Oud 04-03-2011, 17:42
ImTheWolf
Avatar van ImTheWolf
ImTheWolf is offline
Hai!
(Leuk dat je leest btw...)
Ik geloof dat het op bijna iedere school zo is... *zucht*

Reputaties en kliekjes.

De average indeling van een klas:
- een groepje meiden die altijd met elkaar zijn die denken dat ze heel wat zijn.
- Een groepje jongens die graag de spot met iemand drijven en denken dat ze heel stoer en grappig te zijn door brutaal en gek te doen.
- Een groepje meiden/jongens die graag leren, maar geen echte "nerds" zijn.
- Een groepje kinderen die echt van leren houden, het heel goed doen en soms ook echt zo'n " nerdy " uiterlijk hebben.
- Mensen die een beetje op zichzelf staan en niet echt tot een kliekje behoren.

Zo gaat het bij ons in de klas ook. Ik ben zo'n iemand die niet echt ergens bij hoort, maar ook zeker geen " nerd " is. Ik bedoel, ik heb wel vriendinnen in de klas enz. maar ik hang niet de hele dag met ze en ik ben al helemaal geen meeloper. Ik ben mezelf, daar zou ik niet snel in veranderen.
Dan heb je ook nog Reputaties, Nerd, Tutje, Stoertje, Loner, Emo, Joker, Stuudje, Aanstellers en nobody's en personen. Ik ben gewoon een persoon. Soms een beetje lomp, maar niet echt dat ik alle aandacht naar me toe trek. Ik kan leuuk lachten met mensen, maar als het puntje bij paaltje komt kan ik (in mijn klas) bij niemand terecht. Ook dus wel een beetje loner, maar daar heb ik geen problemen mee. Zo kan ik mezelf zijn, en anderen laten zien wat ik kan.

Eigenlijk vind ik het enorm zinloos dat dit supervaak voorkomt, maar je kan er weinig aan doen.

En jullie? Behoren jullie tot een kliekje en hoe staan jullie bekend?
__________________
It's not that I have problems in communicating with people...
It's just that I don't like you
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2011, 21:30
Violet Vivian
Avatar van Violet Vivian
Violet Vivian is offline
Ik ken het, en ik ben het met je eens dat het op elke school zo is. Of het ergens goed voor is weet ik niet, maar ik denk dat het gewoon bij moet dragen aan de sociale ontwikkeling, hoe duf dat ook mag klinken, haha. Hoe het met mijzelf zit vind ikzelf ook lastig te bepalen. Ik ben niet heel goed in vrienden maken en ben ook heel graag op mezelf. Maar ik heb wel een klein groepje vriendinnen met wie ik goed kan opschieten. Ik vind leren ook erg belangrijk, en ik geef toe dat ik mezelf wel een nerd vind - maar daar heb ik verder geen problemen mee. Ik denk dat je mij het beste een ''van-alles-en-nog-wat''persoon zou kunnen noemen, hoewel ik niet echt graag in een hokje gestopt word, maar goed.
__________________
A mirror is a reflection of your soul and always shows you who you truly are.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 22:13
Verwijderd
Ik ben zon beetje t pispaaltje van de omgeving (5middelbare scholen )

Als ik mezelf moet omschrijven ben ik 100%mezelf,wat niet altijd door iedereen geaccepteerd wordt, ben ik een tikkeltje gek, doe ik wel veel moeite voor school maar leren gaat me absoluut niet gemakkelijk af, en behoor ik tot de kunstzinnige , mij is dus niet snel iets te gek en ik kijk totaal anders tegen dingen aan.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 22:27
Verwijderd
Ik ben het niet helemaal eens met je gemiddelde klassenindeling. Naar mijn mening is iedereen uniek. Bij ons op school tenminste, daar zitten wel hele 'unieke' bij. Helaas.

Volgens mij hoor ik zelf ook niet echt bij een van je groepen. Maar echt apart ben ik ook niet. Gewoon normaal zegmaar, al is dat niet helemaal het goede woord.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 23:00
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik ben het niet helemaal eens met je gemiddelde klassenindeling. Naar mijn mening is iedereen uniek. Bij ons op school tenminste, daar zitten wel hele 'unieke' bij. Helaas.

Volgens mij hoor ik zelf ook niet echt bij een van je groepen. Maar echt apart ben ik ook niet. Gewoon normaal zegmaar, al is dat niet helemaal het goede woord.
De klassendeling is natuurlijk niet precies zo (er zijn ook mensen die zich 'normaal' gedragen, met mensen omgaan die hoge cijfers halen (en voldoen aan het 'nerd' type), terwijl ze zelf niet tot zo'n 'nerd' type gerekent kunnen worden.
Toch is dit wel een redelijk goede beschrijving van de klassenindeling zoals ik die met alle klassen waar ik tot nu toe in heb gezeten gehad heb (en dat zijn inmiddels al weer 5 klassen op de middelbare)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 23:02
Verwijderd
Hmm nouja ik geef je eigenlijk ook wel gelijk haha xD Misschien leuk om een keer een onderzoekje te houden naar de verschillen tussen deze "groepen" bij de verschillende niveau's (van VMBO-B tot gymnasium)?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 23:11
Verwijderd
Bij ons in de klas had je inderdaad wel mensen die echt apart stonden. Maar voor de rest waren het groepjes van max. 4 personen ongeveer.

En ach wij hadden ook allemaal onze eigen dingetjes .

(Oh, ik deed VWO overigens)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 00:47
Verwijderd
hmmm ja groepjes hadden wij ook altijd. Nou was dit bij mij in de 1e heel anders dan in de 4e. Want in de 1e was ik nog het pispaaltje. Maar dit kwam vooral omdat ik hee naief was... En een slecht gevoel voor mode. Ik ben t/m de 3e gepest.(vanaf de basisschool al)

Maar ik was niet een loner ofzo. Ik was altijd vrolijk en had ook altijd wel een groepje vrienden die zeg maar behoorden tot de ''gewone'' mensen. Niet populair, maar ook niet nerd's, of apart. Gingen altijd gewoon met elkaar om. En ik ben dus ook veel mezelf geweest en gebleven. Alhoewel mijn 'ik' wel werd aangetast door het pesten.

Oh en wel leuk erbij: ik kwam later op het vwo in een klas die echt met de hele klas zowat vrienden waren. Dit was nieuw voor mij en erg leuk!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 01:38
Verwijderd
Bij ons zijn er wel een paar loners, en voor de rest groepjes van twee tot zes personen. Als ik mijn groepje echt in een hokje moet stoppen zit ik qua cijfers bij de stuudjes, maar mijn vrienden en ik maken eigenlijk bijna geen huiswerk, dus we kunnen niet echt als stuudjes gezien worden. We zijn een beetje de jokers en de stuudjes tegelijk. Hoe leg ik dit goed uit?

Edit:
Dit legt het beter uit denk ik

Spoiler

Laatst gewijzigd op 05-03-2011 om 01:46.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het niet helemaal eens met je gemiddelde klassenindeling. Naar mijn mening is iedereen uniek. Bij ons op school tenminste, daar zitten wel hele 'unieke' bij. Helaas.
.

Wat is daar helaas aan??
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 15:48
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Wat is daar helaas aan??
Waarschijnlijk bedoelt hij iets te uniek --> hij vindt die mensen vervelend/irritant (zullen wel een beetje de pestkoppen achtige figuren in de klas zijn )
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Waarschijnlijk bedoelt hij iets te uniek --> hij vindt die mensen vervelend/irritant (zullen wel een beetje de pestkoppen achtige figuren in de klas zijn )
Nee, juist van die gasten die in klas 5 nog steeds vullingen in het plafond schieten en met propjes schieten enzo.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 18:13
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Bij ons heb je dat ook wel wat "groepjes" die op jouw beschrijving lijken, en als ik mij ergens bij zou moeten zijn plaatsen, zou het, net als bij Sabir, qua cijfers bij de stuudjes horen (en nee, niet het nerdy type), maar qua het leven om de school heen ben ik dan weer totaal niet geschikt voor die groep, want, al leer ik wel goed, heb ik genoeg andere dingen te doen naast school zoals fitness, gamen bij vrienden en keyboard spelen.
Dus die groepjes overlappen, dus in mijn geval, elkaar sterk.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 22:25
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Nee, juist van die gasten die in klas 5 nog steeds vullingen in het plafond schieten en met propjes schieten enzo.


@ Silvano08

Je hebt wel gelijk dat groepjes elkaar vaak overlappen, maar als je een gemiddelde klas in loopt heb je wel vaak de standaard indeling: jongens die zichzelf helemaal te gek vinden, een echt meiden groepje, buitenbeentjes (al hoeft dat niet per se natuurlijk) en dan blijft er nog een groepje leerlingen over die eigenlijk bij geen van die 3 past, maar een beetje een mengelmoesje is van van alles en nog wat
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 09:09
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:


@ Silvano08

Je hebt wel gelijk dat groepjes elkaar vaak overlappen, maar als je een gemiddelde klas in loopt heb je wel vaak de standaard indeling: jongens die zichzelf helemaal te gek vinden, een echt meiden groepje, buitenbeentjes (al hoeft dat niet per se natuurlijk) en dan blijft er nog een groepje leerlingen over die eigenlijk bij geen van die 3 past, maar een beetje een mengelmoesje is van van alles en nog wat
Zo kan je onze klas ook wel ruw indelen, jah
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 11:43
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
bij mij is de indeling heel raar.... mensen doen natuurlijk wel een beetje stoer maar niet echt iemand die voor schut word gezet... de helft van de meisjes zijn dat nerd groepje de andere helft bestaat uit gewoon het normale samenhang groepje...

loners hebben we niet echt... 1 misschien maar die komt ook wel gewoon vaak met iedereen mee...
ik snap mijn indeling niet

en ik hoor simpelweg bij het lonen/samenhangen meestal zit ik wel samen maar vaak denk ik zo van boring
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 18:25
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Ik herken wel wat de topicstartster zegt van die groepjes... En toen ik op de middelbare school zat was ik ook een beetje als zij --> ik hoorde niet echt bij een groepje, maar was ook niet de outcast

Nu was het zo dat ik wel graag er goed uitzag (qua kleding verzorgd etc) en ik was ook niet op mn mondje gevallen. Dus dat typische popi-jopi meisjesclubje uit mijn klas (ja, die hadden wij ook) konden niet om me heen. En dus betrokken ze mij bij hun dingen. Dus ik was een beetje een loner met de neiging naar dat groepje meisjes.

Alleen had ik een hekel aan make up, winkelen, ordinair blote kleding op school en VOORAL dat geklit aan elkaar de hele tijd. En ik hield niet van alcohol en ik ben ook niet een type dat elk weekend gaat stappen. En een ander voor gek zetten om te laten zien hoe leuk je bent.

Dat clubje meisjes in mijn klas was echt een groepje van het cliche soort. Giechelende populaire meiden die neerkeken op anderen die uiterlijk wat minder bedeeld waren. Dus ja, er waren mensen die echt een hartgrondige hekel aan ze hadden en terecht. Echter kunnen zulke meisjes ook heel lief zijn, als ze je accepteren dan.

Wat met mij het geval was, ik kon goed door 1 deur met allemaal, maar met eentje was ik echt goed bevriend. Haar beste vriendin was het populairste meisje van de school. En die heeft een keer het lef gehad om aan mijn vriendin te vragen: Serieus, waarom ga je met haar om? We kunnen haar toch niet zo de stad in meenemen?

Dus zo waren de verhoudingen bij mij haha. Het groepje *jongens die zichzelf zo cool vinden* wist dus ook niet zo goed wat ze met me aanmoesten
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 18:38
annewil
annewil is offline
bij ons in de klas zijn er niet heel veeel groepjes, je hebt wel de stille meiden en de stille jongens dat zijn de 'nerdies' en dan heb je ons...
Wij gaan met de jonges om en dat doen de stille meiden niet.
er zijn wel een paar meiden bij ons in de klas die zichzelf nogal goed vinden, maar verder is het bij ons wel gezellig., heel veel gelachen. maar daar doen de stille meiden en jongens dus niet aan mee.

x
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-03-2011, 08:02
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
bij ons in de klas zijn er niet heel veeel groepjes, je hebt wel de stille meiden en de stille jongens dat zijn de 'nerdies' en dan heb je ons...
Wij gaan met de jonges om en dat doen de stille meiden niet.
er zijn wel een paar meiden bij ons in de klas die zichzelf nogal goed vinden, maar verder is het bij ons wel gezellig., heel veel gelachen. maar daar doen de stille meiden en jongens dus niet aan mee.

x
Bedoel je stil of echt verlegen/saai, want ik ben ook vrij stil, maar echt totaal niet nerdie ofzo. Ik ga ook gewoon met een groepje jongens om, film kijken, gamen enz...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film(s) heb je gezien en wat vond je ervan?
Verwijderd
500 24-08-2013 22:25
Liefde & Relatie verliefd
katinka1997
19 10-06-2012 09:08
Liefde & Relatie Brief aan mijn leraar
Emsiolili
25 29-04-2012 21:02
De Kantine De schuld krijgen van iets dat een ander heeft gedaan
Chikey
49 24-04-2010 11:42
Psychologie vertrouwenspersoon
Rik-vertr.pers.
38 11-05-2007 18:32
HAVO Na de HAVO naar het VWO?
bbyn
47 29-05-2006 06:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.