Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2004, 16:12
Spray rebel
Avatar van Spray rebel
Spray rebel is offline
Ik vind het allemaal zo onduidelijk "geslachtsziekten "... Ik snap er eigenlijk niks meer van.. Bij beffen kan je herpes krijgen, maar wanneer heb je nou de kans op herpes en hoe hoog is die kans dan als bijvoorbeeld die persoon het met één iemand heeft gedaan? Herpes schijnt in je bloed te zitten en is net als een koortslip, dus hoe loop je het nou eigenlijk op? Nog zoiets, aids , overdraagbaar van de één naar de ander persoon, zo onduidelijk als het maar zijn kan. Voorbeeld: ik doe het met 2 personen, persoon A en B , A heeft het nog nooit gedaan eerst keer en ik ga vrijen zonder condooms, ikzelf heb het dan ook nog nooit zonder condooms gedaan, na een paar maanden is het uit met persoon A en ik ga naar persoon B , na enkele maanden veilig vrijen besluiten we beide zonder condoom te gaan, persoon B heeft het ook al met een ander vriendje gedaan, dus ik en persoon B hebben het beide onveilig gedaan, wat is de kans dan op aids , ik snap het gewoon niet..

Ja sorry het verhaal is misschien ietwat onduidelijk maar ik hoop dat jullie het snappen, tis allemaal zo onduidelijk voor mij..

Kus...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 16:23
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
L&g
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 20:45
Verwijderd
herpes is een virus-infectie, en je loopt het op doordat een virus jouw lichaam binnen komt. Daarvoor moet het eerst uit het lichaam van de ander; dit gaat het makkelijkst in een cel of in wat pus of speeksel. Als iemand anders een herpes-blaasje heeft, dan kan dat pus bevatten en daardoor een virusje aan jou geven. Als je bloed krijgt van iemand met herpes, dan bevat dit cellen en zodoende kan het virus ook in jouw lichaam komen. Het herpesvirus overleeft niet in speeksel, sommige virussen doen dan wel en andere niet.

En je tweede vraag snap ik niet helemaal. Je hebt seks met twee mensen die allebei niet hiv-positief zijn, en dan heb je seks met iemand anders waarvan je niet weet of diegene hiv-positief heeft, en wat dan de kans is dat jij hiv-positief wordt...? Dat ligt een beetje aan het seksuele verleden van die laatste persoon, lijkt mij...

In ieder geval is aids ook een virus-ziekte, en dan eentje waarvan het virus alleen in een cel van lichaam naar lichaam kan gaan, zoals een bloedcel of een spermacel. Bij iemand die besmet is, zit natuurlijk niet in alle cellen het virus (tegen die tijd ben je al lang dood, maar dan is het virus ook al dood).
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 20:49
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Je kunt iig niet zeggen wat de kans is dat je een soa krijgt als je onveilige seks met iemand hebt.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 15:19
HoloDoc
Avatar van HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Spray rebel schreef op 04-06-2004 @ 17:12 :
Ik vind het allemaal zo onduidelijk "geslachtsziekten "... Ik snap er eigenlijk niks meer van.. Bij beffen kan je herpes krijgen, maar wanneer heb je nou de kans op herpes en hoe hoog is die kans dan als bijvoorbeeld die persoon het met één iemand heeft gedaan? Herpes schijnt in je bloed te zitten en is net als een koortslip, dus hoe loop je het nou eigenlijk op? Nog zoiets, aids , overdraagbaar van de één naar de ander persoon, zo onduidelijk als het maar zijn kan. Voorbeeld: ik doe het met 2 personen, persoon A en B , A heeft het nog nooit gedaan eerst keer en ik ga vrijen zonder condooms, ikzelf heb het dan ook nog nooit zonder condooms gedaan, na een paar maanden is het uit met persoon A en ik ga naar persoon B , na enkele maanden veilig vrijen besluiten we beide zonder condoom te gaan, persoon B heeft het ook al met een ander vriendje gedaan, dus ik en persoon B hebben het beide onveilig gedaan, wat is de kans dan op aids , ik snap het gewoon niet..

Ja sorry het verhaal is misschien ietwat onduidelijk maar ik hoop dat jullie het snappen, tis allemaal zo onduidelijk voor mij..

Kus...


nou voor alle duidelijkheid , er zijn 2 namen voor 2 overlappende groepen ziektes

Geslachtsziekten,
waarbij in 1e instantie je geslachtsorganen geinfecteerd raken


Soa's ( sexueel Overdraagbare Aandoeningen )
ziektes die via geslachts verkeer kunnen worden over gedragen



Aids en Hepatitis zijn bv wel SOA's maar geen geslachtsziekten


hoe groot de kans is om wat op te lopen is nooit met zekerheid te zeggen dus VRIJ NOOIT ONVEILIG

of laat beide een volledige test doen bij je huisarts, maar dan moet je wel heel zeker weten dat je allebei niet vreeemd gaat.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 15:47
Spray rebel
Avatar van Spray rebel
Spray rebel is offline
Dat weten we zeker en dat gaan we waarschijnlijk ook wel doen, maar ik wil sowieso nog wel veilig vrijen, maar gister heb ik haar bijvoorbeeld weer gebeft, en elke keer hoe gek het ook klink doe ik het niet met plezier, gewoon omdat ik bang ben dat ik er iets van krijg.. Klinkt dit raar?! Zijzelf heeft het 3x veilig gevreeen met één andere jongen en ik weet het gewoon niet, ben er best bang voor en vind het zo onduidelijk.. Maar herpes kon je toch ook zien als iemand bijvoorbeeld vaak last had van koortslippen enz, daar kwam het toch door..?! Maar we vrijen sowieso veilig, maar alleen het beffen/pijpen niet, maar hoe hoog achten jullie de kans, nou ja dat mag ik niet zegen want dat is onmogelijk, maar iig ik heb nog nooit gevreeën en zij 3 keer met iemand anders veilig, dan is de kans toch niet groot als ik haar bef dat herpes of weet ik veel wat krijg of?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 19:27
Verwijderd
nouja, er is herpes-op-je-geslachtsdeel en herpes-op-je-mond, dat laatste is een koortslip, en herpes-op-je-mond kun je ook door zoenen met iemand die het heeft krijgen, en als je een beetje pech hebt kan herpes-op-je-mond naar iemands geslachtsdeel gaan, waardoor daar koortsblaasjes komen. Maar dat kan alleen op het moment dat er een blaasje op je mond zit.

Als jij eerder maagd was en zij alleen veilige sex heeft gehad, dan is er helemaal geen kans op HIV
(je kunt wel het virus krijgen doordat je moeder besmet was terwijl ze zwanger was van jou... maar dat zou je dan wel weten)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 19:57
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Wat ik wilde vragen: volgens mijn huisarts kun je herpes maar op een plek krijgen (ik heb het nu over type 1). Dus als je die op je lip hebt, kun je m niet op je geslachtsdelen krijgen en andersom. Is dat waar?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 07:44
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
snoopy schreef op 05-06-2004 @ 20:57 :
Wat ik wilde vragen: volgens mijn huisarts kun je herpes maar op een plek krijgen (ik heb het nu over type 1). Dus als je die op je lip hebt, kun je m niet op je geslachtsdelen krijgen en andersom. Is dat waar?
Ik wil het echt graag weten...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 17:40
Spray rebel
Avatar van Spray rebel
Spray rebel is offline
..*kijkend naar bovenstaande vraag*

Kom op mensen, iemand kan daar toch wel antwoord op geven..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 18:42
tessa24
tessa24 is offline
Nou toevallig, heeft een vriendin van me het vorige week gehoord van de huisarts. Ze dacht dat ze een schimmelinfectie had..maar niet dus. Nu had haar vriend idd een koortslip en de dokter zei dat het hoogstwaarschijnlijkzo over is gedragen (aangezien hij niks had aan z'n..je weet wel heeft en zij niet vreemd is gegaan) ...Nu ik dit hoorde kijk ik wel 10 keer uit voor iemand met een koortslip.ik mocht het natuurlijk tegen niemand vertellen maar ach jullie kennen d'r toch allemaal niet . groetjes
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 20:05
shut*up
shut*up is offline
Citaat:
tessa24 schreef op 07-06-2004 @ 19:42 :
Nou toevallig, heeft een vriendin van me het vorige week gehoord van de huisarts. Ze dacht dat ze een schimmelinfectie had..maar niet dus. Nu had haar vriend idd een koortslip en de dokter zei dat het hoogstwaarschijnlijkzo over is gedragen (aangezien hij niks had aan z'n..je weet wel heeft en zij niet vreemd is gegaan) ...Nu ik dit hoorde kijk ik wel 10 keer uit voor iemand met een koortslip.ik mocht het natuurlijk tegen niemand vertellen maar ach jullie kennen d'r toch allemaal niet . groetjes
Geloof niet dat Snoopy dat helemaal bedoelde ( niet dat dat geeft natuurlijk )..
Snoopy, ik heb me dat ook lang afgevraagd, aangezien als het zo zou zijn er dus ook kans op zelfbesmetting bestaat, en ik af en toe een koortslip heb en het wel graag daarbij wilde houden... Je dokter heeft niet helemaal gelijk, in die zin, de kans is heel klein dat je type 1 zowel op je mond krijgt als op je geslachtsdelen, maar niet zo klein dat de kans te verwaarlozen is... Je hebt wel een bepaald afweersysteem tegen type 1 op je geslachtsdeel als je al een koortslip hebt en andersom, maar volgens mij bestaat er toch een geringe kans... Toch beetje uitkijken dus..!
__________________
zo, ik heb een sig
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 10:59
tessa24
tessa24 is offline
oeps sorry dan,
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Willen jullie deze Seksenquete invulle?
Suga~Suga
258 17-10-2005 20:22
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.