Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2003, 12:05
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Ja!
Bisdom Haarlem gaat racen op Zandvoort

De bisschop van Haarlem, mgr. Jozef Punt, houdt van snelle auto's en racen, zo weten ingewijden. Binnenkort echter weet iedereen het, want op het Circuit van Zandvoort rijdt tijdens de pinksterraces een toerwagen mee die is beschilderd in de kleuren van het bisdom Haarlem.

In de Pearl Alfa 147 Challengerace op Tweede Pinksterdag zal een autocoureur pogen de eerste plaats voor het bisdom te bemachtigen. De raceauto zal een duidelijke 'pinksterboodschap' uitdragen, aldus de woordvoerder van de bisschop, Wim Peters.

De actie van het bisdom is ontstaan op initiatief van de sponsor van het racefestijn, Pearle Opticiens. In het verleden heeft deze ook andere non-profitorganisaties benaderd. Peters: "Pearle heeft aangeboden een auto voor de katholieke kerk te laten rijden.'' Aanvankelijk stuitte dat op argwaan bij het diocesane bestuur, maar het enthousiasme voor racewagens van de bisschop zelf zou de doorslag hebben gegeven.

De tekst op de bewuste raceauto blijft vooralsnog geheim. Ook is nog onduidelijk wie het bisdom op de tribune zal vertegenwoordigen. Peters: "De bisschop verblijft in Rome en de hulpbisschop heeft die dag veel verplichtingen. En of een van de vicarissen nou zo sportief is, ik zou het niet weten.''

Bron: Nederlands Dagblad
__________________
Boe.
Advertentie
Oud 31-05-2003, 13:07
mleen
Avatar van mleen
mleen is offline
oh. leuk voor hem. dus?
Oud 31-05-2003, 13:47
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Ja leuk van mij mag hij.
maarehm waar moeten we over filosoferen?
Oud 31-05-2003, 14:28
Whitey
Whitey is offline
Ja heel gezellig inderdaad. Van mij mogen ze liever racen dan dat ze met kleine kinderen 'aan de slag gaan'...
Oud 31-05-2003, 15:14
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
heel erg leuk voor hem
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Oud 31-05-2003, 15:26
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
ik bedoel:

wat je al niet moet doen om nog mensen in je kerk te krijgen en een beetje op te vallen tegenwoordig...
__________________
Boe.
Oud 31-05-2003, 16:55
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Ik zie 'm al anderen afsnijden in een auto met bumperstickers als: "Mijn lot is in Gods handen." Overigens staat er bij de ULB/VUB in Elsene ook een religieus vehikel met katholieke graffiti. Ik denk overigens niet dat je met zo'n actie mensen kunt bekeren.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Oud 31-05-2003, 17:11
Whitey
Whitey is offline
Trouwens, als je dat artikel goed gelezen hebt blijkt dus dat het niet eens een initiatief van de kerk is, en dat die bisschop heus niet zelf die auto gaat besturen.
Oud 31-05-2003, 20:35
*Burning water*
*Burning water* is offline
En als deze auto niet wint, is dat dan het bewijs dat God de mensheid heeft verlaten? Of in elk geval het bisdom Haarlem?
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Oud 31-05-2003, 20:37
Whitey
Whitey is offline
En als hij achter ligt kan ie nog altijd 'Jesus-style' een stukje afsnijden over het water
Oud 01-06-2003, 08:32
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
dreadzzmeisje schreef op 31-05-2003 @ 16:26:
ik bedoel:

wat je al niet moet doen om nog mensen in je kerk te krijgen en een beetje op te vallen tegenwoordig...
HALLO
Priesters hebben ook gewoon hobbys hoor. Priester zijn is hun werk.
Niet hun hele leven, ook al moeten ze natuurljk zoals iedereen wel de geboden altijd blijven doen.
Oud 01-06-2003, 11:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Leuk christelijk nieuwsfeitje, maar deze gaat dicht
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.