Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2004, 12:11
FastJapie
FastJapie is offline
Hoi.

ik ben van plan na mijn examens een jaar naar de vs te gaan. Ik weet nog niet met welke organisatie ik wil gaan. Er is bij mij echter een vraag, namelijk wat het verschil is in niveau high school met college?
Als ik op internet rondzoek vind ik dat je high school moet kunnen met havo/vwo en met college dat als je vwo hebt gedaan je dat makkelijk moet kunnen, hier word ik dus niet echt wijzer van. Ik wil naar de VSom ' levenservaring' op te doen en om mijn Engels te perfectioneren, maar ik wil ook wel wat in de lesbanken leren.

Met vriendelijk groet,
Jaap
__________________
Wat een gangster ben ik toch!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2004, 12:22
Mariebel
Mariebel is offline
Wat ik hoor van mensen die naar de VS geweest zijn en daar jaar highschool hebben gedaan was het niveau vergeleken met de middelbare school die ze hier deden (vwo) veel lager. Ik geloof dat je het kunt vergelijken met mavo. Ik zou zeggen, wanneer je naar college kunt, doe dat. De kans dat je dan wat leert is veel groter.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 12:26
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik hoor van verschillende kanten dat het niveau van de Amerikaanse high school nou niet echt hoog is. Voor enigszins niveau zou je naar ene privéschool moeten, en dat is natuurlijk fucking duur.

Bij de colleges ligt het er volgens mij heel erg aan naar welke je gaat. Er is natuurlijk een heel verschil tussen iets als Harvard en Yale en een doorsnee kleine stad-universiteit. En daartussen zijn er ook heel veel verschillende niveaus.

Tja, verder kan ik je ook niet echt helpen geloof ik..
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 12:35
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
high-school kun je vergelijken met wat hier vroeger vbo heette. mavo is nog een stukje hoger dus.
college kun je vergelijken met de meeste HBO-s, maar sommige colleges zitten wel weer meer op het nederlandse uni-niveau. (en sommige zitten onder hbo-niveau). het hangt erg af van de opleiding/het instituut zelf. ze hebben daar nou eenmaal gewoon 'high school' en 'college', terwijl wij netjes alles in niveaus hebben verdeeld : mbo/hbo/universiteit, en dan weer niveaus, en zo.

succes !
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 12:38
chris k
Avatar van chris k
chris k is offline
High-school is middelbare school en college is HBO, als je hier al havo/vwo hebt gedaan zaal je daar nauwelijks iets opsteken in high-school.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 13:06
Verwijderd
Tenzij je meer dan $50000 per jaar wil betalen, is de kwaliteit van het onderwijs in de VS ontzettend slecht en kan ik het je ten strengste afraden. Het enige kwaliteitsonderwijs daar is zeer duur.

Ongeveer 25% van de jeugd in de VS is functioneel analfabeet.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 13:45
missy87
missy87 is offline
ik dacht altijd dat die scholieren in amerika maar moesten presteren en dat het heel moeilijk is.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 13:47
hardhitter
hardhitter is offline
Ik hou zo van de positieve levensvisie van Mephostophilis
__________________
911? there's a handsome guy in my house! ow w8 cancel that... it's only me
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 14:02
jet
Avatar van jet
jet is offline
de kans dat jij IN een high school komt is veel groter dan in een college. ik heb besloten dat als ik mijn gymnasium afheb (na komend jaar) dat ik high school ga doen. voor mij is dat omdat ik een jaar niet zo veel wil doen, en ik mn ouders niet teveel op kosten wil jagen. college is namelijk rete duur. de gemiddelde leeftijd is op high school in de laatste klas zo'n 16 jaar, op vollege vanaf 17/18. maar het is voor jou denk ik moeilijker om een college binnen te komen. ze nemen je niet aan op je diploma, dat vertrouwen ze namelijk niet. dus je zal meerdere testen moeten doen om er in te komen. ik zou zeggen vraag is wat foldertjes op van zo'n organisatie
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 14:07
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
missy87 schreef op 02-10-2004 @ 14:45 :
ik dacht altijd dat die scholieren in amerika maar moesten presteren en dat het heel moeilijk is.
Zegt misschien meer over de mensen en niet over de scholen
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 15:19
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-10-2004 @ 13:35 :
high-school kun je vergelijken met wat hier vroeger vbo heette. mavo is nog een stukje hoger dus.
college kun je vergelijken met de meeste HBO-s, maar sommige colleges zitten wel weer meer op het nederlandse uni-niveau. (en sommige zitten onder hbo-niveau). het hangt erg af van de opleiding/het instituut zelf. ze hebben daar nou eenmaal gewoon 'high school' en 'college', terwijl wij netjes alles in niveaus hebben verdeeld : mbo/hbo/universiteit, en dan weer niveaus, en zo.

succes !
zo is het, als je in de lesbanken nog wat wil leren moet je iig niet naar high-school gaan
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 15:31
Epoc
Avatar van Epoc
Epoc is offline
Ik ga na dit jaar ook een jaartje naar de VS. Ik heb van de school (het is een college) waar ik naartoe ga gehoord dat zelfs college zeer gemakkelijk is voor mensen met een havo- of vwo diploma.
Ik weet niet of je goed kunt sporten, maar dit kan aanzienlijk schelen in de kosten. Ik krijg bevoorbeeld heel mijn studie vergoed door de school (ongeveer 16.000 dollar). Ik hoef alleen de reis, mijn verblijf en mijn eten te betalen (ongeveer 3.500 dollar, ik ben meer kwijt als ik in Nederland ben...). Als je aanspraak wil maken op een 'scholarship' (=studiebeurs), zijn de punten van je vooropleiding erg belangrijk. Des te hoger je punten, des te hoger je beurs. Misschien kun je contact opnemen met 'mijn' school: www.sterling.edu. Ze zijn gek op goede sportmensen, dus als je iets goed kunt, moet je dat zeker melden. Het moet natuurlijk wel een sport zijn die ze op die school beoefenen.

Succes ermee!
__________________
"I might be ugly, but at least I ain't got no money!"
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 15:44
G-force
Avatar van G-force
G-force is offline
Ik snap nie waarom je na de middelbare school hier afgerond te hebben weer na een middelbare school in Amerika gaat.
Want Highscool in amerika is toch hetzelfde als hier middelbareschool?
Ga dan naar een universiteit ofzo. En iK dacht trouwens altijd dat het niveau op de Amerikaanse Universiteiten veel hoger lag dan hier?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 15:50
Epoc
Avatar van Epoc
Epoc is offline
High school is inderdaad een soort vooropleiding. Bij college moet je wel een richting kiezen, net als bij een HBO- of universitaire studie. Het niveau van colleges en universiteiten verschilt daar heel erg. Het werd al een keer eerder genoemd, de duurste colleges en universiteiten zijn de beste en moeilijkste (de reden waarom mensen een beurs willen bij Yale, Harvard, Princeton e.d.). Maar voor een jaartje 'aankloten' in het buitenland, zijn high school en college ideaal.
__________________
"I might be ugly, but at least I ain't got no money!"
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 09:12
Verwijderd
Citaat:
G-force schreef op 02-10-2004 @ 16:44 :
Ik snap nie waarom je na de middelbare school hier afgerond te hebben weer na een middelbare school in Amerika gaat.
Want Highscool in amerika is toch hetzelfde als hier middelbareschool?
Ga dan naar een universiteit ofzo. En iK dacht trouwens altijd dat het niveau op de Amerikaanse Universiteiten veel hoger lag dan hier?
Highschool in Amerika is vergelijkbaar met VMBO hier (maar dan nog wat lager niveau). Het niveau verschilt per highschool wel enigszins, maar voor kwaliteit moet je, zoals ik eerder al stelde, veel geld dokken.

Sommige Amerikaanse universiteiten zijn inderdaad goed (Harvard, MIT, Yale, etc.), maar ook hier geldt dat je ofwel een beurs moet krijgen (dus allemaal tienen hebben gehaald én Amerikaan zijn) of rijk moet zijn. Echter, als je niet naar één van de vermaarde universiteiten gaat kun je ook een bedroevend niveau verwachten. Zo zijn er universiteiten die nog de creationistische leer onderwijzen, bijvoorbeeld in Texas.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 09:17
Verwijderd
Oftewel ga naar Engeland. Mischien is het nivo daar beter.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 09:21
Verwijderd
Oftewel blijf gewoon in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 10:48
missy87
missy87 is offline
hoe kan t als t niveau van n high school te vergelijken is met vmbo dat veel mensen na deze opleiding afgerond te hebben naar de universiteit gaan
__________________
:)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-10-2004, 10:52
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
missy87 schreef op 03-10-2004 @ 11:48 :
hoe kan t als t niveau van n high school te vergelijken is met vmbo dat veel mensen na deze opleiding afgerond te hebben naar de universiteit gaan
veel high schools zijn van niet zo hoge kwaliteit, maar veel college's en university's ook neit echt
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 10:54
Verwijderd
Citaat:
missy87 schreef op 03-10-2004 @ 11:48 :
hoe kan t als t niveau van n high school te vergelijken is met vmbo dat veel mensen na deze opleiding afgerond te hebben naar de universiteit gaan
Omdat in de VS 'university' alles kan betekenen, van een studie natuurkunde tot een studie 'binnen de lijntjes kleuren'. Op Yale en Harvard na zijn vrijwel alle 'universities' kweekscholen voor domme 'oh my gawd' Amerikaanse hersenlozen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 14:18
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-10-2004 @ 11:54 :
Omdat in de VS 'university' alles kan betekenen, van een studie natuurkunde tot een studie 'binnen de lijntjes kleuren'. Op Yale en Harvard na zijn vrijwel alle 'universities' kweekscholen voor domme 'oh my gawd' Amerikaanse hersenlozen.
En voor mensen met te weinig geld voor Yale en Harvard.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 15:43
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef op 03-10-2004 @ 15:18 :
En voor mensen met te weinig geld voor Yale en Harvard.
Ook.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 16:27
Verwijderd
High school niveau ligt rond de havo, eerder wat lager dan naar vwo
. Als je al 18 bent dan kom je sowieso niet in aanmerking voor highschool, 18 worden in het jaar dat je daar ben kan wel.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 19:40
Epoc
Avatar van Epoc
Epoc is offline
Citaat:
Roxane schreef op 03-10-2004 @ 17:27 :
High school niveau ligt rond de havo, eerder wat lager dan naar vwo
. Als je al 18 bent dan kom je sowieso niet in aanmerking voor highschool, 18 worden in het jaar dat je daar ben kan wel.
High school niveau ligt helemaal niet rond de havo, het ligt daar ver onder! Ik heb mensen gesproken die daar lesgeven en les hebben gevolgd en ze zeiden allemaal dat het voor elke Europeaan als te makkelijk werd ervaren. Hoe wil je anders verklaren dat bijna alle kinderen in de VS 'straight A-students' zijn? High school stelt echt helemaal niets voor, maar als je uitblinkt, kun je direct naar een (goede) university.
__________________
"I might be ugly, but at least I ain't got no money!"

Laatst gewijzigd op 03-10-2004 om 19:44.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 21:22
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-10-2004 @ 14:06 :
Tenzij je meer dan $50000 per jaar wil betalen, is de kwaliteit van het onderwijs in de VS ontzettend slecht en kan ik het je ten strengste afraden. Het enige kwaliteitsonderwijs daar is zeer duur.

Ongeveer 25% van de jeugd in de VS is functioneel analfabeet.
of als je zo slim bent dat je een beurs krijgt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2004, 23:42
saartje
saartje is offline
Ik ben 2.5 maand geleden terug gekomen van een jaartje high school. Voor dat ik vertrok heb ik mijn havo N&G afgerond. Op mijn high school kun je kiezen tussen 3 niveaus waarin je de vakken wilt volgen; regular, honors en advanced. De meeste vakken kreeg ik in honors en 2 op op advanced niveau. Ik dacht dat het echt een eitje zou worden, maar Engels op honors niveau was veel moeilijker dan het nederlands wat wij hier krijgen en wiskunde was ook heel erg moeilijk. Ik heb het wel gehaald, maar het was best pittig. De rest van de vakken waren makkelijk, maar daar heb ik zeker wat van geleerd. Ik kan me nog bijna alles herinneren van wat ik afgelopen jaar op school geleerd heb. De meeste stof van de havo ben ik alweer kwijt. Dat komt denk ik doordat er in Amerika veel leuker en boeiender les wordt gegeven eb er zou nooit een les uitvallen.
Ik zou voor High school kiezen als ik jou was. Hier in Nederland wordt gezegd dat je studententijd de tijd van je leven is. In Amerika is dat je high school tijd.
__________________
SHUT UP!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 12:26
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Epoc schreef op 03-10-2004 @ 20:40 :
High school stelt echt helemaal niets voor, maar als je uitblinkt, kun je direct naar een (goede) university.
Zoals al gezegd is, het is compleet afhankelijk van naar welke school/college/uni je gaat. Openbare scholen in de states zijn crap, en de 'avarage white american' gaat daar dan ook naar een prive school (wat daar ook veel minder elitair is dan hier).

Je kunt niet over highschool/college 'in general' spreken omdat er een ongelovelijk verschil is. Het is dus belangrijk dat als je een tijd naar amerika gaat (en dat doe je dan voor je persoonlijke ontwikkeling, niet omdat de educatie daar beter is) heel goed uitzoekt hoe de verschillende scholen zijn. Er zijn vast wel nederlandse organisaties die je daar objectieve info over kunnen geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.