Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2004, 17:59
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Ik weet eigenlijk niet waar dit hoort, maar het lijkt me hier, want het gaat over mijn lichaam.

Sinds kort woon ik alleen met mn moeder en mn zus in huis (mn broer is het huis uit). Toen mn broer er nog woonden, deden mn zus en ik wel eens de badkamer op slot, normaal toch? Doe ik nu trouwens nog als ik naar de wc ga... Maar... als ik ga douchen (en dat doe ik dan een tijdje, niet eens zo heel lang) hebben mijn moeder en mijn zus liever dat ik de deur openlaat, omdat zij anders tijd te kort komen. Maarja, ik heb er geen problemen mee als zij mijn lichaam zien, vrouwen onder elkaar. Maar alleen, ik wil zo graag zelf weten hoe mijn lichaam eruit ziet. Ik ben niet uit op seks, heb geen vriend meer, maar ik wil gewoon een streepje, dat mag toch, als je het zelf mooi vind? Of is dat gek?. Nouja, mijn moeder wordt razend als ze er alleen al aan denkt dat ik seks zou willen met een jongen... Dus ik durf dat streepje niet te scheren. Ik heb het er wel eens met haar over gehad, maar dat had geen nut, ze werd boos en zij dat ik wel gewoon seks wou (met mijn toenmalige vriend) mede omdat ik aan de pil wou.
Wat moet ik nou doen?
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:01
Verwijderd
Het is idd jouw lichaam. Misschien kun je je moeder als nog aan d'r verstand proberen te brengen dat bepaalde dingen niet automatisch aan seks gekoppeld hoeven te zijn, dat het ook zo kan zijn dat JIJ het gewoon zo wilt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:04
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-06-2004 @ 19:01 :
Het is idd jouw lichaam. Misschien kun je je moeder als nog aan d'r verstand proberen te brengen dat bepaalde dingen niet automatisch aan seks gekoppeld hoeven te zijn, dat het ook zo kan zijn dat JIJ het gewoon zo wilt.
Dat snapt ze dus niet, ze is zelf zo'n type van haar groeit waar het groeit... Misschien is het ook wel gek dat ik dat wil....
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mwah, als ik jou was zou ik gewoon scheren. Achteraf kan je moeder d'r toch weinig van zeggen, mocht ze het zien.
Maar je moet er wel een ruzie voor over hebben, want als ik het zo lees zal dat wel het gevolg zijn van het stiekem doen.
(hoewel ik dat laatste een rare uitdrukking vind, want het is iets intiems wat automatisch alleen jezelf zou moeten aangaan, vind ik. Dus 'stiekem' zou het niet mogen heten.)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Giovanna schreef op 14-06-2004 @ 19:04 :
Dat snapt ze dus niet, ze is zelf zo'n type van haar groeit waar het groeit... Misschien is het ook wel gek dat ik dat wil....
Je moeder komt uit een andere generatie, dat scheelt ook. Ik zou het idd ook gewoon doen. En eventueel zeggen dat ze je maar moet vertrouwen dat je oud genoeg bent om te weten wat je wilt en doet oid en dat je de waarheid spreekt ed..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:17
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
ja het is inderdaad jouw lichaam
jeetje wat wreird, maar kan je haar niet gewoon uitleggen dat..nu het zomer word en je je in bikini of zwempak gaat vertonen je niet wilt dat er tossen haar te zien zijn? en dat jij zoveel haar "vies" vind...

en zo niet...dan doe je dat toch gewoon..tis jouw schaamhaar (haha sorry dat k t zo zeg) en zij hoeft dr niks van te zien, en andere mensen zien het ook niet, tis wel even wat anders dan een grote tattoo of piercing ofzo nemen ja...
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:18
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Giovanna schreef op 14-06-2004 @ 18:59 :
Ik weet eigenlijk niet waar dit hoort, maar het lijkt me hier, want het gaat over mijn lichaam.

Sinds kort woon ik alleen met mn moeder en mn zus in huis (mn broer is het huis uit). Toen mn broer er nog woonden, deden mn zus en ik wel eens de badkamer op slot, normaal toch? Doe ik nu trouwens nog als ik naar de wc ga... Maar... als ik ga douchen (en dat doe ik dan een tijdje, niet eens zo heel lang) hebben mijn moeder en mijn zus liever dat ik de deur openlaat, omdat zij anders tijd te kort komen. Maarja, ik heb er geen problemen mee als zij mijn lichaam zien, vrouwen onder elkaar. Maar alleen, ik wil zo graag zelf weten hoe mijn lichaam eruit ziet. Ik ben niet uit op seks, heb geen vriend meer, maar ik wil gewoon een streepje, dat mag toch, als je het zelf mooi vind? Of is dat gek?. Nouja, mijn moeder wordt razend als ze er alleen al aan denkt dat ik seks zou willen met een jongen... Dus ik durf dat streepje niet te scheren. Ik heb het er wel eens met haar over gehad, maar dat had geen nut, ze werd boos en zij dat ik wel gewoon seks wou (met mijn toenmalige vriend) mede omdat ik aan de pil wou.
Wat moet ik nou doen?
Het is niet alleen mooi, volgens mij is het ook hygiënischer. Gewoon scheren, het is toch net zoiets als je benen ontharen
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:20
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 14-06-2004 @ 19:18 :
Het is niet alleen mooi, volgens mij is het ook hygiënischer.
Ligt er aan hoe je het bekijkt, dat haar zit er niet voor niks (houdt 'dingen' tegen, net als neushaar <- leuke vergelijking ).
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:23
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
gewoon doen, het is jouw lichaam en verder is het trouwens maar een streepje! je laat het toch niet in de kleuren van de nederlandse vlag verfen ofzo . En zrlfs al zou je aan seks willen doen is het normaal op je 15e. Misschien wel wat jong, maar normaal. Je moeder kan je beter de pil geven en zorgen dat je goed beschermt bent, i.p.v. te gillen dat jij van alles van plan bent en te zeuren over de vorm van je schaamhaar
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:26
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik zou t gewoon lekker doen. Hoe wil ze daar achter komen? Ze gaat t toch zeker niet controleren
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:27
spemmey
spemmey is offline
Is het zo dat ze alleen binnen komen om bijvoorbeeld tanden te poetsen? In dat geval hoeven ze dat hele streepje toch niet op te merken of wel?

Mocht het zo zijn dat je de douche meteen afwisselt met de ander dan kan je toch gelijk een handdoek omslaan? Ik zou ook zeggen, gewoon scheren hoe jij het wilt....

Of ben je bang dat ze je juis met dat scheermes in de weer zien?

Irritant probleempje....maar idd het IS jouw lichaam!!
__________________
Wilt u er een tasje omheen?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:25
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Ik herken je probleem wel een beetje, niet in jouw mate, maar wel ongeveer. Mijn moeder komt ook weleens de badkamer binnenzetten om bijv. d'r tanden te poetsen, aangezien wij het hier niet gewend zijn de deuren op slot te doen. Dat vind ik niet erg, zolang het m'n moeder is en niet m'n broer (maar die waagt het niet binnen te komen dusss...)
Verder vind ze het ook maar vreemd dat je 'dat haar beneden' bijv. in een streepje scheert. Niet dat ze er ruzie om zou maken maartoch... ik heb het gewoon gedaan, en ik vind dat jij dat ook moet doen. Het is immers jouw lichaam. Ze zal later wel aan het idee wennen... Zo is het bij in iedergeval (ook met andere dingen, denk aan bijv. string dragen) wel gegaan. Succes..
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:47
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
je kunt ook 's avonds gaan douchen, zodat ze niet de badkamer in hoeven...

enne "haar groeit waar het groeit"? scheert je moeder d'r oksels soms ook niet?
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:50
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 14-06-2004 @ 20:47 :
enne "haar groeit waar het groeit"? scheert je moeder d'r oksels soms ook niet?
Niet iedereen doet dat. Je wilt niet weten wat ik bij waterpolo (in de tegenpartij ) soms tegen kom...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:55
Verwijderd
Bij mij thuis ging dat ook vaak zo, ik schaamde me ook voor mijn gescheer (ik was bang dat m'n moeder er een opmerking over zou maken, iets flauws ) dus draaide ik me altijd om, zodat ze alleen m'n rug zou kunnen zien, easy

Maar als dat niet gaat, dan gewoon niets van haar aantrekken. Je zegt gewoon dat jij het fijner vindt zo, niets mis mee, toch? Als ze moeilijk gaat doen, dan doe je de deur in vervolg lekker op slot
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 09:34
Verwijderd
Mijn moeder vind het al belachelijk dat ik de haartjes die buiten mijn ondergoed uitkomen weghaal ("je bikinibroekje heeft toch pijpjes")... maargoed, ze zeurt er verder niet over, dus dat scheelt.

Ik zou het toch maar gewoon doen als ik jou was. Als jij dat nou mooi vindt, dan maakt het verder toch niets uit? Als je moeder er moeilijk over doet, dan leg je haar gewoon uit dat je het zélf mooier vindt en dat het je niets kan schelen wat anderen vinden, omdat die anderen het toch niet zien. Rustig blijven en niet gaan schreeuwen, zelfs niet als zij dat wel doet .
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 11:08
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 14-06-2004 @ 20:47 :
je kunt ook 's avonds gaan douchen, zodat ze niet de badkamer in hoeven...

enne "haar groeit waar het groeit"? scheert je moeder d'r oksels soms ook niet?
Nee... er is toch niemand die ze ziet. (behalve ik en mn zus dan).
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 13:34
DiSiLLUSiON
Avatar van DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Euh.. no offense, maar jouw moeder heeft totaal niks, nada, zero te maken met jouw lichaam. Je doet ermee wat je zelf wilt, je bent tenslotte toch geen 8 meer. Wat je ook doet, ze mag het raar vinden, ze mag het lelijk vinden of wat dan ook, zolang jij er maar tevreden mee bent is er niks aan de hand. En evt. opmerkingen gewoon negeren, die gaan na een tijdje wel weg dan.
__________________
Alles heeft bewustzijn. Behalve wanneer je het eruit schopt...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 15:39
Verwijderd
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef op 15-06-2004 @ 14:34 :
Euh.. no offense, maar jouw moeder heeft totaal niks, nada, zero te maken met jouw lichaam. Je doet ermee wat je zelf wilt, je bent tenslotte toch geen 8 meer. Wat je ook doet, ze mag het raar vinden, ze mag het lelijk vinden of wat dan ook, zolang jij er maar tevreden mee bent is er niks aan de hand. En evt. opmerkingen gewoon negeren, die gaan na een tijdje wel weg dan.
Mja, natuurlijk heeft haar moeder er nog wel iets mee te maken en over te zeggen. Piercings mag ze bijvoorbeeld niet zonder toestemming laten zetten... ook al is zij er zelf hardstikke tevreden mee.
Maar goed, scheren is wat anders imo.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 20:32
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef op 15-06-2004 @ 14:34 :
Euh.. no offense, maar jouw moeder heeft totaal niks, nada, zero te maken met jouw lichaam. Je doet ermee wat je zelf wilt, je bent tenslotte toch geen 8 meer. Wat je ook doet, ze mag het raar vinden, ze mag het lelijk vinden of wat dan ook, zolang jij er maar tevreden mee bent is er niks aan de hand. En evt. opmerkingen gewoon negeren, die gaan na een tijdje wel weg dan.
Ik ben het helemaal met je eens.. maar was zij dat maar...
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 20:32
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Maar is het raar dat ik het wil scheren ofnie?
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 20:48
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Giovanna schreef op 15-06-2004 @ 21:32 :
Maar is het raar dat ik het wil scheren ofnie?
Nee hoor, helemaal niet. Het is heel normaal, en dat zou je moeder igg ook moeten weten...
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:01
Verwijderd
Tuurlijk is het niet raar. En het is ook echt niet iets waar je toestemming voor hoeft te vragen ofzo. Het is geen tattoo, geen piercing, het is je eigen haar, wat toch weer (veel te snel ) terugkomt.

Ik zou het gewoon doen, het lijkt me raar als je moeder je helemaal gaat inspecteren op zoiets.. en als ze boos wordt zeg je "het groeit toch zo weer aan". Je kunt er niet echt over in discussie gaan denk ik, ze moet er maar aan wennen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 04:31
DiSiLLUSiON
Avatar van DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-06-2004 @ 16:39 :
Mja, natuurlijk heeft haar moeder er nog wel iets mee te maken en over te zeggen. Piercings mag ze bijvoorbeeld niet zonder toestemming laten zetten... ook al is zij er zelf hardstikke tevreden mee.
Maar goed, scheren is wat anders imo.
Waarom zou piercings wat anders zijn als scheren? IMO is het beiden haar eigen lichaam, dus moet ze het zelf weten. Het enige waarvan ik vind dat d'r ma wat over te zeggen heeft is als ze iets wilt laten doen wat onomkeerbaar is, zoals een tattoo laten zetten, daar kan ze beter mee wachten totdat ze 18 is ofzo...
__________________
Alles heeft bewustzijn. Behalve wanneer je het eruit schopt...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 04:31
DiSiLLUSiON
Avatar van DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
Giovanna schreef op 15-06-2004 @ 21:32 :
Maar is het raar dat ik het wil scheren ofnie?
Perfectly normal.
__________________
Alles heeft bewustzijn. Behalve wanneer je het eruit schopt...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit In hoeverre hebben mannen schuld aan/zeggenschap over een (ongewenste) zwangerschap?
MiBe
71 26-06-2011 20:40
Verhalen & Gedichten ander eind, ik weet het is slecht. maar wil je het toch eventjes lezen??
Nine S.
12 18-04-2009 23:55
Verhalen & Gedichten Het lichaam voorbij
Njits
2 27-11-2004 19:03
Lichaam & Gezondheid op je 15de een kind
anoniempieee
171 10-06-2004 14:13
Drugs & Alcohol Beste drug comi's
Warsocket
75 26-04-2004 13:32
Lichaam & Gezondheid mijn lichaam- mijn onzekerheden
miep
14 20-02-2002 20:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.