Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2006, 14:23
samiej
Avatar van samiej
samiej is offline
Ik had dus een vraagje, ik wil binnenkort gaan skeeleren en dan proberen elke dag een uurtje ofzo als het niet regent. Maar waar is skeeleren goed voor? want is het goed voor je kont, benen of conditie, of afvallen?

Hopelijk hebben jullie antwoord

xxx Samantha
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 15:54
Verwijderd
Skeeleren krijg je heeele mooie benen van, of ze worden overdone gespierd. Je valt dr ook wel van af, of naja ligt eraan met welk tempo jij wil gaan skeeleren. Ik skeeler elke vakantie van zandvoort naar haarlem centrum, en dat was niet alleen leuk om te doen, maar het gaf ook fijn resultaat voor mn benen o_0 Maar alsnog skateboard ik liever.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:24
mar87
mar87 is offline
Je krijgt er vooral een goede conditie van en je benen worden strakker.
Zelf skeeler ik in de zomer heel veel. Ik kan gewoon heel goed merken dat mijn conditie enorm verbetert is en mijn benen zijn wel wat dikker geworden maar wél veel strakker, komt door de spiergroei.

Ik viel er niet direct van af. Dat gebeurde pas toen ik m'n eetpatroon aanpaste en in combinatie daarmee veel meer en langer ging skeeleren.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 15:47
fib
Avatar van fib
fib is offline
Ik stopte met voetballen. De afgelopen maanden deed ik qua sport alleen nog aan skaten.

Maar mijn conditie is juist slechter geworden. Ik skaten regelmatig, ook kleine stukjes naar de supermarkt bijv.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 20:32
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik heb heel fanatiek geskeelerd. Dit deed ik twee keer in de week. Ik viel er eigenlijk niet vanaf. Maar ik deed verder ook niet aan de lijn. Maar sinds ik ben gestopt bij de skeelervereniging en dus alleen nog maar fitness ben ik wel aangekomen.

Skeeleren lijkt me dus wel een goede sport om samen met een goede voeding mee af te vallen. Ik heb wel eens gelezen dat je er veel calorieen mee verbrand.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 21:36
Boebsie
Boebsie is offline
Wat bedoel je met skeeleren? Ik skeeler namelijk, maar dat is beter bekend als speedskaten en dat is verdomd zwaar en goed voor de conditie. Zijn zeg maar van die skeelers die op noren lijken, met 5 kleine of 4 grote wielen.

Maar ik neem aan dat je doelt op skaten? Skaten is goed voor de been en bilspieren en heeft zekers meerwaarde voor je conditie, maar als je wil afvallen of je conditie effectief wil verbeteren is joggen ook een goeie optie. Ik zou beginnen met skaten en dan overstappen op speedskates. Speedskaten is zwaarder en moeilijker, maar gaat ook een stuk harder en je kan makkelijker lange afstanden afleggen, erg leuk om te doen . Alleen is het nu niet echt de periode om te gaan skaten of skeeleren, want er liggen veel bladeren op het wegdek en het is vochtig.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 17:01
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Als ik ga skaten krijg ik altijd na 3 minuten al last van mij heupen, zo erg, dat ik vaak daarna niet meer recht op kan staan. Ligt dat aan je techniek oid?

@TS: ik vind skaten altijd best inspannend dus ik denk dat het zeker goed zal zijn voor je. Maar als je dat echt vaak wil doen, zou je dan niet eerst goede technieken moeten leren ed?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 17:17
mar87
mar87 is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 14-12-2006 @ 18:01 :
Als ik ga skaten krijg ik altijd na 3 minuten al last van mij heupen, zo erg, dat ik vaak daarna niet meer recht op kan staan. Ligt dat aan je techniek oid?

@TS: ik vind skaten altijd best inspannend dus ik denk dat het zeker goed zal zijn voor je. Maar als je dat echt vaak wil doen, zou je dan niet eerst goede technieken moeten leren ed?
Het zou best kunnen dat je pijn in je heupen krijgt door een verkeerde techniek. Maar dat kan ik hier natuurijk niet beoordelen.
Techniek is wel enorm belangrijk wil je een beetje fatsoenlijk skeeleren. En wanneer je techniek goed is ga je automatisch sneller en beter skeeleren.
Voor een goede techniek kun je het beste lessen gaan nemen. Daar kunnen ze het je precies aanleren.
Ik doe zelf aan speedskaten, daar is een goede techniek ook echt belangrijk, je merkt ook gewoon dat je er profijt van hebt wanneer dat goed gaat / verbeterd.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 19:31
deleugen
deleugen is offline
Techniek?
Als je prof wilt gaan skaten mss...
Iedereen skate toch, (wel eens..) kom op mensen
Gewoon wat aankloten lukt (bijna..) altijd.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 20:10
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
deleugen schreef op 14-12-2006 @ 20:31 :
Techniek?
Als je prof wilt gaan skaten mss...
Iedereen skate toch, (wel eens..) kom op mensen
Gewoon wat aankloten lukt (bijna..) altijd.
uhm je techniek is wel belangerijk, want je wilt niet je spieren en gewrichten overbelasten waardoor je klachten krijgt. En dat geldt heus niet alleen voor profs
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 20:19
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 14-12-2006 @ 21:10 :
uhm je techniek is wel belangerijk, want je wilt niet je spieren en gewrichten overbelasten waardoor je klachten krijgt. En dat geldt heus niet alleen voor profs
Als je erg mismaakt bent, dan wel ja.
Je gaat toch niet de hele dag skaten... Dat doen alleen profs, neem ik aan.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 21:50
mar87
mar87 is offline
Citaat:
deleugen schreef op 14-12-2006 @ 21:19 :
Als je erg mismaakt bent, dan wel ja.
Je gaat toch niet de hele dag skaten... Dat doen alleen profs, neem ik aan.
Ja, je kunt ook gewoon wat aankloten ja, kan prima. Maar het is toch beter om een techniek aan te leren. Het is leuker en je verbetert je prestaties aanzienlijk. Maargoed als je dat niets kan schelen dat moet je maar gewoon wat aanklooien. Maar als je echt van plan bent om vaak en lang te gaan skeeleren (voor een goede conditie bijvoorbeeld) en in een redelijk tempo dan is techniek toch wel belangrijk. Tenminste toen ik begon had ik een techniek die gewoonweg verschrikkelijk was en als ik dan bekijk hoe mijn skeeleren verbeterd is door simpelweg die techniek aan te leren, dan zeg je niet meer dat het allemaal onzin is.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 19:27
deleugen
deleugen is offline
Ja, tis ook ergens wel waar vind t gewoon leuk om af n toe oppervlakkig te doen.. ofzo
sorry, khou vanaf nu mn mond
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 23:47
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Oh, ja... skaten: krijg je prachtige benen en een mooie poep van!
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 09:23
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Ik heb er enorm gespierde benen van gekregen. Zo mooi vind ik dat niet, ik vind het me iets te mannelijk.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Welke sport,hoevaak per week en waarom?
lakyie
369 29-06-2013 21:01
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic #159
kroot
480 08-12-2010 15:37
Vrije tijd Skeeleren
Fall-out-boy
4 12-04-2007 20:41
Vrije tijd skeeleren/skaten
duifeltje
2 20-02-2004 20:58
Vrije tijd Is skeeleren dan toch goed voor het schaatsen???
sportfreak
8 17-02-2004 22:34
Vrije tijd kleine enquete voor school: Aan welke sport(en) doen jullie en hoevaak?
Chill
36 14-05-2002 19:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.