Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2005, 17:09
Spray rebel
Avatar van Spray rebel
Spray rebel is offline
we hebben voor engels enkele grammaticale onderwerpen moeten leren, maar weinig uitleg bij gehad, we moeten het via de oefeningen snappen, maar dat lukt me ook niet zo best en morgen heb ik een toets.. Misschien heeft iemand enkele regeltjes voor de verschillende vormen? Deze moesten we leren:

- will or going to
- will or present continous
- present simple
- the future present continous
- gerund & infinitive
- might have/could have
- passive -ing/passive infinitive
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2005, 17:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Je hebt toch wel een hoofdboek met de grammatica?

Tja, ik begrijp wel hoe de teksten werken, maar eigenlijk vertaal ik ze voor mezelf niet meer bij lezen/schrijven, lastig uuitleggen dus.

met might/could zijn we natuurlijk snel klaar: might is een minder sterke vorm van may, en indirecter, van could.


zie het een beetje als:

It could rain.
Het kan regenen. (de mogelijkheid bestaat dat het zal regenen)

It may rain.
Het kan gaan regenen. (er is een redelijke kans dat het zal regenen)

It might rain.
Het kan mischien regenen. (er is een klein kansje of de optie dat dit gebeurt)

ennuh, die oefeningen heb je toch wel gemaakt he?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:05
Spray rebel
Avatar van Spray rebel
Spray rebel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-01-2005 @ 18:53 :
Je hebt toch wel een hoofdboek met de grammatica?


Die oefeningen heb ik wel gemaakt ja en met de antwoorden kom ik er nog wel redelijk uit, maar bij de toets , grammaticboek hebben we niet, vroeger op de havo had ik dat wel heb er ook in gekeken, maar staan alleen van die eenvoudige dingetjes in.. Op HBO CE moeten we het allemaal maar zelf uitzoeken bij ons op school ..Ik vind het vrij lastig..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 20:01
Liesjeuh
Avatar van Liesjeuh
Liesjeuh is offline
Citaat:
Spray rebel schreef op 25-01-2005 @ 18:09 :
we hebben voor engels enkele grammaticale onderwerpen moeten leren, maar weinig uitleg bij gehad, we moeten het via de oefeningen snappen, maar dat lukt me ook niet zo best en morgen heb ik een toets.. Misschien heeft iemand enkele regeltjes voor de verschillende vormen? Deze moesten we leren:

- will or going to
- will or present continous
- present simple
- the future present continous
- gerund & infinitive
- might have/could have
- passive -ing/passive infinitive
going to is een intentie, maar niet zeker; will is een zekerheid

--> vb een weerman zegt "it will rain", omdat hij er vrij zeker van is. Als hij zou zeggen "it's going to rain", drukt hij uit dat hij denkt dat het gaat regenen, maar wat heeft de bevolking er nu aan wat die weerman denkt?


present continuous --> I'm working --> je bent op dat ogenblik aan het werken; will --> I will work --> je zal (in de toekomst) werken

de present continuous wordt ook gebruikt vb bij "I'm flying to Spain" --> dat wijst erop dat alles al GEREGELD is (je hebt de tickets al bijvoorbeeld). - misschien bedoel je dat wel met die future present continuous?

simple present --> Onvoltooid tegenwoordige tijd - I play, I work,... dat lijkt me voor de hand liggend, niet?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 20:20
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Spray rebel schreef op 25-01-2005 @ 19:05 :
grammaticboek hebben we niet, vroeger op de havo had ik dat wel heb er ook in gekeken, maar staan alleen van die eenvoudige dingetjes in.. Op HBO CE moeten we het allemaal maar zelf uitzoeken bij ons op school ..Ik vind het vrij lastig..
In dat geval kan ik je de Prisma Grammatica Engels aanbevelen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 20:20
Verwijderd
Ik moet Liesjeuh tegenspreken over het gebruik van will/going to. Dat is namelijk precies tegenovergesteld van wat zij zegt. Ik studeer Engels en ik heb dit afgelopen half jaar zo vaak moeten herhalen dat het in mijn hoofd gebakken zit.

Will zeg je wanneer je een 'snap decision' maakt. Bijvoorbeeld tegen een ober: "I'll have the soup." Het is niet van tevoren gepland en het betekent altijd dat je het echt wilt. Going to gaat over een moment in de toekomst dat al vrijwel vaststaat, maar wat je niet persé hoeft te willen. Bijvoorbeeld "I'm going to visit my grandmother this afternoon."

Simpelweg dus:
Will = volition, intention + snap decisions
Going to = past arrangement

Oh en als je een echt goed grammaticaboek wilt kan ik je Principles & Pitfalls of English Grammar van J.L. Mackenzie aanraden. Een uitgebreid en duidelijk boek dat je via bol.com kunt bestellen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 10:00
bulbanos
Avatar van bulbanos
bulbanos is offline
een weerman zal nooit 'it will rain' gebruiken....
Ik sluit me aan bij de poster hierboven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Tweetalig onderwijs
Verwijderd
32 10-05-2012 19:16
Lifestyle Alledaagse ergernissen
Verwijderd
499 23-05-2007 18:34
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help..
iwan
3 21-05-2006 13:14
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [engels] Grammatica vraag [waspreporter]
Verwijderd
4 28-10-2003 15:16
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engelse grammatica
Philemon
3 28-09-2003 10:06
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engelse spreekbeurt -> Help met grammatica please :)
Gothic
4 31-01-2003 22:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.