Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2002, 18:24
luckyleo
luckyleo is offline
He, ff een vraag om jullie mening.

Heb al een tijd (2 jaar) niet echt een goede relatie gehad. Wel een paar korte van een maand, maar meer niet. Ben wel veel leuke meiden tegengekomen, maar niet echt verliefd meer geworden. Aan het begin van het jaar was ik denk wel verliefd geworden op een meisje, maar dat werd niks. Nu ga ik echter de laatste maand steeds met hetzelfde meisje en daar kan ik het echt heel goed mee vinden. Sinds gister ben ik denk echt verliefd op haar geworden. Toen ben ik vandaag eens goed gaan nadenken. Ik zou wel heel graag iets met haar willen, omdat het gewoon heel goed gaat tussen ons. Ik heb ook best veel voor haar over. De laatste tijd heb ik vaker voor haar gekozen dan voor mijn vrienden iets wat ik bijna nooit doe. Het enige probleem is dat we wel wat verschillen in leeftijd. Zij is 14 en ik 18. Op zich is het wel te doen, want zij wordt begin mei al 15. Zelf had ik altijd vriendinnen van mijn leeftijd en dit is voor het eerst dat ik met iemand ben die meer dan 2 jaar jonger is.
Mijn ouders hebben al te horen gekregen van dat meisje maar ze vinden het niet kunnen dat een jongen van 18 met een meisje van 14 gaat. Haar ouders kennen mij ook en zijn er ook niet echt voor. Vooral omdat ik vroeger vrienden was met haar zus (geen relatie hoor). Van anderen uit de omgeving (klas enzo) hoor ik ook dat ze 14 wel erg jong vinden.
Toch zou ik wel graag een relatie met haar heben, omdat ik denk dat het best goed zal gaan tussen ons en wel lang aan kan blijven. Vooral omdat verder alles wel stabiel is tussen ons. Ook denk ik dat een vriendin mij wel gelukkiger kan maken, omdat je samen toch leuke dingen kan doen.

Wat zouden jullie in dit geval doen? Ik denk dat mijn ouders er niet blij mee zullen zijn als ik met een meisje van 14 thuiskom en ik denk dat haar ouders er ook neit zo blij mee zijn. Ook zullen wel meer mensen uit de omgeving zeggen van: haha hij heb het met een meisje van 14.
Waarschijnlijk zal dit alleen in het begin moeilijk zijn en ik denk dat het later wel wordt geaccepteerd. Ook weet ik dat er veel grotere leeftijdsverschillen in relaties bestaan, maar hoe ik in deze situatie zit vind ik zelf wel lastig. Als het niks wordt zou ik balen, want dat zou ik ergz onde vinden, maar als het wel wat wordt, zal het ook wel lastig zijn, vooral in het begin.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2002, 18:40
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
tja als je je er goed bij voelt moet je t echt doen als je t mij vraagt!!! Als ik echt verliefd zou zijn zou ik het wel doen denk ik en er zijn zat stelletjes met dat leeftijdsverschil, en dat loopt volgens mij best wel goed hoor! Weet je ook hoe zij erover denkt? Als dat niet zo is, dan moet je het er misschien maar es met haar over hebben...(zou ik denk ik niet eens durven maja 'overhaastte' beslissingen nemen is ook nogal zonde, er staat wel een goede vriendschap op het spel!)
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 18:54
choky
choky is offline
tja, weet je eigenlijk of zij een relatie ziet zitten?
anders zou ik zeggen: ga ervoor, als ze 15 wordt schelen jullie toch zoveel niet eigenlijk
van je vrienden zou ik mij niet al te veel aantrekken, en je ouders zal je moeten overtuigen vrees ik
mijn vriend is 6 jaar ouder en ik krijg er ook regelmatig commentaar op, maar als ze zien dat jullie het beiden goed menen zal die wel verstommen
succes!
__________________
Ik hou van kaboutertjes - vooral als ze jurgen heten
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 19:28
Verwijderd
t ligt een beetje aan het type meisje vinnik...
Als jij echt supervolwassen overkomt (bijvoorbeeld hoor) en zij juist onwijs kinderlijk, dan lijkt het me niet.
Kijk tuurlijk ziet ze er niet uit als 18 dat bedoel ik ook niet.
Maar als jullie dus qua denken en alles geen problemen hebben met het leeftijdsverschil en zij ziet er niet extreem kinderlijk uit dan moet het wel kunnen vinnik.
LET LOVE RULE
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 20:02
luckyleo
luckyleo is offline
He, bedankt voor jullie reacties. Ze is echt niet kinderlijk en je zou haar 16 schatten, in uiterlijk en gedrag. Zelf zou je mij gewoon 18 schatten, ik ben niet overdreven volwassen ofzo.
Zelf weet ik dat zij denk ook wel een relatie wilt. We hebben het er al eens over gehad in het begin, maar toen vond ik het nog te vroeg, en haar vriendinnen hebben het er ook vaak over wanneer wij iets met elkaar nemen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 21:06
silla02
silla02 is offline
heey,

Nou als jullie het alletwee willen dan moeten jullie het gewoon doen. En ik ben ook 14 en mijn vriend is 18 en hij word binnekort 19 en ik pas volgens jaar 15 dus ja...maar dat maakt in principe nix uit, en je moet je gewoon nix aantrekke van wat andere zeggen. Ik heb in het begin ook veel commentaar gehad voor en hij ook zeker weten maar dat gaat wel weer over. En mijn pa vond hem ook te oud maar nu zijn ze eraan gewend en da's maar goed ook want ik ben echt nie van plan om voor hun het uit te maken want ik hou echt van hem!!!
Dus doe wat jullie zelf wille en luister eerst naar jezelf en elkaar.

xxxx
silla
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 22:23
MeCute1983
MeCute1983 is offline
hmz.. ja, persoonlijk vind ik 14 wel heel jong.. heb bij een vriend van mij uitgebreid kunnen volgen hoe dat is fout gelopen, maarja, de ene 14-jarige is de ander niet, en ze is tenslotte al bijna jarig, en bovendien, ik had het over mijn persoonlijke mening

Ja kijk, jij vindt haar blijkbaar oud en leuk genoeg om iets mee te beginnen, dus dan zou je je eigk niks moeten aantrekken van wat anderen zeggen. Het gaat tenslotte om jouw geluk (vraag ze maar eens of ze je dat geluk niet gunnen?!?! ; jij moet die relatie met haar hebben, niét zij!! Je gaat je ouders toch ook niet vertellen met wie ze wel of niet om moeten gaan om wat voor reden dan ook?!
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 11:27
Verwijderd
Ik kan maar één ding zeggen: Leeftijd boeit helemaaaaal niet. En zoveel verschil is het niet hoor, nog geen 4 jaar. Mijn vriend en ik vershillen ook bijna 3 jaar en dat gaat ook prima. Van je omgeving moet je je nix aantrekken. Want die kennen haar waarschijnlijk ook niet, en haar omgeving kent jou niet.
Wat goed kan is dat als ze jullie allemaal leren kennen, dat ze er dan anders tegenaan gaan kijken. Bijvoorbeeld omdat ze dan weten dat zij geestelijk ouder is, en dat jij wel lief voor der bent, en dat er geen overmacht is.
Als ze alleen maar de feiten horen: relatie, 14-18... Jah dan hebben ze verder nix om op te oordelen en vaak is dat dus negatief. Maar zodra ze jullie relatie een beetje gaan kennen, en jullie persoonlijk gaan zien...dan komt het vanzelf wel goed en gaan ze het accepteren!

Dus haar niet laten vallen voor je omgeving! Als ze jou of haar na een tijdje nog niet accepteren, zegt dit meer over hen dan over jullie relatie. Als je echt van der houdt, laat je der hierom niet vallen!

En het kan natuurlijk dat je er na een tijdje achterkomt dat jouw omgeving wel gelijk heeft, en dat het niet gaat. maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd en kan je je omgeving gewoon bedanken dat ze je hebben geprobeerd te waarschuwen!

Succes!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 11:29
soulless
soulless is offline
Mijn ex was ook 14 en ik 18 op dat moment. Geen probleem, laat mensen maar zeiken, het is jouw leven en jouw geluk
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 12:15
luckyleo
luckyleo is offline
Onder andere door jullie reacties heb ik de beslissing genomen dat ik het wel met haar wilde. Gister was ik weer met haar en ze begon er zelf over. Toen heb ik een beetje uitgelegd hoe het zit en nu hebben we het met elkaar . Ik heb wel gezegt dat ik het niet meteen aan mijn ouders meld, maar dat ik daar nog even mee wacht. Ook zouden we het niet aan de grote klok meteen gaan hangen, maar als ze ernaar vragen wel gewoon zeggen dat we het hebben dus. Zo wordt het een beetje rustig gebracht aan de omgeving. Tot nu toe nog geen foute reacties gehad.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 12:51
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
luckyleo schreef:
*goed nieuws*
Leuk voor je joh! Heel veel plezier saampjes
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie ik snap het niet....
Verwijderd
20 01-04-2012 19:59
Verhalen & Gedichten Mening gevraagd!
Vamp.
2 30-04-2010 14:12
Verhalen & Gedichten Geef je mening over deze tekst
lestat080
31 29-03-2004 16:23
Psychologie ik weet het niet..:s
~~dolce~~
13 08-12-2003 17:05
Liefde & Relatie Blijft ze bij me om me niet te kwetsen?
AnoniemIemand
20 21-10-2002 16:59
Psychologie Wanhoop ... haat ... ik weet t niet meer
N*A*Shezbaernon
4 22-01-2002 12:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.