Oud 06-12-2016, 10:29
Verwijderd
Je haalt nu developers en jong werkvolk op de werkvloer in Apeldoorn door elkaar met INSPECTEURS. Ze hebben een hele hoop inspecteurs wegbezuinigd. Over die operatie was van tevoren al gezegd dat het veeeeel meer zou gaan kosten dan het zou gaan opleveren omdat er veel minder belastinginkomsten zouden zijn. Dus met deze gewenste kleine bezuiniging van ik geloof nog geen 30 miljoen op jaarbasis werd gelijk honderden miljoenen aan inkomsten misgelopen.
Advertentie
Oud 06-12-2016, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Je haalt nu developers en jong werkvolk op de werkvloer in Apeldoorn door elkaar met INSPECTEURS. Ze hebben een hele hoop inspecteurs wegbezuinigd. Over die operatie was van tevoren al gezegd dat het veeeeel meer zou gaan kosten dan het zou gaan opleveren omdat er veel minder belastinginkomsten zouden zijn. Dus met deze gewenste kleine bezuiniging van ik geloof nog geen 30 miljoen op jaarbasis werd gelijk honderden miljoenen aan inkomsten misgelopen.
Ah, wist niet dat je het over een eerdere bezuiniging had inderdaad. Maar die vertrekregeling stond open voor iedereen, niet alleen developers. Maar goed, van meerdere kanten is het een zooitje in ieder geval.
Oud 06-12-2016, 11:57
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
"blabla, is that done?" - "Yes." - "OK but is it done-done?" Inflatie van het concept "klaar"

En hoe naar: statische variabelen in MySQL wijzigen op productie.. Fucking los eindje nu
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 06-12-2016, 12:04
Verwijderd
Sgatjemegatronneke
Oud 06-12-2016, 12:13
Verwijderd
Ik ben mijn verdediging aan het plannen
Oud 06-12-2016, 12:14
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Pretlock! Jammer dat ik je laatst ben misgelopen man. Je lag wel heel lief te slapen op de bank
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 06-12-2016, 12:23
Verwijderd
Citaat:

En hoe naar: statische variabelen in MySQL wijzigen op productie.. Fucking los eindje nu
Wij krijgen een nieuw systeem voor de beleggingsadministratie. Ik doe daar niet bijster veel mee buiten wat rapportjes draaien. Die moest ik dan ook testen. Rapport werkte niet. Waarom niet? De maker van het rapport had hard een verwijzing naar de desbetreffende ontwikkelomgeving in het rapport staan, dus op de testomgeving werkte dat niet En niet één keer per ongeluk over het hoofd gezien hè, blijkbaar structureel alles hard verwezen.


EN DAN NU DE VRAAG WAAROM VERTEL IK DIT: Is dat ongeveer hetzelfde als wat jij hier zegt? Of bedoel je, ik zeg maar wat, dat bepaalde input van 8 cijfers lang opeens ook 9 cijfers lang kan zijn?
Oud 06-12-2016, 12:37
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Wij krijgen een nieuw systeem voor de beleggingsadministratie. Ik doe daar niet bijster veel mee buiten wat rapportjes draaien. Die moest ik dan ook testen. Rapport werkte niet. Waarom niet? De maker van het rapport had hard een verwijzing naar de desbetreffende ontwikkelomgeving in het rapport staan, dus op de testomgeving werkte dat niet En niet één keer per ongeluk over het hoofd gezien hè, blijkbaar structureel alles hard verwezen.

EN DAN NU DE VRAAG WAAROM VERTEL IK DIT: Is dat ongeveer hetzelfde als wat jij hier zegt? Of bedoel je, ik zeg maar wat, dat bepaalde input van 8 cijfers lang opeens ook 9 cijfers lang kan zijn?
Nou ja, laatst een soortgelijk iets gehad waabij een OData-feed naar een verkeerde omgeving verwees waardoor de Excel-tijgers geen refresh konden toepassen op data Gelukkig is dat vrij snel en simpel verholpen though.

Maar nee, waar ik het over heb is anders: dit gaat pas problemen opleveren wanneer developers op backend dingen met de database willen doen en afhankelijk van de skill van de developer het (tijdig) in de smiezen te hebben of niet. Gelukkig hebben wij goede developers die halve sysadmins zijn, maar het is gewoon Lelijk dat het niet Af-af is. Om dat voor elkaar te krijgen moet MySQL herstart worden maar omdat het productie betreft kan dat niet zomaar.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 06-12-2016, 13:15
Verwijderd
Developers zijn zo'n beetje gewend om software niet af-af op te leveren...
Oud 06-12-2016, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, laatst een soortgelijk iets gehad waabij een OData-feed naar een verkeerde omgeving verwees waardoor de Excel-tijgers geen refresh konden toepassen op data Gelukkig is dat vrij snel en simpel verholpen though.

Maar nee, waar ik het over heb is anders: dit gaat pas problemen opleveren wanneer developers op backend dingen met de database willen doen en afhankelijk van de skill van de developer het (tijdig) in de smiezen te hebben of niet. Gelukkig hebben wij goede developers die halve sysadmins zijn, maar het is gewoon Lelijk dat het niet Af-af is. Om dat voor elkaar te krijgen moet MySQL herstart worden maar omdat het productie betreft kan dat niet zomaar.
Ok, duidelijk.
Oud 06-12-2016, 13:20
Verwijderd
Dit gaat misschien heel decadent klinken maar ik heb mijn chauffeur een uitbrander gegeven omdat hij overduidelijk nog ergens anders heen moet en dat aan zijn doen en laten te merken was. Transport is een redelijk groot gedeelte van m'n budget en we betalen ze voor 24/7 service.
Oud 06-12-2016, 13:25
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Developers zijn zo'n beetje gewend om software niet af-af op te leveren...
Ah joh, lekker agile bezig zijn!
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 06-12-2016, 13:25
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Developers zijn zo'n beetje gewend om software niet af-af op te leveren...
Altijd een Paretotje pullen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 06-12-2016, 15:35
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik krijg een bedrijfszuiveringsheffing van het waterschap voor de afgelopen 2 jaar. Of ik even €100,- wil betalen terwijl ik hier geen bedrijf heb en met z'n 2en al een meerpersoonshuishouden moet betalen
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 07-12-2016, 19:08
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Gedoe met projectsubsidies en -financieringen zo tegen het einde van het jaar, kon niet beter. En dan zaken proberen te regelen met een of andere beleidsmedewerker die 2(!) dagen per week werkt.

Om met een positieve noot te eindigen; weer een aardig klusje erbij met mijn eigen bedrijfje .
__________________
Rodent of unusual size
Oud 07-12-2016, 22:18
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben net opgestaan om te werken. Ik ben blij dat ik volgende week ontslag kan gaan nemen om als kunstenaar aan het werk te gaan!
Oud 07-12-2016, 22:18
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik krijg een bedrijfszuiveringsheffing van het waterschap voor de afgelopen 2 jaar. Of ik even €100,- wil betalen terwijl ik hier geen bedrijf heb en met z'n 2en al een meerpersoonshuishouden moet betalen
Kun je dat irgendwie regelen met ze?
Oud 07-12-2016, 22:53
Verwijderd
Nuttige avond, ipv een begin gemaakt te hebben aan mijn voor/dankwoord voor t proefschrift heb ik nu een stuk of 22 quotes voor het voorblad die ik allemaal even treffend vind Wil er iemand in de jury?
Oud 08-12-2016, 07:04
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Kun je dat irgendwie regelen met ze?
Het klopt niet, dus moet bezwaar gaan maken. Ik heb geen bedrijf thuis, werk op lokatie.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 08-12-2016, 11:11
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik ben net opgestaan om te werken. Ik ben blij dat ik volgende week ontslag kan gaan nemen om als kunstenaar aan het werk te gaan!
Hoera! Wat ga je doen?
Oud 08-12-2016, 15:24
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Hoera! Wat ga je doen?
Ik heb een libretto geschreven en mijn beste vriend is componist en maakt er een opera van. Ik ga de hoofdrol zingen. Verder zijn we aan een nieuw stuk bezig ook.
En ik speel in echo, ook een nieuwe opera, in het voorprogramma van een Utrechts operafestival. Dat is betaald, ook wel zo fijn
Oud 08-12-2016, 15:38
Verwijderd
wat gaaf!
Oud 08-12-2016, 15:40
Verwijderd
Ik heb een hele mooie code gemaakt (vind ik zelf) die werkt
Oud 08-12-2016, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een libretto geschreven en mijn beste vriend is componist en maakt er een opera van. Ik ga de hoofdrol zingen. Verder zijn we aan een nieuw stuk bezig ook.
En ik speel in echo, ook een nieuwe opera, in het voorprogramma van een Utrechts operafestival. Dat is betaald, ook wel zo fijn
Goed bezig!
Oud 08-12-2016, 16:54
Verwijderd
Wat gaaf Fizzle!
Oud 08-12-2016, 17:32
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik heb een libretto geschreven en mijn beste vriend is componist en maakt er een opera van. Ik ga de hoofdrol zingen. Verder zijn we aan een nieuw stuk bezig ook.
En ik speel in echo, ook een nieuwe opera, in het voorprogramma van een Utrechts operafestival. Dat is betaald, ook wel zo fijn
Coooool!!!
__________________
Who's this jabroni?
Oud 08-12-2016, 17:34
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik heb een libretto geschreven en mijn beste vriend is componist en maakt er een opera van. Ik ga de hoofdrol zingen. Verder zijn we aan een nieuw stuk bezig ook.
En ik speel in echo, ook een nieuwe opera, in het voorprogramma van een Utrechts operafestival. Dat is betaald, ook wel zo fijn
Is het op de een of andere manier mogelijk om daar te komen kijken?

Of kost da heel duur? /armekunstenaarmetmomenteeljuisteenbeetjeteweinigwerk
Oud 08-12-2016, 18:22
Verwijderd
Wajoo dikke metalkroeg gevonden
Oud 08-12-2016, 18:23
Verwijderd
Er is geen wifi dus iemand heeft een hotspot van zijn telefoon gemaakt. Hahahaha.
Oud 08-12-2016, 18:41
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Is het op de een of andere manier mogelijk om daar te komen kijken?

Of kost da heel duur? /armekunstenaarmetmomenteeljuisteenbeetjeteweinigwerk
Bij allebei mogelijk, alleen die opera wordt in eerste instantie uitgevoerd als eindexamen van die vriend en daarna gaan we pas kijken op wat voor podia we het nog meer brengen, de plekken zijn op het cons namelijk beperkt in de zaal.
Echo wordt zeker mogelijk, we hebben geen invloed op wat de kaarten gaan kosten omdat wij voorprogramma zijn, maar alle uitvoeringen zijn einde juni. Ik laat meer weten zodra ik ook meer weet!
Oud 08-12-2016, 22:54
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Bij allebei mogelijk, alleen die opera wordt in eerste instantie uitgevoerd als eindexamen van die vriend en daarna gaan we pas kijken op wat voor podia we het nog meer brengen, de plekken zijn op het cons namelijk beperkt in de zaal.
Echo wordt zeker mogelijk, we hebben geen invloed op wat de kaarten gaan kosten omdat wij voorprogramma zijn, maar alle uitvoeringen zijn einde juni. Ik laat meer weten zodra ik ook meer weet!
Ook graag aan mij Super tof!
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 08-12-2016, 23:49
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik moet maar een mailinglijst gaan opstellen!
Oud 09-12-2016, 00:04
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Wajoo dikke metalkroeg gevonden
Waar ben je?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 09-12-2016, 01:38
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Bij allebei mogelijk, alleen die opera wordt in eerste instantie uitgevoerd als eindexamen van die vriend en daarna gaan we pas kijken op wat voor podia we het nog meer brengen, de plekken zijn op het cons namelijk beperkt in de zaal.
Echo wordt zeker mogelijk, we hebben geen invloed op wat de kaarten gaan kosten omdat wij voorprogramma zijn, maar alle uitvoeringen zijn einde juni. Ik laat meer weten zodra ik ook meer weet!
Leuk!
Na je gemiste eindexamen wil ik nog steeds graag een keer komen kijken/luisteren.
Oud 09-12-2016, 04:15
Verwijderd
Citaat:
Waar ben je?
Bengaluru. Gangbanggalore. India.
Oud 09-12-2016, 05:54
Verwijderd
Citaat:
Ik moet maar een mailinglijst gaan opstellen!
Ik wil ook op de mailinglijst!
Oud 09-12-2016, 16:57
Verwijderd
Zo'n dag dat je inhoudelijk top voorbereid bent en alles lekker gaat, maar wel 2 verschillende sokken aanhebt..
Oud 09-12-2016, 17:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zo'n dag dat je inhoudelijk top voorbereid bent en alles lekker gaat, maar wel 2 verschillende sokken aanhebt..
Ik heb verschillende sokken aan (met opzet) en kom tijd tekort
Gelukkig inmiddels wel goed voorbereid voor morgen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 09-12-2016, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Ik heb verschillende sokken aan (met opzet) en kom tijd tekort
Gelukkig inmiddels wel goed voorbereid voor morgen
Wat is er morgen?
Oud 09-12-2016, 18:13
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Bengaluru. Gangbanggalore. India.
Cool. Maar put jezelf niet teveel uit met dat Gangbangen.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 09-12-2016, 18:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waarom doe je opzettelijk twee verschillende sokken aan?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-12-2016, 19:58
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Citaat:
Bengaluru. Gangbanggalore. India.
Ik vind het altijd zo tof dat er op de meest rare plekken altijd wel een actieve metalscene te vinden is. Volgens mij heeft bijvoorbeeld ieder zichzelf respecterend dorp in bumfuck Zuid-Amerika wel een grindcore- én deathmetal bandje.

OT: laatste meeting net afgerond, biertijd godverdomme.
__________________
Rodent of unusual size
Oud 09-12-2016, 20:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat is er morgen?
Een bruiloft van mijn oud-huisgenootje en ik foto's maken de hele dag
Citaat:
Waarom doe je opzettelijk twee verschillende sokken aan?
Mijn vriend heeft iets met het dragen van twee verschillende sokken, dus toen hij hier was twee weekenden geleden zei ik voor de grap dat hij wel kon kiezen welke sokken ik aan zou doen. Hij ging daar serieus in mee en pakte inderdaad twee verschillende sokken die kwa kleur gelukkig nog wel bij elkaar stonden. Vandaag droeg ik het paar resterende sokken
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 09-12-2016, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Cool. Maar put jezelf niet teveel uit met dat Gangbangen.
Nee, ik hou het bij één exemplaar
Oud 10-12-2016, 00:25
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Gangbangen

Verschillende sokken
Ze zien er meestal niet alleen verschillend uit maar voelen ook een beetje verschillend. Naar.
Oud 10-12-2016, 00:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Gangbangen

Verschillende sokken
Ze zien er meestal niet alleen verschillend uit maar voelen ook een beetje verschillend. Naar.
Het waren sokken uit hetzelfde pak sokken, dus ze voelden vrijwel hetzelfde Mijn vriend weet het regelmatig te presteren om wel twee gestreepte sokken met oranje te dragen, maar dan niet van hetzelfde paar. Gelukkig zijn er belangrijkere dingen in het leven!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 10-12-2016, 00:45
Verwijderd
Die van mij waren effen donkerblauw en zwart dus ik denk niet dat het iemand behalve mezelf is opgevallen.
Oud 10-12-2016, 00:57
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Who cares? Het zijn maar sokken.
M'n bff draag ook standaard verschillende sokken, omdat ze zo'n chaoot is dat ze ze nooit bij elkaar kan houden en 's ochtends gewoon de eerste 2 random sokken uit de la trekt.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 10-12-2016, 01:01
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Nee, ik hou het bij één exemplaar
Saai.

Citaat:
Gangbangen
Heb je dat wel eens gedaan? Was je toen gangbanger of werd je ge-gang-bangt?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 10-12-2016, 05:21
Verwijderd
Volgens mij is dat de verkeerde insteek en doe je gewoon gezellig mee
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.