Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2009, 09:51
Miraaa
Miraaa is offline
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier maar heb een vraagje omdat ik niet zo goed weet hoe ik dit anders te weten kan komen.
Nou is mijn probleem dat ik na dit schooljaar moet verhuizen naar amsterdam en dan dus daar naar school moet. Ik ben nu best wel populair op mijn school, maar er zijn wel veel groepjes waar je bij moet horen om populair te zijn, zoals de alto's die dragen veel zwarte kleren enzo, en dan de wat stoerdere en de nerds. Nou vroeg ik me af of iemand me kan vertellen wat voor groepjes je in amsterdam hebt, want ik wil er wel graag bij horen maar weet nu dus niet zo goed hoe.Zoals welke kleren ik moet dragen en welke muziek enzo
Ik hoop dat iemand me kan helpen zodat ik niet zo zenuwachtig ben voor mn nieuwe school
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2009, 10:01
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Deze post wordt echt één wandelend cliché, maar ik zal een poging doen.

Wat dacht je van de kleding dragen die jíj leuk vindt, en de muziek luisteren waar jíj van houdt? Ik begrijp dat je zenuwachtig bent om naar een nieuwe school te gaan, maar je gedragen en kleden zoals jij denkt dat er van je verwacht wordt, lijkt me niet de oplossing. De oplossing is wél jezelf zijn. Ik neem aan dat je gewoon een leuk meisje bent, je kan vast ook wel vrienden maken op die manier. Mensen hoeven niet precies hetzelfde te zijn om elkaar aardig te vinden. Ik heb genoeg vrienden die zich anders kleden dan ik doe, die houden van andere films, die naar andere muziek luisteren en die andere hobbies hebben dan ik. Bovendien is Amsterdam vast niet zoveel anders dan de stad waar je vandaan komt.

Stel je open voor andere mensen, maar verander jezelf niet, daarmee maak je de meeste vrienden.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 10:02
Verwijderd
Wat fout. Trek aan wat je aan wilt. Doe wat je doen wilt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 10:05
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Hoort dit topic trouwens wel hier? Misschien kan het beter op Tieners en Pubers ofzo
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 10:18
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
T&P lijkt me een prima subforum hiervoor, ja.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 10:21
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Wat cool dat je populair bent op je huidige school Als je echt zo fantastisch bent word je op je nieuwe school vast net zo populair
__________________
men die geen punten kommas en andere leestekens gebruikt hoeft, zich niet druk te maken om interpunctie
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 10:37
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
wees gewoon jezelf

misschien ben je dan niet populair bij iedereen.

Maar je kunt beter een paar echte vrienden hebben dan allemaal van die mensen om je heen die je meteen laten vallen als je een keer de 'verkeerde' kleding aan hebt
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 13:10
Miraaa
Miraaa is offline
Bedankt voor de reacties maar ik wil gewoon graag weten hoe het is in amsterdam, ik wil mezelf niet veranderen ofzo, maar ik ben meer bang dat ik ineens niks ervan snap.
Dus ik wil gewoon graag weten of iemand me kan vertellen hoe het is daar? En ik wil echt niet anders worden dan ik ben maar gewoon dat ik weet hoe het is als ik straks probeer vrienden te maken, wat voor groepjes er dan zijn enzo? Ik hoop dat iemand me dat kan vertellen?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 15:51
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik heb verder niet in masterdam op school gezeten maar volgends mij is het overal wel een beetje het zelfde

je hebt overal verschillende stijlen en groepjes
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 00:05
Sjembekshine
Avatar van Sjembekshine
Sjembekshine is offline
Fail
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 15:57
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
hey jij bent 16 dan ben je zoiezo fail
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 20:04
Verwijderd
Ik vraag me af of een school in bijvoorbeeld Friesland veel zal schelen van een school in Amsterdam.

Ik zelf ga naar een Christelijke school in Heerenveen en ik voel me daar gewoon op mijn gemak, al ben ik de populairste niet. Ik heb niet veel vrienden in de klas, maar vooral vrienden in een klas lager, maar in de klas word ik wel gewoon behandelt.

Zeker weten dat als je gewoon vrienden hebt met wie je veel om gaat, en je niet te veel druk maakt over hoe mensen over je denken, dat je dan vanzelf populair wordt.

Ik heb een meisje bij mij in de klas die altijd heel aardig is en open tegen iedereen, nog nooit heb ik gemerkt dat zij iemand opzettelijk probeerde te kwetsen. Op het begin van het jaar had ze jammer genoeg maar één vriendin. Nu, meer dan een half jaar later, is ze de populairste van de klas.
En nog even extra, dat meisje is niet eens super mooi of zo, ze is een beetje gespierder en breder dan anderen dat het wel lijkt als of ze dik is.

Conclusie:
Gewoon een beetje aardig doen, niet te egoïstisch, maar vooral jezelf zijn. Je maakt een hele slechte indruk als je je als een ander probeert voor te doen, en het toch niet lukt. En als het wel lukt, de ware jij komt altijd wel naar boven.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 01:05
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
In a'dam heb je werkelijk alles rondlopen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 06:53
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
@Sjembekshine en naam ingebruik, iets vriendelijker mag ook.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 15:30
Verwijderd
ik zal wel oppassen in amsterdam want het is een grote ghetto!!! dan is het beter om als 50cent op school te komen
misschien kan je nog ergens een pippa op te kop tikken want anders is het echt thug life hier in 020!!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 22:41
Verwijderd
Citaat:
ik zal wel oppassen in amsterdam want het is een grote ghetto!!! dan is het beter om als 50cent op school te komen
misschien kan je nog ergens een pippa op te kop tikken want anders is het echt thug life hier in 020!!
Saai.

Gewoon jezelf zijn maar ook jezelf kunnen aanpassen aan je omgeving

Aangezien je nu al populair bent zal je makkelijk in omgang zijn en maak je snel vrienden. Dus als je gewoon in het begin het een beetje afkijkt en dan bekijkt met wie je wel vrienden wilt zijn zal het wel goedkomen!

Gewoon vriendelijk en spontaan zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 19:09
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
@Sjembekshine en naam ingebruik, iets vriendelijker mag ook.
zou mogen maar dit is onzin niet dan hoeft die sjem weet ik veel niet zo lullig te doen over zo'n topic
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 06:10
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
zou mogen maar dit is onzin niet dan hoeft die sjem weet ik veel niet zo lullig te doen over zo'n topic
Hij hoeft inderdaad niet zo lullig te reageren. Maar als je het niet eens bent met de opmerking kan je beter een opmerking maken dat de opmerking niet gepast is. Nu maak je zelf ook een lullige opmerking. Maar goed, laten we weer ontopic gaan.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-06-2009, 12:48
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
wie zelfverzekerd is straalt dat uit en word vanzelf populair, kijken hoe andere doen/zijn/eruitzien en je daaraan proberen aan te passen ziet er niet zelfverzekerd uit
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 12:51
Pixo!
Pixo! is offline
Waarom tot een groepje horen? Als mensen je enkel aanvaarden omdat je een Alto - Punker - bent.. Je er speciaal naar toe gaat kleren ben je niets meer dan een meeloper. Durf jezelf te zijn en dragen wat je zelf wilt, ik bedoel. Ik draag dingen die me passen, die mooi zijn maar dat ook geld kost, toch ben ik altijd 'anders' dan de meeste (experimenteren en denken: Fuck wat ze denken!), en de mensen aanvaarden je zo ook veel meer...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 11:34
Verwijderd
Draag gewoon dure kleding, wees een beetje nonchalant en ga eventueel roken.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Waarom tot een groepje horen? Als mensen je enkel aanvaarden omdat je een Alto - Punker - bent.. Je er speciaal naar toe gaat kleren ben je niets meer dan een meeloper. Durf jezelf te zijn en dragen wat je zelf wilt, ik bedoel. Ik draag dingen die me passen, die mooi zijn maar dat ook geld kost, toch ben ik altijd 'anders' dan de meeste (experimenteren en denken: Fuck wat ze denken!), en de mensen aanvaarden je zo ook veel meer...
Alto, en weinig vrienden. Aanpassen is het toverwoord.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 23:37
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Alto, en weinig vrienden. Aanpassen is het toverwoord.
Als je met opgeheven hoofd je eigen weg volgt en daarmee tegen de stroom inzwemt krijg je vanzelf volgelingen.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 23:53
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Aanpassen tot een grens niet opeens heel iemand anders worden
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 20:18
evil inside
Avatar van evil inside
evil inside is offline
doe wat je wilt, tis jouw leven, schijt aan de haters, fock de nakkers, ruk die stakkers, maar wees jezelf.

als je echt hopeloos wilt worden:
koop een broek dat 2 maten te groot is en draag em tot ongeveer kniehoogte met een lang t-shirt.
dat schijnt volgens mij neefje in te zijn in A'dam( hij woont daar) maar ik vind dat ie er uit ziet als een baardaap met korte benen

groete
__________________
sterke drank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2009, 01:07
Verwijderd
Voor een puber is het wel begrijpelijk ergens bij te willen horen, want zo simpel is de wereld van een puber nu eenmaal. Maar toch een dertien-in-dozijntip: ontwikkel een eigen karakter en persoonlijkheid. Loop niet als een mak schaap achter andere mensen aan, maar zorg dat je zelf iemand bent, een eigen mening vormt en dus iets te zeggen hebt. Alhoewel je uiteindelijk altijd wel binnen een bepaald hokje zult vallen (kan ook niet anders met zo'n 6 miljard mensen op deze planeet), dan ben je iig nog niet zo'n loser die zich alleen maar schikt aan anderen uit angst buiten de boot te vallen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 09:59
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
In het bijzonder is de vraag van belang of EI betekenis heeft ten aanzien van sociaal succes en sociaal welbevinden.
(SSW). Op beide gebieden mag verwacht worden dat juist een begrip als EI van belang is.
Een toenemend aantal onderzoeken heeft zich in de afgelopen jaren dan ook op deze vraag
gericht. Een voorbeeld van recent onderzoek in dit verband is dat naar de samenhang van
EI metlife satisfaction enlife skills (o.a.: Brackett, 2004; Bastian, 2005). Andere
voorbeelden zijn onderzoek naar de voorspellende waarde van EI voorsocial anxiety’ en
interpersoonlijke adaptatie (Austin et al., 2005), en de kwaliteit van sociale interactie
(Lopes et al., 2000, 2002 en 2005). In al deze onderzoeken werd een zekere positieve
correlatie aangetoond tussen de gemeten EI en SSW. Met de laatstgenoemde term wordt
een cluster van indicatieve factoren aangeduid als populariteit, kwantiteit en kwaliteit van het sociale netwerk, leiderschap, tevredenheid, schoolprestaties of loopbaansucces, alsmede contra-indicatieve factoren als eenzaamheid en ongezonde levensstijl. Deze aspecten van SSW zijn van belang omdat het populaire succes van EI is gebaseerd op de overtuiging dat EI met name het slagen op dat soort facetten beter voorspelt dan cognitieve vaardigheden of IQ. Het begrip EI ontleent hieraan in belangrijke mate zijn (maatschappelijke) relevantie.

In dit onderzoek staat eveneens de samenhang tussen EI en een aantal factoren van SSW
centraal. De eerder gevonden correlaties tussen EI en de in die onderzoeken onderzochte
factoren waren niet altijd even sterk en verschilden aanzienlijk in hoogte, waardoor het
nuttig lijkt een vergelijkbaar onderzoek nog eens te ondernemen*

* in een ander onderzoek zag ik dat populariteit zo'n beetje halverwege de schaal van kleinste tot grootste correlatie met prestatie stond

[...]

De interne consistentie van de 11 schalen, vastgesteld via Cronbach’s α, liep uiteen van .63
tot .80. Drie schalen (kwantitatieve vriendschap, sociale steun en samenwerking (volgens mij is dit ook populariteit) hadden een zwakke tot redelijke interne consistentie (α < .70). Van zeven schalen (leiderschap, populariteit, eenzaamheid, vriendschap, probleemgedrag, ongezonde leefstijl en schoolresultaten was de interne consistentie bevredigend) (.70 < α < . 80). De schaal tevredenheid had een goede interne consistentie (α > .80).

[...]

In Tabel 4 zijn de intercorrelaties weergegeven van de schalen van de SSWV, alsmede
twee schalen van de EMOV die sociale wenselijkheid meten. De correlaties van deze
laatste twee met de overige schalen zijn relatief laag (uitgezonderd met probleemgedrag),
zodat geconcludeerd kan worden dat de neiging tot het geven van sociaal wenselijke
antwoorden de gegevens niet te sterk heeft vertekend.

Een cluster van schalen heeft relatief hoge onderlinge correlaties: populariteit, vriendschap, tevredenheid, eenzaamheid, sociale steun, samenwerking en kwantitatieve vriendschap. Ongezonde leefstijl en probleemgedrag zijn vooral onderling sterk gecorreleerd. Leiderschap en schoolresultaten laten relatief lage correlaties met de overige schalen zien (r < .40). Schoolresultaten correleert het sterkst met probleemgedrag (r = -.31) en ongezonde leefstijl (r= -.31). Probleemgedrag en ongezonde leefstijl gaan blijkbaar in zekere mate samen met relatief lage schoolresultaten.

De resultaten van de uitgevoerde factoranalyse zijn in Tabel 5 weergegeven. Er werden
twee principale componenten geëxtraheerd met een eigenwaarde groter dan 1. Deze
componenten verklaarden samen ruim 52% van de gemeenschappelijke variantie.
Afgezien van de schalen leiderschap en schoolresultaten lijken de SSWV-schalen in twee
dimensies op te delen (zie vetgedrukte getallen in tabel). Eén dimensie bestaat uit schalen
die sociale competentie meten (tevredenheid, populariteit, eenzaamheid, vriendschap,
samenwerking, kwantitatieve vriendschap en sociale steun). De schaal eenzaamheid,
contra-indicatief voor sociale competentie, heeft een negatieve factorlading. De andere
dimensie bestaat uit schalen die problematisch of risicovol gedrag meten (probleemgedrag
en ongezonde leefstijl). Leiderschap laadt op beide dimensies. Dit kan erop wijzen dat de
items van deze schaal zowel elementen van sociale competentie als van risicogedrag meten.

Om deze reden is in de verdere analyse leiderschap als aparte dimensie meegenomen. Op
grond van de beperkte factorlading van schoolresultaten, is in de verdere analyse ook
schoolresultaten als aparte dimensie meegenomen.
http://74.125.77.132/search?q=cache:...&ct=clnk&gl=nl
Hoewel ik nog geen gedetailleerde uitweiding heb gevonden van de correlatie tussen resultaten en "sociale leven" (slechts een tabel) is het niet heel vreemd om uit dit artikel (en de in dit artikel genoemde onderzoeken) te concluderen dat sociale aanpassing of liever het gebrek er aan (al dan niet in combinatie met een ongezonde levensstijl die al dan niet afhankelijk van sociale achtergrond is) geregeld lijdt tot minder goede potentiële school- en werkresultaten.

De vraag hierin is waarmee is de TS meer tevreden; een groep kwalitatief goede vrienden met voldoende en afdoende sociale interactie.
of,
Populair zijn bij een kwantitatief grote groep mensen met voldoende maar niet per definitie afdoende sociale interactie...

De mate van persoonlijke tevredenheid (ook wel eens "geluk" genoemd in de volksmond) is namelijk van belang als je kijkt naar later te behalen (sociaal) succes.

Niemand is graag eenzaam; dus dat is te verklaren, echter ben je ongelukkig omdat je in je populariteit geen echte vrienden blijkt te hebben dan kan dat problemen opleveren, ben je ongelukkig omdat je ondanks je vrienden liever populair bent (dan ben je gewoon een snobistische idioot maar terzijde ) dan kan dat problemen opleveren.

Hoe dan ook, sociale acceptatie lijkt me zeker van belang.

overigens blijkt hieruit:
Citaat:
In Tabel 4 zijn de intercorrelaties weergegeven van de schalen van de SSWV, alsmede
twee schalen van de EMOV die sociale wenselijkheid meten. De correlaties van deze
laatste twee met de overige schalen zijn relatief laag (uitgezonderd met probleemgedrag),
zodat geconcludeerd kan worden dat de neiging tot het geven van sociaal wenselijke
antwoorden de gegevens niet te sterk heeft vertekend.
Dat mensen met sociaal probleemgedrag eerder geneigd zijn tot het geven van meer sociaal wenselijke antwoorden om er toch bij te kunnen gaan horen, ook terzijde.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 13-06-2009 om 10:08.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 18:24
evil inside
Avatar van evil inside
evil inside is offline
deze post is voor mij niet eens de moeite waard om te lezen zo lang
__________________
sterke drank
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 11:19
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wat iedereen ook zegt, wees lekker jezelf en je leert het vanzelf wel.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 18:16
Verwijderd
Be Urself, da's alles wat je hhoeft te doen. Dan gaan mensen je vanzelf wel aardig vinden. ^^ En word geen meeloper want dan ben je dom bezig.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 08:56
aron-player
aron-player is offline
missgien uggs kopen als je die nie hebt?
volgens mij zijn die overal in
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 08:57
aron-player
aron-player is offline
een eigen stijl maken is natuurlijk beter
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 14:42
ThaOMG
Avatar van ThaOMG
ThaOMG is offline
Post eerst maar eens een pic van je tieten
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 21:38
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Bedankt voor de reacties maar ik wil gewoon graag weten hoe het is in amsterdam, ik wil mezelf niet veranderen ofzo, maar ik ben meer bang dat ik ineens niks ervan snap.
Dus ik wil gewoon graag weten of iemand me kan vertellen hoe het is daar? En ik wil echt niet anders worden dan ik ben maar gewoon dat ik weet hoe het is als ik straks probeer vrienden te maken, wat voor groepjes er dan zijn enzo? Ik hoop dat iemand me dat kan vertellen?
Ik ben jouw leeftijd en zit in Amsterdam op school, maar woon er niet. In het begin was het ook wel even wennen, ja. Allemaal veel groter en gevaarlijker ook
Wat betreft aansluiting: wees idd gewoon jezelf. Je kan je wel naar andere groepjes kleden en gedragen, maar ben je dan gelukkig?
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Spoiler: zeer lang verhaal
Scarlet Spider
21 21-09-2012 11:27
Psychologie gevoel van onmacht
methrowrocks
15 03-07-2012 22:57
Lifestyle lonsdale love all colors
DreamQueen
100 12-01-2005 20:41
Lifestyle Populair??
sans plomb
66 23-06-2003 21:30
Liefde & Relatie Jongere bezoekers?
Verwijderd
54 16-05-2003 20:39
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 18:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.