Oud 28-08-2003, 21:38
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ja ik weet het, altijd weer hetzelfde gezeik maar volgens mij loopt het nu toch echt helemaal fout. Sinds enige tijd zijn dr alleen nog maar nutteloze topics waar (waarschijnlijk door verveling) niet veel op gereageerd wordt. Bovendien komen er veel topics regelmatig terug. Naar mijn menign begint het onderhand een 2e onzin te worden.


Ik open deze topic hier omdat ik weet dat ik niet de enige ben die zich hieraan ergert. Ik geloof dat hier ook over gepraat is toen ik geen forumbaas meer wilde zijn. Misschien wordt het nou eindelijk eens tijd voor een extra fb? Of misschien wat aanpassingen in het beleid (of is alleen strenger optreden al genoeg?) De kantine begint namelijk afgezaagd en saai te worden.

Misschien kan een discussie hier daar verandering in brengen? En wat vinden de kantineforumbazen dr zelf eigenlijk van?

O ja en als iedereen dit maar onzin vindt en ik nou echt zit te zeiken dan mag ie natuurlijk dicht

Laatst gewijzigd op 28-08-2003 om 21:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2003, 22:01
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Heb je gelijk in. Maar denk eens terug aan de tijd dat jij fb'er was. Toen werden er uit topics uit verveling geopend, alleen nu zijn het er meer. Dus zouden we ze moeten sluiten, als we dat doen krijgen we een legertje leden over ons heen. De zogenaamde vaste DK'ers. En zoals hiervaak wordt geroepen horen de leden het forum te maken, dus als zijn rommel maken, moeten zijn er ook maar in kruipen.

Ik wil best strenger optreden, en ik weet zeker dat Boogie dat ook wilt. Maar dan wil ik eerst bespreken wat jullie verwachten wat wel en wat niet meer kan. Zodat niet Boogie en ik met de vinger wordt gewezen. Dus schiet maar af.

Ik vind die spelletjes hondsvervelend. 1x is leuk, maar een 2de keer is al irritant, laat staan een derde keer. Zoals misschien al gemerkt hebben we (Boogie en ik) al afgesproken omdat soort topics te beperken tot enkele topics op de eerste pagina, en de zoveelste versie van een topic te sluiten en het in de kast op te bergen voor later.

Verder heb ik al maanden een hekel aan topics die geopend worden op topics te openen. In dat soort topics reageer ik niet eens. Als iemand mij het nut (buiten "leuk om te weten") is aan iemands huisnummer te kennen. Of wat je vandaag gaat doen, of over 5 uur.
Misschien dat er zoals op DoP een beperking van aantal topics per dag per lid moet komen? Zeg het maar, wij luisteren
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 22:18
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Het vervelende aan De Kantine is dat het een soort verzamelbak is van topics die ergens anders niet kunnen. Bovendien is het een forum waar een vaste groep mensen wil posten. De topics voor de verzamelbak zouden een nuttige waarde kunnen hebben, ware het niet dat ze ofwel ondersneeuwen door andere topics, ofwel verziekt worden door leden die daar niet serieus op willen reageren.

Maar dat is niet het grootste probleem. Dát is dat de groep vaste forummers, geïnspireerd door elkaars topics eigen vragen probeert te creëren, topics waarvan het doel absoluut niet duidelijk is. De 1 opent een topic, de ander denkt: "dat kan ik ook, maar dan anders", etc.

Voor de forumbazen is dit verschijnsel lastig aan te pakken. Het is moeilijk om een grens te stellen of topics wel of niet op De Kantine passen, dat moet eigenlijk per topic worden overwogen. Tofke_H en ik hebben wel een aantal regels bedacht om een grote chaos te voorkomen. Dat is dat er niet mag worden geflood (meerdere topics van dezelfde persoon op hetzelfde tijdstip). Laatst hebben we daaraan toegevoegd dat topics ongeveer dezelfde soort vraag (bv.: de topics over andere forummers i.c.m. beroep/school/avatar/sig etc.) worden beperkt. Maar ook hierbij is het weer moeilijk om een grens te trekken. Wat hoort bij elkaar? Wat is te veel? Wanneer gaat een forum over te veel van dezelfde zaken?

Conclusie: het trekken van een grens in het beleid is erg lastig, zodat er af en toe hyaten vallen in te volgen regels en het daarom voor kan komen het forum eentonig (saai?) over komt.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 23:30
Thomas
Thomas is offline
Waar ik heel erg bang voor ben is dat DK een ontzettend saaie boel wordt wanneer wel alle spelletjes worden gesloten. Een strenger beleid zou, volgens mij, zelf garant staan voor de teloorgang van DK.

Het beleid zoals dat nu wordt gemaakt en uitgevoerd voldoet precies aan de gestelde normen. Hierbij kan ik wel opmerken dat de lokale forumbazen eventueel wel wat vaker langs mogen komen, want dat gebeurt nu nog niet genoeg. Boogie komt nog het meest langs, maar dan heb ik soms wel het gevoel dat hij niet alles bekijkt of sommige dingen door de vingers ziet (wat soms niet eens erg is.)

Men moet juist niet strenger gaan optreden, want dat is volgens mij funest. Op dezelfde voet doorgaan is momenteel de enige, meest zinvolle optie. Misschien dat het kwaliteitsniveau van DK wordt opgekrikt zodra het gehele land weer naar school is.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 23:47
Vage Harry
Vage Harry is offline
Ieder topic waarin weer iets gezegd moet worden over de bovenstaande forummer, zou onmiddelijk gesloten moeten worden.

Evenals de "wat heb je gedaan/gegeten vandaag"-topics en "wat is je huis-/telefoon-/sofinummer"-topics.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 23:51
Verwijderd
1. Het is hiaten.

2. Ik vind het wel leuk met die nutteloze topics en ik denk dat velen het met me eens zullen zijn. Niet alles hoeft nut te hebben. Er is een groot grijs gebied tussen spam en daadwerkelijk leuke of nuttige topics.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 00:06
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-08-2003 @ 23:51:
1. Het is hiaten.

2. Ik vind het wel leuk met die nutteloze topics en ik denk dat velen het met me eens zullen zijn. Niet alles hoeft nut te hebben. Er is een groot grijs gebied tussen spam en daadwerkelijk leuke of nuttige topics.
"Nutteloze" topics horen op Onzin
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 00:13
Verwijderd
Nee, want op Onzin kun je niet normaal lezen/posten, als je daar iets zegt word je van alle kanten overspoeld met de 'haaajjjzzz handjuhhh swaaaj doettt' posts.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 00:34
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-08-2003 @ 00:13:
Nee, want op Onzin kun je niet normaal lezen/posten, als je daar iets zegt word je van alle kanten overspoeld met de 'haaajjjzzz handjuhhh swaaaj doettt' posts.
Duidelijk iemand die nooit op Onzin komt.

Wouter, als je ergens niets van afweet, zwijg er dan over.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 02:16
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
miro schreef op 28-08-2003 @ 21:38:
Ja ik weet het, altijd weer hetzelfde gezeik maar volgens mij loopt het nu toch echt helemaal fout. Sinds enige tijd zijn dr alleen nog maar nutteloze topics waar (waarschijnlijk door verveling) niet veel op gereageerd wordt. Bovendien komen er veel topics regelmatig terug. Naar mijn menign begint het onderhand een 2e onzin te worden.
Haha, onzin is nog stukken boeiender dan de kantine. Ik denk dat de kantine langzaam ten onder gaat.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 11:43
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Wawl schreef op 28-08-2003 @ 23:30:
Waar ik heel erg bang voor ben is dat DK een ontzettend saaie boel wordt wanneer wel alle spelletjes worden gesloten. Een strenger beleid zou, volgens mij, zelf garant staan voor de teloorgang van DK.

Men moet juist niet strenger gaan optreden, want dat is volgens mij funest. Op dezelfde voet doorgaan is momenteel de enige, meest zinvolle optie. Misschien dat het kwaliteitsniveau van DK wordt opgekrikt zodra het gehele land weer naar school is.
Op zich snap ik wel wat je bedoelt hoor, maar zou het
forum er nou echt op achteruit gaan als topics met
'gok de opleiding van de persoon boven je',
'wat heb je vandaag gedaan?' etc gesloten worden?

Met mate zijn die topics gewoon leuk,
ik bedoel ook niet dat ze helemaal weg moeten oid,
maar wmb zouden er wel wat minder van dat soort topics
mogen zijn.

En of het kwaliteitsniveau vanzelf omhoog gaat betwijfel
ik eigenlijk, ook voor de vakantie was het nou niet echt
fantastisch, als ik me goed herinner.
Denk zelf dat de fb's soms wat strenger mogen zijn
met sluiten, (bijv door topics die hierboven beschreven zijn
met mate toe te laten), en dat iedereen
meehelpt door topics te openen die naar het gewenste
niveau zijn, en te kappen met allerlei flauwe reacties
zodra een topic ook maar een beetje serieus wordt.

Maar ja, dat is ws een beetje onmogelijk, voor de fb's
is het moeilijk om grenzen te trekken over wat wel
en niet kan, en volgens mij zal de 'vaste groep' van DK
niet heel snel met wat meer inhoud reageren ed.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 12:16
Verwijderd
Al mijn topics zijn interessant ja
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 12:52
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Quiana schreef op 29-08-2003 @ 11:43:
Op zich snap ik wel wat je bedoelt hoor, maar zou het
forum er nou echt op achteruit gaan als topics met
'gok de opleiding van de persoon boven je',
'wat heb je vandaag gedaan?' etc gesloten worden?
Nee, zoals je zelf al zegt kan het geen kwaad om sommige van die topics te hebben. Maar het moet niet te erg worden, omdat je dan echt een soort spelletjesforum aan het krijgen bent. Het forum zal er zeker niet op achteruit gaan als er meer gesloten wordt, maar je moet ook hier niet alles door de vingers zien.

Citaat:
Quiana schreef op 29-08-2003 @ 11:43:
En of het kwaliteitsniveau vanzelf omhoog gaat betwijfel
ik eigenlijk, ook voor de vakantie was het nou niet echt
fantastisch, als ik me goed herinner.
Denk zelf dat de fb's soms wat strenger mogen zijn
met sluiten, (bijv door topics die hierboven beschreven zijn
met mate toe te laten), en dat iedereen
meehelpt door topics te openen die naar het gewenste
niveau zijn, en te kappen met allerlei flauwe reacties
zodra een topic ook maar een beetje serieus wordt.
Die flauwe reacties zijn soms inderdaad wel een beetje overdreven, maar dat komt vaak ook door de afwezigheid van een forumbaas, vrees ik. Het grootste probleem waar we mee te maken hebben is gewoon dat DK een grote verzameling van vragen is die nergens anders terecht kunnen. Er is geen echt duidelijk doel van waar het forum naartoe moet, maar dat heeft juist zijn charmes. Bijna elke vraag kan je wel op een bepaald deelforum kwijt, dus het lijkt me duidelijk dat de vragen die niet ergens anders kunnen zeer regelmatig terug zullen komen. DK is gewoon, zoals Boogie zegt, een grote vraagbaak.

Citaat:
Quiana schreef op 29-08-2003 @ 11:43:
Maar ja, dat is ws een beetje onmogelijk, voor de fb's
is het moeilijk om grenzen te trekken over wat wel
en niet kan, en volgens mij zal de 'vaste groep' van DK
niet heel snel met wat meer inhoud reageren ed.
Het is helemaal niet moeilijk om een grens te trekken, althans niet als alle leden het eens zijn met het volgende:

1. De zgn spelletjes-topics mogen met mate worden gespeeld.
2. Originaliteit is gewenst bij ieder topic.
3. Bij twijfelgevallen trekt de FB de grens, waar leden eventueel later op terug kunnen komen op BZ of M&M. Daar zal dan de discussie plaatsvinden of het beleid juist heeft gewerkt of niet, hier kunnen ook eventuele aanpassingen worden gedaan.

Dan nog het laatste, de vaste DKers reageren vaak wel serieus, maar als een topic eigenlijk al niet meer boeiend is doordat de vraag al beantwoord is oid, dan wordt er vaak nogal offtopic gereageerd. Al met al is het natuurlijk een zeer speciaal en moeilijk te modereren forum, dus misschien is het wel wijs om een extra forumbaas aan te wijzen, zoals miro al zei.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 23:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik zie geen announcement in de Kantine dus is het ook niet echt duidelijk wat absoluut NIET hoort in de Kantine.

D'r staat slechts op de indexpagina:

"Een forum voor zaken die je verder nergens kwijt kan. Spam is echter NIET toegestaan!"

Mjah, daar valt Onzin eigenlijk ook onder. Dus het is niet zo vreemd dat mensen die zich vervelen even naar de kantine begeven en daar vrij nutteloze topics openen.

Het is wel anders met Onzin in die zin dat bij onzin zoveel gepost wordt, dat een topic nauwelijks lang staande gehouden wordt en er toch veel inhoudsloze antwoorden gepost worden (da's helemaal niet erg dus zie dit niet als een aanval). De kantine is wat dat betreft iets serieuzer.

Mijn inziens moet er een duidelijker onderscheid komen tussen Onzin en Kantine.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 12:17
qghp
qghp is offline
Ik denk dat het probleem niet is dat er teveel onzin topics worden geopend, ik denk dat het probleem is dat er te weinig 'normale' topics worden geopend, waardoor er minder wordt gepost en om dat mensen dan willen posten gaan ze proberen topics aan te maken waar veel mensen op kunnne reageren en dat zijn dus de topics van , wat heb je zonet gegeten en gok de opleiding van de oersoon boven je.

Het worst ook steeds moeilijker om een orgineel topic te openen omdat alles bijna voorbij is gekomen, als er wat meer inspiratie komt dan waait eht wel weer over waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 12:40
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-08-2003 @ 23:46:
Ik zie geen announcement in de Kantine dus is het ook niet echt duidelijk wat absoluut NIET hoort in de Kantine.

D'r staat slechts op de indexpagina:

"Een forum voor zaken die je verder nergens kwijt kan. Spam is echter NIET toegestaan!"

Mjah, daar valt Onzin eigenlijk ook onder. Dus het is niet zo vreemd dat mensen die zich vervelen even naar de kantine begeven en daar vrij nutteloze topics openen.

Het is wel anders met Onzin in die zin dat bij onzin zoveel gepost wordt, dat een topic nauwelijks lang staande gehouden wordt en er toch veel inhoudsloze antwoorden gepost worden (da's helemaal niet erg dus zie dit niet als een aanval). De kantine is wat dat betreft iets serieuzer.

Mijn inziens moet er een duidelijker onderscheid komen tussen Onzin en Kantine.
"Een forum voor zaken die je verder nergens kwijt kan. Spam is echter NIET toegestaan!"

Lijkt mij heel duidelijk. Alles over muziek hoort op zijn eigen deelforum thuis, alles over school moet op S&S, ... Kan je het nergens kwijt hoort het op DK. Onzin, in de naam van spam, hoort nergens thuis. Daarnaast staat er op elke deelfora nutteloze topics.

De reden dat er geen announcement staat is dat het onmogelijk is om dat uit te schrijven dat het altijd klopt. Dan moet je elke onderwerp dat er in de wereld bestaat gaan beschrijven tot waar de grens ligt. Daarnaast zijn er altijd van die kindjes die dan op die grens gaan wandelen, en het steeds weer uitdagen.
En als er dan iets niet in dat announcement staat, en we sluiten toch iets met redenen, dan krijgen wij gezaag dat het wel mag, omdat het nergens staat dat het niet mag.

Daarnaast daag ik jou uit om dat duidelijk onderscheid te gaan maken tussen onzin en de Kantine. Volgens mij mis jij een hele gescheidenis van laten en doen, en het ontstaan van beide fora.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 14:18
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Eindelijk kan ik hier posten

De Kantine is veel beter dan Onzin. Dat is alleen leuk voor hyperactieve mensen. Je bent letterlijk om de seconde je topic kwijt en dat is gewoon irritant.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 22:07
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Ach tja, 't niveau verhogen, dat heb ik al zo ongelooflijk vaak geprobeert, dat ik de tel kwijt ben geraakt.

Momenteel is het inderdaad zo dat mensen topics openen om 'het openen'. Iemand verzint iets, iemand anders verzint daar dus een variant op, etc. Niet omdat ze het een vet topic vinden, maar omdat ze dan maar iets geopent hebben.

Wat doe je d'r tegen? Geen flikker. Dat kan ik uit ervaring al wel vertellen. Al zet je 100 forumbazen op de Kantine, de leden die er komen blijven hetzelfde. Die posten nou eenmaal zo, en daar is geen beweging in te krijgen.

Áls je wat aan 't niveau wilt veranderen, moet je de hele opzet veranderen. Dan is Kantine niet meer het forum voor zaken die je nergens anders kwijt kan, maar een forum waar je kan praten over algemene zaken die je gewoon vlotjes wilt bespreken. Maar of dat nou zo'n succes kan worden..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-08-2003, 00:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 30-08-2003 @ 12:40:
"Een forum voor zaken die je verder nergens kwijt kan. Spam is echter NIET toegestaan!"

Lijkt mij heel duidelijk. Alles over muziek hoort op zijn eigen deelforum thuis, alles over school moet op S&S, ... Kan je het nergens kwijt hoort het op DK. Onzin, in de naam van spam, hoort nergens thuis. Daarnaast staat er op elke deelfora nutteloze topics.
Doh. Daar zit t probleem dus. Onder spam versta ik reclame.
t volproppen met onzinberichtjes vind ik meer bomben.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 16:10
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Het is een golfbeweging. Als het niveau te laag wordt, gaan de forumbazen wat strenger optreden. Tot het niveau weer op een respectabel niveau is, dan laten de forumbazen de teugels iets vieren en neemt na verloop van tijd de rotzooi toe.

Misschien is het tijd het beleid weer iets strenger toe te passen en duidelijker uit te dragen (denk aan een announcement en meer uitleg bij het sluiten van topics voor nieuwere leden). Wellicht dat jullie op zoek kunnen gaan naar iemand die jullie daarbij kan helpen?
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 18:21
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Simon schreef op 31-08-2003 @ 16:10:
Het is een golfbeweging. Als het niveau te laag wordt, gaan de forumbazen wat strenger optreden. Tot het niveau weer op een respectabel niveau is, dan laten de forumbazen de teugels iets vieren en neemt na verloop van tijd de rotzooi toe.
Boogie en Tofke_H komen nu al wat regelmatiger langs en je kan wel zien dat het beleid direct een stuk duidelijker wordt, vooral voor mensen die niet regelmatig op DK komen. Ik denk wel dat dit de huidige problemen kan oplossen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 13:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Simon schreef op 31-08-2003 @ 16:10:
Het is een golfbeweging. Als het niveau te laag wordt, gaan de forumbazen wat strenger optreden. Tot het niveau weer op een respectabel niveau is, dan laten de forumbazen de teugels iets vieren en neemt na verloop van tijd de rotzooi toe.
precies, ik wilde net zeggen dat dit 'punt' al veel vaker aan de orde is geweest en dat er dan iedere keer weer maatregelen genomen worden. Dan gaat het weer een tijdje goed om vervolgens weer in te dutten.
Daarbij is het ook net vakantie geweest, ik vind dat het niveau van het forum dan altijd iets omlaag is gegaan omdat mensen minder actief zijn door andere bezigheden (vakantie, werk, etc.).

Dus ik denk dat het vanzelf wel weer goed komt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 21:19
Verwijderd
iedere week is er een threat over lees jij wel

ik heb het gevoel dat de forumbazen niet meelezen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 21:58
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 01-09-2003 @ 21:19:
ik heb het gevoel dat de forumbazen niet meelezen
Ik vind dat het de laatste paar dagen juist wel goed gaat.

Komt er eigenlijk nog versterking voor jullie, of niet?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 23:07
Vage Harry
Vage Harry is offline
Ik ben voor strenger optreden. Natuurlijk hoeft een topic in DK niet NUTTIG te zijn maar de lat mag wel een beetje hoger komen te liggen want een topic dat alleen maar gaat van "links", "rechts", "links", "rechts" enz. http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=584850

dat is toch pure Onzin?!

Iedereen doet een poging om de meest onzinnige vraag te stellen die heel misschien de afgelopen 3 dagen nog niet voorbij is gekomen (hoe origineel ) wat resulteert in een reeks huisnummers of andere bullshit.

En het werkt nogal aanstekelijk, hier nog al zoiets; iemand ziet een topic over bromfietsen, en opent een identiek topic over fietsen, en denkt meteen "hé laat ik nog een fietsenvraag stellen":

1. http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=586727

2. http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=586966

3. http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=586968



Neemt die troep dan geen ruimte in?

Kan er trouwens ook niet een verbod komen op het openen van topics voor elke jarige? Dat rode cijfertje lokt al genoeg onzinnige reacties uit, lijkt mij...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2003, 23:42
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Vage Harry schreef op 01-09-2003 @ 23:07:

Neemt die troep dan geen ruimte in?

Ruimte is geen probleem
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 23:43
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Vage Harry schreef op 01-09-2003 @ 23:07:
En het werkt nogal aanstekelijk, hier nog al zoiets; iemand ziet een topic over bromfietsen, en opent een identiek topic over fietsen, en denkt meteen "hé laat ik nog een fietsenvraag stellen":

1. http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=586727

2. http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=586966

3. http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=586968
groot gelijk in.. Verzin maar een regeltje daarvoor en we kijken hoe we hem kunnen invoegen. Mijn pogingen tot verzinnen zijn al mislukt in het verleden.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 23:44
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Vage Harry schreef op 01-09-2003 @ 23:07:
Kan er trouwens ook niet een verbod komen op het openen van topics voor elke jarige? Dat rode cijfertje lokt al genoeg onzinnige reacties uit, lijkt mij...
Dat kan. Maar ik weiger deze discusie opnieuw te doen. We wilde het verbieden, en vele leden haalde een wapen boven om ons neer te knallen. Dus ik steek mijn hoofd daar niet voor uit.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 23:45
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Vage Harry schreef op 01-09-2003 @ 23:07:
Ik ben voor strenger optreden. Natuurlijk hoeft een topic in DK niet NUTTIG te zijn maar de lat mag wel een beetje hoger komen te liggen want een topic dat alleen maar gaat van "links", "rechts", "links", "rechts" enz. http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=584850

Dan ga je de vraag krijgen waar dat soort vragen gesteld kunnen worden. Als wij dan zeggen "onzin" dan krijgen wij als commentaar dat daar de topics binnen de 5 min van de eerste pagina zijn (wat dan ook niet eens waar is, want dat duurt veel al meer dan een uur)
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 23:46
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Vage Harry schreef op 01-09-2003 @ 23:07:
Iedereen doet een poging om de meest onzinnige vraag te stellen die heel misschien de afgelopen 3 dagen nog niet voorbij is gekomen (hoe origineel ) wat resulteert in een reeks huisnummers of andere bullshit.
Verzin maar een regeltje daarvoor. En leg dan ook meteen FF uit wat de grens is tussen onzinnige en niet onzinnige vraag.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 23:48
Vage Harry
Vage Harry is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 01-09-2003 @ 23:45:
Dan ga je de vraag krijgen waar dat soort vragen gesteld kunnen worden. Als wij dan zeggen "onzin" dan krijgen wij als commentaar dat daar de topics binnen de 5 min van de eerste pagina zijn (wat dan ook niet eens waar is, want dat duurt veel al meer dan een uur)
Alsof de topicopener al die antwoorden echt na wil lezen, dat is meer zoiets van "goh ik heb weer eens een topic geopend" en de rest heeft weer iets van "goh ik heb lekker iets over mezelf verteld en een post erbij!" dus egotripperij en geen interesse in de ander.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 23:50
Vage Harry
Vage Harry is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 01-09-2003 @ 23:46:
Verzin maar een regeltje daarvoor. En leg dan ook meteen FF uit wat de grens is tussen onzinnige en niet onzinnige vraag.
Dat is toch aan jullie. Alles wat niet onder een ander forum kan en geen spam is, kan in principe op DK maar het is toch te ruim. Als je als FB zoiets ziet moet je er meteen op inhakken en die losgeslagen honden weer aan banden leggen...ofzoiets
Gewoon niet te veel onzin toelaten, dan neemt het vanzelf wel af.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 01:05
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Vage Harry schreef op 01-09-2003 @ 23:48:
Alsof de topicopener al die antwoorden echt na wil lezen, dat is meer zoiets van "goh ik heb weer eens een topic geopend" en de rest heeft weer iets van "goh ik heb lekker iets over mezelf verteld en een post erbij!" dus egotripperij en geen interesse in de ander.
Mij moet je daar niet van te overtuigen. Ik denk dat al maanden. Maar ik krijg het niet in een vorm (lees: regel) gegoten.

Vertel me de grens maar waar we doe moeten trekken. Dan zijn we al een heel stuk verder.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 01:07
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Vage Harry schreef op 01-09-2003 @ 23:50:
Dat is toch aan jullie. Alles wat niet onder een ander forum kan en geen spam is, kan in principe op DK maar het is toch te ruim. Als je als FB zoiets ziet moet je er meteen op inhakken en die losgeslagen honden weer aan banden leggen...ofzoiets
Gewoon niet te veel onzin toelaten, dan neemt het vanzelf wel af.
Wij hebben die grens proberen te trekken, en wij kregen commentaar. Wat jij zegt is in theorie allemaal waar, maar in praktijk werkt het niet. De omschrijving spam is voor iedereen anders.
Daarnaast als ik "de hele dag" online ben, dan word ik daar op afgemaakt. En als ik een stuk minder online ben (net zoals vele andere) dan kunnen we er niet meteen op inhakken.
Maw hier wordt al zolang over nagedacht, over gesproken,... In theorie is het allemaal vlot te doen, in praktijk stoot je op zoveel kleine problemen.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 10:49
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 01-09-2003 @ 23:46:
Verzin maar een regeltje daarvoor. En leg dan ook meteen FF uit wat de grens is tussen onzinnige en niet onzinnige vraag.
Iedereen zou toch wel moeten weten wat een onzin en wat niet Je moet gewoon die regel maken en hogere eisen stellen aan de topics
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 17:07
BBEM
BBEM is offline
misschien is het wat om een max aantal topic's in te stellen dat per week door een lid mag worden aangemaakt ?
want het zijn vaak dezelfde mensen die posten om te posten.
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-09-2003, 17:13
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Ik vind het jammer dat er weinig variatie op DK te vinden is. Zelf ben ik een tijdje, begin zomer, vrij actief geweest. Ik ben er mee gestopt omdat het moeilijk was om leuke dingen te verzinnen. (Waar de massa vrolijk op in gaat.)

Het zou wellicht een goed plan zijn dat meer van die DKers een beetje afstand van dat forum namen. Posten-om-te-posten, of posten-om-ooit-FB te worden werkt nooit.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:08
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
ja ben ik helemaal mee eens, de grens tussen onzin en DK begint te vervagen. Wat de oorzaak is weet ik ook niet, maar creativeit is iig ver te zoeken daar.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:27
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 02-09-2003 @ 17:13:

Het zou wellicht een goed plan zijn dat meer van die DKers een beetje afstand van dat forum namen. Posten-om-te-posten, of posten-om-ooit-FB te worden werkt nooit.
daar ben ik het helemaal mee eens.
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 22:16
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
BBEM schreef op 02-09-2003 @ 19:27:
daar ben ik het helemaal mee eens.
Dat is fijn, maar dat neemt niet weg dat dezelfde mensen zullen blijven komen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 22:20
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Wawl schreef op 02-09-2003 @ 22:16:
Dat is fijn, maar dat neemt niet weg dat dezelfde mensen zullen blijven komen.
misschien moet jij ook maar eens wat afstand nemen van het forum. en een hobby erbij zoeken ofzo

en speciaal voor jou een nietszeggende
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 22:25
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
BBEM schreef op 02-09-2003 @ 22:20:
misschien moet jij ook maar eens wat afstand nemen van het forum. en een hobby erbij zoeken ofzo

en speciaal voor jou een nietszeggende
Jij bent zo gemakkelijk uit te lokken, he?

Ik denk dat alles al besproken is. Door strenger optreden probeert men nu het niveau weer enigszins omhoog te krijgen. Overigens merk je wel dat het direct invloed heeft. Toch vraag ik me soms af of onze twee FBs wel meelezen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 22:28
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Wawl schreef op 02-09-2003 @ 22:25:
Jij bent zo gemakkelijk uit te lokken, he?

Ik denk dat alles al besproken is. Door strenger optreden probeert men nu het niveau weer enigszins omhoog te krijgen. Overigens merk je wel dat het direct invloed heeft. Toch vraag ik me soms af of onze twee FBs wel meelezen.
ik bedoelde het eigenlijk wel vrij serieus dat jij en een aantal andere misschien beter een hobby erbij kunnen zoeken.
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 22:29
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
BBEM schreef op 02-09-2003 @ 22:28:
ik bedoelde het eigenlijk wel vrij serieus dat jij en een aantal andere misschien beter een hobby erbij kunnen zoeken.
En dan gaat het niveau van DK omhoog?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 22:32
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Wawl schreef op 02-09-2003 @ 22:29:
En dan gaat het niveau van DK omhoog?
lees deze qoute maar eens jij heb genoeg hersencellen om hier je antwoord uit te halen

Citaat:
Scatterheart schreef op 02-09-2003 @ 17:13:


Het zou wellicht een goed plan zijn dat meer van die DKers een beetje afstand van dat forum namen. Posten-om-te-posten, of posten-om-ooit-FB te worden werkt nooit.
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 22:36
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
BBEM schreef op 02-09-2003 @ 22:32:
lees deze qoute maar eens jij heb genoeg hersencellen om hier je antwoord uit te halen
Dus je wil zeggen dat mijn topics altijd nutteloos zijn?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 22:40
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Wawl schreef op 02-09-2003 @ 22:36:
Dus je wil zeggen dat mijn topics altijd nutteloos zijn?
waar hoor je mij dat zeggen ???

Ik verbied je niet om te posten ofzo maar misschien is het beter om wat minder te posten omdat het er af en toe op lijkt alsof er gepost word om zoveel mogelijk te posten en dit haalt het niveau naar beneden.
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 08:43
Yellow Angel
Yellow Angel is offline
tsja. Niveau is een zeer vaag (en helaas vaak veel te elitair gebruikt) begrip. Wat is een hoog niveau? Sommige onzin kan van een zeer hoog niveau zijn. Hangt maar net van je eigen definities af. "het niveau is te laag" is duseen uitspraak waar je weinig mee kan. Er worden hier voorbeelden genoemd. Ik denk datdat in ieder geval constructief is. En ik denk dat de uitnodiging van Tofke_H wel een goede is: Als je klachten hebt: Draag een oplossing aan (of zoals hij het min of meer formuleert: schrijf maar een regel voor het beleid die voldoet")
__________________
als een gele engel, zwevend op een groen tapijt van zwarte parels...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 11:14
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Yellow Angel schreef op 03-09-2003 @ 08:43:
En ik denk dat de uitnodiging van Tofke_H wel een goede is: Als je klachten hebt: Draag een oplossing aan (of zoals hij het min of meer formuleert: schrijf maar een regel voor het beleid die voldoet")
Tjah daar zijn de forumbazen voor hoor. De leden geven aan dat er iets moet veranderen en dan moeten de forumbazen er werk van maken en actie ondernemen.

Ja dan had je maar geen forumbaas moeten worden. Het is meer dan alleen topicsen sluiten, mag ik aannemen. Gniffel Gniffel
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 14:27
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Wawl schreef op 02-09-2003 @ 22:25:
Ik denk dat alles al besproken is. Door strenger optreden probeert men nu het niveau weer enigszins omhoog te krijgen. Overigens merk je wel dat het direct invloed heeft.
Ben het wel met je eens, als er om wat voor reden
dan ook minder fb's zijn, hebben bepaalde forummers
nogal snel de neiging te flooden of allerlei onzinreacties
te plaatsen, merk je dat ze veel aanwezig zijn ed,
is dat sowieso al wat minder.

En het zou voor sommige mensen idd wel goed zijn
als ze afstand zouden nemen (*kucht*), al is het
maar voor hun forumverslaving. Maar je kan mensen
niet dwingen om weg te gaan, en ik vraag me af of
het zoveel zou verbeteren..

De topics die Scatterheart bijv maakte waren bijv weer eens
wat anders dan de doorsnee-topics, alleen dat al helpt
al mee aan de inhoud van het forum..
Dus is inzet van iederéén (en niet alleen van de fb's dus) nodig,
want als er meer variatie ed is, is het sowieso al leuker om te komen lijkt me. (en is het niveau ook weer een beetje hoger denk ik)

Ik praat weer eens teveel geloof ik.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.