iedere N&A-lezer toch al komt.
__________________
Change the planet, or go home.
Advertentie
Oud 02-04-2009, 21:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
[SIZE="2"]
B) ik kreeg afgelopen maand meer het idee dat er enige "durf" was ontstaan om topics te openen en er op te reageren zonder een encyclopedisch betoog over Israel te geven. (je snapt wat ik bedoel)
ik zei eerder:
"1/5e van de nieuwe topics in N&A zijn van mij (als TS). Dat moet je eigenlijk wegdenken, want ik was niet meer zo actief in de laatste dagen van het tiswah topic."
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-04-2009, 22:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Dit is bijvoorbeeld gewoon een geweldig tiswah onderwep dat ik graag met de N&A crowd wil delen, maar dat nu niet kan:
Citaat:
02-04-09 21:02

DEN HAAG - De 1 april-grap van Omroep West over de hond van Hillary Clinton, heeft deze week tot persvragen geleid in het Witte Huis.

Omroep West verspreidde rond 1 april het gerucht dat mevrouw Clinton haar hond Lady zou hebben meegenomen naar Den Haag tijdens de Afghanistan-top en dat de hond zou zijn weggelopen op het Scheveningse strand.
(...)
http://denhaag.rtvwest.nl/nieuwsitem/28742

QUESTION: Just I submit something I will hope you will take as a taken question. But –

MR. DUGUID: Because I don’t already know it? (Laughter.)

QUESTION: Well, maybe you’ll surprise me. But Dutch news media are reporting that Secretary of State Clinton’s dog, a lab retriever named Lady, is missing because she ran away during the Secretary’s visit to The Hague.

MR. DUGUID: I was unaware that there was a dog on the plane. I don’t think –

QUESTION: Thus, the preface to my question.

MR. DUGUID: I don’t think that I will take the question, but if I can find anything out about the canine –

QUESTION: – caper –

MR. DUGUID: – caper, I will let you know.

Thank you, folks.
http://www.state.gov/r/pa/prs/dpb/2009/03/121041.htm
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-04-2009, 23:23
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
ik kreeg afgelopen maand meer het idee dat er enige "durf" was ontstaan
Ach misschien heb je gelijk ik zie alleen niet in waarom dat eerst een probleem was/zou moeten zijn.

en als ik het goed herinner is er welgeteld 2 keer sinds september een discussie ontstaan in het tiswah topic die verplaatst werden naar de index en werden topics ook niet tot tiswah gebombadeerd...

de keren dat er echt 6 a 7 mensen denken pff wat zal ik hier nou eens over melden zijn of op 1 hand te tellen of te danken aan de manier van berichtgeven/ de mate hoe weinig men nog onder de indruk is.

het tiswah topic voegt natuurlijk niets toe, het haalt juist iets weg en geeft het een specifieke plaats.

meer diversiteit prima maar zit je echt te wachten op mijn interesse in zeevaart of verwacht je echt serieus dat ik ga bepleiten dat de kerktoren van dordt tijdens de bouw wel 3 keer door bliksem is geraakt en daardoor zelfs nooit afgebouwt is en bovendien nog wat ouder is dan die in zwolle?

zoals ik al zei ik was niet van de veronderstelling dat discussiemogelijkheden er niet waren.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 03-04-2009, 01:54
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik post bijna nooit op N&A maar ik vind het prettiger lezen zoals het nu is. Veel van de topics die nu actief zijn, hadden ook best in het Tiswah topic gekund maar nu zijn ze toch nog uitgegroeid tot een topic. Ook zijn er meer topics over verschillende onderwerpen waar niet steeds dezelfde mensen steeds dezelfde discussies houden met steeds dezelfde argumenten. Verademing!
Topic van laatst over dat vrouwen dumpen slechte zoeners was een echt Tiswah topic en ik vind dat Kenjirro dat prima heeft opgelost. Dus als N&A lezer zeg ik: Houden zo!
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 03-04-2009, 11:16
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Veel van de topics die nu actief zijn, hadden ook best in het Tiswah topic gekund maar nu zijn ze toch nog uitgegroeid tot een topic. Ook zijn er meer topics over verschillende onderwerpen waar niet steeds dezelfde mensen steeds dezelfde discussies houden met steeds dezelfde argumenten. Verademing!
Ik heb het idee dat er nu juist minder nieuwsberichten worden gepost. Zo gaan er volgens mij berichten verloren die users anders in tiswah konden posten. De aanwezigheid van een tiswah topic betekent natuurlijk niet dat users niet naar hartenlust topics kunnen openen op N&A.
Citaat:
Topic van laatst over dat vrouwen dumpen slechte zoeners was een echt Tiswah topic en ik vind dat Kenjirro dat prima heeft opgelost.
Zulke posts zou ik liever in tiswah zien.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Oud 03-04-2009, 11:23
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ach misschien heb je gelijk ik zie alleen niet in waarom dat eerst een probleem was/zou moeten zijn.
als er alleen maar Israël- en Wilderstopics hier staan, is het voor een nieuwkomer een grotere stap om een "klein" onderwerp aan te snijden. N&A was erg "elitair" de laatste tijd.

voorbeeld:
een topic als http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1745683
of http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1740447 kan prima voor 10-20 reacties zorgen, wellicht door de wat jongere bezoekers.
de laatste reacties door de "elite" in deze topics (en dat woord bedoel ik niet zo zeer in negatieve zin, maar het komt wel elitair over) zijn echter ultieme dooddoeners. beetje kinderachtig en iig 100% overbodig: het gooit iedere potentiële opening keihard dicht. heb je niets met een onderwerp, dan hoef je niet te reageren.


Citaat:
meer diversiteit prima maar zit je echt te wachten op mijn interesse in zeevaart of verwacht je echt serieus dat ik ga bepleiten dat de kerktoren van dordt tijdens de bouw wel 3 keer door bliksem is geraakt en daardoor zelfs nooit afgebouwt is en bovendien nog wat ouder is dan die in zwolle?
als ik 's middags mijn krantje lees, staan daar ook heel veel dingen in die me niet boeien. die lees ik vluchtig of sla ik helemaal over. nee, helaas zit ik niet te wachten op een mooi betoog over de zeevaart, maar dat betekent niet dat jij het niet mag houden.
dat er een lid van dit forum (= automatisch deel van de bezoekers- en/of doelgroep) het de moeite vindt om een stelling over wat dan ook te poneren (nogmaals: wel serieus en met nieuwswaarde), dan heeft het topic in principe toch bestaansrecht hier?

niemand is verplicht om alles te lezen hier, om overal een mening over te hebben, om op iedere andere mening te reageren, of om überhaupt te reageren. ik neem me de moeite niet om me te mengen in een Israël-discussie, en de hardcore Israël-debaters hoeven zich ook niet per se te mengen in een topic over kerken in Zwolle.


Citaat:
ik zei eerder:
"1/5e van de nieuwe topics in N&A zijn van mij (als TS). Dat moet je eigenlijk wegdenken, want ik was niet meer zo actief in de laatste dagen van het tiswah topic."
ik had hem wel gelezen maar er is binnen een aantal van die topics volgens mij goed gereageerd (door wat nieuwe gezichten) én je opende die onderwerpen twee maanden geleden nog niet in een apart topic. (uiteraard ben jij volledig op de hoogte van de proef en alles, maar het is nu wel gebeurd, met goede topics tot resultaat)
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 03-04-2009, 11:34
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik heb het idee dat er nu juist minder nieuwsberichten worden gepost. Zo gaan er volgens mij berichten verloren die users anders in tiswah konden posten. De aanwezigheid van een tiswah topic betekent natuurlijk niet dat users niet naar hartenlust topics kunnen openen op N&A.
Nee maar dingen worden al heel erg snel afgedaan als "tiswah". Te snel. En zodra de eerste "tiswah" is gevallen is het topic ook niet meer te redden van een snelle dood. Da's jammer. Dus ja, ze kunnen wel topics openen maar daar komt erg weinig uit.
En dat er minder nieuwsberichten worden gepost lijkt me onlogisch. Het is mogelijk wel waar maar ik zie niet hoe dat verband houdt met het ontbreken van een tiswah topic.


Citaat:
Zulke posts zou ik liever in tiswah zien.
Ik ook, maar de reden die ik hierboven noem vind ik zwaarder wegen dat het kunnen lezen van een tiswah-bericht en nogmaals, ik vind het prima opgelost door het naar Seks te sturen. En als je nu naar de eerste pagina op N&A kijkt, zie je dat er zowaar topics zijn waar minder dan 10 posts in staan en toch geen slotje op zit.. nou, dat waren dan de minder interessante berichten en die zakken ook heel mooi naar beneden.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 03-04-2009, 11:41
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Nee maar dingen worden al heel erg snel afgedaan als "tiswah". Te snel. En zodra de eerste "tiswah" is gevallen is het topic ook niet meer te redden van een snelle dood. Da's jammer. Dus ja, ze kunnen wel topics openen maar daar komt erg weinig uit.
De FBs kunnen hier volgens mij prima tegen optreden
Citaat:
En dat er minder nieuwsberichten worden gepost lijkt me onlogisch. Het is mogelijk wel waar maar ik zie niet hoe dat verband houdt met het ontbreken van een tiswah topic.
De post over het zoenen en het de het bericht dat Gatara aanhaalde kunnen in tiswah.
Citaat:
Ik ook, maar de reden die ik hierboven noem vind ik zwaarder wegen dat het kunnen lezen van een tiswah-bericht en nogmaals, ik vind het prima opgelost door het naar Seks te sturen. En als je nu naar de eerste pagina op N&A kijkt, zie je dat er zowaar topics zijn waar minder dan 10 posts in staan en toch geen slotje op zit.. nou, dat waren dan de minder interessante berichten en die zakken ook heel mooi naar beneden.
Een aantal van die topics kan natuurlijk ook met een tiswah topic bestaan. Tiswah gaf een mooie selectie van bijvoorbeeld opmerkelijk nieuws.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Oud 03-04-2009, 11:50
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Een aantal van die topics kan natuurlijk ook met een tiswah topic bestaan. Tiswah gaf een mooie selectie van bijvoorbeeld opmerkelijk nieuws.
dat klopt wel, maar in de praktijk werden dingen te vaak als "tiswah" bestemepld (zie voorbeelden in mijn vorige bericht), of werden onderwerpen uit voorzorg maar in tiswah gedumpt.

alles wat geen diepe politieke discussie mogelijk maakte, verdween zo om een of andere reden in tiswah.

tuurlijk kunnen de fb's daar wat aan doen, maar is een hogere mate van zelfregulering op het forum niet een mooi streven?
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 03-04-2009, 11:56
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
De FBs kunnen hier volgens mij prima tegen optreden
Wat Ganralph zegt + blijkbaar niet.

Citaat:
De post over het zoenen en het de het bericht dat Gatara aanhaalde kunnen in tiswah.
Ja, maar hoe maakt dat dat er minder nieuwsberichten worden gepost? Het argument wat je nu geeft, zegt alleen maar dat er óók niet-nieuwsberichten worden gepost.

Citaat:
Een aantal van die topics kan natuurlijk ook met een tiswah topic bestaan. Tiswah gaf een mooie selectie van bijvoorbeeld opmerkelijk nieuws.
Ik ben hier volgens mij al op ingegaan.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 03-04-2009, 12:05
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
dat klopt wel, maar in de praktijk werden dingen te vaak als "tiswah" bestemepld (zie voorbeelden in mijn vorige bericht), of werden onderwerpen uit voorzorg maar in tiswah gedumpt.
Citaat:
Wat Ganralph zegt + blijkbaar niet
Een post als ''/care'' of ''tiswah'' kan een FB zo verwijderen.
Citaat:
Ja, maar hoe maakt dat dat er minder nieuwsberichten worden gepost? Het argument wat je nu geeft, zegt alleen maar dat er óók niet-nieuwsberichten worden gepost.
Het zijn nieuwsberichten. Een nieuwsberichts is volgens mij immers gewoon een bericht over iets actueels.

Citaat:
alles wat geen diepe politieke discussie mogelijk maakte, verdween zo om een of andere reden in tiswah.
Veel dingen hebben een politieke achtergrond.

Citaat:
tuurlijk kunnen de fb's daar wat aan doen, maar is een hogere mate van zelfrgulering op het forum niet een mooi streven?
Afschaffing van tiswah staat niet gelijk aan verlies van autonomie van users.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Ads door Google
Oud 03-04-2009, 12:12
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
als er alleen maar Israël- en Wilderstopics hier staan, is het voor een nieuwkomer een grotere stap om een "klein" onderwerp aan te snijden. N&A was erg "elitair" de laatste tijd.
Waar komt die illusie vandaan dat er alleen maar over wilders en israel werd gepost... 2 topics die ik persoonlijk zo veel mogelijk mijd zijn die 2 en toch heb ik 10000+ posts op N&A...

Citaat:
voorbeeld:
een topic als http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1745683
of http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1740447 kan prima voor 10-20 reacties zorgen, wellicht door de wat jongere bezoekers.
de laatste reacties door de "elite" in deze topics (en dat woord bedoel ik niet zo zeer in negatieve zin, maar het komt wel elitair over) zijn echter ultieme dooddoeners. beetje kinderachtig en iig 100% overbodig: het gooit iedere potentiële opening keihard dicht. heb je niets met een onderwerp, dan hoef je niet te reageren.
Dat haaientopic is of tiswah of flora fauna, en die brandstichter is inderdaad een topic wat prima kan en kon...

Citaat:
als ik 's middags mijn krantje lees, staan daar ook heel veel dingen in die me niet boeien. die lees ik vluchtig of sla ik helemaal over.
Dat is dus juist mn punt, ik kom juist op N&A omdat ik vind dat al die krantjes bagger preseteren en het dus fijn is als verschillende forummers dat is incluus 13-16jarige nieuwsberichten filteren, maar goed het maakt ook niet zooo veel uit.
Citaat:
nee, helaas zit ik niet te wachten op een mooi betoog over de zeevaart, maar dat betekent niet dat jij het niet mag houden.
dat er een lid van dit forum (= automatisch deel van de bezoekers- en/of doelgroep) het de moeite vindt om een stelling over wat dan ook te poneren (nogmaals: wel serieus en met nieuwswaarde), dan heeft het topic in principe toch bestaansrecht hier?
Ja behalve dat mijn betoog over zeevaartnieuws (hrs de zeven provincien heeft op zn tweede dag al piraten aangehouden) (SOLAS uitgebreid met nieuw artikel) (IMO converentie in rotterdam) (STCW beurs in ahoy volgende week)
niet genoeg mensen interesseerd om topicgerechtigd te zijn, zou ik ze in tiswah zetten en er komt toch een discussie dan ziet een FB dat in 1 oogopslag en verplaatst het..

m.i. is dat gewoon altijd goed gegaan.

Citaat:
niemand is verplicht om alles te lezen hier, om overal een mening over te hebben, om op iedere andere mening te reageren, of om überhaupt te reageren. ik neem me de moeite niet om me te mengen in een Israël-discussie, en de hardcore Israël-debaters hoeven zich ook niet per se te mengen in een topic over kerken in Zwolle.
Inderdaad een discussieforum draait erom om elkaar te mijden ?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 03-04-2009, 12:27
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Dat is dus juist mn punt, ik kom juist op N&A omdat ik vind dat al die krantjes bagger preseteren en het dus fijn is als verschillende forummers dat is incluus 13-16jarige nieuwsberichten filteren, maar goed het maakt ook niet zooo veel uit.
idd: de forummers filteren, dus hoeft er niet nog een regel of tiswah-topic te zijn om die filtering verder te filteren. wat voor de ene filterende forummer echter wel de moeite waard is, hoeft het voor de ander niet te zijn. daarin heeft niemand "gelijk".

Citaat:
Inderdaad een discussieforum draait erom om elkaar te mijden ?
dat zei ik niet
maar je moet geen discussie voeren om het discussie voeren. als je niets hebt toe te voegen aan een topic (zoals "/care" of "tiswah") dan moet je dat ook niet doen. net zoals ik "lifestyle" nooit bezoek, zo hoeft niemand op N&A zich bezig te houden met iedeer onderwerp. s.forum is een groot forum, met veel bezoekers; je hoeft elkaar niet te mijden, maar je hoeft elkaar ook zeker niet geforceerd op te gaan zoeken.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 03-04-2009, 12:33
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
dat zei ik niet
maar je moet geen discussie voeren om het discussie voeren. als je niets hebt toe te voegen aan een topic (zoals "/care" of "tiswah") dan moet je dat ook niet doen. net zoals ik "lifestyle" nooit bezoek, zo hoeft niemand op N&A zich bezig te houden met iedeer onderwerp. s.forum is een groot forum, met veel bezoekers; je hoeft elkaar niet te mijden, maar je hoeft elkaar ook zeker niet geforceerd op te gaan zoeken.
Snap je nou echt het probleem niet...


Zeg ik volg een topic.. in dit topic wordt niet zo heel gek snel achter elkaar gepost maar doorgaans toch wel eens in de zoveel dagen, dit topic kent al 3 delen en zit op post 1134 en de discussie loopt nog steeds..

normaal zou ik die discussie ergens op pg1 zien en me herinneren dat ik daar nog iets in kwijt wilde...


Situatie nu; goedlopend topic staat onderaan pagina 3 is vergeten en bloed dood doordat er 20 topics op de index staan die na 3-4 post al doodgebloed zijn dan wel gepost om het posten zelf...

uiteindelijk is het beetje om het even, de oude situatie lijkt me minder moeite voor zowel users als FBs, zoals je bij de vuilverwerking ook alvast glas bio en rest van elkaar scheid...

alles op 1 hoop gooien en daarna uitzoeken kan ook prima inderdaad... de vraag was of dat wenselijk is.

jij zegt ja want ik zie dat mensen nu durven, ik snap niet waarom mensen eerst niet durfden... het is niet alsof "de elite" de nieuwelingen kent, laat staan in een vluchtige poging van kanibalisme opeet.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 03-04-2009, 12:35
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Waar komt die illusie vandaan dat er alleen maar over wilders en israel werd gepost... 2 topics die ik persoonlijk zo veel mogelijk mijd zijn die 2 en toch heb ik 10000+ posts op N&A...
dat was inderdaad wat kort door de bocht, maar het zijn twee mooie onderwerpen waarin op "hoog niveau" (=veel smijtwerk met feitenkennis) wordt gediscussieerd. door de verhitte discussie staan deze topics vaak bovenaan met nieuwe posts en is de eerste indruk van N&A redelijk exclusief of elitair.

daarnaast hebben veel topics de neiging om te verzanden in religie- of links/rechts-discussies: iets waar de harde kern hier graag over bakkeleit. onschuldige topics worden zo gekaapt door personen die elkaars standpunten uit andere topics er soms nog even bijslepen.

misschien zie ik het wat te simpel, maar dat is iig het beeld wat mij lang van N&A heeft weggehouden (en zo'n beeld ontstaat niet zo maar)
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 03-04-2009, 12:37
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik denk wel dat als het Tiswah topic terugkomt, er een duidelijk beleid tegen reacties als 'tiswah' komt. Als het je niet interesseert kan je ook niet reageren.

Daarnaast hebben we als FBs al eerder aangegeven dat het ons niet perse om de hoogwaardige discussie-waardes van topics gaat. Dat is een idee dat door de leden is aangedragen, geen officieel beleid. Ik denk dat het net zo goed mogelijk moet zijn om hier over nieuws te praten omdat het je aanslaat. Bijv. over de schietpartij in Winnerden een tijdje geleden. Daar kan je prima 2 pagina's vullen met mensen die vooral even hun gevoel over het onderwerp kwijt willen.

En @arpos: Kijk eens hoeveel topics gaan:
- Politiek onderwerp -> Vergelijking met Israel/Amerika -> Discussie over Isreal/Amerika
of
- Politiek onderwerp -> Mening van Wilders -> Discussie over Wilders.
__________________
Altijd nuchter
Oud 03-04-2009, 12:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ik had hem wel gelezen maar er is binnen een aantal van die topics volgens mij goed gereageerd (door wat nieuwe gezichten) én je opende die onderwerpen twee maanden geleden nog niet in een apart topic. (uiteraard ben jij volledig op de hoogte van de proef en alles, maar het is nu wel gebeurd, met goede topics tot resultaat)
Zoals ik al zei: ik post nu meer. Maar dat ligt niet aan de afwezigheid van het tiswah topic, maar domweg omdat ik weer wat tijd en zin heb om mee te doen.

Vrder vraag ik me af of het daadwerkelijk noodzakelijk is dat ik topics open als "Clinton kan geen Russisch"? Dat is gewoon een grappig nieuwsfeitje. En dergelijke nieuwsfeitjes wil je wel delen met de N&A crowd en niet met de lui op onzin of in de kantine.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-04-2009, 12:45
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Vrder vraag ik me af of het daadwerkelijk noodzakelijk is dat ik topics open als "Clinton kan geen Russisch"? Dat is gewoon een grappig nieuwsfeitje. En dergelijke nieuwsfeitjes wil je wel delen met de N&A crowd en niet met de lui op onzin of in de kantine.
fair enough...

ik zie de voor-standpunten ook wel, maar ik hoop dan dat er geen tweedeling ontstaat tussen de "grote topics" en "de rest in tiswah". het aangehaalde topic over de brandstichters in Australië (of de Kerk in Zwolle) liep volgens mij voor deze proef het risico om maar in tiswah gedumpt te worden, terwijl het geen tiswah-onderwerp is (en dat wordt het ook niet als er niemand op reageert).

kortom: ik zal niet huilen (echt, ik doe mijn best...) als tiswah terug komt, maar ik wil gezegd hebben dat ik N&A de afgelopen maand vele malen boeiende vond dan de maanden er voor, en dan dat toch ergens een reden moet hebben.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 03-04-2009, 13:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
het lijkt me verstandig voor de fb's om de volgende regels aan te houden bij het evt. heropenen van een tiswah topic:

1. tiswah topic alleen voor de "man bijt hond" verhalen. Grappige anekdotes, leuke nieuwsfeitjes.
2. bij het openen van een topic - en dat geldt vooral voor onderwerpen als: "bosbrand in australie" en "herstel kerktoren in Zwolle" - bron + (vraag)stelling dumpen, anders wordt ie gesloten.

En mocht er een discussie ontstaan uit het tiswah topic waar bv het bericht instaat van "clinton kent geen russisch" en dat er dan gediscussieerd wordt over vertaalproblemen bij internationale politieke relaties, dan kunnen de fb's er alsnog een apart topic over maken.

Zo was het mijns inziens ook ooit bedoeld
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-04-2009, 13:02
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
dat was inderdaad wat kort door de bocht, maar het zijn twee mooie onderwerpen waarin op "hoog niveau" (=veel smijtwerk met feitenkennis) wordt gediscussieerd. door de verhitte discussie staan deze topics vaak bovenaan met nieuwe posts en is de eerste indruk van N&A redelijk exclusief of elitair.
Nou wat een feitenkennis en hoog niveau... palestina heeft gelijk maar israel is het vriendje van ons vriendje...

op de basisschool waar ik randactiviteiten organiseer is het niveau nog hoger

Citaat:
daarnaast hebben veel topics de neiging om te verzanden in religie- of links/rechts-discussies: iets waar de harde kern hier graag over bakkeleit. onschuldige topics worden zo gekaapt door personen die elkaars standpunten uit andere topics er soms nog even bijslepen.
Dat is waar maar puur gezien is het vrijwel altijd links vs rechts, hoewel dat natuurlijk net zo hard een illusie is... maar wat je eigenlijk wil zeggen is dus dat de elite (ik neem aan dat je ikzelf, mobius, T, deadl, veroorzaker en miss christa bedoelt) wat vaker moet dimmen?

Ik vind persoonlijk gewoon dat je kenjirro te kort doet, volgens mij regelt hij al tijden prima de grens tussen wat wel en niet de moeite waard is en 9/10 keer in overleg met de users.

Citaat:
Ik denk wel dat als het Tiswah topic terugkomt, er een duidelijk beleid tegen reacties als 'tiswah' komt. Als het je niet interesseert kan je ook niet reageren.
Tiswah zeggen; banbaar met een 24u ban
laten we het geheel aan kenji en jou over om het te bepalen

Citaat:
Daarnaast hebben we als FBs al eerder aangegeven dat het ons niet perse om de hoogwaardige discussie-waardes van topics gaat
Citaat:
Inhoud van de posts
* Een topic op N&A moet discussiewaarde bevatten over iets dat actueel is.
* Een topic (of reactie) moet iets toevoegen aan het forum, onderwerpen die al vaker geweest zijn. worden gesloten.
* Berichten die in principe geen nieuwswaarde hebben kun je kwijt in het daarvoor bestemde topic.
*Flamen is verboden. Niet iedereen heeft dezelfde mening, probeer dat te respecteren.
* en discussieer met argumenten in plaats van met scheldwoorden of persoonlijke aanvallen. Het is niet toegestaan illegale acties op het N&A forum te plannen of aan te kondigen.
* Dit forum is niet bedoeld voor huiswerk-vragen. Topics die hierover gaan worden gesloten of doorgestuurd naar één van de huiswerkfora.


Het posten zelf

* Als er een groot algemeen topic (bijvoorbeeld "Het Grote Israël/PA topic") aanwezig is, post dan alle hieraan gerelateerde (nieuws)artikelen daaronder.
* Als je een artikel op N&A wilt plaatsen, zorg er dan voor dat je post een ondersteunend artikel bevat. Dus "heb je het gehoord? Er is een bom gevallen op Berlijn" moet samen met een bron waaruit dat blijkt. Uit deze bron moet duidelijk blijken waar het krantenartikel of ander media-artikel vandaan komt, door te zeggen: "Bron: Trouw" bijvoorbeeld. Of (nog liever): geef een link naar het betreffende artikel (als deze er is). Fok.nl wordt niet gewaardeerd als bron – maar mag wel gebruikt worden. Als je Fok.nl gebruikt (bijvoorbeeld in verband met vertaling), zet er dan een link naar het oorspronkelijke artikel waar zij het weer vandaan hebben gehaald bij.
Citaat:
Dat is een idee dat door de leden is aangedragen, geen officieel beleid. Ik denk dat het net zo goed mogelijk moet zijn om hier over nieuws te praten omdat het je aanslaat. Bijv. over de schietpartij in Winnerden een tijdje geleden. Daar kan je prima 2 pagina's vullen met mensen die vooral even hun gevoel over het onderwerp kwijt willen.
Jup een schietpartij kan prima, maar in regio Z-h-Z kan je daar wel over bezig blijven, ik weet wederom niet waar je het vandaan haalt dat dat niet kon voordat jij op het purperen pluche kwam te zitten...

het ligt ook een beetje aan de openingspost, bv een discussie over de daders van pyromanie in australie (of om het even waar) kan uitstekend, welke straffen, waarom doen mensen dat etc

maarja als je het topic opent zoals jij (no offence) dan is het meer een mededeling en kan niemand er iets mee, juist heel die OP is op N&A altijd bepalend geweest en ook de reden waarom de verdeling bestond...

nu gaan afschuiven en zeggen; mja das iets wat de leden wilde is bullshit, ik zit hier al 5 jaar en het tiswah topic bestond al voor ik lid werd.

Citaat:
En @arpos: Kijk eens hoeveel topics gaan:
- Politiek onderwerp -> Vergelijking met Israel/Amerika -> Discussie over Isreal/Amerika
of
- Politiek onderwerp -> Mening van Wilders -> Discussie over Wilders.
Ja /care? van mij mag je ze sluiten als ik iets tiswah vind is het wel wilders en israel...
staat overigens gewoon in de regels dat herhaling niet gewenst is.

waar het om gaat is dat gebruikers de moeite nemen een goede beginpost te construeren en niet zoals een Hendrixxxxx de boel volspamt met topics die al en principe aan een slagadelijke bloeding lijden...

hier op f.s.com gaat dat natuurlijk nog wel omdat er niet zo heel veel users zitten maar als je op Fok kijkt wordt je gewoon direct depressief...

Citaat:
Vrder vraag ik me af of het daadwerkelijk noodzakelijk is dat ik topics open als "Clinton kan geen Russisch"? Dat is gewoon een grappig nieuwsfeitje. En dergelijke nieuwsfeitjes wil je wel delen met de N&A crowd en niet met de lui op onzin of in de kantine.
En dit dus.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 03-04-2009, 15:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Vrder vraag ik me af of het daadwerkelijk noodzakelijk is dat ik topics open als "Clinton kan geen Russisch"? Dat is gewoon een grappig nieuwsfeitje. En dergelijke nieuwsfeitjes wil je wel delen met de N&A crowd en niet met de lui op onzin of in de kantine.
Waarheid. Tiswah moet daarom terugkomen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 03-04-2009, 16:02
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Nou wat een feitenkennis en hoog niveau... palestina heeft gelijk maar israel is het vriendje van ons vriendje...

op de basisschool waar ik randactiviteiten organiseer is het niveau nog hoger
"smijtwerk met feitenkennis" was dan ook bedoeld als nuancering van "hoog niveau" hoe dan ook: ik bedoel dat als hier een brugklasser, die net heeft geleerd waar Israël ligt, komt en zijn vinger opsteekt, dan wordt die vinger afgebeten, ipv dat iemand zich verplaatst in een andere belevingswereld.


Citaat:
maar wat je eigenlijk wil zeggen is dus dat de elite (ik neem aan dat je ikzelf, mobius, T, deadl, veroorzaker en miss christa bedoelt) wat vaker moet dimmen?
niet overal. maar als er een laagdrempelig topic over - ik noem maar wat - de Chinese overheid ontstaat, dan hoeft de discussie niet altijd gevoerd te worden met citaten van Marx en Mao.
op een vergelijkbaar niveau hoeft in een topic over een herbouwd monument in Zwolle niet weer eerst duidelijk gemaakt te worden dat sommige forummers religie het meest verwerpelijke ter aarde vinden (en waarom).

niemand hoeft uiteraard zijn mond te houden, maar het lijkt me dat je prima kunt aanvoelen waar je wel en waar je niet op een bepaalde manier kunt reageren. soms is er over "zware" onderwerpen ook behoefte aan een "lichte" discussie.

Citaat:
Ik vind persoonlijk gewoon dat je kenjirro te kort doet, volgens mij regelt hij al tijden prima de grens tussen wat wel en niet de moeite waard is en 9/10 keer in overleg met de users.
in de maand dat ik hier weer echt actief bent, heb ik daar niet op gelet, maar ik geef je graag gelijk. zoals ik eerder al zei is een beetje zelfregulering een mooi streven, en dat zou goed moeten lukken met zo'n harde kern
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 03-04-2009, 17:14
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Laat ik even melden dat de huidige regels van N&A waarschijnlijk binnenkort worden herzien. Gebruik ze daarom liever hier even niet als argument.

@Apros: Ik denk dat een periode zonder Tiswah mij in ieder geval veel inzicht heeft verstrekt over hoe N&A werkt en ik dat mee kan nemen voor toekomstig beleid. Ik ga zeker niet zeggen dat wat leden willen bullshit is, maar als ik kijk naar het aantal leden dat hier komt, en het potentieel aantal leden dat hier zou kunnen komen, vind ik het raar om niet na te denken over manieren om de groep die wordt aangesproken door N&A te vergroten.

Ik zal trouwens proberen er op te letten dat mijn OPs beter worden.
__________________
Altijd nuchter
Oud 03-04-2009, 21:36
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Laat ik even melden dat de huidige regels van N&A waarschijnlijk binnenkort worden herzien. Gebruik ze daarom liever hier even niet als argument.

@Apros: Ik denk dat een periode zonder Tiswah mij in ieder geval veel inzicht heeft verstrekt over hoe N&A werkt en ik dat mee kan nemen voor toekomstig beleid. Ik ga zeker niet zeggen dat wat leden willen bullshit is, maar als ik kijk naar het aantal leden dat hier komt, en het potentieel aantal leden dat hier zou kunnen komen, vind ik het raar om niet na te denken over manieren om de groep die wordt aangesproken door N&A te vergroten.

Ik zal trouwens proberen er op te letten dat mijn OPs beter worden.
Als er echt dat bezwaar om te posten bestaat mja... vind het een beetje slap doch, en ik zie gewoon geen reden om te denken dat een duplexfiltersysteem met leden en 2 prima forumbazen ertoe zou moeten lijden dat mensen niet durven te posten.

maar het is überhaupt een vraag voor jullie en niet zo zeer voor ons.

wat zou er mis moeten zijn met die regels dan?
inhoud en actualiteit.

Citaat:
"smijtwerk met feitenkennis" was dan ook bedoeld als nuancering van "hoog niveau" hoe dan ook: ik bedoel dat als hier een brugklasser, die net heeft geleerd waar Israël ligt, komt en zijn vinger opsteekt, dan wordt die vinger afgebeten, ipv dat iemand zich verplaatst in een andere belevingswereld.
Dat geloof ik niet, bovendien is een deel van discussieren je mening aanpassen zodat hij sluit met de werkelijkheid, of altans trachten dat te doen.

feit en fictie ligt in die zandbak zowiezo niet zo ver uit elkaar.
bovendien is het absoluut nooit zo geweest dat elk topic en elke user van een "hoog" niveau moeten zijn.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 03-04-2009 om 21:48.
Oud 03-04-2009, 21:43
Verwijderd
Citaat:
"smijtwerk met feitenkennis" was dan ook bedoeld als nuancering van "hoog niveau" hoe dan ook: ik bedoel dat als hier een brugklasser, die net heeft geleerd waar Israël ligt, komt en zijn vinger opsteekt, dan wordt die vinger afgebeten, ipv dat iemand zich verplaatst in een andere belevingswereld.
Wat is daar op tegen?
(zeg ik, als veertienjarige)
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Chávez maakt aanspraak op Nederlandse Antillen en Aruba
Gatara
500 13-12-2007 20:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.