Oud 21-09-2009, 20:59
TFS!
TFS! is offline
Het valt me de laatste tijd op dat er bij mij op school veel meisjes een relatie hebben met een oudere jongen, soms met een jaar of 8 verschil. Wat vinden jullie van dit soort dingen? TS start: Ik zelf weet het niet zo goed, aan de ene kant vind ik het een beetje sneu van de jongen, maar aan de andere kant snap ik het wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2009, 21:09
Verwijderd
Een vriendin van mij heeft een relatie met een man van 20 jaar ouder. Lekker boeiend. Zolang ze maar gelukkig zijn .
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 21:46
Verwijderd
Ik vind die jongens sloebers en die wijven doen het voor het geld.

De jongens zijn sloebers omdat ze geen meisje van hun eigen leeftijd kunnnen krijgen; dat zegt iets van hun gedrag en hun doen en laten op die leeftijd.

Die wijven doen het voor het geld.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 22:57
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik vind het heel logisch. Vrouwen zijn toch vaak op zoek naar iemand met begrip en een zeker stabiliteit. Sletterig gedrag zit er maar bij heel weinig in. Het is alleen erg moeilijk om er gebalanceerde relaties uit te krijgen en dat vind ik jammer.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 23:01
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Ik vind er niet zoveel van. Ik denk dat de meeste meisjes wel zo verstandig zijn en weten waarom die oudere jongens op hun vallen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 07:31
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Aanstaande vrijdag ga ik trouwen met mijn vriend die 8 jaar ouder is dan ik. Tja, in eerste instantie zou ik hier niet zomaar voor kiezen, maar goed, soms komt zoiets op je pad he?
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 08:04
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Mijn vriend is 8 jaar ouder. Mijn exen varieren van 1 tot 10 jaar ouder. Over het algemeen hou ik van mannen die wat ouder zijn, omdat die zoals kitten zegt wat meer stabiliteit te bieden hebben. Ik zit niet te wachten op een jongetje dat hard wegrent bij het woord binden. Daarnaast heb ik ook een stuk minder gespreksstof met jongens van mijn leeftijd en voel ik me simpelweg niet tot ze aangetrokken.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 09:26
Verwijderd
Ik vind mannen die een pubervriendin willen als ze zelf al ver in de twintig zijn dom en/of vies. Als ze wat ouder worden, is het minder verontrustend, maar dan nog heb ik m'n twijfels bij iemand die pas 8 jaar later op hetzelfde niveau zit als ik nu dus ik heb er niet zo veel mee.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 10:02
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik denk dan, zeker in het geval van een tienermeisje, man, een paar jaar geleden was ze tien. Ze zit nog op school en jij studeert of werkt al jaren. Wat heb je dan met elkaar gemeen?
Maar ik snap de logica: een jong meisje is naïever en vruchtbaarder en de oudere man is aantrekkelijk want stabieler, heeft meer status en macht. /stereotype
Plus wat Freyja zei.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Ik vind die jongens sloebers en die wijven doen het voor het geld.

De jongens zijn sloebers omdat ze geen meisje van hun eigen leeftijd kunnnen krijgen; dat zegt iets van hun gedrag en hun doen en laten op die leeftijd.

Die wijven doen het voor het geld.
Ik, "een wijf" met een "sloebervriend die geen meisje van zijn eigen leeftijd kan vinden" vind dat je je nogal apart gedraagt, vooral omdat je beweert dat het doen en laten van jongens met een jongere vriendin kinderachtig is. Na je post gelezen te hebben vraag ik me even af of jij niet een vriendin van 12 hebt, want je gedrag is héel kinderachtig.
En verder, mijn vriend is nogal een blutte student, dus als ik het voor het geld zou doen zou ik het wel érg slecht hebben uitgezocht.



Ik vind dat een relatie met groot leeftijdsverschil moet kunnen, maar het moet niet te extreem of standaard worden. Als het "per ongeluk" gebeurt en je echt om elkaar geeft en voor elkaar wil gaan vind ik het heel logisch. Als het voor een one night stand is ofzo vind ik het wel een beetje triest..
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 17:37
Verwijderd
@Starsailor, maar als ik vragen mag, hoeveel ouder is jouw vriend?

En verder, ik vind het voor een one night stand juist logischer dat je iemand kiest met eventueel een groot leeftijdsverschil. Daar heb je verder toch niets mee van doen, dat is maar voor een nachtje. Voor een relatie lijkt het me juist wel belangrijk dat je in ieder geval wat gemeenschappelijke interesses hebt.
Verder vind ik het ook nogal een verschil hoe oud de personen in kwestie zijn. Want als je 16 en 24 bent, is dat een veel grote verschil dan 24 en 32.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 17:43
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Als je nou echt goed bij elkaar past en heel verliefd bent, waarom niet?
Het meisje dat op mijn broertjes past is 22 en heeft een vriend van 50 en ze zijn heel gelukkig, daar gaat het toch om?
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 20:27
Verwijderd
Citaat:
...vooral omdat je beweert dat het doen en laten van jongens met een jongere vriendin kinderachtig is.
Ja, dat vind ik, anders hadden ze wel een meisje uitgezocht dat een stuk volwassener en zelfstandiger is.

Ja, sorry hoor. TS heeft het over op school een leeftijdsverschil van 8 jaar? TS is 17 (laten we dat maar aannemen) dan zijn de vriendjes dus 22-25! Ik zie mij echt niet een relatie hebben met een meisje dat nog -bij wijze van spreken- op de middelbare school zit, terwijl ik ben afgestudeerd ben en de arbeidsmarkt probeer te betreden. Die griet moet mijn hele ontwikkeling nog doormaken (veel valt er ook niet te ontwikkelen wat jouw betreft)

Vroeg of laat loopt een relatie met veel leeftijdsverschil stuk, omdat je beide in een andere belevingswereld bent. Jij zit waarschijnlijk nog op school en je vriend studeert, dan zit je toch in een ander soort wereldtje? Straks studeert hij af, jij begint aan je opleiding, dan kan je visie op het leven veranderen en daarmee je gedrag.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 20:32
JustADreamer
JustADreamer is offline
Natuurlijk gaat het erom dat twee mensen met elkaar gelukkig zijn. Ongeacht hun leeftijd en zo.

Feit blijft wel dat een man van 50 de wereld al heeft gezien en zo, en dat is natuurlijk hartstikke spannend en interessant, maar hij hééft de wereld al gezien. Hij hoeft niet zo nodig die wereld nóg een keer te zien, terwijl je als je jong bent het zelf ook allemaal een keer wil meemaken. En daarbij dan nog het feit dat als je 22 bent en je vriend 50, hij dan eens 70 is en jij 42, en hoe leuk is het dan nog allemaal? Eventuele erectieproblemen, incontinentie, dementie, krakkemikkige gewrichten etc.

Ik denk dat een leeftijdsverschil van 15+ jaar op een gegeven moment gaat knagen, óf in het begin sluit het niet aan qua belevingswereld, of dat komt later wel.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 20:34
Verwijderd
Citaat:
En verder, mijn vriend is nogal een blutte student, dus als ik het voor het geld zou doen zou ik het wel érg slecht hebben uitgezocht.
Jij bent een lange termijn belegger. Het duurt lang voordat jouw investering zijn vruchten gaat afwerpen. (geintje)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 21:04
Verwijderd
Hang geheel van de leeftijd van beiden af. Iemand van zestien met iemand van 26 vind ik een beetje vreemd, maar een meisje van 20 met een vriend van 30 (of 31 ) moet gewoon kunnen, vind ik. Waarom niet, als zij er blij van worden? Het hangt ontzettend van de persoon af, want het ene meisje van 20 is de ander niet, net zoals het verschil tussen alle 30 (om maar even een leeftijd te noemen) jarige mannen ontzettend groot is.
Mijn vriend is ruim tien jaar ouder en het vormt absoluut geen probleem.
Een goede vriendin van mij gaat binnenkort trouwen maar haar vriend, die 26 jaar ouder is. In eerste instantie schrok ik ook wel van dat leeftijdsverschil, maar zij is heel wijs en oud voor haar leeftijd, en hij is heel jong voor zijn leeftijd. So, what's the problem?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 00:30
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Tot op zekere hoogte doet leeftijd er zeker wel toe, alleen het is wel normaal voor een vrouw om op een oudere man te vallen. Mannen worden nou eenmaal pas op een latere leeftijd 'volwassen' dan vrouwen.

Ik heb op het moment een vriend van 32, ik vond dit in het begin echt moeilijk omdat ik bang was wat mijn familie ervan zou zeggen. Maar uiteindelijk draait het toch om mijzelf en hem, hoe het gaat en tot nu toe gaat het in ieder geval prima
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 06:18
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik had ook een 10 jaar oudere vriend, maar uiteindelijk is het toch stuk gelopen op onder andere het leeftijdsverschil. Toch hebben we 4 jaar een leuke tijd gehad, en ik had deze relatie ook niet willen missen

Dus wat ik wil zeggen: ook al werkt het leeftijdsverschil misschien niet, je hebt toch iets waardevols aan elke relatie die je gehad hebt. Zowel dat het leuk was, als dat het leerzaam was
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-09-2009, 10:32
Verwijderd
Ik heb zelf een (iets) oudere vriendin, maar waar slaat de kritiek van sommigen hier op dat het "sneu is omdat ze blijkbaar geen vriendin kunnen krijgen van hun eigen leeftijd"? Zijn mannen die een brunette daten dan ook sneu omdat ze geen blondine kunnen krijgen?

Aangezien vrouwen voornamelijk op zoek zijn naar status bij een man is het toch heel vanzelfsprekend dat ze een oudere vriend zoeken?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 10:53
Verwijderd
Het kan werken, en het kan niet werken. Het kan een reden zijn om stuk te lopen, maar hóeft niet. Net als allerlei andere factoren binnen een relatie. Mijn liefjes zijn gemiddeld ook ouder. T is net hoe de persoon zelf is, en hoe de partner zich gedraagt.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 14:09
Verwijderd
ik ben 8 jaar jonger dan mijn vriend. Maar toen ik op de middelbare school zat had ik echt geen vriendje willen hebben die 8 jaar ouder is. Dan scheelt het in volwassenheid nog teveel.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 17:31
Verwijderd
Citaat:
ik ben 8 jaar jonger dan mijn vriend. Maar toen ik op de middelbare school zat had ik echt geen vriendje willen hebben die 8 jaar ouder is. Dan scheelt het in volwassenheid nog teveel.
In jullie geval lijkt hij me nu ook nog niet bijzonder volwassen
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 11:37
Verwijderd
Citaat:
@Starsailor, maar als ik vragen mag, hoeveel ouder is jouw vriend?

En verder, ik vind het voor een one night stand juist logischer dat je iemand kiest met eventueel een groot leeftijdsverschil. Daar heb je verder toch niets mee van doen, dat is maar voor een nachtje. Voor een relatie lijkt het me juist wel belangrijk dat je in ieder geval wat gemeenschappelijke interesses hebt.
Verder vind ik het ook nogal een verschil hoe oud de personen in kwestie zijn. Want als je 16 en 24 bent, is dat een veel grote verschil dan 24 en 32.
Mijn vriend is zeven jaar ouder. Het is in het begin vaak bijna uit gegaan door het leeftijdsverschil, vooral door het idee van "dit is niet normaal, dit hoort niet". Ik weet nu zeker dat als je echt gek op elkaar bent, je dat ook overwint.

Ik vind het bij een one night stand juíst pervers en zielig. Vooral omdat je weet dat het voor het jonge meisje in kwestie vast veel meer betekent dan voor jou..
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Jij bent een lange termijn belegger. Het duurt lang voordat jouw investering zijn vruchten gaat afwerpen. (geintje)
Je hebt me door
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 12:00
Verwijderd
Ik vind leeftijdsverschil niet per definitie 'sneu' of iets dergelijks. Tuurlijk kán het wel sneu zijn, maar dat zijn relaties zonder leeftijdsverschil soms ook wel. Verschilt per persoon.

Ik ben nog nooit op een jongen gevallen die jonger was dan ik, maar nou heb ik ook een klas overgeslagen en ga vrijwel alleen met mensen om die ouder zijn dan ik, dus dat is dan niet zo gek. 'Vroeger' viel ik op jongens die gemiddeld 2-4 jaar ouder waren. Mijn huidige vriend is bijna 10 jaar ouder. Was niet zo gepland nee en vooral hij had er in het begin best wel moeite mee, maar we zijn nu alweer ruim 4 jaar samen, hebben vorig jaar een huis gekocht en het leeftijdsverschil speelt totaal geen rol meer. Behalve met Sinterklaas, m'n vriend is altijd de lul met de gedichten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2009, 12:12
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Het hangt van de leeftijd af, maar ook van de personen zelf, denk ik. Een aantal van mijn vriendinnetjes op de middelbare school kregen op jongere leeftijd een relatie met ouderen jongens (15 en 21, 16 en 23 en 16 en 28). Bij hen was het heel begrijpelijk en vaak ook een goede match. de relaties hebben lang geduurd/duren nog steeds.. Ik ken echter ook een jongen van mijn leeftijd die de hele tijd onzekere 16 jarige meisjes versiert en na een maand niet meer in ze geïnteresseerd is, dat vind ik sneu.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 15:45
Verwijderd
Citaat:
In jullie geval lijkt hij me nu ook nog niet bijzonder volwassen
Haha daarom is die 8 jaar ook niet erg

Nee hij kan best volwassen zijn hoor en dan voel ik me weer jong. Het schommelt een beetje. Blijft wel grappig. Ik moet bijvoorbeeld altijd zn computer probs oplossen omdat hij die foefjes dan niet kent.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 16:42
Verwijderd
hmm ik heb meestal iets oudere vriendinnetjes of zelfde leeftijd... ik date nu met een meisje dat 4 jaar jonger is en ik heb vooral zelf even moeten wennen aan het idee (want ik vind het toch wel behoorlijk jong). zij is wel een tweedejaarsstudent en aangezien ik ook nog (weer) studeer is het verschil dan niet zo groot in levensstyle, budget etc..
ik kan me echter niets voorstellen bij grotere verschillen in leeftijd en dan ook in levensstyle (studeren vs werken etc), dat lijkt me helemaal niks
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Het hangt van de leeftijd af, maar ook van de personen zelf, denk ik. Een aantal van mijn vriendinnetjes op de middelbare school kregen op jongere leeftijd een relatie met ouderen jongens (15 en 21, 16 en 23 en 16 en 28). Bij hen was het heel begrijpelijk en vaak ook een goede match. de relaties hebben lang geduurd/duren nog steeds.. Ik ken echter ook een jongen van mijn leeftijd die de hele tijd onzekere 16 jarige meisjes versiert en na een maand niet meer in ze geïnteresseerd is, dat vind ik sneu.
Volgens mij ben je in beide gevallen niet goed bij je hoofd. 16 en 28? 16 en 23? Ik zie mezelf al verkering hebben met een grietje dat net in 4 HAVO zit. Als het nou bijvoorbeeld 26 en 33 is, ja, ok prima, maar dit slaat alles. Dit is niet normaal.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 21:21
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn pianolerares ontmoette haar eerste man toen ze 16 was, hij was toen 32, dus twee keer zo oud. Ze heeft drie kinderen met hem gekregen en is zo'n 20 jaar met hem samengeweest. Dus het hoeft helemaal geen probleem te zijn!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 21:33
mirko
mirko is offline
Tja, die grote leeftijdsverschillen zijn eigenlijk enkel 'lastig' als je nog vrij jong bent. Ik vind een koppel van bijvoorbeeld: meisje 16 en jongen 24 ook maar niks. Maar een tiental jaar later krijg je een vrouw van 26 en een man van 34, daar vind ik dan weer niets vreemd aan...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Tja, die grote leeftijdsverschillen zijn eigenlijk enkel 'lastig' als je nog vrij jong bent. Ik vind een koppel van bijvoorbeeld: meisje 16 en jongen 24 ook maar niks. Maar een tiental jaar later krijg je een vrouw van 26 en een man van 34, daar vind ik dan weer niets vreemd aan...
Dat vind ik dus ook. Een meisje van 16 en een jongen van 26 riekt in mijn ogen naar pedofilie.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 09:52
Verwijderd
^toch fijn dat mensen zo genunanceerd kunnen zijn. Generaliseren ftw!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 12:30
Verwijderd
In sommige gevallen is het gewoon geen gelijke relatie, dus bv. een oude vent die gewoon graag een jong ding wil een een meisje die gewoon graag een vriend met geld wil, maar in genoeg gevallen speelt dat niet mee en gaat het echt om de persoon. (Ook wil het niet zeggen dat de jongen/man dan sloom is, misschien is het meisje gewoon snel? )

Wij schelen bijna 10 jaar en kennen elkaar ook alweer zo'n 10 jaar, dus toen was ik 14 en hij bijna 24... Achteraf vind ik het wel gek dat ik toen zo jong was en hij zo oud als ik nu ben (ik moet er niet aan denken nu iets met een jongetje van 14 te beginnen ), maar toen was alles echt anders, 't klikte gewoon en het bleef klikken
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 12:36
Verwijderd
Ik heb toch zeker wel betere dingen te doen dan me druk te maken om andermans liefdestaferelen. Ik vind er dus weinig van, behalve dat iedereen het zelf moet weten.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 12:56
Pian_
Avatar van Pian_
Pian_ is offline
Ik en mijn vriend verschillen ongeveer anderhalf jaar, maar soms lijkt het alsof hij veel ouder is. Hij heeft ook al een baan, naast zn studie en is in sommige dingen heel erg serieus dus dan voel ik mij een stuk jonger en voelt het leeftijdsverschil ook groter aan. soms is het ook nog wel is andersom trouwens, voor mijn gevoel.
Maar ik zou ook geen vriend willen van 10 jaar ouder..dat lijkt me heel raar.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-09-2009, 15:28
Girl-can-rock
Avatar van Girl-can-rock
Girl-can-rock is offline
Maar ik vraag me af, hoe reageren ouders/omgeving er dan op? Lijkt me toch best schokkend als je dochter opeens met een 10 jaar oudere vriend thuiskomt..

Laatst gewijzigd op 26-09-2009 om 12:58.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 15:32
Verwijderd
Mijn ouders wisten altijd al dat ik niet met iemand van mijn leeftijd aan zou komen zetten, dán hadden ze pas raar op gekeken. tien jaar ouder vonden ze wel even slikken, dus ze wilden 'm wel even zien zeg maar.. Maar ze zagen ook wel direct dat het goed klikte en ze deden ook niet moeilijk verder. Nou ging ik ook al wel mn eindexamenjaar in en was ik op vrij veel vlakken niet het standaard 16-jarige-huppelkutje. Op sommige vlakken ook wel hoor, maar ik ben nog steeds een klein kind soms. Gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Maar ik vraag me af, hoe reageren ouders/omgeving er dan op? Lijkt me toch best schokkend als je dochter oppeens met een 10 jaar oudere vriend thuiskomt..
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat voor een persoon dat is en hoe oud mijn dochter zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 15:46
Verwijderd
Misschien een idee om je ouders eerst eens aan het idee te laten wennen door te laten weten dat jullie samen uit gaan?
Dan komt het niet zo hard op hun dak.

En persoonlijk vind ik het een nog best mogelijke combi hoor!

Succes!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Behalve met Sinterklaas, m'n vriend is altijd de lul met de gedichten
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Maar ik vraag me af, hoe reageren ouders/omgeving er dan op? Lijkt me toch best schokkend als je dochter oppeens met een 10 jaar oudere vriend thuiskomt..
Mijn ouders hebben hem heel snel ontmoet en dat klikte ook prima, ze vonden het allebei geen probleem en hadden volgens mij van te voren ook wel door dat ik niet met iemand van mijn leeftijd thuis zou komen. Mijn moeder wist ook wel dat ik nooit iets tegen mijn zin zou doen, dus ze vertrouwde het wel.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 14:36
Lasagna
Avatar van Lasagna
Lasagna is offline
ik vind dat het kan, maar het hangt ook af van de "levensfase" waar je in zit. een tienermeisje is nog volop aan het ontwikkelen, vaak naïef, en is ook een beginner in relaties. een meisje van 13 met een man van 30 bijvoorbeeld, gaat mij veel te ver. op hogere leeftijd kan er gerust zo'n 10 jaar tussenzitten. wat dan wel een probleem kan zijn, is dat de oudste in de relatie eerder "op" is. dat is moeilijk.

Laatst gewijzigd op 29-09-2009 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 14:50
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Ik ken 2 gasten van rond de 30 die bijna standaard op (veel) jongere vrouwen vallen.....een van hen zelfs op meisjes/vrouwen van 18.
Op zich heb ik er geen moeite mee, ik val zelf ook wel eens op mannen die zo'n 10 jaar ouder zijn.
Je ziet alleen wel dat mannen van 30 een relatie aangaan met het idee dat het 'forever' is, terwijl hun jongere vriendin nog helemaal niet bezig is met settelen en dat soort dingen (er zijn natuurlijk uitzonderingen).
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 09:53
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Een vriendin van me heeft een vriend die 20 jaar ouder is. Ze verwacht zijn kind en ze zijn verloofd. Hun grootste probleem, als je dat zou willen noemen, is dat hij veel dingen al eens eerder heeft meegemaakt, terwijl zij nu voor het eerst door het circuit heen gaat. Hij heeft al kids, dit is haar eerste. Maar het zal nooit zijn eerste zijn. Hij is de eerste met wie zij samenwoont, hij heeft dat al eerder gedaan. Allemaal dingen waar je pas verderop in de relatie tegenaan loopt. En toch is 't het allemaal waard, als ik haar mag geloven

Mits er goed nagedacht wordt en men zeker is van elkaar, is er niets aan de hand. Ik geloof niet dat ik het snel zou aanmoedigen, maar als je er gelukkig van wordt, waarom niet?
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Maar ik vraag me af, hoe reageren ouders/omgeving er dan op? Lijkt me toch best schokkend als je dochter opeens met een 10 jaar oudere vriend thuiskomt..
Mijn vriend is dus tien jaar ouder, en mijn ouders deden daar echt niet moeilijk over. Ze wisten vantevoren wie het was (kenden hem van gezicht, het is een goede vriend van de vriend van mijn zus). Ik was wel echt benieuwd wat ze er van zouden vinden en heb dat in het begin ook aangegeven. Mijn moeder keek me aan alsof ik gek was geworden en zei vrij relaxed: 'Wij gaan toch altijd uit van de persoon en niet van de leeftijd? Als Vriendje een goed persoon is en goed voor jou is, maakt het toch niet uit hoe oud dat hij is?'
In mijn omgeving was er een vriendin die zei 'Ja, dat gaat toch nooit goed!' maar die is altijd een beetje katuitdeboomkijkerig. Ik heb toen ook wel gezegd dat ikd at niet erg tof vind dat ze zo reageerde, en dat pikte ze vrij goed op. Verder heb ik best wel wat familie die hem eerst ontmoette en er dan pas achterkomen hoe oud hij is. Dan kijken ze er wel even van op, maar verder hebben ze vrij snel zoiets van 'Ja, als jullie gelukkig zijn samen maakt het niet uit hoe oud hij ís.' Stiekem reageerde iedereen veel beter dan ik gedacht had
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 21:59
Verwijderd
Het leeftijdsverschil dat ik heb met mijn vriendje bevalt me prrrrima.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 23:42
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Volgens mij ben jij gewoon een beetje jaloers op je oudere collega's
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 21:19
Verwijderd
Wie? Ik?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 09:38
aggg
aggg is offline
Tis maar net in welke fase je bevind volgens mij... aangezien ik nu met iemand ga die 7 jaar ouder is dan mij... maar qua gedrag komen we aardig dicht bij elkaar Terwijl hij niet meer naar school gaat en werkt en ik nog gewoon vrolijk studeer...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Leeftijdsverschil on een relatie
Itsssjakee
42 26-07-2013 12:39
Liefde & Relatie Leeftijdsverschil
manonn01
23 12-01-2012 12:35
Liefde & Relatie Relatie met 13jaar leeftijdsverschil...
..Esther
87 22-05-2011 12:30
Liefde & Relatie Leeftijdsverschillen in relaties...
tanjaboenne
2 04-03-2004 18:29
Liefde & Relatie De redenen van leeftijdsverschil
Verwijderd
39 22-04-2002 13:57
Liefde & Relatie Ik weet het niet (vraag om mening)
luckyleo
10 25-03-2002 12:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.