Oud 20-07-2006, 12:34
Verwijderd
De vorige:
http://forum.scholieren.com/showthre...=&pagenumber=1

Meld hier:
Wanneer je begonnen bent/wanneer je gaat beginnen met rijles.
Wanneer je examen hebt.
Wanneer en of je geslaagd bent.
Hoeveel lessen je hebt gehad.

Hier kun je natuurlijk ook terecht voor alle interessante dingen die je meemaakt tijdens je rijlessen en hoe je vorderringen zijn.
Advertentie
Oud 20-07-2006, 12:39
Verwijderd
Vorige rijles (de 10e) reed ik de spiegel eruit bij het achteruit inparkeren gelukkig kon hij er weer ingezet worden en was er niks echt beschadigd, ultieme schaamte. Verder gaat het best goed
Oud 20-07-2006, 12:55
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Katje schreef op 20-07-2006 @ 12:39 :
Vorige rijles (de 10e) reed ik de spiegel eruit bij het achteruit inparkeren gelukkig kon hij er weer ingezet worden en was er niks echt beschadigd, ultieme schaamte. Verder gaat het best goed
Volgens mij heeft je instructeur dan meer om zich voor te schamen .
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Oud 20-07-2006, 14:29
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 20-07-2006 @ 12:55 :
Volgens mij heeft je instructeur dan meer om zich voor te schamen .
Ja inderdaad. Jij rijdt om te leren, hij/zij niet meer.

Ik ben sinds kort echt anti-autorijden. Ik vind het gewoon niet meer leuk. Al die auto's die niet doen wat ze moeten doen, de weg zoeken, stoplichten die nooit op rood staan, maar net als jij er 2x achter elkaar langs moet wel. En dan heb ik het nog niets eens over parkeren.

Ik ga toch liever met de trein. Soms heb je vertraging, maar file heb je ook.

Zou dit iets tijdelijks zijn, of? Toen ik net m'n rijbewijs had wilde ik overal wel naar toe rijden, altijd. Maar nu dus echt niet meer!
__________________
Oud 20-07-2006, 15:39
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Miracle schreef op 20-07-2006 @ 14:29 :
Ja inderdaad. Jij rijdt om te leren, hij/zij niet meer.

Ik ben sinds kort echt anti-autorijden. Ik vind het gewoon niet meer leuk. Al die auto's die niet doen wat ze moeten doen, de weg zoeken, stoplichten die nooit op rood staan, maar net als jij er 2x achter elkaar langs moet wel. En dan heb ik het nog niets eens over parkeren.

Ik ga toch liever met de trein. Soms heb je vertraging, maar file heb je ook.

Zou dit iets tijdelijks zijn, of? Toen ik net m'n rijbewijs had wilde ik overal wel naar toe rijden, altijd. Maar nu dus echt niet meer!
Ik hoor het van meer vrienden en vriendinnen die het de eerste maanden geweldig vonden maar het later niet bijzonder meer vonden en uiteindelijk weer eens de fiets pakten e.d. Ikzelf vind autorijden nog steeds erg leuk

Als je op tijd van huis gaat erger je je misschien minder aan op rood staande stoplichten, open bruggen en zo? Pak een lekkere cd en enjoy your ride
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 20-07-2006, 15:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Als het goed is ga ik binnekort eindelijk eens beginnen
Eerst een goede rijschool vinden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 20-07-2006, 15:58
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 20-07-2006 @ 14:29 :

Zou dit iets tijdelijks zijn, of? Toen ik net m'n rijbewijs had wilde ik overal wel naar toe rijden, altijd. Maar nu dus echt niet meer!
Nou ja, het went natuurlijk, da's logisch. Maar door helemaal niet meer te rijden zou het erger worden, terwijl door toch af en toe te rijden t wel weer leuk wordt.

en de ene persoon vindt autorijden nou eenmaal leuker dan de ander.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 20-07-2006, 18:29
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 20-07-2006 @ 15:39 :
Ik hoor het van meer vrienden en vriendinnen die het de eerste maanden geweldig vonden maar het later niet bijzonder meer vonden en uiteindelijk weer eens de fiets pakten e.d. Ikzelf vind autorijden nog steeds erg leuk

Als je op tijd van huis gaat erger je je misschien minder aan op rood staande stoplichten, open bruggen en zo? Pak een lekkere cd en enjoy your ride
Ik fiets/trein altijd, alleen als het écht handig is en niet anders kan ga ik met de auto. Maar met dit warme weer is dat gewoon niet leuk. Stadritjes al helemaal niet. We hebben wel airco, maar je stapt toch in een stikhete auto. Meestal vergeet ik de zonneschermen er voor te doen en is het stuur en de pook te heet om vast te houden. Ook blaast de airco in het begin zo hard dat je de motor nauwelijks meer hoort.

Maar goed, vandaag vond ik het wel weer even leuk, inderdaad omdat ik geen haast had.
__________________
Oud 20-07-2006, 20:14
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Miracle schreef op 20-07-2006 @ 14:29 :


Zou dit iets tijdelijks zijn, of? Toen ik net m'n rijbewijs had wilde ik overal wel naar toe rijden, altijd. Maar nu dus echt niet meer!
ow.. ik heb er geen probleem mee. De lol is er wel een beetje af, maar ik hou gwn van het comfort en dat je snel ergens bent. Ik zing altijd keihard mee met de radie enzo als ik alleen ben... vind t wel leuk om in mn eentje te rijden. Dat vind ik leuker dan met mensen erbij

het lijstje:
Wanneer je begonnen bent/wanneer je gaat beginnen met rijles.
begin september 2005

Wanneer je examen hebt.
16 januari 2006

Wanneer en of je geslaagd bent.
3 maart 2006 (3e keer)

Hoeveel lessen je hebt gehad.
uhm... een stuk of 37 geloof ik
Oud 21-07-2006, 11:28
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Het gaat echt elke keer beter. Ik wijk alleen nog steeds veel te veel af naar links iedere keer. Das een kwestie van te gespannen het stuur vasthouden. Ik heb volgende week vakantie dus ik kan 3 x 2 uur rijden in een week. Dan zal het vast wel opschieten.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 21-07-2006, 13:39
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Ik heb nu ook 7 rijlessen gehad en voor mn gevoel kan ik het al redelijk. Ik rij vaak iets te hard en heb egeen geduld voor rotondes. Buiten dat zie ik dat hier ook 'oudere' (dwz ouder da 18) mensen beginnen met rijlessen. Mij werd verteld dat ik een van de lateren was met mn 19 jaar
Oud 21-07-2006, 14:02
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Gadje schreef op 21-07-2006 @ 13:39 :
Mij werd verteld dat ik een van de lateren was met mn 19 jaar
Niet iedereen krijgt het van z'n ouders en degene die dat niet krijgen hebben niet altijd 1000+ euro liggen om even een rijbewijs van te halen...
Zijn er zat die pas later beginnen

M'n vader had hem op z'n 23ste gehaald, m'n moeder toen ze 34 of 35 was
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 21-07-2006, 18:31
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gadje schreef op 21-07-2006 @ 13:39 :
Ik heb nu ook 7 rijlessen gehad en voor mn gevoel kan ik het al redelijk. Ik rij vaak iets te hard en heb egeen geduld voor rotondes. Buiten dat zie ik dat hier ook 'oudere' (dwz ouder da 18) mensen beginnen met rijlessen. Mij werd verteld dat ik een van de lateren was met mn 19 jaar
wat een bullshit. 1 op de 4 mensen of zo beginnen op hun 18e al, dan is de helft tussen de 20 en de 30, en de rest is nog ouder.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 21-07-2006, 23:08
Verwijderd
binnekort met me motor beginnen
auto 3 maanden terug ofzo gehaald
Oud 22-07-2006, 00:08
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 20-07-2006 @ 15:39 :
Ik hoor het van meer vrienden en vriendinnen die het de eerste maanden geweldig vonden maar het later niet bijzonder meer vonden en uiteindelijk weer eens de fiets pakten e.d. Ikzelf vind autorijden nog steeds erg leuk

Als je op tijd van huis gaat erger je je misschien minder aan op rood staande stoplichten, open bruggen en zo? Pak een lekkere cd en enjoy your ride
Hangt er natuurlijk vanaf waar je woont.
Ik ben nu 150dkm verder met de auto, en ik vermijd nog steeds zoveel mogelijk het OV. mijn voorkeur blijft toch echt wel de auto.
Oud 22-07-2006, 00:26
Megadeth
Avatar van Megadeth
Megadeth is offline
Ik zou mijn rijbewijs graag in Belgie halen, aangezien het daar een stuk goedkoper is, je zelf ervaring op kan doen (Dus niet kostelijke lessen moet volgen terwijl je net zo goed zelf goed kunt oefenen) etc.

Maar geen idee of dit mag? Ben daar toch veel, dus kan sowieso wel een weekje rijden (Vriendin heeft 20 uur in een week gereden, daarna L gekregen).
__________________
What you put me through, fucking wooptiedoo.
Oud 22-07-2006, 11:13
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 22-07-2006 @ 00:26 :
Ik zou mijn rijbewijs graag in Belgie halen, aangezien het daar een stuk goedkoper is, je zelf ervaring op kan doen (Dus niet kostelijke lessen moet volgen terwijl je net zo goed zelf goed kunt oefenen) etc.

Maar geen idee of dit mag? Ben daar toch veel, dus kan sowieso wel een weekje rijden (Vriendin heeft 20 uur in een week gereden, daarna L gekregen).
MightyMarcel naamzoek
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 22-07-2006, 13:20
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 22-07-2006 @ 00:26 :
Ik zou mijn rijbewijs graag in Belgie halen, aangezien het daar een stuk goedkoper is, je zelf ervaring op kan doen (Dus niet kostelijke lessen moet volgen terwijl je net zo goed zelf goed kunt oefenen) etc.

Maar geen idee of dit mag? Ben daar toch veel, dus kan sowieso wel een weekje rijden (Vriendin heeft 20 uur in een week gereden, daarna L gekregen).
volgens mij mag dat niet. daarnaast, zoek voor de gein maar eens op wat ik vind van de belgische manier van 'leren' 'rijden'.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Ads door Google
Oud 23-07-2006, 00:16
Megadeth
Avatar van Megadeth
Megadeth is offline
Meningen verschillen. Ik zie er voordeel in.

1. Het is stukken goedkoper (Je hoeft immers niet 40 lessen á € 37,50 te betalen.
2. Je kan zoveel oefenen als je wilt, aangezien je gewoon mag rijden met een L aangeplakt

Nu kan je wel zeggen van: "Jaaah, dat is echt slecht.. veel meer ongelukken Belgen rijden slecht blabla", maar als je eens serieus kijkt hoe men daar rijdt valt dat reuze mee.

Ok, je hebt er uiteraard van die rotte appels tussen zitten, zowel jong als oud, maar die heb je in Nederland ook. Van dat stereotype jongeren (Hardcore aan, VW golfje verlaagd, snoeihard rijden en uiteraard de muziek zo hard dat het 20km verderop te horen is). Deze groep verpest het overigens voor de mensen die het voordeel van deze lesmethode inzien en zelf echt ervaring willen opdoen ipv stoer te doen.

Oude mensen rijden vaak supertraag, en zouden ze ook het rijbewijs moeten ontnemen

Zal dus nog wel even zien wat ik doe.. de 1 vind dit, de ander dat, maar als ik naar m'n vriendin kijk die het met 20 uur rijden + 6 maand oefenen gelukt is en nu echt super goed rijdt.. dan ligt het meer aan de persoon dan aan de methode... want als je echt WILT dan is het een stuk beter dan hier standaard lesjes volgen.
__________________
What you put me through, fucking wooptiedoo.
Oud 23-07-2006, 10:40
PV
PV is offline
Citaat:
Dukko schreef op 22-07-2006 @ 00:08 :
Hangt er natuurlijk vanaf waar je woont.
Ik ben nu 150dkm verder met de auto, en ik vermijd nog steeds zoveel mogelijk het OV. mijn voorkeur blijft toch echt wel de auto.
150.000 km? zit je dan constant op de weg oid?
Oud 23-07-2006, 14:46
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 23-07-2006 @ 00:16 :

2. Je kan zoveel oefenen als je wilt, aangezien je gewoon mag rijden met een L aangeplakt


fijn voor andere weggebruikers, 'automobilistje spelen' in het openbaar.

Citaat:

Nu kan je wel zeggen van: "Jaaah, dat is echt slecht.. veel meer ongelukken Belgen rijden slecht blabla", maar als je eens serieus kijkt hoe men daar rijdt valt dat reuze mee.


nee, dat valt niet mee.

Citaat:

Ok, je hebt er uiteraard van die rotte appels tussen zitten, zowel jong als oud, maar die heb je in Nederland ook. Van dat stereotype jongeren (Hardcore aan, VW golfje verlaagd, snoeihard rijden en uiteraard de muziek zo hard dat het 20km verderop te horen is). Deze groep verpest het overigens voor de mensen die het voordeel van deze lesmethode inzien en zelf echt ervaring willen opdoen ipv stoer te doen.


het enige voordeel van deze 'lesmethode' is de lagere kosten voor de burger.

Citaat:

Oude mensen rijden vaak supertraag, en zouden ze ook het rijbewijs moeten ontnemen


wat een bullshit. mensen die zich EN ergeren aan iemand die minder haast heeft EN dan ook nog eens kennelijk niet in durft te halen, hadden ze nooit een rijbewijs mogen geven.

Citaat:

Zal dus nog wel even zien wat ik doe.. de 1 vind dit, de ander dat, maar als ik naar m'n vriendin kijk die het met 20 uur rijden + 6 maand oefenen gelukt is en nu echt super goed rijdt.. dan ligt het meer aan de persoon dan aan de methode... want als je echt WILT dan is het een stuk beter dan hier standaard lesjes volgen.
wat is haar gelukt, een rijbewijs halen en wettelijk gezien mogen rijden, of goed leren deelnemen aan het verkeer ?

de gemiddelde belg raakt helemaal in paniek als er eens iets gebeurd wat ze niet verwachten. de gemiddelde nederlander merkt t verschil niet eens.


het is net zoiets als een taal leren. ja, dat kun je van nature leren. maar je leert t beter als je een goede leraar hebt. sommige mensen zullen tevreden zijn met het halfhartige niveau van een zelfaangeleerde taal, maar mensen die zich echt willen kunnen redden in die taal, zullen naar school moeten.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 23-07-2006, 14:48
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Dukko schreef op 22-07-2006 @ 00:08 :
Hangt er natuurlijk vanaf waar je woont.
Ik ben nu 150dkm verder met de auto, en ik vermijd nog steeds zoveel mogelijk het OV. mijn voorkeur blijft toch echt wel de auto.
een jaar heeft 365 x 24 = 8760 uren.
dat zou dus 150.000 / 8670 = 17 km per uur zijn, gemiddeld.
of elke dag 410 km.
of 12.500 km per maand.

zeker weten dat je je niet vergist ? je bent 19, dus t zal binnen een jaar zijn...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 23-07-2006, 16:49
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
En als je nou eens in Beglië gaat oefenen tussen je rijlessen door? Dat zou dan toch ook voordelig moeten zijn, al heb je dan natuurlijk wel een andere auto.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Oud 23-07-2006, 20:58
Megadeth
Avatar van Megadeth
Megadeth is offline
Denk niet dat dat mag zonder een L. Je kan geen lessen nemen als Nederlander, je moet persé Belg zijn ofzo. Achja.
__________________
What you put me through, fucking wooptiedoo.
Oud 23-07-2006, 21:00
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 23-07-2006 @ 20:58 :
Denk niet dat dat mag zonder een L. Je kan geen lessen nemen als Nederlander, je moet persé Belg zijn ofzo. Achja.
andersom ook; je mag als belg niet in nederland zomaar rijlessen nemen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Advertentie
Oud 23-07-2006, 23:20
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-07-2006 @ 14:46 :




wat een bullshit. mensen die zich EN ergeren aan iemand die minder haast heeft EN dan ook nog eens kennelijk niet in durft te halen, hadden ze nooit een rijbewijs mogen geven.





[/B]
oh, maar ik snap wel een beetje wat ze bedoelt hoor... Je hebt ook van die beverige oude mensjes die 70 rijden op een snelweg waar je 120 mag. Als ik daar dan 120 rij is dat.... gevaarlijk. Toch? dat heeft verder nix met haast te maken ofzo...
Oud 24-07-2006, 13:14
Verwijderd
Keren op de weg
Oud 24-07-2006, 13:30
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 24-07-2006 @ 13:14 :
Keren op de weg
Voordeel van rijlessen in belgie is dat ze daar veel meer speciale verrichtingen leren. Keren op de snelweg enzo...
Oud 24-07-2006, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 24-07-2006 @ 13:30 :
Voordeel van rijlessen in belgie is dat ze daar veel meer speciale verrichtingen leren. Keren op de snelweg enzo...
keren op de snelweg
Oud 24-07-2006, 13:31
Verwijderd
Citaat:
***ailá*** schreef op 23-07-2006 @ 23:20 :
oh, maar ik snap wel een beetje wat ze bedoelt hoor... Je hebt ook van die beverige oude mensjes die 70 rijden op een snelweg waar je 120 mag. Als ik daar dan 120 rij is dat.... gevaarlijk. Toch? dat heeft verder nix met haast te maken ofzo...
Dan haal je ze toch in?
Het is veel gevaarlijker wanneer mensen geen of onvoldoende snelheid maken tijdens het invoegen.
Vaak zat gehad dat ik klemzat tussen een stoet vrachtwagens omdat de persoon voor mij geen snelheid durfde te maken en met 70/80 ging invoegen...
Oud 24-07-2006, 15:38
lovenasty
lovenasty is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-07-2006 @ 21:00 :
andersom ook; je mag als belg niet in nederland zomaar rijlessen nemen.
Het heeft niks met nationaliteit te maken, het gaat erom waar je woont. Als je in Nederland woont mag je alleen in Nederland rijlessen volgen. En omgekeert: als je in Belgie woont mag je alleen in Belgie rijlessen volgen.
__________________
..::Life goes on, and it only make me stronger::..
Oud 25-07-2006, 00:10
lisanne_tje
Avatar van lisanne_tje
lisanne_tje is offline
ik ben ook sinds kort begonnen met rijles... ben 10 juli begonnen en heb er 7 uur lessen opzitten... morgen moet ik weer rijden... en woensdag moet ik voor de 2e keer naar theorie
Oud 25-07-2006, 09:55
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
lovenasty schreef op 24-07-2006 @ 15:38 :
Het heeft niks met nationaliteit te maken, het gaat erom waar je woont. Als je in Nederland woont mag je alleen in Nederland rijlessen volgen. En omgekeert: als je in Belgie woont mag je alleen in Belgie rijlessen volgen.
je kan hier wonen wat je wilt, maar je moet jezelf kunnen identificeren. als nederlander, that is.

in sommige gevallen volstaat een verblijfsvergunning, maar het is niet zo dat je automatisch hier een examen mag afnemen als je hier woont.

andersom mag een belg die in nederland woont, wel in belgie examen doen. (en andersom ook, een nederlander die in belgie woont mag hier examen doen, zolang hij/zij de nederlandse nationaliteit heeft behouden).

geen vetgedrukte letters gebruiken zonder 100% te weten waar je over lult, alsjeblieft.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 25-07-2006, 10:54
lovenasty
lovenasty is offline
Ik weet waarover ik het heb.

Je kunt alleen examen in een ander Europees land afleggen als je er ook daadwerkelijk woonachtig bent (ingeschreven staat). Je nationaliteit maakt daarbij niets uit.

Met andere woorden:
- Als Belg kun je in Nederland je examen doen als je in Nederland woont.
- Als Nederlander kun je in België examen doen als je in België woont.
__________________
..::Life goes on, and it only make me stronger::..
Oud 25-07-2006, 16:44
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik ben net geslaagd voor m'n rijexamen

5 keer gezakt, theorie in 1 keer gehaald. De kosten en het aantal rijlessen heb ik heel diep weggestopt, het is namelijk veel en het maakt nu toch niet meer uit
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 25-07-2006, 17:11
Verwijderd
Gefeliciteerd!
Ads door Google
Oud 25-07-2006, 21:29
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 24-07-2006 @ 13:31 :
Dan haal je ze toch in?
tuurlijk haal ik ze in. Maar dat gaat wat lastiger als ze links blijven rijden. Wat ik pasgeleden nog meemaakte. Dat vind ik gewoon heel vervelend
Oud 25-07-2006, 21:38
Verwijderd
Hoe komen die mensen überhaupt met 70 op de linkerbaan terecht?
Oud 25-07-2006, 22:40
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Dit heeft met het rijbewijs halen te maken dus ik post het hier maar.

Ik ben nu bezig met leren voor m'n theorie. Nou ben ik nooit echt een grote ster geweest in het leren van dingen die voorgekauwd in de meest gare taal staan in een boek dus wil ik jullie hierbij om hulp vragen.

Wat vinden jullie de beste manier om je theorie te leren?

Eerst het boek helemaal doorlezen en daarna examens maken (die bij het boek zitten wat overigens van de ANWB is (ik doe ergens anders m'n praktijklessen ^^ maar dat boeit verder niet), of eerst een aantal examens doorwerken en daarna het boek gaan doorspitten op wat je nog niet beheerst?

Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 26-07-2006, 02:36
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
gewoon proef examens maken, wat je kent ken je en wat je fout hebt gedaan nog eens in kijken, zo deed ik het
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 26-07-2006, 09:18
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb eerst het boek doorgelezen en daarna oefenexamens, op internet staan er ook veel, niet gratis meestal, maar dat heb ik er dan wel voor over.
Ik vond deze volgorde wel fijn, je hebt een beetje achtergrondkennis omdat je het boek hebt doorgelezen en de rest leer je uit de examens. Je kan natuurlijk altijd nog even iets opzoeken. Kijk wel even goed naar die echte feitjes, hoe hoog, lang en zwaar lading mag zijn bijvoorbeeld.


Ik zit nu in een rijlesloze periode. 2x gezakt dus en ik moet nu in een andere stad verder, maar de 'drive' is gewoon letterlijk even weg. Ook omdat ik niet goed weet wanneer ik zou kunnen rijden. Ik wilde in Zwolle verder gaan lessen (na een jaar in Groningen gelest te hebben) maar ik ga in Amsterdam studeren. Is het echt zo moeilijk om in Amsterdam te gaan lessen? Iedereen waarschuwt er altijd voor. Maar rijden kan ik wel, alleen m'n anticipatie is nog niet goed. Iemand ervaring met in Amsterdam lessen?
Oud 26-07-2006, 09:39
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
wammus schreef op 25-07-2006 @ 22:40 :
Dit heeft met het rijbewijs halen te maken dus ik post het hier maar.

Ik ben nu bezig met leren voor m'n theorie. Nou ben ik nooit echt een grote ster geweest in het leren van dingen die voorgekauwd in de meest gare taal staan in een boek dus wil ik jullie hierbij om hulp vragen.

Wat vinden jullie de beste manier om je theorie te leren?

Eerst het boek helemaal doorlezen en daarna examens maken (die bij het boek zitten wat overigens van de ANWB is (ik doe ergens anders m'n praktijklessen ^^ maar dat boeit verder niet), of eerst een aantal examens doorwerken en daarna het boek gaan doorspitten op wat je nog niet beheerst?

Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Ik heb een paar theorielessen gehad, die man bracht het met zoveel humor en overgave dat het bleef hangen en ik het boek uberhaupt niet meer nodig had Idee miss?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 26-07-2006, 09:48
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik heb mijn theorieboek twee keer doorgelezen. 1 keer thuis, elke avond een paar bladzijden en 1 keer op vakantie en toen vrij vlot achter elkaar. Daarna heb ik alle oefenvragen gemaakt uit het oefenboek.

Voor het examen heb ik op de computer geoefend met oefenvragen. Daar was ik meestal gezakt, in het echt gelukkig niet.
__________________
Oud 26-07-2006, 14:20
Nyawa
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 26-07-2006 @ 09:18 :
(na een jaar in Groningen gelest te hebben)
Bij welke rijschool les je en zou je die aanraden? Ik word namelijk binnenkort 18, ga in Groningen studeren en wil daar dan ook gaan lessen, dus ik ben wat op zoek naar ervaringen omdat ik geen idee heb welke rijschool goed is en welke niet.
Oud 26-07-2006, 15:01
lovenasty
lovenasty is offline
nog anderhalf uur en dan heb ik theorie examen

ik heb 2 keer het boekje doorgelezen, en de 2de keer belangrijke dingen opgeshreven, getallen licht etc.
En daarna heb ik 1450 vragen gemaakt, deze vragen gingen met hoofdstuk. En verder nog veel gratis proefexamens op internet gemaakt.
__________________
..::Life goes on, and it only make me stronger::..
Oud 26-07-2006, 15:47
le Y
le Y is offline
Citaat:
MTpower schreef op 20-07-2006 @ 15:52 :
Als het goed is ga ik binnekort eindelijk eens beginnen
Eerst een goede rijschool vinden
ga is informeren bij dek
Oud 26-07-2006, 16:07
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
le Y schreef op 26-07-2006 @ 15:47 :
ga is informeren bij dek
Daar heb ik veel goede verhalen over gehoord inderdaad
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 26-07-2006, 17:54
lovenasty
lovenasty is offline
Toennet theorie gehaald 1ste keer!
Zoals ik een aantal post geleden al heb gezegd:

tip: veel oefeningen maken!

Succes
__________________
..::Life goes on, and it only make me stronger::..
Oud 26-07-2006, 19:18
le Y
le Y is offline
Citaat:
MTpower schreef op 26-07-2006 @ 16:07 :
Daar heb ik veel goede verhalen over gehoord inderdaad
als je er gaat lessen, vraag of je bij inge mag, die is relaxed
Oud 26-07-2006, 22:39
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 26-07-2006 @ 09:18 :
Ik heb eerst het boek doorgelezen en daarna oefenexamens, op internet staan er ook veel, niet gratis meestal, maar dat heb ik er dan wel voor over.
Ik vond deze volgorde wel fijn, je hebt een beetje achtergrondkennis omdat je het boek hebt doorgelezen en de rest leer je uit de examens. Je kan natuurlijk altijd nog even iets opzoeken. Kijk wel even goed naar die echte feitjes, hoe hoog, lang en zwaar lading mag zijn bijvoorbeeld.


Ik zit nu in een rijlesloze periode. 2x gezakt dus en ik moet nu in een andere stad verder, maar de 'drive' is gewoon letterlijk even weg. Ook omdat ik niet goed weet wanneer ik zou kunnen rijden. Ik wilde in Zwolle verder gaan lessen (na een jaar in Groningen gelest te hebben) maar ik ga in Amsterdam studeren. Is het echt zo moeilijk om in Amsterdam te gaan lessen? Iedereen waarschuwt er altijd voor. Maar rijden kan ik wel, alleen m'n anticipatie is nog niet goed. Iemand ervaring met in Amsterdam lessen?
Ik ben erg vaak gezakt (5x!) en moest daardoor naar een examen-instantie die in een andere plaats zat (BNOR). Ik zat oorspronkelijk in Rijswijk (ligt in omgeving Den Haag). Daarna ging ik naar Delft en ben ik weer gezakt, maar daar kreeg ik nog veel dezelfde routes. Toen ging ik naar Wassenaar en kreeg ik zelfs tijdens het examen gebieden waar ik nog nooit had gereden. De meeste gebieden had ik maar 1 of 2 keer eerder gereden. Maar ik ben daar wel geslaagd. Het hoeft dus geen verschil te maken. Wat ik persoonlijk merkte is dat ik erg veel leerde van m'n lessen in Wassenaar/Den Haag/Scheveningen. In deze plaatsen kon m'n laatste rij-examen plaatsvinden. Als je in een onbekend gebied rijdt leer je pas echt goed kijken. Dit kan dus ook ontzettend in je voordeel werken.

Maar over Amsterdam kan ik dus helaas niets zeggen
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.