Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2007, 11:10
fieldgar
fieldgar is offline
Hey

Sinds een aantal dagen heb ik af en toe jeuk aan eum, mijn intieme zone.


Ik heb vooral erge jeuk nadat ik seks heb gehad. Na een kwartiertje gaat deze jeuk dan over. Voor de rest van de dag heb ik er weinig last van, maar ik voel wel dat er iets niet klopt, zegt maar. Soms heb ik af en toe ook gewoon eventjes jeuk, maar dan nooit lang.

Vanmorge kwam er ook een witte, iets dikkere substantie uit toen ik naar toilet ging. Kheb totaal geen idee wat dit kan zijn..


Ja, sorry voor de erg vage uitleg, maar ik heb geen idee wat het kan zijn of hoe ik het moet beschrijven.

Hopelijk kunnen jullie toch helpen
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 11:16
Verwijderd
Zou het een soa kunnen zijn?
Zo niet, dan is het waarschijnlijk een schimmelinfectie. Die kun je min of meer 'spontaan' krijgen. Naar de dokter, die schrijft een anti-schimmelzalfje of anti-schimmel-vaginale-zetpillen voor, dat gebruik je, dan gaat het over. Je kunt hiermee eventueel ook een paar dagen wachten om te kijken of het vanzelf verdwijnt.
Zo wel, dan kun je het beste een soa-test laten doen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 11:38
fieldgar
fieldgar is offline
'k Moet mss ook wel zeggen dat ik dit over een dikke weeek ook heel eventjes heb gehad. Maar toen was het na een paar dagen spontaan weer weg.

Nu, een goeie week later is het er dus terug. En ik heb er weer al een paar dagen last van, maar ik hoop dat het toch nog spontaan weggaat.

Een soa lijkt mij uitgesloten. Anders moet mijn vriend er toch ook last van hebben, of niet?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 12:01
fieldgar
fieldgar is offline
Net ben ik naar het toilet geweest, en ik vond de witte iets dikkere substantie nu terug op het toiletpapier.

Daarna heb ik weer ff een pijnlijke jeuk, maar ik denk dat dit door de wrijving is van toiletpapier.

Mss dat ik ook vooral pijn heb na de seks, omdat er toen ook veel wrijving is geweest?

In ieder geval, kwil weten wat het is , maar nu ook niet direct naar de dokter snellen.

Heeft iemand al hetzelfde gehad ofzo??
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 12:07
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ja, ik, en dat was een schimmelinfectie. Gewoon even naar de dokter gaan, die kan je zalf en/of pillen voorschrijven en dan is het zo over. Ik hoefde me overigens niet uit te kleden, de symptomen die ik omschreef waren voor hem duidelijk genoeg om er vanuit te gaan dat het een schimmelinfectie was.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 12:10
fieldgar
fieldgar is offline
En dat waren dezelfde symptomen die ik hier beschrijf?

En hoe lang duurt het alvorens dit over gaat?

Best in die tussentijd ook geen seks hebben zeker?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 12:43
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Klinkt idd als een schimmelinfectie. Waarschijnlijk is alleen al de huisartsenassistente bellen en je klachten uitleggen genoeg, ik denk dat de huisarts zelf je niet eens hoeft te zien. Ik heb zelf helaas vrij regelmatig last van een schimmelinfectie en ik krijg meestal een éénmalige antibioticagift (Flucanazol). Vind ik zelf iig een stuk fijner dan 2 weken smeren met een zalfje of geklooi met vaginale zetpillen. En het is bij mij dan ook altijd zo weer over (2-3 dagen)

Aangezien mijn vriend en ik het bijna altijd tegelijk hebben (geven het vaak aan elkaar door), nemen we vaak op hetzelfde tijdstip de flucanazol en doen we dus verder niet aan onthouding ofzo. Of soms ook wel, omdat seks met een schimmelinfectie niet altijd even prettig voelt, afhankelijk van hoe erg het is. Check even of jouw vriend ook klachten heeft zou ik zeggen. Zo niet, dan hoef jij alleen jezelf ergens mee te behandelen en is tijdelijke onthouding tot de klachten over zijn wel even verstandig. Heeft hij ook klachten (bij mannen kan het ook een jeukend gevoel geven en rode/schrale plekjes op de eikel en de voorhuid of eventueel kloofjes in de voorhuid) of willen jullie het zekere voor het onzekere nemen, dan kan hij zich ook even laten behandelen
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 13:28
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Bij een schimmelinfectie krijg je (bij mij iig) een ei-vorminge capsule die je in moet brengen. Deze lost dan op in je vagina en blijft daar een tijdje zitten, totdat het inwerkt en er later weer 'uitloopt'. Je hebt dan meer afscheiding dan normaal en ik geloof dat de pil dan ook niet meer zo betrouwbaar is.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 14:16
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik kreeg hetzelfde als TheeMuts, dat kun je gewoon oraal innemen en geeft dus geen geklooi met vaginale 'eitjes' oid. Ik was binnen een dag of 3 van mijn klachten af. (Als je zalf krijgt moet je echter wel langer door blijven smeren, anders heeft het weinig nut)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 14:25
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
fieldgar schreef op 04-01-2007 @ 12:38 :


Een soa lijkt mij uitgesloten. Anders moet mijn vriend er toch ook last van hebben, of niet?
Nee, je vriend hoeft er niet persé last van te hebben. Daarnaast komen de symptonen die je beschrijft naast een schimmelinfectie ook overeen met een symptoon van chlamydia (namelijk de afscheiding van wittige substantie). Ter geruststelling: Gezien het feit dat je ook last hebt van veel leuk is een schimmelinfectie mijns inziens logischer. Jeuk is namelijk niet een van de typsiche symptonen voor chlamydia. Aangezien jij en je vriend wel zullen weten welke soa risico's er eventueel zijn zou je chlamydia misschien kunnen uitsluiten. Maar bel sowieso de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 19:20
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-01-2007 @ 12:16 :
Je kunt hiermee eventueel ook een paar dagen wachten om te kijken of het vanzelf verdwijnt.
is het dan gewoon een klein infectietje of iets anders?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 19:36
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 04-01-2007 @ 20:20 :
is het dan gewoon een klein infectietje of iets anders?
Een schimmelinfectie kan ook door je eigen immuunsysteem worden beëindigd
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 20:26
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
gaat niet vanzelf over, beter geen seks hebben ,wel naar dokter gaan,

en als je tegen em zeg dat je jeuk hebt en afscheiding weet ie genoeg en hoef je echt je broek niet bij em uit te doen hoor.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 20:57
fieldgar
fieldgar is offline
Citaat:
Tiño schreef op 04-01-2007 @ 21:26 :
en als je tegen em zeg dat je jeuk hebt en afscheiding weet ie genoeg en hoef je echt je broek niet bij em uit te doen hoor.
Djeezes, op wat slaat dat nu weer? Je klinkt alsof ik mij zou schamen om het te moeten zeggen en ik dan maar seks zou willen hebben om het te verdoezelen.

Tuurlijk weet hij er al van. Maar ik heb er ook zoveel last niet van, ook niet als ik seks heb. Dus in dat opzicht kan het wel. Ik vroeg het alleen maar om zeker te zijn dat ik de dingen niet erger zou maken.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 09:11
Verwijderd
Citaat:
fieldgar schreef op 04-01-2007 @ 21:57 :
Djeezes, op wat slaat dat nu weer? Je klinkt alsof ik mij zou schamen om het te moeten zeggen en ik dan maar seks zou willen hebben om het te verdoezelen.

Tuurlijk weet hij er al van. Maar ik heb er ook zoveel last niet van, ook niet als ik seks heb. Dus in dat opzicht kan het wel. Ik vroeg het alleen maar om zeker te zijn dat ik de dingen niet erger zou maken.
Ik denk dat hij het over de huisarts heeft..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 09:25
fieldgar
fieldgar is offline
Ai, ik zal het gisteren idd ietswat te rap gelezen hebben!

Bij deze mijn verontschuldigingen!

'k Heb er al minder last van dan gisteren, maar ik zal best nog maar naar de dokter gaan wrs?

Aangezien het vorige week ook weg was en is terug gekomen?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 09:43
Verwijderd
Dat is dan inderdaad wel het beste, anders blijft het terugkomen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 10:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Meestal gaat een schimmelinfectie niet vanzelf over. De klachten kunnen wel minder worden of verdwijnen maar dan blijft het toch in je lichaam rond sluimeren zodat het weer de kop op kan steken als je weerstand minder is. Met zalf of pillen kan het wel helemaal overgaan maar dan moet je wel even langs de huisarts Ik heb er ook een aantal keer last van gehad en je bent echt zo blij dat je van de jeuk af bent.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 10:31
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-01-2007 @ 11:25 :
Meestal gaat een schimmelinfectie niet vanzelf over. De klachten kunnen wel minder worden of verdwijnen maar dan blijft het toch in je lichaam rond sluimeren zodat het weer de kop op kan steken als je weerstand minder is. Met zalf of pillen kan het wel helemaal overgaan maar dan moet je wel even langs de huisarts
Dat is wel waar, maar zelfs als je je wel laat behandelen en de klachten zijn dan helemaal weg, kom je er nooit (wat klinkt dat gelijk dramatisch ) meer helemaal vanaf. Het is hetzelfde principe als bij een koortslip. Als je die eenmaal een keer hebt gehad, gaat het uiteindelijk weer weg, maar het virus blijft wel in je lichaam zitten. En wanneer je weerstand dan weer laag is, of andere aanwakkerende factoren de kop op steken, wordt het virus were actief en kun je er weer opnieuw last van krijgen. Zo gaat dat met een vaginale schimmelinfectie helaas ook.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 12:36
fieldgar
fieldgar is offline
Maar ik vind het raar.. Ik heb eigenlijk niet zoveel last van jeuk zoals jullie dat hier beschrijven.

Ik heb wel nog een klein beetje last van die extra witte afscheiding, maar dat merk ik alleen maar op het wcpapier nadat ik naar het toilet ben gegaan. Hadden jullie dit ook? En had dit een nogal apart geurtje?

Enfin, hopelijk is het echt een schimmelinfectie, ik zou echt niet kunnen weten wat het anders is?

PS: ik ga morgen pas naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 13:23
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
fieldgar schreef op 05-01-2007 @ 13:36 :
Maar ik vind het raar.. Ik heb eigenlijk niet zoveel last van jeuk zoals jullie dat hier beschrijven.

Ik heb wel nog een klein beetje last van die extra witte afscheiding, maar dat merk ik alleen maar op het wcpapier nadat ik naar het toilet ben gegaan. Hadden jullie dit ook? En had dit een nogal apart geurtje?

Enfin, hopelijk is het echt een schimmelinfectie, ik zou echt niet kunnen weten wat het anders is?

PS: ik ga morgen pas naar de dokter.
Op zaterdag naar de dokter??

De hoeveelheid jeuk kan verschillen. De ene keer heb ik er veel last van, terwijl ik er de andere keer amper wat van hoef te voelen. Bovendien is ieder lichaam weer anders, dus is ook niet elke schimmelinfectie hetzelfde. Ik krijg meestal wel ook wat meer afscheiding ja. Bel gewoon de huisarts even op, benoem je klachten en dan weten zij wel genoeg. Als je zelf zeker weet dat het geen soa kan zijn, is een schimmelinfectie toch wel het meest waarschijnlijk
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 15:11
Kyoki
Kyoki is offline
Klinkt als kutschimmel, zoals ik het zelf charmant placht te noemen. Niks ernstigs aan, ik heb er geregeld last van, voel dan ook precies wat jij voelt: 'iets wat er niet klopt', wat ongemakkelijk, en jeuk. De ene vrouw heeft er meer last van dan de ander. Je krijgt er of vaginale tabletten voor, of vaginale creme.

Wat ik van m'n arts vernomen heb is het overigens OOK overdragelijk voor de man, alhoewel het risico klein is. Het is er wel. Let d'r wel op. ^^
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.