Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2004, 11:26
Verwijderd
Even kort door de bocht, maar dat is typisch zo'n rapportje gebaseerd op één onderzoeksvraag. Ze hebben gekeken of islamitische basisscholen zeiden dat ze een open houding jegens de samenleving innamen en of ze pretendeerden voor sociale cohesie te zorgen. Natuurlijk wordt daar met 'ja' op geantwoord.

Ik zeg niet dat islamitische basisscholen de integratie wel of niet belemmeren. Dat weet ik gewoon niet. Ik weet echter wel dat zo'n simpel rapportje niet voldoende is om die vraag te behandelen. Voor een serieus onderzoek moet je tien jaar uittrekken, die mensen volgen, het lesprogramma echt op de voet volgen, et cetera. Dat lukt niet door even snel te kijken of er wel of niet extremistische boekjes rondslingeren in de lokalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2004, 12:38
DaisyDeadPetals
Avatar van DaisyDeadPetals
DaisyDeadPetals is offline
Scheiding van kerk en staat.
Onderwijs moet in handen van de staat liggen en godsdienst is een prive-aangelegenheid die niet in de schoolbanken thuishoort.
__________________
Three be the things I shall have till I die: Laughter and hope and a sock in the eye.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 12:50
Last_Mohican
Avatar van Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 15-12-2004 @ 23:04 :
dat doen mensen die op christelijke scholen hebben gezeten net zo goed over ongelovigen of islamieten ofzo

incorrect argument
heb ik gezegd dat i kt opnam voor christelijken... mmmzzz, nee, ik zei dat je gewoon t moet relativeren en moet begrijpen dat t( meningen verkondigen over datgen waar je nix vanaf weet) voorkomt, en dat dat te voorkoemn is door een objectieve positie in te nemen wat betreft godsdiensten, maar dat het niet iets is wat verzwegen moet worden, want vele fouten die gemaakt zijn in het verleden, zijn vaak een oorzaak of een gevolg door godsdienst en verschil in godsdienst. Om dit te kunnen begrijpen en te kunnen voorkomen moet je er juist kennis van nemen, in objectieve zin, en niet zoiets indoctrinerends als godsdienst.

Maar door zulke scholen te verbieden bereik je nix. Elk mens is toch vrij in zijn keuze van handelen, zowel in zoiets banaals als wat voor auto hij of zij koopt, als in zoiets als beslissen of jij jouw kind op een school moet een godsdienstige grondlegging of een neutrale grondlegging plaatst. Het afschaffen of verbeiden daarvan zou een inbreuk zijn op art. 1.1.
Dus zo incorrect is dat niet lijkt me. Beter is te zeggen dat jouw reply incorrect is.
__________________
maybe we are LOST HEROES
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De kabinetsformatie
PGWR
500 09-01-2007 18:51
De Kantine Topique de ctrl-c et ctrl-v!
hasseltboy
500 31-12-2005 13:46
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie [GS] eerste schoolstrijd?
wmostrey
6 01-05-2005 15:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.