Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2002, 19:19
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Wie heeft dat? En hoe ga jij daarmee om? zit je er overigens niet mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2002, 19:36
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Mijn ex had dat... het enige dat voor mij hielp (want het is heeel vervelend) was zorgen dat hij mij vertrouwd en heel veel met hem praten , langzaam kwam alles eruit.. maar da was pas na 2 jaar (TE LAAT)

Zorgen dat je veel praat met mensen om wie je geeft.. ik denk dat het moeilijk is, maar wel heel goed voor je, je kan het leren...

Kusje vistik!

*MissieMistic@hotmail.com*
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 15:43
black flower
black flower is offline
ik heb dat ook,
weet niet hoe ik mijn gevoelens moet uiten, maar ik denk dat het vooral is omdat je niet weet welke woorden je moet gebruiken. ik weet bijna nooit als iemand iets tegen mij zegt bv hoe ik moet reageren. ik weet niet echt hoe je het tegen kan houden, maar ik denk vooral omdat ik bijna niemand vertrouw alleen beecham emmy en inge dat ik daarom mezelf niet durf te uiten. dat komt omdat iemand mijn vertrouwen heeft misbruikt. maar, ik weet niet precies wat ik moet zeggen maarr.. veel succes

xxx
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 16:34
dystopia
dystopia is offline
Als je 't mij vraagt heeft dat meestal met vertrouwen te maken (waarin kan verschillen: maatschappij, vriend(in), vrienden, ouders, of iemand anders in de omgeving). Vertrouwen heeft meestal tijd nodig Mogelijk zit je met grotere problemen.

Je kunt ook even deze test doen om te kijken hoe 'paranoide' je bent.

Het heeft volgens mij ook met karakter te maken. Dus het feit of iem. gesloten/open is bijv. kan ook een rol spelen.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 16:47
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
*test*
Mijn resultaten:

Disorder Rating Information
Paranoid: High
Schizoid: High
Schizotypal: Very High
Antisocial: Moderate
Borderline: Moderate
Histrionic: Moderate
Narcissistic: High
Avoidant: High
Dependent: Moderate
Obsessive-Compulsive: High

Hmm, nu voel ik me niet echt beter

Uitleg punten
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 16:55
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Hmm, nu voel ik me niet echt beter
Jeetje.. ja, dat kan ik wel begrijpen. Het enige dat ik nu kan zeggen is: ga help zoeken en dat meen ik serieus.

Ik had alleen bij paranoid 'high' maar dat vind ik al erg genoeg. Ik ga dan ook binnenkort naar een psycholoog hiervoor en ook om erachter te komen wat ik nou met m'n leven wil in de toekomst (studie/werk). Ken wel meer lui die dat (gaan) doen.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 17:05
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Jeetje.. ja, dat kan ik wel begrijpen. Het enige dat ik nu kan zeggen is: ga help zoeken en dat meen ik serieus.
Hmmmz...

Citaat:
Ik had alleen bij paranoid 'high' maar dat vind ik al erg genoeg. Ik ga dan ook binnenkort naar een psycholoog hiervoor en ook om erachter te komen wat ik nou met m'n leven wil in de toekomst (studie/werk). Ken wel meer lui die dat (gaan) doen.
Mijn zusje had ook 'High' bij paranoid, maar om alleen daarvoor hulp te gaan zoeken?!? Trouwens is er niet zo veel met mij aan de hand hoor, als ik die test 5 jaar geleden gemaakt had, zou misschien overal 'High' en 'Very High' staan
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 17:33
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Maar ook bijvoorbeeld wel veel om iemand geven maar het niet kunnen uiten en al..Terwijl anderen altijd wel laten merken dat ze erg om je geven, en jij geeft dan ook om hun maar je kan het niet zo uiten..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 17:40
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:
Maar ook bijvoorbeeld wel veel om iemand geven maar het niet kunnen uiten en al..Terwijl anderen altijd wel laten merken dat ze erg om je geven, en jij geeft dan ook om hun maar je kan het niet zo uiten..
Mjah, dat ken ik wel... komt bij mij door onzekerheid... ik durf mezelf niet zo open te geven, daardoor lukt het niet...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 17:53
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Paranoid: High
Schizoid: High
Schizotypal: High
Antisocial: Moderate
Borderline: Low
Histrionic: High
Narcissistic: Moderate
Avoidant: High
Dependent: Moderate
Obsessive-Compulsive: Low

Ik snap het niet echt..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 18:13
luckytje
luckytje is offline
hey, eerst en vooral ik kan mijn voelens wel uiten (veel te goe zelfs ...) ik ben heeeeel onzeker en overgevoelig! Maar euh als iemand zijn gevoelens helemaal niet kan uiten krijgt dat soms wel probleme ... spreek uit ervare (heb het al gezien bij familie van mij en der kwame serieuze probleme van ...) dus ik denk dat je't best je gevoelens vertelt aan de mensen waar je om geeft, als je dat echt niet kunt kan je ze probere op te schrijve ofzo of je kunt je gevoelens uitdrukken langs je lichaamstaal ..
ik zeg maar iets ...
xxx-jes (ik ben juist nieuw ... en euhm die nickname is puur sarcastisch)

Paranoid: Low
Schizoid: Low
Schizotypal: Low
Antisocial: Low
Borderline: Low
Histrionic: Moderate
Narcissistic: Low
Avoidant: Moderate
Dependent: High
Obsessive-Compulsive: Low
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 19:05
Megalomaniace
Avatar van Megalomaniace
Megalomaniace is offline
'k heb het ook dat ik mijn emoties niet goe kan uiten of toch niet op een goede manier... maar ik zou niet weten wat je er echt aan kunt doen. Wat ik wel doe is soms mezelf als ik eigenlijk weet dat ik ze zou kunnen vertrouwen, maar dat ik dan bang ben, dwingen om ze te vertrouwen.

Paranoid: Moderate
Schizoid: Moderate
Schizotypal: High
Antisocial: Low
Borderline: Very High
Histrionic: High
Narcissistic: Low
Avoidant: High
Dependent: Moderate
Obsessive-Compulsive: Low

Die zijn test is die betrouwbaar?
__________________
*Turn me into something faceless, weightless, mindless, homeless vacuum state of peace*
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 19:07
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:
Paranoid: High
Schizoid: High
Schizotypal: High
Antisocial: Moderate
Borderline: Low
Histrionic: High
Narcissistic: Moderate
Avoidant: High
Dependent: Moderate
Obsessive-Compulsive: Low

Ik snap het niet echt..
Heb je de uitleg al gelezen?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 19:12
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
chateauke schreef:
Die zijn test is die betrouwbaar?
Bij mij klopte 't wel redelijk. Ik wist van mezelf al dat ik redelijk paranoid ben, dat heeft bij mij te maken met het verleden (doh!) en mijn toekomst en mijn mening op de maatschappij die alledrie niet al te positief zijn.

Denk dat de test enigzins representatief is, maar, en nu komt het: een psycholoog of ander professioneel iemand heeft een veel uitgebreidere test die stukken representatiever is! Zowieso vind ik dat wanneer je in deze test meerdere malen op 'high' uitkomt, toch wel 'ns na moet denken bij jezelf van: "kom ik hier wel alleen uit?" Wees iig niet bang hulp te zoeken, het is geen schande ( )
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 20:10
Marc S
Marc S is offline
Het grote probleem bij zulke testen: je antwoorden en de interpretatie van de vragen zijn dermate subjectief cq verschillend per persoon dat de betrouwbaarheid van online tests bijna te verwaarlozen is...

Je bepaalt (misschien onbewust) zelf de uitslag van de test, daar ligt het probleem. Neem bijvoorbeeld de volgende vraag:

"Do you have a difficult time relating to others?"

Hierop antwoord ik: JA. Maar wat is nu precies moeite hebben? Dat ik onzeker ben? Ja, misschien voor mij, terwijl iemand anders zelfs helemaal bang voor iedereen kan zijn (beinvloed door verschillende angststoornissen). Begrijp je wat ik bedoel?

Alleen iemand anders kan oordelen of jij 'echt' moeite hebt daarmee of alleen maar een beetje verlegen bent

Wees dus zelfkritisch en/of vraag het oordeel van een professioneel iemand!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 21:38
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
is er voor bij een psycholoog geweest, ik ben namelijk iemand die alles opkropt en mezelf uit mezelf haal om vervolgens op een afstandje naar mezelf te kijken. klinkt logisch he? bedoel dat als er iets erg gebeurd, ik ga doen als of niet ik dat mee maak maar iemand anders. das niet goed.

bij die psycholoog moest ik elke dag mijn emoties van die dag opschijven. de eerste paar keren voelt dat heel idioot en weet je helemaal niet wat je moet schrijven, maar op een gegeven moment ga je wel dieper. tijdens de sessies moest ik dan voorlezen wat ik geschreven ahd en dat vond ik zeker in het begin dood eng.
ik ben nu nog niet goed in het uiten van emoties, wel beter trouwens, maar ik kan er voor mezelf wel beter mee omgaan. in moeilijke periodes ga ik weer schrijven en dat helpt voor mij echt.

andere methode om met emoties om te gaan heb ik bij pmt geleerd (pmt=psychomotorische therapie = creatieve therapie met sport). ipv praten enzo ga je je emoties lozen in sport. ging in die les bijvoorbeeld heel hard met een knuppel tegen een mat aanslaan. werkt ook goed. maar je moet er wel de mogelijkheden voor hebben

wat ook belangrijk is (geleerd ) is dat je jezelf toestaan om bijvoorbeeld te huilen. kan het nog steeds niet, maar gaat wel de goeie kant op denk ik.

het is iig wel belangrijk dát je het leert
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 21:53
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Ik kan gevoelens vaak niet zo erg goed uiten, ik ben best wel gesloten.
Ietsjes opener zou ik wel willen zijn, maar ja, I can't.
Alleen schrijvend (dus op internet of in een brief) heb ik er minder moeite mee.

Citaat:
charmedkiz schreef:
Maar ook bijvoorbeeld wel veel om iemand geven maar het niet kunnen uiten en al..Terwijl anderen altijd wel laten merken dat ze erg om je geven, en jij geeft dan ook om hun maar je kan het niet zo uiten..
Dit herken ik ook, dat voelt stom.

Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 23:36
soulless
soulless is offline
Internet is fijn als je lastig over dingen praat...

En een relatie kan ook heel goed werken... IK bedoel, als je eenmaal een fijne relatie hebt gehad waarin je kunt praten merk je al snel dat het je eigenlijk heel goed doet om van je hart geen moordkuil te maken.

Zeg gewoon altijd wat je denkt, wees niet bang dat iemand je er stom om vindt ofzo, als het iemand is die het waard is om om zijn/haar mening over jouw te geven kun je er wel vanuit gaan dat deze persoon je eerlijkheid en vertrouwen in hem/haar zal waarderen

Heb ik trouwens ook pas uitgevonden, beetje laat misschien, ik weet wel dat ik me er veel beter door voel
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-01-2002, 21:39
AuC
AuC is offline
Mijn resultaten:

Paranoid: Moderate
Schizoid: Moderate
Schizotypal: High
Antisocial: High
Borderline: Low
Histrionic: High
Narcissistic: High
Avoidant: High
Dependent: Low
Obsessive-Compulsive: Moderate


jeetje......
__________________
The next gen programmers are the key to succes
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 22:12
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
soulless schreef:
Internet is fijn als je lastig over dingen praat...

En een relatie kan ook heel goed werken... IK bedoel, als je eenmaal een fijne relatie hebt gehad waarin je kunt praten merk je al snel dat het je eigenlijk heel goed doet om van je hart geen moordkuil te maken.

Zeg gewoon altijd wat je denkt, wees niet bang dat iemand je er stom om vindt ofzo, als het iemand is die het waard is om om zijn/haar mening over jouw te geven kun je er wel vanuit gaan dat deze persoon je eerlijkheid en vertrouwen in hem/haar zal waarderen

Heb ik trouwens ook pas uitgevonden, beetje laat misschien, ik weet wel dat ik me er veel beter door voel
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 22:19
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan..
Idd... schrijven lukt wel, maar of het helpt is persoonsafhankelijk... je kan zo een andere nick aanmaken en met deze een topic aanmaken over je problemen...

Misschien helpt het? En je bent bovendien (zo goed als) anoniem?

Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 22:41
soulless
soulless is offline
Heh, forums ook niet.. Maar als je hier emnsen leert kennen kun je op MSN ed heel goed praten... Mn beste vriendin komt uit Australie...
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 15:42
thuggirl
thuggirl is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:
Maar ook bijvoorbeeld wel veel om iemand geven maar het niet kunnen uiten en al..Terwijl anderen altijd wel laten merken dat ze erg om je geven, en jij geeft dan ook om hun maar je kan het niet zo uiten..
dat heb ik ook wel eens..
__________________
live by the gun... die by the gun..........Tupac Shakur
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 08:42
odysseus17
odysseus17 is offline
Ik heb dat heel lang gehad, dat ik alles voor mezelf hield. Zo ben ik meer dan twee jaar (!) verliefd geweest op een meisje zonder dat zij of iemand anders dat wist. En ook wanneer er iets ergs gebeurde, vertelde ik dat tegen niemand.

Het laatste jaar echter ben ik totaal veranderd: ik ben heel open geworden en ik kan nu tegen mijn beste vriend en beste vriendin alles vertellen waar ik eventueel mee zit. En ik kan je verzekeren: dat is veel fijner dan wanneer je er helemaal alleen voor staat!
__________________
Op een dag komt alles goed!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 09:48
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik heb dat ook. Ik praat niet gauw over emotionele dingen of zaken die een beetje beladen zijn. Gevoelens van verdriet kan ik moeilijk uiten, maar gevoelens van boosheid des te beter (ik vind dat een beetje agressief van mezelf, ik hoop niet dat het bergafwaarts met me gaat en ik zo'n enge gewelddadige creep word). Ik kan niet de zwakkere, gevoeligere kant van mij laten zien. Ik heb altijd een masker op, waarachter ik me verschuil, en waar niemand tot kan doordringen.

Vroeger, als een jong en onschuldig meisje, voordat ik in de puberteit kwam, was ik altijd vrolijk en spontaan. Helemaal niet gesloten. Nu is dat anders. Ik ben helemaal het tegenovergestelde van wat ik ooit was. Ik vraag me af of dat meisje nog steeds ergens binnen in mij zit.... opgesloten achter solide muren.... Maar ik weet dat zij waarschijnlijk nooit bevrijd zal worden....

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2002, 16:06
knak
knak is offline
Results:

Disorder Rating Information
Paranoid: Very High click for info
Schizoid: High click for info
Schizotypal: Very High click for info
Antisocial: High click for info
Borderline: Very High click for info
Histrionic: Low click for info
Narcissistic: Low click for info
Avoidant: High click for info
Dependent: Moderate click for info
Obsessive-Compulsive: Moderate click for info

nou hier word ik ook niet vrolijk van!
er zal wel nix van kloppen!

groetjes!
knak!
__________________
ooit zul je vinden wat je zoekt...................maar alleen als je kijkt
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 16:12
knak
knak is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Het grote probleem bij zulke testen: je antwoorden en de interpretatie van de vragen zijn dermate subjectief cq verschillend per persoon dat de betrouwbaarheid van online tests bijna te verwaarlozen is...

Je bepaalt (misschien onbewust) zelf de uitslag van de test, daar ligt het probleem. Neem bijvoorbeeld de volgende vraag:

"Do you have a difficult time relating to others?"

Hierop antwoord ik: JA. Maar wat is nu precies moeite hebben? Dat ik onzeker ben? Ja, misschien voor mij, terwijl iemand anders zelfs helemaal bang voor iedereen kan zijn (beinvloed door verschillende angststoornissen). Begrijp je wat ik bedoel?

Alleen iemand anders kan oordelen of jij 'echt' moeite hebt daarmee of alleen maar een beetje verlegen bent

Wees dus zelfkritisch en/of vraag het oordeel van een professioneel iemand!

deze test klopt tog nie???? (hoop ik!)
en duzz izz t tog helemaal nie nodig dat je oordeel van professioneel iemand vraagt?????????????
__________________
ooit zul je vinden wat je zoekt...................maar alleen als je kijkt
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 08:53
missPurpleFlower
missPurpleFlower is offline

Paranoid: High
Schizoid: High
Schizotypal: Very High
Antisocial: High
Borderline: Very High
Histrionic: Very High
Narcissistic: High
Avoidant: High
Dependent: Very High
Obsessive-Compulsive: High

Ehm....

Tsja, ik ben al bezig met hulp enzow... Ik heb morgen mijn 2e afspraak bij het riagg.
Mijn ouders weten alleen van niets en school moet het ze binnenkort vertellen, daar is niets aan te veranderen en ik ben erg bang voor dat moment...

Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 12:44
light fighter
light fighter is offline
mijn uitslag
paranoid high
schzoid very high
schizotypal high
antisocail moderate
borderline low
histrionic high
naricissistic moderate
avoidant high
dependent low
obsessive-compulsive high

kan iemand mij nou uitleggen wat dit inhoud ik vind het een beetje vaag
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 17:20
Verwijderd
alles low behalve naricissistic dat is moderate.
valt mee dus.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 22:10
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
knak schreef:
deze test klopt tog nie???? (hoop ik!)
en duzz izz t tog helemaal nie nodig dat je oordeel van professioneel iemand vraagt?????????????
Dat is wel heeeeel makkelijk gezegd, vind je niet? Waarom zou deze test niet kloppen? Kijk dat het niet precies klopt, dat ben ik met je eens, daar is een uitgebreide test voor nodig. Een richtlijn is het daarentegen wel.

Waar ik eerder bang voor ben is dat jij nu wegloopt voor de (mogelijke) waarheid.

Als je zekerheid wilt, zoek dan contact met een professioneel iemand. En in onzekerheid leven is niet fijn lijkt me zo
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 00:29
Verwijderd
Ik heb dat heel erg, ik zit er niet echt mee. In een smsje ofzo kan ik het wel, maar dan moet iemand er later niet over beginnen tegen mij want daar kan ik niet tegen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 12:09
knak
knak is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Dat is wel heeeeel makkelijk gezegd, vind je niet? Waarom zou deze test niet kloppen? Kijk dat het niet precies klopt, dat ben ik met je eens, daar is een uitgebreide test voor nodig. Een richtlijn is het daarentegen wel.

Waar ik eerder bang voor ben is dat jij nu wegloopt voor de (mogelijke) waarheid.

Als je zekerheid wilt, zoek dan contact met een professioneel iemand. En in onzekerheid leven is niet fijn lijkt me zo

ik heb al "hulp", en als t goed izz kan ik daar binnenkort mee kappen want t gaat heel veel beter, daarom was ik verbaasd over die test...........

groetjes!
knak!
__________________
ooit zul je vinden wat je zoekt...................maar alleen als je kijkt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Welke symptomen herken jij en wat is er waar van?
Badmutssssss
36 20-06-2005 18:57
Liefde & Relatie Moet ik het vertellen of niet?
Nyai
28 07-08-2004 15:17
Seksualiteit Sekshoroscopen!
Elister
81 14-07-2004 16:27
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 14:19
Psychologie 2 dagen uit mij leven *huilt*
Somebody Special
68 05-03-2002 11:49
ARTistiek verhaal: Laat het niet voor niets zijn...
Kupu
17 03-08-2001 23:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.