Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2007, 15:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Maandag 18 december is er bij mij geboord, omdat ik gaatjes had. De tandarts zei op het eind: het kan in het begin nog wel pijn doen, maar dat gaat vanzelf weg. Kan soms wel wat maanden duren, maar ik verwacht niet dat het bij jou een probleem zal zijn. Mocht het toch zo zijn en het wordt juist erger dan moet je wel nog een keer langskomen.

Nu doet het dus idd pijn: ontzettend veel pijn. Gelukkig alleen als ik ermee bijt, maar ik kan nu dus niks eten met die kant van m'n mond. Ik heb eerder gaatjes gehad en nooit problemen gehad en nu word ik gek van dat ik niet met die kant kan kauwen. Het is alleen nog maar 2,5 week terug en het is niet erger geworden (maar ook nog niks minder!).

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het aan te raden toch de tandarts op te bellen (ik hoorde over gaatjes onder je vulling?) of moet ik gewoon afwachten omdat de tandarts ook al zei dat het pijnlijk kan voelen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 15:13
Kyoki
Kyoki is offline
Witte vulling zeker?

Tandartsen waarschuwen daar niet genoeg bij. Sommige mensen kunnen niet goed tegen witte vullingen. Ik loop daardoor nu al twee jaar met een zere kies, gelukkig niet meer constant, maar vaak genoeg wel erg genoeg dat ik er paracetamol voor slik.

Bij de meeste gaat het wel over, zoals bij m'n pa, als je het zat bent moet je gewoon laten herboren en een grijze vulling vragen. Het kan alleen maanden duren.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 15:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Witte vulling idd, maar ik heb wel eerder witte vulling gehad en daar heb ik toen geen last van gehad? Ook een ander gaatje wat tegelijkertijd geboord is voel ik niet. Kan dat dan?

En herboren en grijze vulling?
Ik weet niet of ik daar op zit te wachten
Maar bij jou is die pijn dus gebleven?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 18:12
juno
Avatar van juno
juno is offline
Was het een erg diepe vulling? Misschien zit de vulling te dicht op je zenuw, en moet je alsnog een zenuwbehandeling.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 22:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
juno schreef op 05-01-2007 @ 19:12 :
Was het een erg diepe vulling? Misschien zit de vulling te dicht op je zenuw, en moet je alsnog een zenuwbehandeling.
Ik zou het niet weten eigenlijk. Het was onder verdoving, dus ik kan ook niet op basis van pijn zeggen hoe diep het was ofzo. Het deed wel meer pijn dan m'n vorige gaatjes (in wat verdere kiezen), want deze voelde ik nog wat door m'n verdoving heen
Maar dat kan ook zijn omdat het nu de tand naast m'n hoektand is, die is sowieso al pijnlijker bij het boren geloof ik.

Opvallend is juist dat ik voor het boren nooit last heb gehad van pijn ofzo. Zelfs niet bij het eten van zoete dingen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 23:03
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
nja, ik weetniet hoe erg het is, maar bij 1 kies is het bij mij nooit goedgekomen. Ik hoor voor het eerst dat dat door een witte vulling kan komen Het is al meerdere jaren een probleemkies. Later wasie nog een keer geboord, en toen deed het maar een paar dagen erg pijn. Daarna weer terug naar standaard pijn. Dus mischien komt het bij jou ook niet meer goed, maar mischien kan er wat aan gedaan worden.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 02:11
Confus1oN
Confus1oN is offline
laatste keer heb ik een maand ofzo met last rondgelopen, maar dat is verder uiteindelijk gewoon overgegaan... mss nog ff wachten en anders zou ik toch zeker even contact opnemen met de tandarts, hele tijd rondlopen met pijnlijk gebit lijkt me nou ook weer niet de bedoeling
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 02:41
fayenatic
fayenatic is offline
ik denk dat je terug moet gaan want ik heb ooit ook een gaatje gehad (mn eerste). er werd geboord en daarna deed het echt fel pijn bij het eten.... ik weet niet meer wat er gebeurde maar na een tijdje viel t mee en kwam het daarna weer terug. terug naar tandarts (want deed echt heeeel pijn)... bleek dat ik ontsteking had. wortelkanaal behandeling en zenuw eruit gehaald... medicijnen gehad en toen uiteindelijk wel goedgekomen.

was te diep geboord misschien? hopelijk heb je niet hetzelfde als ik maar je moet wel in de gaten hebben dat het mis kan zijn.

naar de tandarts gaanzou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 11:48
Verwijderd
Volgens mij kan het ook gewoon zo zijn dat je vulling niet goed zit (en met name als je alleen last hebt met bijten ed lijkt me dat iets wat zou kunnen). Ik zou voor de zekerheid de tandarts even opbellen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 11:50
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh dat heb ik ook wel eens gehad, heeft een half jaar geduurd ofzo voordat het over was Erg naar, maar het verdween dus wel vanzelf weer.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 16:24
engeltje
engeltje is offline
Werkt dat dan ook zo bij bijvoorbeeld koude dingen? Dat je het meer voelt? Sinds mijn kies is gevuld heb ik er namelijk ook veel meer last van, vooral bij iets kouds.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 18:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
engeltje schreef op 06-01-2007 @ 17:24 :
Werkt dat dan ook zo bij bijvoorbeeld koude dingen? Dat je het meer voelt? Sinds mijn kies is gevuld heb ik er namelijk ook veel meer last van, vooral bij iets kouds.
Nee, opvallend genoeg heb ik het daarbij niet. Het is echt alleen bij als ik ergens op bijt. En het maakt niet uit of dat iets zoet is of niet; het is dus een heel andere pijn als wanneer de pijn door het gaatje zelf komt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 18:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 06-01-2007 @ 19:02 :
Nee, opvallend genoeg heb ik het daarbij niet. Het is echt alleen bij als ik ergens op bijt. En het maakt niet uit of dat iets zoet is of niet; het is dus een heel andere pijn als wanneer de pijn door het gaatje zelf komt.
Voor mij klinkt het dan het logischte dat de vulling gewoon niet helemaal goed zit en bijvoorbeeld op je zenuw drukt. Ik zou als ik jou was toch even bellen of teruggaan naar de tandarts. Misschien is het heel simpel op te lossen en hoef je dan niet meer met die pijn te lopen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Verhalen & Gedichten geboorte
Oezem
4 03-12-2005 14:38
Levensbeschouwing & Filosofie Is het juist om mensen te hypnotiseren?
Dotcom
16 28-08-2004 04:14
Levensbeschouwing & Filosofie bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god
samoth
153 06-05-2004 10:16
Verhalen & Gedichten [monoloog] de geschiedenis van het niets
sublime
5 04-04-2004 22:04
De Kantine Het raadsel van Scholierië [2]
Talon
15 04-05-2002 11:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.