Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2002, 22:47
PV
PV is offline
Alle voorronden zijn klaar.. de loting is morgenmiddag om 16.00 live te volgen via Eurosport.

Deelnemende clubs:
Nederland: Ajax, PSV, Feyenoord
Engeland: Arsenal, Liverpool, Manchester United, Newcastle United
Duitsland: Bayern Leverkusen, Borussia Dortmund, Bayern Munchen
Spanje: Deportivo La Coruña, Valencia, Real Madrid, Barcelona
Turkije: Galatasaray
Italie: Juventus, Internazionale, AC Milan, AS Roma
Frankrijk: Olymp. Lyonnais, Lens, Auxerre
Griekenland: Olymp. Piraeus, AEK Athene
Rusland: Spar. Moscow, Lokomotiv Moscow
Belgie: RC Genk, Club Brugge
Noorwegen: Rosenborg ( )
Oekraine: Dynamo Kiev
Zwitserland: Basel
Israel: M. Haifa

Laatst gewijzigd op 29-08-2002 om 17:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2002, 22:56
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
ook op ned2 te volgen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 23:00
PV
PV is offline
Citaat:
diamondvoodoo schreef:
ook op ned2 te volgen
ah beter zag het niet staan in de televisiegids..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 09:05
Swami Salami
Swami Salami is offline
Citaat:
PV schreef:
Alle voorronden zijn klaar.. de loting is morgenmiddag om 16.00 live te volgen via Eurosport.

Deelnemende clubs:
Nederland: Ajax, PSV, Feyenoord
Engeland: Arsenal, Liverpool, Manchester United, Newcastle United
Duitsland: Bayern Leverkusen, Borussia Dortmund, Bayern Munchen
Spanje: Deportivo La Coruña, Valencia, Real Madrid, Barcelona
Turkije: Galatasaray
Italie: Juventus, Internazionale, AC Milan, AS Roma
Frankrijk: Olymp. Lyonnais, Lens, Auxerre
Griekenland: Olymp. Piraeus, AEK Athene
Rusland: Spar. Moscow, Lokomotiv Moscow
Belgie: RC Genk, Club Brugge
Noorwegen: Rosenborg
Oekraine: Dynamo Kiev
Zwitserland: Basel
Israel: M. Haifa
denk niet dat ik ga kijken, zie het later wel op teletekst
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 11:03
Verwijderd
Als groepshoofden zijn aangewezen: Real Madrid, Bayern, Manchester United, Barcelona, Valencia, Juventus, Arsenal en Inter.
In de tweede groep: Deportivo, Bayer Leverkusen, Liverpool, Galatasaray, AS Roma, Lyon, Bor. Dortmund en Feyenoord.
In de derde groep: AC Milan, PSV, Dynamo Kiev, Spartak Moskou, Lokomotiv Moskou, Olympiakos, AEK Athene en Ajax.
In de vierde groep: Rosenborg Trondheim, Lens, Newcastle, FC Brugge, Auxerre, Racing Genk, Maccabi Haifa en Basel.

Clubs uit hetzelfde land kunnen elkaar niet treffen en spelen zoveel mogelijk ook niet op dezelfde dag en tegelijkertijd thuis in dezelfde speelronde.
Voor Feyenoord zou een ideale loting zijn wanneer Lokomotiv Moskou en Basel als tegenstanders worden getrokken. PSV en Ajax krijgen in ieder geval op papier twee zwaargewichten in hun groep.


Ajax en PSV krijgen het dus zeker heel moeilijk. Een groep met Juventus, Lyon en Basel lijkt dan nog het makkelijkst. Maar voor het zelfde geld loten ze Real Madrid, AS Roma en Newcastle United. Feyenoord kan geluk hebben door in een poule te komen met één topper en verder AEK Athene en Basel bijvoorbeeld.
Voor de Belgische clubs zie ik het helemaal slecht in. Ze kunnen als het tegenzit Real Madrid, Liverpool en AC Milan loten. Ook als ze een 'makkelijke' loting krijgen, dan gaat het nog bijna onmogelijk worden om tweede te worden.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 11:38
Mr Stilo
Mr Stilo is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Als groepshoofden zijn aangewezen: Real Madrid, Bayern, Manchester United, Barcelona, Valencia, Juventus, Arsenal en Inter.
In de tweede groep: Deportivo, Bayer Leverkusen, Liverpool, Galatasaray, AS Roma, Lyon, Bor. Dortmund en Feyenoord.
In de derde groep: AC Milan, PSV, Dynamo Kiev, Spartak Moskou, Lokomotiv Moskou, Olympiakos, AEK Athene en Ajax.
In de vierde groep: Rosenborg Trondheim, Lens, Newcastle, FC Brugge, Auxerre, Racing Genk, Maccabi Haifa en Basel.

Clubs uit hetzelfde land kunnen elkaar niet treffen en spelen zoveel mogelijk ook niet op dezelfde dag en tegelijkertijd thuis in dezelfde speelronde.
Voor Feyenoord zou een ideale loting zijn wanneer Lokomotiv Moskou en Basel als tegenstanders worden getrokken. PSV en Ajax krijgen in ieder geval op papier twee zwaargewichten in hun groep.


Ajax en PSV krijgen het dus zeker heel moeilijk. Een groep met Juventus, Lyon en Basel lijkt dan nog het makkelijkst. Maar voor het zelfde geld loten ze Real Madrid, AS Roma en Newcastle United. Feyenoord kan geluk hebben door in een poule te komen met één topper en verder AEK Athene en Basel bijvoorbeeld.
Voor de Belgische clubs zie ik het helemaal slecht in. Ze kunnen als het tegenzit Real Madrid, Liverpool en AC Milan loten. Ook als ze een 'makkelijke' loting krijgen, dan gaat het nog bijna onmogelijk worden om tweede te worden.
Juve makkelijke ploeg?????....eej we zijn wel kampioen geworden in de serie A he.....
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 12:02
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Hij zegt toch niet dat juve een makkelijke ploeg is...
Léés.

Citaat:
Ajax en PSV krijgen het dus zeker heel moeilijk. Een groep met Juventus, Lyon en Basel lijkt dan nog het makkelijkst.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 12:48
Henkbeckham
Henkbeckham is offline
Nog ff een duidelijk beeld van de 'potten' bij de loting. Feyenoord zit nog net in pot 2 en ajax mag ook niet mopperen, want ze zitten net niet in pot 4. De punten achter de clubnaam zijn de behaalde uefa punten van de afgelopen 5 jaar van de club

Pot 1

1Real Madrid CF (ESP) 147.233
2FC Bayern München (GER) 133.495
3 Manchester United FC (ENG) 125.729
4 FC Barcelona (ESP) 116.233
5 Valencia CF (ESP) 106.233
6 Juventus FC (ITA) 91.334
7 Arsenal FC (ENG) 90.729
8 Internazionale FC (ITA) 88.334


Pot 2

9 RC Deportivo La Coruña (ESP) 82.233
10 Bayer 04 Leverkusen (GER) 81.495
11 Liverpool FC (ENG) 79.729
12 Galatasaray SK (TUR) 78.362
13 AS Roma (ITA) 77.334
14 Olympique Lyonnais (FRA) 74.176
15 BV Borussia Dortmund (GER) 73.495
16 Feyenoord (HOL) 70.082



Pot 3

17 Milan AC (ITA) 69.334
18 PSV Eindhoven (HOL) 63.082
19 FC Dynamo Kyiv (UKR) 59.979
20 FC Spartak Moskva (RUS) 59.645
21 FC Lokomotiv Moskva (RUS) 57.645
22 Olympiakos Piraeus FC (GRE) 55.058
23 AEK Athens FC (GRE) 52.058
24 AFC Ajax (HOL) 48.082


Pot 4

25 Rosenborg BK (NOR) 47.737
26 RC Lens (FRA) 44.176
27 Newcastle United FC (ENG) 43.729
28 Club Brugge KV (Bel) 41.762
29 AJ Auxerre (FRA) 32.176
30 KRC Genk (BEL) 21.762
31 Maccabi Haifa (ISR) 18.666
32 FC Basel (SUI) 14.312
__________________
Werk hard voor je dromen en ze zullen uitkomen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 14:39
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
hoe gaan die punten telling?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 14:54
Verwijderd
0.5 x punten van het land + punten van de club

punten van de club: 1 pt voor gelijk, 2 pts voor een overwinning
In de voorronde de helft, 0,5 en 1 pt dus.
punten van het land: 1 pt voor gelijk , 2 pts voor een
overwinning. in de voorronde de helft, 0,5 en 1 pt dus. Dit wordt weer gedeeld door het aantal clubs dat dat jaar van een land aan de UEFA Cup of CL hebben meegedaan.

Verder kunnen landen en (dus ook) clubs 1 bonuspunt krijgen voor het bereiken van een kwartfinale, halve finale, finale en 1e ronde CL. Bij landen wordt dit dan ook weer gedeeld door het aantal clubs dat dat jaar, waarover je de punten berekent, aan de UEFA Cup of CL meededen.
Aantal punten tellen trouwens van de laatste 5 jaar.

behoorlijk moelijk systeem dus.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 15:36
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
psv bij dortmund arsenal en auxerre, niet slecht, niet goed
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 15:36
Swami Salami
Swami Salami is offline
groep A

Arsenal (Eng)
Borrussia Dortmund (Dui)
PSV
Auxerre (Fra)

groep B

FC Valencia (Spa)
Liverpool (Eng)
Spartak Moskou (Rus)
Basel (Zwi)

groep C

Real Madrid (Spa)
AS Roma (Ita)
AEK Athene
Racing Genk

groep D

Internazionale (Ita)
Olympique Lyon (Fra)
Ajax
Rosenborg (Noo)

groep E

Juventus (Ita)
Feyenoord
Dinamo Kiev
Newcastle United (Eng)

groep F

Manchester United (Eng)
Bayer Leverkusen (Dui)
Olympiakos Pireaus (Gri)
Macabbi Haifa (Isr)

groep G

Bayern München (Dui)
Deportivo LC (Esp)
AC Milan (Ita)
RC Lens (Fra)

groep H

Barcelona (Spa)
Galatasaray
Lokomotiv Moskou (Rus)
Club Brugge (Bel)


beetje scheef maar toch

feyenoord krijgt het moeilijk
psv en ajax hadden het zwaarden kunnen treffen en ik denk dat het voor de belgische clubs helemaal onmogelijk wordt om de 2e ronde te halen...

Laatst gewijzigd op 29-08-2002 om 15:41.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 15:39
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
jezus wat heeft ajaks een simpele poule
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 16:00
The Senna Fan
Avatar van The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
jezus wat heeft ajaks een simpele poule
Nou, simpel is anders maar idd, het had zwaarder gekund. Inter is een grootmacht, dat is zeker maar men moet Lyon zeker niet onderschatten hoor en Rosenborg doet al 8jaar op rij mee aan de Champions League, dus das ook niet mis.

Maarja, we hopen op het beste he.


PSV kan, als ze terug in vorm komen wel 2de worden. Borrussia heeft bewezen te verslaan te zijn en Auxerre heeft geen grote naam in europees verband. Maar als PSV blijft spelen zoal het nu doet kunnen ze het wel vergeten.

Feyenoord zal het erg moeilijk gaan krijgen maar ze hebben we al Inter, Borrussia etc verslagen dus alles is mogelijk. Mede omdat Feyenoord de laatste tijd erg goed speelt.
Dinamo mag geen probleem zijn, Juventus kwakkelt al een tijdje maar heeft een getalenteerde selectie dus het wordt moeilijk maar alles is mogelijk. En Newcastle... Ik weet er niet veel van dus ja, Feyenoord moet van zijn eigen kracht uitgaan en dan denk ik dat ze toch wel mistens 2de kunnen worden.
__________________
Jusqu'ici tout va bien... jusqu'ici tout vas bien... Mais le plus important, c'est pas la chute... C'est l'atérissage. --- La Haine
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 16:02
The Senna Fan
Avatar van The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Groep G is de Groeps des Doods volgens mij. Daar zit alleen Lens dat een minder goede ploeg is. De rest is van heel hoog niveau.
__________________
Jusqu'ici tout va bien... jusqu'ici tout vas bien... Mais le plus important, c'est pas la chute... C'est l'atérissage. --- La Haine
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 16:02
PV
PV is offline
Ajax moet dat wel gaan redden.. PSV, mwah, Feyenoord, ook moeilijk.. Brugge en Genk misschien voor de 3e plaats?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 16:22
Verwijderd
Ajax heeft de makkelijkste poule van de NL top 3. Internazionale is qua naam hoog aangeschreven, maar de prestaties van de laatste jaren zijn ook niet echt geweldig. Olympique Lyon lijkt me juist het omgekeerde: heeft een redelijk goed team (frans kampioen), maar heeft geen grote naam in Europa. En Rosenborg als laatste lijkt me niet makkelijk, maar wel verslaanbaar. Dus ik denk dat Ajax, Lyon en Inter om de eerste twee plaatsen gaan strijden.
PSV heeft een moeilijke poule. Arsenal is hier de beste en zal waarschijnlijk eerste worden denk ik. Dortmund schat ik iets hoger in dan PSV en Auxerre iets lager. Dus mijn voorspelling is dat PSV 'gewoon' weer niet de tweede ronde haalt. UEFA Cup gok ik.
Feyenoord heeft een spannende poule. Alle clubs zijn redelijk gelijkwaardig, alleen Juventus is iets moeilijker, maar niet onverslaanbaar. Als Feyenoord elke wedstrijd goed speelt en thuis begint met een overwinning op Juve, dan denk ik dat ze een redelijk goede kans maken op de tweede ronde.
De Belgische clubs geef ik weinig kans. RC Genk zit bij AS Roma en Real Madrid. Twee Europese toppers, waarvan ik ze niet zie winnen. Ze zullen met AEK Athene moeten strijden om de derde plaats. Club Brugge zal het waarschijnlijk ook niet halen. Barca is gewoon een maatje te groot als ze goed spelen. Uit zal er bij Galatasaray ook geen punten worden gepakt en Lokomotiv Moskou is geen topper, maar je moet ze in ieder geval niet onderschatten. Misschien zit er een derde plaats in voor Club. Kwalificatie voor de tweede ronde lijkt me in ieder geval onmogelijk.

Wel dom trouwes bij die loting: best vaak kon een club weer niet in een aantal poules. Omdat bijv. Depor in G zat, kon Valencia niet in E t/m H.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 16:22
Chakotay
Chakotay is offline
Ajax komt er inderdaad erg gunstig van af, maar ze doen (net op ned2) alsof het allemaal heel erg zwaar is. Van Inter moet te winnen zijn (is vorig seizoen maar eens bewezen) en Rosenborg en Olympique zijn nu ook niet bepaald zware tegenstanders.
PSV heeft het wat moeilijker met vooral Arsenal en Dortmund. Maar van de laatste is ook te winnen...
Feyenoord zal het vooral moeilijk krijgen met Juve en Newcastle en Dynamo zijn ook niet bepaald inkoppertjes.
We zullen er maar het beste van hopen..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-08-2002, 16:26
The Senna Fan
Avatar van The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:


Wel dom trouwes bij die loting: best vaak kon een club weer niet in een aantal poules. Omdat bijv. Depor in G zat, kon Valencia niet in E t/m H.
Logisch toch, anders spelen ze op dezelfde dag...
__________________
Jusqu'ici tout va bien... jusqu'ici tout vas bien... Mais le plus important, c'est pas la chute... C'est l'atérissage. --- La Haine
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 16:27
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
lastig maar niet onmogelijk...
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 16:45
Martin The Martian
Martin The Martian is offline
is er ook al bekent, waar wanneer en tegen wie de eerste wedstrijden zijn?


ben wel tevreden met die Ajax loting, 2e moeten ze wel kunnen worden, jammer dat feyenoord en psv et vrij moeilijk hebben, et blijft nederland hé!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 16:52
The Senna Fan
Avatar van The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Martin1985 schreef:
is er ook al bekent, waar wanneer en tegen wie de eerste wedstrijden zijn?


ben wel tevreden met die Ajax loting, 2e moeten ze wel kunnen worden, jammer dat feyenoord en psv et vrij moeilijk hebben, et blijft nederland hé!
Ik weet alleen het programma van Ajax:

Dinsdag 17 september Ajax-Ol. Lyon
Woensdag 25 september Inter-Ajax
Woensdag 2 oktober Rosenborg-Ajax
Dinsdag 22 oktober Ajax-Rosenborg
Woensdag 30 oktober Ol. Lyon-Ajax
Dinsdag 12 november Ajax-Inter
__________________
Jusqu'ici tout va bien... jusqu'ici tout vas bien... Mais le plus important, c'est pas la chute... C'est l'atérissage. --- La Haine
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 16:59
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:


Logisch toch, anders spelen ze op dezelfde dag...
dr waren 4 spaanse ploegen, t was ook knullig dat dat al vantevoren bepaald was (real en barca niet tegelijk, valencia en deportivo niet tegelijk, ajaks en feyenoord niet tegelijk etc.). Gewoon knullige loting, teams uit zelfde land niet bij elkaar: ok, maar laat de rest gewoon op zn beloop gaan...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 17:06
Martin The Martian
Martin The Martian is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:


Ik weet alleen het programma van Ajax:

Dinsdag 17 september Ajax-Ol. Lyon
Woensdag 25 september Inter-Ajax
Woensdag 2 oktober Rosenborg-Ajax
Dinsdag 22 oktober Ajax-Rosenborg
Woensdag 30 oktober Ol. Lyon-Ajax
Dinsdag 12 november Ajax-Inter

was ook degene waark et meest voor geintereseeerd was
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 17:14
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Feyenoord is veel sterker dan Dinamo Kiev dus daar zulle ze wel 6 punten uit halen(net als Newcastle en Juventus)
Newcastle is ook niet onmogelijk en tegen Juventus heb ik ook wel het vertrouwen in 1 (of misschien 3) punt(en)

Ajax gaat wel door als ze tegen Lyon en Rosenborg beide minstens 4 punten pakken (is te doen)

PSV heeft dus de zwaarste loting, tegen Arsenal hoeven ze niet op punten te rekenen. Van Auxere pakke alle 3 de teams 6 punten en dan wordt Dortmund de beslissende tegenstander...
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2002, 17:24
The Senna Fan
Avatar van The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Martin1985 schreef:



was ook degene waark et meest voor geintereseeerd was
Hehehe.
Vraag volgende keer: Weet iemand het programma van Ajax?
__________________
Jusqu'ici tout va bien... jusqu'ici tout vas bien... Mais le plus important, c'est pas la chute... C'est l'atérissage. --- La Haine
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 17:27
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
feyenoord - juventus 2-0
newcastle - feyenoord 1-1
dinamo kiev - feyenoord 0-2
feyenoord - dinamo kiev 3-0
juventus - feyenoord 3-1
feyenoord - newcastle 2-1



13 punten

misschien iets te optimistisch maar het zou kunnen





ajax - olypique lyon 3-1
inter - ajax 1-0
rosenborg - ajax 1-2
ajax - rosenborg 2-0
lyon - ajax 2-1
ajax - inter 3-1

12 punten




auxerre - psv 2-2
psv - dordmund 2-1
psv - arsenal 1-1
arsenal - psv 2-0
psv - auxerre 1-0
dordmund 2-1 psv

8 punten dus waarschijnlijk 3e,maar psv heeft ook de moeilijkste poule
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 17:33
Chakotay
Chakotay is offline
En hier het programma van Feyenoord:

18 september Feyenoord - Juventus
24 september Newcastle United - Feyenoord
1 oktober Feyenoord - Dynamo Kiev
23 oktober Dynamo Kiev - Feyenoord
29 oktober Juventus - Feyenoord
13 november Feyenoord - Newcastle United
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 17:36
Verwijderd
Ik gok dit:

1. Arsenal
2. Dortmund
3. PSV
4. Auxerre

1. Olympique Lyon
2. Ajax
3. Inter
4. Rosenborg

1. Juventus
2. Feyenoord
3. Newcastle United
4. Dynamo Kiev
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 17:53
mobie
mobie is offline
Ik had gehoopt dat elke Belgische club samen met een Nederlandse in hun poule stonden. Konden we meteen ff het verschil zien (tis hier toch steeds maar dat geruzie van 'wij zjn toch zoveel beter dan jullie', etc,etc..

Voor Genk zal het strijden worden met AEK Athenen om de 3e plaats. Roma en vooral Real zijn echt wel te groot.

Brugge zou wel kunnen gaan voor de 2e plaats lijkt me. L Moskou is een sterk blok, maar wel te pakken denk ik (hoewel vorig jaar: Anderlecht - L Moskou: 1-5 --> zware afgang). Galatasaray is een echt sterk team, maar in de CL zitten nu eenmaal geen zwakke broertjes. Ze zullen Brugge wel onderschatten en daar moet van geprofiteerd worden.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 17:55
Verwijderd
Ajax zal waarschijnlijk wel doorgaan naar de 2e ronde. Rosenborg is simpel te kloppen denk ik, en inter schat ik ook niet hoger in als Ajax. Lyon zou lastig kunnen zijn maar normaal gesproken moet dat ook lukken, mijn voorspelling:

1. AFC Ajax
2. Internazionale
3. Olympique Lyonnais
4. Rosenborg BK

Psv...lastige loting. Vooral Auxerre schat ik hoog in met Cisse en Mexes. Natuurlijk is Arsenal torenhoog favoriet in deze poule en ook dortmund is geen kleintje. Ik denk dat psv hier niets te zoeken heeft:

1. Arsenal FC
2. AJ Auxerre
3. Borussia Dortmund
4. PSV Eindhoven

Feyenoord, sjah. Hele lastige poule met Kiev , juve en newcastle. Waarschijnlijk zal feyenoord, taai als het is, lang meedoen. Maar ik verwacht niet dat ze doorgaan:

1. Juventus
2. Newcastle United
3. Feyenoord
4. Dinamo Kiev
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 17:57
Verwijderd
Citaat:
mobie schreef:
Ik had gehoopt dat elke Belgische club samen met een Nederlandse in hun poule stonden. Konden we meteen ff het verschil zien (tis hier toch steeds maar dat geruzie van 'wij zjn toch zoveel beter dan jullie', etc,etc..

Voor Genk zal het strijden worden met AEK Athenen om de 3e plaats. Roma en vooral Real zijn echt wel te groot.

Brugge zou wel kunnen gaan voor de 2e plaats lijkt me. L Moskou is een sterk blok, maar wel te pakken denk ik (hoewel vorig jaar: Anderlecht - L Moskou: 1-5 --> zware afgang). Galatasaray is een echt sterk team, maar in de CL zitten nu eenmaal geen zwakke broertjes. Ze zullen Brugge wel onderschatten en daar moet van geprofiteerd worden.
Brugge wordt gewoon 2e Galatasaray is niet meer wat het geweest is. En ook tegen Barca zijn ze niet kansloos denk ik...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:56
slavko111
slavko111 is offline
Citaat:
Firebolt schreef:
Feyenoord is veel sterker dan Dinamo Kiev dus daar zulle ze wel 6 punten uit halen
op de website van Dynamo Kyiv zeggen ze precies dezelfde, maar dan omgekeerd.........
in de groep van rotterdam zijn eigenlijk geen outsiders, het wordt superspannend. juve is al jaren niet meer wat het vroeger was maar het blijft nog steeds erg moeilijk team, newcastle eerlijk gezegd vind ik niet slechter dan juve en geloof mij maar, die 6 punten zullen jullie van Dynamo niet zo makkelijk krijgen. Dynamo heeft 4 kwalificatiewedstrijden gespeeld met 9 gebleseerde basisspelers, waarvan 5 verdedigers. Het wordt wel super 1 oktober in de kuip
IMHO - F-J:2 D-N:X N-F:2 J-D:1 F-D:X J-N:X D-F:1 N-J:1 J-F:X N-D:X F-N:1 D-J:1
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 19:06
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
groep A:
1. Arsenal
2. Dortmunt
3. PSV
4. Auxerre

groep D:
1. Inter
2. Ajax
3. Lyon
4. Roosenburg

groep E:
1. Juventus
2. Feyenoord
3. Newcasrle
4. Dynamo Kyiv
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 20:07
Verwijderd
PSV: Ja ach, voorgaande jaren werd er altijd gezegd dat ze een kans maakten, maar ze verloren altijd van de underdogs. PSV heeft er wel baat bij zelf underdog te zijn. Auxerre is na Arsenal de moeilijkste tegenstander (Cool, Cisse, Fadiga), maar met Nantes-uit vorig jaar in het achterhoofd zal het wel beter gaan. Arsenal uit is niet te doen, daar moet Guus ook maar niet teveel energie insteken.
Verder is Borussia Duits, dus dat zegt genoeg.

PSV - Arsenal 0-2
PSV - Auxerre 1-1
PSV - Borussia Drtm 1-0
Arsenal - PSV 4-0
Auxerre - PSV 1-2
Borussia Drtm - PSV 0-0

1 Arsenal
2 Auxerre
3 PSV
4 Borussia Dortmund

Ajax: Heeft een aantal tegenstanders die ze niet moeten onderschatten. Ach ja, Inter moeten ze weer niet onderschatten, als Ronaldo 't op z'n heupen heeft dan heb ik het idee dat Ajax weer zo fijn defensief mag gaan spelen zoals ze vorig jaar ook hebben gedaan. Met Vieri is het per definitie al niet makkelijk.
Lyon is de Franse kampioen dus dat wordt moeilijk, moeilijker dan Inter denk ik zelfs. Rosenborg BK blijft over.. tjah moeilijk team, maar niet onverslaanbaar.

Ajax - Inter 0-2
Ajax - Olym. Lyon 1-2
Ajax - RBK 2-0
Inter - Ajax 3-1
Olym. Lyon - Ajax 1-1
RBK - Ajax 0-1

1. Olym. Lyon
2. Inter Milaan
3. Ajax
4. Rosenborg BK

Feyenoord: Even denken.. Juventus, Newcastle en Kiev.
Hmm wat het probleem is, is dat Feyenoord kwalitatief nu het beste team van Nederland heeft, maar dat het op internationaal nog niet veel Champions League ervaring heeft. Kijk naar Sparta Praag vorig jaar. Daar hebben ze zich hevig in verslikt. Nu kunnen ze wel zeggen dat ze een jaar verder zijn, maar Juventus en Kiev hebben dat ook. Als je de teams vergelijkt is Kiev een eitje, maar dat valt tegen. Newcastle speelt leuk voetbal. Ikzelf vond het het leukste team van vorig seizoen en Juventus heb ik zelfs niet eens zo hoog zitten. Hoewel ik ze toch weer hoger heb zitten dan de andere 3, omdat ze de routine hebben.

Feyenoord - Juventus 1 - 0
Feyenoord - Dynamo Kiev 2 - 0
Feyenoord - Newcastle United 1 - 2
Juventus - Feyenoord 3 - 1
Dynamo Kiev - Feyenoord 1-1
Newcastle United - Feyenoord 2-0

1. Juventus
2. Newcastle United
3. Feyenoord
4. Dynamo Kiev

Wel allemaal naar de UefaCup Hiep hiep hoi
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 20:12
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Hier mijn voorspelling:

Poule A

Arsenal
Arsenal is dit jaar Engels kampioen, als jaren aan de top in Engeland, maar europees is het elk jaar weer een ramp, de uitduels zijn een probleem wat elk jaar maar lijkt te groeien. Er is niet echt heel erg veel aangekocht dit jaar, wat ook niet ehct nodig leek. Ze hebben ervarig, misschien nu ook eindelijk een keer resultaat
Borrussia Dortmund
Vorig jaar verliezen finalist van de UEFA-cup. Kampioen van Duitsland. Met Koller een gevaarlijke aanvaller Dortmund heeft bewezen al een aantal jaar aan de top te staan in Europa en dat heeft geresulteerd en één finale UEFA-cup (2002) en één CL overwinning (1997).
PSV
Het Lukt PSV al jaren niet om te overwinteren in de CL, puur omdat de uitwedstijden niet willen. Te veel zenuwen en juist als het er op aan komt een totale off day hebben. PSV heeft dit jaar een sterk team, maar zijn enigzins uit vorem, als de deze op tijd terug krijgen is er misschien hoop voor de twede ronde
Auxerre
Een club die ind e afgelopen 33 jaar (onder dezelfde trainer!!!) van regionaal team (6e klasse) is uitgegroeid tot een vast europa ganger. DE afgelopen jaren van Auxerre een UEFA-cup ganger en waarscihjnlijk is de CL iets te hoog gegrepen voor hen.

Verwachte eindstand:
1: Dortmund 6 4 1 1 11
2: Arsenal 6 3 0 3 9
3: PSV 6 2 2 2 8
4: Auxerre 6 1 1 4 4

Poule B

FC Valencia
Valenacia was verliezend finalist in 2001, heeft een zeer ervaren team, gevaarlijke aanvallers en is altijd in staat om verder te 'bekeren' europees.
Liverpool
Liverpool is een team dat elk jaar aan ervering wint op Europees gebied en ook elk jaar sterker wordt. Vorig jaar wisten ze kanp 2e te worden in de premier league. Met Owen hebben zij een gevaalrijke spits
Spartak Moskou
Spartak heeft vorig jaar bewezen niet makkelijk te verslaan te zijn op eigen bodem in de CL. Ze vechten tot het einde door, maar buiten Rusland zijn ze niet echt een gevaarlijke ploeg
FC Basel
Zwitsers kampioen, weinig gepreteerd afgelopen jaren in Europa. Verder niet echt veel over bekend

Verwachte eindstand:
1: Valencia 6 4 2 0 12
2: Liverpool 6 3 2 1 11
3: Spartak Moskou 6 1 2 3 5
4: FC Basel 6 1 0 5 1

Poule C

Real Madrid
Real is titelverderdiger en met 9 Europa-cup I/CL overwinningen weer favoriet voor de titel. Ze hebben een uitgebalanceerd team, met (naar mijn mening) wat té veel verdettes, maar ze hebben bewezen hier een goed team van te kunnen maken
AS Roma
Hebben vorig jaar bewezen te kunnen overwinteren in de CL en toch ook goed in de nationale competite mee te kunnen draaien. Gevaalrijk team met spelers al Totti en Cafú.
AEK Athene
AEK is een aantal jaren weg geweest van het hoogste europese podium, maar ze hebben wel jaren van kleine successen gekend. De CL komt dit jaar ewaarschijnlijk wat te vroeg voor hen.
Racing Genk
Vorig jaar kampioen van België voor Brugge en Anderlecht.
Ze spelen aantrekkelijk voetbal, maar daarmee kom je er helaas niet in de CL, ze hebben ook extreem zwaar geloot en zullen voor de derde plaats moeten vechten

Verwachte eindstand:
1: Real Madrid 6 5 1 0 16
2: AS Roma 6 3 2 1 11
3: Racing Genk 6 1 2 3 5
4: AEK Athene 6 0 1 5 1

Poule D

Internazionale
Inter heeft een team bestaande uit alleen maar sterren, maar het lukt hen al jaren niet om er een echt tema van te maken. Elk jaar gaat het op zowel eurpees al nationaal niveau mis. Inter weet meestal wel ver te komen, maar als puntje bij paaltje komt stranden ze
Olympique Lyon
Lyon werd dit jaar in de laatste ronde kampioen dooe Lens te verslaan. Met Sonny Anderson hebben en Eric Carrière hebben zij veel ervaring in de ploeg. Het Franse voetbal word wel eens onderschat, maar het is één van de meest 'close' competities van europa waar tussen degradatie en europees voetbal de afgelopen jaren meestal 4 tot 7 winstwedstrijden zaten
Ajax
Nederlands titelhouder, is na de laatste CL finale ver weg gezakt op europees niveau, maar met aankomende sterren als van der vaart en van der meyde hebben zij de mogelijkheid om zich weer terug te versitgen in de subtop van europa
Rosenborg
al een aantal jaren vast CL ganger die totaal niet onderschat moet worden. Zij hebben een team met 'mindere goden' maar weten met bekeken en soms spectaculair voetbal tegenstanders te verrassen.

Verwachte eindstand:
1: Lyon 6 2 3 1 9
2: Ajax 6 1 4 1 7
3: Rosenborg 6 0 5 1 5
4: Inter 6 0 4 2 4

Poule E

Juventus
juventus heeft een zeer sterk team, maar is zeker niet onverslaanbaar (1997, Feyenoord-Juve 2-0, 2x Julio Cruz) al hebben ze in de afgelopen 5 jaar wel 2 keer zeer goed gepresteerd in de CL
Feyenoord
Feyenoord Daarentegen heeft afgelopen seizoen goed gepresteerd in de UEFA-cup en heeft daar clubs die europees hoog te boek staan weten te verslaan.
Newcastle Utd.
newcastle Utd. heeft vorig jaar clubs alleen arsenal, liverpool en man utd boven zich moeten dulden en met Shearer hebben ze een gerenomeerde spits die elk seizoen zn goals meepakt (vorig jaar nét geen topscorer in Engeland, één goal tekort)
Dinamo Kiev
Ook Kiev heeft bewezen tot de europese top te behoren door in '99 de halve finale op doelsaldo te verliezen van Bayern München (1-1 uit, 3-3- thuis)

De teams in deze poule zijn dus allemaal aan elkaar gewaagd en hier zullen dus ook veel gelijke spelen uit voortvloeien, geen van de teams doet echt voor elkaar onder

Verwachte eindstand:
1: Feyenoord 6 2 3 1 9
2: Juventus 6 2 2 2 8
3: Dinamo Kiev 6 2 2 2 8
4: Newcastle Utd 6 1 3 2 6

Poule F

Manchester United
Man Utd is een team met vele sterren en een zeer 'kiene' manager. De afgelopen jaren hebben zij de 2e ronde van de CL gehaald (niet altijd zonder de minste problemen, maar toch wisten zij elk jaar weer bij de best 16 te komen, wat ik '99 resulteerde in de titel
Bayer Leverkusen
Bayer heeft vorig jaar met fris voetbal europa verbaasd doen staan. Helaas hebben zij een groot aantal van hun sterren moeten laten gaan en dit jaar zullen zij waarschijnlijk niet zo goed voor de dag komen als vorig jaar
Olympiakos Pireaus
Olypmiakos is geen vast CL ganger, maar ze hebben Panathinaikos vorig seizoen achter zich gelaten. De griekse competitie is dit jaat qua coefficiënt sterker dan de Nederlandse, dus onderscaht deze ploeg niet
Macabbi Haifa
Debutant in de CL. Macabbi is de grootste Israëlische ploeg, maar ze zullen niet ver komen in dit tournooi

Verwachte eindstand:
1: Man Utd 6 4 2 0 14
2: Olimpiakos 6 3 2 1 9
3: Leverkusen 6 2 2 2 8
4: Haifa 6 0 0 6 0

Poule G

Bayern München
Bayern heeft met sluitpost Kahn een prustratie voor bijna elke aanvaller. Door ook nog een goede orgaistatie te hebben en met hun 'Duiste' metaliteit zijn zij één van de favorieten voor de finale
Deportivo La Couña
Depor staat nu al een paar jaar 'vast' in de top 4 van Spanje. Dit staat bijna altijd garant voor een plaatsing voor de 2e ronde CL, maar door het sterke deelnemenersveld in de poule zullen zij er hsard voor moeten werken
AC Milan
AC Milan heeft een aantal positieve wijziginen gekend in de zomerperiode (o.a. rivaldo, tomasson en seedorf kwamen) met deze spelers die al heel wat gewend zijn europees en met de ervaring van 'mister AC Milan' Paolo Maldini zullen zij dit jaar hoge ogen gooien in de CL
RC Lens
Lens speelt nu al een paar jaar bovenin mee in frankrijk (titel in '97, 2e in 2002), maar wist tot nu toe niet echt indruk te maken in Europa. Lens heeft een sterk team, maar ze zullen op ervaring waarscihjnlijk moeten passen voor hun poulegenoten

Verwachte eindstand:
1: Bayern 3 3 0 12
2: AC Milan 3 3 0 12
3: Deportivo 1 3 2 6
4: Lens 0 1 5 1

Poule H

Barcelona
Barça heeft met Van Gaal weer de trainer die voor de laatste successen zorgde. Ze draaiden in de voorbereiding ook al lekker. Van Gaal heeft ban Barcelona voor het eerst sinds jaren weer een echte ploeg weten te maken.
Galatasaray
Winnaars van de UEFA-cup 2000. Een ploeg met veel internationaal bekende spelers gemengd met Turkse talenten. Door hun kracht in de thuiswedstrijden een zeer moeilijke ploeg.
Lokomotiv Moskou
2e club van rusland, al jaren achter Spartak. Het is de afgelopen jaren niet echt gelutk om een succesje te halen. Ze de plaatsing voor de twede ronde is waarschijnlijk te hoog gegrepen, maar een 3e plats moet er zeker in zitten omdat deze ploeg thuis nét even ietsje meer geeft dan normaal
Club Brugge
Club heeft voor het eerst sinds een paar jaren de CL weer eens bereikt, maar ok ze er lang van zullen genieten is de vraag. Zij missen als enige ploeg van deze poule de CL ervaring.

Verwachte eindstand:
1: Barcelona 6 4 2 0 14
2: Galatasaray 6 3 2 1 11
3: Lokomotiv 6 1 3 2 6
4: Club 6 0 2 4 2

[edit]heb Olimpiakos met Panathinaikos verward [/edit]
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.

Laatst gewijzigd op 30-08-2002 om 06:49.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-08-2002, 20:20
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Swami Salami schreef:
groep A

Arsenal (Eng)
Borrussia Dortmund (Dui)
PSV
Auxerre (Fra)

groep D

Internazionale (Ita)
Olympique Lyon (Fra)
Ajax
Rosenborg (Noo)

groep E

Juventus (Ita)
Feyenoord
Dinamo Kiev
Newcastle United (Eng)
PSV krijgt het lastig met Arsenal 2x en de uitwedstrijd tegen Dortmund zal ook wel lastig zijn. Auxerre is wel makkelijker maar vorig seizoen had PSV het ook moeilijk uit tegen een Franse club. Ajax heeft het makkelijker vind ik. Feyenoord heeft bewezen vorig jaar dat tegen Inter te winnen en gelijk te spelen is. Tegen Lyon kan ook wel in totaal 4 punten gehaald worden en Rosenborg zal vooral thuis niet echt lastig zijn, maar ja we motten het ook nie onderschatten he. Feyenoord krijgt drie zeer zware tegenstanders. Vooral de uitwedstrijden zullen moeilijk worden. Ik zou het knap vinden als ze 1e of 2e in deze poule zouden worden.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 09:01
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik vind bijna iedere poule wel redelijk zwaar, behalve die van Man. Utd. Doen er alleen maar sterke teams mee tegenwoordig ofzo?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Champions league
a life
4 30-08-2015 22:30
Vrije tijd Champions League 2008-2009
WolterB
24 30-05-2009 12:50
Vrije tijd Cl 2007-2008
Methuselah
68 23-05-2008 12:38
Vrije tijd Champions League 2005-2006
WolterB
392 21-05-2006 22:05
Vrije tijd Champions League 2004-2005
BarbapapaX
500 06-05-2005 18:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.