Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2014, 12:57
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
zeg Ingegerd, deed jij niet mee aan de vierdaagse? Hoe gaat het? succes!
Succes inderdaad! Het is in elk geval minder warm dan voorgaande jaren.
__________________
Ik weet niet beter.
Advertentie
Oud 15-07-2014, 13:53
Verwijderd
Ik heb per vandaag een accountant.
Oud 15-07-2014, 14:19
Verwijderd
Dat is niet iets waar je per sé vrolijk over zou moeten zijn

Wat Engelsen en Amerikanen bedoelen met een accountant is eigenlijk niet precies hetzelfde als wat wij er mee bedoelen, maar ach, wat grappen over accountants (de eerste is mijn favoriet) :

Citaat:
Two accountants are in a bank, when armed robbers burst in. While several of the robbers take the money from the tellers, others line the customers, including the accountants, up against a wall, and proceed to take their wallets, watches, etc. While this is going on accountant number one jams something in accountant number two’s hand. Without looking down, accountant number two whispers, “What is this?” to which accountant number one replies, “it’s that $50 I owe you.”
Citaat:
An accountant visited the Natural History museum. While standing near the dinosaur he said to his neighbor: “This dinosaur is two billion years and ten months old”. “Where did you get this exact information?” “I was here ten months ago, and the guide told me that the dinosaur is two billion years old.”
Citaat:
A business man was interviewing applicants for the position of divisional manager. He devised a simple test to select the most suitable person for the job. He asked each applicant the question, “What is two and two?” The first interviewee was a journalist. His answer was “Twenty-two.” The second was a social worker. She said, “I don’t know the answer but I m glad we had time to discuss this important question.” The third applicant was an engineer. He pulled out a slide rule and showed the answer to be between 3.999 and 4.001. The next person was a lawyer. He stated that in the case of Jenkins v Commr of Stamp Duties (Qld), two and two was proven to be four. The last applicant was an accountant. The business man asked him, “How much is two and two?” The accountant got up from his chair, went over to the door and closed it then came back and sat down. He leaned across the desk and said in a low voice, “How much do you want it to be?” He got the job.
Oud 15-07-2014, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet iets waar je per sé vrolijk over zou moeten zijn
Waarom niet?

Ik moet nu voor 't eerst BTW-aangifte doen en hoewel mijn vorige kwartaal wat dat betreft niet heel spannend was (vandaar ook 't zelf doen) sta ik er ongeveer zo tegenover:



Specifiek zo:



Dus ik ben erg blij dat ik iemand kan bellen als ik het niet snap.
Oud 15-07-2014, 14:31
Verwijderd
Bovendien kan ik nu intimiderende dingen zeggen als 'dat moet ik navragen bij mijn boekhouder'.
Oud 15-07-2014, 14:32
Verwijderd
Intimiderend voor leken en niet-ondernemers, dan.
Oud 15-07-2014, 14:36
Verwijderd
Nee ik snap het best voor jou is het iemand die nare klusjes doet als je iets financieels op kantoor doet, dan zijn accountants vaak mensen die binnenkomen of de jaarcijfers of zo te controleren en die gaan dan lastige vragen stellen waar je geen zin/tijd in/voor hebt. Het antwoord op de vragen is er wel, maar het is gedoe om ze te geven en vooral uit te leggen op een manier die niet tot meer vragen leidt
Oud 15-07-2014, 14:56
Verwijderd
Ik zou best accountant willen zijn. Lekker concrete dingen doen met cijfertjes en Ertur pesten.
Oud 15-07-2014, 14:58
Verwijderd
Ik neem aan dat dat laatste ook in de taakomschrijving staat.
Oud 15-07-2014, 18:48
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
mijn moeder is mijn back-up accountant Doe alles zelf (is ook niet zo moeilijk als je in loondienst bent ;o); maar zij doet ongeveer de gehele administratie van een logistiek bedrijf dus weet er doorgaans wel chocola van te maken.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence

Laatst gewijzigd op 15-07-2014 om 19:08.
Oud 15-07-2014, 18:57
Verwijderd
Ik wil 't uiteindelijk ook gewoon zelf kunnen doen, volgens mij is het helemaal niet moeilijk.
Oud 15-07-2014, 19:02
Hazel
Hazel is offline
Accountants zien er altijd zo lekker opgedoft uit. Helemaal in pak enzo . En de vrouwelijke accountants ook, nette jasjes, nepnagels, middle of the roadsieraden...
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 15-07-2014, 19:25
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Accountants zien er altijd zo lekker opgedoft uit. Helemaal in pak enzo .
Die van het bedrijf waar ik werk ziet er meer uit als een 2de hands autoverkoper .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-07-2014, 10:38
Hazel
Hazel is offline
Ik ga binnenkort verhuizen en Pip heeft me bang gemaakt door te zeggen dat ze denkt dat ik wel 100 verhuisdozen nodig ga hebben om al mijn rotzooi mee te nemen. Ik heb ook uitzonderlijk veel boeken, DVDs en andere zooi. Ik ga van een huis met twee verdiepingen en vijf kamers naar een driekamerappartement. Hoe pakken jullie verhuizingen aan, qua opruimen en inpakken enzo? Ik heb alle tips nodig die ik kan krijgen
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 16-07-2014, 10:50
Verwijderd
Mijn ouders hebben ergens 1004128904 verhuisdozen liggen en die haal ik dan op, ik begin paar dagen vantevoren met inpakken verhuisdozen, dat wil je niet op dag verhuizing zelf nog doen (behalve één doos met spullen die de laatste dag nog nodig waren). Doe niet in een doos alleen maar boeken of alleen maar handdoeken of zo, want dan krijg je een paar loeizware dozen en een paar superlichte dozen. Servies en glazen zo doe ik in handdoeken en kleding en zo wikkelen. Schrijf op de doos/een sticker wat er in zit en naar welke kamer in het nieuwe huis de doos moet. Denk eventueel aan een handige volgorde van verhuizen qua dozen - zijn er spullen die in een doos zitten en die je meteen in je nieuwe woning nodig hebt? Lampen bijvoorbeeld.

Haal zoveel mogelijk spullen al uit elkaar - kasten en meubels en zo - voor de verhuisdag zelf. Doe schroeven van een mebeulstuk in een plastic zakje en plak dat plastic zakje aan de kast/mebeul vast. Denk ook hier weer na over handige volgorde qua alles opbouwen. Kan me voorstellen dat een bed meer prio heeft dan het zolderkastje.

Ik heb het idee dat dit echt ontzettend voor de hand liggende tips zijn overigens maar je zei dat alle tips nodig waren
Oud 16-07-2014, 10:51
Verwijderd
Oh en relax: verhuizen is kut en er gaan altijd dingen mis, boeiend. Verwen de mensen die je helpen maar chanteer ze emotioneel wel om tot diep in de nacht door te werken zodat je zo veel mogelijk af hebt
Oud 16-07-2014, 10:55
Verwijderd
Als je voor 5 kamers spullen hebt en je gaat naar 3, moet je dus veel wegflikkeren. Als je iets aanraakt gelijk een keuze maken of je dat echt nodig hebt of dat het weg kan. Bij onze verhuizing hadden we allemaal briefjes aan de muur opgehangen met een selectie. Grofvuil, marktplaats/kringloop, vuilnis en mee. Dan hou je overzicht. In jouw geval zou ik per kamer beginnen met uitmesten.
Oud 16-07-2014, 11:00
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ertur een vriendinnetje op Runkeeper wilde 100 km fietsen als goal (ik heb iedereen een beetje in m'n doelenmania meegetrokken geloof ik), toen dacht ik heuj ik wist helemaal niet dat zij fietst. Nu krijg ik 3x per dag een melding dat ze een cyclingactivity heeft gedaan. Steeds van 1 of 2 km. Elke keer als ze naar de supermarkt of een vriendin fietst zet ze Runkeeper aan

@Margot: ik heb geen tips, verhuizen is de hel
Oud 16-07-2014, 11:01
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Oh mijn tip: fix stevige dozen, ook (vooral?) rondom de handvatten.
Oud 16-07-2014, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Ertur een vriendinnetje op Runkeeper wilde 100 km fietsen als goal (ik heb iedereen een beetje in m'n doelenmania meegetrokken geloof ik), toen dacht ik heuj ik wist helemaal niet dat zij fietst. Nu krijg ik 3x per dag een melding dat ze een cyclingactivity heeft gedaan. Steeds van 1 of 2 km. Elke keer als ze naar de supermarkt of een vriendin fietst zet ze Runkeeper aan

@Margot: ik heb geen tips, verhuizen is de hel
DE app voor wielrennen is Strava, sann. Dan kun je ook zien op allemaal stukjes wie het snelste was van je vriendengroep en zo. Verslavend en het is not done om strava te gebruiken voor boodschappenritjes etc ik vind dat dat ook voor runkeeper geldt

Is haar doel een rit van 100km of in totaal 100km? Wat wil jij gaan doen? Bij langere ritten moet je nadenken over eten hè.
Oud 16-07-2014, 11:06
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
ik vind dat dat ook voor runkeeper geldt
idem anders haal ik ook wel de 100km met woon/werk verkeer
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-07-2014, 11:07
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik heb alle tips nodig die ik kan krijgen
Heel veel shit van de hand doen
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-07-2014, 11:10
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ja, ik zit ook op runkeeper voor hardlopen, maar je kunt al je sportactiviteiten er dus in bij houden. En ja boodschappenritjes zijn zeker not done, vandaar dat ik het meld Hahahaha in totaal, maar dat zag ik dus pas nadat ik 7 ritjes van 1 of 2 km voorbij zag komen Een snel rekensommetje leert me dat ik minimaal 200 km per maand fiets, dus het is ook echt echt echt een flutafstand

Ik ben nog niet aan 't wielrennen, streven is 3x per week hardlopen nog steeds, maar in de praktijk is dat gemiddeld 2x (1 week 3 a 4 keer jaaaaaaa IK BEN THE BOMMMM, week erna, hahaaha geen zin doeiiii, LAPZWANS HARDLOPEN, dus dan weer 3x and so on and so on ) 65 km is het doel deze maand. Net met een nieuwe schema begonnen voor 3x per week: 1x30 minuten 1xduurloop (opbouwend naar een uur en 10 minuten) 1xintervaltraining.
Oud 16-07-2014, 11:13
Verwijderd
mijn tip: begin ruim op tijd met uitmesten en meteen inpakken wat je niet meer nodig hebt. Op de eerste dag begin je nog vol goede moed, maar na een ochtend blijkt dat je amper merkt wat je hebt gedaan en dat je nog tering veel moet doen. Duurt veel langer dan je vooraf verwacht. Verder inderdaad veel weggooien, maar ik had ook een twijfeldoos met spullen waarvan ik nog geen afscheid kon nemen. wel maximaal 1 twijfeldoos, anders werkt het niet.
Oud 16-07-2014, 11:13
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
En nadenken over eten kan ik niet
Oud 16-07-2014, 11:16
Verwijderd
Citaat:
En nadenken over eten kan ik niet
Ja nee echt doodsimpel zorg dat je voor ieder uur dat je verwacht te gaan fietsen iets te eten hebt, banaan of fruitreep of zoiets. Anders krijg je een hongerklop en dat wil je niet meemaken
Oud 16-07-2014, 11:20
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ben nog niet aan 't wielrennen, streven is 3x per week hardlopen nog steeds, maar in de praktijk is dat gemiddeld 2x (1 week 3 a 4 keer jaaaaaaa IK BEN THE BOMMMM, week erna, hahaaha geen zin doeiiii, LAPZWANS HARDLOPEN, dus dan weer 3x and so on and so on ) 65 km is het doel deze maand. Net met een nieuwe schema begonnen voor 3x per week: 1x30 minuten 1xduurloop (opbouwend naar een uur en 10 minuten) 1xintervaltraining.
waar blijft de 5km in 30 minuten?!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-07-2014, 11:24
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
overigens staat je goal op 55km
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-07-2014, 11:25
Verwijderd
Ik had laatst voor het eerst in een half jaar hardgelopen, ging voor mijn gevoel superkut (heb ook dagen spierpijn gehad) maar liep 5,2 kilometer - inclusief hoogtemeters - in 25 minuten
Oud 16-07-2014, 11:42
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik had laatst voor het eerst in een half jaar hardgelopen, ging voor mijn gevoel superkut (heb ook dagen spierpijn gehad) maar liep 5,2 kilometer - inclusief hoogtemeters - in 25 minuten
Netjes Ik moet eerst wat gewicht kwijt, toen ik dat soort tijden liep woog ik een goeie 8kg minder Dus nu meer als doel met regelmaat gewoon stukjes van 5 tot 10 lopen, als dat goed gaat dan ga ik weer eens op tijd lopen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-07-2014, 11:47
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Nog een reden waarom ik huiverig ben voor verhuizen. Dan moet ik shit WEGGOOIEN
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 16-07-2014, 11:52
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
waar blijft de 5km in 30 minuten?!
Ja vandaar 1x per week intervaltraining in schema, tempo moet omhoog en stoppen met roken natuurlijk
Citaat:
overigens staat je goal op 55km
Oh dat scheelt
Oud 16-07-2014, 11:52
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Oh jij staat op 65 he?
Oud 16-07-2014, 12:03
Verwijderd
Mijn tip: flikker alles weg. Bij twijfel wegflikkeren.
Oud 16-07-2014, 12:15
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Nooo Kat! Bij twijfel altijd hamsteren, je weet nooit wanneer je het weer nodig hebt Mijn pappa gooit ook kapotte dingen nooit weg, maar hij is heel handig en weet altijd weer nieuwe dingen te creëren uit oude meuk. Zo erg ben ik dan weer niet, maar goede dingen weggooien is zonde.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 16-07-2014, 12:17
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
In mijn oude kamer van 12 m2 was het dan ook onmogelijk te lopen. In mijn 'nieuwe' huisje valt het erg mee hoor.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 16-07-2014, 12:37
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh jij staat op 65 he?
(maar niet voor deze maand, ivm 2 weken vakantie ;o)
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-07-2014, 12:49
Hazel
Hazel is offline
Bedankt voor al jullie tips! Ik ga inderdaad echt héél erg veel weggooien, ook meubels enzo. Ik krijg bijna een rolberoerte als ik eraan denk hoeveel ik nog moet doen, maar gelukkig ga ik pas over twee weken verhuizen en heb ik een week van tevoren vakantie.
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 16-07-2014, 12:50
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik wil ook graag weggooien en opruimen en verhuizen. Vooral die eerste twee. Ik heb weinig moeite met weggooien, ik raak niet erg gehecht aan spullen. Neko-man, daarentegen, is er van overtuigd dat alles ooit nog wel van pas zou kunnen komen.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 16-07-2014, 12:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Wat ik vaak doe is dingen die ik rommel/onnodig vind in een aparte lade / kast bewaren; als ik dan na X-tijd het niet nodig heb gehad gooi/geef ik het ook net zo makkelijk weg.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-07-2014, 12:54
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Zo ben ik ook, inderdaad. Werkt heel makkelijk.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 16-07-2014, 12:59
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
(maar niet voor deze maand, ivm 2 weken vakantie ;o)
En anderhalve week 27 graden of meer, vanaf morgen
Oud 16-07-2014, 13:06
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
da's mooi want zondag ben ik weg
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-07-2014, 13:21
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Waar ga je heen?
Oud 16-07-2014, 13:24
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Kopenhagen ende Rome
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 16-07-2014, 13:26
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
In mijn oude kamer van 12 m2 was het dan ook onmogelijk te lopen. In mijn 'nieuwe' huisje valt het erg mee hoor.
Ik heb nu ook 12 vierkante meter (bij mijn ouders thuis) Ik kan mijn bureau niet gebruiken omdat ik niet weet waar ik de Dingen moet laten die erop liggen en lopen is ook lastig omdat ik teveel kleding heb om in de beschikbare kastruimte op te bergen. Pas kreeg ik van Wolter de tip om gewoon dingen maar vast in verhuisdozen te stoppen, zodat die vast ingepakt staan als ik ook werkelijk ga verhuizen en dan heb je meer ruimte. Maar het punt is dat ik redelijk vaak een dit-wil-ik-nu-doenstuip heb, en ik moet er niet aan denken dat er dan straks Dingen in verhuisdozen zitten die ik spontaan wil gaan doen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 16-07-2014, 14:02
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik ga binnenkort verhuizen en Pip heeft me bang gemaakt door te zeggen dat ze denkt dat ik wel 100 verhuisdozen nodig ga hebben om al mijn rotzooi mee te nemen. Ik heb ook uitzonderlijk veel boeken, DVDs en andere zooi. Ik ga van een huis met twee verdiepingen en vijf kamers naar een driekamerappartement. Hoe pakken jullie verhuizingen aan, qua opruimen en inpakken enzo? Ik heb alle tips nodig die ik kan krijgen
1. Alles weggooien.
2. ???
3. Profit!
Oud 16-07-2014, 14:10
Verwijderd
Wij zijn een half jaar van tevoren al begonnen met inpakken. Spullen die je wel nodig hebt, maar niet vaak gingen de dozen al snel in. Zoals kampeerspullen en kerstspullen.
En boeken, tierlantijntjes werden ook al ingepakt. Verhuizingen zijn perfecte momenten om rotzooi weg te gooien
Oud 16-07-2014, 14:24
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik begin bij verhuizingen twee dagen van tevoren met inpakken Maar goed, van-kamer-naar-kamer-verhuizingen zijn ook niet zo boeiend. De meeste tijd gaat zitten in schilderen van de nieuwe woning. Bij de laatste verhuizing was ik wat langer bezig want toen moest ik ineens zelf gas, water en licht gaan betalen en dergelijken, ohja en meubels kopen en veel eigen keukengerei en wasmachine en meer van zulks. Maar t inpakken en verhuizen zelf is op zich niet zo tijdrovend.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 16-07-2014, 14:24
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Als je geen spullen hoeft weg te gooien in ieder geval
__________________
Lariekoek en apekool!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.