Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2005, 23:02
Verwijderd
De discussie wijze en de topics die er de laatste tijd niet weg te branden zijn, zijn op één of andere manier altijd gerelateerd aan de Islam. Op zich is het niet verbazingwekkend, aangezien het nu een hot item is, maar de wijze waarop erover gediscussieerd wordt, is gewoonweg ergeniswekkend. Van regelrechte Islambashing tot aanvallen naar moslims toe, generalisatie en discriminatie alom. Nog erger is dat zelfs forumbazen eraan meedoen, lees de topics er maar op na. Provoceren is één ding, beledigingen is weer wat anders.
Op de één of andere manier eindigen steeds meer topics op heen en weer gescheld en dan met name omdat er geen duidelijke grenzen worden aangesteld. Als een lid een topic opent zoals laatst, waarin de Islam verantwoordelijk wordt gehouden voor wat foute mensen met een islamitische achtergrond doen en suggereert dat ze allemaal wel zo zullen denken worden de moslims in feite in de verdediging gedrongen i.p.v. dat ze gewoon mee kunnen discussiëren. Om zo met mogeljike oplossingen te komen om het probleem aan te pakken. Maar nee hoor, moslims worden in een hoekje geduwd en er wordt van hen verwacht/gevraagd om verantwoording af te leggen voor de daden van een ander. Wat voor veel moslimleden uitermate frustrerend is.
Het is er niet één, maar een hele reeks van dergelijke topics het is ergeniswekkend dat forumbazen daar niet tegen optreden want in feite is het een aanval op de leefwijze van een hele gemeenschap.
Er dienen naar ons mening veel duidelijkere regels te komen over wat discriminatie is en wat niet. Wat getolereerd wordt op het forum en wat niet. Kan niemand hier duidelijkheid over verschaffen? Waarom is daar zoveel vaagheid over?
Als je zegt dat de islam slecht is (of moslims/marokkanen) wordt er niks tot weinig gedaan, maar als je dat over joden zegt, wordt je meteen voor een anti semiet versleten(zoals het dus hoort). Of wordt je ervan beschuldigt in één of ander complot te geloven. Er wordt hier duidelijk met twee maten gemeten, of anders een ruime invulling aan het begrip discriminatie gegeven.. De laatste tijd is het zo dat door deze verziekte discussiesfeer al heel wat moslimforumleden afgehaakt zijn. Ze voelen zich hier niet langer meer welkom. Ook merken we, in gesprekken met anderen, dat veel meer leden er zo over zijn gaan denken. Inclusief onzelf.

Tot ziens en hopelijk stemt dit het beheer tot nadenken.

S., love&peace en Makelville
Advertentie
Oud 25-02-2005, 23:22
Verwijderd
Ik onderschrijf dit.
Oud 26-02-2005, 00:55
Verwijderd
tja, dat heeft mij altijd al verbaasd dat het zover kon gaan met betrekking tot moslimbashing.

En nee, qua forumbazen zijn ze er op N&A niet op vooruit gegaan, maar dat was al een hele poos duidelijk.

MAW ik ben het ermee eens, en eerlijk gezegd verbaast het me dat dit topic er nu pas komt
Oud 26-02-2005, 01:06
Verwijderd
Met alle respect voor hem, ik begrijp bijvoorbeeld echt niet waarom waaromniet? nog FB op N&A is. De beste jongen is misschien drie dagen per maand op het forum. Iemand anders zou zijn fakkel moeten overnemen.
Oud 26-02-2005, 01:12
achkomopzeg7
achkomopzeg7 is offline
Het is een probleem dat zich in de hele samenleving afspeelt en zich nu ook weerspiegelt op dit forum. Heel jammer, maar zoals zo vaak wordt er niets (althans niet voldoende) tegen gedaan, en dan roep je het ook op jezelf af.
Oud 26-02-2005, 01:19
Verwijderd
In de samenleving zijn het de domme apen die met hun geschreeuw de weldenkende mensen overstemmen. Wij hadden gehoopt dat dat op dit forum wat minder zou zijn, maar blijkbaar is dat ijdele hoop geweest.
Oud 26-02-2005, 01:23
achkomopzeg7
achkomopzeg7 is offline
Ik weet niet hoe het vroeger op dit forum was, aangezien ik pas nieuw ben hier, maar meestal komen dat soort lui vanzelf naarmate het forum groter wordt.
Oud 26-02-2005, 01:24
Verwijderd
Ze waren er altijd al wel, maar vroeger werd er gewoon beter (lees: actiever) gemodereerd. Vroeger had je ook mensen als BARON die continue liepen te zieken, maar dat was anders dan nu. Nu krijgen de mensen die afgekraakt worden echt het idee dat er niets tegen wordt gedaan.
Oud 26-02-2005, 02:02
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Eerlijk gezegd vind ik de meeste van de genoemde "afgehaakte" moslimposters maar bepaald shitty posters, en vind ik het dus helemaal niet zo'n probleem dat die weg zijn. Wel ben ik met jullie eens dat een aantal rechtse ballen op N&A ook eens moeten opdonderen. Ik was al van plan een paar bans aan te gaan vragen.

Verder vind ik een thread als dit echt vragen om aandacht, en ben ik niet van plan om speciaal voor eclatante posters als S., makelville en love&peace het beleid wezenlijk te veranderen. Zeker niet als het gaat om iets onboeiends als "een aanval op de leefwijze van een hele gemeenschap".
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 26-02-2005, 02:06
professor2
professor2 is offline
Citaat:
makelville schreef op 26-02-2005 @ 00:02 :

Als je zegt dat de islam slecht is (of moslims/marokkanen) wordt er niks tot weinig gedaan, maar als je dat over joden zegt, wordt je meteen voor een anti semiet versleten(zoals het dus hoort)
iets zeggen ofver ''de islam'' is mijnsinziens wat anders dan wat zegen over ''de joden'''wat vaak gebeurt ipv wat te zeggen over het jodendom etc en daar word zeker denk ik wel het zelfde op gerageerd
Oud 26-02-2005, 06:38
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Het is inderdaad een schrikbarend iets
Oud 26-02-2005, 08:21
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-02-2005 @ 02:06 :
Met alle respect voor hem, ik begrijp bijvoorbeeld echt niet waarom waaromniet? nog FB op N&A is. De beste jongen is misschien drie dagen per maand op het forum. Iemand anders zou zijn fakkel moeten overnemen.
Joostje



Citaat:
Het is inderdaad een schrikbarend iets
Meen je dat?


Citaat:
iets zeggen ofver ''de islam'' is mijnsinziens wat anders dan wat zegen over ''de joden'''wat vaak gebeurt ipv wat te zeggen over het jodendom etc en daar word zeker denk ik wel het zelfde op gerageerd
Er wordt ook zoveel gezegd over moslims hoor. ( en maar niet te spreken over wat er allemaal over Marokkanen wordt geroept). Zelfs forumbazen doen daar aan mee

Laatst gewijzigd op 26-02-2005 om 09:48.
Oud 26-02-2005, 08:23
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
McCaine schreef op 26-02-2005 @ 03:02 :
Eerlijk gezegd vind ik de meeste van de genoemde "afgehaakte" moslimposters maar bepaald shitty posters, en vind ik het dus helemaal niet zo'n probleem dat die weg zijn. Wel ben ik met jullie eens dat een aantal rechtse ballen op N&A ook eens moeten opdonderen. Ik was al van plan een paar bans aan te gaan vragen.
werd tijd. afgezien van wat je vond van de leden die vertrokken zijn, ze zijn vertrokken om (lijkt mij dan) de verkeerde redenen. Het lijkt me tenminste sterk dat het forum wil dat ze vertrekken omdat ze zich beledigd voelen

Citaat:
Verder vind ik een thread als dit echt vragen om aandacht, en ben ik niet van plan om speciaal voor eclatante posters als S., makelville en love&peace het beleid wezenlijk te veranderen. Zeker niet als het gaat om iets onboeiends als "een aanval op de leefwijze van een hele gemeenschap".
Natuurlijk vragen ze om aandacht. Ze zijn nogal bang dat er namelijk niks aan gedaan wordt, en met de enigzins lakse houding van de fb's op dit gebied kan ik dat best begrijpen.

(oja, ik ben een landverrader )
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 26-02-2005, 08:25
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 26-02-2005 @ 09:21 :
Joostje
dank je wel hoor, maar ik zie het niet zo zitten om weer fb te worden .

(ik zou iig mn sig moeten aanpassen )
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 26-02-2005, 10:05
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik sluit me helemaal aan bij joostje zijn eerste post.



McCaine:
Citaat:
Verder vind ik een thread als dit echt vragen om aandacht, en ben ik niet van plan om speciaal voor eclatante posters als S., makelville en love&peace het beleid wezenlijk te veranderen. Zeker niet als het gaat om iets onboeiends als "een aanval op de leefwijze van een hele gemeenschap".
Welk beleid?

Het enige waaraan ik merk dat jij forumbaas bent, is dat het onder je naam staat. Uit je gedrag is dat niet op te maken. Je doet niks.

en hetgeen dat jij als onboeiend betiteld, wordt opeens wel boeiend als er geen moslims, maar andere geloven van te pas komen. Dan schijnt meneer zijn taken als forumbaas opeens wel in te zien.

En dan ben jij nog tenminste aanwezig. Die andere forumbazen ( op n&a) zijn al helemaal

btw, op welke andere manier hadden we dit aan de kaak moeten stellen? Ik dacht dat dit de juiste plaats daarvoor was.
Oud 26-02-2005, 10:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik post al lange tijd niet meer op N&A. Ik vond het altijd een leuk forum, totdat het op een gegeven moment alleen maar inhield dat er altijd discussie kwam over allochtoon/autochtoon op een dusdanig laag niveau dat het gewoon genant was. Ik heb een mening en discussieer daar graag over, maar niet op die manier. Wederzijds respect is ver te zoeken en dat is voor mij wel de basis voor een goede discussie (het blijft immers niet meer dan ontspanning, dit forum).
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 26-02-2005, 10:51
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
ik zit er nu een half uurtje rond te neuzen en een stuk of wat actievere fb's hier en daar zou geen overbodige luxe zijn.
__________________
they really got us by the nezmins
Oud 26-02-2005, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 26-02-2005 @ 09:21 :
Joostje
Nee, ik.

Citaat:
Gornetsnoaker schreef:
Het is inderdaad een schrikbarend iets
Die domheid van jou is schrikbarend. Een beetje mensen over internet vanuit een ander continent vertellen dat je 'ze nog wel eens tegen komt', waar zit je met je hoofd? Ik heb er persoonlijk geen enkel probleem mee om trieste kleuters zoals jij gewoon de mond te snoeren door middel van een permban. Ga je je rotzooi maar ergens anders spuien en huilen over de linkse rukkers, maar hier kom je gewoon niet meer.
Ads door Google
Oud 26-02-2005, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-02-2005 @ 11:20 :
Ik post al lange tijd niet meer op N&A. Ik vond het altijd een leuk forum, totdat het op een gegeven moment alleen maar inhield dat er altijd discussie kwam over allochtoon/autochtoon op een dusdanig laag niveau dat het gewoon genant was. Ik heb een mening en discussieer daar graag over, maar niet op die manier. Wederzijds respect is ver te zoeken en dat is voor mij wel de basis voor een goede discussie (het blijft immers niet meer dan ontspanning, dit forum).
tja, ik ben dan wel weer zo dat als een discussie uit de hand loopt, dat ik ook ga zieken, niet netjes, ik weet het, maar dat schijnt helaas de enige manier te zijn om je te kunnen uiten.

helaas, zeg ik, want een poos terug, kon je er nog iets opsteken ( leren discusieren, andere standpunten en argumenten opdoen, en daarover nadenken ) nu kan dat allang niet meer.rechts mag zijn gal spugen, en links is dom. Dat is de teneur, en geen een ziel die eens nadenkt, of weet wat relativeren is..

Zo leer je niks van een ander, en dat is jammer. Met name Gatara, maar ook joostje, hadden een redelijk positieve inbreng, maar de fb's die er nu zitten, hebben op zijn zachtst gezegd geen inbreng.
Oud 26-02-2005, 11:55
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 26-02-2005 @ 12:11 :
tja, ik ben dan wel weer zo dat als een discussie uit de hand loopt, dat ik ook ga zieken, niet netjes, ik weet het, maar dat schijnt helaas de enige manier te zijn om je te kunnen uiten.

helaas, zeg ik, want een poos terug, kon je er nog iets opsteken ( leren discusieren, andere standpunten en argumenten opdoen, en daarover nadenken ) nu kan dat allang niet meer.rechts mag zijn gal spugen, en links is dom. Dat is de teneur, en geen een ziel die eens nadenkt, of weet wat relativeren is..

Zo leer je niks van een ander, en dat is jammer. Met name Gatara, maar ook joostje, hadden een redelijk positieve inbreng, maar de fb's die er nu zitten, hebben op zijn zachtst gezegd geen inbreng.
Precies, joostje en gatara hadden ergens wel het respect en konden met een knip van de vingers een discussie in goede banen leiden. Dat Mccaine dat respect van de meeste mensen niet heeft, moge duidelijk zijn en waaromniet? komt er te weinig om van enige invloed te kunnen spreken. Rollo Tomasi ziekt zelf ook lekker mee, dus daar heb je weinig aan

Het zijn alledrie ook vast wel goede kerels, maar dat is het punt niet, deze manier werkt blijkbaar niet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 26-02-2005, 11:57
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-02-2005 @ 11:51 :
Die domheid van jou is schrikbarend. Een beetje mensen over internet vanuit een ander continent vertellen dat je 'ze nog wel eens tegen komt', waar zit je met je hoofd? Ik heb er persoonlijk geen enkel probleem mee om trieste kleuters zoals jij gewoon de mond te snoeren door middel van een permban. Ga je je rotzooi maar ergens anders spuien en huilen over de linkse rukkers, maar hier kom je gewoon niet meer.
Wat je bedoelt met dat "door middel van een permban", weet ik niet, maar verder ben ik het wel met je eens
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 26-02-2005, 12:35
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
dat de discussies helaas altijd over allochtonen moeten gaan, is idd triest. maar een aanval op de hele gemeenschap lijkt me ietwat overdreven, de hele gemeenschap staat daar aan het front. nou snap ik best dat de meeste rechtse broeders en zusters zich lachwekkend voordoen, maar om dan te gaan zeuren van de andere kant? dit komt op mij over als aandachttrekkerij. jullie staan er toch nog lang niet alleen voor, zullen we maar denken. sterker nog, heel het forum is verlinkst. want als je rechts bent of een andere mening bent toebedeelt, ben je ook gelijk extreem-rechts, nazi en wat dan ook niet meer, en dan heb jij ook geen recht op spreken. er wordt dan spontaan voor jou bepaalt of je mening dom of waardig is of niet. verlos mij indien onrecht doende .
Oud 26-02-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 26-02-2005 @ 03:02 :
Eerlijk gezegd vind ik de meeste van de genoemde "afgehaakte" moslimposters maar bepaald shitty posters, en vind ik het dus helemaal niet zo'n probleem dat die weg zijn. Wel ben ik met jullie eens dat een aantal rechtse ballen op N&A ook eens moeten opdonderen. Ik was al van plan een paar bans aan te gaan vragen.
Dus jij vindt het prima dat mensen zich hier gediscrimineert en onwelkom voelen. Dat lijkt me nou niet bepaald de intentie van dit forum.

Citaat:
Verder vind ik een thread als dit echt vragen om aandacht, en ben ik niet van plan om speciaal voor eclatante posters als S., makelville en love&peace het beleid wezenlijk te veranderen. Zeker niet als het gaat om iets onboeiends als "een aanval op de leefwijze van een hele gemeenschap".
Wil je alsjeblieft wat minder neerbuigend doen zeg, het is een wezenlijk probleem dat nu de spuitgaten uit loopt, dat jij het de moeite van vermelden niet waard vindt doet me afvragen waarom jij uberhaupt forumbaas bent geworden. Gezien de reacties hier zijn er wel wat heel wat meer forummers die er zo overdenken.We hebben dit topic aangemaakt om de discussie over het beleid op N&A op gang te brengen waar dit subforum dus ook voor bedoeld is.
Oud 26-02-2005, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-02-2005 @ 12:57 :
Wat je bedoelt met dat "door middel van een permban", weet ik niet, maar verder ben ik het wel met je eens
Is het voor meerderlei uitleg vatbaar dan? Als ik de mogelijkheid had zou iemand als hij gewoon meteen een permban krijgen zodat hij zijn ongenuanceerde en beledigende onzin niet meer zou kunnen uitkramen hier. Niets meer en niets minder.
Oud 26-02-2005, 12:49
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-02-2005 @ 11:51 :
Nee, ik.
Vind ik persoonlijk een goed idee. Nare Man als forumbaas. Het is in ieder geval duidelijk dat het niet werkt, zoals het nu gaat. Waaromniet? heb ik al weken niet gezien, Rollo Tomasi komt er misschien één keer in de maand en McCaine doet vrolijk mee aan het spammen en het in stand houden van topic vol gescheld, zoals bijv. het 'Aanslag in tel Aviv'-topic. Daarin gingen verschillende leden elkaar verbaal te lijf, ik heb er zelfs een melding van gemaakt op M&M, dan zie ik McCaine opduiken in het topic en niet om replies met gescheld te verwijderen of om het te sluiten. Nee, alleen maar om Oni Shikio even uit te schelden. Er moet duidelijk iets veranderen op N&A. Dat Hypertext-figuur mag van mij bijvoorbeeld wel weg. Over hem zijn eerder meldingen geweest op M&M, o.a. omdat hij zelfs forummers ging beledigen in hun fotoboek. Er was toen een ban aangekondigd, maar die is er dus niet van gekomen. En wat al even ergerlijk is, is dat onzin-topics als 'Beschonken neger' en 'Kat bezeten door Satan' hele dagen worden opengehouden.
Advertentie
Oud 26-02-2005, 13:11
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 26-02-2005 @ 13:35 :
dat de discussies helaas altijd over allochtonen moeten gaan, is idd triest. maar een aanval op de hele gemeenschap lijkt me ietwat overdreven, de hele gemeenschap staat daar aan het front. nou snap ik best dat de meeste rechtse broeders en zusters zich lachwekkend voordoen, maar om dan te gaan zeuren van de andere kant? dit komt op mij over als aandachttrekkerij. jullie staan er toch nog lang niet alleen voor, zullen we maar denken. sterker nog, heel het forum is verlinkst. want als je rechts bent of een andere mening bent toebedeelt, ben je ook gelijk extreem-rechts, nazi en wat dan ook niet meer, en dan heb jij ook geen recht op spreken. er wordt dan spontaan voor jou bepaalt of je mening dom of waardig is of niet. verlos mij indien onrecht doende .
Je komt overduidelijk zelden op N&A, het stoort mij dat er niks word gedaan aan discriminerende uitspraken over de moslims waar dus meestal ook een flamewar uit voort komt, doordat forumbazen niet ingrijpen zo worden hele topics en de discussiesfeer verziekt.
Oud 26-02-2005, 13:21
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik vind het allemaal een beetje opgeblazen, echter dit:

Citaat:
nare man schreef op 26-02-2005 @ 02:06 :
Met alle respect voor hem, ik begrijp bijvoorbeeld echt niet waarom waaromniet? nog FB op N&A is. De beste jongen is misschien drie dagen per maand op het forum. Iemand anders zou zijn fakkel moeten overnemen.
ondersteun ik met hart en ziel.
Oud 26-02-2005, 13:27
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
makelville schreef op 26-02-2005 @ 13:42 :
Dus jij vindt het prima dat mensen zich hier gediscrimineert en onwelkom voelen. Dat lijkt me nou niet bepaald de intentie van dit forum.
Mja, aan het gevoel van discriminatie kun je weinig doen lijkt me. Of er daadwerkelijk gediscrimineerd wordt is een ander punt. En ik denk dat dat wel meevalt.
Oud 26-02-2005, 14:25
achkomopzeg7
achkomopzeg7 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-02-2005 @ 13:49 :
En wat al even ergerlijk is, is dat onzin-topics als 'Beschonken neger' hele dagen worden opengehouden.
Hey dat topic had wel degelijk een achterliggende gedachte... Die volgens mij ook wel duidelijk vermeld werd in dat topic...
Oud 26-02-2005, 15:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-02-2005 @ 11:51 :
Nee, ik.



Die domheid van jou is schrikbarend. Een beetje mensen over internet vanuit een ander continent vertellen dat je 'ze nog wel eens tegen komt', waar zit je met je hoofd? Ik heb er persoonlijk geen enkel probleem mee om trieste kleuters zoals jij gewoon de mond te snoeren door middel van een permban. Ga je je rotzooi maar ergens anders spuien en huilen over de linkse rukkers, maar hier kom je gewoon niet meer.
nare
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 26-02-2005, 15:45
meisje
meisje is offline
Ik vind dat er ook actiever moet worden gemodereerd. Ik denk dat, er zijn uitzonderingen, de meeste mensen helemaal niet de bedoeling hebben om elkaar te beledigen, maar dat door de vijandige sfeer die op N&A heerst IEDEREEN allerlei opmerkingen verkeerd en beledigend opvat. Ik vind dat de forumbazen ervoor moeten zorgen dat de goede sfeer weer terug komt.
Oud 26-02-2005, 16:18
Verwijderd
Ik vind inderdaad dat het af en toe de spuigaten uitloopt. Daar ben ik zelf ook voor verantwoordelijk en daar ben ik me van bewust. Aan de andere kant is het niet alleen de kant van de mensen die anti-Islamitisch zijn die schuld heeft. Het probleem komt naar mijn mening eigenlijk van twee kanten. Aan de ene kant is het zo dat er mensen, waaronder ik, zijn die het erg leuk vinden om bepaalde personen op het forum uit te dagen en een enigszins provocerende houding aan te nemen. Aan de andere kant zijn er een aantal personen met een Islamitische achtergrond op dit forum die te snel op hun tenen zijn getrapt en die te weinig kritiek dulden. Op die manier is het voor 'moslimbashers' weer leuker om te provoceren. Aan de ene kant beken ik dus schuld. Aan de andere kant zou het ook een heel stuk schelen als bepaalde mensen iets minder snel op hun tenen zijn getrapt. Voor mijn eigen geval kan ik bijvoorbeeld zeggen dat het niet alleen de moslims op dit forum zijn die ik loop te zieken. Ik heb bijvoorbeeld ook sterke persoonlijke aanvallen gericht tot Nare Man. Gezien het feit dat Nare Man echter verstandig genoeg is hier niet op te reageren is de lol voor mij er al snel af en ga ik daarin ook niet verder. Voor de rest lees ik ook regelmatig aanvallen tegen bijvoorbeeld Christenen. Er is echter geen enkele christen die hier fel op ingaat. Misschien een beetje minder aanstoot nemen aan kritiek dus.
Oud 26-02-2005, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-02-2005 @ 13:49 :
Vind ik persoonlijk een goed idee. Nare Man als forumbaas. Het is in ieder geval duidelijk dat het niet werkt, zoals het nu gaat. Waaromniet? heb ik al weken niet gezien, Rollo Tomasi komt er misschien één keer in de maand en McCaine doet vrolijk mee aan het spammen en het in stand houden van topic vol gescheld, zoals bijv. het 'Aanslag in tel Aviv'-topic. Daarin gingen verschillende leden elkaar verbaal te lijf, ik heb er zelfs een melding van gemaakt op M&M, dan zie ik McCaine opduiken in het topic en niet om replies met gescheld te verwijderen of om het te sluiten. Nee, alleen maar om Oni Shikio even uit te schelden. Er moet duidelijk iets veranderen op N&A. Dat Hypertext-figuur mag van mij bijvoorbeeld wel weg. Over hem zijn eerder meldingen geweest op M&M, o.a. omdat hij zelfs forummers ging beledigen in hun fotoboek. Er was toen een ban aangekondigd, maar die is er dus niet van gekomen. En wat al even ergerlijk is, is dat onzin-topics als 'Beschonken neger' en 'Kat bezeten door Satan' hele dagen worden opengehouden.
Nare man als forumbaas? Liever niet!

Eigenlijk acht ik niemand op N&A geschikt voor forumbaas. We zijn natuurlijk gewoon een stelletje infantiele klootzakken en arrogante blaatapen bij elkaar. Misschien iemand die niet regelmatig op N&A post met een goede staat van dienst op dit forum op de zaak zetten? Boogie bijvoorbeeld.
Oud 26-02-2005, 16:38
Verwijderd
Och, wat is er, ben je bang dat ik alle 'rechtse' posts ga verwijderen?
Oud 26-02-2005, 16:41
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-02-2005 @ 17:38 :
Och, wat is er, ben je bang dat ik alle 'rechtse' posts ga verwijderen?
Zouden we daar bang voor moeten zijn?

Overigens lijkt Nare Man me een juiste keus, aangezien hij er vrijwel altijd is
Oud 26-02-2005, 17:22
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-02-2005 @ 11:51 :
Nee, ik.
Ook prima.

Ik had laatst een gesprek met een forumbaas, waar we het hadden over een nieuwe forumbaas, toen opperde ik o.a. jouw naam, maar werd mij gezegd dat jij een aanbod had afgewezen ofzo. Daarom wist ik niet dat je op jezelf doelde
Ads door Google
Oud 26-02-2005, 17:27
Verwijderd
Nare man lijkt mij ook een prima kandidaat
Oud 26-02-2005, 17:51
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 26-02-2005 @ 14:27 :
Mja, aan het gevoel van discriminatie kun je weinig doen lijkt me. Of er daadwerkelijk gediscrimineerd wordt is een ander punt. En ik denk dat dat wel meevalt.
Nou het is meer discriminatie van forumbazenkant, na ongenuanceerde aanvallen van bepaalde typos. Bepaalde forumbazen doen er namelijk de ene keer niks aan, en de andere keer wel. Maar dat is niet het grootste probleem.
Op n&a valt bijna niet meer te discussieren, en dat vooral zou ik verandert willen zien. Vroeger kon dat nog wel.
N&A bestaat nu voor 2/3 uit topics waarin allochtonen/moslim het onderwerp zijn. Binnen 95% van die topics worden allochtonen als foute mensen in het daglicht gezet. En als dan ook nog eens bepaalde typos gaan schelden enzo, en de forumbaas doet er niks aan, valt er weinig te discussieren.
Oud 26-02-2005, 18:07
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Ik zal best vaak genoemd zijn in deze topic als een soort verlosser. Maar heb helaas weinig tijd en zo.
__________________
Czech us out
Oud 26-02-2005, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 26-02-2005 @ 19:07 :
Ik zal best vaak genoemd zijn in deze topic als een soort verlosser. Maar heb helaas weinig tijd en zo.
Als je niks toe te voegen hebt zeg dan niets.

Verder wil ik nog even reageren of meisje, het is onmogelijk voor forumbazen om te zorgen dat de sfeer goed wordt. De sfeer ligt aan de leden zelf, als ik lees dat bv. DarkSide expres loopt te provoceren omdat hij het leuk vind dat moslims er op reageren is het misschien beter om eerst bij jezelf te rade te gaan. Tuurlijk hebben forumbazen er ook enige hand in, zij kunnen klierende mensen ruimen, maar in principe ligt de primaire aard van sfeer in de handen van de leden zelf.
Dit wil overigens absoluut niet zeggen dat ik niet van mening ben dat de forumbazen zelf mee moeten doen of de posts of topics niet verwijderen.

Verder vind ik het ook onzin om een mensen met een extreme mening gelijk af te gaan zeiken. De meesten lopen maar wat met leuzen te gooien, maar er zullen er ook zijn die hun mening wel onderbouwen en dan helpen reactie als: weer zo'n neonazi, echt niet mee met het verbeteren van de sfeer. Kom zelf met argumenten terug, dan bereik je veel meer.
Tevens is het daarnaast de taak van de fb's om flamende leden en onzinnige posts/threads aan te pakken. En dat er nu een moslimhaatsfeer is, is ook een ontwikkeling die zich in de samenleving afspeelt, dus dat zie je ook of het forum terug. Maar ik ben het ermee eens dat dat niet hoeft te betekenen dat van die debiele opmerkingen gepost moeten worden en dat de fb's in dat geval dienen in te grijpen.
Oud 26-02-2005, 18:39
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-02-2005 @ 19:31 :
Als je niks toe te voegen hebt zeg dan niets.
Rustig, rustig.

Think happy thoughts.
__________________
Czech us out
Oud 26-02-2005, 19:17
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
makelville schreef op 26-02-2005 @ 14:11 :
Je komt overduidelijk zelden op N&A, het stoort mij dat er niks word gedaan aan discriminerende uitspraken over de moslims waar dus meestal ook een flamewar uit voort komt, doordat forumbazen niet ingrijpen zo worden hele topics en de discussiesfeer verziekt.
valt wel mee hoor .
de omvang van de aanvallen in het midden latend, maar je hebt wel gelijk dat het geheel de de discussiesfeer verziekt ja.

en laten we dan iig een vredelievende-centrumbalkenende-fb nemen, want anders gaat het natuurlijk nooit goed .
Oud 26-02-2005, 19:17
Verwijderd
Nare Man als FB, hoezee!
Oud 26-02-2005, 19:57
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 26-02-2005 @ 17:38 :
Och, wat is er, ben je bang dat ik alle 'rechtse' posts ga verwijderen?
Nee, ik heb het zoals ik al eerder aangegeven heb niet zo op je arrogante houding op het forum.
Oud 26-02-2005, 20:14
achkomopzeg7
achkomopzeg7 is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-02-2005 @ 19:31 :

Verder wil ik nog even reageren of meisje, het is onmogelijk voor forumbazen om te zorgen dat de sfeer goed wordt. De sfeer ligt aan de leden zelf, als ik lees dat bv. DarkSide expres loopt te provoceren omdat hij het leuk vind dat moslims er op reageren is het misschien beter om eerst bij jezelf te rade te gaan.
En dan is het aan FB's om mensen die met opzet provoceren met als enige doel dat anderen daar weer op reageren, van dit forum te bannen.
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-02-2005 @ 19:31 :

Tuurlijk hebben forumbazen er ook enige hand in, zij kunnen klierende mensen ruimen, maar in principe ligt de primaire aard van sfeer in de handen van de leden zelf.
En als je dus ziet dat de leden er, blijkbaar, niet goedschiks in slagen om een ander lid tot orde te roepen, is het tijd voor een FB om in te grijpen.
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-02-2005 @ 19:31 :

Verder vind ik het ook onzin om een mensen met een extreme mening gelijk af te gaan zeiken. De meesten lopen maar wat met leuzen te gooien, maar er zullen er ook zijn die hun mening wel onderbouwen
En juist die mensen die met een onderbouwde, afwijkende mening moet je beschermen tegen andere mensen die weliswaar dezelfde mening hebben maar deze slechts als een kwijlerd met 52 chromosomen op het forum smijt. En dan zal je zien dat mensen met een afwijkende mening ook geaccepteerd worden.
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-02-2005 @ 19:31 :

en dan helpen reactie als: weer zo'n neonazi, echt niet mee met het verbeteren van de sfeer. Kom zelf met argumenten terug, dan bereik je veel meer.
Als iemand met een 'trieste oneliner' probeert wat te provoceren dan is het niet aan de geprovoceerde om met argumenten terug te strijden. Als iemand echter met een onderbouwde afwijkende mening komt aanzetten voel je je eerder geneigd om met argumenten terug te slaan.
Dus nogmaals; ban de 'neo-nazi's' niet alleen ter bescherming van de mensen die zich hierdoor direct gekwetst voelen, maar ook ter bescherming van mensen die ook (zeer) rechts zijn, want ook die mensen lijden eronder, aangezien mensen sneller geneigd zijn om hen ook als 'neo-nazi' te zien, terwijl zij weldegelijk een onderbouwde, doordachte, weliswaar afwijkende mening hebben.
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-02-2005 @ 19:31 :

Tevens is het daarnaast de taak van de fb's om flamende leden en onzinnige posts/threads aan te pakken. En dat er nu een moslimhaatsfeer is, is ook een ontwikkeling die zich in de samenleving afspeelt, dus dat zie je ook of het forum terug.
Het is echter op een forum veel makkelijker om dergelijke mensen te weren, aangezien je ze kan bannen, terwijl je ze in de samenleving veel moeilijker kan 'verwijderen'.
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-02-2005 @ 19:31 :

Maar ik ben het ermee eens dat dat niet hoeft te betekenen dat van die debiele opmerkingen gepost moeten worden en dat de fb's in dat geval dienen in te grijpen.
Ga je gang, zou ik zeggen
Oud 26-02-2005, 20:20
Verwijderd
Als je gewoon zegt dat je het met me eens bent, scheelt het mij weer tijd dat ik dat hele stuk moet doorlezen
Oud 26-02-2005, 20:23
achkomopzeg7
achkomopzeg7 is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-02-2005 @ 21:20 :
Als je gewoon zegt dat je het met me eens bent, scheelt het mij weer tijd dat ik dat hele stuk moet doorlezen
Als jij uit dat stuk opmaakt dat ik het met je eens ben, heb ik zo mijn twijfels bij jouw leesvaardigheden
Oud 26-02-2005, 20:25
Verwijderd
Citaat:
achkomopzeg7 schreef op 26-02-2005 @ 21:23 :
Als jij uit dat stuk opmaakt dat ik het met je eens ben, heb ik zo mijn twijfels bij jouw leesvaardigheden
Ik denk dat ik dan eerder aan de jouwe kan twijfelen...
Ik zeg toch dat flamende leden en leden die onzinnige/irritante leden moeten worden aangepakt
Oud 26-02-2005, 20:28
achkomopzeg7
achkomopzeg7 is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-02-2005 @ 21:25 :
Ik denk dat ik dan eerder aan de jouwe kan twijfelen...
Ik zeg toch dat flamende leden en leden die onzinnige/irritante leden moeten worden aangepakt
Uhm... ik denk dat ik toch net iets beter weet wat ik geschreven heb dan jij
Ik was het op een stuk of vijf punten met je oneens, het is al een hele prestatie om daar overheen te lezen
En als jij het met mij eens bent, dat mensen die alleen provoceren gebanned moeten worden, waarom doe je het dan niet?
Oud 26-02-2005, 20:33
Verwijderd
Citaat:
achkomopzeg7 schreef op 26-02-2005 @ 21:28 :
Uhm... ik denk dat ik toch net iets beter weet wat ik geschreven heb dan jij
Goed noem die 5 punten maar eens op, dat jij m'n tekst uitelkaar sloopt kan ik ook niet helpen. Ik was het op een stuk of vijf punten met je oneens, het is al een hele prestatie om daar overheen te lezen
Citaat:
En als jij het met mij eens bent, dat mensen die alleen provoceren gebanned moeten worden, waarom doe je het dan niet?
Omdat je niet zomaar iedereen gelijk kan bannen, maar op den duur komen ze meestal daar wel op uit. Maar ieder forum heeft z'n eigen manier van modereren nodig en iedere fb heeft ook z'n eigen stijl.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.