Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2006, 22:32
Cleavon
Cleavon is offline
Ik heb een aantal vragen over sim only abonnementen.

Na wat informatie te hebben opgezocht over sim only abonnementen zit ik nog steeds met een paar vragen.

Als je bijvoorbeeld een sim only abonnement van Hi aanschaft, betaal je in de meeste gevallen aansluitkosten maar ik heb ook een aantal aanbiedingen gezien waar je die niet hoeft te betalen maar daar zit het probleem niet.

Hi € 7,50 sim-only 1 jaar
Specificaties
Bedrag per maand € 7.50
aantal minuten/ sms of mms 75 / 150
Contractduur in maanden 12
Tarief per minuut € 0.10
Tarief per sms/ mms € 0.05
Beltarief buiten de bundel € 0.24
sms tarief buiten de bundel € 0.12
Aansluitkosten € 0.00
Overig Gesprekken korter dan 1 minuut worden als volledige minuut berekend.
Overig Je tegoed is 2 maanden houdbaar

In bovenstaande advertentie wordt gezegd dat je bij dit sim only abonnement voor 7,50 euro per maand 75 minuten belt en 150 smsjes per maand verstuurd. Maar wat wordt nu precies bedoeld met het tarief per minuut? 75 belminuten zijn toch 75 normale minuten? Of zie ik dat helemaal verkeerd? Wie kan mij hier verder helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2006, 01:20
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ehm, dat lijkt me nogal simpel...

7,50 × 0,10 = 75 minuten -> check
7,50 × 0,05 = 150 smsjes -> check
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 13:29
J-roenn
J-roenn is offline
daarbij komt wel dat het Of 75 min. bellen is OF 150 smsjes.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 22:06
Cleavon
Cleavon is offline
Het is me duidelijk, had het natuurlijk zelf ook kunnen verzinnen, maar goed.

En bij sim only abbonementen is het ook het geval dat als je een abbonement voor 12 maanden hebt, je na 9 maanden je abbonement moet zeggen (3 mnd opzegtermijn) om je abbonement daadwerkelijk na 12 maaden te kunnen beeindigen?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 22:37
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 01-12-2006 @ 14:29 :
daarbij komt wel dat het Of 75 min. bellen is OF 150 smsjes.
Nee, ik heb een abonnement bij Hi, en je hebt gewoon 1 gezamenlijke bundel, waar je dus van belt en smst. Aangezien Sim-only ook een abonnement is, neem ik aan dat dat hier ook geldt.

Citaat:
Cleavon schreef op 01-12-2006 @ 23:06 :
Het is me duidelijk, had het natuurlijk zelf ook kunnen verzinnen, maar goed.

En bij sim only abbonementen is het ook het geval dat als je een abbonement voor 12 maanden hebt, je na 9 maanden je abbonement moet zeggen (3 mnd opzegtermijn) om je abbonement daadwerkelijk na 12 maaden te kunnen beeindigen?
Klopt, ik heb me hier ook in vergist, zodat ik nu 3 extra maanden aan het abonnement vastzat. Als je precies een jaar abonnement wil hebben, adviseer ik je ten zeerste om het bij te houden wanneer je het 9 maanden hebt.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.

Laatst gewijzigd op 01-12-2006 om 22:39.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 09:26
Cleavon
Cleavon is offline
Ik denk dat ik genoeg weet. Hartelijk dank voor jullie reacties.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 16:10
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 01-12-2006 @ 23:37 :
Nee, ik heb een abonnement bij Hi, en je hebt gewoon 1 gezamenlijke bundel, waar je dus van belt en smst. Aangezien Sim-only ook een abonnement is, neem ik aan dat dat hier ook geldt.



Klopt, ik heb me hier ook in vergist, zodat ik nu 3 extra maanden aan het abonnement vastzat. Als je precies een jaar abonnement wil hebben, adviseer ik je ten zeerste om het bij te houden wanneer je het 9 maanden hebt.
ik heb me abbonement de maand na het afsluiten gelijk al opgezegd, dan kan je t iig niet vergeten
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 10:31
Cleavon
Cleavon is offline
Dat is zeker slim, mitjs je al zeker weet dat je niet ingaat op een aanbieding van je telefoonprovider.

Ik had nog een andere vraag. Is het mogelijk om je nummer te behouden als je dit in dit geval over gaat stappen van een telfort abbonement naar een sim only abbonement?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 11:31
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Cleavon schreef op 04-12-2006 @ 11:31 :
Dat is zeker slim, mitjs je al zeker weet dat je niet ingaat op een aanbieding van je telefoonprovider.

Ik had nog een andere vraag. Is het mogelijk om je nummer te behouden als je dit in dit geval over gaat stappen van een telfort abbonement naar een sim only abbonement?
jep dat kan, gewoon je nieuwe abonnement met nummerbehoud aanvragen
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 12:06
Cleavon
Cleavon is offline
Ja maar als ik dan kijk bij het opzegformulier van Telfort staat er dat bij het overstappen naar een andere provider je aan moet geven dat je je nummer wilt behouden. De providers onderling regelen dan het opzeggen. Maar als ik het dan goed begrijp zit ik dan 3 maanden lang met een Telfort abbonement opgescheept en een sim only abbonement want de opzegtermijn blijft volgens mij dan gewoon hetzelfde, en betaal ik 3 maanden lang voor twee abbonementen.


Laatst gewijzigd op 04-12-2006 om 12:12.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 12:55
J-roenn
J-roenn is offline
je kan je nieuwe abbo op elke gewenste datum laten ingaan, dus ook over 3 maanden.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 13:13
Cleavon
Cleavon is offline
Op 24 sepetember 2005 heb ik een eenjarig abbonement afgesloten met een looptijd van 12 maaden. Wat dus betekent dat mijn abbonement zou lopen tot 24 september 2006. Door mijn domme schuld kwam ik er pas achter dat dit zo was.

Na gebeld te hebben met de klantenservice van Telfort kwam ik er achter dat mijn abbonement nu loopt tot 24 december 2006. Dit omdat het abbonement stilzwijgend is verlengd met 3 maanden omdat ik niks van me heb laten horen voor 24 september 2006.

Omdat ik Telfort helemaal zat ben wil ik nu dus een sim only abbonement hebben omdat er niets mis is met mijn telefoon en geen zin meer heb om veel te betalen per maand.

Omdat mijn abbonement afloopt op 24 december 2006 moet ik dus nu eigenlijk al een sim only abbonement gaan aanvragen met nummberbehoud want anders zit ik weer met de opzegtermijn van 3 maanden. Dus als ik het goed begrijp als ik nu alles in werking ga zetten kan ik mijn sim only abbonement (met nummerbehoud) pas op z'n vroegst op 24 maart gaan gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 04:57
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ja zoiets.
Maargoed, als je naar Hi overstapt word je ook gigantisch getild voor een sim only abonnement.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Sim only abonnement of abonnement met telefoon
Maatje66
6 26-02-2016 21:17
Software & Hardware Kan je prepaid sms kopen naast abonnement?
Verwijderd
4 22-03-2012 20:06
Werk, Geld & Recht Telefoon Abonnement
mixmasie
1 29-06-2011 18:27
Software & Hardware Passend sim only abonnement
D-sire
12 16-09-2007 19:14
Software & Hardware [mobiel] nieuwe telefoon voor sim-only
fractuur
26 27-08-2006 16:49
Werk, Geld & Recht Sim-Only : nummerbehoud
Hayden
5 01-11-2005 13:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.