Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2005, 14:00
marla
Avatar van marla
marla is offline
Wij hebben 2 katjes en ze zijn nu ong 7 maanden en mogen sinds gisteren naar buiten. Mijn moeder wilt niet dat ze zo'n halsbandje om hebben. Ik wil het wel eigenlijk, niet voor de vlooien want daar hebben we een soort van spray voor maar voor de gegevens. Ze hebben we een chip, maar is het niet beter om ook zo'n plaatje te hebben? Ah ik ben echt zo overbezorgd.
__________________
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2005, 16:10
hmhm
Avatar van hmhm
hmhm is offline
Als je veel bomen en dergelijke in de buurt hebt kun je beter alleen een chip kopen, een chip is trouwens erg handig.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 16:40
Verwijderd
bandjes als ze buiten lopen wil nog weleens risico's met zich meebrengen... denk IIG aan een bandje met elastiek, dat als ze zich los moeten trekken ze het ook werkelijk lukt. Chip is genoeg, maar volgens mij (weet ik niet zeker) is het wel (semi-)verplicht huiskatten een bandje om te doen als ze buiten lopen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:39
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 20-11-2005 @ 17:40 :
bandjes als ze buiten lopen wil nog weleens risico's met zich meebrengen... denk IIG aan een bandje met elastiek, dat als ze zich los moeten trekken ze het ook werkelijk lukt. Chip is genoeg, maar volgens mij (weet ik niet zeker) is het wel (semi-)verplicht huiskatten een bandje om te doen als ze buiten lopen.
Niet als ze een chip hebben. Als ze al gechipt zijn zou ik er niet ook nog een bandje omheen doen iig, ik zou dan zelf te bezorgd zijn dat m'n kat zich ergens aan ophangt omdat ie blijft haken.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:42
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 20-11-2005 @ 20:39 :
Niet als ze een chip hebben. Als ze al gechipt zijn zou ik er niet ook nog een bandje omheen doen iig, ik zou dan zelf te bezorgd zijn dat m'n kat zich ergens aan ophangt omdat ie blijft haken.
mwah, is ook een oude herinnering hoor. Ik had in mn hoofd dat ze sinds 2000 ergens bij zwerfkatten overlast gaan schieten als ze geen bandje om hebben, op eigen risico van eigenaar.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 19:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn kat had ik het begin ook altijd een halsbandje om maar ze bleef daar altijd mee in een boom hangen en dan bevrijdde ze zichzelf maar dan vonden we dat bandje nooit meer terug. Een stuk of vijf halsbandjes later hebben we het toen maar lekker laten zitten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 15:05
marla
Avatar van marla
marla is offline
mm ik weet niet of het verplicht is. Maar ik denk dat ik het zo maar laat. Onze katten durven de tuin nog niet uit en ze komen gelijk naar me toe als ik hun naam roep.
__________________
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 16:45
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Halsbandjes zijn gevaarlijk zoals hierboven al staat beschreven want de katten kunnen zichzelf ermee ophangen, ook zijn ze het bandje weer vrij snel kwijt. De beste oplossing is een chip, als je kat wordt gevonden wordt dat ook vaak gecontroleerd.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 18:04
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik zou wel een bandje nemen... Ik vind (nogal vaak) dieren.. En het is altijd vreselijk onhandig als er bij die dieren GEEN naamplaatje staat, dan worden ze opgehaald met de dierenambulance namelijk....

Maarja..
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 06:19
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
BleuEyes schreef op 21-11-2005 @ 19:04 :
Ik zou wel een bandje nemen... Ik vind (nogal vaak) dieren.. En het is altijd vreselijk onhandig als er bij die dieren GEEN naamplaatje staat, dan worden ze opgehaald met de dierenambulance namelijk....

Maarja..
En die leest de chip af en brengt ze weer netjes terug. Liever dat dan dat ze em me dood terugbrengen omdat ie zich verhangen heeft aan z'n halsbandje
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 07:22
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 22-11-2005 @ 07:19 :
En die leest de chip af en brengt ze weer netjes terug. Liever dat dan dat ze em me dood terugbrengen omdat ie zich verhangen heeft aan z'n halsbandje
lieve schat, daarom noemde ik de halsbandjes met elastiek, die zijn ervoor gemaakt in paniek los te schieten. Als je ze zélf niet te strak doet, issie zo los (té snel zelfs, een bijdehandte kat heeft 'm zo af *kuch*).
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 16:49
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 22-11-2005 @ 07:19 :
En die leest de chip af en brengt ze weer netjes terug. Liever dat dan dat ze em me dood terugbrengen omdat ie zich verhangen heeft aan z'n halsbandje
Een halsbandje is echt niet het gevaarlijkste buiten hoor... Als je zeker wilt zijn dat je je kat niet op een dag dood thuisgebracht krijgt moet je m binnhouden...
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 00:26
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 22-11-2005 @ 08:22 :
lieve schat, daarom noemde ik de halsbandjes met elastiek, die zijn ervoor gemaakt in paniek los te schieten. Als je ze zélf niet te strak doet, issie zo los (té snel zelfs, een bijdehandte kat heeft 'm zo af *kuch*).
juh idd, als ik dan een bandje om zou doen, zou ik die doen. Maar ik hou het liever gewoon bij een chip en verder niets. Ongelukken zitten hoe dan ook in een klein hoekje, maar wat ik kan voorkomen dat voorkom ik bij m'n beesten.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 00:29
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Orpa schreef op 22-11-2005 @ 17:49 :
Een halsbandje is echt niet het gevaarlijkste buiten hoor... Als je zeker wilt zijn dat je je kat niet op een dag dood thuisgebracht krijgt moet je m binnhouden...
1 van mijn katten is dood niet eens thuisgebracht, de mensen die hem vonden dachten dat hij van de overburen was. Mijn andere kat is ook gestorven door een aanrijding, maar pas enkele jaren na de aanrijding wegens een scheur in het middenrif die nooit ontdekt was en toen wel was begonnen. Dat zijn dingen die je niet voorkomt. Maar als ik mijn kat zou verliezen aan een halsbandje die ik zelf omgedaan heb omdat ik een chip niet genoeg vond, dat zou ik mezelf nooit kunnen vergeven.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 09:18
Verwijderd
ik ben alleen bang dat gewone mensen mijn kat zouden vinden en als deze niet gewond is ofzo m niet naar de dierenarts brengen en er dus nooit achter komen dat hij een chip heeft en dat ik dan me kat nooit meer terugzie...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 17:36
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Bandjes zijn best wel gevaarlijk ivm klem komen te zitten of blijven hangen (letterlijk ). Een chip lijkt me beter.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 17:49
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
*pixie* schreef op 20-12-2005 @ 10:18 :
ik ben alleen bang dat gewone mensen mijn kat zouden vinden en als deze niet gewond is ofzo m niet naar de dierenarts brengen en er dus nooit achter komen dat hij een chip heeft en dat ik dan me kat nooit meer terugzie...
Als de vinders je kat willen houden en hij is gewond dan gaan ze niet tegen de dierenarts zeggen dat ze hem gevonden hebben, dan is de kans klein dat de dierenarts zijn chip nakijkt. Als hij dat wel doet kunnen ze een of ander verhaal opsteken dat jij hem hebt gegeven maar dat de gevens nog niet zijn veranderd. Dan ben je hem toch kwijt.
Als zij hem niet willen houden, gaan ze wel naar de dierenarts om de chip te controleren en de eigenaar terug te vinden.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 17:52
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
wizkid schreef op 28-12-2005 @ 18:49 :
Als de vinders je kat willen houden en hij is gewond dan gaan ze niet tegen de dierenarts zeggen dat ze hem gevonden hebben, dan is de kans klein dat de dierenarts zijn chip nakijkt. Als hij dat wel doet kunnen ze een of ander verhaal opsteken dat jij hem hebt gegeven maar dat de gevens nog niet zijn veranderd. Dan ben je hem toch kwijt.
Als zij hem niet willen houden, gaan ze wel naar de dierenarts om de chip te controleren en de eigenaar terug te vinden.
Als iemand hem echt wil hebben kunnen ze hem altijd stelen, tenzij de kat zelf echt niet mee wil. Bij onze katten ook gebeurd. De buren voerden hem steeds... En weg waren zeg.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-12-2005, 13:01
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Een chip is toch wel genoeg? Onze kat houdt niet van halsbandjes enzo, dus die draagt niks.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Islam ''Pelgrimstocht''
bartb
21 26-02-2007 19:55
Flora & Fauna fototopic van je huisdier
Verwijderd
228 03-10-2003 15:06
Eindexamens 2003 [latijn] al je vragen en opmerkingen over het CE latijn hier :)
madwoman
75 22-05-2003 19:50
Flora & Fauna Hoe kleed jij je dier aan?
Eend
14 03-02-2003 18:36
Lifestyle de hond als accessoire
Verwijderd
53 08-10-2002 13:05
Lifestyle Wat heb je aan? Deel XI
Anne
458 16-08-2002 10:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.