Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2005, 11:35
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 12-02-2005 @ 12:31 :
Ik vind het pluralistisch erg goed, want een bepaalde mening komt nu heel duidelijk naar voren wat jaren ervoor niet zo was. Haar methoden zijn misschien niet effectief op de manier die zij bedoelt, maar ze zet mensen wel aan het denken en vertegenwoordigt een mening die dus jaren ervoor niet geuit werd.
Ik vind openlijke kennisgeving van xenofobie van alle kanten niet echt een verdienste, en ook niet erg leuk voor de maatschappij. Vroeger schaamden mensen zich daar nog voor als zij zo dachten, en dat is helaas weg.
Je hebt wel gelijk, maar het is niet bepaald iets om blij mee te zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2005, 11:39
meisje
meisje is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 12-02-2005 @ 12:35 :
Ik vind openlijke kennisgeving van xenofobie van alle kanten niet echt een verdienste, en ook niet erg leuk voor de maatschappij. Vroeger schaamden mensen zich daar nog voor als zij zo dachten, en dat is helaas weg.
Je hebt wel gelijk, maar het is niet bepaald iets om blij mee te zijn.
Waarom zou je iets moeten negeren wat bij veel mensen leeft? Bovendien kun je zulke 'meningen' beter aanpakken wanneer zij worden geuit.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 11:42
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 12-02-2005 @ 12:39 :
Waarom zou je iets moeten negeren wat bij veel mensen leeft? Bovendien kun je zulke 'meningen' beter aanpakken wanneer zij worden geuit.
Niet negeren, daarvoor bestond het ookal en werd er ook over gepraat, nu trekt alleen iedere idioot zn mond erover open en voelt zich ook nog in zijn gelijk gesteld en gelegitimeerd om buitenlanders lastig te vallen.

Hoe wil je nergens op gebaseerde angsten aanpakken, dat is juist het probleem. Het enige wat zou helpen zou zijn dat als de media zich een keer verantwoordelijk zou opstellen. Verder kun je vrij weinig doen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 11:55
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Eritreaboy16 schreef op 12-02-2005 @ 00:35 :
Moet Hirsi ali Haar toon temperen nu ze terug is in de 2e kamer, gelieve jullie mening.

Ja ze moet haar toon temperen
én ik vind dat ze gen 2e film moet gaan maken. Ze heeft al genoeg problemen gekregen door die eerste film.
Als ze nu weer een film maakt en ze weer wordt bedreigt komt ze misschien weer een paar maanden/weken niet naar de kamer en ik neem aan dat ze dan wel gewoon betaald wordt?
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 12:00
meisje
meisje is offline
Citaat:
S.lover schreef op 12-02-2005 @ 12:55 :
Ja ze moet haar toon temperen
én ik vind dat ze gen 2e film moet gaan maken. Ze heeft al genoeg problemen gekregen door die eerste film.
Als ze nu weer een film maakt en ze weer wordt bedreigt komt ze misschien weer een paar maanden/weken niet naar de kamer en ik neem aan dat ze dan wel gewoon betaald wordt?
Dus omdat je bedreigd wordt na het maken van een film, zou je hem niet meer moeten maken? Over drogreden gesproken
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 12:03
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 12-02-2005 @ 13:00 :
Dus omdat je bedreigd wordt na het maken van een film, zou je hem niet meer moeten maken? Over drogreden gesproken
Hoezo drogreden? Dat lijkt me juist een heel goede reden om niet nog een film te gaan maken. Als jij een trap in je gezicht krijgt van je ouders als je een snoepje steelt zul je het de volgende keer waarschijnlijk niet meer doen (of stiekem).
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 12:09
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
meisje schreef op 12-02-2005 @ 13:00 :
Dus omdat je bedreigd wordt na het maken van een film, zou je hem niet meer moeten maken? Over drogreden gesproken

Ze mag van mij nog wel een film maken ... MAAR ze zit ook in de tweede kamer.
En als ze weer bedreigt word omdat ze een nieuwe film maakt kan ze haar werk niet doen. Ik vind dat een slechte zaak, de leden van de tweede kamer worden betaald om beslissingen te nemen en te debatteren, en niet omdat ze ondergedoken zitten. ik snap heel goed dat ze een tijd niet is gekomen naar de tweede kamer. Maar lok het dan niet weer opnieuw uit.
Van mij mag ze nog een film maken maar dan wel zonder dat het gevolgen heeft voor het functioneren in de tweede kamer.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 12:10
meisje
meisje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-02-2005 @ 13:03 :
Hoezo drogreden? Dat lijkt me juist een heel goede reden om niet nog een film te gaan maken. Als jij een trap in je gezicht krijgt van je ouders als je een snoepje steelt zul je het de volgende keer waarschijnlijk niet meer doen (of stiekem).
Ik vind van wel. Als je bedreigd wordt, wil niet zeggen dat het ook goed is.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 12:12
Verwijderd
Citaat:
S.lover schreef op 12-02-2005 @ 13:09 :
Ze mag van mij nog wel een film maken ... MAAR ze zit ook in de tweede kamer.
En als ze weer bedreigt word omdat ze een nieuwe film maakt kan ze haar werk niet doen. Ik vind dat een slechte zaak, de leden van de tweede kamer worden betaald om beslissingen te nemen en te debatteren, en niet omdat ze ondergedoken zitten. ik snap heel goed dat ze een tijd niet is gekomen naar de tweede kamer. Maar lok het dan niet weer opnieuw uit.
Van mij mag ze nog een film maken maar dan wel zonder dat het gevolgen heeft voor het functioneren in de tweede kamer.
Als je bedreigd word kun je nog steeds best je werk in de tweede kamer doen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 12:12
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 12-02-2005 @ 13:10 :
Ik vind van wel. Als je bedreigd wordt, wil niet zeggen dat het ook goed is.
Logisch, maar dat maakt de overweging om vanwege die bedreiging geen films meer te maken niet minder rationeel.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 12:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-02-2005 @ 13:03 :
Hoezo drogreden? Dat lijkt me juist een heel goede reden om niet nog een film te gaan maken. Als jij een trap in je gezicht krijgt van je ouders als je een snoepje steelt zul je het de volgende keer waarschijnlijk niet meer doen (of stiekem).
lol

dit kwam ik een keer tegen in een asielrelaas:
dan ga je toch niet in de oppositie als dat gevaarlijk is?

nee,.. leven onder een dictatuur en vooral niet je bek open trekken is wat je moet doen, want dan heb je ook geen last van de autoriteiten

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 13:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-02-2005 @ 11:49 :
Ja! Ikke!
sorry, die kreeg ik al.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-02-2005 @ 13:34 :
lol

dit kwam ik een keer tegen in een asielrelaas:
dan ga je toch niet in de oppositie als dat gevaarlijk is?

nee,.. leven onder een dictatuur en vooral niet je bek open trekken is wat je moet doen, want dan heb je ook geen last van de autoriteiten

Ik zeg toch niet dat wijken voor bedreigingen altijd het beste is? Ik zeg alleen dat het in sommige gevallen verstandig zou zijn om te doen. Hirsi Ali is zo'n geval.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 13:34
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 12-02-2005 @ 11:54 :
Hirsi Ali, rijmt op chemicali.
Hirsi Ali, rijmt bijna op bami.

Hirsi Ali, jij bent geen jood.
Hirsi Ali, je hoeft niet dood.

Hirsi Ali, je bent niet intelligent.
Hirsi Ali, je bent verwend.

Let's bash Hirsi Ali (jump! jump!)
Everybody in da house (jump! jump!)
Let's all give Hirsi Ali the finger and then (jump! jump!)


Hirsi Ali, je bent geen Palestijn.
Hirsi Ali, je bent net slechte wijn.

Je bezorgt mij een kater.
Je maakt van mij een hater.
Ik hoop dat jij je stembanden kapot praat.
Misschien is het dan over met de haat.

Let's bash Hirsi Ali (jump! jump!)
Everybody in da house (jump! jump!)
Let's all give Hirsi Ali the finger and then (jump! jump!)


We leven in een fucking vrij land.
Ik kan zeggen wat ik wil, er is niets aan de hand.
En het leukste is.
Alle moslims steunen deze diss.
Dus ik word niet gemold. (Ha ha!)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-02-2005 @ 12:10 :
Jouw diss lijkt meer op een gedicht
geschreven door een fucking nicht
je bakt er helemaal niks van,
hou je er buiten, en zwicht
Misschien dat een opera je meer ligt?

Ik kan er ook niks van , maar het moet dus wat harder.
Hier heb je de originele diss, waar de makers een taakstraf voor hebben gekregen
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 14:11
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-02-2005 @ 00:44 :
hirsi ali moet eens in therapie gaan.

en een cursus volgen: hoe word ik een normaal politicus, of: hoe accepteer ik mijn verleden zonder anderen ermee lastig te vallen.
Nu ben ik er echt over uit: je vertegenwoordigt het politiek correcte gedachtengoed van voor 15 mei 2002. Iedereen die zich niet houdt aan de Haagse morres, hoort daar niet thuis.

Dat je het niets eens bent met Ayaan Hirsi Ali, is je goed recht. Ook ik ben het niet altijd met haar eens. Ook ik vind dat ze soms vaak alleen maar over één onderwerp kan praten. Maar dat is haar recht als parlementariër.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:28
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 12-02-2005 @ 15:11 :
Nu ben ik er echt over uit: je vertegenwoordigt het politiek correcte gedachtengoed van voor 15 mei 2002. (...)
Stiekem ben ik helemaal niet zo politiek correct. Ik ben gewoon iemand die nadenkt. Voor de opkomst van Pim Fortuyn liep ik te kankeren op het politiek correcte paarse kabinet, dat problemen onder het tapijt schoof. Tijdens en na Pim Fortuyn liep ik te kankeren op nieuw rechts, want dat was weer volledig de andere kant op, namelijk veel te ongenuanceerd en ineffectief.

Maar als jij zo graag mensen grofweg indeelt in twee groepen dan deel je mij maar lekker in bij het gedachtengoed van vóór vijftien mei 2002. Zal mij werkelijk aan mijn reet roesten.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:31
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-02-2005 @ 17:28 :
Stiekem ben ik helemaal niet zo politiek correct. Ik ben gewoon iemand die nadenkt. Voor de opkomst van Pim Fortuyn liep ik te kankeren op het politiek correcte paarse kabinet, dat problemen onder het tapijt schoof. Tijdens en na Pim Fortuyn liep ik te kankeren op nieuw rechts, want dat was weer volledig de andere kant op, namelijk veel te ongenuanceerd en ineffectief.

Maar als jij zo graag mensen grofweg indeelt in twee groepen dan deel je mij maar lekker in bij het gedachtengoed van vóór vijftien mei 2002. Zal mij werkelijk aan mijn reet roesten.
Als je werkelijk vindt dat je niet politiek correct bent, dan komen je posts niet echt over met wat je werkelijk denkt. Maar het zal wel aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:35
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 12-02-2005 @ 17:31 :
Als je werkelijk vindt dat je niet politiek correct bent, dan komen je posts niet echt over met wat je werkelijk denkt. Maar het zal wel aan mij liggen.
Jij begrijpt er echt niets van he. Politiek correct is geen synoniem voor vriendelijk doen tegen allochtonen zoals jij schijnt te denken. Tegenwoordig is de inhoud van politiek correct verschoven van allochtonenknuffelarij naar panische en irrationele angst voor moslims. Tegenwoordig word je juist verguisd en raar bekeken als je een genuanceerder geluid laat horen. Maar blijf vooral geloven dat het nog steeds de politieke correctheid is waar je tegen ten strijde moet trekken. Ik hou je niet tegen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 12-02-2005 @ 11:47 :
Omdat dit topic toch al gedoemd is...

DE N&A AWARDS:

PM mij maar wie welke award wint, en dan zal ik de resultaten wel publiceren


Beste forummer zonder eigen politieke mening:
Nare Man
Beste xenofoob
DarkSide
Beste toekomstige politicus (wie zegt het minst, met de meeste woorden?)
Nare Man
Beste moslim-knuffelaar
Nare Man
Beste moslim-basher
DarkSide
Beste arrogante klootzak
Nare Man
Meest amusante forummer op N&A
DarkSide
Grootste idioot op N&A
Nare Man
Send your votes now.

En ja, ik verveel mij.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:41
Verwijderd
Jij vind nare man wel lief, eh?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 12-02-2005 @ 17:41 :
Jij vind nare man wel lief, eh?
Nare Man is echt zo'n type die ik vanuit de grond van m'n hart haat. Eeuwig denken dat zijn mening de waarheid en de enige waarheid is en arrogant doen tegen mensen met een andere mening. Echt een typisch PVDA-type.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:45
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 12-02-2005 @ 17:44 :
Nare Man is echt zo'n type die ik vanuit de grond van m'n hart haat. Eeuwig denken dat zijn mening de waarheid en de enige waarheid is en arrogant doen tegen mensen met een andere mening. Echt een typisch PVDA-type.
Volgens mij heb je het nu over jezelf maar dan meer in de richting van de groep wilders.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:47
Verwijderd
Hihi, liever PvdA dan iets anders.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 12-02-2005 @ 17:45 :
Volgens mij heb je het nu over jezelf maar dan meer in de richting van de groep wilders.
Haha, ik ben absoluut geen aanhanger van de kortzichtige xenofoob Wilders. Hoe kom je daar toch bij?

Net alsof ik zo radicaal anti-moslim ben dat ik zou willen dat ze vanuit de overheid hun leven zuur wordt gemaakt. Nee, integendeel. Mijn anti-moslimhouding is een prive-opvatting. De overheid dient een ieder gelijk te behandelen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 17:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-02-2005 @ 14:24 :
Ik zeg toch niet dat wijken voor bedreigingen altijd het beste is? Ik zeg alleen dat het in sommige gevallen verstandig zou zijn om te doen. Hirsi Ali is zo'n geval.
In de meeste gevallen waar men de bek opentrekt en er niet van gediend is, kun je in principe beter je mond houden wil je niet vermoord, gemarteld of weet ik veel wat worden, maar is dat een maatschappij waar we naar toe willen? Ene waarin je het maar beter niet over vrouwenbesnijdenis, positie van homoseksuelen, vrouwenmishandeling en onderdrukking van bepaalde bevolkingsgroepen door een andere bevolkingsgroep kunt spreken?

De manier - en dan vooral de eenzijdigheid (alleen islamitische inslag) - waarop Hirsi Ali dat doet, bevalt me meestal niet (m.u.v. de film Submission); maar ze heeft t recht haar mond open te trekken zolang haar fractie het daarmee eens is.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 17:36
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 12-02-2005 @ 17:44 :
Nare Man is echt zo'n type die ik vanuit de grond van m'n hart haat. Eeuwig denken dat zijn mening de waarheid en de enige waarheid is en arrogant doen tegen mensen met een andere mening. Echt een typisch PVDA-type.
internet (om McCaine maar even te quoten)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-02-2005 @ 18:36 :
internet (om McCaine maar even te quoten)
da's ook weer waar. Laat ik me nuanceren door te zeggen dat ie zich op internet zo voordoet.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 18:16
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-02-2005 @ 17:35 :
Jij begrijpt er echt niets van he. Politiek correct is geen synoniem voor vriendelijk doen tegen allochtonen zoals jij schijnt te denken. Tegenwoordig is de inhoud van politiek correct verschoven van allochtonenknuffelarij naar panische en irrationele angst voor moslims. Tegenwoordig word je juist verguisd en raar bekeken als je een genuanceerder geluid laat horen. Maar blijf vooral geloven dat het nog steeds de politieke correctheid is waar je tegen ten strijde moet trekken. Ik hou je niet tegen.
Heb ik ooit gezegd dat politieke correctheid alleen het aanhangen van het multiculturalisme inhoudt? Nee, die conclusie trek jezelf.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 18:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 12-02-2005 @ 18:46 :
da's ook weer waar. Laat ik me nuanceren door te zeggen dat ie zich op internet zo voordoet.
Volgens mij doet hij zich niet anders voor dan hij is, hoor. Wat ik met 'internet' bedoelde is dat het redelijk nutteloos is om iemand te haten die je alleen van een internet-forum kent.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 18:52
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 12-02-2005 @ 17:44 :
Nare Man is echt zo'n type die ik vanuit de grond van m'n hart haat. Eeuwig denken dat zijn mening de waarheid en de enige waarheid is en arrogant doen tegen mensen met een andere mening. Echt een typisch PVDA-type.
Dat zeg je alleen maar omdat hij je keer op keer weet uit te lullen.

en btw, jij bent bij lange na niet de meest amusante forummer hier. eerder de meest irritante.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 21:01
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 12-02-2005 @ 17:44 :
Nare Man is echt zo'n type die ik vanuit de grond van m'n hart haat.
Citaat:
DarkSide schreef op 12-02-2005 @ 17:44 :
Eeuwig denken dat zijn mening de waarheid en de enige waarheid is en arrogant doen tegen mensen met een andere mening. Echt een typisch PVDA-type.


PvdA
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 21:09
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 12-02-2005 @ 22:01 :
PvdA
Niet cool
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 12-02-2005 @ 22:09 :
Niet cool
Soms wel
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 22:22
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 12-02-2005 @ 22:09 :
Niet cool
Ze vindt Wouter Bos gewoon geil.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-02-2005 @ 23:22 :
Ze vindt Wouter Bos gewoon geil.
Ook ja
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 23:45
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 12-02-2005 @ 12:31 :
Ik vind het pluralistisch erg goed, want een bepaalde mening komt nu heel duidelijk naar voren
Meningen die polarisatie onder bevolkingsgroepen bevorderen zijn inderdaad een goede ontwikkeling

Citaat:
wat jaren ervoor niet zo was. Haar methoden zijn misschien niet effectief op de manier die zij bedoelt, maar ze zet mensen wel aan het denken en vertegenwoordigt een mening die dus jaren ervoor niet geuit werd.
Dergelijke onderbuikgevoelens zijn altijd al vertegenwoordigt geweest maar ach toen hadden mens tenminste nog het fatsoen om xenofobische uitspraken voor zich te houden maar ja blijkbaar vindt jij het een goede ontwikkeling dat bevolkingsgroepen van elkaar vervreemden. Want doordat zij voortdurend dingen hekelt als vrouwenmishandeling en besnijdenissen etc. en ze het zo brengt dat het lijkt of de Islam het toestaat en bevordert is gewoonweg misleiding en geeft mensen het idee dat eenieder die de islamitische leefwijze volgt een barbaar is.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 23:46
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Hirsi Ali
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 13-02-2005 @ 00:46 :
Hirsi Ali
Niet weer
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 23:52
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-02-2005 @ 00:48 :
Niet weer
Zal dit net zo lang blijven posten tot dat het haar een keer opvalt en een afspraak wilt maken.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 13-02-2005 @ 00:52 :
Zal dit net zo lang blijven posten tot dat het haar een keer opvalt en een afspraak wilt maken.
brr je moet maar durven

En zij schijnt al bezet te zijn
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 00:06
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-02-2005 @ 01:05 :
brr je moet maar durven

En zij schijnt al bezet te zijn
Ja, ik vraag me af hoeveel ze hem betaald heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-02-2005 @ 01:06 :
Ja, ik vraag me af hoeveel ze hem betaald heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 00:08
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-02-2005 @ 01:05 :
brr je moet maar durven

En zij schijnt al bezet te zijn
We doen het wel in het geheim natuurlijk.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 00:18
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Zaina schreef op 13-02-2005 @ 01:08 :
We doen het wel in het geheim natuurlijk.
Hoe kansloos ben je dan?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 00:21
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 12-02-2005 @ 13:00 :
Dus omdat je bedreigd wordt na het maken van een film, zou je hem niet meer moeten maken? Over drogreden gesproken
Een gewaarschuwd mens zou toch wel voor twee moeten tellen

Het is geen drogreden maar wet op zelfbehoud

En het was bovendien een film die slechts gemaakt was om te provoceren en zorgde ervoor dat ze de hele moslimgemeenschap een trap na gaf. Waarom zou je een film maken waar je niets anders dan haat mee oogst, een kind weet dat je religie en de leefwijze die zij meebrengt heel gevoelig ligt door dat te vergruizen stoot je die desbetreffende groep van je af.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 15:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-02-2005 @ 00:35 :
ja want hirsi ali is dom.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 15:10
Verwijderd
Hirsi Ali Diss
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 16:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-02-2005 @ 01:21 :
Een gewaarschuwd mens zou toch wel voor twee moeten tellen

Het is geen drogreden maar wet op zelfbehoud
http://forum.scholieren.com/showthre...2#post15777542
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 21:56
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-02-2005 @ 11:50 :
Dan kom je op de kwestie of blinde volhardendheid bewonderenswaardig is. Ik vind van niet. Wanneer duidelijk is dat haar methoden geen effect (zullen) hebben - en naar mijn idee is dat wel duidelijk - vind ik het niet van intelligentie of van moed getuigen dat ze nog op die voet doorgaat. Dan wordt het gewoon vervelend, dan beginnen mensen zich eraan te ergeren. Dat punt is nu allang bereikt. Er is niet een moslims te vinden die nog serieus naar Hirsi Ali luistert, alles wat uit haar mond komt wekt alleen nog maar meer irritatie op - en dat terwij ze nota bene niet eens moslims wil aanpakken, ze beweer dat ze ze wil helpen!
Volhardendheid is bewonderenswaardig, de blinde manier ervan niet. In feite zijn we het er met elkaar over eens wat voor iemand Hirsi Ali is, maar het verschil zit hem er dat jij voorstelt dat ze het gewoon moet 'opgeven', zoals ik uit je eerste post opmaakte. Hier ben ik een groot tegenstander van, maar ook ik vind dat ze maar is over betere methodes moet nadenken.

Citaat:
nare man schreef op 12-02-2005 @ 11:50 :
Verder lopen er genoeg mensen op de wereld rond die voor dezelfde dingen strijden als Hirsi Ali - gelijkheid van man en vrouw, uitbanning van vrouwenmishandeling, uitbanning van eerwraak et cetera. Allemaal vrij nobele doelen waar de meeste mensen het mee eens zullen zijn. Het verschil is alleen dat Hirsi Ali niet zozeer opvalt vanwege die doelen, maar vanwege de bek die ze opentrekt. Ze is gewoon een soort uithangbord.
Het gaat inderdaad niet om de nobele doelen en dat beweerde ik ook niet. Wat Hirsi Ali bijzonder maakt is haar felheid, haar doorzettingsvermogen en de durf waarmee ze het doet. Zij heeft het van Somalische vluchtelinge tot bekend kamerlid geschopt en heeft op die manier haar invloed vergroot en dus ook haar mogelijkheden haar doelen te bereiken. Geloof me, daar zijn er niet veel van op de wereld en al helemaal niet in Nederland (het zijn namelijk vooral bekende, succesvolle mensen die deze eigenschap hebben).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Zembla] Hirsi Ali loog over asielverleden
Levitating Nun
500 16-05-2006 16:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rechter beperkt Hirsi Ali niet in uitingen over islam
Verwijderd
163 15-03-2005 21:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hirsi Ali: Wilders slaapt in gevangeniscel
Love & Peace
14 18-02-2005 23:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ayaan Hirsi Ali met de dood bedreigd
Verwijderd
302 23-11-2004 13:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen
Gatara
174 27-03-2004 21:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wallage en Hirsi Ali gaan openbaar debat aan
Atje85
146 22-01-2004 14:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.