Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2001, 12:34
Maandagochtend, 7 uur. De wekker gaat. Ik duw hem uit en sta moeizaam op. In de kledingkast zoek ik naar iets dat mijn lichaam kan bedekken. Mijn grote zwarte trui, en mijn zwarte spijkerbroek. Ik krijg hem amper dicht. Ben ik dan verdomme weer aangekomen? Chagrijnig stap ik de badkamer in en stap op de weegschaal. Drie kilo erbij. Ik nader de 100. Ik ga maar niet douchen, ben naakt niet om aan te zien. Ik trek de trui over mn hoofd en zoek mijn schoolboeken. De hele dag les. Verdomme, wat haat ik school. Zeker vandaag.
Vlak voor ik wegga neem ik een boterham met jam. Geen boter vandaag voor mij. Onderweg moet ik door een vervelende buurt. Ook vandaag weer word me 'moooeh' en 'jezus dat dat op een fiets past' toegeroepen. Op school puf ik uit en sleep me naar het lokaal. Mijn perfecte klasgenootjes staan in de hal te praten over jongens. Dezelfde jongens die mij aankijken alsof ik vergif ben.
Uren sluipen voorbij, in de tweede pauze krijg ik honger en eet mn boterhammen op. Snoep lonkt naar me vanuit de automaat, maar ik mag het niet. De bel gaat weer en ik ga, zoals gewoonlijk in mn eentje, weer naar het volgende lokaal. Een meisje dat ook les heeft met mij nu, komt op me af. 'Haihai... nog wat leuks gedaan dit weekend?'. Zij is tenminste aardig. En de helft van mijn gewicht. 'Ik ben uit eten geweest met mn ouders', vertel ik. 'Dat was nou net wat ze nodig had', reageert iemand achter me. In een ruk draai ik me om. Ik ben het zat.
'Dat je de helft van mijn gewicht hebt wil nog niet zeggen dat je zo'n opmerking mag maken!', zeg ik kwaad. Het meisje kijkt me verschrikt aan en als ik doorloop zie ik hoe ze een vriendin aanstoot en lacht. Rotdag.
Het laatste uur is voorbij. Ik val om van de honger. Ik heb ook pas drie boterhammen op vandaag. Ik ben zo blij dat het over is en grijp mijn fiets richting huis. Thuis huil ik. Ik wil mezelf niet haten om mijn omvang. Ik mag best een koekje. Ik stop er een in mn mond en voel me schuldig. Maar ach ja, de dag is nu toch al verpest. Ik eet het pak leeg. Daarna ga ik weer huilen.

[ tja hier was ik mee bezig maar weet niet hoe het af moet... ]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2001, 12:49
drama
Avatar van drama
drama is offline
hij is al af...
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 19-07-2001, 15:55
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
maar het einde kan beter..
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 19-07-2001, 15:57
Citaat:
stroopwafel schreef:
maar het einde kan beter..

waarom denk je dat het een onafgemaakt verhaal is
Met citaat reageren
Oud 19-07-2001, 18:59
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Citaat:
stroopwafel schreef:
maar het einde kan beter..

waarom denk je dat het een onafgemaakt verhaal is


ik doelde op de post van drama

__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 24-07-2001, 21:55
Soldaat Simeone
Soldaat Simeone is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Ik wil mezelf niet haten om mijn omvang. Ik mag best een koekje. Ik stop er een in mn mond en voel me schuldig. Maar ach ja, de dag is nu toch al verpest. Ik eet het pak leeg. Daarna ga ik weer huilen.
Wat is er in hemelsnaam mis met mij? Is het nou echt zo erg om dik te zijn, voel ik me daar echt rot bij, of zijn het meer die klasgenoten met die rotopmerkingen dat ik er zo van baal?
Rustig pak ik mijn tas uit. Boeken mieter ik op tafel, het interesseert me eigenlijk ook weinig. Zuchtend blader ik mijn agenda door.
Vandaag... donderdag.. ehm.. huiswerk voor morgen?
'Economie opdrachten 12 tot en met 18.
Repetitie Wiskunde
Frans opdracht 4 voorbereiden
Heej hoer, wel eens van liposuctie gehoord?'
In plaats van de 'groetjes en xxx' schrijven klasgenoten dit soort opmerkingen in mijn agenda.
Ook mijn agenda leg ik op tafel. Nog even werp ik een blik in mijn half lege tas. Daar zie ik hem liggen, een flinke Smith&Wesson revolver. Morgen leg ik hem op mijn boeken, in plaats van er naast. Morgen is de laatste kutopmerking inderdaad de laatste.

Ik ga aan het bureau zitten en grijp mijn economieboek.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2001, 22:35
Leuk dat iemand de titel als een uitnodiging opvatte
Het is nog een typisch darkcat-einde ook

Respect en dank
Cat
Met citaat reageren
Oud 24-07-2001, 22:55
Soldaat Simeone
Soldaat Simeone is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Leuk dat iemand de titel als een uitnodiging opvatte
Het is nog een typisch darkcat-einde ook

Respect en dank
Cat
Geen probleem, het was een waar genoegen. Moeten we vaker doen zoiets. Overigens ben ik in verband met vakanties niet zoveel (danwel helemaal niet) online de toekomstige paar weken.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2001, 13:59
metzondernix
metzondernix is offline
Vind jij jezelf dik, darkcat? Mij noemen sommige mensen overdreven dun, maar toevallig is een van mijn beste vriendinnen wel stevig. Het kan haar GEEN MOER SCHELEN! Ze is geweldig en ze heet Ankie. Ken je die?
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2001, 14:00
metzondernix
metzondernix is offline
Oh ja, effe bij de weg, ken je
HET NIJLPAARD van MARILYN SACHS? Die zou je eens moeten lezen, geweldig boek.
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2001, 15:05
Citaat:
metzondernix schreef:
Vind jij jezelf dik, darkcat?
Dankje voor je adviezen enz, maar dit verhaal is niet persoonlijk. Ik heb wel een eetprobleem, maar heb een ondergewicht en nooit vreetbuien enz. In dit verhaal verplaatste ik me juist in het tegenovergestelde.

Cat

Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 14:53
metzondernix
metzondernix is offline
oef gelukkig maar
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 17:25
tampaszta
tampaszta is offline
Citaat:
Soldaat Simeone schreef:
Wat is er in hemelsnaam mis met mij? Is het nou echt zo erg om dik te zijn, voel ik me daar echt rot bij, of zijn het meer die klasgenoten met die rotopmerkingen dat ik er zo van baal?
Rustig pak ik mijn tas uit. Boeken mieter ik op tafel, het interesseert me eigenlijk ook weinig. Zuchtend blader ik mijn agenda door.
Vandaag... donderdag.. ehm.. huiswerk voor morgen?
'Economie opdrachten 12 tot en met 18.
Repetitie Wiskunde
Frans opdracht 4 voorbereiden
Heej hoer, wel eens van liposuctie gehoord?'
In plaats van de 'groetjes en xxx' schrijven klasgenoten dit soort opmerkingen in mijn agenda.
Ook mijn agenda leg ik op tafel. Nog even werp ik een blik in mijn half lege tas. Daar zie ik hem liggen, een flinke Smith&Wesson revolver. Morgen leg ik hem op mijn boeken, in plaats van er naast. Morgen is de laatste kutopmerking inderdaad de laatste.

Ik ga aan het bureau zitten en grijp mijn economieboek.
Jij maakt er je hobby van hè? Verhalen afmaken. Tis een leuk initiatief en je hebt het leuk gedaan.

Ik vind beide eindes leuk. Het eerste zag ik ook al wel als een goed einde.
__________________
...Catch me flying in your Sun...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 18:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
mooi geschreven! heel duidelijk...

het gevoel van de personage is heel duidelijk gemaakt, en das erg knap...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ben jij een doorzetter of...
Saarah
22 25-03-2006 10:17
Verhalen & Gedichten [verhaal] Ik word nooit gewoon.
Verwijderd
313 02-12-2005 19:07
Verhalen & Gedichten Punt.
Ruby Blue
8 09-08-2005 19:04
Verhalen & Gedichten De vuurproef
Zut Alors!
76 25-03-2005 21:38
Verhalen & Gedichten Zelfgeschreven verhaal
Little Phoebe
11 12-08-2003 19:25
ARTistiek een onafgemaakt verhaal (1e hoofdstuk)
Chloe Siere
2 04-09-2001 19:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.