Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2003, 20:58
QueenOfSpades
Avatar van QueenOfSpades
QueenOfSpades is offline
Mag ik even wat zeggen???

Ik weet dat dit een niet - christelijk forum is,
maar bijna overal waar ik lees,
worden Christenen soort van gediscrimineerd.
Het is bijna een soort ziekte....

OH DAAR HEB JE DIE CHRISTNEN WEER!!!

en

Waarom word GOD overal bijgehaald.>>>


Ik vind het eerlijk gezegd eenbeetje triest,
waarom mogen er wel wicca's rondlopen en geen christenen??>

Wat is er interessanter aan een wicca dan aan een christen>?
__________________
Hold me in Your arms, never let me go, I wanna spend eternity with You!
Advertentie
Oud 12-08-2003, 21:02
Shade
Avatar van Shade
Shade is offline
pffff waar heb je het over....?
Ja er zijn soms mongolen die iets tegen christenen hebben, maar er zijn soms ook mongolen die wat tegen atheisten hebben....

In dit forum wordt helemaal niet gediscrimineerd.

God is nou eenmaal een populair onderwerp in mystiek.

Voor de rest heeft het niks met interessanter te maken maar wel met vooroordelen. En over Wicca's zijn vaak zelfs nog meer vooroordelen. Maar goed daar gaat het niet om, op dit forum wordt geen verschil gemaakt tussen mensen ivb met geloof.

Ja door sommige sukkels die niet nadenken ja...
Maar die horen ook helemaal niet op dit forum
__________________
__________________________________________________________________
Oud 12-08-2003, 21:05
QueenOfSpades
Avatar van QueenOfSpades
QueenOfSpades is offline
weet ik ookwel

Endan lees je zoiets :

--------------------------------------------------------------------------------
SLOT

Geen christenen op dit forum aub.


staat onder de topic
Flevo festival Rocks
__________________
Hold me in Your arms, never let me go, I wanna spend eternity with You!
Oud 12-08-2003, 21:08
QueenOfSpades
Avatar van QueenOfSpades
QueenOfSpades is offline
Muziek en godsdienst is gewoon te uncool om over te discussiëren, bovendien is dit geen conservatief forum. Begin er dan over op het EO forum ofzow..


________________

Of zoiets,
zelfde topic
__________________
Hold me in Your arms, never let me go, I wanna spend eternity with You!
Oud 12-08-2003, 21:49
Eurynome
Eurynome is offline
hey
ik ben niet gelovig, maar ik heb wel helemaal niets tegen christenen! Iedereen heeft zijn eigen mening uiteraard. Maar soms lijkt het gewoon alsof christenen "bidden tot god" als enige oplossing zien terwijl je soms gewoon echt iets moet doen aan de situatie, in plaats van te bidden. En sommige christenen komen wel heel opdringerig over en staan niet open voor andere ideeën. Maar dit heb je natuurlijk ook bij de niet-christenen. We moeten gewoon iedereens mening respecteren en dan komt het allemaal toch wel goed? Ik denk niet dat het de bedoeling van de niet-christenen is om de christenen uit te sluiten, belachelijk te maken of wat dan ook. Maar als je een topic start met een ernstig probleem en je krijgt als antwoord "bidden tot god is de enige oplossing" kan ik me wel inbeelden dat het niet al te veel helpt...
Oud 12-08-2003, 21:53
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
christenen (en alle gelovigen) hebben sneller de neiging niet te luisteren naar anderen in een discussie, maar al aan hun eigen verhaaltje denken. Ze geloven puur in hun geloof, dat ze genoeg over de scheef gaan, aldus mijn ervaring.
Oud 12-08-2003, 21:53
Shade
Avatar van Shade
Shade is offline
Citaat:
QueenOfSpades schreef op 12-08-2003 @ 22:05:
weet ik ookwel

Endan lees je zoiets :

--------------------------------------------------------------------------------
SLOT

Geen christenen op dit forum aub.


staat onder de topic
Flevo festival Rocks
Ja ik weet niet wie dat getypt heeft maar iig geen FB dus gewoon zo'n idioot.
Bovendien dacht ik dat je het over het mystiek forum had en niet muziek...
__________________
__________________________________________________________________
Oud 12-08-2003, 21:56
Eurynome
Eurynome is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 12-08-2003 @ 22:53:
Ja ik weet niet wie dat getypt heeft maar iig geen FB dus gewoon zo'n idioot.
ja en het is dus zeker niet de bedoeling om de christenen buiten te sluiten! Ik denk dat iedereen welkom is op dit forum!!

ik denk gewoon dat SOMMIGE christenen meer een oplossing moeten bedenken die niet te maken heeft met god. Je weet toch ook niet of de topic-starten gelooft in god of niet? Dus je kan vermelden dat het misschien een oplossing zou zijn maar dat ook ... een mogelijke oplossing kan zijn
snap je?
Oud 12-08-2003, 22:10
Shade
Avatar van Shade
Shade is offline
Citaat:
lunaria schreef op 12-08-2003 @ 22:56:
ja en het is dus zeker niet de bedoeling om de christenen buiten te sluiten! Ik denk dat iedereen welkom is op dit forum!!

ik denk gewoon dat SOMMIGE christenen meer een oplossing moeten bedenken die niet te maken heeft met god. Je weet toch ook niet of de topic-starten gelooft in god of niet? Dus je kan vermelden dat het misschien een oplossing zou zijn maar dat ook ... een mogelijke oplossing kan zijn
snap je?
ja idd....zeg dan gewoon Ik DENK:
Niet, jah dat was god NATUURLIJK...

Dat soort mensen kan ik niet uitstaan. Alsof hun geloof/mening een feit is....
__________________
__________________________________________________________________
Oud 12-08-2003, 22:24
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 12-08-2003 @ 23:10:
ja idd....zeg dan gewoon Ik DENK:
Niet, jah dat was god NATUURLIJK...

Dat soort mensen kan ik niet uitstaan. Alsof hun geloof/mening een feit is....
hetgeen ik netjes had samengevat in mijn redevoering
Oud 12-08-2003, 22:27
Verwijderd
HIer wordt niemand gediscrimineerd, iedereen mag zijn/haar mening verkondigen zolang dat maar op een fatsoenlijke wijze gebeurt. Er mogen geen dingen opgedrongen worden en we houden er ook niet van als mensen hun waarheid als de absolute ware komen verkondigen en al de rest is slecht.

We hebben genoeg vbn gehad van mensen die ons waarschuwden dat we in de hel zouden komen of dat we er allemaal nog wel achter zouden komen. Wel, ik ben er achter gekomen, en ik geloof NIET (meer) in God. Maar je hoort mij niet over dat de christenen daar ook wel zullen achterkomen enzo.

Die uitspraken die je aanhaalt, heb ik hier toch echt nog niet gezien, ok de topics moeten natuurlijk wel bij het juiste onderdeel geopend worden, ik kan ook moeilijk bij klassieke oudheid beginnen over hoe je paella klaarmaakt ofzo. We hebben 2 subfora waar men terecht kan met godsdienst, eigenlijk maar 1: filosofie en levensbeschouwing, maar we gedogen het hier ook omdat godsdienst vaak genoeg iets mystieks is. Daarentegen willen we het wel beperken, net als bij F&L, F&L stelt een beperking aan de hoeveelheid die er geopend wordt, anders zijn er 16 topics open die allemaal samengevat kunnen worden in 1 topic, wij gaan iets verder en stellen dat er 1 topic open is over 'God'. Daarin mag vrijelijk gediscussieerd worden. Verder laten wij geen andere topics over "God" toe omdat het hier eigenlijk niet hoort, het blijft levensbeschouwing. Wel mogen er natuurlijk nog topics ivm Boeddhisme, Hindoeïsme, enz geopend worden, zolang het maar bij 1 topic per godsdienst blijft, anders verdwijnt de eigenlijke bedoeling van dit deelforum.

Daarbij, wicca's worden absoluut niet eerder geaccepteerd, zelf heb ik ook wel eens voordelen rond deze nieuwe godsdienst en het feit dat ze opeens zo aanslaat bij de jeugd. Het wordt wicca niet gemakkelijker gemaakt dan de christenen.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt. Ik laat deze topic ook nog even open, mocht je verdere vragen hebben.
Oud 12-08-2003, 22:29
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
is dit trouwens niet beter op beleidszaken? het gaat toch om algemene acceptatie der christenen?
Oud 12-08-2003, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 12-08-2003 @ 23:29:
is dit trouwens niet beter op beleidszaken? het gaat toch om algemene acceptatie der christenen?
ja maar daar gaat er al eentje
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=552477

ze voelen zich echt in hun onrecht (grapje he... topicstarter... owh nvermind... bluh)
Oud 12-08-2003, 22:35
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mutant schreef op 12-08-2003 @ 23:32:
ja maar daar gaat er al eentje
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=552477
aha ik zie

Citaat:
ze voelen zich echt in hun onrecht (grapje he... topicstarter... owh nvermind... bluh)
Oud 12-08-2003, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 12-08-2003 @ 23:35:
[B]aha ik zie



ja heb een beetje teveel op (en ik ben aan t chatten in mn eigen forum, stoute ik... ach ja)

Maar er klaagt eigenlijk niemand zoveel als de christenen, de satanisten (satanen), wicca's, traditionele heksen enz. worden toch ook op de hak genomen, maar die openen echt niet voor alles een topic: waarom? De christenen voelen zich het meest aangesproken...

argh...
Oud 12-08-2003, 22:45
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mutant schreef op 12-08-2003 @ 23:41:
ja heb een beetje teveel op (en ik ben aan t chatten in mn eigen forum, stoute ik... ach ja)

Maar er klaagt eigenlijk niemand zoveel als de christenen, de satanisten (satanen), wicca's, traditionele heksen enz. worden toch ook op de hak genomen, maar die openen echt niet voor alles een topic: waarom? De christenen voelen zich het meest aangesproken...

argh...
die krijgen wel de meeste wind van voren als je het mij vraagt. Ze staan meer in de highlight dan wicca, hoewel die ook wel een aardige laag krijgt.

hehe veel plezier met de rest van de (zuip)avond
Oud 12-08-2003, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 12-08-2003 @ 23:45:
die krijgen wel de meeste wind van voren als je het mij vraagt. Ze staan meer in de highlight dan wicca, hoewel die ook wel een aardige laag krijgt.

hehe veel plezier met de rest van de (zuip)avond
Ja, maar zij zijn ook veel duidelijker aanwezig, om de zoveel tijd een topicje met Yes I believe in God, God dit God dat...
Ze hebben precies bevestiging voor zichzelf en van de buitenwereld nodig. Ik beschuldig nou niemand, maar het valt op en daarom waarschijnlijk de vele tegenwind van iedereen.

(hihi ben niet voor niets ook fb van a&D )
Oud 12-08-2003, 23:11
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Mutant, wanneer ben jij NIET beneveld? Bedenk goed, wiet is een uiterst bederfelijk middel, op aarde gezet door Satan zelve.

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Ads door Google
Oud 13-08-2003, 00:06
Verwijderd
Citaat:
HenkMul schreef op 13-08-2003 @ 00:11:
Mutant, wanneer ben jij NIET beneveld? Bedenk goed, wiet is een uiterst bederfelijk middel, op aarde gezet door Satan zelve.

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Henk niet mauwen, het is alcohol en ga nu niet lopen pretenderen of je iets bent wat niet zo is .

Ook vriendelijke groeten
Oud 13-08-2003, 11:26
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
lol dit topic is gewoon grappig
Oud 13-08-2003, 12:00
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 13-08-2003 @ 00:11:
Mutant, wanneer ben jij NIET beneveld? Bedenk goed, wiet is een uiterst bederfelijk middel, op aarde gezet door Satan zelve.

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Whaha wiet is het HEILIGE KRUID.
Het bestond al een tijd voor het jaar 0 dacht ik zelfs.
En als we het over vergif hebben is dat dan alcohol en harddrugs.

Met vriendelijke groeten,

Duistere Gedichtjes.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Oud 13-08-2003, 13:46
pe51
Avatar van pe51
pe51 is offline
Ik vind dat christendom en wicca (heksen) allebei gelijkwaardige en zelfstandige godsdiensten zijn.

Maar je kunt ze in dit forum niet op een hoop gooien. Wicca staat héél dicht bij het paranormale. In allebei houden de mensen zich bezig met
  • genezende kruiden
  • stenen
  • helderziendheid, heldervoelendheid, enz.
  • tarot, runen en andere orakels
  • dromen, visioenen, beelden (dat doen christenen ook, ja)
  • geesten die hoger als de mens zijn, goden, godinnen
  • gidsen
  • wet van Karma / Wet van drie
  • reincarnatie
  • moeder aarde, aarden, aardstralen
  • respect voor en inspiratie vanuit de natuur
  • communicatie met dieren
  • invloed van zon, maan en sterren (astrologie, zon, maan, sterren als goden/godinnen)
  • enzovoorts

Het paranormale en de hekserij (of de mensen die heksen als voorbeeld nemen) zijn traditioneel en horen bij de volkscultuur, en het christendom hoort bij de heersende orde, de maatschappelijke machthebbers. Scheiding van kerk en staat is nog steeds nodig als ideaal, het is nog geen werkelijkheid. De paranormalen en (voorlopers van) heksen hebben altijd aan de onderkant gestaan. En nog steeds kun je tijdens een sollicitatiegesprek beter zeggen dat je christen bent dan heks, wicca of paranormaal.

Maar hier is dat juist anders. Omdat dit een paranormaal forum is, horen wicca's, heksen en paranormalen hier natuurlijk meer thuis als christenen, die het bijv. slecht vinden (en heulen met de duivel) om je met tarotkaarten bezig te houden, toekomst te zien via helderziendheid en dergelijke ...

Voor paranormalen en wicca's is dit een home, voor christenen duidelijk niet. Die willen hebben de neiging, hier een andere bezem doorheen te halen dan de heksenbezem.

Ik vind dus niet dat je voor mystiek moet kijken naar of iets een godsdienst is, maar naar waar mensen zich mee bezig houden. De wiccagodsdienst met mystieke en paranormale zaken, en de christenen met 'normale' zaken. Ik snap nog steeds niet dat je hier als christen komt, waar alles gewoon is, wat de christelijke god verboden heeft ... of je moet hier willen opkomen voor het christelijke natuurlijk, onder de heidenen. Wat de bijbel hun ook verplicht. Of zie ik het te negatief?
Oud 13-08-2003, 14:24
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
ik denk dat het niet alleen om mystiek gaat, maar om het hele forum van s.com vandaar mijn vergelijking. Of ik heb het fout, kan ook natuurlijk 8)
Oud 13-08-2003, 15:48
Verwijderd
Citaat:
dark_poetry schreef op 13-08-2003 @ 13:00:
Whaha wiet is het HEILIGE KRUID.
Het bestond al een tijd voor het jaar 0 dacht ik zelfs.
En als we het over vergif hebben is dat dan alcohol en harddrugs.

Met vriendelijke groeten,

Duistere Gedichtjes.
Ja ok, maar daar ging het hier dus niet over. (al is het mijn eigen schuld...)

En pe51, ik denk echt wel dat het over het algemeen gaat. Want ik heb hier echt nog nooit een topic geclosed op de door haar vernoemde manier. En ik denk ook niet dat ik collega's heb die dat wel zo zouden doen.
Oud 13-08-2003, 17:33
pe51
Avatar van pe51
pe51 is offline
Ja, ik denk ook dat je naar het hele scholieren forum moet kijken, en niet alleen naar het mystieke. Dan is F&L de plek waar godsdiensten thuishoren, en mystiek de plek, waar het paranormale thuishoort (en dus ook hekserij en wicca). Als er geen F&L was, dan zouden niet-paranormale godsdiensten hier terecht moeten kunnen natuurlijk.
Advertentie
Oud 13-08-2003, 17:59
Verwijderd
En misschien wordt er zo wel gereageerd, omdat er vaak het argument wordt genoemd: "God heeft het zo gezegdt." of "Het staat hier geschreven.", maar dan geef je voor een heleboel mensen nog steeds geen zinnig argument.
Oud 13-08-2003, 20:28
Shade
Avatar van Shade
Shade is offline
Citaat:
pe51 schreef op 13-08-2003 @ 18:33:
Ja, ik denk ook dat je naar het hele scholieren forum moet kijken, en niet alleen naar het mystieke. Dan is F&L de plek waar godsdiensten thuishoren, en mystiek de plek, waar het paranormale thuishoort (en dus ook hekserij en wicca). Als er geen F&L was, dan zouden niet-paranormale godsdiensten hier terecht moeten kunnen natuurlijk.
Waarom is god minder mystiek dan een geest dan?

God is toch ook paranormaal of begrijp ik dat nou verkeerd...
__________________
__________________________________________________________________
Oud 13-08-2003, 21:01
Tweak
Tweak is offline
ik heb eigenlijk het gevoel dat moslims meer gediscrimineerd worden :/
__________________
Everytime you mastrubate, God kills a kitten
Oud 13-08-2003, 22:47
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
QueenOfSpades schreef op 12-08-2003 @ 22:05:
weet ik ookwel

Endan lees je zoiets :

--------------------------------------------------------------------------------
SLOT

Geen christenen op dit forum aub.



dat waren steeds zeer irritante topics van christenen die anderen wilden bekeren
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Oud 14-08-2003, 08:28
white star
Avatar van white star
white star is offline
Citaat:
QueenOfSpades schreef op 12-08-2003 @ 21:58:
Ik vind het eerlijk gezegd eenbeetje triest,
waarom mogen er wel wicca's rondlopen en geen christenen??>

Wat is er interessanter aan een wicca dan aan een christen>?

er is een hemelsbreed verschil tussen wicca en christenen, maar als wicca krijg je ook vaak genoeg te horen dat je op moet rotten en dat je een vuile satanist bent en zo hoor
__________________
Het snelste dier ter wereld is een Koe die uit een helicopter gegooid wordt
Oud 14-08-2003, 14:36
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Het vervelende is inderdaad dat er een aantal christenen (lang niet allemaal, maar wel een aantal) op dit forum rondzwerven die overal iedereen willen bekeren en absoluut niet openstaan voor anderen en hun geloof of ideeen. Die topics zijn dan niet prettig meer om te lezen. Als fb heb je dan een keuze, of je verwijderd al die berichten of je gooit er een slot op. En bij dit soort bekeerders heb je vaak maar 1 keuze en dat is het slot. Want wat gebeurt er als je die berichten (waar je ok nog lang mee bezig bent om ze er tussen uit te plukken) verwijderd? Juist, binnen 3 minuten staan ze er weer. Dan kan je aan de gang blijven en uiteindelijk krijg je flamewars. Niet leuk ---> slot+waarschuwing.

Maar wat de topicstarter hier aanhaalt is dus absoluut niet waar. Het kan best eens voorkomen dat er een topic op een deelforum gesloten wordt omdat zo'n uberchristen weer eens bezig is en dat kan soms op een botte manier gaan. Maar zeg nou zelf: als fb wordt je daar ook helemaal gestoord van.
Maar je kan niet beweren dat hier gediscrimineerd wordt. Als je hier kijkt zijn er 2 topics over God geopend. Yes I believe en no I don't believe. Die zijn zeer succesvol en gaan op een supervreemdzame manier. Meningen worden gegeven, er wordt over gediscussieerd, maar niemand discrimineert elkaar. Natuurlijk heb je er altijd een paar rotzakken tussen zitten. En daar zijn wij dan weer voor: verwijderen enter zodra de boel uit de hand dreigt te lopen.

Daarbij worden christenen echt niet harder aangepakt dan elke andere geloofsovertuiging. De enige christenen die wel hard aan worden gepakt zijn de christenen die ik hierboven beschreef. Net als mensen met een ander geloof dat zich op dezelfde manier gedraagt, maar dat zijn er maar zeer weinig, christenen eigenlijk te veel. Dat zijn gewoon mensen die we niet kunnen gebruiken en in de regels (lees die maar eens goed door) staat ook letterlijk dat wat zij doen in ieder geval op Mystiek verboden is. Wat zij op andere deelfora doen is onze zaak niet, maar hier gebeurt het niet. (in ieder geval niet als wij het zien)
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 14-08-2003, 14:59
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ik zat even te twijfelen over wat ik nou met dit topic moet doen aangezien de topicstarter het niet speciaal over het deelforum mystiek heeft maar over dit forum in het algemeen. In de eerste instantie zou ik zeggen: --->BZ. Toen zag ik hier staan dat daar al iets stond. Maar als je dat goed bekijkt gaat dat alleen maar over F&L en waarom je daar geen chirstendom threads meer mag openen. Dit gaat eigenlijk over heel iets anders namelijk: christenen worden gediscrimineerd. Daarbij is die andere erg gezakt en stel ik toch voor om em te verplaatsen naar BZ tenzij daar gegronde bezwaren tegen zijn.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 15-08-2003, 13:38
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Geen bezwaren dus... Mystiek---->BZ
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 15-08-2003, 20:58
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Veel Christenen hebben een bekeringsdrang. Goedbedoeld, maar soms wel irritant.

Moslims, joden, wiccans en alle anderen hebben géén bekeringsdrang!
Oud 15-08-2003, 21:24
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 15-08-2003 @ 21:58:
Veel Christenen hebben een bekeringsdrang. Goedbedoeld, maar soms wel irritant.

Moslims, joden, wiccans en alle anderen hebben géén bekeringsdrang!
Afgezien van de eerste zou je best wel eens gelijk kunnen hebben. Maar wat misschien vervelender is, zijn atheisten die overal op rologen wat ook maar enigszins christelijk of 'gelovig' ruikt en de arrogantie zelve uithangen. Mgoed, dat negeert misschien wat makkelijker dan mensen die je wat willen opdringen.
__________________
...
Oud 15-08-2003, 21:28
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 15-08-2003 @ 21:58:
Veel Christenen hebben een bekeringsdrang. Goedbedoeld, maar soms wel irritant.

Moslims, joden, wiccans en alle anderen hebben géén bekeringsdrang!
Nou....
Dat laatste stukje ga ik het toch even niet mee eens zijn want daar zitten er ook tussen hoor (maar jah, zoals met alles vallen de luidruchtigsten op )

Citaat:
En misschien wordt er zo wel gereageerd, omdat er vaak het argument wordt genoemd: "God heeft het zo gezegdt." of "Het staat hier geschreven.", maar dan geef je voor een heleboel mensen nog steeds geen zinnig argument.
Dat zijn de 2 dingen waarmee je jezelf in mijn ogen tot randdebiel #1 maakt (no offence)
Beide geen geldige argumenten voor de meesten die niet geloven (valt overigens wel op dat het in 99% van de gevallen wel de enige argumenten zijn die ze hebben)



Van mij mogen ze wel blijven zolang ze niet op alles met het god antwoord aan komen wandelen en zolang ze niet continu zieltjes gaan lopen winnen. En als ze perse hun bekrompen meningen willen rondstrooien op fora zoals Sexualiteit dan zou ik ze door willen verwijzen naar http://www.omsionswil.nl/ daar hebben ze die mensen namelijk wel graag. (en de mensen die daar een gezonde discussie op proberen te starten over het geloof krijgen een IP-ban dus dat zegt gelijk over hoe open hun staan)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Ads door Google
Oud 15-08-2003, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 15-08-2003 @ 21:58:
Veel Christenen hebben een bekeringsdrang. Goedbedoeld, maar soms wel irritant.

Moslims, joden, wiccans en alle anderen hebben géén bekeringsdrang!
Nee, joden zijn alleen irritant in Israel-Palestinatopics.
Oud 15-08-2003, 22:11
Verwijderd
Citaat:
GeritoDM schreef op 15-08-2003 @ 22:24:
Afgezien van de eerste zou je best wel eens gelijk kunnen hebben. Maar wat misschien vervelender is, zijn atheisten die overal op rologen wat ook maar enigszins christelijk of 'gelovig' ruikt en de arrogantie zelve uithangen. Mgoed, dat negeert misschien wat makkelijker dan mensen die je wat willen opdringen.
Inderdaad makkelijker te negeren. Ook kun je bedenken dat ze toch niet beter weten. Als er daarentegen iemand voluit komt verkondigen dat we allemaal naar de hel gaan en dat we er allemaal spijt van krijgen dat we niet hebben geloofd en dat we niet beter verdienen. Negeer zoiets maar eens en persoonlijk is dat iets wat ik zelf wil uitmaken en niet wil opgedrongen worden door anderen.
Oud 15-08-2003, 22:49
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Mutant schreef op 15-08-2003 @ 23:11:
Inderdaad makkelijker te negeren. Ook kun je bedenken dat ze toch niet beter weten. Als er daarentegen iemand voluit komt verkondigen dat we allemaal naar de hel gaan en dat we er allemaal spijt van krijgen dat we niet hebben geloofd en dat we niet beter verdienen. Negeer zoiets maar eens en persoonlijk is dat iets wat ik zelf wil uitmaken en niet wil opgedrongen worden door anderen.
Ga ik naar de hel???? YES!!!!!

De mensen die zulke dingen lopen te verkondigen kan ik eigenlijk alleen maar heel hard uitlachen
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 16-08-2003, 08:08
white star
Avatar van white star
white star is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 15-08-2003 @ 21:58:
Veel Christenen hebben een bekeringsdrang. Goedbedoeld, maar soms wel irritant.

Moslims, joden, wiccans en alle anderen hebben géén bekeringsdrang!

neee, tuurlijk niet, vandaar dat heel de wereld islamitisch moet zijn volgens de (sommige) moslims....
__________________
Het snelste dier ter wereld is een Koe die uit een helicopter gegooid wordt
Oud 16-08-2003, 09:34
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
I'm sorry maar het is hier echt niet zo dat hier geen Christenen mogen komen! Iedereen mag hier komen, als je je maar gedraagt.
En ja, je hebt gelijk met je punt dat het vervelend is dat mensen niet inzien dat het ook mensen pijn kan doen wanneer je een god-woord zegt. (Ik breng het een beetje vaag maar goed) Maar je moet er geen mensen mee lastig vallen dat je Christen bent. Het is een gevoelig punt, de een gelooft helemaal niet en de ander volledig. Het is gewoon niet een lekker discussiepunt omdat iedereen de ander wilt overtuigen van zijn gelijk.
Als je je gewoon gedraagt, dan wordt je echt wel geaccepteerd en heus niet nagekeken van "Daar heb je die Christenen weer", believe me.
__________________
I like to say what I want to say
Oud 16-08-2003, 10:44
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
alpha schreef op 16-08-2003 @ 10:34:
I'm sorry maar het is hier echt niet zo dat hier geen Christenen mogen komen! Iedereen mag hier komen, als je je maar gedraagt.
En ja, je hebt gelijk met je punt dat het vervelend is dat mensen niet inzien dat het ook mensen pijn kan doen wanneer je een god-woord zegt. (Ik breng het een beetje vaag maar goed) Maar je moet er geen mensen mee lastig vallen dat je Christen bent. Het is een gevoelig punt, de een gelooft helemaal niet en de ander volledig. Het is gewoon niet een lekker discussiepunt omdat iedereen de ander wilt overtuigen van zijn gelijk.
Als je je gewoon gedraagt, dan wordt je echt wel geaccepteerd en heus niet nagekeken van "Daar heb je die Christenen weer", believe me.
Dat neemt niet weg dat er vaak zeer minachtend wordt gereageerd (door bepaalde personen weliswaar, niet iedereen) als je ook maar over de Bijbel begint. Tuurlijk, ik snap ook wel dat je weleens gek wordt van al die opdringerige christenen, maar dan mag je nog wel serieus blijven doen. Dat is nog geen excuus om op elke christen maar minachtend te reageren en niet eens echt in discussie te gaan. Dat is echt zeer frustrerend; net als dat het zeer frustrerend is als je met iemand discussieert die alleen kan zeggen: "Het is waar want het staat in de Bijbel." is het frusterend als iemand alleen maar aankomt met: "Komop zeg, het christendom is toch allang achterhaald...". Ik hoop dat mijn punt een beetje duidelijk is zo.
__________________
...
Oud 16-08-2003, 14:50
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
GeritoDM schreef op 16-08-2003 @ 11:44:
Dat neemt niet weg dat er vaak zeer minachtend wordt gereageerd (door bepaalde personen weliswaar, niet iedereen) als je ook maar over de Bijbel begint. Tuurlijk, ik snap ook wel dat je weleens gek wordt van al die opdringerige christenen, maar dan mag je nog wel serieus blijven doen. Dat is nog geen excuus om op elke christen maar minachtend te reageren en niet eens echt in discussie te gaan. Dat is echt zeer frustrerend; net als dat het zeer frustrerend is als je met iemand discussieert die alleen kan zeggen: "Het is waar want het staat in de Bijbel." is het frusterend als iemand alleen maar aankomt met: "Komop zeg, het christendom is toch allang achterhaald...". Ik hoop dat mijn punt een beetje duidelijk is zo.
Op zich heb je gelijk maar je wordt ook de grons ingeboord als je op muziek zegt dat je de cantates van Bach mooi vindt. Een zekere dosis olifanthuid moet je vind ik wel hebben op het forum. Sommige mensen hebben een ietwat bottere poststijl.

Ik zou trouwens aan de topicstarter willen verzoeken links te postsn in plaats van reacties want dan kan er ook over concrete zaken geoordeeld worden.

Offtopic: Waarom heeft Queen of Spades nou weer een hart als avatar??? Spades zijn toch schoppen...?
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 16-08-2003, 19:40
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
GeritoDM schreef op 16-08-2003 @ 11:44:
Dat neemt niet weg dat er vaak zeer minachtend wordt gereageerd (door bepaalde personen weliswaar, niet iedereen) als je ook maar over de Bijbel begint. Tuurlijk, ik snap ook wel dat je weleens gek wordt van al die opdringerige christenen, maar dan mag je nog wel serieus blijven doen. Dat is nog geen excuus om op elke christen maar minachtend te reageren en niet eens echt in discussie te gaan. Dat is echt zeer frustrerend; net als dat het zeer frustrerend is als je met iemand discussieert die alleen kan zeggen: "Het is waar want het staat in de Bijbel." is het frusterend als iemand alleen maar aankomt met: "Komop zeg, het christendom is toch allang achterhaald...". Ik hoop dat mijn punt een beetje duidelijk is zo.
1) Als mensen zo denken, hun mening daarover willen zeggen, maar geen zin hebben in discussie, dan moet die mogelijkheid er zijn. Wie ben jij om te zeggen dat die personen dat niet mogen doen?
2) Soms is er een druppel die de emmer doet overlopen en dan krijg je nou eenmaal generalisatie (kortaf tegen alles dat met christendom te maken heeft)
3) anti-christenen zijn (mijns inziens) evengoed toegestaan als christenen. Totaal geen sprake van discriminatie o.i.d. (voordat iemand weer met het woord discriminatie aankomt )

4) Ik weet niet hoe het hier op het forum is, maar: er wordt idd vaak door christenen te puur op de bijbel vertrouwd en dat merk je te goed in discussies. Irritant dus.


maaarja ik ga gewoon geen geloofsdiscussies aan. Schiet niet op, mensen zijn te volhardend en luisteren niet/ nauwelijks, als het om zulke discussies gaat.
Oud 16-08-2003, 19:40
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Tampert schreef op 16-08-2003 @ 15:50:
Offtopic: Waarom heeft Queen of Spades nou weer een hart als avatar??? Spades zijn toch schoppen...?
correct.
Oud 16-08-2003, 22:50
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Tampert schreef op 16-08-2003 @ 15:50:
je wordt ook de grons ingeboord als je op muziek zegt dat je de cantates van Bach mooi vindt. Een zekere dosis olifanthuid moet je vind ik wel hebben op het forum. Sommige mensen hebben een ietwat bottere poststijl.

Ik vind cantates van Bach prachtig.

Laat ze maar beginnen met boren.

Ik ben christen.

Wie zich van zijn stuk laat brengen door sceptische reacties van anderen, is zichzelf niet of onvoldoende meester.
Oud 16-08-2003, 22:55
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
GeritoDM schreef op 16-08-2003 @ 11:44:

1) Dat neemt niet weg dat er vaak zeer minachtend wordt gereageerd (door bepaalde personen weliswaar, niet iedereen) als je ook maar over de Bijbel begint.
2) Tuurlijk, ik snap ook wel dat je weleens gek wordt van al die opdringerige christenen, maar dan mag je nog wel serieus blijven doen. Dat is nog geen excuus om op elke christen maar minachtend te reageren en niet eens echt in discussie te gaan.
3) Dat is echt zeer frustrerend; net als dat het zeer frustrerend is als je met iemand discussieert die alleen kan zeggen: "Het is waar want het staat in de Bijbel." is het frusterend als iemand alleen maar aankomt met: "Komop zeg, het christendom is toch allang achterhaald...". Ik hoop dat mijn punt een beetje duidelijk is zo.
1) Dat zullen dan wel kinderen zijn van ouders die de breuk met hun geloof nog niet hebben verwerkt.
2) Je wordt ook gek van opdringerige joden, opdringerige moslims, opdringerige reclamemensen enz.
3) De Bijbel kan referentiepunt zijn. Dat is iets anders dan (rationele) waarheid claimen.
Oud 16-08-2003, 22:59
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-08-2003 @ 20:40:
1) Als mensen zo denken, hun mening daarover willen zeggen, maar geen zin hebben in discussie, dan moet die mogelijkheid er zijn. Wie ben jij om te zeggen dat die personen dat niet mogen doen?
2) Soms is er een druppel die de emmer doet overlopen en dan krijg je nou eenmaal generalisatie (kortaf tegen alles dat met christendom te maken heeft)
3) anti-christenen zijn (mijns inziens) evengoed toegestaan als christenen. Totaal geen sprake van discriminatie o.i.d. (voordat iemand weer met het woord discriminatie aankomt )
4) Ik weet niet hoe het hier op het forum is, maar: er wordt idd vaak door christenen te puur op de bijbel vertrouwd en dat merk je te goed in discussies. Irritant dus.
5) maaarja ik ga gewoon geen geloofsdiscussies aan. Schiet niet op, mensen zijn te volhardend en luisteren niet/ nauwelijks, als het om zulke discussies gaat.
1) Wie ben jij om zelf nauwelijks na te denken en een ander zo af te branden?
2) Je generaliseert zelf ook nogal.
3) Ok.
4) De Bijbel is een richtsnoer. En een richtsnoer is nog altijd beter dan geen richtsnoer. Echt waar.
5) Zwaktebod.
Oud 17-08-2003, 08:57
poesiefox
poesiefox is offline
Ik discrimineer helemaal niet, ik heb een pokkehekel aan ALLE georganiseerde, ongeorganiseerde en zelfs hoogstpersoonlijk uitgevogelde geloven en geloofjes.

Waarom? Omdat ze menen de wijsheid in pacht te hebben, De Waarheid ontdekt te hebben, en zelf dus op de Enig echte Juiste Manier bezig zijn.

Dat geeft hen het schijnbaar recht om alle anderen, die zich in hun ogen nog immer deerlijk vergissen en als een stakker in het duister tasten, van hun Grote Ontdekking kond' te doen. En indien niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.

BEKERINGSDRANG, noemen ze dat, en ik word daar persoonlijk ontzettend giftig van.

Een gewone theologische discussie, daar geniet ik als atheist tot in de kist van als niets anders. Maar dan wel graag een echte dicussie die het welles-nietes niveau ontstijgt, gebaseerd is op argumenten, en feiten. Met bronvermelding, indien mogelijk. Op zeg maar een wetenschappelijk niveau.

En dat is nou precies waar het aan schort: het enige argument is dat Het in de bijbel staat en DUS waar is, want God heeft de Bijbel geschreven en God is onfeilbaar, want dat staat namelijk in de bijbel. Dat noemen ze nou een cirkelredenering, en dat is een non-valide argument.

Ik vind dat er een permban moet komen voor ieder Gristenpuppie wat mij ( of wie dan ook) gaat vertellen dat ik in de hel terechtkom. want dat is toch wel de allerergste vorm van flamen die er maar is.

En verder, lieve Gristenen: jullie mogen wel discussieren, maar niet bekeren. Denk je dat je dat kunt?
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 17-08-2003, 09:53
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 17-08-2003 @ 09:57:
1) Ik discrimineer helemaal niet, ik heb een pokkehekel aan ALLE georganiseerde, ongeorganiseerde en zelfs hoogstpersoonlijk uitgevogelde geloven en geloofjes.

2) Waarom? Omdat ze menen de wijsheid in pacht te hebben, De Waarheid ontdekt te hebben, en zelf dus op de Enig echte Juiste Manier bezig zijn.

3) Dat geeft hen het schijnbaar recht om alle anderen, die zich in hun ogen nog immer deerlijk vergissen en als een stakker in het duister tasten, van hun Grote Ontdekking kond' te doen. En indien niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.

4) BEKERINGSDRANG, noemen ze dat, en ik word daar persoonlijk ontzettend giftig van.

5) Een gewone theologische discussie, daar geniet ik als atheist tot in de kist van als niets anders. Maar dan wel graag een echte dicussie die het welles-nietes niveau ontstijgt, gebaseerd is op argumenten, en feiten. Met bronvermelding, indien mogelijk. Op zeg maar een wetenschappelijk niveau.

6) En dat is nou precies waar het aan schort: het enige argument is dat Het in de bijbel staat en DUS waar is, want God heeft de Bijbel geschreven en God is onfeilbaar, want dat staat namelijk in de bijbel. Dat noemen ze nou een cirkelredenering, en dat is een non-valide argument.

7) Ik vind dat er een permban moet komen voor ieder Gristenpuppie wat mij ( of wie dan ook) gaat vertellen dat ik in de hel terechtkom. want dat is toch wel de allerergste vorm van flamen die er maar is.

8) En verder, lieve Gristenen: jullie mogen wel discussieren, maar niet bekeren. Denk je dat je dat kunt?
1) Blub. Je snapt zelf ook wel dat ik hier niets over ga zeggen... *hier moet een roloog staan*
2) Dat denk jij ook. Iig dat het voor jou de waarheid is. Je gelooft toch altijd iets waarvan je denkt dat het waar is? Totdat je er achterkomt dat het niet (helemaal) waar is. Dus je bent op zoek naar de waarheid. En als je er achter zou komen dat er één echte waarheid bestaat die voor iedereen geldt, dan zou het egoistisch zijn als je die niet aan mensen probeert duidelijk te maken.
3) Ik ga altijd uit van wat Paulus gezegd heeft: als je langs de deuren gaat met het evangelie, en diegene doet de deur voor je neus dicht, steek dan niet je voet tussen de deur; diegene heeft al zijn eigen lot gekozen, en dat moet je respecteren.
Iedereen die dat niet doet is mijn ogen ontzettend vervelend bezig en als ik diegene ken, zal ik hem of haar erop wijzen dat hij of zij ontzettend vervelend bezig is. En als het een christen betreft, wijs ik op die tekst van Paulus.
4) Ik word weleens ontzettend giftig van mensen die alleen maar kunnen kotsen op 'de christenen', 'de moslims', 'de wicca's' enz. en geen respect hebben voor wie dan ook.
5) Theologische en natuurwetenschappelijke (die twee gebieden snijden elkaar nogal eens) discussies, daar geniet ik ook erg van. Zolang men elkaar een beetje blijft respecteren en niet bij voorbaat een stelling inneemt: die gelooft, dus die kan alleen maar onzin blaten, of: dat is een heiden, een zondaar, dus ik moet hem of haar duidelijk maken dat-ie zal branden in de hel.
Tja, wetenschappelijk niveau. Op dat niveau zou ik altijd wel willen discussieren, maar vaak komt daar niet zoveel van terecht, omdat je eerst allerlei onzinnige vooroordelen van bekrompen mensen moet behandelen, voordat je aan het discussieren toekomt. Toch wel jammer ergens.
6) Tja, als je zo gaat beginnen ken ik er ook wel een: de Bijbel is allang achterhaald en de evolutietheorie is allang bewezen, dus STFU! (Let op het oxymoron.) En die cirkelredenering, het komt maar niet op in 'jullie' hoofden dat er wel eens meer achter kan zitten. Dat het ook wel eens een dubbele, tweerichtingsredenering is: als de Bijbel waar is, bestaat God, want dat staat er in. Als God bestaat, is de Bijbel waar, want Hij heeft gezegd dat dat Zijn woord is, en wat daarin staat waar is. Dát is de redenering die ik dan gebruik, en die dus helemaal niet in cirkeltje rondgaat. Maar goed, daar gaat deze discussie niet over. PM maar als je het niet snapt/mee eens bent.
7)Ik vind dat er een permban moet komen voor iedereen die het niet op kan brengen ook maar een beetje respect voor zijn of haar discussie'tegenstander'. Dat ruimt flink op.
8) Ja hoor, mama. Kunt u ook luisteren naar ons en onbevooroordeeld discussieren? Anders sijn we so sielig...
__________________
...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom hebben sommige Christenen toch zo'n hekel aan accupuntuur enzo?
KMBA
149 29-06-2005 08:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Christenen moeten meebetalen aan abortus.
Verwijderd
135 15-12-2004 20:00
Levensbeschouwing & Filosofie fanatieke christenen
Beware
130 13-07-2004 10:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Moslims, christenen strijden weer na vredesakkoord 2003
Hydraul!C FunK
3 26-04-2004 19:46
Levensbeschouwing & Filosofie wat de meeste christenen niet weten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vervreemd
7 26-11-2002 20:08
Levensbeschouwing & Filosofie Aan de Christenen!
Mujahideen
56 06-03-2002 09:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.