Oud 15-12-2010, 17:55
pietje11
pietje11 is offline
Hoi allemaal,

Er is eergisteren pfeiffer bij mij vastgesteld, in combinatie met een keelontsteking.

Nu vraag ik me af, ik heb al ruim 8 maanden een relatie met mn vriendin, en nu heb ik pfeiffer, we hebben in de incubatietijd (5-6 weken voordat ik pfeiffer kreeg, tevens meest besmettelijke periode) vaak zat gezoend. Heeft zij nu ook pfeiffer?

En wat zijn jullie ervaringen met zo'n situatie als ik in zit? kreeg je vriend/vriendin hierdoor ook pfeiffer?

ivm de keelontsteking is het volgens mij ook niet verstandig om te zoenen, iemand daar ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 17:58
Verwijderd
1) Zij kan zich gewoon laten testen. Het is volgens mij niet zo bevordelijk om te gaan zoenen met iemand met pfeiffer. (Geen verwijt hoor ).

2) Ik zou niet gaan zoenen als je een keelontsteking hebt, gewoon omdat je kans hebt dat je haar er dan mee besmet. Maar geen idee of dat nou feit of fabel is . Bovendien zou ik het zelf eigenlijk gewoon niet willen . Met keelontsteking wil ik alleen maar in bed liggen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 18:05
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Gewoon testje doen .
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 18:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heel veel mensen hebben in de tijd dat ze baby waren al een keer pfeiffer gehad maar omdat baby's sowieso al veel slapen en regelmatig ziek zijn merk je dat vaak niet. Als je het eenmaal een keer gehad hebt kan je het in principe niet nog een keer krijgen. Het kan dus zijn dat jij het niet gehad hebt toen je klein was maar je vriendin wel waardoor jij het wel hebt nu en zij niet mar als je zekerheid wilt moet zij zich idd ook laten testen. Daar kan ook uit blijken dat ze het al eens gehad heeft en het dus niet meer kan krijgen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 19:52
pietje11
pietje11 is offline
Ik ga ondanks ontsteking toch gewoon naar school, heb geen zin om dingen te missen in mn examenjaar XD, tsja, en zoenen heb ik met een kapotte keel niet veel puf in, maar wil mn vriendin niet te kort doen. maar haar ook niet besmetten!

hopen dan dat ze het al gehad heeft, bloedtest heeft ze gisteren gedaan.

iemand nog ervaring met hoe lang een keelontsteking duurt?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 19:58
Verwijderd
Ja. Bij mij duurde het bijna 3 weken voordat het wou doorzetten, maar goed, dat is al voorbij. Daarna heb ik antibiotica gekregen omdat het (gelukkig) bacterieel was. Toen was het vrij snel over, heb het op een woensdag gekregen, en was er op maandag vrijwel helemaal vanaf, alleen een beetje keelpijn. Toen is het wel weer teruggekomen, maar toen was er weer een antibiotica kuur en toen was het van vrijdag tot woensdag. Dus op woensdag weer over.

Maar als het viraal is heb ik geen idee .
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 19:58
Verwijderd
Mijn vriend had het, ik heb me laten testen en bleek het al gehad te hebben (waarschijnlijk in een periode van 3 maanden ontstoken amandelen). Hoe lang een keelontsteking duurt, is afhankelijk van wat er precies ontstoken is en wat je eraan doet (antibiotica etc) en nog wat factoren. Kan variëren van een klein weekje tot veeeeel te lang, maar dan heb je hopelijk al lang een arts geraadpleegd.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 20:02
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Mijn vriendin en ik worden nooit van elkaar ziek, ik weet niet precies hoe het werkt, maar ja..
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 20:15
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Toen ik aan de huisarts vroeg hoe lang ik niet mocht zoenen met pfeiffer zei ze "gewoon doen, en dan lekker samen uitzieken". Overigens heeft 90% van de mensen >30 jaar in z'n leven ooit pfeiffer gehad. Dus of je vriendin heeft het allang gehad, of ze moet het nog krijgen, maar dat maakt op zich niks uit. (niet dat je vriendin 30 jaar is overigens )
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 20:17
Verwijderd
Het heeftgewoon niet zo gek veel zin nog te stoppen met zoenen vanaf het moment dat je erachter komt
Met citaat reageren
Oud 16-12-2010, 13:46
Verwijderd
Haar laten testen heeft ook niet zo veel zin als ze geen klachten heeft. Als ze keelontsteking, opgezette klieren of vermoeidheid krijgt, merkt ze dat vanzelf, en als ze het heeft maar er geen last van heeft (dat kan namelijk ook) hoeft ze ook niet rustig aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2010, 13:50
pietje11
pietje11 is offline
Ben ik weer!

Ik heb een vraagje, ik had dus (zolang ik het merk) sinds vorige week donderdag aan de rechterkant een opgezwolle pijnlijke lympfenklier, deze is vandaag zo goed als weggetrokken, het doet geen pijn meer en je ziet het niet meer zitten. Wilt dat zeggen dat mn keelontsteking ook snel over gaat?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2010, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Ben ik weer!

Ik heb een vraagje, ik had dus (zolang ik het merk) sinds vorige week donderdag aan de rechterkant een opgezwolle pijnlijke lympfenklier, deze is vandaag zo goed als weggetrokken, het doet geen pijn meer en je ziet het niet meer zitten. Wilt dat zeggen dat mn keelontsteking ook snel over gaat?
Als de opgezette lymfeklier puur door de keelontsteking zou komen zou dat inderdaad dat zeggen, maar zowel de dikke klier als de keelontsteking komen door de pfeiffer, dus dan werkt het anders. Het zou wel kunnen, maar ik zou er niet direct van uit gaan

Laatst gewijzigd op 16-12-2010 om 15:24.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2010, 14:48
pietje11
pietje11 is offline
nog iets anders, mn oren zijn rood en er zitten een soort kleine bultjes op, en mn oren gloeien. kan dit ook door pfeiffer komen?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2010, 18:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Toen ik aan de huisarts vroeg hoe lang ik niet mocht zoenen met pfeiffer zei ze "gewoon doen, en dan lekker samen uitzieken". Overigens heeft 90% van de mensen >30 jaar in z'n leven ooit pfeiffer gehad. Dus of je vriendin heeft het allang gehad, of ze moet het nog krijgen, maar dat maakt op zich niks uit. (niet dat je vriendin 30 jaar is overigens )
Negentig procent haal je niet hoor. Wij testen op het lab en schat dat ongeveer 50% van de patiëntenpopulatie EBNA-positief is en dus al ooit eens pfeiffer doorgemaakt heeft. Dat is dan natuurlijk niet alleen boven de 30 jaar want juist veel jongeren worden getest.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2010, 08:11
pietje11
pietje11 is offline
vriendin is getest, ze heeft het al eens gehad

Nu iets anders, werd gisteren wakker en had amper meer keelpijn, werd vandaag wakker en nog minder keelpijn. Nou heb ik gisteren avond rond 21:00 nog een asperine van 400 mg genomen. Weten jullie hoe lang 1 zo'n pil werkzaam is? want ik vraag me nou af of ik geen pijn heb door die pil of doordat het echt over is.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2010, 08:15
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2010, 09:52
Verwijderd
400? Niet 500? Meestal 8, max. 10 uur.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 20:33
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
400? Niet 500? Meestal 8, max. 10 uur.
als het ibuprofen is qua aspirine dan is het wel 400 mg
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 21:26
pietje11
pietje11 is offline
hoi, ik ben totaal van de keelontsteking af , alleen heb nu het volgende: Ik had al wat kleine bultjes op mn oren, heb het nu ook op mn neus, en dan eig de kant van de neusgaten.

Ik heb sinds gisteren ook rode bultjes op mn knieen en een stuk of 6 her en der over mn benen. sinds vandaag op mn ellebogen, de linker zijn er best veel en ook best groot, rechter een stuk of 5 kleine bultjes.

Weten jullie wat dit is en of dit normaal is? en waar het van komt?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 10:18
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Bultjes kan vanalles zijn, uitslag, insectenbeet, allergische reactie, etc. etc. Doen ze pijn? Jeuken ze?

Als je het niet vertrouwt zou ik even langsgaan bij de huisarts.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 10:45
miesmo
Avatar van miesmo
miesmo is offline
ik ken het pfeiffer verhaal heel goed helaas
mijn zus had het met keelonstkeking daar heeft ze nog steeds soms bij mij weten last van.
ik had ook pfeiffer door klasgenoten
nou zal je denken hoe dan?
ik weet ook niet hoe het kon maar ik heb er ook nog last van gauw moe enzo (nooit goed uitgeziekt)
dus mijn tip voor jou is ziek goed uit ga niet uit glazen drinken van een ander
en blijf een paar weken thuis

naja sterkte
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 11:53
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
hoi, ik ben totaal van de keelontsteking af , alleen heb nu het volgende: Ik had al wat kleine bultjes op mn oren, heb het nu ook op mn neus, en dan eig de kant van de neusgaten.

Ik heb sinds gisteren ook rode bultjes op mn knieen en een stuk of 6 her en der over mn benen. sinds vandaag op mn ellebogen, de linker zijn er best veel en ook best groot, rechter een stuk of 5 kleine bultjes.

Weten jullie wat dit is en of dit normaal is? en waar het van komt?
van pfeiffer kun je uitslag krijgen, dus dikke kans dat het gewoon bij de pfeiffer hoort.
maar als het heel veel erger wordt en je wordt zieker, ga dan even terug naar je huisarts.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ziekte van pfeiffer
Charity's
4 18-01-2012 08:20
Lichaam & Gezondheid pfeiffer
jornah
6 01-07-2006 15:10
Lichaam & Gezondheid pfeiffer+huiduitslag
Tulpje6
15 28-02-2006 22:16
Lichaam & Gezondheid Alle symptomen van Pfeiffer, maar na bloedtest..
Elysium
2 17-03-2004 14:56
Lichaam & Gezondheid Pfeiffer
Roosa
3 13-05-2002 20:27
Lichaam & Gezondheid pfeiffer!!
gitan
16 05-12-2001 20:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.