Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2004, 15:50
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Bush wil GPS en Galileo kunnen uitschakelen
Door Dries Arnolds - donderdag 16 december 2004 - 16:32 - Bron: Wired - Views: 944
Dat het Amerikaanse leger de nauwkeurigheid van GPS kan beïnvloeden was reeds bekend. President Bush heeft nu echter ook een wetsvoorstel gedaan voor bevoegdheid om GPS en het Europese Galileo-systeem in noodsituaties geheel uit te kunnen schakelen. Eerder was er sprake van onderhandelingen over het beperken van de toegang tot Galileo, maar die kunnen met dit voorstel onder druk worden gezet. Hoe het Amerikaanse leger het Europese systeem zou willen uitschakelen en of dat in overleg met de EU gebeurt is onbekend, omdat een gedeelte van het document waarin het voorstel is uitgewerkt nog geheim is.

De maatregel is volgens een woordvoerder van het Witte Huis vooral bedoeld voor de veiligheid van de burgers. Omdat GPS ook wordt gebruikt voor het richten van raketten en bombardementen, zouden terroristen er mogelijk controle over willen krijgen. In dat geval zou het systeem bijvoorbeeld uitgeschakeld kunnen worden. Experts zijn het er over eens dat een dergelijke stap niet te gemakkelijk moet worden genomen, mede door de afhankelijkheid van lucht- en scheepvaart van het GPS-systeem:
"This is not something you would do lightly," said James A. Lewis, director of technology policy for the Washington-based Center for Strategic & International Studies. "It's clearly a big deal. You have to give them credit for being so open about what they're going to do."

http://www.tweakers.net/nieuws/35435
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2004, 15:51
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ik vind dit dus echt gewoon niet kunnen. En jullie, vinden jullie dat de vs zo meer macht gaat krijgen of vinden jullie het ook wel een goed idee?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:14
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
En daarom moet europa een leger krijgen en iets serieus betekenen op de wereldkaart.
Of accepteren dat er op zon manier over je heen gelopen word.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:24
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
'Tiswah
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:30
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Is er een geval bekend waar Galileo werd gebruikt voor een terroristische aanslag
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:38
Verwijderd
"De maatregel is volgens een woordvoerder van het Witte Huis vooral bedoeld voor de veiligheid van de burgers."


hehe
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:53
Jochem12
Avatar van Jochem12
Jochem12 is offline
bush sucks, hij moet hard aangepakt worden, met zijn praktijken in amerika beinvloed hij de hele wereld
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:54
Verwijderd
Als de EU (of welke instantie dan ook de uiteindelijke beslissingsbevoegdheid over GPS/Galileo heeft) het daar na onderhandelingen over eens kan worden, dan is het simpelweg Europees beleid. Blijkbaar vindt men het dan nodig om schoothondje van de Amerikanen te spelen, maar het probleem ligt dan wel bij onze eigen leiders.

Als echter de Amerikanen zoiets proberen door te drukken ongeacht het Europese standpunt, dan liggen de zaken anders. Wat daartegen gedaan kan worden is mij niet helemaal duidelijk, maar het is natuurlijk je reinste machtspolitiek en walgelijk imperialisme.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:07
Verwijderd
Overbodige maatregel.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 20:11
Verwijderd
Ehm, oud nieuws?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 21:21
professor2
professor2 is offline
als ze eht met gps willen doen is dat nietfijn maar tis een amerikaans systeem

het lijtk me wle belachelijk als europa akkoord gaat emt het laten uitschakelen van galileo

ik dacht dat ee dat ding juist wilden om neit afhankelijk te zijn van amerika
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 21:52
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Joostje schreef op 16-12-2004 @ 17:30 :
Is er een geval bekend waar Galileo werd gebruikt voor een terroristische aanslag
neej maar het is dus wel mogelijk of moeten we pas de put dempen als die schaap er al in is gegaan
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:04
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
bush heeft pech
galileo is gemaakt om dit te voorkomen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:29
Verwijderd
Citaat:
koelieboelie schreef op 16-12-2004 @ 22:52 :
neej maar het is dus wel mogelijk of moeten we pas de put dempen als die schaap er al in is gegaan
Het is ook mogelijk iemand te vermoorden met een keukenmes. Zullen we die ook maar verbannen? En terroristen kunnen via internet leren hoe ze bommen moeten maken, zullen we dat ook maar uitschakelen?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:36
Verwijderd
wtf, dat is lame, dan kan hij europa dus platknallen en europa niks terug doen?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:47
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 17-12-2004 @ 11:36 :
wtf, dat is lame, dan kan hij europa dus platknallen en europa niks terug doen?
Ja, zo vergroot hij zijn macht.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 11:12
Reinheitsgebot
Reinheitsgebot is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 17-12-2004 @ 11:29 :
Het is ook mogelijk iemand te vermoorden met een keukenmes. Zullen we die ook maar verbannen? En terroristen kunnen via internet leren hoe ze bommen moeten maken, zullen we dat ook maar uitschakelen?
ugh, dat zijn altijd van die walgelijke dooddoeners
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 11:52
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik vind het onzin, of de west-europese landen moeten dit ook uit kunnen schakelen ofzo. Maar niet het alleenrecht van Amerika

Wie denkt hij wel dat hij is? Volgens mij gaat hij voor world domination onder leiding van Amerika
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-12-2004, 11:52
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 17-12-2004 @ 12:52 :
Ik vind het onzin, of de west-europese landen moeten dit ook uit kunnen schakelen ofzo. Maar niet het alleenrecht van Amerika

Wie denkt hij wel dat hij is? Volgens mij gaat hij voor world domination onder leiding van Amerika
Waarom alleen West-Europa
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 11:55
Verwijderd
Het is maar de vraag of dit doorgedrukt wordt
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 20:24
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
makelville schreef op 17-12-2004 @ 12:55 :
Het is maar de vraag of dit doorgedrukt wordt
dat maakt niet uit, het gaat erom wat die gast wel niet allemaal denkt
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 23:07
Verwijderd
Is het sowieso niet zo dat GPS bezit is van het Amerikaanse leger en die desgewends wel of niet aan het 'publiek' beschikbaar kan stellen?

Wat Bush met Galileo te maken heeft weet en snap ik niet. Ik vind dat hij hoogstens een verzoek zou kunnen indienen (bij de EU?) om deze tijdenlijk niet beschikbaar te stellen voor algemeen gebruik.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 16-12-2004 @ 17:30 :
Is er een geval bekend waar Galileo werd gebruikt voor een terroristische aanslag
Galileo is ook nog niet fully operational he?

Maar dit moet niet kunnen nee, dat ze GPS utischakelen, nja dat is hun probleem.. Maar van de Europese dingen blijven ze af..
Mja, de EU zal wel weer over zich heen laten lopen jah, want stel je voor dat we eens iets neit doen wat amerika wil.. (hoewel duitsland en frankrijk gleukkig al wat koppiger zijn, nu de rest nog)..
En we hebben gewoon dat Europese leger nodig(maar dan wel wat meer dan die paar duizend man dat het nu voor moet gaan stellen)
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 18-12-2004 @ 00:19 :
En we hebben gewoon dat Europese leger nodig(maar dan wel wat meer dan die paar duizend man dat het nu voor moet gaan stellen)
Waarom? Militair is de VS geen dreiging en zelf hoeven we ook nergens militair in te grijpen. Da's nu juist het mooie aan de NAVO.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-12-2004 @ 11:47 :
Ja, zo vergroot hij zijn macht.
let's all spank bush
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2004, 09:36
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Stelletje linkse rukkers.. Waarom is het meteen "Bush" wil het kunnen uitschakelen en niet "Het Amerikaanse leger"?

Ik vind dat jullie moeten stoppen met de stigmatisering van zijn persoon Als er straks wat met hem gebeurt.. En ik ben blij dat ik via dit forum mijn mening kan geven.. Dan zijn jullie medeverantwoordelijk.. Jullie kunnen zeggen "Ik heb die aanslag niet gepleegd" maar jullie hebben het klimaat geschapen! En dat moet stoppen..

Laatst gewijzigd op 18-12-2004 om 09:50.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 18-12-2004 @ 10:36 :
Stelletje linkse rukkers.. Waarom is het meteen "Bush" wil het kunnen uitschakelen en niet "Het Amerikaanse leger"?

Ik vind dat jullie moeten stoppen met de stigmatisering van zijn persoon Als er straks wat met hem gebeurt.. En ik ben blij dat ik via dit forum mijn mening kan geven.. Dan zijn jullie medeverantwoordelijk.. Jullie kunnen zeggen "Ik heb die aanslag niet gepleegd" maar jullie hebben het klimaat geschapen! En dat moet stoppen..

In Memory of Pim Fortuyn
Hoe kansloos en get a life zijn op jou wel van toepassing
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 09:51
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
makelville schreef op 18-12-2004 @ 10:39 :
Hoe kansloos en get a life zijn op jou wel van toepassing
Anyway.. ik vind dus serieus dat ie gestigmatiseerd word..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 18-12-2004 @ 10:51 :
Anyway.. ik vind dus serieus dat ie gestigmatiseerd word..
Niet gedemoniseerd?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-12-2004 @ 11:07 :
Niet gedemoniseerd?
Nee dat is uit
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 17-12-2004 @ 21:24 :
dat maakt niet uit, het gaat erom wat die gast wel niet allemaal denkt
We weten allemaal dat hij een paranoïde godsdienstwaanzinnige is. Die perse voor anderen wil beslissen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 18-12-2004 @ 10:36 :
Stelletje linkse rukkers.. Waarom is het meteen "Bush" wil het kunnen uitschakelen en niet "Het Amerikaanse leger"?
Omdat Bush Commander in Chief is van de Amerikaanse strijdkrachten, net zoals de gevangenen op Guantanamo Bay uiteindelijk gevangen gehouden worden door de President of the U.S.A.

Amerikaans staatsrecht, anyone?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 11:41
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 18-12-2004 @ 11:10 :
We weten allemaal dat hij een paranoïde godsdienstwaanzinnige is.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 18-12-2004 @ 10:36 :
Stelletje linkse rukkers.. Waarom is het meteen "Bush" wil het kunnen uitschakelen en niet "Het Amerikaanse leger"?

Ik vind dat jullie moeten stoppen met de stigmatisering van zijn persoon Als er straks wat met hem gebeurt.. En ik ben blij dat ik via dit forum mijn mening kan geven.. Dan zijn jullie medeverantwoordelijk.. Jullie kunnen zeggen "Ik heb die aanslag niet gepleegd" maar jullie hebben het klimaat geschapen! En dat moet stoppen..
Ik zou er alleen maar trots op zijn.

Voor de rest:
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 12:15
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-12-2004 @ 11:25 :
Amerikaans staatsrecht, anyone?
Beam me up, Scotty
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 18-12-2004 @ 12:41 :
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-12-2004, 12:55
Dave Rhubarb
Avatar van Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Het hele idee van galileo is juist Dat europeanen vooral, eindelijk een eigen systeem hebben. Nu heeft amerika alleenrecht over gps, en europeanen willen nu ook een alleenrecht over iets. Als bush nu wel controle krijgt over Galileo is het hele idee dus weg. En dus gaat het toch niet gebeuren..
__________________
Everybody should be nice, and illuminate the planet.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 15:37
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 18-12-2004 @ 10:36 :
Stelletje linkse rukkers.. Waarom is het meteen "Bush" wil het kunnen uitschakelen en niet "Het Amerikaanse leger"?
"President Bush heeft nu echter ook een wetsvoorstel gedaan voor bevoegdheid om GPS en het Europese Galileo-systeem in noodsituaties geheel uit te kunnen schakelen."

Kwot est demonstrandum
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 18-12-2004 @ 10:36 :
Stelletje linkse rukkers.. Waarom is het meteen "Bush" wil het kunnen uitschakelen en niet "Het Amerikaanse leger"?

Ik vind dat jullie moeten stoppen met de stigmatisering van zijn persoon Als er straks wat met hem gebeurt.. En ik ben blij dat ik via dit forum mijn mening kan geven.. Dan zijn jullie medeverantwoordelijk.. Jullie kunnen zeggen "Ik heb die aanslag niet gepleegd" maar jullie hebben het klimaat geschapen! En dat moet stoppen..
rechtse rukker, lul niet... bush is een volslagen idioot...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 19:37
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-12-2004 @ 17:54 :
Als de EU (of welke instantie dan ook de uiteindelijke beslissingsbevoegdheid over GPS/Galileo heeft) het daar na onderhandelingen over eens kan worden, dan is het simpelweg Europees beleid. Blijkbaar vindt men het dan nodig om schoothondje van de Amerikanen te spelen, maar het probleem ligt dan wel bij onze eigen leiders.

Als echter de Amerikanen zoiets proberen door te drukken ongeacht het Europese standpunt, dan liggen de zaken anders. Wat daartegen gedaan kan worden is mij niet helemaal duidelijk, maar het is natuurlijk je reinste machtspolitiek en walgelijk imperialisme.
tja, er zijn aardig wat amerikanen die echt het gevoel hebben dat Europa amerika's bezit is.

quote:
"We fucking OWN Europe!"
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 07:39
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Havock schreef op 18-12-2004 @ 20:37 :
tja, er zijn aardig wat amerikanen die echt het gevoel hebben dat Europa amerika's bezit is.

quote:
"We fucking OWN Europe!"
Dat is toch ook zo?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 19-12-2004 @ 08:39 :
Dat is toch ook zo?
nee.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 19-12-2004 @ 08:39 :
Dat is toch ook zo?
Grapjas, Amerika is nog eerder een Europees/Afrikaanse kolonie.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:19
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
koekjes schreef op 19-12-2004 @ 14:38 :
nee.
Er zit anders wel wat in hoor.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:22
GVR
GVR is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 19-12-2004 @ 19:19 :
Er zit anders wel wat in hoor.
http://www.oilempire.us/euro.html

Als je dat leest, denk je wel anders.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 19:00
Verwijderd
Amerika wordt uit zijn ivoren torentje gewerkt en vindt dat niet zo heel aangenaam.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 16-12-2004 @ 16:51 :
ik vind dit dus echt gewoon niet kunnen. En jullie, vinden jullie dat de vs zo meer macht gaat krijgen of vinden jullie het ook wel een goed idee?
zelfde mening..

Bush is dé terrorist!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 17:56
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 19-12-2004 @ 23:05 :
zelfde mening..

Bush is dé terrorist!
Bush is een stromannetje van een paar warmongers die de wereld érg graag willen inpeperen dat er maar 1 globale wereldmacht is op het moment.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:55
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
GVR schreef op 19-12-2004 @ 19:22 :
http://www.oilempire.us/euro.html

Als je dat leest, denk je wel anders.
Dat de EU een economische grootmacht is wist ik al, maar militair gezien stelt de EU niks voor.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:35
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
daarom mag Turkije erbij. 3e grootste leger van de wereld (dacht ik) en nog behoorlijk modern. Tellen ze daarin ook gelijk weer mee
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.