Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2014, 21:25
MuLs
MuLs is offline
Ik moet een film verslag maken en dan filmpresentatie houden over de film "de aanslag". Ik zit met twee probleempjes die over de verhaallijn en het perspectief gaan.

Als ik uitleg moet geven over de verhaallijn, weet iemand dan toevallig wat ik er allemaal bij moet zeggen? Er is een aparte onderdeel for plot en voor de verhaallijn, zou ik dan gewoon moeten aangeven hoeveel verhaallijnen er zijn en hoe ze door gaan tot het eind?

En als tweede, hoe kan ik de vertelperspectief van een film bepalen? Ik weet dat er een alwetende vertellen opduikt aan het begin van elke scene, maar vervolgens gaat alles weer over de hoofdpersonage Anton. Toch hoor je nooit de gedachte van Anton. Als er iets over Anton beschreven moet worden, komt de alwetende verteller weer opduiken. Betekent dit dat er geen ik-perspectief is maar gewoon ten alle tijden een alwetende verteller?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2014, 13:15
Verwijderd
Het antwoord op al je vragen is "ja"".
Met citaat reageren
Oud 03-11-2014, 20:43
MuLs
MuLs is offline
Bedankt, maar over de verhaallijn, hoe kun je zien hoeveel er precies zijn? In "de aanslag" gaat het grotendeels om 1 ding, en dat is dat een vraag wordt beantwoord (wat is er precies gebeurt op de dag van de aanslag?). Elke scene gaat dan om 1 vraag te beantwoorden, en net als een puzzel wordt op het eind de laatste vraag beantwoord en daarmee wordt alles duidelijk. Moet ik dit als 1 verhaallijn tellen of moet ik elke scene dan als aparte verhaallijn tellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.