Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2005, 13:35
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik heb dit al geregeld gedaan omdat een conducteur mij heeft gezegd dat dit toegestaan was, als er echt helemaal geen ruimte was.
Vandaag stapte ik in de trein en overal was het vol, zelfs de hallen waren te druk. Ik en mijn vriendin wilde dus in de 1e klas gaan zitten omdat wij 'dachten' dat dit toegestaan was.
Toen wij de conducteur aan zagen komen, bleven wij natuurlijk gewoon zitten omdat wij dachten dat wij niet fout zaten. Ze wou ons eerst een boete geven, maar we kregen haar nog wel omgepraat en flink op de kop. Ze deed beetje bitcherig etc, maar dat is nu niet belangrijk! Wij zijn toen eerst gaan staan midden in een coupe en niet veel later stapten er veel mensen uit waardoor wij konden zitten.

Maar mijn vraag is nu, mag het nu wel of niet? Iemand ooit wat van gehoord?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2005, 13:39
Verwijderd
Het mag niet.
Je mag niet eens eerste klas gaan staan als je geen eerste kals kaartje hebt
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 13:42
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Het mag niet, tenzij de conducteur omroept met die mededeling of als er stickers 'Gedeklasseerd 2' hangen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 13:47
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Stom dan dat een conducteur dit dan tegen mij heeft gezegd! En het dan ook nog een paar keer goed is gegaan. Had ik bijna een boete gekregen van 35 euro plus ritprijs
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 13:49
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 17-10-2005 @ 14:42 :
Het mag niet, tenzij de conducteur omroept met die mededeling of als er stickers 'Gedeklasseerd 2' hangen.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 13:51
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 17-10-2005 @ 14:47 :
Stom dan dat een conducteur dit dan tegen mij heeft gezegd! En het dan ook nog een paar keer goed is gegaan. Had ik bijna een boete gekregen van 35 euro plus ritprijs
Gelukkig bestaat coulance nog
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 13:54
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 17-10-2005 @ 14:51 :
Gelukkig bestaat coulance nog
In theorie niet meer hoor KS.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 13:59
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 14:54 :
In theorie niet meer hoor KS.
dat geldt vooral voor 'echte' zwartrijders, die dus helemaal geen vervoersbewijs hebben. ik neem aan dat de TS wel een OV-kaart heeft, ik denk dat dat toch wel scheelt.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 14:09
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-10-2005 @ 14:59 :
dat geldt vooral voor 'echte' zwartrijders, die dus helemaal geen vervoersbewijs hebben. ik neem aan dat de TS wel een OV-kaart heeft, ik denk dat dat toch wel scheelt.
Vanaf één oktober slingeren ze je zo op de bon. Iedereen, pardon kennen ze niet meer.

Nogmaals, dat is de theorie. En eerste klas reizen terwijl je in de tweede klas thuishoort is natuurlijk wat anders dan helemaal geen kaartje hebben.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 14:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het mag officieel natuurlijk niet. In de eerste klas hoor je een eerste klas kaartje te hebben. Bij mij komt het echter wel vaak voor dat het zooo druk is dat ze de hele trein vol willen hebben en de reizigers smeken om alsjeblieft ook de hele eerste klas + de gangpaden + alle balkons vol te zetten en dan 'mag' het uiteraard wel.

Ow en dat nieuwe boetebeleid: In theorie hoort iedereen zonder geldig vervoersbewijs een boete te krijgen maar ik heb al drie keer gezien dat ze 'geen zin hadden om een boete uit te schrijven' en maar een oogje dichtknepen dus volgens mij werkt het niet echt goed en is het vooral bangmakerij.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 14:56
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-10-2005 @ 15:29 :
Het mag officieel natuurlijk niet. In de eerste klas hoor je een eerste klas kaartje te hebben. Bij mij komt het echter wel vaak voor dat het zooo druk is dat ze de hele trein vol willen hebben en de reizigers smeken om alsjeblieft ook de hele eerste klas + de gangpaden + alle balkons vol te zetten en dan 'mag' het uiteraard wel.

Ow en dat nieuwe boetebeleid: In theorie hoort iedereen zonder geldig vervoersbewijs een boete te krijgen maar ik heb al drie keer gezien dat ze 'geen zin hadden om een boete uit te schrijven' en maar een oogje dichtknepen dus volgens mij werkt het niet echt goed en is het vooral bangmakerij.
humm ik heb er serieus we en boete voor gekregen dat de hele 2e klas vol zat en ik en een vriend met onze dikke weekendtassen naar huis moesten en dus mar eerste klas gingen zitten omdat de 2e klas stampvol zat toen had de trein vervolgens nog 5 minuten vertraging ook bij het volgende station omdat die conducteur PERSÉ die boete uit moest schrijven...
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 14:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 17-10-2005 @ 15:56 :
humm ik heb er serieus we en boete voor gekregen dat de hele 2e klas vol zat en ik en een vriend met onze dikke weekendtassen naar huis moesten en dus mar eerste klas gingen zitten omdat de 2e klas stampvol zat toen had de trein vervolgens nog 5 minuten vertraging ook bij het volgende station omdat die conducteur PERSÉ die boete uit moest schrijven...
Het zal ook vast wel gebeuren, daar ben ik wel van overtuigd. Neemt niet weg dat ik dan vind dat ze ook consequent moeten zijn en niet voor de een een uitzondering moeten maken (die mensen die dan toevallig bij mij in de trein zaten) en voor de ander wel de regels hanteren (voor mensen zoals jij).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 15:01
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Maar het ging hier niet over het nieuwe boetebeleid van de NS, maar over eerste of tweede klas reizen met een tweede klas kaartje.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 15:13
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 17-10-2005 @ 14:47 :
Stom dan dat een conducteur dit dan tegen mij heeft gezegd! En het dan ook nog een paar keer goed is gegaan. Had ik bijna een boete gekregen van 35 euro plus ritprijs
Zo stom is dat niet. Als jij netjes vantevoren vraagt of je eerste klas mag gaan zitten omdat het zo druk is, zullen ze meestal niet zo moeilijk doen, maar je moet niet het heft in eigen handen gaan nemen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 15:14
Verwijderd
Los van dat het niet is toegestaan vind ik het overigens wel belachelijk dat de NS het niet legaliseert. Je betaalt voor een kaartje om in de 2e klas te kunnen zitten, als zij jou die service niet kunnen bieden vind ik dat je recht hebt op of elders een zitplaats of een gedeeltje van de ritprijs retour.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 15:16
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-10-2005 @ 16:14 :
Los van dat het niet is toegestaan vind ik het overigens wel belachelijk dat de NS het niet legaliseert. Je betaalt voor een kaartje om in de 2e klas te kunnen zitten, als zij jou die service niet kunnen bieden vind ik dat je recht hebt op of elders een zitplaats of een gedeeltje van de ritprijs retour.
Volgens mij betaal je om binnen zoveel tijd van A naar B te kunnen komen en als je kan zitten is dat comfort.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 15:20
Verwijderd
Daar ga je de fout in Luciano. Je hebt recht op een plaats in de trein en niet direct op een zitplaats. Als je ook in spits persé een zitplaats wilt moet je maar een eerste klas kaartje kopen. Simpel, en zolang het niet heel extreem is kun je altijd wel ergens staan of tegenaan leunen in en om tweede klas coupé's.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 15:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-10-2005 @ 16:14 :
Los van dat het niet is toegestaan vind ik het overigens wel belachelijk dat de NS het niet legaliseert. Je betaalt voor een kaartje om in de 2e klas te kunnen zitten, als zij jou die service niet kunnen bieden vind ik dat je recht hebt op of elders een zitplaats of een gedeeltje van de ritprijs retour.
In principe ben ik het wel met je eens, maar het is op sommige trajecten gewoon niet te realiseren. Het is natuurlijk niet normaal dat je in een trein moet staan en er moet ook alles aan gedaan worden. De laatste trein die ik kan pakken van Delft naar Nijmegen op vrijdag zit tussen Delft en Tilburg stampvol en daar moet ik dan ook altijd staan. In zo'n geval mag er wel eens nagedacht worden over een langere trein, zoals er ook regelmatig één rijdt op dat traject, alleen niet op dat tijdstip.

Een regeling is heel moeilijk te treffen. Je kunt simpelweg niet zomaar de eerste klas toestaan bij grote drukte (er is immers geen duidelijke richtlijn voor te maken) en een gedeelte van de ritprijs retour geven is ook niet te doen, je kunt natuurlijk geen vouchers uitdelen in zo'n trein, bijvoorbeeld.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-10-2005, 16:19
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik dacht ook dat het mocht, maar ik heb het nog nooit gedaan, omdat ik niet zeker wist of het mocht.

Overigens vind ik het belachelijk als je niet kan zitten in de trein, gezien de hoge prijzen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 16:25
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 17-10-2005 @ 17:19 :
Ik dacht ook dat het mocht, maar ik heb het nog nooit gedaan, omdat ik niet zeker wist of het mocht.

Overigens vind ik het belachelijk als je niet kan zitten in de trein, gezien de hoge prijzen
Ik dacht al, het kan nooit lang duren wanneer de prijzen om de hoek komen kijken.

Mobiliteit is gewoon duur.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 16:45
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 17-10-2005 @ 16:20 :
Daar ga je de fout in Luciano. Je hebt recht op een plaats in de trein en niet direct op een zitplaats. Als je ook in spits persé een zitplaats wilt moet je maar een eerste klas kaartje kopen. Simpel, en zolang het niet heel extreem is kun je altijd wel ergens staan of tegenaan leunen in en om tweede klas coupé's.
Maar je zal het ermee eens zijn dat een zitplaats meer waard is dan een staanplaats. In principe mag je ervanuit gaan dat je kan zitten in een trein en behoort de zitplaats dus in de prijs inbegrepen te zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 17:20
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-10-2005 @ 17:45 :
Maar je zal het ermee eens zijn dat een zitplaats meer waard is dan een staanplaats. In principe mag je ervanuit gaan dat je kan zitten in een trein en behoort de zitplaats dus in de prijs inbegrepen te zijn.
Een zitplaats is meer waard dan een staanplaats. In principe mag je ervanuit gaan dat je kan staan in een trein en is de zitplaats dus als een extra luxe.

Zo kan je ook redeneren.

Je koopt vervoer in voor jezelf van A naar B en als je kan zitten moet je dat maar als luxe beschouwen.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 17:24
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 18:20 :
Een zitplaats is meer waard dan een staanplaats. In principe mag je ervanuit gaan dat je kan staan in een trein en is de zitplaats dus als een extra luxe.

Zo kan je ook redeneren.

Je koopt vervoer in voor jezelf van A naar B en als je kan zitten moet je dat maar als luxe beschouwen.
Ik vind 3 uur staan niet humaan, het lijkt me dat het dus de bedoeling is dat je kan zitten. De lengte van het traject maakt daarna niet meer uit, aangezien er niet in de AVR staat dat je plaats moet maken voor andere die een langer traject reizen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 17:36
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-10-2005 @ 18:24 :
Ik vind 3 uur staan niet humaan, het lijkt me dat het dus de bedoeling is dat je kan zitten. De lengte van het traject maakt daarna niet meer uit, aangezien er niet in de AVR staat dat je plaats moet maken voor andere die een langer traject reizen.
Daar heb je gelijk in. Geef mij eens een voorbeeld van een traject waar je drie uur moet staan. Incidenten niet meegerekend. Bijvoorbeeld bij ongevallen, treinen die uitvallen ed.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 17:48
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 18:36 :
Daar heb je gelijk in. Geef mij eens een voorbeeld van een traject waar je drie uur moet staan. Incidenten niet meegerekend. Bijvoorbeeld bij ongevallen, treinen die uitvallen ed.
Maastricht - Amsterdam.
Sowiezo is langer dan een uur staan niet normaal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2005, 17:51
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-10-2005 @ 18:48 :
Maastricht - Amsterdam.
Sowiezo is langer dan een uur staan niet normaal
Dat is 2.48. Bijna drie uur dus.

Volgens mij is het stuk tot Eindhoven veel rustiger en stap je in Maastricht in op het beginpunt van de trein.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 17:58
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 18:51 :
Dat is 2.48. Bijna drie uur dus.

Volgens mij is het stuk tot Eindhoven veel rustiger en stap je in Maastricht in op het beginpunt van de trein.
ok, maar in principe is langer dan een uur staan ook niet normaal.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:01
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-10-2005 @ 18:58 :
ok, maar in principe is langer dan een uur staan ook niet normaal.
Nogmaals, dat is niet fijn. Ben ik met je eens, maar je kan toch niet verwachten dat je sowieso kan zitten?
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:05
Q
Avatar van Q
Q is offline
Ik heb daar zo'n hekel aan, 1ste en 2e klas. Ik vind dat ze gewoon 1 klasse moeten hebben dan kan iedereen tenminste normaal zitten of staan, je betaald er anders vet voor.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:09
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 19:01 :
Nogmaals, dat is niet fijn. Ben ik met je eens, maar je kan toch niet verwachten dat je sowieso kan zitten?
Dat ben ik zeker met je eens, maar de manier waarop de NS haar reizigers vervoert vind ik soms meer op veetransport lijken. Veel mensen op elkaar gepropt. Als men zoiets constateert vind ik dat er gewoon omgeroepen moet worden dat men 1e klas mag gaan zitten/staan. Soms heb ik het idee dat de NS op drukkere tijden (vriijdagmiddag) kortere treinen inzet. (Stoptrein Breda-Eindhoven)
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:10
Rensjuh
Avatar van Rensjuh
Rensjuh is offline
Bij ons hebben ze tegenwoordig maar 1 klasse
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:12
Verwijderd
Als je het voor elkaar krijgt om langer dan een uur te staan tijdens een treinrit ben je gewoon een domoor.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:37
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Q schreef op 17-10-2005 @ 19:05 :
Ik heb daar zo'n hekel aan, 1ste en 2e klas. Ik vind dat ze gewoon 1 klasse moeten hebben dan kan iedereen tenminste normaal zitten of staan, je betaalt er anders vet voor.
De eerste klasse is al afgeschaft, inmiddels al zo'n vijftig jaar geleden.

De eerste klasse is dan ook nu al afgeschaft op de kleinere niet-zo-belangrijke trajecten. Bijvoorbeeld Gouda - Leiden en (in de spits) Rotterdam Centraal - Hoek van Holland Haven/Strand en Rotterdam Hofplein - Den Haag Centraal.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:40
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 17-10-2005 @ 19:09 :
Dat ben ik zeker met je eens, maar de manier waarop de NS haar reizigers vervoert vind ik soms meer op veetransport lijken. Veel mensen op elkaar gepropt. Als men zoiets constateert vind ik dat er gewoon omgeroepen moet worden dat men 1e klas mag gaan zitten/staan. Soms heb ik het idee dat de NS op drukkere tijden (vriijdagmiddag) kortere treinen inzet. (Stoptrein Breda-Eindhoven)
Breda - Eindhoven op vrijdag is inderdaad gewoon een plan V, terwijl ik ook wel eens een plan T of twee keer plan V heb gezien op dat traject.

Vrijdagmiddag is dan ook (officieel) rustiger, omdat veel mensen op vrijdag eerder weggaan dan andere dagen of zelfs de gehele middag vrij hebben.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:40
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 17-10-2005 @ 19:12 :
Als je het voor elkaar krijgt om langer dan een uur te staan tijdens een treinrit ben je gewoon een domoor.


Soms moet je genoegen nemen met een balkonplek.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:43
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 19:40 :


Soms moet je genoegen nemen met een balkonplek.
Of zo'n figuur dat voor zichzelf twee plaatsen nodig heeft aanspreken
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-10-2005, 18:56
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 17-10-2005 @ 19:43 :
Of zo'n figuur dat voor zichzelf twee plaatsen nodig heeft aanspreken
Of de trein even doorlopen naar het eind of het begin.

Rtd - Bd zit in het midden altijd helemaal vol, maar vooraan zijn er coupé's (in geval van ICK) vrij...
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 19:04
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 19:56 :
Of de trein even doorlopen naar het eind of het begin.

Rtd - Bd zit in het midden altijd helemaal vol, maar vooraan zijn er coupé's (in geval van ICK) vrij...
Dat is een enorm lange trein, ik stap altijd aan één van de uiteindes in (Delft), maar in Rotterdam stap je in het midden op.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 19:06
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-10-2005 @ 20:04 :
Dat is een enorm lange trein, ik stap altijd aan één van de uiteindes in (Delft), maar in Rotterdam stap je in het midden op.
Weet ik, dat is 9*26 meter + 17/18XX loc.

Ik loop altijd helemaal naar het eind, stap bij de locomotief in en daar is nog plek zat.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 19:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 20:06 :
Ik loop altijd helemaal naar het eind, stap bij de locomotief in en daar is nog plek zat.
Ja, in Delft sta je gewoon aan het begin, daar is het ook redelijk rustig.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 19:11
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-10-2005 @ 20:09 :
Ja, in Delft sta je gewoon aan het begin, daar is het ook redelijk rustig.
Delft is dan ook pas het derde station.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 19:19
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 20:11 :
Delft is dan ook pas het derde station.
Maar toch is het in Delft vrij druk in de trein, over het geheel genomen...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 19:24
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-10-2005 @ 20:19 :
Maar toch is het in Delft vrij druk in de trein, over het geheel genomen...
In Rotterdam gaan er anders ook veel mensen de trein in en in Dordrecht toch ook.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 19:29
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 20:24 :
In Rotterdam gaan er anders ook veel mensen de trein in en in Dordrecht toch ook.
Dat zeg ik ook, alleen in Delft zitten er ook al aardig wat mensen in...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 19:41
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 15:09 :
Vanaf één oktober slingeren ze je zo op de bon. Iedereen, pardon kennen ze niet meer.

Nogmaals, dat is de theorie. En eerste klas reizen terwijl je in de tweede klas thuishoort is natuurlijk wat anders dan helemaal geen kaartje hebben.
correctie, vrijwel geen pardon meer.

Vd week was er een meid tegenover mij, en die had een kaartje voor 1 station verder (soest), en had zich vergist in welk station van soest er nu eerst kwam. Conducteur begreep het, maakte er dolletje van, hele coupe lachen en klaar verhaal.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 19:50
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 17-10-2005 @ 20:41 :
correctie, vrijwel geen pardon meer.

Vd week was er een meid tegenover mij, en die had een kaartje voor 1 station verder (soest), en had zich vergist in welk station van soest er nu eerst kwam. Conducteur begreep het, maakte er dolletje van, hele coupe lachen en klaar verhaal.
Nogmaals, theorie en praktijk. Die conducteur is ook niet gek en hoort ook de grens tussen klantvriendelijkheid en zwartrijders te kennen.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 21:50
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Wow dat je zelfs geen recht hebt op een staanplaats in de eerste klas dan

Ik ben wel eens in de eerste klas gaan zitten maar dat was helemaal perongeluk omdat ik niet eens wist dat dat de eerste klas was . Vond het wel heel vreemd dat niemand daar ging zitten .
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 21:50
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik heb ook gewoon in de 1ste klas gezeten, omdat er nergens geen plek meer is. Ik wist niet dat dat niet mocht.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 22:03
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
marrel schreef op 17-10-2005 @ 22:50 :
Wow dat je zelfs geen recht hebt op een staanplaats in de eerste klas dan
Je hebt wel plek op een plaats op het balkon van een eerste klas rijtuig.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 08:32
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik heb een keertje meegemaakt dat de conducteur ons juist de weg wees naar de eerste klas om te gaan zitten omdat er in de tweede klas geplaats meer was.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet
Zeeslag
1 01-04-2015 16:14
Studeren Het liefst piloot worden
Pascal_nijhuis
13 26-04-2013 14:11
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #162
darkfairy
478 12-04-2011 00:47
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic # 154
Verwijderd
495 10-04-2010 09:38
Algemene schoolzaken Grieks erbij, moeilijk?!
deleugen
13 03-10-2006 12:27
Psychologie is dit nou ut leven..??? ik willut niet meer
pantzermench
27 01-07-2002 17:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.