Oud 09-06-2002, 10:03
sweatbear
sweatbear is offline
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleempje,
Mijn beste vriend drinkt al een hele tijd, hij is pas 15 maar zit bekant elk weekend in de kroeg...
Nu heeft hij dankzij een vriend van hem wiet gekregen... toen is hij gaan blowen,

Ik heb gezegd dat hij ermee moest stoppen en we hebben toen flinke ruzie gehad daarover.
Hij zegt dat ie niet meer zal blowen maar ik weet niet of ik hem wel moet vertrouwen... Soms als ik hem diep in zijn ogen kijk dan denk ik gewoon is hij nou stoned of niet?

Hoe help ik mijn vriend??
Ik weet dus echt niet meer of hij eerlijk tegen mij is.....

xxx sweatbear
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2002, 11:08
Miami
Miami is offline
Dit is een moeielijk iets aangezien hij bij je negatieve reacties meteen opgefokt reageert. Maak hem duidelijk dat je er mee zit zorg dat hij het voelt. Als het je beste vriend is hoort ie snel te merken dat het zo niet langer kan.

Zijn drankprobleem kan je eventueel oplossen door hem een paar weekenden bij jou thuis uit te nodigen. ( en dan maar hopen dat ie het niet doorde weeks gaat doen ).

Wat betreft zijn als de persoon stoned is, er zijn meerdere manieren daar achter te komen:
1. Als iemand stoned is zijn ze ogen klein en eventueel wat roodachtig.
2. Als iemand stoned is en je maakt een hele grappige opmerking komen ze niet meer bij.
3. Als een persoon dit niet doet en hij is wel stoned, moet je haast maken dit betekent vaak dat ze in de overgang zijn naar hard drugs.
4. Hij zal veel dorst krijgen op het moment dat ie stoned is.
5. Dit effect is alleen op een gedeelte maar toch kan je er eens naar kijken, als ie heel erg stil is en normaal niet is er of iets ergs aan de hand of hij is stoned.

Succes
__________________
Het begrip
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 12:38
PiNoW
Avatar van PiNoW
PiNoW is offline
mijn vriend blowt ook veel, eerst zat ik er wel heel erg mee eigenlijk, want ik wil niet dat hij zichzelf naar de klote helpt.
hij werd eerst altijd boos of geirriteerd ofzo als ik erover begon, omdat hij het niet wou toegeven, misschien heeft jou vriend dat ook wel.
nu blowt hij wel minder en we hebben het nog steeds leuk samen.

ik weet niet of je zelf blowt, misschien wil hij daarom er niet met je over praten ofzow.
ik hoop dat t goedkomt, sterkte
~x~
__________________
RIELEKST!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 14:50
Klubbin
Klubbin is offline
Je vriend is pas 15, hij drinkt nou en blowt nou. Hij zou er waarschijnlijk toch wel ooit aan beginnen, dus of hij dat nou nu of over x jaar/maanden doet maakt toch niet uit?

Het beste wat je kan doen is gewoon rustig met hem praten en het uiteindelijk accepteren of hem voor een moeilijke keuze zetten. Of stoppen met blowen of de vriendschap verbreken/verminderen.

@miami, stoned zijn en niet zo reageren als een "normaal"stoned iemand wil niet zeggen dat ie aan de harddrugs is/gaat. Beetje snelle conclusie, van je moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 19:13
Miami
Miami is offline
@miami, stoned zijn en niet zo reageren als een "normaal"stoned iemand wil niet zeggen dat ie aan de harddrugs is/gaat. Beetje snelle conclusie, van je moet ik zeggen.

Meerdere malen meegemaakt niet alleen van vrienden/familie.
Denk na en trek hier je conclusie uit.
__________________
Het begrip
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 19:14
Locke
Locke is offline
Citaat:
Miami schreef:
Dit is een moeielijk iets aangezien hij bij je negatieve reacties meteen opgefokt reageert. Maak hem duidelijk dat je er mee zit zorg dat hij het voelt. Als het je beste vriend is hoort ie snel te merken dat het zo niet langer kan.

Zijn drankprobleem kan je eventueel oplossen door hem een paar weekenden bij jou thuis uit te nodigen. ( en dan maar hopen dat ie het niet doorde weeks gaat doen ).

Wat betreft zijn als de persoon stoned is, er zijn meerdere manieren daar achter te komen:
1. Als iemand stoned is zijn ze ogen klein en eventueel wat roodachtig.
2. Als iemand stoned is en je maakt een hele grappige opmerking komen ze niet meer bij.
3. Als een persoon dit niet doet en hij is wel stoned, moet je haast maken dit betekent vaak dat ze in de overgang zijn naar hard drugs.
4. Hij zal veel dorst krijgen op het moment dat ie stoned is.
5. Dit effect is alleen op een gedeelte maar toch kan je er eens naar kijken, als ie heel erg stil is en normaal niet is er of iets ergs aan de hand of hij is stoned.

Succes

__________________
I haven't lost my mind , I know exactly where I left it.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 19:47
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Blow gewoon mee met em heb je er zelf ook plezier aan ipv ruzie. Het is zijn leven en hoe graag je het ook wilt je kan er niks aan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 19:56
sweatbear
sweatbear is offline
zoals jullie allemaal zeggen moet ik hem met rust laten...
Het probleem is dat hij soms wel eens naar mij toe komt en zegt dat hij ervan af wil...
Dan moet ie dat ook niet tegen mij zeggen... dan wordt ik nog alleen maar bozer......
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 20:13
Klubbin
Klubbin is offline
@Miami: Dat zijn jouw persoonlijke ervaringen en ook jouw mening, ik laat het hierbij, want dit gaat anders helemaal uitlopen in een totaal nutteloze discussie.
de dingen die je daar hebt beschreven zijn dingen die meestal optreden bij stonede mensen, maar het hoeft niet persé zo te zijn.

@sweetbear: Als hij boos wordt als jij er over begint en hij komt naar jou toe om te zeggen dat hij wil stoppen dan snap ik hem echt niet.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 22:20
Miami
Miami is offline
@Klubbin:

Ik heb er ook neergezet dat het niet altijd zo is
__________________
Het begrip
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 02:24
Klubbin
Klubbin is offline
Citaat:
Miami schreef:
@Klubbin:

Ik heb er ook neergezet dat het niet altijd zo is
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 21:36
KoEkWaUzZz
KoEkWaUzZz is offline
Hee Sweatbear

Ik weet denk ik over wie je het hebt in deze topic...
Mijn beste vriend heeft dit ook een tijdje gehad, hij dronk egt NIET NORMAAL veel, daar izzie gelukkig vanaf gekome, mede doordat ik met nog een paar vriende tot um door ware gedronge dat het egt nie goed voor um was.

Wat betreft het blowe...dat doet ie nu nog steeds, eerst wilde ik het niet acceptere, maar dat is tog het beste wat je kan doen, natuurlijk moet het dan wel in mate blijve, en ik weet nie hoever jouw beste vriend hierin gaat. Er zijn bij mijn best vriend altijd vrienden in de buurt, die ook mijn vrienden zijn, waardoor ik wel te hore krijg in hoevere die oplet met wat ie doet.

Ik denk dat je wat betreft het blowe het dus een btje moet late ruste, maar als het egt te ver gaat, met meerdere mensen probere um aan te pakke en hem er vanaf te helpe...


Heel veel suc6!!

Dikke Smak
__________________
You Can't Change the Past So Look To The Future
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 13:18
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Citaat:
Miami schreef:
2. Als iemand stoned is en je maakt een hele grappige opmerking komen ze niet meer bij.
3. Als een persoon dit niet doet en hij is wel stoned, moet je haast maken dit betekent vaak dat ze in de overgang zijn naar hard drugs.
Haha die punt 3, wat een onzin. Ik blow ook regelmatig en ik lach ook allang niet meer extreem veel, heb echt weinig lackkicks de laatste tijd. Maar dat betekent dat je iets beter met de wiet omgaat je voelt je dan ook wat rustiger stoned. En dan is het onzin om te zeggen dat ze overstappen naar harddrugs .
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 21:11
AroundTheFur
Avatar van AroundTheFur
AroundTheFur is offline
sweetbear: ik snap niet waarom je het erg zou vinden als hij stoned is als je zelf niet zeker weet of hij het wel is. als je dat niet kan merken, heb je er toch geen last van
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Hoe kan ik mijn vriend het best 'commanderen' als hij zich aftrekt? (Was: help...)
prinsessjeexx
7 26-01-2013 21:21
Seksualiteit hoe kom ik eroverheen???
schaapje2702
17 13-08-2012 21:45
Liefde & Relatie Hoe verander ik mijn eigen gevoel?
Zonnemeisje
8 28-06-2009 19:25
Liefde & Relatie schoonouders en vriend
groezel538
3 27-03-2004 20:07
Liefde & Relatie Hoe help ik m'n broer aan 'n vriendin
Suz
16 16-03-2004 13:12
Liefde & Relatie hoe pak ik dit aan?? ideeen en tips graag!!!
Marinka
7 05-03-2004 16:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.