Oud 30-03-2016, 20:44
RENSKEP
RENSKEP is offline
Zijn jullie het hier mee eens of niet, en waarom?



-Ik kan sommige argumenten gebruiken voor mijn debat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2016, 20:47
Verwijderd
Euh, ja en nee?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2016, 20:49
RENSKEP
RENSKEP is offline
Haha maar waarom?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2016, 21:26
Verwijderd
Begin zelf eens, ik ga je huiswerk niet voor je maken.

Wat denk je zelf en waarom?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2016, 22:26
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Begin eens met het juist spellen van de debatstelling.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2016, 23:36
Vosje7
Vosje7 is offline
Ik denk niet dat sociale media meteen slecht voor je hoeft te zijn. Wel zijn de contacten er, globaal genomen, oppervlakkiger van geworden, maar dat wil nog niet zeggen dat je er geen goede gesprekken kan voeren!

En ja, wat is slecht. Daar zijn de meningen tegenwoordig behoorlijk uiteenlopend over.

Ik geloof niet dat het trouwens de sociale media is die slecht is, zoals je veel kunt horen. Social media is natuurlijk alleen het middel tot contact.

Hoe denk jij erover?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2016, 15:32
Lotje1996
Lotje1996 is offline
Denk eens aan de publieksvervolging die soms plaatsvind. Er wordt iemand opgepakt voor reden X, dit komt op Social media. 'Hij zal het wel gedaan hebben' (nog niet veroordeeld) Maar het publiek heeft hem al veroordeeld. Zijn familie beschaamt, iemand die hem herkent publiceert zijn naam. En dan blijkt hij onschuldig te zijn. Toch is zijn leven half verpest.

Er zitten ook goede dingen aan zoals in contact blijven met mensen in het buitenland.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2016, 23:08
Vosje7
Vosje7 is offline
Citaat:
Denk eens aan de publieksvervolging die soms plaatsvind. Er wordt iemand opgepakt voor reden X, dit komt op Social media. 'Hij zal het wel gedaan hebben' (nog niet veroordeeld) Maar het publiek heeft hem al veroordeeld. Zijn familie beschaamt, iemand die hem herkent publiceert zijn naam. En dan blijkt hij onschuldig te zijn. Toch is zijn leven half verpest.

Er zitten ook goede dingen aan zoals in contact blijven met mensen in het buitenland.
Dat eerste wat je noemt is ook wel iets van deze tijd. Er wordt al geoordeeld voordat daadwerkelijk de feiten boven tafel liggen. Zo hoorde ik ook laatst op radio 1 van een man in België die was opgepakt omdat men hem dacht te herkennen als een van de terroristen van de Brusselse aanslagen. Meegenomen, nacht in de cel doorgebracht en vervolgens zonder pardon vrijgelaten. Maar ondertussen is je image behoorlijk beschadigd.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2016, 12:02
zeecontainer
zeecontainer is offline
Citaat:
Dat eerste wat je noemt is ook wel iets van deze tijd. Er wordt al geoordeeld voordat daadwerkelijk de feiten boven tafel liggen. Zo hoorde ik ook laatst op radio 1 van een man in België die was opgepakt omdat men hem dacht te herkennen als een van de terroristen van de Brusselse aanslagen. Meegenomen, nacht in de cel doorgebracht en vervolgens zonder pardon vrijgelaten. Maar ondertussen is je image behoorlijk beschadigd.
Ja het is ook te gek voor woorden de laatste tijd. Een oordeel heeft iedereen maar om aan de hand van dat oordeel gelijk te gaan handelen zonder enige kennis is gewoon platweg stom.
__________________
http://zeecontainer.nl/ binnenkort de allereerste zeecontainer webshop in de wereld!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2016, 13:00
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja heksenjachten gebeurden vroeger nooit.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2016, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Ja heksenjachten gebeurden vroeger nooit.
Hmm. Het heeft met social media wel iets andere vormen aangenomen. Het duurde vroeger 18 maanden tot 4 jaar voordat het aan de andere kant van de wereld aangekomen was. Dat is nu secondenwerk...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 03:13
Mirkoffie
Avatar van Mirkoffie
Mirkoffie is offline
Ik denk dat t niet persé negatieve effecten heeft ik denk vooral dat social media en internet alles sneller laten gaan. Kinderen weten steeds meer op jonge leeftijd en de grens van bijvoorbeeld de gemmidelde leeftijd van een ontmaagding is van leeftijd van 17 naar 15/16 gegaan. Ik zeg niet persé dat dit slecht is maar het is wel een van de effecten van social media en internet. T is dus zegmaar meer wat je slecht noemt maar t heeft zeker gezorgd voor verandering.

Groetjes je favoriete online kop koffie.
__________________
Een oester maakt van haar problemen soms een parel!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 19:54
Verwijderd
Je hebt Meer Koffie verkeerd gespeld.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2016, 17:05
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ja heksenjachten gebeurden vroeger nooit.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2016, 23:17
Freddy3
Freddy3 is offline
Social media is een stofzuiger. Alle aandacht wordt erdoor opgezogen, de hele dag door. Geen tijd meer voor iets anders. Even stilstaan en nadenken is er niet meer bij.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2016, 23:18
Freddy3
Freddy3 is offline
En ik kan het weten, ik probeer zelf een beetje af te kicken. Heb vroeger gerookt, was zéér moeilijk om te stoppen. Social media is een soortgelijke verslaving.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2016, 23:41
Thijsinator
Thijsinator is offline
Het heeft in het algemeen geen slechte invloed, het is zelfs erg fijn om snel in contact te komen met anderen (zoals nu!) en je kan er je sociale skills op oefenen door er eerst online mee te experimenteren en dan kan je met meer zelfvertrouwen naar een face-to-face gesprek gaan. Daarnaast moet een kleine groep kinderen wel leren, dat ze hun mobiel wegleggen als ze zich ergens anders op moeten concentreren.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2016, 06:49
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat t niet persé negatieve effecten heeft ik denk vooral dat social media en internet alles sneller laten gaan. Kinderen weten steeds meer op jonge leeftijd en de grens van bijvoorbeeld de gemmidelde leeftijd van een ontmaagding is van leeftijd van 17 naar 15/16 gegaan. Ik zeg niet persé dat dit slecht is maar het is wel een van de effecten van social media en internet. T is dus zegmaar meer wat je slecht noemt maar t heeft zeker gezorgd voor verandering.

Groetjes je favoriete online kop koffie.
Wat zijn de andere effecten volgens jou?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-09-2016, 14:09
Rustek
Rustek is offline
Deels wel, deels niet. Het is maar net wat je interesse wekt. Als je op social media jezelf met de verkeerde dingen bezighoudt (denk aan: Rare nieuwsberichten, onzinnige filmpjes) is het inderdaad niet gezond. Maar als je social media gebruikt om bijvoorbeeld je ei kwijt te kunnen vind ik dat wel goed. Het is maar net hoe je het bekijkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Debat Nederlands
RENSKEP
1 31-03-2016 08:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.