Oud 08-12-2016, 20:20
Raymond2003
Avatar van Raymond2003
Raymond2003 is offline
hoi, mijn naam is Raymond en ik ben 12 jaar.

oke, mijn probleem is dus dat ik erg graag..... laat ik het zo zeggen... verliefd wil zijn op iemand die mij ook leuk vind, snappie? ik ben eerder erg lang smoorverliefd geweest op dezelfde persoon, maar zij vond mij niet leuk. ik zou het graag willen meemaken dat een meisje (die ik goed ken en leuk vind) naar mij toe komt en zegt; ik vind jou leuk. (ofzoiets)

dus heeft iemand tips? oh ja, ik ben niet wanhopig dat je het weet.

-Raymond
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2016, 22:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Het klinkt toch wel een beetje wanhopig Het lijkt namelijk alsof jij een relatie wil, puur om het hebben van een relatie/ of om leuk gevonden te worden. En niet om die andere persoon. Zorg dat je met meiden omgaat en dan kom je vanzelf wel een keer een meisje tegen waarbij er meer in zit dan puur vriendschap. Als je te hard op zoek gaat naar "een vriendin" wordt die relatie waarschijnlijk niet zo'n succes.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-12-2016, 22:06
Raymond2003
Avatar van Raymond2003
Raymond2003 is offline
Het gaat bij mij trouwens niet alleen maar om het leuk gevonden worden eerlijk gezegd. (Zo kwam het waarschijnlijk wel over) maar bedankt voor de tip!

-Raymond
Met citaat reageren
Oud 08-12-2016, 23:17
robbie14
robbie14 is offline
Pff je bent 12. Doe rustig aan. je vind wel iemand.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2016, 14:57
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Veel jongens zoeken verliefdheid omdat ze (door hun opvoeding en/of de gendernormen in de maatschappij) moeite hebben met het ervaren van andere gevoelens.

Ik snap die wanhoop wel - de liefde lijkt voor sommigen de enige manier waarop ze zich veilig genoeg voelen om dicht bij hun gevoelsleven te komen. En dat kan echt als een levenslijntje voelen.

Maar mensen (m/v/x) voelen dat aan. Niemand wil iets met een wanhopig iemand. Iedereen wil gewaardeerd worden voor wie ze zijn, het is niet fijn als je partner bij je is uit wanhoop. Dat voelt niet als een gelijkwaardige relatie.

Dus wat ik jou zou aanraden: ga iets doen waar je gevoel in kwijt kunt. Bijvoorbeeld tekenen, koken, theater, muziek, houtbewerking, schrijven... Dan heb jij een andere manier van je gevoelsleven verkennen én je hebt gelijk een gezamenlijke interesse met meisjes die daar ook van houden. Met een beetje geluk raak je er gepassioneerd door en dat vinden vrouwen weer heel aantrekkelijk.

Tot slot: zoals veel jongens moeite hebben met hun gevoelens, zo hebben veel meisjes weer moeite met hun lichaam en fysieke veiligheid. Dat komt doordat de maatschappij vrouwen daar weer bij benadeelt. Dus naast 't verkennen van je eigen gevoelsleven en identiteit, kun je daar ook eens met meisjes praten over waar zij tegenaan lopen. Daar kweek je wederzijds begrip mee en dat is verbindend. Wie weet doe je een echte connectie op met iemand, en dat kan weer leiden tot verliefdheid.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2016, 02:27
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Het klinkt toch wel een beetje wanhopig Het lijkt namelijk alsof jij een relatie wil, puur om het hebben van een relatie/ of om leuk gevonden te worden. En niet om die andere persoon
Citaat:
Veel jongens zoeken verliefdheid omdat ze (door hun opvoeding en/of de gendernormen in de maatschappij) moeite hebben met het ervaren van andere gevoelens.

Ik snap die wanhoop wel - de liefde lijkt voor sommigen de enige manier waarop ze zich veilig genoeg voelen om dicht bij hun gevoelsleven te komen. En dat kan echt als een levenslijntje voelen.
Wat een flauwekul, geen idee waar jullie wanhopigheid of emotionele blokkades vandaan halen. Niet uit zijn post, want die jongen zegt alleen maar dat ie op zoek is naar wederzijdse liefde. Wie is dat nou niet? Lijkt me een beetje generaliserend met wat projectie van jullie, om eerlijk te zijn.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2016, 07:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hij zegt toch "Ik wil graag verliefd zijn op iemand die ook op mij is." Dan lijkt het gevoel zwaarder te wegen dan wie deze persoon is.
Daarnaast is het best zinvol om te leren dat je die wederzijdse liefde (in romantische zin) niet per definitie nodig hebt om gelukkig te zijn. Natuurlijk ben je vooral nieuwsgierig op die leeftijd en daar is niks mis mee. Zolang je je maar niet blind staart op het idee dat je die ervaring gehad moet hebben. Verliefdheid en wederzijdse aantrekkingskracht kan je nu eenmaal niet plannen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-12-2016, 12:55
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Je kunt gelukkig zijn en toch ook graag wederzijdse liefde (of hoe je het ook wil noemen) willen ervaren. Dat topicstarter nu niet gelukkig zou zijn, zie ik nergens terug.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2016, 20:08
Raymond2003
Avatar van Raymond2003
Raymond2003 is offline
Citaat:
Je kunt gelukkig zijn en toch ook graag wederzijdse liefde (of hoe je het ook wil noemen) willen ervaren. Dat topicstarter nu niet gelukkig zou zijn, zie ik nergens terug.
Precies! Ik ben ook idd gelukkig, maar ik wil idd Gwn liefde ervaren.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2016, 22:37
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Wat een flauwekul, geen idee waar jullie wanhopigheid of emotionele blokkades vandaan halen. Niet uit zijn post, want die jongen zegt alleen maar dat ie op zoek is naar wederzijdse liefde. Wie is dat nou niet? Lijkt me een beetje generaliserend met wat projectie van jullie, om eerlijk te zijn.
Hm, mijn post is wel generaliserend, ja. Ik zit misschien iets te vaak mee te lezen bij zulk soort groepen, waarbij de overkoepelende factor 'op zoek naar liefde want geen andere manier om emotie te uiten' is. Het zijn hele extreme groeperingen, natuurlijk, maar ik denk dat veel van die mensen gebaat zouden zijn bij mijn advies op hun twaalfde.

Maar je hebt natuurlijk gelijk in dat ik niet zomaar kan zien of TS ook die kant op gaat. Dus ja, mijn post is misschien een beetje overdreven. Maar goed, als hij zelf er niks aan heeft dan zijn er vast andere 12-jarige jongens die er iets aan hebben, en anders is 't voor iedereen goed advies om bewust stil te staan bij hun emoties en identiteit. Daar word je een gezonder mens van, en gezonde mensen krijgen ook gemakkelijker stabiele en bevredigende relaties.

Kortom, als TS al 'n heel gelukkige en emotioneel gezonde jongen is, dan is dat alleen maar mooi.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2017, 21:35
Raymond2003
Avatar van Raymond2003
Raymond2003 is offline
Hoi... Ehmm ik heb geprobeerd om met meisjes die ik iniedergeval al kende wat te gaan (uiteraard samen met de hele vriendengroep, of iniedergeval ook met wat jongens) doen in de stad, maar geen 1 kon..
Duss heeft er nog iemand, andere tips?
Gr Raymond
Met citaat reageren
Oud 13-01-2017, 07:58
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Vraag het nogmaals, maar dit keer zonder de gehele vriendengroep.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2017, 22:54
Pluisbal
Pluisbal is offline
En gewoon rustig blijven. Ik weet zeker dat je de ware wel tegen zou komen. Je moet niet gaan forceren om iemand leuk te gaan vinden
__________________
Neverending story
Met citaat reageren
Oud 13-01-2017, 23:52
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Hoi... Ehmm ik heb geprobeerd om met meisjes die ik iniedergeval al kende wat te gaan (uiteraard samen met de hele vriendengroep, of iniedergeval ook met wat jongens) doen in de stad, maar geen 1 kon..
Duss heeft er nog iemand, andere tips?
Gr Raymond
Dat is voor ons heel lastig om advies over te geven. Kan bijvoorbeeld liggen aan de manier waarop je het vroeg, of aan hoe je daarbuiten overkomt, of dat ze je toch nog niet goed genoeg kenden, of dat ze het zelf een beetje eng vinden om met iemand af te spreken, of iets anders. Wij kunnen op afstand moeilijk beoordelen wat de belangrijkste oorzaak is. Maar in ieder geval durf je op meiden af te stappen, dat is al heel wat. Het komt vast wel goed!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2017, 20:23
Raymond2003
Avatar van Raymond2003
Raymond2003 is offline
oke, ik denk dat ik weet wat te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Zijn er dan geen meisjes die ook zonder uitgaan kunnen?
Jason2
71 04-06-2017 17:08
Psychologie Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur
Verwijderd
8 21-06-2012 18:20
Liefde & Relatie nog geen liefje gehad!
Verwijderd
51 06-06-2011 22:56
Liefde & Relatie Bord voor m'n kop?
Antoni
64 16-01-2007 13:28
Verhalen & Gedichten (Is dit een leuk idee als ik het beter uitwerk?) [Verhaal] 'Zomaar.'
Rhinus
5 01-08-2002 12:43
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 15:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.