Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2006, 22:58
Verwijderd
Ik vind het maar eng. blijf met die vriendin praten en als het niet gaat echt stoppen!Mijn pa is een keer achter het stuur in slaap gevallen en toen zijn we tegen de vangrail geknald
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 23:42
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Mwa, je kan toch nog altijd op dat moment zien of je te moe bent om te rijden?

Als je te moe bent van het werken stuur je maar iemand anders, of kruipen ze maar een nachtje in een hotel tot je uitgerust bent.

Volgens mij is er niks dat kan verantwoorden dat je toch oververmoeid achter het stuur kruipt.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 23:55
Verwijderd
ehh niet in de auto stappen, lijkt me niet bepaald verstandig
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 00:33
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
heeft je broer nog nooit van een TAXI gehoord of zo ?

overigens, als jij mensen die dronken achter het stuur gaan zitten onverantwoord vindt : iemand die oververmoeid is (meestal na >20 uur zonder slaap) is net zo onverantwoord als iemand die rijdt na een flinke avond doorzakken.

mocht je het toch proberen : koffie met cafeine, thee, suikersnoepjes, kauwgum, etc. helpen allemaal een beetje. echter, je blijft vermoeid en je reactievermogen is dan gewoon minder, ook als je wakker weet te blijven. Dit soort 'trucjes' voorkomen alleen dat je in slaap valt, maar je gaat er niet, ik herhaal-niet, beter van rijden.

ga in geen geval een zware maaltijd nuttigen voor de reis (hooguit een klein hapje, bv sultana, als je honger hebt). van eten wordt je nl. slaperig.

zet ook de kachel niet te warm - liever zelfs een beetje koud. van warmte val je ook in slaap. (doe de kachel/ventilator wel aan overigens, dat zorgt voor snellere aanvoer van frisse lucht en dus zuurstof, en helpt je wakker te blijven.)

ik vraag me sterk af of je broer nog met zichzelf kan leven als jij jezelf te pletter rijdt om hem op te halen.

de bussen rijden overigens ook vanaf schiphol, en de trein ook.

wat bij mij overigens bleek te werken (maar wat ik met klem je niet aan durf te raden) : hard rijden. bij hoogst illegale snelheden bleef ik wel wakker. (maar ik rij eigenlijk gewoon nooit als ik moe was, maar goed, dat soort dingen moet je ook leren. en het risico van 190 rijden als je half slaapt werd me ook wat later pas duidelijk. geen idee hoe het kan dat ik thuisgekomen ben, en dat is best een eng idee.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 20:53
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Koffie! Hoera, koffie!

Hehe, als je masochist bent kun je ook proberen jezelf pijn te doen. Krijg je aan de ene kant een edorfinekick van, da's slaapverwekkend, maar ws ook een hoop adrenaline, en ik denk dat dat tweede overheerst . Maar dat is natuurlijk een maffe suggestie .
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 21:51
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Een appel werkt beter dan koffie, eet er een paar. En zorg dat je de dag ervoor voldoende slaap pakt.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 15:02
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
flink stuk sprinten, push-ups, vechten of waar je dan ook maar een adrealine kick van krijgt.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 15:58
Verwijderd
energy hits bij de tuinen, zit caffeine in. 1tje is toch wel een paar espresso's.. de oplossing als je geen koffie/red bull lust.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 22:39
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Sepul schreef op 23-12-2006 @ 16:58 :
energy hits bij de tuinen, zit caffeine in. 1tje is toch wel een paar espresso's.. de oplossing als je geen koffie/red bull lust.
Mwa, dat zijn zo van die spullen waarvan je denkt dat je wakker en alert bent, terwijl je nog steeds het reactievermogen van een dronken kalkoen hebt.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 02:39
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 23-12-2006 @ 23:39 :
Mwa, dat zijn zo van die spullen waarvan je denkt dat je wakker en alert bent, terwijl je nog steeds het reactievermogen van een dronken kalkoen hebt.
ja zeker, maar het gaat erom dat ze wakker blijft, en het is nog altijd beter dan dat ze telkens haar oogleden omlaag voelt glijden.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 08:35
Zizou06
Zizou06 is offline
Een appel is beter om wakker te blijven dan koffie
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Lang wakker blijven
fractal-illusio
27 08-08-2013 19:48
De Kantine Wie is er ook eens in bad in slaap gevallen???
dnalor
40 05-04-2011 15:33
De Kantine Wat vind je stom/vervelend/ambetant/weerzinwekkend?
Verwijderd
500 15-08-2009 19:42
De Kantine Saai in alle varianten! 294
Missy
500 28-07-2008 21:50
Eten & Drinken Wakker blijven
Ferrywoman
16 11-04-2007 10:26
Lichaam & Gezondheid Als ik een nacht niet geslapen heb....
badtothebone
7 02-11-2001 19:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.