Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2005, 10:52
Verwijderd
Leest u? Meestal probeer ik dat wel, maar echt super lukt dat nooit.

Luistert u muziek? Ja.

Studeert ge? Heel zelden.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen? Op de grond/schoot/bank naast me.

Geeft u de voorkeur aan een raampje? Ja.

Voor- of achteruit reizen? #care

Voeten op de tegenoverliggende bank? Wel eens.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper? Uhm..ik laat mijn OV zien en that's it.

Traject: Met name Leiden - Utrecht.

OV-kaart? Ja.

Spraakzaam? Nee.

Slaapzaam? Soms, alleen echt slapen lukt niet.

Etende? Soms.

Slordig? Nee.

Opstaan voor de ouden van dagen? Ja.

Wat kenmerkt u op een treinreis? Mensen kijken.

Materieel? Geen idee, interesseert me geen fuck.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2005, 11:00
cagie
Avatar van cagie
cagie is offline
Leest U?
Soms de metro of de spits

Luistert u muziek?
Altijd

Studeert ge?
Heel soms

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Als het heel druk is in de trein dan leg ik mijn tas netjes in het bagagerek anders ligt mijn tas op de stoel naast me.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Ik zit het liefst aan het raampje.

Voor- of achteruit reizen?
Vooruit vind ik prettiger

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Nee

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Ja

OV-kaart?
Ja een weekend-ov

Spraakzaam?
Niet echt, alleen als ik een bekende tegen kom

Slaapzaam?
Ja

Etende?
Meestal niet

Slordig?
Nee

Opstaan voor de ouden van dagen?
Als het druk is en er echt geen plaats vrij is, dan zal ik wel opstaan voor ouderen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 15:26
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 15-10-2005 @ 11:52 :

Traject: Met name Leiden - Utrecht.

(...)

Materieel? Geen idee, interesseert me geen fuck.
Waarschijnlijk plan V of plan T.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 15:53
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik ging de laatste 3,5 jaar van mijn middelbare schooltijd altijd met de trein naar school (Amersfoort-Hilversum), met m'n jeugdmaandtrajectkaart. Meestal was het muziek luisteren en Metro lezen (de rit duurt ook maar 15 min.). Een enkele keer iets doorlezen voor school (maar niet op de heenweg, want om 8u ofzo kan ik me echt nog niet concentreren ).
Nu ik sinds het begin van mijn eerste collegejaar (6 weken ofzo dus ) in Utrecht woon, is mijn reisgedrag aanzienlijk veranderd. Niet alleen heb ik een OV-studentenkaart, ook reis ik niet meer op en neer voor school. Ik train 2x in de week in Amersfoort ('s avonds), de trein doet er dan 20 min. over. Meestal lees ik Metro/luister ik muziek, soms studeer ik wat. M'n sporttas gaat altijd in het bagagerek op de heenweg, want dan is de trein overvol.. Als er plaats is gaan mijn voeten op de bank (of zelfs aso-over-het-tafeltje-hangend). Ik eet vrij regelmatig tijdens mijn reis (je tijd goed benutten heet dat) en ik ben altijd vriendelijk tegen mijn medepassagiers en de conducteur (mits ze dat tegen mij zijn uiteraard). Voor die NS onderzoekers (die willen weten wat voor kaartje je hebt) weiger ik m'n kaart te voorschijn te halen, ik wil het ze wel zeggen (sommigen willen 'm dan toch zien, maar dat weiger ik principieel, zeg ik dat me dat te veel moeite is, omdat ie in m'n tas zit, die bovenin het bagagerek staat).

Ik ben een ervaren treinreizigster en zal dat nog wel even blijven..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 16:15
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Leest u?
Ja, van alles ('kranten', studieboeken, tijdschriften, leesboeken)

Luistert u muziek?
Niet altijd meer

Studeert ge?
Soms

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Meestal op de stoel naast me en anders op de grond.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Nee, die koeien en lelijke nieuwbouw heb ik al vaak genoeg gezien.

Voor- of achteruit reizen?
Vooruit.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Nooit.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Ja

OV-kaart?
Ja

Spraakzaam?
Ik maak wel eens een opmerking, maar ik ben nooit uit op een gesprek. Mensen praten eerder tegen mij dan ik tegen hen.

Slaapzaam?
Ja, ik reis vaak best lang met de trein, dus vooral als ik moe ben, slaap ik eventjes.

Etende?
Soms een boterham, soms iets lekkers.

Slordig?
Nee.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Ik doe dat eigenlijk nooit, omdat er altijd wel plek in de trein is. Daarnaast moet ik ook lang reizen of heb ik een lange dag achter de rug, dan wil ik echt wel zitten hoor.

Traject?
ergens in brabant - nijmegen (dubbeldekker)
ergens in brabant - achterhoek (dubbeldekker en syntustrein
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 16:28
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Leest u? Ik neem altijd de Panorama mee voor in de trein, vaak ook de Spits en de Metro, soms een boek.

Luistert u muziek? Nee.

Studeert ge? Heel zelden.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen? Weekendtas/rugzak naast me, laptoptas daarbovenop of tussen mn voeten.

Geeft u de voorkeur aan een raampje? Ja.

Voor- of achteruit reizen? Liever achteruit, maar maakt niet uit verder.

Voeten op de tegenoverliggende bank? Nee, nooit.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper? Altijd.

Traject: Meest gereden: Goor - 't Harde.

OV-kaart? Nee, kortingskaart.

Spraakzaam? Nee.

Slaapzaam? Nee, slaap nooit in de trein.

Etende? Terugreis vaak, namelijk 's ochtends.

Slordig? Nee.

Opstaan voor de ouden van dagen? Nee, want ik kan zelf niet zo lang staan. Remedie daarvoor: hardop zeggen 'sorry mevrouw, ik kan zelf niet zo lang staan anders was ik voor u opgestaan'. Dan staat er altijd wel iemand anders op.

Wat kenmerkt u op een treinreis? Mn Panorama.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 19:55
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Leest u? Luistert u muziek? Studeert ge?
Ja, ja en ja. De drie hoofdzakelijke dingen die ik doe in de trein (zeker als ik alleen ben)

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Mijn grote reistas boven in het rek of (als het niet druk is) in de stoel naast me. Kleinere tassen (waar ik bijvoorbeeld dingen uit moet halen zoals eten, studiedingen, discman met CD) op de grond, dan kan ik er zo bij.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Nee, niet echt.

Voor- of achteruit reizen?
Maakt me geen ruk uit.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Alleen als het niet druk is en de conducteur het niet kan zien

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Best wel.

OV-kaart?
Ja, week-OV.

Spraakzaam?
Alleen met bekenden in de trein, tegen onbekenden ga ik natuurlijk niet zo maar uit het niets lullen.

Slaapzaam?
Nee, ben altijd bezig in de trein.

Etende?
Soms ja.

Slordig?
Nee.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Alleen: als het superdruk is of als ze het zelf vragen of als ik heel goed gehumeurd ben.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 20:33
MB
Avatar van MB
MB is offline
Leest u?
soms

Luistert u muziek?
soms

Studeert ge?
soms

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?

Als hij bovenin past en het is druk dan gooi ik hem in het rek, anders op een stoel naast me of onder de bank ofzo

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
ja, niet voor het uitzicht, maar omdat ik dan tegen die muur kan hangen

Voor- of achteruit reizen?
maakt niet uit

Voeten op de tegenoverliggende bank?
soms, als het niet druk is. En dan wel op mijn tas op de bank, nooit direct op de bank dat is asociaal

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Hangt van de kaartjesknipper en mijn humeur af

OV-kaart? weekend OV

Spraakzaam?
Hangt ervan af tegen wie, maar ik ben zelden bot

Slaapzaam?
Ja

Etende?
soms

Slordig?
nee

Opstaan voor de ouden van dagen?
Als ik niet ziek of uitzonderlijk moe ben, dan sta ik op. Ik prefereer het trouwens als ze het zelf vragen

Mocht u TRA een plezier willen doen: "Ook erbij zetten waar je reist en met wat voor materieel."

Ik reis tussen:
- Maastricht - Boxmeer, met een gewone trein (met van dat rode leren interieur) en met een andere normale trein (blauw stoffe interieur met kleurenspikkeltjes)
- Maastricht- Dordrecht, Gewone trein en dubbeldekker
- Maastricht - Rotterdam Alexander, idem
En vroeger vaak Boxmeer - Rotterdam Alexander, tot Nijmegen met een gewone moderne trein (blauw stoffe interieur met kleurenspikkeltjes) dan tot utrecht een dubbeldekker en dan naar rotterdam in een gewone trein (rood leder interieur)
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 15-10-2005 om 20:45.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 23:13
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
MB schreef op 15-10-2005 @ 21:33 :Ik reis tussen:
- Maastricht - Boxmeer, met een gewone trein (met van dat rode leren interieur) en met een andere normale trein (blauw stoffe interieur met kleurenspikkeltjes)
- Maastricht- Dordrecht, Gewone trein en dubbeldekker
- Maastricht - Rotterdam Alexander, idem
En vroeger vaak Boxmeer - Rotterdam Alexander, tot Nijmegen met een gewone moderne trein (blauw stoffe interieur met kleurenspikkeltjes) dan tot utrecht een dubbeldekker en dan naar rotterdam in een gewone trein (rood leder interieur)
Gewone moderne trein (...) gewone trein (...) normale trein (...)
Rode leren interieur (...) rood leder interieur (...)

En steeds iets anders bedoelen.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 10:08
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Oh en nog vergeten:
Op vrijdagmiddag reis ik van Utrecht naar Amersfoort (ouderlijk huis) met twee hele grote tassen (sporttas+wastas), die ik netjes in het bagagerek zet, omdat de trein overvol is met studenten als ik..
Verder wil ik bij het raampje, beneden (als het een dubbeldekker is) en vooruit reizen (maar dat is de ideale toestand..).
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 14:28
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Leest u?
Soms. Als er toevallig een Spits/Metro ligt op 't tafeltje, lees ik die wel. En soms ook een boek.

Luistert u muziek?
Ja, standaard. Alleen als ik er in een heel zeldzaam gevale gek van word, ga ik gesprekken van andere mensen afluisteren ofzo.

Studeert ge?
Nee, zelden tot nooit. Ik neem wel es dingen mee maar het komt er nooit van eigenlijk.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Als er niemand naast me zit naast me, anders op schoot of op de grond.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Ja. Voor kijken en tegenaan leunen.

Voor- of achteruit reizen?
Vooruit, hoewel ik bij allebei niet misselijk word. Vooruit is gewoon fijner.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Ja, als er plek voor is. En als de conducteur komt zeggen dat dat niet mag, gaan ze er weer af. Maar vaak leg ik ze dan toch weer terug als de conducteur weer weg is.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Joah.

OV-kaart?
Week OV, ja.

Spraakzaam?
Hmm, alleen als er iets bijzonders gebeurt ofzo in de trein, of als iemand anders tegen me begint te praten. Anders eigenlijk niet méér dan iets van: "Mag ik hier zitten?" oid.

Slaapzaam?
Nee, ik kan niet slapen in bussen/treinen/auto's/enzo.

Etende?
Mja.

Slordig?
Nee, ik stop m'n rommel netjes in 't prullenbakje.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Nooit nodig geweest, maar als er echt geen plek was zou ik wel opstaan.
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.

Laatst gewijzigd op 16-10-2005 om 18:37.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 15:00
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
[B]Leest u?
Meestal de spits of metro op de heenreis.

Luistert u muziek?
Jazeker, lang leve mp3 speler.

Studeert ge?
Meestal weer op de terugweg.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Naast me, of onder mijn stoel.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Ja

Voor- of achteruit reizen?
Voor. Kijkt fijner naar buiten.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Nee.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Ja.

OV-kaart?
Gelukkig wel.

Spraakzaam?
Zelden, tenzij met reisgenoot, maar dan ook niet altijd.

Slaapzaam?
Probeer het vaak, lukt bijna nooit.

Etende?
's morgens ff ontbijten ofzo.

Slordig?
Nee.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Als dat nodig is , ja.

Traject: Meestal : Groningen - Leeuwarden
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 19:19
Verwijderd
Ik werk op de internationale trein van Brussel naar Amsterdam als trein cateraar dus bevind me soms 8 uur achter elkaar op de trein. Dan werk ik dus en loop met zo'n kar heen en weer. En soms hou ik pauze en drink ik thee of eet een koekje in de gang of 1e klas.

Als ik gewoon reis luister ik bijna altijd mn ipod omdat ik niet zonder kan, ik haat de stiltes die er vaak zijn, en ook de idiote gesprekken die ik niet wil volgen. Ook gaat de tijd dan wat sneller vind ik. Lees wel een krantje als dat er ligt en anders gewoon niks, kijk ik een beetje uit het raam.
Ik reis af en toe tussen Rotterdam en Vierlings beek (via: R'dam-utrecht-nijmegen-boxmeer) omdat mn vriendje daar woont en verder reis ik wel vaak naar a'dam voor concertjes enzo.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 19:26
Verwijderd
Meestal lees ik iets of studeer ik
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 19:51
fractuur
fractuur is offline
Leest U?
Spits of Metro, studieboeken. Voor hetzelfde geld staar ik de hele reis nou buiten.

Luistert u muziek?
Altijd.

Studeert ge?
Ja, redelijk vaak.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Naast me, of bij mijn benen op de grond.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Nope.

Voor- of achteruit reizen?
Maakt niet uit.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Nooit.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Ja, altijd. Draait nog wel eens uit op verontwaardiging van mijn kant omdat de controleur chagerijnig is.

OV-kaart?
Week

Spraakzaam?
Neuh.. Laat mij maar lekker piekeren, lezen en muziek luisteren. Maar als iemand informatie wil, of over het algemeen wat vraagt sta ik die persoon graag te woord.

Slaapzaam?
Ja, vooral als ik te kort geslapen heb (bijna elke nacht dus) en de zon in mn gezicht schijnt.

Etende?
Soms.

Slordig?
Nee.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Nog nooit hoeven doen.

Wat kenmerkt u op een treinreis?
Ik vind reizen altijd wel leuk. Je zal mij amper met een chagerijnige smoel de trein in zien stappen.

Traject:
Geen vast traject. Meestal een of twee keer per week met de trein richting Den Haag of Leiden. Eigenlijk heel divers.

Materieel:
Geen idee.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 20:33
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Leest u?
Ja, sowieso de metro en soms ook voor school.

Luistert u muziek?
als ik alleen reis kan ik niet zonder mn muziek. Als ik met iemand samen reis luister ik geen muziek.

Studeert ge?
meestal gewoon nog even de laatste dingetjes doorlezen.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
op de stoel naast me (als het rustig is) of op de grond.

Geeft u de voorkeur aan een raampje? Voor- of achteruit reizen?
raampje. en voor- of achteruit reizen maakt me niet uit.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
nee. nooit.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
meestal wel ja. en cker niet chagrijnig.

OV-kaart?
zeker weten (week-ov)

Spraakzaam? Slaapzaam? Etende? Slordig?
alle 4.

Opstaan voor de ouden van dagen?
jawel, al vind ik het soms moeilijk inschatten welke mensen nog prima kunnen staan en welke niet.

ik reis meestal op het traject "Den Helder zuid - Amsterdam Centraal" maar "Den Helder (zuid) - Amsterdam Sloterdijk" "Den Helder (zuid) - Utrecht CS" "Den Helder (zuid) - Delft" "Den Helder (zuid) - Haarlem" of hele andere plaatsen wil ook nog wel eens voorkomen. En natuurlijk alles in tegenovergestelde richting.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 20:36
LB06
LB06 is offline
Leest u?
Nee
Luistert u muziek?
Soms
Studeert ge?
Nee
Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Grond
Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Maakt niet uit
Voor- of achteruit reizen?
Maakt niet uit
Voeten op de tegenoverliggende bank?
Als er plaats is
Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Ja, tenzij hij niet vriendelijk is tegen mij
OV-kaart?
Ja
Spraakzaam?
Soms
Slaapzaam?
Soms (vaker dan spraakzaam, omdat het of vroeg is, of ik er een lange dag op heb zitten)
Etende?
Soms
Slordig?
beetje
Opstaan voor de ouden van dagen?
Altijd
Mocht u TRA een plezier willen doen: "Ook erbij zetten waar je reist en met wat voor materieel."
Rugtas, laptoptas en iPod van Tilburg West naar Tilburg CS en terug
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 20:50
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Leest u? Soms wel als ik toevallig eits bij me heb meestal ga ik pas later in de middag met de trein dus dan zijn er sowieso geen metro's meer alleen afgeragde exemplaren in de trein die ik er af en toe weleens bij pak als de spits op school ook af was
Luistert u muziek? Ja
Studeert ge? Nee lukt me niet net als dat ik me niet kan concentreren op het lezen van een boek in de trein
Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen? Probeer hem altijd zoveel mogelijk achter mn stoel te schuiven *in die dubbeldekkers is er altijd wat ruimte tussen de stoelen daar donder ik dat ding neer en anders mooi op de grond bagagerek flikkert mn tas toch altijd uit
Geeft u de voorkeur aan een raampje? Ja eigenlijk wel vind het wel fijn bij lange treinreizen als ik zo'n beetje naar buiten kan staren enzo
Voor- of achteruit reizen? Vooruit
Voeten op de tegenoverliggende bank? Het liefst wel
Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper? Als het van die blije zijn wel anders neit waarom zou ik zij doen toch ook niet aardig op eht moment dat ik vakken sta te vullen
OV-kaart? Yup weekend
Spraakzaam? Met vriendinnen in de trein wel maar ik praat niet met onbekenden
Slaapzaam? als ik van Nijmegen naar Breda ga wel ja
Etende? Yup meestal saucijzenbroodje van de kiosk, of gewoon mn eigen brood of koekjes
Slordig? Ik vouw mijn krant op als ik weg ga leg m op het tafeltje neer niet extreem slordig dus
Opstaan voor de ouden van dagen? Als het stampvol is wel als er nog plek is lopen ze maar een stukje verder door
Traject: Helmond-Breda of Venray-Breda
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 20:51
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Danique schreef op 16-10-2005 @ 20:19 :

*knip*
Ik reis af en toe tussen Rotterdam en Vierlings beek (via: R'dam-utrecht-nijmegen-boxmeer) omdat mn vriendje daar woont en verder reis ik wel vaak naar a'dam voor concertjes enzo.

hahaha dus jij bent een van de weinigen die uitstapt op vierlingsbeek
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 09:39
Verwijderd
Klarenbeek naar Duivendrecht:


Leest u? - vaak

Luistert u muziek? - vaak

Studeert ge? - nee

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen? Naast me of op schoot of op de grond.

Geeft u de voorkeur aan een raampje? - raampje. Dan kan ik mijn hoofd ergens tegenaan laten rusten als ik slaap

Voor- of achteruit reizen? - maakt me echt niets uit

Voeten op de tegenoverliggende bank? - heel erg soms

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper? - ja, waarom niet?

OV-kaart? - ja

Spraakzaam? - nee

Slaapzaam? - ja

Etende? - regelmatig

Opstaan voor de ouden van dagen? - als het druk is wel

Wat kenmerkt u op een treinreis? - ik voel me dood... ben altijd moe.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 18:15
Thura
Avatar van Thura
Thura is offline
Ik reis wel graag met de trein. Meestal staar ik wat uit het raam, soms lees ik. Vaak heb ik wel muziek aan, maar nooit hard.

Ik reis met de stoptrein en intercity. Ik zit het liefst in de koploper; die is lekker ruim. Als het even kan vooruit, bij het raam en in zo'n vier-zits-ding, met m'n voeten op het randje.
In een dubbeldekker zit ik het liefst boven.

M'n tas staat meestal naast me of op schoot. Ik slaap nooit. Ik begin nooit uit mezelf een gesprek. Als het druk is, ga ik op de grond zitten. Ik vind het vervelend als mensen heel hard praten. Vertraging kan me niet zoveel schelen, meestal.
__________________
let’s pretend we don’t exist
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 11:16
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
wat een prachtig topic.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 13:11
Sperziekoe
Avatar van Sperziekoe
Sperziekoe is offline
Leest u? Soms
Luistert u muziek? Vaak wel
Studeert ge? Af en toe, Hebreeuws doet t goed bij je medereizigers
Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen? Op de stoel ernaast, grond of schoot
Geeft u de voorkeur aan een raampje? Nee
Voor- of achteruit reizen? Vaak onbewust achteruit
Voeten op de tegenoverliggende bank? Nee, op de grond
Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper? Hangt van de knipper af
OV-kaart? Ja
Spraakzaam? Nee
Slaapzaam? Nee
Etende? Vaak niet
Slordig? Nee
Opstaan voor de ouden van dagen? Nee
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 13:45
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Leest u?
>Meestal lees ik de Metro of de Spits. Ik maak dan ook graag de puzzels, en in het geval van de Spits gaat het mij dan specifiek om de sudoku.

Luistert u muziek?
> Soms.

Studeert ge?
> Dat probeer ik af en toe ook nog wel eens.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
> Op de grond, op de stoel naast mij, of onder de bank.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
> Liefst bij het raam ja. Helaas is dat op het traject waar ik reis (Leiden - Amsterdam) niet altijd mogelijk, want het kan erg druk zijn

Voor- of achteruit reizen?
>Vooruit. Verder ook graag bovenin.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
> Nee, dat zit niet prettig.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
> Nou, ik laat 'm eigenlijk alleen zwijgend mijn OV zien.

OV-kaart?
> Week OV.

Spraakzaam?
> Nee.

Slaapzaam?
> Soms.

Etende?
> Soms.

Slordig?
> Nee.

Opstaan voor de ouden van dagen?
> Als dat nodig zou zijn. Gelukkig is het nooit nodig

Wat kenmerkt u op een treinreis?
> Dat ik altijd het nummer van het treinstel waar ik in zit wil weten.

Traject:
Leiden - Amsterdam. Vroeger 5 maal per week, sinds ik op kamers in Amsterdam ben op maandag Leiden - Amsterdam (via Schiphol of via Haarlem) en in de nacht van vrijdag op zaterdag Amsterdam - Leiden (nachttrein).

Materieel:
(V-)IRM voor Leiden - Amsterdam via Schiphol, (V-)IRM of DD-AR voor Leiden - Amsterdam via Haarlem, ICM in de nachttrein.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 15:45
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Leest u?
ja de spits en metro

Luistert u muziek?
meestal wel

Studeert ge?
nee ik moet alleen mar dingen in elkaar knutselen enzo das best lastig in de trein

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
op de grond of stoel naast me. tekenmap gaat wel t bagagerek in.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
ja

Voor- of achteruit reizen?
achteruit

Voeten op de tegenoverliggende bank?
nee gewoon op de grond

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
ja hoor

OV-kaart?
ja

Spraakzaam?
nee

Slaapzaam?
heel erg

Etende?
ja

Slordig?
nee

Opstaan voor de ouden van dagen?
nee die reizen niet zo vroeg

traject:
maastricht - boxtel

materieel
maastricht-eindhoven intercity
eindhoven-boxtel stoptrein
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 15:51
Verwijderd
Traject Delft - Naarden-Bussum

Leest u? soms
Luistert u muziek? nee
Studeert ge? meestal
Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen? naast me
Geeft u de voorkeur aan een raampje? ja, want daar zit het tafeltje
Voor- of achteruit reizen? maakt me niet uit
Voeten op de tegenoverliggende bank? nee
Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper? als hij z'n mond houdt wel
OV-kaart? week
Spraakzaam? nee
Slaapzaam? heel soms
Etende? af en toe
Slordig? nee
Opstaan voor de ouden van dagen? kom ik nooit tegen

Wat kenmerkt u op een treinreis? vertragingen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 18:16
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Leest u? Luistert u muziek? Studeert ge? Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen? Geeft u de voorkeur aan een raampje? Voor- of achteruit reizen? Voeten op de tegenoverliggende bank? Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper? OV-kaart? Spraakzaam? Slaapzaam? Etende? Slordig? Opstaan voor de ouden van dagen?

Ik reis van Den Bosch naar Breda en vice-versa.
Ik lees 's ochtends de krant onder het genot van mijn mp3-speler. 's Middags alleen mp3-speler, of iemand die ik toevallig ken waarmee ik reis. 9 van de 10 keer staat op maximaal volume, en van die keren wordt er 9 van de 10 keer gevraagd of ie wat zachter kan. Vervolgens zet ik m een stuk zachter om m daarna weer langzaam aan op het maximum te zetten. Niemand die het doorheeft meestal, als dit wel zo is gaan ze maar ergens anders zitten. Maar ik reis en zit liever alleen.
De krant laat ik op het tafeltje liggen voor de volgende geinteresseerde.

Mijn tas zet ik naast me, vooruit of achteruit interesseert me niet maar wel bij het raam. Zonder iemand naast me, soms met mijn voeten aan de over kant.

Ik heb een OV en die pak ik zodra de conducteur de coupé binnenkomt, hou m in mijn hand zodat hij kan kijken maar ik kijk niet naar hem. Soms lig ik een beetje duf te staren of half te slapen, soms zit ik te eten of te drinken. Ik gooi mijn zooi weg als ik bij de prullenbak kan, kleine 'schone' dingen doe ik anders terug in mijn tas, lege pakjes/bakjes enzo laat ik op het tafeltje staan.
Er komen ook nog schoonmakers in de trein.

En meestal sta ik wel op voor bejaarden, maar dan moet het er wel uit zien alsof ze omvallen bij de eerste wissel die we tegenkomen. Ik trap niet in van die zogenaamd zielige 50+ers.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.

Laatst gewijzigd op 20-10-2005 om 18:24.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 13:08
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 19-10-2005 @ 10:39 :
Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper? - ja, waarom niet?
Dat vraag ik me dus idd af nu ik dit topic nog eens doorgelezen heb. Ik zeg altijd hallo, geef mn kaartje (zeg dan soms alsjeblieft) en laat mn kortingspas zien, en als hij/zij mn kaartje teruggeeft zeg ik bedankt.
Ook als je een OV hebt kun je toch minstens hallo zeggen?
Ik snap echt niet waarom mensen die kleine moeite niet nemen.
Een conducteur is ook maar een mens, net als bv vrouwen achter de kassa (waarom zegt men daar dan wel hallo tegen? zelfde idee).

KiMZz bv (omdat jouw reply het dichtst bij staat), waarom kijk je een conducteur niet eens aan? Ik vind dat persoonlijk gewoon behoorlijk onbeschoft..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 14:39
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Leest u?
Op de terugweg meestal.

Luistert u muziek?
Ja.

Studeert ge?
Soms

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Op de grond/schoot/bank naast me, als het druk is tussen de beentjes.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Nee, alleen maar lawaai.

Voor- of achteruit reizen?
Maakt niet uit, als je kunt zitten is het op zich al fijn.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Nee, sinds ik daarover een keer vermanend door een conducteur wordt aangesproken, ben ik daar ernstig bang voor.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Mijn pa is ook conducteur, dus ik zie wel regelmatig bekenden...

Traject:
Roosendaal - Nijmegen (en terug)

OV-kaart?
Ja.

Spraakzaam?
Soms.

Slaapzaam?
Op de heenweg meestal.

Etende?
Soms.

Slordig?
Nee.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Ja.

Wat kenmerkt u op een treinreis?
's ochtends: slapen, 's middags: muziek, lezen.

Materieel?
Meestal (V)IRM, soms Mat '64 of ICM
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 14:55
Fides
Fides is offline
Leest u?
Soms de krant en of een tijdschrift

Luistert u muziek?
Meestal.

Studeert ge?
Ben het vandaag van plan.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Stoel naast me of op de grond.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Geen voorkeur.

Voor- of achteruit reizen?
Geen voorkeur

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Soms.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Niet onvriendelijk in ieder geval.

OV-kaart?
Voordeelurenkaart.

Spraakzaam?
Nope, geen zin in.

Slaapzaam?
Nope, bang dat ik mn station mis.

Etende?
Heel soms.

Slordig?
Misschien een beetje.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Ja, maar nog nooit meegemaakt in de trein, wel in de bus/tram.

Traject?
Leiden-Schiphol (Intercity dubbeldekker), Schiphol-Amersfoort (Sneltrein (vermoed ik), wat oud), om het weekend
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 16:27
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
[QUOTE]kwibus schreef op [pl=19105345]13-10-2005 @ 18:48

[B]Elke ingeburgerde Nederlander maakt vroeg of laat gebruik van de trein. Een forummer hoeft zich er nooit ongemakkelijk te voelen, aangezien de kleuren hem aan zijn meest geliefde virtuele plekje doet denken: S.com. Hier is nu een plaats geschapen waar u uw reismanier kunt uitwisselen.

Leest u?
De Spits/ Metro of de Rails als dat toevallig in de buurt ligt. Als ik heel vroeg moet reizen (zelden) pak ik zelf wel eens de Spits uit de Spitsbak, anders niet.

Luistert u muziek? Ja ik neem altijd mn discman mee in de trein (of, sinds een weekje, mn MP3 speler die ik net heb aangeschaft)


Studeert ge ?
Neen. Sowieso studeer ik niet meer, dus ook niet in de trein.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Als ik op een eenzitter zit dan zet ik m tussen mn voeten neer of naast me als dat niet in de weg staat. En als ik op een tweezitter zit dan zet ik m op de stoel naast me.
Meestal smijt ik op de stoel naast me zoveel mogelijk spullen neer -tas, jas er bovenop etc- zodat er tenminste niemand anders gaat zitten ('O tis daar zo vol, ik loop wel even verder'). Ik houd namelijk niet van gezelschap in de trein, daar word ik nerveus van.


Geeft u de voorkeur aan een raampje? Ja. Ik ga meestal in een tweezitter of eenzitter zitten en dan aan de raamkant. Naast me pleur ik dan mn tas enz neer.

Voor- of achteruit reizen?
Maakt me niks uit, als ik maar een tweezitter heb of een eenzitter en ergens waar niet veel mensen al zitten.


Voeten op de tegenoverliggende bank? Nee, zit meestal op een eenzitter of tweezitter dus dan gaat dat niet op.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper? Laat meestal zonder iets te zeggen -en soms met een theatrale zucht- mn kaartje zien. Maar ben nooit onbeleefd.


OV-kaart?
Nee, wel een kortingskaart.

Spraakzaam?
Nee ik zoek altijd de plekken uit waar zo min mogelijk mensen zitten en waar ik de minste kans heb dat er mensen naast me komen zitten.

Slaapzaam? Ik sukkel soms wel een btje weg, maar word altijd wel optijd wakker.


Etende? Soms. Snoepende dan vooral.



Slordig?
Neuh geen id. Sommige tweezitters hebben geen prullenbak, dan neem ik vaak niet de moeite het in een andere bak te gaan gooien (zeker niet als de trein vol zit met mensen) dus dan zet ik het wel eens op de grond neer. Moeten ze daar maar een prullenbak maken.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Nee. Dat is iets voor in een bus, niet voor in een trein. Er lopen wel eens ouderen voorbij, maar het soort trein waarin ik reis is groot zat dus er is ergens anders dan wel plek denk ik dan.
De gedachte komt uberhaupt al zelden bij me op hoor, maar als het al in me opkomt dan denk ik bovenstaande.
Nou moet ik wel zeggen dat de treinen waarmee ik reis nooit zo superstampvol zitten. Ik reis meestal niet midden in de spits ofzo.
En als ze al wel eens vol zitten dan ben ik zelf veel te hard bezig een plekje te zoeken.

Als me expliciet gevraagd wordt om op te staan of ik zie iemand in een overvolle trein heel erg stuntelen zal ik het wel doen hoor, maar dat is me nog nooit gebeurd. En ik doe altijd net of ik slaap als er andere mensen de trein inkomen (zodat er maar geen mensen naast me komen zitten) dus ik zie dan toch niet wie er binnenkomt.


Mocht u TRA een plezier willen doen: "Ook erbij zetten waar je reist en met wat voor materieel."
Intercity. Maar welke zeg ik niet haha

Wat kenmerkt u op een treinreis?
Ff lekker mn discman op en tijd voor mezelf. Btje wegdommelen.

Laatst gewijzigd op 21-10-2005 om 16:34.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 17:17
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Leest u?
Soms.

Luistert u muziek?
Ja, meestal wel.

Studeert ge?
Heel af en toe, maar meestal niet. Ik heb altijd wel een studieboek bij me (als ik naar school ga/ van school naar huis ga dan), maar meestal doe ik er niets mee.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Of naast me, of op schoot of op de grond. En als ik een grote weekendtas oid bij me zou hebben (is eigenlijk nooit het geval) dan zou ik hem wel in het bagagerek leggen.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Ja, want ik kijk graag naar buiten.

Voor- of achteruit reizen?
Het liefste vooruit, maar achteruit overleef ik ook wel. Tenzij ik de stoptrein heb.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Nee.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Jawel.

OV-kaart?
Jep, een week-OV.

Spraakzaam?
Mwah, ik ga niet uit mezelf een gesprek beginnen. Maar als een lief oud vrouwtje een heel verhaal over d'r kleinkinderen begint wil ik best luisteren hoor.

Slaapzaam?
Hangt van het tijdstip waarop ik reis en van m'n dag af.

Etende?
Ja, vaak wel.

Slordig?
Nee, ik gooi m'n troep netjes in het prullenbakje weg. En als ik een kauwgompje weggooi dan doe ik die eerst in een papiertje.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Nog nooit nodig geweest, maar ik zou het zeker doen.

Edit: Oh ja, het traject: Amersfoort - Zwolle

Laatst gewijzigd op 21-10-2005 om 17:22.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 17:40
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Konijn schreef op 21-10-2005 @ 14:08 :
Dat vraag ik me dus idd af nu ik dit topic nog eens doorgelezen heb. Ik zeg altijd hallo, geef mn kaartje (zeg dan soms alsjeblieft) en laat mn kortingspas zien, en als hij/zij mn kaartje teruggeeft zeg ik bedankt.
Ook als je een OV hebt kun je toch minstens hallo zeggen?
Ik snap echt niet waarom mensen die kleine moeite niet nemen.
Een conducteur is ook maar een mens, net als bv vrouwen achter de kassa (waarom zegt men daar dan wel hallo tegen? zelfde idee).

KiMZz bv (omdat jouw reply het dichtst bij staat), waarom kijk je een conducteur niet eens aan? Ik vind dat persoonlijk gewoon behoorlijk onbeschoft..
Sommige conducteurs geven je niet eens de kans wat te zeggen, je ziet snel genoeg of het zo'n figuur is, als dat zo is neem ik die moeite ook niet.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 22:44
Verwijderd
Leest u?
Meestal een gedeelte van de reis wel en een gedeelte niet

Luistert u muziek?
Nooit

Studeert ge?
Meestal niet

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Meestal op de stoel naast me, anders onder de stoel.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Grote voorkeur voor aan een raampje

Voor- of achteruit reizen?
Maakt me niet uit. Ik heb wel een voorkeur voor de enkele stoelen bij het raam die andersom staan dan de andere stoelen. Zo zie je nog eens een keer wat anders. (Het betreft hier een Noordned-trein)

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Nooit

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Altijd

OV-kaart?
Ja, onmisbaar voor elke geograaf.

Spraakzaam?
Nee

Slaapzaam?
Beetje

Etende?
Regelmatig

Slordig?
Nee, ik ruim mijn zooi altijd wel op.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Nooit nodig geweest. Lastig is het altijd om te bepalen wie wel en wie niet tot "oud" gerekend moet worden.

Traject?
Vooral Groningen-Winschoten
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 19:12
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Lares schreef op 21-10-2005 @ 23:44 :
Leest u?
Meestal een gedeelte van de reis wel en een gedeelte niet

Luistert u muziek?
Nooit

Studeert ge?
Meestal niet

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Meestal op de stoel naast me, anders onder de stoel.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Grote voorkeur voor aan een raampje

Voor- of achteruit reizen?
Maakt me niet uit. Ik heb wel een voorkeur voor de enkele stoelen bij het raam die andersom staan dan de andere stoelen. Zo zie je nog eens een keer wat anders. (Het betreft hier een Noordned-trein)

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Nooit

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Altijd

OV-kaart?
Ja, onmisbaar voor elke geograaf.

Spraakzaam?
Nee

Slaapzaam?
Beetje

Etende?
Regelmatig

Slordig?
Nee, ik ruim mijn zooi altijd wel op.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Nooit nodig geweest. Lastig is het altijd om te bepalen wie wel en wie niet tot "oud" gerekend moet worden.

Traject?
Vooral Groningen-Winschoten
In die trein zit ik ook regelmatig! ( een vriendin zat laatst nog in die trein naast een man, die niet langer mee kon wachten en zichzelf zat te bevredigen in die trein, so, look out for spots! )
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 20:10
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik reis naar Zwolle elke dag bijna, met een dieseltrein.
Ik luister graag naar muziek of kijk uit het raam. Als ik een beetje wakker ben dan praat ik de hele weg met een vriendin.
Mijn tas ligt onder mijn stoel. Ik zit meestal in de coupe waar iedereen op een klapstoeltje zit aan de zijkanten. Daar kunnen mijn voeten niet bij de andere bank! haha, maar zit ik op de gewone bank dan het liefst de voetjes omhoog als de conducteur het niet ziet.
Ik ben meestal moe, dus zeg niets tot weinig tegen de conducteur. Ik heb ook een OV. Het ligt dus aan mijn humeur en hoe het vroeg het is of ik spraakzaam of slaapzaam ben. Maar aangezien het een uur reizen is ben ik de tweede helft al wat spraakzamer.
De terugweg eet ik altijd iets in de trein.

Laatst gewijzigd op 22-10-2005 om 20:14.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 23:42
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Leest u?
Meestal niet, maar soms wel.

Luistert u muziek?
Bijna altijd

Studeert ge?
Zelden (op de trein dan)

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Toen ik nog een sporttas meenam als het effe kon zo netjes tussen twee van die stoelen de ruggen tegen elkaar, in eendekkers netjes boven maar in tweedekkers () is dat niet echt een optie. M'n notebooktas houd ik altijd dicht in de buurt.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Meestal wel, maar als ik wil laptopperen in trein en er zo'n tafeltje aan het raam zit niet.

Voor- of achteruit reizen?
Wissel het graag af, dat brengt afwisseling .

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Soms, als het rustig is, maar ik doe dan wel mn schoenen uit (schoenen op bank ).

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Altijd, maar helaas is daar meestal niet zo heel veel gelegenheid toe.

OV-kaart?
Wat anders?

Spraakzaam?
Meestal niet, alleen als mensen echt interessante gesprekken voeren wil ik me er wel eens inmengen.

Slaapzaam?
Gewoonlijk wel enigszins.

Etende?
Nee niet echt, vind het altijd zo'n gedoe, ik vertrek meestal na het eten of eet als ik thuis ben (ik reis altijd naar huis).

Slordig?
Zeker niet, alles gaat netjes in de daarvoorbestemde prullenbak danwel een andere prullenbak

Opstaan voor de ouden van dagen?
Als de situatie zo is ja, maar alleen voor mensen die echt oud zijn, denk dat veel mensen het toch beledigend zouden vinden anders.

Traject?
Bijna uitsluitend Eindhoven-Delft et vice-versa [/B]
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 09:27
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Leest u?
Ja, ik staar naar de bladzijde. Als het druk is in de trein, kan ik me slecht concentreren maar als mijn boek goed is of het rustig is, vind ik het heerlijk om een boek te lezen in de trein.

Luistert u muziek?
Nee want ik heb geen mp3-speler/discman.

Studeert ge?
Ja, als ik nog wat moet inhalen.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Meestal staat mijn tas op de grond. Ik ben te lui om mijn tas op een bagagerek te leggen.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Ja, dan hoef ik niet de hele tijd mijn overburen aan te staren.

Voor- of achteruit reizen?
Dat maakt me helemaal niets uit.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Nee, nooit.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Natuurlijk, ik glimlach even als ik mijn OV laat zien.

OV-kaart?
Ja, een week-OV.

Spraakzaam?
Nee.

Slaapzaam?
Op vrijdagmiddag en maandagochtend wel.

Etende?
Nee, ik eet wel als ik thuis ben.

Slordig?
Nee, dat vind ik zielig voor de schoonmakers.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Er reizen nooit ouderen in de trein waar ik in zit.

Traject?
Eindhoven-Utrecht
Utrecht-Leiden
en vice-versa.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 09:34
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
Leest u?
spits of metro

Luistert u muziek?
als k alleen ben wel altijd

Studeert ge?
Nee.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
op de stoel naast mij..

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
ja, maar dan aan de rechterkant

Voor- of achteruit reizen?
Vooruit,maar achteruit geen probleem, maar liefst dus wel aan de rechterkant

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Soms

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Altijd

OV-kaart?
Week OV.

Spraakzaam?
Alleen als ik met iemand reis die ik ken

Slaapzaam?
Nee

Etende?
Soms, een tussendoortje ofzo

Slordig?
Nee.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Ja, maar er is altijd voldoende plek.


Traject:
Meest Bilthoven- Utrecht en omgekeerd.

Materieel:
de stoptrein
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 10:22
Wickey
Avatar van Wickey
Wickey is offline
Leest u?
spits of metro

Luistert u muziek?
als k alleen ben wel altijd

Studeert ge?
MBO is ook studeren

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
heel erg achteloos

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
ja

Voor- of achteruit reizen?
Vooruit, van achteruit wordt ik misselijk, van het zitten aan de zijkant (in zon halletje) is geen probleem

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Nee alser ruime is in kleermakerszit op de bank

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
kortaf maar vriendelijk

OV-kaart?
nee, te jong

Spraakzaam?
Alleen als ik iemand ken

Slaapzaam?
Redelijk

Etende?
Soms

Slordig?
Nee

Opstaan voor de ouden van dagen?
Ja, maar meestal heb ik zelf geen plek


Traject:
Vooral Barendrecht - Roterdam CS

Materieel:
de stoptrein
__________________
<insert your own russian text here>
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 12:07
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Ik reis een paar keer per maand heen en weer tussen Den Haag en Doetinchem en ik lees daarbij meestal tijdschriften, luister muziek (op een beschaafd volume) of ik speel spelletjes op m'n PSP.

Ik ben absoluut niet spraakzaam. Ik haat het om met vreemden te praten. Ik moet niets van ze hebben.

Soms slaap ik. Meestal met m'n ogen dicht muziek luisteren.

Ik ben altijd vriendelijk tegen de conducteur. Meestal hij ook tegen mij.

M'n tas staat naast me of tussen m'n benen. Ik leg 'm nooit in het bagagerek iig.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 22:33
Verwijderd
Leest u?
>Ja de SP!TS

Luistert u muziek?
> Jep

Studeert ge?
> Nee

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
> Op de stoel naast of voor me, en anders op de grond

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
> Liever wel

Voor- of achteruit reizen?
> Als ik dan toch moet kiezen, doe maar vooruit

Voeten op de tegenoverliggende bank?
> Ja!

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
> kaartjesknipper? Conducteur? Die kennen we niet op het traject Leeuwarden - Groningen

OV-kaart?
> Week OV

Spraakzaam?
> Heb muziek op dus ik praat niet

Slaapzaam?
> Neuh

Etende?
> Nee!

Slordig?
> Ja ik laat mn krant altijd liggen...

Opstaan voor de ouden van dagen?
> Nee

Wat kenmerkt u op een treinreis?
> Dat er 1x per half jaar een kaartjescontroleur komt, die is dan ook nog eens chagerijnig. En verder dat het altijd smoorheet is in zo'n trein, dat het smerig is en dat je vaak moet staan.

Traject:
Zuidhorn (Gr.) - Groningen

Materieel:
driewieler?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 13:58
boer
Avatar van boer
boer is offline
Leest u?
Ik lees bijna elke ochtend wel de metro of spits
Luistert u muziek?
Nog niet, maar ik moet wel binnenkort een mp3 speler gaan kopen, want het lijkt me wel leuk.
Studeert ge?
Nee, al zou ik dat eigenlijk wel moeten doen
Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Naast me, tot er iemand naast me wil komen zitten.
Geeft u de voorkeur aan een raampje? Voor- of achteruit reizen?
Maakt me niet zoveel uit, maar ik reis meestal vooruit, omdat er dan minder snel iemand tegenover je komt zitten.
Voeten op de tegenoverliggende bank?
Ja, maar wel subtiel op het randje
Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
mja, opzich wel, ik laat gewoon m'n ov-kaart zien.
Spraakzaam?
Als mensen tegen mij gaanpraten vind ik dat wel gezellig, maar andersom zal ik het nooit doen.
Slaapzaam?
Als ik te weinig geslapen heb wel.
Etende?
ja, vaak wel, vooral 's ochtens als ik geen tijd heb gehad voor m'n ontbijt.
Slordig?
Ja
Opstaan voor de ouden van dagen?
ja, al zou ik dat anderen ook meer moeten laten doen.
__________________
ik zeg maar wat
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 16:31
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
Leest u? Ja ja, van De Da vinci Code tot de Metro.

Luistert u muziek? Ja ja,

Studeert ge? Nee zeg, alleen in tentamenweken.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen? Die ligt op de grond/op schoot

Geeft u de voorkeur aan een raampje? Als er ruimte is ga ik bij het raampje zitten, als het druk is liever aan de pad=kant, dan kan ik mijn benen fatsoenlijk kwijt.

Voor- of achteruit reizen? interesseert me vrij weinig.

Voeten op de tegenoverliggende bank? Indien ruimte: ja, maar altijd netjes met een krantje er onder!

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper? Natuurlijk.

OV-kaart? Meestal wel, al vergeet ik hem te vaak.

Spraakzaam? Op de terugweg vaak wel, alleen met mensen die ik ken.

Slaapzaam? Nee, beetje duf wel, slapen niet.

Etende? Smullers

Slordig? Hoe kan je zittend slordig zijn?

Opstaan voor de ouden van dagen? Yep.

Mocht u TRA een plezier willen doen: "Ook erbij zetten waar je reist en met wat voor materieel."
Ik reis doordeweeks voornamelijk van Veenendaal West naar Utrecht Centraal. Als ik op stage ben van Veenendaal de Klomp naar Ede/wageningen en naar mijn vriend vanaf Veenendaal de Klomp tot zevenaar.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 21:00
Project 50
Project 50 is offline
Leest u? Nee

Luistert u muziek? Ja.

Studeert ge? Nee.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen? Meestal dicht bij me.

Geeft u de voorkeur aan een raampje? Ja.

Voor- of achteruit reizen? achteruit.

Voeten op de tegenoverliggende bank? Nee, dat vind ik redelijk aso, tenzij je er een krantje onder legt.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper? Ja, meestal doen ze ook vriendelijk tegen mij.

Traject: Nou ik reis van weesp naar Amsterdam-CS

OV-kaart? Nee.

Spraakzaam? Soms, ik ben meestal met m'n discman bezig

Slaapzaam? Alleen in een dronken bui.

Etende? Haal vaak op CS nog even snel een lekker broodje.

Slordig? Nee.

Opstaan voor de ouden van dagen? Ja. Ik hou van complimentjes en dan gaan ze altijd heel vriendelijk naar je lachen en met je praten. Dan gaat de discman natuurlijk wel even uit.

Wat kenmerkt u op een treinreis? Beetje uit het raam kijken. Beetje muziek luisteren. Beetje mooie dames bekijken.

Materieel? Ik zou de namen niet eens weten.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 17:50
Verwijderd
Mijn vriendin woont in Vlaardingen, dus als ik met de trein ga, moet ik altijd eers van Eindhoven naar Rotterdam, en dan van Rotterdam naar Vlaardingen.

Nog niet zo heel lang geleden had ik vreselijke treinangst, maar sinds ik een vriendin heb waar ik alleen maar met de trein naartoe kan, is dat gelukkig al een stuk minder geworden!

In de trein heb ik meestal nergens zin in. Ik ga dan een beetje dagdromen en nadenken over de dingen die me bezig houden. Heeeeel soms lees ik de Metro of de Spits...

En verder... Ik heb iedere keer een overvolle weekendtas bij me (ik blijf enkele dagen in Vlaardingen). Ik zet hem op de grond maar wel binnen handbereik. Als ik met mijn vriendin door de stad reis heb ik een kleinere tas bij me en die houd ik op schoot.

Ik reis door de week gratis met mijn OV maar het komt ook vaak voor dat ik in het weekend moet reizen, dus dan kan het niet gratis.

Voor- of achteruit reizen maakt mij niet zoveel uit. Ik zit wel graag bij een raam, dan heb ik iets om naar te kijken!

Als ik uit een trein kom ben ik meestal een beetje suf, maar na wat frisse lucht is dat ook weer over.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:37
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Goeiendag wat een waslijst! Nou ja, ik heb geen zin in zwamverhalen, dus ik ga alles maar één voor één af:

Leest u?
- Eerst de Metro, dan de Spits, dan indien beschikbaar de Rails en daarna niet meer.

Luistert u muziek?
- Meestal niet als ik wat aan het lezen ben, anders (=daarna) vaak wel. En dan wel naar de radio.

Studeert ge?
- Ah neen, studeren gaat bij mij nie zo rap in den trein.

De tas?
- Komt in eerste instantie op de bank naast me, anders op de grond. Als ik heel veel bagage heb komt een deel in het bagagerek en als het koud is buiten mijn jas daarbij (want m'n jas vergeet ik dan sowieso niet, en de bagage die er bij staat zie ik dan ook automatisch).

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
- Ja echt wel. En als het stoelen in de coach-opstelling betreft (=stoelen achter elkaar), probeer ik altijd zo'n plek uit te kiezen dat ik voor me ook nog een stuk raam heb i.p.v. dat het raam ophoudt.

- Voor- of achteruit reizen?
Dat maakt me niet uit. Soms kies ik m'n plek echter wel zo uit dat ik niet (of soms juist wel) in de zon zit....

Voeten op de tegenoverliggende bank?
- Alleen als ik last heb van m'n voeten, benen of knieën en dan wel altijd met een krantje eronder.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
- Ja, en de oordopjes gaan altijd even uit de oren (of in ieder geval eentje).

OV-kaart?
- Ja, een weekkaart.

Spraakzaam?
- Nee, sowieso nooit uit mezelf. Soms wel als de ander er mee begint.

Slaapzaam?
- Als ik tot 5 uur college heb gehad en het is winter (donker buiten!) en moet dan naar m'n ouders, wil ik nog wel eens wegdommelen...

Etende?
- Bijna nooit. Zeker niet als er iemand naast me zit, omdat ik altijd denk dat die er last van zal hebben (behalve als ik zo inschat dat diegene meer last van mijn knorrende maag heeft dan van de geur van een plakje kaas ).

Slordig?
- Nee, ik ruim alles altijd keurig op. Echt waar. Als de prullenbak vol is, zoek ik even een andere prullenbak op (wat nog wel eens voor vreemde blikken kan zorgen..).

Opstaan voor ouden van dagen?
- Ja, maar alleen als ze redelijk oud zijn. Anders krijg je weer van die opmerkingen dat ze echt nog niet zo oud zijn en ik dus maar gewoon moet blijven zitten... De evil bejaarden verpesten het voor de goeien..

Om TRA een plezier te doen : Ik reis veel op de volgende trajecten met het volgende materieel (mijn ouders wonen in Zwd, ik in Uto):
  • Zwd - Rtd (meestal serie 5100 met Mat '64 of DD-AR, soms serie 5000 met Mat '64)
  • Rtd - Ut (meestal serie 500/1700 met ICM, soms serie 2000 met VIRM)
  • Ut - Uto (allerlei series, bijna altijd Mat '64)
Serie 5100 sluit namelijk op Rtd aan op serie 500/1700 (in beide richtingen), zowel serie 5000 als serie 2000 hebben geen enkele aansluiting op elkaar op Rtd.

Joost
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 17:50
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Leest u? Hmmja, maar dat lukt niet altijd even goed

Luistert u muziek? Ja.

Studeert ge? soms.

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen? hmm, waar er ergens plaats is, meestal net als alle andere bagage, op de stoel en in het gangpad.

Geeft u de voorkeur aan een raampje? Ja.

Voor- of achteruit reizen? boeit dat?

Voeten op de tegenoverliggende bank? Wel eens.

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper? jewel, als hij/zij dat ook is

Traject: goes - Schiedam

OV-kaart? Ja.

Spraakzaam? meestal niet.

Slaapzaam? Ja, heeel erg zelfs

Etende? Nee

Slordig? Nee.

Opstaan voor de ouden van dagen? Ja.

Wat kenmerkt u op een treinreis? Mensen kijken.

Materieel? Geen idee, interesseert me geen fuck.
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 22:15
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
Leest u?
Ja als ik iets bij me heb, en anders ga ik vriendelijk staren naar de dichtsbijzijnde persoon met een krant. Ik krijg dan meestel wel een stuk (A)

Luistert u muziek?
Neeh

Studeert ge?
Dat kan ik echt niet in een trein helaas

Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen?
Achteloos in het gangpad natuurlijk.

Geeft u de voorkeur aan een raampje?
Maakt me niet uit. Klapstoeltjes zijn trouwens ook wel ok.

Voor- of achteruit reizen? boeit dat?
Ja liever achteruit, ooit gehoord dat je bij een botsing dan geen wiplash krijgt. Niet dat dat boeit maargoed voor alles een reden.

Voeten op de tegenoverliggende bank?
Ja meestal wel, maar als de conducteur eraan komt zet ik ze weer op de grond

Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper?
Ja ik heb niet voor niets een kaartje gekocht dan moet hij/zij knippen ook.

Traject:
Rotterdam centraal -tilburg

OV-kaart?
Nee

Spraakzaam?
Als iemand wat zegt zeg ik meestal wel iets terug.

Slaapzaam?
Jah heel erg

Etende?
Ontbijt...

Slordig?
Nee, ik ben best wel netjes.

Opstaan voor de ouden van dagen?
Nee eigenlijk niet, als er geen plek is lopen mensen toch meestal wel door.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 20:53
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Leest u? Eerst de Spits, daarna de Metro. En de oproepjes in de Rails.
Luistert u muziek? Vaak wel.
Studeert ge? Als het echt nodig is, maar meer dan alleen teksten lezen doe ik sowieso niet in de trein.
Komt de tas netjes in het bagagerek boven u te liggen, of wordt hij achteloos op de grond geworpen? Naast mij, totdat het druk wordt en er iemand wil zitten. Dan gaat hij op de grond, tussen mijn benen.
Geeft u de voorkeur aan een raampje? Ja.
Voor- of achteruit reizen? Maakt niet uit.
Voeten op de tegenoverliggende bank? Nee. Als er aan de raamkant een soort "rand" zit, zet ik daar een been op.
Vriendelijk tegenover de kaartjesknipper? Wat ze geven, kunnen ze terug verwachten. Aangezien het merendeel vriendelijk is, ben ik dat ook.
OV-kaart? Oui, week.
Spraakzaam? Ligt eraan wanneer en tegen wie.
Slaapzaam? Nee, kan nooit een fijne slaaphouding vinden.
Etende? Soms.
Slordig? Nee.
Opstaan voor de ouden van dagen? Als het druk is, ja.

Wat kenmerkt u op een treinreis? Standaard reiziger, denk ik. Beetje uit het raam kijken, Spits lezen, muziek luisteren en mensen in de gaten houden/afluisteren.

Traject Lichtenvoorde-Groenlo - Nijmegen
__________________
de rest is geschiedenis

Laatst gewijzigd op 08-11-2005 om 21:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.