Oud 21-12-2004, 18:02
grover
grover is offline
Ik denk dat iedereen van jullie wel redelijk op de hoogte is van wat er in Darfur gebeurd en wat radio 3fm doet om Darfur te helpen.
Voor de duidelijkheid hier nog een stukje informatie:

De situatie in Darfur wordt gezien als de grootste humanitaire crisis in de wereld op dit moment. Naar schatting hebben 1.800.000 mensen huis en haard verlaten (ontheemden) en zijn 200.000 mensen naar buurland Tsjaad gevlucht. Er is sprake van massale vernietiging van publieke voorzieningen en eigendommen. Daarnaast wordt geweld gebruikt tegen burgers. Volgens de VN zijn bijna 2 miljoen mensen afhankelijk van humanitaire hulp. Darfur is ongeveer even groot als Frankrijk en heeft 6 miljoen inwoners. Op dit moment zijn er al 70.000 mensen omgekomen door ziekte en ondervoeding. Cijfers over het aantal doden door geweld zijn niet bekend.

Als je wilt helpen kun je op de site van radio 3fm kijken wat je allemaal kan doen om te helpen.
Waar ik woon (in Gorinchem) wordt ook een actie gehouden onder de cafe's in de stad. Daar wordt per verkocht biertje 5 eurocent of meer weggelegd voor Darfur. Het geld wordt aan 3fm gegeven, die zorgen er weer voor dat het bij Darfur komt. Voor meer informatie zie www.game-inn.nl/darfur
Wat ik dus met dit topic wil bereiken is dat als je in de buurt van Gorinchem woont even een biertje komt drinken in een van de cafe's die op die site staan. Op deze manier hopen we Darfur te kunnen helpen.
Dit alles is opgezet door mijn broer die samen met zijn werkgever (Game-inn) zoveel mogelijk cafe's hebben gevraagd hier aan mee te doen.

Wil je meer informatie, dan kan je me mailen of hier in dit topic reageren. Ik hoop jullie genoeg geinformeerd te hebben en genoeg te informeren. Ik hoop ook dat de mensen die hier in de buurt wonen er ook aan meehelpen!
In ieder geval bedankt!
Advertentie
Oud 21-12-2004, 19:36
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Aan de deur wordt niet gewerfd.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.