Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2003, 11:55
Mirrored
Mirrored is offline
Mijn vriend heeft een beste vriendin en ik kan haar absoluut niet uitstaan.

Waarom niet?

- Ze meldde hem toen we ongeveer 2 maanden wat hadden dat ze er spijt van had dat ze vorige zomer niet erop in was gegaan toen hij achter haar aan zat. Ze stuurt hem daarna een sms met de inhoud "ik wou dat ik bij je kon liggen, maar dat kan helaas niet" (goh )
Ik lees die sms toevallig 2 dagen voor nieuwjaar, op oudejaarsavond zal zij en nog een paar mensen om 12 uur langskomen, maar zij was de laatste die ik op dat moment wou zien. Maar dat was absoluut onmogelijk. Ze moest en zou komen.

- In maart heeft mn vriend rijexamen en zakt. Hij haalt me op van het station met de fiets. Onderweg stoppen we voor iets en hij krijgt dan net een sms, hij opent zijn telefoon, maar doet m even snel weer dicht. Mijn argwaan is gewekt en vraag hem er een dag later naar, hij zegt dat er niks speciaals instond. Een week ofzo later vergeet hij zijn telefoon toen hij bij was geweest. Uit nieuwsgierigheid kijk ik er in. Even "controleren" of er echt niks was, want het was blijven hangen en ik wou bevestiging dat het echt niks was dus kijk ik. En daar hebben we een smsje van de beste vriendin, ze zegt dat het haar spijt dat ze de dag voor dat rijexamen niet had kunnen langskomen en de massage niet had kunnen geven en dat hij de volgende keer een uitgebreide zou krijgen (wtf?!).

Mijn emmer was op dat moment behoorlijk vol. Ik wou niet meer hebben dat hij haar zag eigenlijk. Ik voelde me er ongemakkelijk en gewoon enorm kut bij als ik weet dat hij bij haar is. Ik vertrouw er wel op dat hij niks doet. Maar van haar weet ik het niet.
Een maand geleden heeft hij wel een belofte gedaan (2 weken nadat ik hem nadrukkelijk had gevraagd haar niet te zien en dat absoluut onmogelijk was), hij zou haar een tijdje niet zien, een maandje. Nou blijkt in die maand zij een week op vakantie te zijn, ook examens te hebben en hij heeft het door de week ook veel te druk om iemand te zien. Geweldig nietdoordachte belofte dan, want ten 1e, wat wil je oplossen met iemand een maand niet te zien? Dan verschuif je het probleem alleen maar. En ten 2e, er was niet eens tijd, dus ook zonder belofte kon hij haar die tijd niet zien. En nou komt het langzaam bij dat hij haar weer wil gaan zien, haar verjaardagsfeest is woensdag en haar examenfeest 1 juli... Woensdag heeft hij beloofd nog niet naar haar toe te gaan, maar verder nog niks.

Ik moet het maar normaal vinden dat een meisje zo'n dingen naar mijn vriend stuurt. Want dat is voor haar normaal Dat het voor mij niet normaal is wordt blijkbaar niet bij stilgestaan. Want het is maar "stom en onbegrijpelijk" dat ik me zo druk maak over die dingen. Ik vind het ook al erg genoeg dat het nu zo idioot is, dan is het ook nog heel leuk om van je vriend te horen dat je eigenlijk niet zo moet zeuren (maar dan in andere woorden verpakt).

Nou wordt gezegd dat als ik hem vertrouw ik dat niet erg zou moeten vinden als hij haar ziet. Maar het is niet alleen vertrouwen. Ik vertrouw er wel op dat hij niks doet. Maar zij dan? Ik ken haar niet. Ik heb nou 8 maanden wat met mijn vriend en ik heb haar 2x gezien en andere van hem ook niet vaker. En ik heb daar vanaf dat we een maand of 2 hadden ook vaak om gevraagd, regel nou eens wat met je vrienden, want ik wil ze leren kennen, ik ben zelfs met voorstellen gekomen. Op woensdagavond ging hij bijv met die vriendin altijd het waargebeurde verhaal op tv kijken, dus ik stel voor, neem die film op en dan kijken we m op vrijdag als ik er ook ben. Nee, dat kon niet want die film was op woensdag en op die dag keek ie die film. (Videorecorder? Dat per se op woensdag willen doen is ook een probleem maken wat er niet is. En dan is het vreemd dat ik dingen vreemd ga vinden of het niet meer prettig vind als hij haar ziet?) Maar hij vergeet het steeds. Het ene oor in het andere oor uit. En dan moet ik zijn vrienden wel accepteren? Ik ken ze niet, hoe moet ik ze dan accepteren? Hoe moet ik dan weten wat voor hun "normaal" is?

En dan kom ik ook nog een geweldige site tegen als ik in zijn geschiedenis zit... Verveling, op zoek naar een leuke site *Klik* Nou kun je me veel vertellen, maar is dat toeval? En ik voel me vrij beledigd door zo'n vergelijking...

Laatst gewijzigd op 17-06-2003 om 12:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2003, 12:00
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
Ik kon me na de eerste 2 alinea's niet meer concentreren.. Sorry..
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:03
Mirrored
Mirrored is offline
Citaat:
Arun schreef op 17-06-2003 @ 13:00:
Ik kon me na de eerste 2 alinea's niet meer concentreren.. Sorry..
Begrijpelijk Tis nogal erg lang. Maar korter kan het niet.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:16
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
er staan een zooitje dingen dubbel in.. of ben ik nou gek?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:16
Mirrored
Mirrored is offline
Citaat:
Bruut schreef op 17-06-2003 @ 13:16:
er staan een zooitje dingen dubbel in.. of ben ik nou gek?
kzie t iets misgegaan ofzo...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:17
Toscane
Toscane is offline
Citaat:
Mirrored schreef op 17-06-2003 @ 13:03:
Begrijpelijk Tis nogal erg lang. Maar korter kan het niet.
kan wel hoor, je hebt heel veel stukken dubbel erin gezet...

Het enige wat misschien helpt is een keer heel boos worden, maar blijkbaar bergijpt hij niet wat er voor jou zo erg aan is.

Verder zou ik me nie drukker maken dan nodig is, want zoals je zegt voor haar is het normaal en hij zal nix met haar proberen. En als ie dat wel zou doen, dan weet je dat hij niet genoeg om jou geeft om met je verder te gaan, hoe hard dat dan ook is....
__________________
..:: Sometimes Your Certainties Turn Out To Be Proven Lies ::..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:20
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Ik heb álles gelezen en sommige dingen staan er gewoon 3 keer in, gekopieerd en geplakt, ik vraag me af in hoeverre we dit serieus moeten nemen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:23
Mirrored
Mirrored is offline
Citaat:
Let's Party schreef op 17-06-2003 @ 13:17:
kan wel hoor, je hebt heel veel stukken dubbel erin gezet...

Het enige wat misschien helpt is een keer heel boos worden, maar blijkbaar bergijpt hij niet wat er voor jou zo erg aan is.

Verder zou ik me nie drukker maken dan nodig is, want zoals je zegt voor haar is het normaal en hij zal nix met haar proberen. En als ie dat wel zou doen, dan weet je dat hij niet genoeg om jou geeft om met je verder te gaan, hoe hard dat dan ook is....
Dubbele dingen zijn nou weg ergens per ongeluk iets verkeerd geplakt denk ik.

Ik ben al zo vaak enorm boos op hem geworden, maar dat helpt niet. Dan ben ik onredelijk volgens hem.

Maar waar ik me druk over maak is dat hij zo enorm dwars is in dingen die niet zon groot probleem zouden hoeven te zijn. Zoals voor een paar keer die filmavond verplaatsen, dingen te lang maar op zijn beloop laat en verwacht dat ik nadat we over iets hebben gepraat het helemaal vergeven en vergeten is.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:26
Mirrored
Mirrored is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 17-06-2003 @ 13:20:
Ik heb álles gelezen en sommige dingen staan er gewoon 3 keer in, gekopieerd en geplakt, ik vraag me af in hoeverre we dit serieus moeten nemen.
Misschien had ik eerst alles in een tekst verwerker getypt en is er bij het posten ervan wat misgegaan, omdat ik ergens per ongeluk op ctrl v duwde en dat het in dat kleine typvak niet opviel en ik daarna niet mn post heb nagelezen?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:32
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
wuehz.. bij mij staat alles er 2 keer, dus volgens mij is het daarom zo lang..? Maar goed.. [edit] heb je dus al aangepast zie ik[/edit]
Ik heb je verhaal gelezen..

Ik denk eerlijk gezegd dat je het een beetje te veel opblaast.. Hoewel ik een beetje gemengde gevoelens heb bij je verhaal, jullie zouden denk ik allebei wat water bij de wijn kunnen doen..

Dat smsje dat ze het jammer vond dat ze toch niet op zijn avances in is gegaan, ben ik met je eens, had ze niet moeten sturen.. Vind ik erg lullig van haar, ze weet dat jij met hem gaat, had einde verhaal moeten zijn...

Maar goed het blijft toch zijn beste vriendin, logisch dat hij ook eens met haar af wil spreken, je moet je vrienden niet verloochenen voor je vriendin, vind ik..
Wel kan hij inderdaad zijn vrienden eens voorstellen aan jou, zodat jij ze kunt leren kennen en ook weet met wat voor soort lui hij omgaat.. Misschien is het dan voor jou ook wat makkelijk te accepteren als hij met die beste vriendin afspreekt. Je weet nu niet wat je moet verwachten van haar, wat voor type ze is enzo.. Kan me voorstellen dat het je niet echt lekker zit..
Maar je kunt je vriend niet verbieden met haar af te spreken, kijk uit dat je je eigen vriend zo niet tegen je in het harnas jaagt.

Ik vind het trouwens wel een beetje onbeschoft dat je zonder te vragen in zijn telefoon zn smsjes aan het bekijken bent, dat is toch een stukje van zijn privacy, ik snap dat het erg verleidelijk is en je graag wilde weten of het echt niks voorstelde, maar ik persoonlijk had het aan mijn vriend gevraagd en was niet stiekem in zijn telefoon gaan neuzen..
net als trouwens die geschiedenis op zijn computer.. nou ja dat vind ik dan minder erg want ik denk niet dat je daar in keek met de bedoeling hem te controleren.. (is dat meisje op die site die vriendin van hem btw..?)

Ik zou gewoon eens goed praten met je vriend want het zit je duidelijk erg hoog.
Wat verwacht je overigens zelf? Dat hij het contact verbreekt met zn beste vriendin? Of ben je tevreden als hij jou meeneemt als hij met zn vrienden afspreekt en ze voorstelt aan jou?
Ik zou gewoon dat laatste eens proberen en kijken hoe het gaat.. Vertel je vriend dat je er gewoon erg mee zit, en misschien helpt het als je zijn vrienden kent en weet met wie hij omgaat.
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:42
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
nouw, ik heb heel het verhaal gelezen dus ik zal maar even reageren.

Ten eerste vind ik dat jij veels te nieuwschierig bent. In je post heb je er wel steeds een smoes voor, maar normaal doe je dat gewoon niet hoor vind ik. Maar ja.....dat even terzijde

Heb je er al over nagedacht dat je vriend misschien niet zo veel vrienden heeft. En dat ie daarom niet zomaar wat kan regelen om samen met jou te doen met die vrienden. Dat jij het vervelend vind van die beste vriendin kan ik wel begrijpen, maar het is wel zijn BESTE vriendin. Iemand die hij waarschijnlijk langer kent dan jou. En dan vind ik niet dat hij jou automatisch altijd voorang moet geven omdat jij toevallig zijn girlfriend bent.
Dat zij smsjes vertuurd dat zij hem nog zou masseren vind ik wel iets om even na te vragen, maar ja....ik ben ook heel close met een vriendin van mij. Dat hoeft echt niks te betekenen.

Maar ik ben het wel met je eens dat hij jij bij zulk soort dingen een verklaring schuldig is. En dat ie daar dan gewoon heel open over moet zijn. Door je beste vriendin laten masseren??? best!! maar dan moet ie dat wel van te voren tegen jou zeggen. En trouwens.....maar je mag ook wel tegen hem zeggen dat ie sowieso niet zo geheimzinnig moet zijn. Als jij dat smsje wil lezen, dan moet dat toch gewoon kunnen. je bent gvd zijn vriendin! daar zou hij geen geheimen voor moeten hebben.

Dus om even alles samen te vatten; Jij stelt je naar mijn mening ook wel een beetje aan, maar je vriend moet ook gewoon wat meer open zijn tegen over jou! En anders is die vriend misschien wel helemaal niet zo leuk als jij denkt
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:45
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 17-06-2003 @ 13:32:
is dat meisje op die site die vriendin van hem btw..?)
dat was mij idd ook effe onduidelijk
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:58
de goeie fee
de goeie fee is offline
ik denk van wel
maar die is 11, dus veel kan je er toch niet van te vrezen hebben, toch?
__________________
Het is goed, kgeef je een zoe-oen & een knuffel heb ik vandoe-oen (8) FLAGRANTIOR IN DIES AMORE P.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:59
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
de goeie fee schreef op 17-06-2003 @ 13:58:
ik denk van wel
maar die is 11, dus veel kan je er toch niet van te vrezen hebben, toch?
hehe daarom ja..
Ik vraag het me zo af...
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 13:02
Mirrored
Mirrored is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 17-06-2003 @ 13:32:
Ik denk eerlijk gezegd dat je het een beetje te veel opblaast.. Hoewel ik een beetje gemengde gevoelens heb bij je verhaal, jullie zouden denk ik allebei wat water bij de wijn kunnen doen..
Dat begrijp ik ook, maar geloof me, als het om water bij de wijn doen gaat heb ik al lang genoeg de kraan open laten staan. En telkens dan krijgt hij een kans om iets was mis is gegaan recht te zetten, maar doet er niks of te laat wat mee.

Citaat:
Maar goed het blijft toch zijn beste vriendin, logisch dat hij ook eens met haar af wil spreken, je moet je vrienden niet verloochenen voor je vriendin, vind ik..
Wel kan hij inderdaad zijn vrienden eens voorstellen aan jou, zodat jij ze kunt leren kennen en ook weet met wat voor soort lui hij omgaat.. Misschien is het dan voor jou ook wat makkelijk te accepteren als hij met die beste vriendin afspreekt. Je weet nu niet wat je moet verwachten van haar, wat voor type ze is enzo.. Kan me voorstellen dat het je niet echt lekker zit..
Dat begrijp ik ook en juist ook daarom heb ik hem al zo vaak gevraagd erom, maar hij vergeet het gewoon. Ik kan toch ook niet blijven bedelen om "mag ik je vrienden nou eens zien"? Dat gaat mij ook de keel uit hangen.

Citaat:
Maar je kunt je vriend niet verbieden met haar af te spreken, kijk uit dat je je eigen vriend zo niet tegen je in het harnas jaagt.
Daarvoor moet je ook mn vriend kennen... Hinten heeft ie niet door. Iets normaal zeggen gaat het ene oor in en het andere oor uit. En als ik dan s hard tegen iets inga dan snapt ie misschien wat ik zei toen ik het normaal vertelde.

Citaat:
Ik vind het trouwens wel een beetje onbeschoft dat je zonder te vragen in zijn telefoon zn smsjes aan het bekijken bent, dat is toch een stukje van zijn privacy, ik snap dat het erg verleidelijk is en je graag wilde weten of het echt niks voorstelde, maar ik persoonlijk had het aan mijn vriend gevraagd en was niet stiekem in zijn telefoon gaan neuzen..
net als trouwens die geschiedenis op zijn computer.. nou ja dat vind ik dan minder erg want ik denk niet dat je daar in keek met de bedoeling hem te controleren.. (is dat meisje op die site die vriendin van hem btw..?)
Hij heeft er geen problemen mee als ik dat doe. Hij heeft niks te verbergen zegt ie. En ik had hem er toen ook naar gevraagd toen ik nog niet gekeken had, maar toen zei hij dat er niks instond, maar dit kwam er toen met zoveel moeite uit en toen hij zn telefoon zo snel weer wegdeed... Er moest gewoon iets zijn. En omdat hij wist dat ik het niet leuk zou vinden als hij zou zeggen dat zij hem een massage had aangeboden had hij het niet verteld.
Hij is geen 11, maar 20, dus nee

Citaat:
Ik zou gewoon eens goed praten met je vriend want het zit je duidelijk erg hoog.
Wat verwacht je overigens zelf? Dat hij het contact verbreekt met zn beste vriendin? Of ben je tevreden als hij jou meeneemt als hij met zn vrienden afspreekt en ze voorstelt aan jou?
Ik zou gewoon dat laatste eens proberen en kijken hoe het gaat.. Vertel je vriend dat je er gewoon erg mee zit, en misschien helpt het als je zijn vrienden kent en weet met wie hij omgaat.
Ik heb ook al met hem gepraat.
En dat vragen om ze eens te zien is ook al zovaak gedaan en ik heb ook al zovaak voorstellen gedaan wat we kunnen gaan doen want dan weet hij niks, maar hij doet er uiteindelijk steeds niks mee. En als hij zo vreemd moeilijk doet over een keer een film 2 dagen later zien.. Het gaat dan allemaal zo raar voelen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 13:05
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Citaat:
de goeie fee schreef op 17-06-2003 @ 13:58:
ik denk van wel
maar die is 11, dus veel kan je er toch niet van te vrezen hebben, toch?
Jezus. Ik snap jullie niet. Het is toch een heel duidelijk verhaal? Als ik in haar situatie zou zitten dan zou ik me hetzelfde voelen.

Alleen zou ik hem niet voor een keuze stellen omdat dat averechts werkt. Ik zou heel veel slikken en nadenken en hem proberen te vertrouwen. Heel moeilijk.

En die site stond in de geschiedenis van haar vriend. Zij is dat dus niet, aangezien het ook nog eens een Belgisch meisje is. ("lief"is nogal vlaams.)
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 13:11
Mirrored
Mirrored is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 17-06-2003 @ 13:42:
nouw, ik heb heel het verhaal gelezen dus ik zal maar even reageren.

Ten eerste vind ik dat jij veels te nieuwschierig bent. In je post heb je er wel steeds een smoes voor, maar normaal doe je dat gewoon niet hoor vind ik. Maar ja.....dat even terzijde
Ik zoek soms bevestiging voor dat ik me geen zorgen over dingen hoef te maken. Alleen loop ik dan steeds tegen iets aan waardoor ik juist in paniek raak. Das ook niet echt bevorderlijk.

Citaat:
Heb je er al over nagedacht dat je vriend misschien niet zo veel vrienden heeft. En dat ie daarom niet zomaar wat kan regelen om samen met jou te doen met die vrienden. Dat jij het vervelend vind van die beste vriendin kan ik wel begrijpen, maar het is wel zijn BESTE vriendin. Iemand die hij waarschijnlijk langer kent dan jou. En dan vind ik niet dat hij jou automatisch altijd voorang moet geven omdat jij toevallig zijn girlfriend bent.
Ik ken zijn vrienden wel van naam, heb ze ook allemaal wel een keertje gezien, maar dat noem ik niet iemand kennen. Het is gewoon dat hij vergeet iets te regelen, dat geeft hij ook zelf toe.
En euhm. Hij kent die beste vriendin wel al 7 jaar, maar ze zijn pas sinds een jaar echt dikbevriend (zo is mij verteld door hem). En inmiddels ken ik hem ook al bijna een jaar.

Citaat:
Dat zij smsjes vertuurd dat zij hem nog zou masseren vind ik wel iets om even na te vragen, maar ja....ik ben ook heel close met een vriendin van mij. Dat hoeft echt niks te betekenen.

Maar ik ben het wel met je eens dat hij jij bij zulk soort dingen een verklaring schuldig is. En dat ie daar dan gewoon heel open over moet zijn. Door je beste vriendin laten masseren??? best!! maar dan moet ie dat wel van te voren tegen jou zeggen. En trouwens.....maar je mag ook wel tegen hem zeggen dat ie sowieso niet zo geheimzinnig moet zijn. Als jij dat smsje wil lezen, dan moet dat toch gewoon kunnen. je bent gvd zijn vriendin! daar zou hij geen geheimen voor moeten hebben.

Dus om even alles samen te vatten; Jij stelt je naar mijn mening ook wel een beetje aan, maar je vriend moet ook gewoon wat meer open zijn tegen over jou! En anders is die vriend misschien wel helemaal niet zo leuk als jij denkt
Wat je hier zegt ben ik het bijna helemaal mee eens. Behalve dat bovenste massagestuk. Ik vind gewoon dat je dat niet doet als je zelf of degene die je masseert een vriend(in) heeft.

En ja ook, mijn reactie is enigzins overdreven. Maar dit komt omdat mijn getwijfel naast die smsjes en deze relatie ook uit andere dingen voortkomt, zoals mijn thuissituatie, een exvriendje enz.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 13:18
Mirrored
Mirrored is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 17-06-2003 @ 14:05:
Jezus. Ik snap jullie niet. Het is toch een heel duidelijk verhaal? Als ik in haar situatie zou zitten dan zou ik me hetzelfde voelen.

Alleen zou ik hem niet voor een keuze stellen omdat dat averechts werkt. Ik zou heel veel slikken en nadenken en hem proberen te vertrouwen. Heel moeilijk.

En die site stond in de geschiedenis van haar vriend. Zij is dat dus niet, aangezien het ook nog eens een Belgisch meisje is. ("lief"is nogal vlaams.)
Ik wil hem ook niet voor die keuze stellen. Ik had het gedaan wat uiteindelijk zinloos bleek en ik accepteerde dus maar dat het niet anders was. Dan komt hij, 2 weken later, opeens met de verassing dat hij heeft afgesproken dat hij haar een tijdje niet zou zien. Dan zou je denken, dat is de oplossing dan toch? Nee. Want eerst wordt ik "gedwongen" iets te accepteren en dan doe ik dat dan toch maar en dan kan het opeens wel anders, maar wel maar tijdelijk. Wat is daar dan het nut van? Dan verschuif je iets en dan ook nog op een moment dat dat idee eigenlijk een beetje laat is. En natuurlijk zie ik er wel zijn goede bedoelingen van in, maar het blijft evengoed wat laat.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2003, 13:20
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Er zullen nog wel veel dingen zijn die wij natuurlijk niet weten en we weten ook niet hoe jouw vriend verder is, mijn antwoord is gewoon een reactie op wat jij geschreven hebt..

Raar dat je vriend dat ''vergeet'' om iets te regelen.. maar moet daarvoor wel echt iets geregeld worden? je kunt toch gewoon meegaan als hij met ze heeft afgesproken?

Citaat:
En telkens dan krijgt hij een kans om iets was mis is gegaan recht te zetten, maar doet er niks of te laat wat mee.
Misschien verschillen jullie ideeen over die ''fouten'', vraag hem gewoon eens wat hij zelf vindt van zijn vriendschap met die vriendin en al die dingen... jij ziet dat misschien als een ''fout'' of iets wat misgaat, voor hem is het misschien normaal..

(wat bedoel je precies met dingen die misgaan?)
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 13:26
Mirrored
Mirrored is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 17-06-2003 @ 14:20:
Er zullen nog wel veel dingen zijn die wij natuurlijk niet weten en we weten ook niet hoe jouw vriend verder is, mijn antwoord is gewoon een reactie op wat jij geschreven hebt..

Raar dat je vriend dat ''vergeet'' om iets te regelen.. maar moet daarvoor wel echt iets geregeld worden? je kunt toch gewoon meegaan als hij met ze heeft afgesproken?


Misschien verschillen jullie ideeen over die ''fouten'', vraag hem gewoon eens wat hij zelf vindt van zijn vriendschap met die vriendin en al die dingen... jij ziet dat misschien als een ''fout'' of iets wat misgaat, voor hem is het misschien normaal..

(wat bedoel je precies met dingen die misgaan?)
Hij vergeet ook zijn rijles, dus mjah, gewoon erg vergeetachtig.

En ik kan niet zomaar mee aangezien hij zijn vrienden door de week ziet en mij is het weekend (afstandsgedoe).

Fouten zoals het steeds opnieuw vergeten iets af te spreken met vrienden. Of het vergeten te vertellen van dingen die wel van belang zijn. Tenminste, ik vind het op zich wel redelijk van belang dat hij bijvoorbeeld verteld dat wij waren uitgenodigd voor het afdansen van die vriendin een tijd geleden, maar dat had hij al afgeslagen en ook niet verteld ofzo.
Of zoiets stoms van "om zolaat ben ik online" (mjah dat krijg je als je elkaar alleen in t weekend ziet, de rest gaat over msn/foon) en dan pas 2 uur later komen opdagen. En een keertje kan dat, maar t is regelmatig, of zoals ook eens gebeurde, dat hij er de hele week niet was, omdat hij steeds later thuis was dan ie zei dat ie zou zijn en naar bed wou als hij er dan was.

Laatst gewijzigd op 17-06-2003 om 13:29.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 13:56
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Mirrored schreef op 17-06-2003 @ 14:02:
Dat begrijp ik ook, maar geloof me, als het om water bij de wijn doen gaat heb ik al lang genoeg de kraan open laten staan. En telkens dan krijgt hij een kans om iets was mis is gegaan recht te zetten, maar doet er niks of te laat wat mee.


Dat begrijp ik ook en juist ook daarom heb ik hem al zo vaak gevraagd erom, maar hij vergeet het gewoon. Ik kan toch ook niet blijven bedelen om "mag ik je vrienden nou eens zien"? Dat gaat mij ook de keel uit hangen.


Daarvoor moet je ook mn vriend kennen... Hinten heeft ie niet door. Iets normaal zeggen gaat het ene oor in en het andere oor uit. En als ik dan s hard tegen iets inga dan snapt ie misschien wat ik zei toen ik het normaal vertelde.


Hij heeft er geen problemen mee als ik dat doe. Hij heeft niks te verbergen zegt ie. En ik had hem er toen ook naar gevraagd toen ik nog niet gekeken had, maar toen zei hij dat er niks instond, maar dit kwam er toen met zoveel moeite uit en toen hij zn telefoon zo snel weer wegdeed... Er moest gewoon iets zijn. En omdat hij wist dat ik het niet leuk zou vinden als hij zou zeggen dat zij hem een massage had aangeboden had hij het niet verteld.
Hij is geen 11, maar 20, dus nee


Ik heb ook al met hem gepraat.
En dat vragen om ze eens te zien is ook al zovaak gedaan en ik heb ook al zovaak voorstellen gedaan wat we kunnen gaan doen want dan weet hij niks, maar hij doet er uiteindelijk steeds niks mee. En als hij zo vreemd moeilijk doet over een keer een film 2 dagen later zien.. Het gaat dan allemaal zo raar voelen.


Je probleem is heel erg simpel.... In een andere topic hier heb ik ook al een discussie gevoerd over de gedeelde psychose...

Jij denk namelijk dat het heel erg normaal is om iemands telefoon uit te kammen op persoonlijke berichten, de internet history door te spitten etc etc.... Ik zal je even vertellen: Dat is niet normaal. Jouw probleem ligt niet bij je vriend en ook niet bij zijn beste vriendin, maar gewoon bij jou.
In plaats van je vriend allemaal dingen te verbieden die hij wil zou je je eigen tolerantie eens moeten verhogen en eens wat doen om van je jaloezie af te komen.
De enige fout die je vriend maakt is dat hij meegaat met dit gedoe.... Verander jezelf en niet hij...
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:09
Verwijderd
Ik begrijp het wel een beetje.

Mijn vriend heeft ook (tot een jaar geleden ofzo) een heel goede vriendin gehad, waar hij overigens nooit wat mee gedaan heeft, maar toch. Ze kenden elkaar allang toen ik wat met hem kreeg en zij was stikjaloers op me. (ze is wel ff drie jaar ouder omdat ze van mijn vriend zn leeftijd is). En ze konden elkaar zó goed begrijpen en zó goed samen melancholisch zijn, ik werd er gestoord van. "Ze begrijpt me zo goed!" Ja, en als je mij nou eens de kans gaf het te begrijpen? Maar dat deed hij dus niet.

Anderhalf jaar geleden ging hij ineens heel veel met dr om (ze waren geslaagd, feestjes enzo) en toen gingen ze samen winkelen en samen eten in de pizzeria die wij samen ontdekt hadden... ik voelde me zo verraden. Toen heb ik me over mijn jaloezie heen gezet en hem een kaartje gegeven met daarop dat ik van hem hield en zo en dat ik hem niet kwijt wilde - hij hield van mij, maar ook nog steeds van haar... Hij wist het toen zelf helemaal niet meer en barstte in tranen uit, en dat was het moment waarop ik wist dat hij er ook niet zoveel aan kon doen - hij huilt namelijk nooit.
Het is uiteindelijk overgegaan, de 'verliefdheid' van hem voor haar. Maar het is best frustrerend als je al anderhalf jaar met elkaar hebt. Toch ben ik aan de andere kant wel blij dat we dit hebben meegemaakt (en ik hoop dat dit er niet zo dramatisch staat... ) want ik begrijp hem beter en ben minder jaloers.

Ik vind dat je vriend wel wat opener mag zijn richting jou. Jij bent zijn vriendin, je hoeft niet 24 uur per dag te weten waar hij is, maar je wil het wel weten als hij iemand anders leuk vindt. Aan de andere kant vind ik wel dat je hem moet vertellen dat je zn smsjes hebt gelezen. Want dat is namelijk privé. Hij had dat trouwens wel aan je moeten vertellen, en hij moet ook een beetje rekening met je houden.

Dat was het wel. Misschien kun je dit aan hem laten lezen ofzo, dat hij het dan misschien wel snapt?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:11
Verwijderd
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 17-06-2003 @ 14:56:
Je probleem is heel erg simpel.... In een andere topic hier heb ik ook al een discussie gevoerd over de gedeelde psychose...

Jij denk namelijk dat het heel erg normaal is om iemands telefoon uit te kammen op persoonlijke berichten, de internet history door te spitten etc etc.... Ik zal je even vertellen: Dat is niet normaal. Jouw probleem ligt niet bij je vriend en ook niet bij zijn beste vriendin, maar gewoon bij jou.
In plaats van je vriend allemaal dingen te verbieden die hij wil zou je je eigen tolerantie eens moeten verhogen en eens wat doen om van je jaloezie af te komen.
De enige fout die je vriend maakt is dat hij meegaat met dit gedoe.... Verander jezelf en niet hij...
er zitten twee mensen fout hier. Dat is niet alleen de topicstarter - want op dat punt ben ik het wel met je eens - maar ook haar vriend. Hij moet haar in de eerste plaats al geen reden geven om stiekem zijn smsjes te gaan bekijken. Privacy is inderdaad een groot goed, maar openheid tegenover de gene van wie je houdt misschien nog wel groter...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:14
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik kan me erg goed voorstellen dat je wel zijn telefoon checkt. Als ik een smsje van mijn vriend zn beste vriendin zou lezen met de tekst: jammer dat de massage niet door kon gaan, je krijgt een andere keer een uitgebreide massage, zou ik ook niet weten wat ik moest denken!
Dan lijkt het me vrij normaal dat je achterdochtig bent en dat je graag wil weten of dat kind nog meer van die achterlijke smsjes stuurt! Zo zou ik ook niet weten wie ik kon vertrouwen!
Vraag je vriend waarom hij jou niet kan begrijpen. Keer de rollen eens om. Hoe zou hij het vinden als jij zo'n goeie vriend had die hij niet kende en waarmee jij heel intieme dingen doet? Eens kijken hoe hij daarop reageert!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:18
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-06-2003 @ 15:11:
er zitten twee mensen fout hier. Dat is niet alleen de topicstarter - want op dat punt ben ik het wel met je eens - maar ook haar vriend. Hij moet haar in de eerste plaats al geen reden geven om stiekem zijn smsjes te gaan bekijken. Privacy is inderdaad een groot goed, maar openheid tegenover de gene van wie je houdt misschien nog wel groter...
Uiteraard zou je openheid verwachten. Maar er is niet genoeg informatie om daar over te kunnen oordelen. Daarvoor jou ik zijn verhaal ook moeten kennen. Bekrompen kritiek geven over wat anderen fout doen zonder alles te weten probeer ik zo veel mogelijk te vermijden.
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2003, 15:27
groezel538
groezel538 is offline
ik snap wel wat je bedoelt, mijn vriend heeft ook een goede vriendin die tevens een ex van hem is waar die nog steeds veel mee omgaat en zij vind hem nog steeds leuk. ik heb haar pas 1x gezien. Ik heb mn vriend gewoon verteld dat ik er mee zit. Je moet inderdaad je vriend vertrouwen, dat hoeft niet te betekenen dat je haar ook vertrouwd, ik vertrouw die vriendin van mijn vriend voor geen meter, maar je vriend gaat je echt niks flikken, anders had hij geen verkering met jou, maar met haar. Wel zou ik vragen waarom hij zo stiekum doet met die smsjes enzo..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 16:22
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Je komt op mij behoorlijk jaloers over. Jouw vriend heeft een beste vriendin, jij ziet haar als rivale en daarom mag hij haar niet zien. Daar komt het heel kort gezegd op neer.

Verder vraag ik me af waarom jij in godsnaam in zijn telefoon gaat kijken, dat kan je toch niet maken? Als er iets in staat waarvan hij vindt dat jij dat moet weten, dan vertelt hij dat toch wel aan jou?

Toegegeven, wat ze hem smste kan ook niet helemaal door de beugel, maar dat is iets tussen hem en haar. Daar heb jij vrij weinig mee te maken.

Wat wil je nou dat hij doet? Wil je dat hij onvoorwaardelijk voor jou kiest en haar maar aan de kant zet? Let's face it: dat doet hij niet. Als ik zelf zou moeten kiezen tussen mijn vriendin (als in: relatie) en mijn beste vriendin (als in: vriendschap) zou ik alle keren voor die laatste gaan.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 16:34
Verwijderd
Ik persoonlijk zou het niet kunnen waarderen als mijn vriendin stiekem mijn smsjes leest. Niet omdat er dingen instaan die ze niet mag weten maar omdat ze, in ieder geval in een situatie zoals de jouwe, gewoon aan me twijfelt.

Dit hele dillema heeft niks te maken met die vriendin maar, met vertrouwen als je je vriendje neit vertrouwd dan houdt het gewoon op.

kan je het beter uitmaken en je jaloesie bedwingen bij de volgende.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 17:11
Mustang_Sally
Avatar van Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 17-06-2003 @ 17:22:
Je komt op mij behoorlijk jaloers over. Jouw vriend heeft een beste vriendin, jij ziet haar als rivale en daarom mag hij haar niet zien. Daar komt het heel kort gezegd op neer.

Verder vraag ik me af waarom jij in godsnaam in zijn telefoon gaat kijken, dat kan je toch niet maken? Als er iets in staat waarvan hij vindt dat jij dat moet weten, dan vertelt hij dat toch wel aan jou?

Toegegeven, wat ze hem smste kan ook niet helemaal door de beugel, maar dat is iets tussen hem en haar. Daar heb jij vrij weinig mee te maken.

Wat wil je nou dat hij doet? Wil je dat hij onvoorwaardelijk voor jou kiest en haar maar aan de kant zet? Let's face it: dat doet hij niet. Als ik zelf zou moeten kiezen tussen mijn vriendin (als in: relatie) en mijn beste vriendin (als in: vriendschap) zou ik alle keren voor die laatste gaan.
in een relatie zou je geen keuzes moeten maken tussen vriendschap en liefde. je moet gewoon beide kunnen combineren. en als oftewel je beste vriendin oftewel je vriendin er jaloers om is, dan moet je het daar maar rustig met hen over hebben. en tegen beide partijen eerlijk zijn (niet gaan liegen om zoiets stom als een sms'je, want dan vindt ik het niet heel gek dat z'n vriendin ongerust wordt) maar vooral ook eerlijk zijn tegen jezelf. die jongen moet voor zichzelf uitmaken wie van de 2 hij nou leuker vindt. en het daar ook met z'n vriendin over hebben, want daar heeft zij dus wel degelijk wat mee te maken. als hij er achter komt dat hij geen gevoelens heeft voor z'n beste vriendin, kan hij tegen z'n vriendin zeggen dat zij zich geen zorgen hoeft te maken als hij met dat meisje afspreekt, maar dan moet hij ook geen sms'jes gaan verzwijgen. als hij een massage iets heel gewoons vindt, kan hij dat best zeggen tegen z'n vriendin. dan moet ze daar maar aan wennen. maar als hij er over gaat liegen, lijkt het net alsof hij iets te verzwijgen heeft, en dat wekt argwaan op... aaah, het is zoveel makkelijker als je gewoon tegen elkaar zegt wat je denkt of voelt... een relatie kan niet slagen als dit ontbreekt... ik denk dat de topicstarter en haar vriendje eens goed met elkaar moeten praten, want op deze manier komen er veel te veel misverstanden.
__________________
mais oui! / wie zijde gij?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 17:18
Mirrored
Mirrored is offline
Voor iedereen hier, hij weet dat ik die smsjes had gelezen en vindt dit niet erg. Vooral om die laatste niet. Ik heb zelf gevraagd wat erin stond en door zijn gedrag van tevoren en toen hij vertelde wat er volgens hem instond was er duidelijk dat er iets niet klopte. En ik kam niet om de haverklap zijn foon enzo uit, de keren dat ik die dingen had gevonden zijn ook de enige keren dat ik erin heb gekeken waarbij hij de 1e keer naast me zat. En, als ik zou willen, zou ik ook zijn chatlogs en alle zooi kunnen opzoeken. Maar dat doe ik niet.

Citaat:
Loezzel schreef op 17-06-2003 @ 15:14:
Ik kan me erg goed voorstellen dat je wel zijn telefoon checkt. Als ik een smsje van mijn vriend zn beste vriendin zou lezen met de tekst: jammer dat de massage niet door kon gaan, je krijgt een andere keer een uitgebreide massage, zou ik ook niet weten wat ik moest denken!
Dan lijkt het me vrij normaal dat je achterdochtig bent en dat je graag wil weten of dat kind nog meer van die achterlijke smsjes stuurt! Zo zou ik ook niet weten wie ik kon vertrouwen!
Vraag je vriend waarom hij jou niet kan begrijpen. Keer de rollen eens om. Hoe zou hij het vinden als jij zo'n goeie vriend had die hij niet kende en waarmee jij heel intieme dingen doet? Eens kijken hoe hij daarop reageert!
Rollen omkeren helpt niet. Hij vindt het eigenlijk ook niet vreemd als een vriendin een massage aanbiedt of zon smsje stuurt. Ik zou bijna iemand kunnen bespringen voordat hij zich zorgen gaat maken (vooral juist omdat ik dat nooit zou doen).
En ja, ik voel mij dus ook wel schuldig daardoor, ik ben behoorlijk lastig tegenover hem, maar ik mag eigenlijk wel alles van hem.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 19:19
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Mirrored schreef op 17-06-2003 @ 18:18:

Rollen omkeren helpt niet. Hij vindt het eigenlijk ook niet vreemd als een vriendin een massage aanbiedt of zon smsje stuurt. Ik zou bijna iemand kunnen bespringen voordat hij zich zorgen gaat maken (vooral juist omdat ik dat nooit zou doen).
En ja, ik voel mij dus ook wel schuldig daardoor, ik ben behoorlijk lastig tegenover hem, maar ik mag eigenlijk wel alles van hem.
Je zegt het zelf al: Je bent een belemmering voor hem. Iets wat zeker je relatie ten gronde zal brengen als je er niks aan doet....

Wees toleranter.... Dat is fijn voor jou, voor je vriend. en zijn beste vriendin.
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 19:20
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Mirrored schreef op 17-06-2003 @ 14:26:
Hij vergeet ook zijn rijles, dus mjah, gewoon erg vergeetachtig.

En ik kan niet zomaar mee aangezien hij zijn vrienden door de week ziet en mij is het weekend (afstandsgedoe).

Fouten zoals het steeds opnieuw vergeten iets af te spreken met vrienden. Of het vergeten te vertellen van dingen die wel van belang zijn. Tenminste, ik vind het op zich wel redelijk van belang dat hij bijvoorbeeld verteld dat wij waren uitgenodigd voor het afdansen van die vriendin een tijd geleden, maar dat had hij al afgeslagen en ook niet verteld ofzo.
Of zoiets stoms van "om zolaat ben ik online" (mjah dat krijg je als je elkaar alleen in t weekend ziet, de rest gaat over msn/foon) en dan pas 2 uur later komen opdagen. En een keertje kan dat, maar t is regelmatig, of zoals ook eens gebeurde, dat hij er de hele week niet was, omdat hij steeds later thuis was dan ie zei dat ie zou zijn en naar bed wou als hij er dan was.
oefhh dan snap ik je punt ja..
niet bepaald netjes van hem nee, hij mag inderdaad wel wat meer aan jou denken zeg!!
Als hij zelfs zn rijlessen vergeet dan kan ik het me voorstellen dat het lastig is om afspraken te maken zeg..
Misschien moet je eens, als jij bij hem bent, hem gelijk iets laten afspreken met vrienden. Laat hem gelijk eens wat vrienden bellen, en niet ''dat komt later wel'' maar gewoon... direct!
Als hij echt alles vergeet moet je gewoon een beetje op je strepen staan en ''streng'' zijn..

Goh, wel knap dat je nog altijd met hem gaat, ik zou me eerlijk gezegd groen en geel ergeren dan..

Jammer dat het rollen omdraaien geen zin heeft, je zou van alles kunnen doen met een jongen voor dat hij zich eens zorgen gaat maken.. Beetje vreemd.. zonde dat hij niet wat ''zuiniger'' op je is!
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 19:29
Sithan
Sithan is offline
Waarom lees ik hier toch zo vaak topics waarin iemand een ander wil manipuleren en controleren...

laat m gewoon zijn eigen vrienden houden...ik vind het gewoon paranoide, bezitterig en aanstellerig gedoe dat tot onnodige ruzies lijdt omdat jij m zijn privacy wil afnemen...

Of moeten al zn vrienden eerst door jouw selectie heen, voor hij ze mag ontmoeten...als hun geschiedenis verder gaat dan die van jouw en hem, zou ik helemaal je mond maar dicht houden...

En als jij dit gedoe onder het thema liefde vindt vallen, dan zou ik nog maar eens een keer goed nadenken...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 17-06-2003 om 19:31.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 19:44
Mirrored
Mirrored is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 17-06-2003 @ 20:20:
oefhh dan snap ik je punt ja..
niet bepaald netjes van hem nee, hij mag inderdaad wel wat meer aan jou denken zeg!!
Als hij zelfs zn rijlessen vergeet dan kan ik het me voorstellen dat het lastig is om afspraken te maken zeg..
Misschien moet je eens, als jij bij hem bent, hem gelijk iets laten afspreken met vrienden. Laat hem gelijk eens wat vrienden bellen, en niet ''dat komt later wel'' maar gewoon... direct!
Als hij echt alles vergeet moet je gewoon een beetje op je strepen staan en ''streng'' zijn..

Goh, wel knap dat je nog altijd met hem gaat, ik zou me eerlijk gezegd groen en geel ergeren dan..

Jammer dat het rollen omdraaien geen zin heeft, je zou van alles kunnen doen met een jongen voor dat hij zich eens zorgen gaat maken.. Beetje vreemd.. zonde dat hij niet wat ''zuiniger'' op je is!
Dat heb ik afgelopen weekend gedaan. Gewoon gezegd dat hij NU wat met ze moest regelen. Natuurlijk gaat dat dan niet op dat moment, maar 2 data in juli geprikt en aan hun gevraagd of ze dan konden. Probleem 1, 1 vriend heeft er eigenlijk niet zon zin in. Probleem 2, 1 vriend heeft het zo enorm druk dat ie geen zaterdagmiddag kan vrijmaken. En dan nog probleem 3, de een wil niet uitgaan, de ander niet naar de film, enz. Nou. Schiet al lekker op dan.

Hoe ver denk je dat mn emmer nou vol is denk je? We verhogen de emmer alleen steeds weer een stukje geloof ik.

Hij weet dat ik het nooit zou doen. Daarom kan hij zeggen dat ik het zou mogen doen, want hij weet dat ik het alleen al voor mezelf niet zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 19:45
jij
jij is offline
ik begrijp je eigenlijk heel goed, zeker wat die massage betreft, dat zou ik onaanvaardbaar vinden.
ik vind ook dat als je vriend het toch niks bijzonders vindt, en zegt dat je je er niet druk om hoeft te maken, dat hij ook zo geniepig niet moet doen (gsm rap wegstokken na smsje)
daar zou ik ook niet tegen kunnen.

ik kan me volledig vinden in jouw reactie wel en zou meer duidelijkheid vragen, probeer anders nog meer om ook met dat meisje in contact te komen, zodat je haar missch beter leert kennen en dan zie je missch ook dat het allemaal anders bedoeld is dan voor jou blijkt, of ook niet.. (sorry het kan zijn dat deze tip al in de reacties staat, maar heb ze niet allemaal gelezen sorry)

groetjes en succes verder...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 19:48
jij
jij is offline
Citaat:
Sithan schreef op 17-06-2003 @ 20:29:
Waarom lees ik hier toch zo vaak topics waarin iemand een ander wil manipuleren en controleren...

laat m gewoon zijn eigen vrienden houden...ik vind het gewoon paranoide, bezitterig en aanstellerig gedoe dat tot onnodige ruzies lijdt omdat jij m zijn privacy wil afnemen...

Of moeten al zn vrienden eerst door jouw selectie heen, voor hij ze mag ontmoeten...als hun geschiedenis verder gaat dan die van jouw en hem, zou ik helemaal je mond maar dicht houden...

En als jij dit gedoe onder het thema liefde vindt vallen, dan zou ik nog maar eens een keer goed nadenken...
omdat jij het dan toevallig ok vindt dat je vriendin aan andere jongens zit en massages geeft... (dit gaat veel verder dan 'privacy')
ja doe maar hoor, maar hoe gezond is die relatie dan?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2003, 19:52
Mirrored
Mirrored is offline
Citaat:
mijkeeuuh schreef op 17-06-2003 @ 20:45:
ik kan me volledig vinden in jouw reactie wel en zou meer duidelijkheid vragen, probeer anders nog meer om ook met dat meisje in contact te komen, zodat je haar missch beter leert kennen en dan zie je missch ook dat het allemaal anders bedoeld is dan voor jou blijkt, of ook niet.. (sorry het kan zijn dat deze tip al in de reacties staat, maar heb ze niet allemaal gelezen sorry)

groetjes en succes verder...
Het is ook anders bedoelt in hun ogen, "Het is een normale vriendendienst". Als het zo "normaal" is, waarom moet ik er dan maar zelf achterkomen dat ze het aanbood? Maar ik kan het niet als normaal zien, zeker niet met die vaagheid eromheen.

En zoals ik al eerder zei. Ik heb zowel haar als andere vrienden van hem willen leren kennen, maar daar kwam dus nooit iets van. Ik heb hem zoveel kansen gegeven en nou, als ik haar eigenlijk wel naar de maan kan schieten moet ik haar opeens leren kennen? Ik wil het nog steeds wel proberen, maar helemaal ik sta er niet helemaal meer achter.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 20:56
Maddan
Avatar van Maddan
Maddan is offline
hmm

mijn vriendin had een paar maandjes geleden ook zoiets

ze had eerst een hele goeie vriend, waar ze gewoon leuk mee omging.. nou kreeg ik met haar en 2 dagen daarna kreeg ze in eens te horen van hem dat hij haar leuk vond.. ze had nou eenmaal met mij en ging er niet op in.. maar ze belden en hij bleef elke keer vragen of ik nog met haar had.. ik stoorde me er enorm aan..

maar het werd na een tijde iets minder, en ze wou in de voorjaarsvakantie met hem afspreken, omdat hij nog fotos had van haar die ze wou zien enzo.. gewoon als vrienden..

ik was er cker niet blij mee maar ja ik ga niet zeiken weet je!

en 2 dagen voordat ze daar heen zou gaan was ze bij mij thuis, en we lagen in bed af en toe een beetje te rommelen enso, beetje TV kijken ook en praten, kreeg ze in ene een smsje "heej waarom ben je niet thuis", van die jongen. stuurde ze terug, "nou ik lig lekker op bed met jeroente, is gezellig!!"

kreeg ze in eens een smsje terug met een moeilijk gestoorde text!

iets van: "oh ja neuken is lekker he? zou ik ook wel met je willen doen! misschien donderdag! dikke kus op je natte geile kutje"

we lachten er eerst om maar gelukkig had ze zelf besloten niet meer te gaan want dit was echt fokkin psycho

ik hoop voor je dat je vriend ook inziet dat dat soort smsjes nergens op slaan en dat hij die vriendin vergeet of gewoon haar de waarheid eens goed verteld

sterkte!
__________________
Dingen. Doen. Gebeuren!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 21:13
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
mijkeeuuh schreef op 17-06-2003 @ 20:48:
omdat jij het dan toevallig ok vindt dat je vriendin aan andere jongens zit en massages geeft... (dit gaat veel verder dan 'privacy')
ja doe maar hoor, maar hoe gezond is die relatie dan?
Het is omgedraaid hoor...en wat dan nog, als je niet kunt vertrouwen dat iemand je lief heeft, ga dat dan niet die persoon kwalijk nemen....

Hoe gezond is een relatie die niet compleet gebaseerd is op vertrouwen, maar op enkelzijdig wantrouwen...
Of denk je dat je iemands gevoelens kunt sturen in de richting die je zelf wilt...nope...als er gevoelens zijn haal je die echt niet weg, door te verbieden met iemand om te gaan...
Ze zijn er of ze zijn er niet, en als ze er wel zijn...so be it...je kan er toch niks aan veranderen...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 17-06-2003 om 21:18.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 09:40
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
Mirrored schreef op 17-06-2003 @ 20:52:
Het is ook anders bedoelt in hun ogen, "Het is een normale vriendendienst". Als het zo "normaal" is, waarom moet ik er dan maar zelf achterkomen dat ze het aanbood? Maar ik kan het niet als normaal zien, zeker niet met die vaagheid eromheen.
misschien is het zo normaal dat ze het idd niet nodig vinden dat aan jou te vertellen.

(ik geef eerlijk toe, heb niet alle reacties gelezen..)
ik ben zelf zo'n 'beste vriendin' wel minder extreem dan zij, maar het is voor mij ook vervelend dat mijn beste vriend een vriendinnetje heeft dat mij maar met argwaan bekijkt omdat hij de eerste maanden dat zij wat hadden wel tegen mij 'ik hou van je' zei en niet tegen haar. hij vond haar alleen heel erg leuk en was verliefd, maar hij hield nog niet zo van haar. nou dat kon zij dus ook niet uitstaan en verbood hem ook ongeveer mij te zien.
de 'gewone' dingen die we met elkaar deden werden ineens gezien als 'abnormaal' en omdat zij het niet wilde werd het voor ons ook ongemakkelijk om gewoon te knuffelen wat we al jaren deden!
ik denk dat het toch het slimst is om eens met z'n 3en af te spreken, dan kunnen jullie elkaar gewoon leren kennen. als hij dat steeds vergeet, dan haal je haar nummer maar uit zijn telefoon en bel je haar zelf (wel een beetje normaal doen natuurlijk)
ik weet het eigenlijk ook niet...
__________________
I've got a million dreams stuck in my head, wish I could live a few before I'm dead
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 09:55
Knoop
Knoop is offline
get back to reality....dat waargebeurde verhaal, dat ligt ie zelf ff te regisseren daaro, kom op hij ketst dat wijf gewoon kanonhard iedere woensdag, en jij komt met een btje van die halfgare maatregelen!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 10:33
kastdeur
kastdeur is offline
ik kan me voorstellen dat het ontzettend rot is (ik zou er echt megajaloers van worden iig), maar ik denk niet dat je van hem kunt eisen die vriendin niet meer te zien. hij moet er zelf achter staan om te stoppen met contact hebben met haar, anders werkt het niet. dan gaat ie haar stiekem zien of zo en dan ben je nog verder van huis.

mijn enige advies is: praat met hem en vertel hoe onzeker dit jou allemaal maakt. meer kun je niet doen en dan is het aan hem om er eventueel iets mee te doen.

succes
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 11:20
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
meriekuh schreef op 18-06-2003 @ 10:40:
ik ben zelf zo'n 'beste vriendin' ... (enz)
Inderdaad.. van hun kant is het natuurlijk ook ineens heel anders geworden.. Wat voor hun altijd normaal geweest is, vind jij abnormaal en ze weten ook niet echt wat ze daar nu mee aan moeten..

Probeer in ieder geval geen afkeer tegen over haar te ontwikkelen, maar bespreek het hele gebeuren met je vriend (heb je ongetwijfeld al vele keren gedaan)
Ga hem dan niet van alles verbieden, maar leg gewoon uit dat jij je er niet lekker bij voelt hoe hij met zijn beste vriendin omgaat.
Als hij het namelijk niet wil veranderen dan heeft verbieden geen zin, dat werkt dan alleen maar negatief uit in jullie relatie denk ik.

Raar trouwens dat die vriend niet eens moeite wil doen om jou te leren kennen.. Ik ben altijd hartstikke nieuwsgierig naar de vriendjes van mijn vriendinnen!! (misschien een vrouwen-eigen dan..?) Maarja, zo schiet dat natuurlijk niet op en ik kan me voorstellen dat het voor jou dan ook allemaal niet meer zo hoeft..
en zeker als je eigen vriend er ook al niet zo veel moeite voor wil doen..

Na een tijdje moet je je er maar bij neer gaan leggen denk ik, tenzij je er echt ruzies om wilt gaan maken. Maar als ze allemaal niet mee willen werken dan heeft het toch geen zin, dan heb je er nog niks aan dat je ze kent..
En ook bij die beste vriendin zou ik me dan maar neerleggen, als praten geen zin meer heeft.. Ik zou me dan af gaan vragen of hij wel de juiste jongen voor mij zou zijn..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 12:28
Verwijderd
ik snap je gevoel wel, dat heb ik ook een tijdje gehad met mijn vriend en zijn exvriendin...
je vriend doet niets fout, en dat kind wel, dus als zij iets onderneemt en hij gaat er op in weet je genoeg. Maar als ze wat doet en hij wil dr dan niet meer zien weet je evengoed heel veel want hij trekt zich het dan wel aan...
(mylène, wat lul je weer vaag)
verder zou ik het er nog 1 keer over hebben, rustig maar blijf beseffen dat hij niet de schuldige is, dat is zij dus en misschien als je dr echt heel erg mee zit moet je eens met haar gaan praten, ookal heb je dr pas 2x gezien...

succes
kuzzle
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 14:42
*StAmPeRtJe*
*StAmPeRtJe* is offline
Hey!

Het spijt me om dit te zeggen, maar als hij er zo onverschillig over blijft doen dan zou ik hem dumpen..Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn vriend en zijn beste vriendin en dat ging dus ook zo als jij nu verteld..
En zij liep hem gewoon op te geilen als ze samen waren..etc etc..
En ergste was ook nog eens dat zij ook mijn beste vriendin was en dat ze gewoon mijn vriend probeerde te versieren (terwijl ze absoluut niet serieus in heb geinteresseerd was)
Toen las ik in haar telefoon allemaal smsjes over en weer...heb ook e-mails gelezen...en het ergste wat er dan kon gebeuren kwam uit..hij had gevoelens voor haar..
Ik heb me nog nooit zo rot gevoeld in mijn leven! Genaaid door je eigen vriend en je beste vriendin wat denk je daarvan..
Ik heb hem laten kiezen..of haar...of mij..
En ik wilde absoluut dat ze geen contact meer hadden..ze zijn een tijdje nog een heel klein beetje met elkaar omgegaan, maar al gauw was dat over en koos hij voor mij..
Hij heeft ontzettend veel moeite gedaan om mijn vertrouwen terug te winnen en te laten zien dat hij 100% voor mij...maar de twijfel blijft...ALTIJD...
Dus ik raad je aan..maak het uit...of laat hem kiezen...
Als hij echt van je houd..dan kiest ie jou...doet ie dat niet...dan weet je genoeg...
Veel sterkte in ieder geval..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 14:42
*StAmPeRtJe*
*StAmPeRtJe* is offline
Hey!

Het spijt me om dit te zeggen, maar als hij er zo onverschillig over blijft doen dan zou ik hem dumpen..Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn vriend en zijn beste vriendin en dat ging dus ook zo als jij nu verteld..
En zij liep hem gewoon op te geilen als ze samen waren..etc etc..
En ergste was ook nog eens dat zij ook mijn beste vriendin was en dat ze gewoon mijn vriend probeerde te versieren (terwijl ze absoluut niet serieus in heb geinteresseerd was)
Toen las ik in haar telefoon allemaal smsjes over en weer...heb ook e-mails gelezen...en het ergste wat er dan kon gebeuren kwam uit..hij had gevoelens voor haar..
Ik heb me nog nooit zo rot gevoeld in mijn leven! Genaaid door je eigen vriend en je beste vriendin wat denk je daarvan..
Ik heb hem laten kiezen..of haar...of mij..
En ik wilde absoluut dat ze geen contact meer hadden..ze zijn een tijdje nog een heel klein beetje met elkaar omgegaan, maar al gauw was dat over en koos hij voor mij..
Hij heeft ontzettend veel moeite gedaan om mijn vertrouwen terug te winnen en te laten zien dat hij 100% voor mij...maar de twijfel blijft...ALTIJD...
Dus ik raad je aan..maak het uit...of laat hem kiezen...
Als hij echt van je houd..dan kiest ie jou...doet ie dat niet...dan weet je genoeg...
Veel sterkte in ieder geval..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 15:13
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
*StAmPeRtJe* schreef op 18-06-2003 @ 15:42:
Dus ik raad je aan..maak het uit...of laat hem kiezen...
Als hij echt van je houd..dan kiest ie jou...doet ie dat niet...dan weet je genoeg...
Nee daar schiet hij wat mee op...kiezen tussen je lover en je beste vriendin...mocht je ooit nog voor die keuze komen dan kan ik je nu alvast vertellen dat deze niet zo makkelijk ligt als jij nu laat denken...
In zo'n geval kan je uberhaupt niet van iemand vragen om die keuze te maken...

Je kan kiezen of je er paranoide op reageert of niet...
Dit heeft niks met haar lover te maken, maar met haarzelf en haar wantrouwigheid die waarschijnlijk nergens goed voor is...

Ik zou mijzelf in ieder geval niet meer recht inde ogen durven kijken als ik mijn vriendin zou vragen tussen mij en haar beste vriend te kiezen omdat ik niet kan accepteren dat zij een intieme relatie hebben die volstrekt gebaseerd is op vriendschap en nothing more...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 18-06-2003 om 15:15.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 18-06-2003 @ 16:13:
Nee daar schiet hij wat mee op...kiezen tussen je lover en je beste vriendin...mocht je ooit nog voor die keuze komen dan kan ik je nu alvast vertellen dat deze niet zo makkelijk ligt als jij nu laat denken...
dan zou ik voor degene kiezen die me juist niet laat kiezen...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 18:42
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-06-2003 @ 18:08:
dan zou ik voor degene kiezen die me juist niet laat kiezen...
Precies
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 00:46
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Ik vind niet dat het hier gaat om het accepteren van zijn vrienden, maar om het accepteren van het feit dat hij ook nog een leven buiten jou heeft.
Je hebt het gevoel dat die vriendin achter hem aanzit, maar misschien is zij gewoon een beetje jaloers omdat hij zoveel tijd met jou doorbrengt, de tijd die waarschijnlijk vóór jou naar haar ging.
Als jij jezelf zit op te vreten elke minuut dat hij bij haar is, zit er iets niet goed. Dat is aan jou om te beslissen wat niet.
Misschien moet je hem gewoon die vrijheid geven om zijn tijd die hij niet met jou doorbrengt, te geven aan de hobby, of in dit geval, de personen die hij wilt.

Trek je het echt niet, dan is het beter, voor jezelf, om hem te vergeten.
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken
trustnobody
10 30-09-2012 08:20
Wegwijzen & Voorstellen Beste vriendin laat me stikken, ik haat mijn leven
trustnobody
1 25-09-2012 16:21
Psychologie ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken
trustnobody
1 25-09-2012 16:19
Wegwijzen & Voorstellen Beste vriendin laat me stikken
trustnobody
1 25-09-2012 15:33
Liefde & Relatie beste vriendin
dwight88
11 21-08-2005 13:02
Liefde & Relatie Twijfels over huidige vriendin door ex/beste vriendin
Brasco
8 05-05-2005 00:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.