Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2003, 23:01
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Wat mij opvalt de laatste tijd is de opkomst van hardcore (once again). Ik heb zelf vrienden die naar hardcore luisteren en af en toe kan ik het ook wel aanhoren, daar niet van. Maar wat me opviel in de plaats waar wij wonen is dat de nieuwe generatie gabbers, zo zal ik het maar even noemen, veel radicaler zijn qua kleding en racisme.

-Lonsdale lijkt uitsluitend kleding voor gabbers. Zonder Lonsdale ben je geen gabber, en met Lonsdale wel. Lonsdale wordt in de meeste gevallen ook gedragen om te provoceren.
-Rechterhand uitsteken, donkere mensen provoceren en in elkaar slaan, het is de orde van de dag geworden. De opkomst van hardcore lijkt hand in hand te gaan met de opkomst van racisme.

Waar of niet waar?
En constateren jullie hetzelfde in de gemeente waar jullie wonen?

*edit: typo*
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |

Laatst gewijzigd op 11-06-2003 om 16:34.
Advertentie
Oud 10-06-2003, 23:13
X-File
Avatar van X-File
X-File is offline
Lonsdale? Never heard off. Maar ik ben dan ook geen gabber.

Eerlijk gezegd vond ik het hele gabber gedoe vroeg al te triest voor woorden, dus als deze Neo Gabbers/Nazi's het leuk vinden moeten ze het zelf weten. Je kan ze iig niet beschuldigen van een al te hoog IQ.

Het is hetzelfde liedje, wanneer het economisch minder gaat wordt er gezocht naar zondebokken. De CD was er goed in een aantal jaar terug en ik denk dat ik ook nog wel een voorbeeldje weet van +/- 65 jaar terug.
__________________
Ik rule, jij niet
Oud 10-06-2003, 23:26
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Het is niets nieuws. Ten tijde van de opkomst van de gabber in de jaren '90 was dit ook al zo; Lonsdale was Australian en Cavello, 'hakken' was de dans, kaal of strak achterover met opgeschoren zijkanten was de haircut, negers, homo's, en sowieso iedereen provoceren was het tijdsvermaak.

Ik denk dat je het een weinig serieus moet nemen. Onnozel rascisme is nog altijd beter dan gegronde haat.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Oud 10-06-2003, 23:27
X-File
Avatar van X-File
X-File is offline
Je zou toch niet denken dat deze 'figuren' onder de veronderstelling leven dat dit bij de muziek soort hoort he?
__________________
Ik rule, jij niet
Oud 10-06-2003, 23:58
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
X-File schreef op 11-06-2003 @ 00:27:
Je zou toch niet denken dat deze 'figuren' onder de veronderstelling leven dat dit bij de muziek soort hoort he?
sommigen wel
Oud 10-06-2003, 23:59
Atje85
Atje85 is offline
T is idd zo dat de meeste gabbers, niet echt allochtoon of homovriendelijk ofzo zijn. Er is ook een groepje wat niet zo is, maarik denk en maak mee, dat t grotere deel wel racistisch is.
Oud 11-06-2003, 10:48
ExcommunicatedAngel
Avatar van ExcommunicatedAngel
ExcommunicatedAngel is offline
dat valt allemaal wel mee, ik zie ook buitenlanders in lonsdale lopen hierzo...
lonsdale is dan ook een hooligan merk en geen rac/nazi merk...
en niet alleen de gabber zijn racisten...ook de opkomende gothgeneratie kan er wat van...en zo ook punkers...
het ligt er maar net aan met wie je te maken hebt...
en vanuit andere culturen is er ook een flinke haat tegenover nederlanders...laten we dat niet uitsluiten...

er zijn mensen die al zo lang een hekel aan een bepaalde groep hebben en dat nu (o.a. door pim) wel durven te uiten...
__________________
I like me 4 me...Not for who you want me to be...Me, like no other...So why ever bother?!...
Oud 11-06-2003, 13:06
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Citaat:
ExcommunicatedAngel schreef op 11-06-2003 @ 11:48:
dat valt allemaal wel mee, ik zie ook buitenlanders in lonsdale lopen hierzo...
lonsdale is dan ook een hooligan merk en geen rac/nazi merk...
en niet alleen de gabber zijn racisten...ook de opkomende gothgeneratie kan er wat van...en zo ook punkers...
het ligt er maar net aan met wie je te maken hebt...
en vanuit andere culturen is er ook een flinke haat tegenover nederlanders...laten we dat niet uitsluiten...

er zijn mensen die al zo lang een hekel aan een bepaalde groep hebben en dat nu (o.a. door pim) wel durven te uiten...
Lonsdale was een boksmerk, die nu met grote reclamecampagnes bezig zijn tegen rechts-extremisme.

Net als Fred Perry, wat ook veel gedragen wordt door nazi skinheads. Het 'leuke' hiervan is dat die Fred Perry een jood was!
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Oud 11-06-2003, 13:12
ExcommunicatedAngel
Avatar van ExcommunicatedAngel
ExcommunicatedAngel is offline
ja bokshooligans, t zal wel
__________________
I like me 4 me...Not for who you want me to be...Me, like no other...So why ever bother?!...
Oud 11-06-2003, 13:20
Verwijderd
Er is verschil tussen hardcore en hardcore
Oud 11-06-2003, 13:22
Verwijderd
De paar gabbers die ik ken lopen er niet meer als zodanig bij en zijn ook niet racistisch.
Oud 11-06-2003, 15:01
Nostra
Avatar van Nostra
Nostra is offline
De laatste tijd vindt ik het juist wel weer meevallen met die zogenaamde nazi gabbers. Ik ga best vaak naar gabber feesten en ben zelf ook donker (halfbloed indo), maar ik heb echt nog geen enkele keer last gehad van die gasten. Er lopen ook steeds minder mensen in de zogenaamde skinhead outfits en men trekt gelukkig weer een beetje meer normale kleding aan.
Wat me wel opvalt is dat die gastjes met die met hun rechterhandje in de lucht staan te zwaaien meestal allemaal een jaar of 15/16 zijn en dat ook echt doen van: 'Kijk mij eens, ik doe de Hitlergroet: nou ben ik stoer'.
__________________
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster
Oud 11-06-2003, 15:40
ExcommunicatedAngel
Avatar van ExcommunicatedAngel
ExcommunicatedAngel is offline
dat is niet DE hitler groet...
die is gepikt van julias ceasar geloof ik...
of hoe je die naam ook schrijft...
__________________
I like me 4 me...Not for who you want me to be...Me, like no other...So why ever bother?!...
Oud 11-06-2003, 15:59
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef op 11-06-2003 @ 14:20:
Er is verschil tussen hardcore en hardcore
dus?????? > <
Oud 11-06-2003, 16:01
Verwijderd
En ja inderdaad, de meeste tegenwoordige gabbers zijn minstens nationalistich te noemen. En hun favo film is altijd american history x (zie cu2) ...volgens mij begrijpen ze em niet.
Oud 11-06-2003, 16:07
Verwijderd
Citaat:
a new nose schreef op 11-06-2003 @ 16:59:
dus?????? > <
dusss..
de 'stelling' "Wat mij opvalt de laatste tijd is de opkomst van hardcore (once again)." gaat niet op

SImpelweg omdat er 2 soorten hardcore zijn waarvan er 1tje naar racisme KAN leiden en de ander niet zo..
Oud 11-06-2003, 16:07
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
ExcommunicatedAngel schreef op 11-06-2003 @ 16:40:
dat is niet DE hitler groet...
die is gepikt van julias ceasar geloof ik...
of hoe je die naam ook schrijft...
Jep, net zoals het feit dat het hakenkruis eigenlijk een tekentje uit de bijbel is...Helaas hebben we er door verkeerd gebruik hele verkeerde associaties meegekregen....dus tegenwoordig is die groet helaas DE groet van Hitler, net als het hakenkruis....

Nu weer ff ontopic: Hier (in dat dorp waar ik woon) hebben we vooral heel veel van die 'stoere'jongentjes die met zn allen in hun hele stoere kleertjes op straat gaan hangen...maar dat zijn a) niet de echte gabbers en b) geen neo-nazi's
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Oud 11-06-2003, 16:11
II_Duce
Avatar van II_Duce
II_Duce is offline
Citaat:
a new nose schreef op 11-06-2003 @ 17:01:
En ja inderdaad, de meeste tegenwoordige gabbers zijn minstens nationalistich te noemen. En hun favo film is altijd american history x (zie cu2) ...volgens mij begrijpen ze em niet.
tis wel een mooie film!
echt goed!
Ads door Google
Oud 11-06-2003, 16:15
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
ff tussendoor (Die opmerking van het is niet DE hitler groet maar de groet van ceasar ofzo slaat ook nergens op)

Magoed ik ben zelf dus ook gabber en ik weet wel een beetje hoe het komt, toen het aantal gabbers in 1997 erg afnam werden de paar gabbers die er nog waren vaak belachelijk gemaakt....gabbers hadden een nieuwe kledingstijl nodig en dat werd meer de skinhead look.....
Ik ben absoluut niet rechts maar als ik op kisten etc door de stad rondloop word ik ook door alle negers en turken vuil aangekeken terwijl ik dan niks doe(en daar begin ik laatste tijd ook nogal hekel aan te krijgen dat iedereen je beoordeelt op je kleding), je kunt wel zeggen ga er dan niet zo bij lopen maar als ik me daar gewoon goed in voel hoef ik tog niet meteen nazi of wat dan ook tezijn.Er zijn mischien wel redelijk veel rechtse gabbers ofwel gabberskins maar rechtse gabbers zijn er altijd al geweest enzoals in vorige berichten is gepost word de jeugd gewoon radicaler en meer racistisch
__________________
Think you know me?, better think again...
Oud 11-06-2003, 16:22
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef op 11-06-2003 @ 17:07:
dusss..
de 'stelling' "Wat mij opvalt de laatste tijd is de opkomst van hardcore (once again)." gaat niet op

SImpelweg omdat er 2 soorten hardcore zijn waarvan er 1tje naar racisme KAN leiden en de ander niet zo..
Je ziet toch dat deze thread in de context van gabber-hardcore staat.
Oud 11-06-2003, 16:32
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
McLaren schreef op 11-06-2003 @ 17:07:
dusss..
de 'stelling' "Wat mij opvalt de laatste tijd is de opkomst van hardcore (once again)." gaat niet op

SImpelweg omdat er 2 soorten hardcore zijn waarvan er 1tje naar racisme KAN leiden en de ander niet zo..
Ja ik denk dat het wel opgaat in dit geval. Nadat hardcore echt een rage was een paar jaar terug, werd het een hele tijd stil. Afgezien van een paar 'hardcore-gabbers' (hardcore never dies) was het met de echte hardcore wel over. Hardtrance, hardhouse en later ook hardstyle kwamen meer in de bekendheid. Toch lijkt het in het gebied waar ik woon dat hardcore weer in populariteit toeneemt. Omdat er een aantal jaar tussen heeft gezeten noem ik de mensen die nu hardcore beginnen te luisteren i.p.v. 'weer' of 'nog steeds' te luisteren, voor het gemak de nieuwe generatie gabbers. Juist deze personen associeren hardcoremuziek en Lonsdalekleding steeds vaker met racisme naar mijn mening. Ik vraag me soms zelfs wel eens af hoe die mensen denken. Juichen ze racisme toe en meten ze zichzelf daarbij een gabber-look aan, of denken ze dat ze bij hun gabber-bestaan ook racistisch moeten zijn..?

Hardcore is een muziekgenre. Een muziekstuk is dus hardcore, of niet. Hardcore heeft op zich helemaal niets te maken met racisme, evenals Londale, maar vaak worden deze dingen wel met elkaar geassiociëerd. Deze topic is dus vooral als een constatering bedoeld, namelijk 'is de populariteit van hardcore ook aan het toenemen in jullie regio'. Als je een stelling zou moeten formuleren, zou het zijn: 'Racisme neemt toe in hardcorescene'
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 11-06-2003, 16:41
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 11-06-2003 @ 17:15:


Magoed ik ben zelf dus ook gabber
Ja dat kan idd. En zo zijn er velen met jou. Het gaat me erom dat vooral met de revival van de hardcore als ik het zo mag noemen het racisme toeneemt. Maar het kan ook zo zijn dat het alleen in mijn regio is. Daar was ik even benieuwd naar.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 11-06-2003, 16:55
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
ExcommunicatedAngel schreef op 11-06-2003 @ 11:48:
lonsdale is dan ook een hooligan merk en geen rac/nazi merk...
En ik maar denken dat hooligans Stone Island, Lacoste, Burberry en Hackett droegen!
Oud 11-06-2003, 16:56
Verwijderd
Citaat:
M n M schreef op 11-06-2003 @ 17:32:
blablabla
En je weet niet eens wat die andere hardcore is..
iig niks van wat jij zegt..
Oud 11-06-2003, 16:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Nate schreef op 11-06-2003 @ 00:26:
rascisme
Rascisme = racisme.
Met een S.

Veel gemaakte spelfout...
Advertentie
Oud 11-06-2003, 17:01
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
En ja, vaak klopt het wel. (Stelling van dit topic).


Maar, niet allemaal.
Ik ken ook een Marokkaans meisje, is helemaal hardcorde-gek...
Oud 11-06-2003, 17:07
Upke
Upke is offline
Gabber ben je van binnen, en dat ligt niet aan je kleren. En voor de zoveelste keer, er zijn ook racisten die bijvoorbeeld van rock muziek houden of trance.
Oud 11-06-2003, 17:12
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Volgens mij allemaal een beetje onzin.
Wat $TR@NG3R al aan gaf is de verandering in kledingstijl.
Ben zelf nooit hardcore liefhebber geweest, maar heb wel regelmatig rare feesten bezocht.
Het kan nu ontkend worden, maar destijds gebeurde er natuurlijk wel het een en ander, wat volgens mij ook een reden voor de afname van trainingspakken heeft gezorgd.
Niet alleen de voetbalscène verplaatste het geweld naar de feesten, maar ook plaatsen onderling hadden het regelmatig aan de stok met elkaar.
Sportschoenen, Adidas trainingspakken (Feyenoord) en UMBRO artikelen (Ajax) werden ineens taboe en dan moet je natuurlijk iets anders gaan verzinnen.
Ik moet ook toegeven dat er in die tijd (jaren ‘97/’98) heel wat raar volk rondliep en dat ik daar als klein mannetje niet met een veilig gevoel rondliep.
De ene hakenkruis tatoeage volgde zich op door een white power tatoeage en de ene kop was nog enger als de andere.
Sorry $TR@NG3R, maar ik houd niet van hardcorefeesten aangezien de muziek niet mijn favoriet is (hoewel op sommige momenten wel sfeerverhogend is…) en ik niet zo van het sfeertje houd dat iedereen hetzelfde moet zijn.
Dat hoeft waarschijnlijk niet, maar iedereen lijkt op elkaar.
Prima als je ervan houdt, maar ik ben niet zo dol op de ‘grote familie’ ambiance.
Hoewel ik dus al geruime tijd niet meer naar een hardcorefeest ben geweest en dus niet echt op de hoogte ben van het publiek wat er vandaag de dag komt weet ik niet hoe het er nu aan toe gaat.
Maar mij lijkt het niet echt logisch om alle gabbers onder het kopje ‘nazi’ te scharen, of mag je andersom wel discrimineren?

Zoals al eerder was aangegeven heerst er op dit moment een economisch dieptepunt en natuurlijk wordt er dan een zondebok gezocht en natuurlijk trekken groep dan naar elkaar toe.
Omdat gabbers te boek staan als ‘nazistisch’ is het dan makkelijk om je zo te gaan kleden en je zo te gedragen, om maar zo lekker tegendraads mogelijk te zijn.
Mensen die zich zo kleden omdat ze het mooi vinden worden daar inderdaad de dupe van.
Net zo goed als goede Marokkanen de dupe worden van slechte.

Het is overal in de wereld altijd al een tendens geweest om ergens bij te horen, dus als je jezelf ergens tegen wilt verzetten is de stap om je als gabber te kleden natuurlijk heel makkelijk.
Ik denk niet dat er een opkomst is binnen de hardcorescène (denk zelfs afname), maar ik denk dat globaal gezien de opkomst van racisme overal wat hoger is.
Bovendien is niet altijd de gabberscène een broeinest geweest van racisme, denk maar eens aan de Engelse skinheads van het National Front.
Oud 11-06-2003, 19:50
Embraced Pale Death
Avatar van Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Heej!

Gabbers ---> Aussies
Skinheads ---> Lonsdale

en wat McLaren al zei... Je hebt hardcore en hardcore
__________________
the wheel is spinning, but the hamster's dead
Oud 11-06-2003, 20:26
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
ExcommunicatedAngel schreef op 11-06-2003 @ 16:40:
dat is niet DE hitler groet...
die is gepikt van julias ceasar geloof ik...
of hoe je die naam ook schrijft...
Er waren zoveel volkeren met die groet.
Het hakenkruis een tekentje uit de bijbel? Daar heeft hitler het niet van overgenomen. In de jaren 20/30 stuurde men elkaar in de VS soms ansichtkaarten bezaaid met hakenkruisen. Toen was het een teken voor 'geluk'. Dat ding heeft zoveel betekenissen gehad door de jaren heen in verschillende culturen, maar ik geloof nooit dat Hitler het uit de bijbel heeft afgekeken.
Oud 11-06-2003, 20:31
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 11-06-2003 @ 18:07:
Gabber ben je van binnen, en dat ligt niet aan je kleren. En voor de zoveelste keer, er zijn ook racisten die bijvoorbeeld van rock muziek houden of trance.
Fijn dat je even wat bijdraagt. Net zoals je zelf zegt helaas allemaal dingen die zo vaak gezegd zijn, en niet bijdragen aan dit topic. Er is, ik zal het even uitleggen aangezien velen eromheen lopen te draaien, een onderwerp. Dit onderwerp bestaat uit een constatering, Revival van hardcore (gabber hardcore, jawel! en ik zie verdomd weinig skinheads maar wel een boel lonsdale, verbeter me maar niet want ik verdiep me verder niet in die hokjes). En een stelling, waar je aan bij kunt dragen, of niet. De stelling is of er een toename is van racisme binnen de hardcore... pfff weet je wat, ga eens een keertje lezen voordat je wat zegt.

En voel je ook vooral niet aangevallen
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 11-06-2003, 20:35
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
AGH schreef op 11-06-2003 @ 18:12:
Maar mij lijkt het niet echt logisch om alle gabbers onder het kopje ‘nazi’ te scharen, of mag je andersom wel discrimineren?
Wie zegt dat? Even duidelijker zijn plz. Bovendien gaat het daar ook niet om, gabbers discrimineren of niet. Als jij geen constatering kunt doen omdat je gevoel voor discriminatie je in de weg zit doe je toch iets verkeerd. Even een directe vraag. Vind jij dat de hardcoremuziek in populariteit toeneemt?
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 11-06-2003, 20:42
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
[88]

s.h

1 v 1 r 1 f
Oud 11-06-2003, 20:47
ExcommunicatedAngel
Avatar van ExcommunicatedAngel
ExcommunicatedAngel is offline
Citaat:
barbelle schreef op 11-06-2003 @ 17:07:
Jep, net zoals het feit dat het hakenkruis eigenlijk een tekentje uit de bijbel is...Helaas hebben we er door verkeerd gebruik hele verkeerde associaties meegekregen....dus tegenwoordig is die groet helaas DE groet van Hitler, net als het hakenkruis....

Nu weer ff ontopic: Hier (in dat dorp waar ik woon) hebben we vooral heel veel van die 'stoere'jongentjes die met zn allen in hun hele stoere kleertjes op straat gaan hangen...maar dat zijn a) niet de echte gabbers en b) geen neo-nazi's
nee het hakenkruis komt van het hindoeisme..
als je naar india gaat zal je ook op elke hoek van de straat een hakenkruis zien...

en zoals ik al zei, de zogenaamde hitler groet is wel de groet van ceasar...heb ik zelf nog stukken over gelezen...AVE CEASAR...gegroet ceasar ook wel...en dan je rechter arm omhoog...in oude films is dit vaak veranderd omdat ze niet vergeleken wilde worden met hitler, en dus alleen hun hand opstaken...
__________________
I like me 4 me...Not for who you want me to be...Me, like no other...So why ever bother?!...
Oud 11-06-2003, 20:48
FloatAZiggy85
Avatar van FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
er zijn mensen die al zo lang een hekel aan een bepaalde groep hebben en dat nu (o.a. door pim) wel durven te uiten...
Pim is je vriend niet
Oud 11-06-2003, 20:51
Verwijderd
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef op 11-06-2003 @ 21:42:
[88]

s.h

1 v 1 r 1 f

zeg dan
88/14
wp
sf

etcetc
Ads door Google
Oud 11-06-2003, 21:23
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
McLaren schreef op 11-06-2003 @ 21:51:
zeg dan
88/14
wp
sf

etcetc
--> Nerd topic?
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 11-06-2003, 21:59
Verwijderd
Citaat:
M n M schreef op 11-06-2003 @ 22:23:
--> Nerd topic?
nee, wannabee racist onzin..
dikke bullshit iig, als je mensen dat hoort zeggen denk dan maar gewoon dat ze verkeerd bezig zijn..
(uitleg wat ehet betekend ga ik niet geven hier, dat is niet gewild).
Oud 11-06-2003, 23:41
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
88 staat voor de 8e letters in het alfabet

2 x H = HH (heil hitler)

SH = Sieg heil

Etc. allemaal van die standaard afkortingen

stond hele pagina vol van in vrijnederland
Oud 11-06-2003, 23:42
Verwijderd
Ik woon in Amsterdam en ik merk absoluut geen enkele opkomst van de gabbers, sterker nog ze zijn helemaal weg.

Wat ik wel merk is dat de wat hardere house wel meer in trek komt maar dan juis bij de 'gewone' mensen.

maar gabbers

nee

bovendien vind ik het ietwat generaliserend om ze allemaal over een kam te scheren en dingen te roepen als 'je kunt ze niet beschuldigen van een hoog IQ'.

Verder heb ik niks met gabbers was vroeger skater en lag altijd met ze in de clinch maartoch, ben gewoon tegen generalisatie!

greetz

posa
Oud 12-06-2003, 10:37
Maddan
Avatar van Maddan
Maddan is offline
zie de meeste van die racistische dingen maar als "pubertijd"

nou wil ik niet zeggen dat ik TOTAAL anti racistisch ben, ben beetje rechts georienteerd zelfs, maar dan ook vooral tegen de probleem gevallen tussen de buitenlanders, en ik vind ook dat er niet te veel meer binnen moeten komen hier. (tenzij ze al werk hebben of snel krijgen, en zich gedragen natuurlijk, of politieke vluchtelingen soms)

door de problemen hier ( ik zit nu op MBO school, dat betekend een hoger percentage buitenlanders, die zich ook "samenscholen" ) zorgen er iig voor dat ik wel steeds meer bevooroordeeld raak, dit was een paar jaar geleden nog niet zo, dat is zeker.

ook vind ik niet dat rascisme samen hoeft te gaan met een laag IQ, ten minste, als deze zogenaamde rascisten geen negers in elkaar slaan of dood steken, want daaruit valt wel te concluderen dat de herseninhoud van die personen niet al te groot is.
__________________
Dingen. Doen. Gebeuren!
Oud 12-06-2003, 10:38
Maddan
Avatar van Maddan
Maddan is offline
ow ja, en lonsdale sponsert het rascism beat it festival

veel van die 15 jarige "neo's (haha)" weten dat vast niet
__________________
Dingen. Doen. Gebeuren!
Oud 12-06-2003, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 11-06-2003 @ 18:01:
En ja, vaak klopt het wel. (Stelling van dit topic).
En dat baseer jij op die paar figuren die in Zutphen af en toe op het station rondlopen? Ik geloof dat je jouw persoonlijke opvattingen hier erg laat meespelen.

Overigens heb je wel gelijk en zijn er veel gabbers racistisch, maar dat komt gewoon omdat een heel groot gedeelte van de jeugd racistisch is. Vraag het maar aan de gemiddelde middelbare scholier op straat: 8 van de 10 zal jou antwoorden dat ze het liefst alle buitenlanders eruit zien gaan.
Oud 12-06-2003, 12:57
aznrijstkorrel
aznrijstkorrel is offline
stem verstandig, stem NSDAP.
Oud 12-06-2003, 14:12
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-06-2003 @ 13:14:
Overigens heb je wel gelijk en zijn er veel gabbers racistisch, maar dat komt gewoon omdat een heel groot gedeelte van de jeugd racistisch is. Vraag het maar aan de gemiddelde middelbare scholier op straat: 8 van de 10 zal jou antwoorden dat ze het liefst alle buitenlanders eruit zien gaan.
ah dat lijkt me een tikkie overdreven, maar je hebt wel gelijk dat er een groot gedeelte van de jeugd racistisch is. het zal in de meeste gevallen wel goedgroeien uiteindelijk. [edit] hoop ik [edit]
het valt me wel altijd weer op dat op dit op de lagere niveau's meer voorkomt dan op de hogere niveau's maar ja, op lage niveau's heb je natuurlijk meer 'kuddeinstinct'.
Oud 12-06-2003, 22:05
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Nou ok, dan is het misschien toch meer een bepaalde groep in mijn regio, en niet een ontwikkeling die zich over het hele land doorzet.

Overigens vind ik dat de kijk op asielzoekers niet met racisme te maken heeft, in die zin dat asielzoekers net zo goed racistisch kunnen zijn. Misschien dat in mijn regio de opkomst van racistische blanke jongeren iets te maken heeft met het feit dat er steeds meer groepen donkere jongeren in en om het uitgaansleven te vinden zijn in de stad, die regelmatig al overlast bezorgden. Maar dit is natuurlijk geheel politiek incorrect om te zeggen. Ik doe het toch. Fuck racisme/discriminatie.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 12-06-2003, 22:05
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Neophyte - sigh heil...

hmm waar moet dat nou heen?
Oud 12-06-2003, 22:08
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-06-2003 @ 13:14:
Vraag het maar aan de gemiddelde middelbare scholier op straat: 8 van de 10 zal jou antwoorden dat ze het liefst alle buitenlanders eruit zien gaan.
waar baseer jij dat op?

ik geloof dat je iets TE over de mening van mensen denkt.

Ik denk dat 8 van de 10 eerder denkt dat ze een strenger beleid willen en "verkeerde" allochtonen eruit.

Maargoed de samenhang met bepaalde muziek is weer snel gemaakt...

Mits je niet naar specifiek nazi muziek (NS black metal, nazi hardcore en weet ik veel) luistert, zie ik niet/nauwelijks
Oud 12-06-2003, 22:09
Taeke
Avatar van Taeke
Taeke is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 12-06-2003 @ 23:05:
Neophyte - sigh heil...

hmm waar moet dat nou heen?
Naar de kloten!
__________________
Er zijn 10 soorten mensen, zij die binair kunnen tellen, en zij die het niet kunnen.
Oud 13-06-2003, 10:25
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef op 11-06-2003 @ 17:56:
En je weet niet eens wat die andere hardcore is..
iig niks van wat jij zegt..
wat boeit dat echt? ik weet toch ook nix over de eetgewoontes over de morimori stam in nieuw guinea maar ik kan toch ook we lreageren, je snapt best waar t over gaat hier allemaal,. lijkt me vrij duidelijk dat het over gabber gaat, dus doe gewoon ff niet zo moeilijk man.....
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.