Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2007, 12:51
Glupa
Avatar van Glupa
Glupa is offline
Ik drum al 8 jaar, heb 'n goede Pearl Export set waar ik blij mee ben. Alleen wil ik nu wat uit gaan breiden. Vandaar deze vragen.

Ik zit erover te denken nieuwe vellen te nemen. (Remo bijv.) Hoeveel ben ik dan kwijt als dat voor de 2 toms, de floomtom en de snare koop? En heeft dat naast gevolg voor de klank, ook gevolg voor 't gevoel wanneer je aanslaat? (Ik heb nu nog de standaart vellen er op zitten.)

Ik wil graag wat extra bekkens / een extra bekken. En dan het liefst een splash. Wat raden jullie aan? Ik wil ong. 150 euro daaraan uitgeven (Niet meer als het kan) en dan dus inclusief de standaart voor die 150.

Ook zou ik graag 1 of 2 extra toms nemen. Wat raden jullie aan? en hoeveel zou ik daar ongeveer aan kwijt zijn?

En is het eigenlijk mogelijk je set opnieuw te laten lakken, in 'n andere kleur. Of om er iets omheen te laten doen of iets in die richting?

Hoop dat jullie m'n vragen kunnen beantwoorden.
__________________
www.glupa.co.nr
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2007, 13:05
Verwijderd
- Voor een splash ben je goedkoop gek genoeg zeer goed uit met een Wuhan S. Beats naar mijn idee menig duurdere splash.

-Als je toch aan het uitbreiden slaat, waarom dan niet een betere kit kopen? Ik lees dat je tevreden bent met je Export, maar geloof mij als ik zeg dat je dan nog niet half weet wat er allemaal mogelijk is. Een Export is zo basic, je kunt denk ik meer plezier hebben met een goede kit dan 40 toms bij deze Export kopen. Helemaal als je over lakken begint, zonde van je geld. Sowieso, maar dat is persoonlijk, houd ik veel meer van de 'minimalist approach'. Eén tom en één floor is meer dan genoed. Breid dan liever wat uit qua bekkenwerk.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 13:14
Glupa
Avatar van Glupa
Glupa is offline
Ja daar heb ik ook over gedacht, 'n nieuwe kit. Alleen zie ik dat niet zitten omdat ik daar het geld niet voor heb. En als ik deze set zou verkopen zou ik volgens mij hooguit 800 á 900 krijgen. En weet niet of ik het dat waard vind deze te verkopen. Ik heb geen problemen met het basic zijn van deze set. En vind er al gelijk veel meer lol in zitten om te drummen met één extra bekken. Dus voorlopig houd ik het maar braaf hier bij, er is verder niks mis mee.

Die Wuhan S, aan hoeveel geld moet ik dan denken?
__________________
www.glupa.co.nr
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 13:21
Verwijderd
800/900 voor een Export?! Dacht t niet...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 13:24
Glupa
Avatar van Glupa
Glupa is offline
Nog minder dan, nog erger.

Maar hoeveel zou ik voor die Wuhan S moeten hebben, 'n splash? (Inclusief standaart)
__________________
www.glupa.co.nr
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 13:27
Verwijderd
Feedback site doet het ff niet, zal al te kijken. Maar niet veel, iig.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 20:40
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Een 2de hands export is misschien 300 a 400 euro waard, misschien wat meer als je er wat betere hardware en nieuwe vellen bij hebt.

De Wuhan S (een euro of 30/40 geloof ik) is idd een leuke splash voor het geld, ik zou iig wel gewoon verder kijken wat er nog meer is. Het beste kan je naar een grote drumzaak gaan en een van je eigen bekkens meenemen om te horen hoe die splash gaat klinken in combinatie met je eigen geluid.

Vellen spelen hetzelfde als je ze hetzelfde stemt qua oppervlaktespanning. De prijs verschilt, als je alleen de bovenvellen vervangt dan ben je zo'n 60 a 80 euro kwijt (aan de hand van de types), bassdrumvel is vaak al 20 a 30 euro en alles wordt natuurlijk het dubbele qua prijs als je ook de ondervellen vervangt (wat voor de klank wel redelijk wat uitmaakt!)

Wat Metallicat zegt over de Export klopt verder, het is een vrij standaard ding en eigenlijk amper de moeite om uit te breiden of aan te passen. Ik heb mijn eigen eerste drumstel ook niet uitgebreid omdat het simpelweg een investering is die je later waarschijnlijk overnieuw gaat doen bij een beter drumstel.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 10:54
Glupa
Avatar van Glupa
Glupa is offline
Dat is echt klote 300 / 400 euro. Ik heb toen nieuw voor dit ding 1200 betaald. Je kon toen uit 3 exports kiezen. Een goedkopere, een middeldure, en de duurste. Ik heb toen de middelste gekozen. Dan lijkt me dat er toch ook nog wel verschil is tussne die types?

Ik zal inderdaad eens naar een drumwinkel gaan, en dan gelijk ook voor die vellen kijken. Wil graag Remo.

Maar ik snap niet wat er zo 'mis' is aan export dat er maar 300 / 400 voor op tafel gelegd gaat worden. Het is 'n superstevig drumstel met gewoon mooie trommels enzo. Maar goed

Bluhh wat 'n irritant iets. Als ik maar 300/400 terugkrijg kan ik al helemaal niks fatsoenlijks terugkopen. En ik heb ook geen zin superveel geld te investeren in m'n set. Ik drum dan al wel 8 jaa,r en ga ook niet stoppen. Maar ik ben niet zo ongelofelijk fanatiek dat ik 't beste van 't beste wil. Dus ik denk dat ik er zelf meer aan heb dit drumstel gewoon wat uit te breiden.

Van de klank merk ik overigens toch niet héél veel aangezien ik altijd met oordoppen drum. En als we met m'n bandje strax met optreden beginnen zal ik m'n eigen denk ik niet hoeven meenemen, zowel dan is dit ovlgens mij nog voldoende.

Wat is er precies zo midner aan export?
__________________
www.glupa.co.nr
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 17:05
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Glupa schreef op 07-05-2007 @ 11:54 :
Dat is echt klote 300 / 400 euro. Ik heb toen nieuw voor dit ding 1200 betaald. Je kon toen uit 3 exports kiezen. Een goedkopere, een middeldure, en de duurste. Ik heb toen de middelste gekozen. Dan lijkt me dat er toch ook nog wel verschil is tussne die types?
Die types zijn alleen verschillend qua afwerking en eventueel de bijgeleverde hardware; qua houtsoort zijn het exact dezelfde ketels. Het probleem is dat je met muziekinstrumenten vaak maar 30 a 40% maximaal kan terugkrijgen tenzij je iets speciaals hebt. Misschien als je het goed speelt dat je er een euro of 500 nog voor kan krijgen, maar dan alleen inclusief wat bekkens (zodat de koper een totaalpakket koopt).

Citaat:
Glupa schreef op 07-05-2007 @ 11:54 :
Bluhh wat 'n irritant iets. Als ik maar 300/400 terugkrijg kan ik al helemaal niks fatsoenlijks terugkopen. En ik heb ook geen zin superveel geld te investeren in m'n set. Ik drum dan al wel 8 jaa,r en ga ook niet stoppen. Maar ik ben niet zo ongelofelijk fanatiek dat ik 't beste van 't beste wil. Dus ik denk dat ik er zelf meer aan heb dit drumstel gewoon wat uit te breiden.
Tja, kan je uberhaupt nog toms krijgen van die specifieke serie? Drummerken "vernieuwen" jaarlijks hun series, kan goed zijn dat je dus net buiten de boot valt en dus niet exact bijpassende toms kan krijgen. Ik denk dat je momenteel meer hebt aan goede vellen, wat extra bekkens en dan in een later stadium kijken wat je precies wilt.

Citaat:
Glupa schreef op 07-05-2007 @ 11:54 :
Van de klank merk ik overigens toch niet héél veel aangezien ik altijd met oordoppen drum. En als we met m'n bandje strax met optreden beginnen zal ik m'n eigen denk ik niet hoeven meenemen, zowel dan is dit ovlgens mij nog voldoende.
Wat jij niet hoort hoort de rest wel. Ook qua opnamens hoor je meteen het verschil tussen een drumstel wat simpelweg beter hout heeft, de toon en projectie zijn vaak veel beter. Laat niet weg dat je heus wel goed kan opnemen en optreden met een export, zeker als er tijd is geinvesteerd in goed stemmen.

Citaat:
Glupa schreef op 07-05-2007 @ 11:54 :
Ik zal inderdaad eens naar een drumwinkel gaan, en dan gelijk ook voor die vellen kijken. Wil graag Remo.
Ik ben zelf absoluut niet te spreken over Remo vellen, het is het meest verkochte merk maar ik heb er geen boodschap aan. Ben al vroeg overgestapt op Evans en sinds een tijdje verkocht aan Aquarian, twee merken die net wat duurzamer zijn en eigenzinniger klinken. Maar ieder heeft zo zn eigen voorkeur.

Citaat:
Glupa schreef op 07-05-2007 @ 11:54 :
Wat is er precies zo midner aan export?
Er is niks mis mee maar er is ook niks speciaals aan. Het is de eenna-laagste klasse drums van Pearl en het heeft daardoor dus weinig verkoopwaarde. Exports zijn massaprodukten gemaakt in een Taiwanese fabriek in opdracht van Pearl. Meeste drummerken besteden dit soort klasse sets uit aan andere fabrieken. Verder is het hout waarschijnlijk Fillipijns Mahonie, een vrij zachte, snel groeiende soort die makkelijk en snel te bewerken is. Het zijn gewoon ideale setjes voor beginners.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 18:07
Glupa
Avatar van Glupa
Glupa is offline
Klote klote... maar ja dat is met alles wat je 2ehands verkoopt. 't Heeft voor jouw gevoel meer waarde dan voor anderen, qua geld dus. Maar goed.

Mijn drumleraar had 't ook over Evans idd. Zijn die duurder dan Remo?

En je hebt wss gelijk dat ik nu meer heb aan wat extra bekkens dan aan extra toms.

En ik bedoelde niet dat ik het verschil sowieso niet merk, van de klank. Maar ik merk dat niet omdat ik er geen dingen mee doe waarbij de klank er veel toe doet.

Ik denk dat ik anders gewoon nu maar wat goede stevige bekkens bij koop, waar ik langer mee kan doen dan met de set opzich. En dan over 'n jaar of één/twee 'n hele nieuwe set koop. Kan het denk ik beter zo bekijken van: Ik spaar 1000 euro (of iets in die richting) en 't geld dat deze export set nog opbrengt is dan extra in plaats van: Ik krijg geld voor deze set en doe daar dan wat bij.

Hoe zit het trouwens met forum? 'n Vriend van me heeft Pearl Forum. Is dat dan de laagste Pearl klasse? Of juist weer hoger?
__________________
www.glupa.co.nr
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 18:17
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Glupa schreef op 07-05-2007 @ 19:07 :
Mijn drumleraar had 't ook over Evans idd. Zijn die duurder dan Remo?
Verschilt een beetje per dealer, ik geloof gemiddeld iets duurder.

Citaat:
Glupa schreef op 07-05-2007 @ 19:07 :
Ik denk dat ik anders gewoon nu maar wat goede stevige bekkens bij koop, waar ik langer mee kan doen dan met de set opzich. En dan over 'n jaar of één/twee 'n hele nieuwe set koop. Kan het denk ik beter zo bekijken van: Ik spaar 1000 euro (of iets in die richting) en 't geld dat deze export set nog opbrengt is dan extra in plaats van: Ik krijg geld voor deze set en doe daar dan wat bij.
jep, zo heb ik dat toendertijd toch gedaan. Geeft je ook mooi wat tijd om te orientiëren

Citaat:
Glupa schreef op 07-05-2007 @ 19:07 :
Hoe zit het trouwens met forum? 'n Vriend van me heeft Pearl Forum. Is dat dan de laagste Pearl klasse? Of juist weer hoger?
Dat is idd de laagste Pearl klasse!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 21:21
Glupa
Avatar van Glupa
Glupa is offline
Oke dankjewel! Dan is mijn plan gezet!
__________________
www.glupa.co.nr
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Glupa schreef op 07-05-2007 @ 19:07 :
En ik bedoelde niet dat ik het verschil sowieso niet merk, van de klank. Maar ik merk dat niet omdat ik er geen dingen mee doe waarbij de klank er veel toe doet.

Ik denk
je springt erop?

Verder is dat idd wel een goede manier om geleidelijk up te daten. Drummer van mijn band heeft dat best goed gedaan: Had een Pearl Forum, kocht op een gegeven moment een set zeer goede bekkens, daarna nieuwe stevige Yamaha tophardware, een maple custom snare. Totdat het hele ding zeg maar zwaar gepimpt was. Toen op een gegeven moment heeft ie de toms+bass vervangen (Tama Starclassic). Is wel een fijne manier op het te doen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 09:22
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 07-05-2007 @ 23:07 :
je springt erop?

Verder is dat idd wel een goede manier om geleidelijk up te daten. Drummer van mijn band heeft dat best goed gedaan: Had een Pearl Forum, kocht op een gegeven moment een set zeer goede bekkens, daarna nieuwe stevige Yamaha tophardware, een maple custom snare. Totdat het hele ding zeg maar zwaar gepimpt was. Toen op een gegeven moment heeft ie de toms+bass vervangen (Tama Starclassic). Is wel een fijne manier op het te doen.
iets dergerlijks heb ik ook gedaan, eerst bekkens, daarna wat degelijke hardware, en later pas een nieuwe shellset
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 10:40
Glupa
Avatar van Glupa
Glupa is offline
Maar dan krijg je dus wel allerie verschillende kleuren toms en zo? Niet dat dat 'n ramp is, maar ik zou 't liefst gelijke kleuren hebben. Is daar iets aan te doen?
__________________
www.glupa.co.nr
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 12:12
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Glupa schreef op 08-05-2007 @ 11:40 :
Maar dan krijg je dus wel allerie verschillende kleuren toms en zo? Niet dat dat 'n ramp is, maar ik zou 't liefst gelijke kleuren hebben. Is daar iets aan te doen?
ookal bestel je dezelfde kleur dan kan ie alsnog verschillen, zeker als het een laklaag is. Mijn 3005 8" tom is bv iets roder dan de 3003 10". Niet dat je dat van een afstand ziet maar goed. Een andere optie is om een 2de hands export te kopen met dezelfde kleur maar afwijkende maten, ben je misschien zelfs goedkoper uit en dan heb je een hoop reserve-materiaal
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 17:11
Glupa
Avatar van Glupa
Glupa is offline
Vandaag naar de muziekwinkel geweest en daar maar gewoon gevraagd wat zij te bieden hebben in plaats van internet afzoeken en zo.

Ik heb een 10" stagg splash en 'n standaart besteld.
Splash: €27,-
Standaart: €48,-

Heb ze nog niet gezien. Maar denken jullie dat 't wat is? Ik denk best wel en anders hoef ik om 't geld nog niet heel hard te huilen, en lol zal ik er toch wel van hebben.
__________________
www.glupa.co.nr
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 18:42
Verwijderd
Tja ik denk dat dit toch niet veel zin gaat hebben. Je kiest ervoor om met basic spullen wat te trommelen, prima.

Stagg
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-05-2007, 18:46
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
stagg is vrij waardeloos op alle fronten, Wuhan is qua budget-bekkens nog een van de meest interessante werken, wel een vrij eigen geluid die dingen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 15-05-2007 @ 19:46 :
stagg is vrij waardeloos op alle fronten, Wuhan is qua budget-bekkens nog een van de meest interessante werken, wel een vrij eigen geluid die dingen.
Klopt, maar die hebben tenminste nog een geluid. Als je eenmaal aan Stagg begint ben je nog beter uit met een stuk schroot.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 19:00
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik heb eigenlijk nooit goedkope bekkens gekocht, behalve 1 extra crash omdat dat toch wel enigszins practisch was. Daarna lekker aan de Zildjians
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 19:03
Verwijderd
Wat voor heb je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 19:05
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
yes! opscheppen!

Twee A Custom Crashes, A New Beat hihats (beste hats ever, naast de normale Ks), A Ping ride (van de drie ping-rides de minst pingende), drie K splashes en dan nog een Oriental China Thrash. Ik wil nog -ooit- een keer een andere ride erbij hebben voor wat lichtere muziek, en misschien nog een guitig effectje ofzo.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 19:11
Verwijderd
Die Zildjian Dark Ride vind ik echt meesterlijk. Drummer van mn band heeft, en het is echt wel het beste wat ik tot nu toe heb gehoord. Vooral voor jazz maar hij is ook wel veelzijdig genoeg voor andere dingen. Gewoon een erg vol maar toch helder geluid.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 19:12
Verwijderd
Mijn minimale opstelling qua bekkens:

- Zildjian Avedis Thin Crash - top, lekkere snelle attack (geen TING en dan pas crash zoals bijv een Z, hou ik niet zo van) zat sustain

- Zildjian A New Beat Hi-hats - inderdaad lekker

- Paiste Alpha Ride - als crash en ride, heerlijk geluid met veel sustain, wel iets schel, lekkere bel

Verder heb ik nog liggen

- een zildjian A custom 14" crashje liggen, echt superlekker geluid maar te weinig sustain en iets te zacht voor mijn spel. Dat is die met het hapje eruitgeslepen, misschien kunnen we nog een deal maken als je em nog wil carn

- en een vrij goedkope (net onder de alpha serie nog geloof ik) china van paiste liggen, klinkt prima, maar gebruik em niet, vind een china altijd zo geforceerd bruut klinken

Laatst gewijzigd op 15-05-2007 om 19:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2007, 19:36
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 15-05-2007 @ 20:11 :
Die Zildjian Dark Ride vind ik echt meesterlijk. Drummer van mn band heeft, en het is echt wel het beste wat ik tot nu toe heb gehoord. Vooral voor jazz maar hij is ook wel veelzijdig genoeg voor andere dingen. Gewoon een erg vol maar toch helder geluid.
Ik zat meer aan een KC Medium Ride te denken. ook nog crashbaar, ideaal dus.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 19:36
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 15-05-2007 @ 20:12 :
- een zildjian A custom 14" crashje liggen, echt superlekker geluid maar te weinig sustain en iets te zacht voor mijn spel. Dat is die met het hapje eruitgeslepen, misschien kunnen we nog een deal maken als je em nog wil carn
misschien als lampenkap
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 15-05-2007 @ 20:36 :
misschien als lampenkap
haha
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 14:30
mandark
Avatar van mandark
mandark is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 15-05-2007 @ 20:12 :


- Paiste Alpha Ride - als crash en ride, heerlijk geluid met veel sustain, wel iets schel, lekkere bel

snap nooit waarom mensen zo enthousiast zijn over die alpha serie..
heb m zelf ook gehad, okay hij was voor het geld wel cool and teh gang maar qua klank en alles vond ik het niet zo veel soeps.
dat iets wat een ride zo vol van geluid maakt ofzo mis ik wel.
__________________
party upstairs right now. are you all wearing heels?

Laatst gewijzigd op 16-05-2007 om 14:32.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 10:25
Verwijderd
Citaat:
viciousgame schreef op 16-05-2007 @ 15:30 :
snap nooit waarom mensen zo enthousiast zijn over die alpha serie..
heb m zelf ook gehad, okay hij was voor het geld wel cool and teh gang maar qua klank en alles vond ik het niet zo veel soeps.
dat iets wat een ride zo vol van geluid maakt ofzo mis ik wel.
heb em toevallig ook voor een prikkie kunnen krijgen, maar ik heb geen behoefte aan een nieuwe
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 17:41
Glupa
Avatar van Glupa
Glupa is offline
http://www.youtube.com/watch?v=KDkZzVx46EA

Das trouwens 'n filmpje van mij. Met best goed geluid. (Samsung microfoon) Zo kut klinkt m'n drumstel toch niet? (Behalve de base.)

Doe trouwens best veel fout in dat filmpje moet je maar niet op letten.
__________________
www.glupa.co.nr

Laatst gewijzigd op 18-05-2007 om 17:45.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 17:46
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
zoals al eerder vermeld, niks mis met exports! zeker niet met goede vellen en wat stemwerk. als je een substantieel betere drumsound wil dan kom je toch wel uit op een stuk duurdere drumkits. Zoals eerder vermeld, je kan beter wat investeren in goede bekkens en dat soort dingen
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 18:04
Verwijderd
Of een fijn snaretje!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 21:21
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
mjah, dat is wel een aardige investering waard maar vaak valt het verschil tussen je snare en de rest van je set dan opeens erg veel op. Dus niet altijd de slimste keuze.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.