Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2001, 21:55
Energy!
Energy! is offline
Oke ik heb 2 vraagjes

ik ga binnekort een nieuwe pc kopen,
maar van sommige hoor ik dat de AMD T-BIRD 1300 mhz sneller is dan de Intel P4 1300 mhz
en van sommige weer net andersom..
wat is waar?

en wat is sneller:

128 RDRAM of 128 SDRAM ?
ik zag dit op dell.nl
Dit systeem is voorzien van het nieuwe Dual Rambus DRAM geheugen (max. 4 RIMMS).

er staat nieuwe bij dus denk ik RDRAM maar S komt na R in alfabet? dacht dat het daar ook iets mee te maken had.. maar dat weet ik niet zeker

hopelijk kan een van jullie mij een beetje goed uitleggen wat nou sneller en beter is..
thx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2001, 21:57
NoSfErAtU
NoSfErAtU is offline
Neem aub AMD, want de pentium is waarschijnlijk (veel) duurder en daarvoor niet beter!!!!
Over die rams ga ik mij niet uitspreken want daar ken ik de ballen van. Alleen weet ik dat je best al 256 neemt! Ik ga toch tot zoveel uitbreiden!

[Dit bericht is aangepast door NoSfErAtU (12-03-2001).]
__________________
j'ai été condamné pour autrache, putain procureur m'a allumé
Met citaat reageren
Oud 12-03-2001, 23:08
Citaat:
ik ga binnekort een nieuwe pc kopen,
maar van sommige hoor ik dat de AMD T-BIRD 1300 mhz sneller is dan de Intel P4 1300 mhz
en van sommige weer net andersom..
wat is waar?
Beide.
Intel steekt boven de rest het uit als het gaat om software met SSE(2) optimalisatie.

Citaat:
en wat is sneller:

128 RDRAM of 128 SDRAM ?
RIMM is sneller.
Werkt alleen met P3(niet aan te raden) of P4(te duur).

Met citaat reageren
Oud 13-03-2001, 06:50
The Fox
The Fox is offline
Citaat:
Elpie schreef:
Beide.
Intel steekt boven de rest het uit als het gaat om
software met SSE(2) optimalisatie.
Alleen daar wil het nog niet zo erg mee opschieten, dus ik zou de amd kiezen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2001, 09:03
robdr
robdr is offline
voor een die-hard gamer met een onbegrenste protemoinee zou ik zeker de p4 aanraden. Deze is in games i.c.m rdram gewoon het snelste. Maar de prijs/kwaliteit verhouding is gewoon helemal zoek bij de p4.

Indien je budget begrenst is zou ik zeker kiezen voor een amd 1200 met een via kt133a mobo, 256 mb pc133 en een geforce gts of een readon ddr. Z'on systeem levert voor een rederlijk prijs zeer goede prestaties die in de office benchmarks de p4 overtreft.
__________________
No Hope != No Fear
Met citaat reageren
Oud 13-03-2001, 09:52
Verwijderd
AMD heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding.

sd ram is 100/133 mhz en ik geloof dat rd ram een bussnelheid heeft van rond de 300 mhz. een stukje sneller dus en ook een stukje duurder.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2001, 14:11
ick
ick is offline
Citaat:
henri schreef:
AMD heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding.

sd ram is 100/133 mhz en ik geloof dat rd ram een bussnelheid heeft van rond de 300 mhz. een stukje sneller dus en ook een stukje duurder.

RIMM zegt PC 600 of PC 800 te zijn, deze snelheden haal je nooit ondat je FSB vele malen lager ligt

ff naar de vraag, tot de software volledig op de P4 geoptimaliseert is de AMD Thunderbird 900 sneller als de P4 1300, als alle software geoptimaliseerd is (wat in mijn ogen nog wel 'n jaar kan duren) zal de P4 ietsie sneller zijn....

conclusie, koop nu een Thunderbird en later als alles geoptimaliseert voor de P4 is, en de P4 in prijs gedaald is een P4 met RDRAM...

als je heel ff wacht met je koop kan je ook Thunderbirds op een 133Mhz bus (266Mhz ddr) kopen, die zijn nòg sneller als de 100Mhz (200ddr) versies!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2001, 14:14
Die Type C Athlons waar je het over hebt zijn al ruim te krijgen hoor.

En wachten op de P4 optimalisatie kun je beter niet doen.
Daar is de Palomino voor
Met citaat reageren
Oud 13-03-2001, 14:15
ick
ick is offline
en nog 'n tip, e leest op dell.com over geheugen

je gaat toch geen DELL kopen hoop ik? neem liever een zelfbouw, is de prijs/kwaliteit verhuiding nog beter als dat ie al is met ne thunderbird
Met citaat reageren
Oud 13-03-2001, 14:18
ick
ick is offline
Citaat:
Elpie schreef:
Die Type C Athlons waar je het over hebt zijn al ruim te krijgen hoor.

En wachten op de P4 optimalisatie kun je beter niet doen.
Daar is de Palomino voor

de palomino schijnt op 1500 aan enkel een heatsink genoeg koeling te hebben! chrome orb OID. erop en je heb de överclock heaven" in je huiskamer!

Met citaat reageren
Oud 13-03-2001, 15:53
Er wordt inderdaad heel wat bedacht.

Nieuwe silica, ingebouwde peltiers.
Ik weet nog niet wat het wordt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2001, 18:07
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ick schreef:

RIMM zegt PC 600 of PC 800 te zijn, deze snelheden haal je nooit ondat je FSB vele malen lager ligt

conclusie, koop nu een Thunderbird en later als alles geoptimaliseert voor de P4 is, en de P4 in prijs gedaald is een P4 met RDRAM...
Ten eerste: Rambus verschilt qua werking heel erg van SDRAM. PC 800 betekend dus NIET dat het geheugen is dat op een FSB van 800MHz loopt. Het zijn tegenwoordig allemaal 'in verhouding' getallen geworden. PC 800 geheugen heeft een maximale datadoorvoersnelheid die 8 keer zo snel is als PC 100.

Ten 2e: De P4 met Rambus geheugen zal waarschijnlijk nooit goedkoper worden omdat het hele Rambus systeem compleet fucked up is. Intel heeft zich zelf in de voeten geschoten, er is namelijk maar 1 fabrikant met de Rambus licentie en die heeft een ongelooflijk capaciteitstekort. Dit terwijl er tegenwoordig een overschot aan PC133 SDRAM is.

Voor mij is de keuze niet moeilijk. AMD all the way.

Met citaat reageren
Oud 13-03-2001, 23:39
ick
ick is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Voor mij is de keuze niet moeilijk. AMD all the way.

ookal spreek je me tegen, ik ben 't toch ook met je eens

Met citaat reageren
Oud 17-03-2001, 19:30
tommy_nl
tommy_nl is offline
AMD rulez
__________________
tommy_nl to the top :->
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.