Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2007, 11:58
Lollita *
Avatar van Lollita *
Lollita * is offline
Beetje genant, maar ik heb een pijnlijk bultje tussen mijn benen...bij mijn 'vrouwelijkheid'
Het voelt alsof er vocht in zit, een soort van blaar gevoel als je erop drukt. De laatste keer dat ik seks had was ongeveer een maand geleden, maar dat was veilig.
De keer daarvoor dat ik seks had was niet veilig, maar dat was in de zomervakantie.
Kan een soa nog zo laat komen? Ik heb het nu iets meer dan een week.. Heeft iemand ongeveer hetzelfde gehad? Of weet iemand wat het is?
Ik ben niet iemand die snel naar een huisarts gaat, het liefst helemaal niet. Aangezien ik zelf ook geen huisarts heb.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 12:22
Verwijderd
Zo een-twee-drie zou ik zeggen dat het wel eens een steenpuist zou kunnen zijn. Vrij onschuldig, wel erg besmettelijk, dus je kunt er het beste afblijven. Als het inderdaad een steenpuist is, zou er binnenkort een kop op moeten komen, dan breekt het open en vervolgens geneest het. Dit duurt meestal niet zo lang, dus als het over een week nog precies hetzelfde is, zou het toch wel eens iets anders kunnen zijn. Maar bij de meeste soas heb je last van jeuk of in ieder geval meerdere bultjes, dus dat lijkt me niet onmiddellijk het meest waarschijnlijk. Wacht het nog even af en als het bultje niet open breekt, ga dan toch even bij een arts langs.

Overigens is het wel verstandig om je sowieso even op soas te laten testen als je onveilige seks hebt gehad. Iets als chlamydia of gonorroe kun je ook hebben zonder dat je klachten hebt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Lollita * schreef op 04-01-2007 @ 12:58 :

Kan een soa nog zo laat komen?
hiv/aids, herpes, hepatitus...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 15:47
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Lollita * schreef op 04-01-2007 @ 12:58 :
Beetje genant, maar ik heb een pijnlijk bultje tussen mijn benen...bij mijn 'vrouwelijkheid'
Het voelt alsof er vocht in zit, een soort van blaar gevoel als je erop drukt. De laatste keer dat ik seks had was ongeveer een maand geleden, maar dat was veilig.
De keer daarvoor dat ik seks had was niet veilig, maar dat was in de zomervakantie.
Kan een soa nog zo laat komen? Ik heb het nu iets meer dan een week.. Heeft iemand ongeveer hetzelfde gehad? Of weet iemand wat het is?
Ik ben niet iemand die snel naar een huisarts gaat, het liefst helemaal niet. Aangezien ik zelf ook geen huisarts heb.
De SOA als herpes genitalis verooraakt pijnlijke met vocht gevulde blaasjes die na enige tijd overgaan in wondjes. In principe kan het zo zijn dat je nu pas een aanval hebt, omdat herpes aanvallen in de regel plaatsvinden bij verminderde weerstand (bv overmoeidheid door een jetlag, griep etc). Een andere SOA die pas laat in werking kan treden is genitale wratten. Hierbij kan het maanden of zelfs jaren duren eer je symptonen begint te vertonen. Maar het kan dus ook gewoon een soort puist zijn, of een blaar op een aparte plek, moeilijk te zeggen. De persoon die gekwalificeerd is om dit te beoordelen is een huisarts, dus maak een afspraak. Op internet kan je informatie zoeken maar de enige persoon die een diagnose goed kan stellen is een arts. Voor een huisarts is jou probleem een van de normaalste zaken van de wereld. Wees niet bang en schaam je niet, want hij heeft het allemaal al honderden keren gezien.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 16:51
Lollita *
Avatar van Lollita *
Lollita * is offline
Nou, het simpele feit dat ik geen huisarts heb, is omdat mijn vader zelf een dokter is. En om zoiets aan je bloedeigen vader te laten zien.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 17:17
Anika
Waarom schrijf je je dan niet in bij een andere huisarts? Dan kun je daarheen voor dit soort dingen. Je vader kan je dan gewoon blijven helpen voor kleine dingen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 17:38
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Lollita * schreef op 04-01-2007 @ 17:51 :
Nou, het simpele feit dat ik geen huisarts heb, is omdat mijn vader zelf een dokter is. En om zoiets aan je bloedeigen vader te laten zien.
Klopt dat herken ik wel. Mijn vader is huisarts en ik sta al mijn hele leven bij een andere huisarts ingeschreven. Mijn vader vraag ik om advies voor kleine dingetjes maar als ik een serieus probleem heb of een intiem probleem dan ga ik natuurlijk niet bij mijn vader aankloppen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 17:55
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb ook iets dergelijks gehad, het deed ontzettend veel pijn, maar toen kwam er idd een kop op en ging het open, en daarna was het weg en ik heb het nooit terug gezien....
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 15:45
Kyoki
Kyoki is offline
Een soa komt pas jaren daarna bovenwateren, zoals chlamydia. Ik weet niet of je een soa hebt, maar lijkt me in elk geval puik plan als je daarnaar laat kijken door een huisarts.

(los van het feit dat de meeste soa's nauwelijks echt goede, herkenbare symptomen hebben waarvan je meteen weet, 'aha, dat kan weleens een soa zijn'. Als je onveilig seks hebt gehad, gewoon uit principe alleen al, als je om je eigen veiligheid niet wakker ligt laten onderzoeken, wel zo netjes voor je volgende partner).


Ik lees dat je dat niet bij je pa wil doen, begrijp ik wel. Bel even een andere huisarts op, meestal vinden ze het wel oke als je een afspraakje maakt. Voor soa-onderzoek kan je gewoon meteen bij het GGD langs, heb ik toen ook gedaan, hoeft geen huisarts bij en is volstrekt anoniem.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Waar moet je heen als je je ongerust maakt over onaangename klachten?
Diamera
18 29-03-2013 21:13
Lichaam & Gezondheid Bultjes op rug
Esnie
1 02-01-2008 07:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.