Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2004, 22:28
Verwijderd
Citaat:
LegacyX schreef op 13-12-2004 @ 22:51 :
zoals die marrokaantjes die steeds maar ruiten van oude buurvrouwtjes ingooiien
Aha, dus wij gaan de hele wetgeving omgooien zodat een stuk of 3 mensen dienstplicht krijgen. Ik begrijp het.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2004, 22:30
Verwijderd
Je weet toch dat de wereld een paradijs kan worden, als we de wet maar voldoende aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 23:12
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Jochem12 schreef op 13-12-2004 @ 20:49 :
je kunt bijv.ook zeggen, wie zich niet kan gedragen neem dienst daar leren ze je wel dat je je moet gedragen
Dus de mensen die zich wel kunnen gedragen hoeven niet in dienst?
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 07:52
Verwijderd
Citaat:
Jochem12 schreef op 13-12-2004 @ 20:49 :
je kunt bijv.ook zeggen, wie zich niet kan gedragen neem dienst daar leren ze je wel dat je je moet gedragen
Wat houd acceptabel gedrag dan in?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 09:23
Swissgrl
Avatar van Swissgrl
Swissgrl is offline
vroeger, toen de romeinen nog in dit landje heersten (of in ieder geval in mijn deel) moesten de bataven dienst nemen in het romeinse leger. toen ze terug kwamen uit die dienst spraken ze latijn, kenden ze geld en aten ze van bordjes etc. zo hebben ze dus de grondbeginselen van het beschaafde romeinse rijk geleerd op een manier die anders niet zou werken tussen al hun soortgenoten. dan zouden ze de romeinse cultuur nooit aan hebben genomen omdat ze simpelweg te veel tussen germanen zaten die die cultuur niet hebben.

ik zie dus de dienstplicht als een goed middel om allochtonen de grondbeginselen van onze samenleving bij te leren, ze leren er nederlands, ze zien hoe wij met elkaar omgaan, moeten daar aan deelnemen, krijgen misschien een beetje verbondenheid met nederland. allochtonen worden zo gescheiden van de allochtone groepen waarmee ze hier in de samenleving leven, en leren om te gaan met de autochtonen bevolking. een goede zaak dus.


en als de duitsers weer komen kunnen ze ook nog een beetje terugschieten
__________________
[QUOTE]Green Day schreef op 24-06-2005 @ 14:25 [/pl]: ik zweer het je :P ze is geniaal[/QUOTE] bla post-ster
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:27
Jochem12
Avatar van Jochem12
Jochem12 is offline
Citaat:
Vice schreef op 14-12-2004 @ 00:12 :
Dus de mensen die zich wel kunnen gedragen hoeven niet in dienst?


ja zou kunnen, dus als jij je normaal gedraagt hoef je niet in dienst
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:29
Jochem12
Avatar van Jochem12
Jochem12 is offline
Citaat:
transatlantic schreef op 14-12-2004 @ 10:23 :
vroeger, toen de romeinen nog in dit landje heersten (of in ieder geval in mijn deel) moesten de bataven dienst nemen in het romeinse leger. toen ze terug kwamen uit die dienst spraken ze latijn, kenden ze geld en aten ze van bordjes etc. zo hebben ze dus de grondbeginselen van het beschaafde romeinse rijk geleerd op een manier die anders niet zou werken tussen al hun soortgenoten. dan zouden ze de romeinse cultuur nooit aan hebben genomen omdat ze simpelweg te veel tussen germanen zaten die die cultuur niet hebben.

ik zie dus de dienstplicht als een goed middel om allochtonen de grondbeginselen van onze samenleving bij te leren, ze leren er nederlands, ze zien hoe wij met elkaar omgaan, moeten daar aan deelnemen, krijgen misschien een beetje verbondenheid met nederland. allochtonen worden zo gescheiden van de allochtone groepen waarmee ze hier in de samenleving leven, en leren om te gaan met de autochtonen bevolking. een goede zaak dus.


en als de duitsers weer komen kunnen ze ook nog een beetje terugschieten

ik ben het helemaal met je eens
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De Nieuwe Dienstplicht
Kitten
26 28-12-2011 17:48
Lichaam & Gezondheid dienstplicht
japyo
30 19-02-2005 20:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Sociale dienstplicht?
~Hadiya~
102 21-11-2004 17:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wordt de dienstplicht weer ingevoerd in de Verenigde Staten?
Gatara
33 03-06-2004 16:20
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen NE Betoog: Invoering Algemene Dienstplicht
Makaveli
6 24-01-2004 18:27
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Dienstplicht
dcorsen
28 16-06-2003 17:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.