Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2015, 11:23
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
De Eiger trail was dat denk ik, heel gaaf ja! Ik ken ook mensen die dat gedaan hebben. Al trekt vlak en snel mij momenteel wel meer dan die berglopen

Dezelfde opbouw als je zusje lijkt me zeker haalbaar! Met verstandig opbouwen kun je meestal in zo'n 10 weken wel opbouwen van 0 naar 5km, en dan in nog eens 10-12 weken naar de 10km. Heel fijn inderdaad als je zo'n basisniveau bereikt hebt dat de afstand geen ding meer is maar je gewoon de deur uit kunt gaan voor een uurtje lopen.

Ik word niet echt heel wijs uit die site van je sportschool Het is dus alles in een warmtecabine? Oh en ik zie dat er ook een buiten-hardlooptraining is.
Ik zou zeggen, doe dan 2-3 dagen focus op spieropbouw en blessurepreventie met yoga, bodyshape of dat soort dingen en 2-3 dagen focus op conditie door middel van hardlopen, zelf of met dat groepje. Meer is in het begin echt niet nodig voor conditie-opbouw en je loopt alleen maar het risico op blessures als je geen rustdagen neemt.
Yes, alles in en warmtecabine, waar het 50 graden is. Is even wennen, maar wel heel lekker om zo hard te zweten. En die hardlooptraining is inderdaad wel een goed idee! Zal er naar vragen. Thanks voor je adviezen, Kris!
Advertentie
Oud 27-07-2015, 11:27
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
BEEEEEFCAAAAAAAAKEEEEEEEEEEEEE
Ben je zelf.
Oud 27-07-2015, 11:36
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Oud 27-07-2015, 21:55
Verwijderd


Ik wil hier ooit wel een keer aan meedoen
Oud 28-07-2015, 09:20
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]

Ik wil hier ooit wel een keer aan meedoen
Wow, dat ziet er wel tof uit ja! Vooral dat fietsstuk, zo'n hele weg voor je alleen is toch wel wat toffer dan filerijden zoals bij veel triathlons. Wel jammer van dat hondeweer op het eind.. zal wel vaker daar zijn.. maar ach maakt het ook wel weer heroisch gok ik Aan de beschrijvingen van die mensen te horen, moet je wel eerst een paar 'gewone' ironmans under your belt hebben voordat je dit probeert

Ga je nog kijken in Maastricht bij de Ironman?

2-3 weken geleden was er voor mijn huis ook een triathlon.. dat zag er echt behoorlijk suf uit. Beetje heen en weer fietsen over de Beneluxlaan, met allemaal bochten van 180 graden erin dus je kon ook niet echt snelheid maken.. En later schijnen die mensen ook nog allemaal ziek geworden te zijn van het Merwedewater
Oud 28-07-2015, 11:12
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
Ik ga me zo inschrijven bij een sportschool, voor 3 dagen/week

help, ik doe niet aan sporten, help

PLEH PLEH
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Oud 28-07-2015, 11:20
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ik ga me zo inschrijven bij een sportschool, voor 3 dagen/week

help, ik doe niet aan sporten, help

PLEH PLEH
Suck it up, bitch.
Oud 28-07-2015, 11:30
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
NEE
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Oud 28-07-2015, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Ik ga me zo inschrijven bij een sportschool, voor 3 dagen/week

help, ik doe niet aan sporten, help

PLEH PLEH
Beetje zonde dan om te gaan betalen voor een sportschool!
Oud 28-07-2015, 11:40
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
Ik ga met een collega mee, die begeleid me die 3 dagen, dus ik ga wel, maar ik ben een watje
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Oud 28-07-2015, 12:24
Verwijderd
Ah, dan word je vanzelf ontwat!
Oud 28-07-2015, 15:10
Verwijderd
Ik ga zo maar eens stoppen met werken en me klaarmaken voor de 22km die op het programma staat voor vanavond
Oud 28-07-2015, 15:20
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik vind dat je maar 21,1 mag lopen.
Oud 28-07-2015, 15:20
Verwijderd
Omdat?

Het zou zomaar ook 20 of 23 kunnen worden hoor.. maar als ik het goed heb uitgerekend wordt het 22.3
Oud 28-07-2015, 15:24
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Omdat?

Het zou zomaar ook 20 of 23 kunnen worden hoor.. maar als ik het goed heb uitgerekend wordt het 22.3
Een halve marathon mag je en daarmee basta!
Oud 28-07-2015, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Een halve marathon mag je en daarmee basta!
Zo werkt het niet helemaal als je voor een hele marathon traint
Oud 28-07-2015, 19:16
Verwijderd
En de teller is gestopt op 22.4km in 1.59 uur. Hartslag gemiddeld 155 en 1140 kcal verbrand (valt altijd tegen met mijn postuur ) Speciaal voor Ddolly het lapknopje ingedrukt bij de halve marathon, die was op 1.51 uur Ging lekker!
Oud 28-07-2015, 19:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hanteer jij ook een maximum hartslag of niet?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-07-2015, 19:26
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
En de teller is gestopt op 22.4km in 1.59 uur. Hartslag gemiddeld 155 en 1140 kcal verbrand (valt altijd tegen met mijn postuur ) Speciaal voor Ddolly het lapknopje ingedrukt bij de halve marathon, die was op 1.51 uur Ging lekker!


Netjes Kris! Ik heb me net ook weer lekker in het zweet gewerkt. Fijn.
Oud 28-07-2015, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Hanteer jij ook een maximum hartslag of niet?
Dat is niet iets wat je hanteert maar dat is iets wat je lichaam voor jou bepaald heeft De mijne is ooit gemeten op 218, heb wel het vermoeden dat hij de laatste tijd enigszins gezakt is maar heb af en toe nog wel waardes boven de 200 voorbij zien komen.

En als je dat weet kun je in hartslagzones trainen ja, heb ik vandaag ook grotendeels gedaan.
Oud 28-07-2015, 20:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dat is niet iets wat je hanteert maar dat is iets wat je lichaam voor jou bepaald heeft De mijne is ooit gemeten op 218, heb wel het vermoeden dat hij de laatste tijd enigszins gezakt is maar heb af en toe nog wel waardes boven de 200 voorbij zien komen.

En als je dat weet kun je in hartslagzones trainen ja, heb ik vandaag ook grotendeels gedaan.
Ja, ik bedoel een bovengrens van je trainingszone eigenlijk. Mijn maximale hartslag is in oktober gemeten en hij is sowieso hoger dan wat verwacht wordt gezien mijn leeftijd enzo. Vorige week op de ergometer ook nog 195 gehaald.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-07-2015, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik bedoel een bovengrens van je trainingszone eigenlijk. Mijn maximale hartslag is in oktober gemeten en hij is sowieso hoger dan wat verwacht wordt gezien mijn leeftijd enzo. Vorige week op de ergometer ook nog 195 gehaald.
Die leeftijdsduimregel geldt misschien gemiddeld voor grote groepen mensen, maar ik ken niemand voor wie die klopt Dus het maximum wat je ooit in een intensieve training hebt bereikt kun je dan beter als max-hartslag aanhouden. Al is het eigenlijk nog beter om een inspanningstest te laten doen, als je echt je zones wilt weten.
Oud 28-07-2015, 20:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Die leeftijdsduimregel geldt misschien gemiddeld voor grote groepen mensen, maar ik ken niemand voor wie die klopt Dus het maximum wat je ooit in een intensieve training hebt bereikt kun je dan beter als max-hartslag aanhouden. Al is het eigenlijk nog beter om een inspanningstest te laten doen, als je echt je zones wilt weten.
Okee!

Ik heb een inspanningstest gedaan bij de intake voor mijn revalidatie dus mijne is toen wel gemeten en mijn anearobe drempel enzo ook. Daar probeer ik ook wel op te letten met trainen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-07-2015, 20:10
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik weet van m'n zwager dat zijn lopen echt mathematisch voor gevorderden is. Echt re-spect voor langeafstandslopers.
Oud 28-07-2015, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Ik weet van m'n zwager dat zijn lopen echt mathematisch voor gevorderden is. Echt re-spect voor langeafstandslopers.
Het is ook wel een hardlopersdingetje om dat leuk te vinden, ik vind het ook heerlijk om mijn snelheden per zone uit te rekenen en zo
Oud 28-07-2015, 20:26
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
Ik kan nu dus mn koffie niet meer bij mn mond krijgen, is dit een probleem? Hoort dit zo? Moet ik naar de huisarts? Ik wil niet dat mn ouders dit weten

Groetjes
een onzekere tweeling
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Oud 28-07-2015, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Ik kan nu dus mn koffie niet meer bij mn mond krijgen, is dit een probleem? Hoort dit zo? Moet ik naar de huisarts? Ik wil niet dat mn ouders dit weten

Groetjes
een onzekere tweeling
Een goed begin gemaakt dus, lekker bezig!
Oud 28-07-2015, 21:09
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ik kan nu dus mn koffie niet meer bij mn mond krijgen, is dit een probleem? Hoort dit zo? Moet ik naar de huisarts? Ik wil niet dat mn ouders dit weten

Groetjes
een onzekere tweeling
No pain, no gain.
Oud 29-07-2015, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Wow, dat ziet er wel tof uit ja! Vooral dat fietsstuk, zo'n hele weg voor je alleen is toch wel wat toffer dan filerijden zoals bij veel triathlons. Wel jammer van dat hondeweer op het eind.. zal wel vaker daar zijn.. maar ach maakt het ook wel weer heroisch gok ik Aan de beschrijvingen van die mensen te horen, moet je wel eerst een paar 'gewone' ironmans under your belt hebben voordat je dit probeert

Ga je nog kijken in Maastricht bij de Ironman?

2-3 weken geleden was er voor mijn huis ook een triathlon.. dat zag er echt behoorlijk suf uit. Beetje heen en weer fietsen over de Beneluxlaan, met allemaal bochten van 180 graden erin dus je kon ook niet echt snelheid maken.. En later schijnen die mensen ook nog allemaal ziek geworden te zijn van het Merwedewater
Jaaaa Noorwegen is sowieso heel mooi! Volgens mij ben ik daar zelfs waar die triatlon is, vorig jaar met backpacken. Je gaat ook helemaal bij een waterval omhoog. En dat het er zo rustig uitziet zal ook wel komen doordat er maar 250 plekken beschikbaar zijn ;x eerste honderd gefinishten krijgen een ander kleur shirt, wat ook wel gaaf is. Alleen beetje duur nog. 300 euro inschrijfgeld ofzo zomg

Nee, wanneer is die? Moet eerst nog gewoon een marathon lopen! Lopen is ook wel mijn slechtste discipline.

Jaaa klopt, de RBT van Hellas. Ik was daar vrijwilliger ;p maar ik stond bij het loopgedeelte, dus niet gezien allemaal. Wel dingen over het fietsgedeelte gehoord dat het niet zo fijn was inderdaad en ook wel een beetje gevaarlijk. En er was ook nog iemand op de intensive care gekomen! Voetganger die ineens overstak op het fietsparcours.
Oud 29-07-2015, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Jaaaa Noorwegen is sowieso heel mooi! Volgens mij ben ik daar zelfs waar die triatlon is, vorig jaar met backpacken. Je gaat ook helemaal bij een waterval omhoog. En dat het er zo rustig uitziet zal ook wel komen doordat er maar 250 plekken beschikbaar zijn ;x eerste honderd gefinishten krijgen een ander kleur shirt, wat ook wel gaaf is. Alleen beetje duur nog. 300 euro inschrijfgeld ofzo zomg

Nee, wanneer is die? Moet eerst nog gewoon een marathon lopen! Lopen is ook wel mijn slechtste discipline.

Jaaa klopt, de RBT van Hellas. Ik was daar vrijwilliger ;p maar ik stond bij het loopgedeelte, dus niet gezien allemaal. Wel dingen over het fietsgedeelte gehoord dat het niet zo fijn was inderdaad en ook wel een beetje gevaarlijk. En er was ook nog iemand op de intensive care gekomen! Voetganger die ineens overstak op het fietsparcours.
Tja, een marathon in Nederland is ook al gauw 70-80 euro inschrijfgeld, in het buitenland vaak nog duurder. Dan vind ik 300 euro voor zo'n triathlon waar veel meer organisatie bij komt kijken nog wel te doen.
En Ironman Maastricht is zondag a.s. Ik ben wel benieuwd, die Nederlandse Van Vlerken schijnt een grote favoriet te zijn bij de vrouwen. En ik ken ook wel iemand van Hellas die de hele daar gaat doen zondag, ken je misschien ook wel.

Maar die RBT was echt onhandig georganiseerd vond ik, het wisselpunt van lopen naar fietsen was recht voor waar ik mijn wijk in moest, maar eigenlijk kon je gewoon nergens de wijk in komen. En die vrijwilligers die erbij stonden hadden ook geen idee wanneer je dan handig over kon steken dus gingen mensen maar gewoon op hun eigen houtje over dat lint heen, tja dan vind ik het ook niet gek dat er dingen fout gingen. Niet goed over nagedacht..
Oud 29-07-2015, 12:53
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik vind nog steeds dat jullie met elkaar moeten trouwen. Mar dat geheel terzijde.
Oud 30-07-2015, 20:34
Vlerkje
Avatar van Vlerkje
Vlerkje is offline
Citaat:
die Nederlandse Van Vlerken
Goede achternaam.
Oud 30-07-2015, 20:35
Vlerkje
Avatar van Vlerkje
Vlerkje is offline
Citaat:
Ik vind nog steeds dat jullie met elkaar moeten trouwen. Mar dat geheel terzijde.
Prima hoor, maar dan moeten ze wel scheiden als Arne 35 is, want dan gaat hij al met mij trouwen.
Oud 30-07-2015, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Prima hoor, maar dan moeten ze wel scheiden als Arne 35 is, want dan gaat hij al met mij trouwen.
Goeie deal, dan heb ik zijn beste jaren!

Moet alleen nog even bedenken hoe ik dat met mijn vriend regel dan..
Oud 30-07-2015, 21:25
Verwijderd
Vandaag weer 6x1000 met 1000m dribbelpauze op de baan gelopen, wat uitkwam op 17.5km inclusief warming up en cooling down. Ging wel prima maar mentaal wel lastig, iedereen was allang klaar toen ik nog bezig was.. verschil tussen trainen voor 1500/5000ms en voor de marathon
Oud 30-07-2015, 21:45
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Prima hoor, maar dan moeten ze wel scheiden als Arne 35 is, want dan gaat hij al met mij trouwen.
Wow, goeie back-up geregeld, D!
Oud 31-07-2015, 07:18
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
7.5 gelopen maar het was zwaar en ik kreeg last van mijn knie :meh:
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Oud 31-07-2015, 12:14
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Kusje op je knie!
Oud 31-07-2015, 12:35
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
binnen of buiten kant?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Oud 31-07-2015, 12:47
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Die heeeeeele knie jong!
Oud 31-07-2015, 13:56
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
fucking nice!
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Oud 31-07-2015, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Tja, een marathon in Nederland is ook al gauw 70-80 euro inschrijfgeld, in het buitenland vaak nog duurder. Dan vind ik 300 euro voor zo'n triathlon waar veel meer organisatie bij komt kijken nog wel te doen.
En Ironman Maastricht is zondag a.s. Ik ben wel benieuwd, die Nederlandse Van Vlerken schijnt een grote favoriet te zijn bij de vrouwen. En ik ken ook wel iemand van Hellas die de hele daar gaat doen zondag, ken je misschien ook wel.

Maar die RBT was echt onhandig georganiseerd vond ik, het wisselpunt van lopen naar fietsen was recht voor waar ik mijn wijk in moest, maar eigenlijk kon je gewoon nergens de wijk in komen. En die vrijwilligers die erbij stonden hadden ook geen idee wanneer je dan handig over kon steken dus gingen mensen maar gewoon op hun eigen houtje over dat lint heen, tja dan vind ik het ook niet gek dat er dingen fout gingen. Niet goed over nagedacht..
Serieus? HMMMMMM dat is wel een dure grap dan. Moeten betalen om 42 kilometer te kunnen lopen Vroegah zouden ze je uitlachen! Maar klopt inderdaad. En doordat er zo weinig deelnemers zijn is het best goedkoop nog eigenlijk.
Hmmm ik ken zo niemand die daaraan meedoet. Hellas is ook best groot he. Er doen wel 2 mensen dit jaar mee van ons aan die Norseman. http://www.ironman.com/nl-nl/triathl...#axzz3hVBWbjvP Kan hier ook geen deelnemers vinden btw.

Maar het wisselpunt was toch bij de Veilinghaven? Of bedoel je dat ook? Want ik stond vlakbij dat wisselpunt bij de oversteekplaats. Maar dat was met hekken. En ja klopt, het was soms wel wat chaotisch. Ik zou er zelf wel een keer aan mee willen doen, maar dan vooral vanwege de locatie. Niet vanwege de organisatie en het fietsparcours. Ga jij nog een keer meedoen aan een triatlon? En nog andere vette wedstrijd op het programma staan?
Oud 31-07-2015, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Goeie deal, dan heb ik zijn beste jaren!

Moet alleen nog even bedenken hoe ik dat met mijn vriend regel dan..
Gewoon dumpen!
Oud 31-07-2015, 21:57
Vlerkje
Avatar van Vlerkje
Vlerkje is offline
Citaat:
Goeie deal, dan heb ik zijn beste jaren!

Moet alleen nog even bedenken hoe ik dat met mijn vriend regel dan..
Arne is vast zo'n man die alleen maar knapper wordt naarmate de jaren verstrijken!
Oud 31-07-2015, 23:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Collega's van mij lopen vaak wedstrijden in zo'n bedrijven team, dan betaalt het werk het inschrijfgeld. Hebben jullie niet zoiets?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-08-2015, 08:34
Verwijderd
Citaat:
Collega's van mij lopen vaak wedstrijden in zo'n bedrijven team, dan betaalt het werk het inschrijfgeld. Hebben jullie niet zoiets?
De universiteit is niet zo van het geld uitgeven aan randzaken
Maar sowieso is dat vaak alleen maar bij de enorm grote evenementen waar bedrijven hopen dat veel mensen dan hun naam zien, zoals Dam tot Damloop, CPCloop etc. Moet je ook maar net zin in hebben.
Oud 02-08-2015, 11:51
Verwijderd
Volg je de Iron Man Krista?
Oud 02-08-2015, 12:24
Verwijderd
Er is iets mis gegaan met de chips. Een pro heeft de chip gekregen van een Hellasser en het lijkt dus nu alsof die aan kop gaat ;x

http://m.eu.ironman.com/triathlon/co...#axzz3heP8ZFdP
Oud 02-08-2015, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Volg je de Iron Man Krista?
Nee, ben in het olympisch stadion bij het NK!
Oud 03-08-2015, 21:52
Verwijderd
Als ik geforceerd ademhaal gaat het zwemmen en hardlopen veel beter
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Houdt dit topic hoog zodat Onzin niet vergeet te hardlopen - en andere sporten #??
zeehond23
7 29-12-2015 20:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.