Oud 13-01-2005, 08:01
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Wilders: 'Verdrag Rechten Mens opzeggen'

Tweede Kamerlid Geert Wilders wil het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens opzeggen om een harde aanpak mogelijk te maken van terrorisme en straatoverlast. Hij zegt dit in een interview met Elsevier.

Wilders wil dat allochtone jongeren die overlast op straat veroorzaken direct uit Nederland worden verwijderd:

'Er is geen principieel verschil tussen de moord op Van Gogh door Mohammed Bouyeri en het straatterrorisme van groepjes Marokkaanse jongeren in bijvoorbeeld de Amsterdamse Diamantbuurt. Het gaat niet alleen om aanslagen, maar ook om de alledaagse terreur op straat, waar tienduizenden Nederlanders in grote en kleine steden dagelijks onder gebukt gaan.'

Wilders wil geen tijdelijke straatverboden voor jongeren of andere 'halfzachte' maatregelen:

'Je moet ze oppakken en meteen uit Nederland verwijderen. De overheid reageert met sociaal werkers en buurthuizen. Maar ik zeg: gewoon weg. Als het volgens de Grondwet niet mag, dan veranderen we de Grondwet. Als het in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dan zeggen we dat verdrag op. Het beschermen van de Nederlandse gezinnen is een belang dat veel zwaarder weegt.'

Het interview had plaats in Israël. Wilders bezocht het land om van Israëlische bewindslieden en veiligheidsdeskundigen te horen wat het antwoord moet zijn op het islamitische radicalisme in Nederland.

Zij bevestigden hem in zijn eerdere opvattingen: 'Er zullen nog veel ergere dingen gebeuren. Nog heel veel troep ligt onder het moslimtapijt. Het terrorisme kost niet alleen mensenlevens; het wil de staat vernietigen en ons bestaan verwoesten.'

Wilders vindt dat de Nederlandse Algemene Inlichtingen en Veiligheids Dienst (AIVD) snel medewerkers moet werven onder Arabische christenen in Libanon en Syrië. 'Dat is de beste manier om snel in terroristische netwerken te infiltreren. Spionnenwerk is essentieel. De AIVD is daar veel te laat mee begonnen.'

bron: elsevier
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2005, 09:01
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 09:14
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
zoals de geblondeerde muchacho het zegt , eruit gooien om ze nooit meer terug te zien. Het steeds radicalere preken tegen de islam lijkt nu gewoon een hype te worden ik ga die man dus niet serieus nemen .

en mensen als jullie ideeën hebben schiet de vent nu niet voor z'n kop maar NA de komende verkiezingen dood anders gaat iedereen weer op blondie stemmen en daar hebben we natuurlijk ook niks aan

ooo, oeps of is dit een officieele bedreiging and kan ik daar 30 maanden celstraf voor krijgen
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 14:03.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 09:42
Verwijderd
lol @ Wilders
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 09:48
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Hij heeft wel gelijk over de halfzachte middelen die er nu worden gebruikt. Je lacht je toch kapot als er een stel doorgewinterde turkse of marokkaanse crimineeltjes bij de sociaal werker komen om hun problemen op te lossen. Dan zeg ik inderdaad wegwezen. (onder bepaalde strenge voorwaarden)
Alleen omdat nou weer zo te bewerkstelligen, door het verdrag van de rechten van de mens op te zeggen......
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 09:50
Verwijderd
Dat heeft ook helemaal geen ene drol met het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens te maken. Maar ja, dat krijg je als je geen ambtenaren meer tot je beschikking hebt om uit te zoeken of je niet toevallig onzin uitkraamt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:21
MB
Avatar van MB
MB is offline
Dat verdrag zal NEderland nooit opzeggen en zeker niet voor dit soort doeleinden
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:30
Verwijderd
Hij zet zichzelf wel weer lekker voor schut
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:30
Verwijderd
Ik ben het met hem eens. De echte Ariërs hebben Lebensraum nodig, dus moeten die stinkende Marrokaantjes maar oprotten.

VOL = VOL!

Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:33
Verwijderd
'Er is geen principiëel verschil tussen Mohammed B. en de straatboefjes uit de Diamantbuurt.'

Iemand die zulke uitspraken doet kun je onmogelijk serieus nemen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:34
Verwijderd
Haha.
Clown.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 10:33 :
'Er is geen principiëel verschil tussen Mohammed B. en de straatboefjes uit de Diamantbuurt.'

Iemand die zulke uitspraken doet kun je onmogelijk serieus nemen.
Ik ben het er wel mee eens. Er is immers ook geen principieel verschil tussen iemand die iemand anders een klap geeft omdat hij boos is en iemand die duizenden mensen doorzeeft met een semi-automatisch machinegeweer omdat hij boos is. Beiden verdienen dan ook dezelfde straf.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2005 @ 10:35 :
Ik ben het er wel mee eens. Er is immers ook geen principieel verschil tussen iemand die iemand anders een klap geeft omdat hij boos is en iemand die duizenden mensen doorzeeft met een semi-automatisch machinegeweer omdat hij boos is. Beiden verdienen dan ook dezelfde straf.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:46
Verwijderd
Mijn goeie god, Wilders.......

Die man moet maar op een onbewoond eiland gaan wonen als hij zo bang is voor alles met een kleurtje.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:58
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 13-01-2005 @ 10:46 :
Mijn goeie god, Wilders.......

Die man moet maar op een onbewoond eiland gaan wonen als hij zo bang is voor alles met een kleurtje.
Dan moet hij wel genoeg zonnebrandcrème en waterstofperoxide meenemen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:00
Verwijderd
sinds wanneer zijn verschillen principieel... wtf is een principieel verschil...

en wat geeft Wilders het recht om zo over Nederland te praten.. Wat geeft hem meer recht hier te zijn dan de gemiddelde Cambodiaan of Congolees, laat staan dat hij wel ff bedenkt dat als zij zich neit aan de regels houden we ze uit ons territorium bannen en als ze hier geboren zijn mogen ze lekker hier blijven als ze iets fout doen...

en wat is tegenwoordig nou nog een Nederlands gezin? (doet me denken aan zo'n tabel van Hitler om te zien wie er Ariër of Untermensch was...)
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2005 @ 10:58 :
Dan moet hij wel genoeg zonnebrandcrème en waterstofperoxide meenemen.
Je word met de dag grappiger
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:03
Verwijderd
Citaat:
slobowicz schreef op 13-01-2005 @ 11:00 :
sinds wanneer zijn verschillen principieel... wtf is een principieel verschil...
Het verschil tussen een boef die 500 euro pikt en een boef die 500.000 euro pikt is niet principiëel. Dat is precies hetzelfde misdrijf, alleen omvangrijker. Het verschil tussen Mohammed B. en de boefjes uit de Diamantbuurt is wel principiëel. Mohammed B. handelde uit geloofsmotieven en radicalisme, terwijl de boefjes uit de Diamantbuurt gewoon vervelende straatettertjes zijn die zich helemaal niet met religie bezighouden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-01-2005, 11:04
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ah, nu weet ik weer waarom ik mij superieur voel tegenover Wilders-aanhangers.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:13
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Het grappigste vind ik nog dat hij naar israel gaat om een oplossing te vinden
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2005 @ 11:13 :
Het grappigste vind ik nog dat hij naar israel gaat om een oplossing te vinden
Israel! dat land is een grote puinzooi
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2005 @ 11:13 :
Het grappigste vind ik nog dat hij naar israel gaat om een oplossing te vinden
Een oplossing waarvoor? Zijn inconti... eh, incompetentie?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:16
Verwijderd
Misschien is Wilders wel van plan om een groot hek rond de Randstad te bouwen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:17
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ach, die hebben tenminste verstand van moslims in elkaar beuken.

De Palestijnen komen niet verder dan zelfmoordcommando's, dus eigenlijk is het wel logisch dat hij naar Israël gaat.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:20
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 13-01-2005 @ 11:17 :
Ach, die hebben tenminste verstand van moslims in elkaar beuken.

De Palestijnen komen niet verder dan zelfmoordcommando's, dus eigenlijk is het wel logisch dat hij naar Israël gaat.
Misschien hebben we geluk en komt hij om bij een zelfmoordaanslag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2005, 11:21
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 11:20 :
Misschien hebben we geluk en komt hij om bij een zelfmoordaanslag
Zouden we niet een paar van die Palestijnen kunnen overhalen om hier hun "kunsten" te demonstreren tijdens een massale bijeenkomst van Wilders en gevolg?

Dat zou een win-win situatie zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:22
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 13-01-2005 @ 11:21 :
Zouden we niet een paar van die Palestijnen kunnen overhalen om hier hun "kunsten" te demonstreren tijdens een massale bijeenkomst van Wilders en gevolg?

Dat zou een win-win situatie zijn.
Precies. Dan vertellen we ze gewoon dat het een bijeenkomst van zionistische honden is.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 09:50 :
Dat heeft ook helemaal geen ene drol met het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens te maken. Maar ja, dat krijg je als je geen ambtenaren meer tot je beschikking hebt om uit te zoeken of je niet toevallig onzin uitkraamt.


@Ranc,
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:25
Verwijderd
Ranc heeft weer een briljant idee
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:33
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 13-01-2005 @ 11:21 :
Zouden we niet een paar van die Palestijnen kunnen overhalen om hier hun "kunsten" te demonstreren tijdens een massale bijeenkomst van Wilders en gevolg?

Dat zou een win-win situatie zijn.
We moeten wel oppassen, straks worden wij ook nog vervolgd. Er staat nu een vent terecht voor het 'bedreigen' van Balkenende. Die vent had alleen gezegd dat hij vond dat Balkenende een 'ongelooflijk pak slaag verdiende'.

Blijkbaar is het tegenwoordig ook al bedreiging wanneer je hoopt of wenst dat iemand schade zal lijden, of wanneer je zegt dat je een goed gevoel daarbij zou krijgen.

@ Gatara: het is inderdaad lachwekkend. Sommige mensen begrijpen echt niet waar ze over praten. Net zoals Pim, die dacht dat alles wel goed zou komen als we dat vervelende art. 1 van de Grondwet maar zouden afschaffen.

Mensen (en dan met name de wat minder slimme) willen graag geloven dat wetten en regels de oorzaak van problemen zijn. Dan heb je namelijk een handvat, dan kun je wet X of verdrag Y de schuld geven van alles. De werkelijkheid is zovele malen gecompliceerder, maar leg dat maar eens aan de heren populisten uit.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:34
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 11:33 :
We moeten wel oppassen, straks worden wij ook nog vervolgd. Er staat nu een vent terecht voor het 'bedreigen' van Balkenende. Die vent had alleen gezegd dat hij vond dat Balkenende een 'ongelooflijk pak slaag verdiende'.

Blijkbaar is het tegenwoordig ook al bedreiging wanneer je hoopt of wenst dat iemand schade zal lijden, of wanneer je zegt dat je een goed gevoel daarbij zou krijgen.
Welke rechter zou hem nou veroordelen?!Dat die zaak uberhaupt is voorgekomen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 13-01-2005 @ 11:34 :
Welke rechter zou hem nou veroordelen?!Dat die zaak uberhaupt is voorgekomen
Het Openbaar Ministerie is natuurlijk wel in enige mate onderhevig aan de politieke schommelingen. Je kunt verwachten dat bedreiging van polititi serieuzer zal worden genomen dan vijf jaar geleden. Dat heeft gewoon te maken met het tijdsgewricht waar we ons in bevinden. Strafrecht is in die zin een afspiegeling van de samenleving.

Twee jaar geleden zou ik de kans op een veroordeling nihil hebben geacht, maar nu weet ik dat niet meer zo zeker.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:39
Verwijderd
Moet het een Palestijn zijn?


Wilders maakt zichzelf wel erg belachelijk zeg.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:39
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 13-01-2005 @ 11:39 :
Wilders maakt zichzelf wel erg belachelijk zeg.
Wilders ziet er ook belachelijk uit.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 11:37 :
Het Openbaar Ministerie is natuurlijk wel in enige mate onderhevig aan de politieke schommelingen. Je kunt verwachten dat bedreiging van polititi serieuzer zal worden genomen dan vijf jaar geleden. Dat heeft gewoon te maken met het tijdsgewricht waar we ons in bevinden. Strafrecht is in die zin een afspiegeling van de samenleving.

Twee jaar geleden zou ik de kans op een veroordeling nihil hebben geacht, maar nu weet ik dat niet meer zo zeker.
Als hij veroordeelt word op de basis hiervan is het imo wel heel erg triest gestemt met onze rechtspraak.

Politieke schommelingen en de publieke opinie zouden hierop eigelijk geen invloed moeten hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:41
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 11:39 :
Wilders ziet er ook belachelijk uit.
Balkenende ook maar who cares
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-01-2005, 11:44
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 13-01-2005 @ 11:40 :
Als hij veroordeelt word op de basis hiervan is het imo wel heel erg triest gestemt met onze rechtspraak.

Politieke schommelingen en de publieke opinie zouden hierop eigelijk geen invloed moeten hebben.
Je vergeet dat het strafrecht in eerste instantie is ingesteld door de samenleving. Immers, alle wetten die iets verbieden zijn democratisch tot stand gekomen. Het is dan ook logisch dat het aantal en de betekenis van strafbare feiten verandert, al naar gelang de opvatting van de samenleving verandert.

Natuurlijk kun je niet elk jaar het wetboek van strafrecht volledig gaan aanpassen omdat het volk toevallig bloeddorstiger is geworden. Maar de rechter moet wel rekening houden met die veranderde opvatting, zolang hij daarbij maar binnen de grenzen van de wet blijft.

Rekening houden met de samenleving is nodig, omdat het strafrecht anders geen draagvlak meer heeft. De samenleving moet wel blijven geloven dat de uitspraken van (straf)rechters 'juist' of 'goed' zijn, anders hebben ze geen gezag meer.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:51
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 11:39 :
Wilders ziet er ook belachelijk uit.
Ik kan niet anders concluderen dan dat Wilders uit is op ruzie en haat onder de verschillende bevolkingsgroepen in Nederland.

Dit kan je toch niet menen als bestuurder van een land.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:52
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
S. schreef op 13-01-2005 @ 11:51 :
Ik kan niet anders concluderen dan dat Wilders uit is op ruzie en haat onder de verschillende bevolkingsgroepen in Nederland.

Dit kan je toch niet menen als bestuurder van een land.
Mijn conclusie is anders:

Wilders is dom, net zoals iedereen die denkt dat hij gelijk heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:56
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 13-01-2005 @ 11:51 :
(...)

Dit kan je toch niet menen als bestuurder van een land.
Wilders is dan ook geen bestuurder maar gewoon een kamerlid, zoals er zovele zijn die absoluut nergens iets van snappen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:57
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 11:56 :
Wilders is dan ook geen bestuurder maar gewoon een kamerlid, zoals er zovele zijn die absoluut nergens iets van snappen.
Nee, maar als ik peilingen moet geloven, zal hij in de toekomst nog eens best wat te zeggen hebben in dit land.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:02
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 11:20 :
Misschien hebben we geluk en komt hij om bij een zelfmoordaanslag
Broeder Abdul Jabbar van de Ven maakte een eensoortige fout door in het openbaar zijn wens over Wilders uit te spreken. Jij mag van geluk spreken dat je dat op het forum doet en niet in het openbaar anders zou je meteen aangevallen worden door hordes strontvliegen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:02
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 13-01-2005 @ 11:57 :
Nee, maar als ik peilingen moet geloven, zal hij in de toekomst nog eens best wat te zeggen hebben in dit land.
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. In de laatste peilingen zakt hij alweer. NIPO peilde vorige week dat hij van zesentwintig naar achttien zetels is gedaald.

Bovendien, de VVD verliest dramatisch. Die krijgen tussen de vijftien en twintig zetels als er nu verkiezingen zouden worden gehouden. Het CDA levert ook flink in, die komen rond de dertig uit (nu vijfenveertig). De LPF kunnen we bij de volgende verkiezingen helemaal van het lijstje schrappen.

De enige partijen die ooit een regering met Wilders zullen willen vormen, zijn LPF, CDA of VVD. Dat wordt nooit een meerderheidskabinet. Ik denk dus dat Wilders, als hij het nog volhoudt om twee jaar lang populair te blijven, ook dan mooi weer in de oppositiebankjes mag plaatsnemen.

@ Mujahideen: dat is geen geluk, maar wijsheid.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:02
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
S. schreef op 13-01-2005 @ 11:57 :
Nee, maar als ik peilingen moet geloven, zal hij in de toekomst nog eens best wat te zeggen hebben in dit land.
Daarom hebben we ook een stel die-hard Palestijnen nodig.

Maar serieus, de verkiezingen zijn er nog lang niet. Populisten kunnen ook minder populair worden.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 13-01-2005 @ 12:02 :
Broeder Abdul Jabbar van de Ven maakte een eensoortige fout door in het openbaar zijn wens over Wilders uit te spreken. Jij mag van geluk spreken dat je dat op het forum doet en niet in het openbaar anders zou je meteen aangevallen worden door hordes strontvliegen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:09
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 12:02 :

De enige partijen die ooit een regering met Wilders zullen willen vormen, zijn LPF, CDA of VVD. Dat wordt nooit een meerderheidskabinet. Ik denk dus dat Wilders, als hij het nog volhoudt om twee jaar lang populair te blijven, ook dan mooi weer in de oppositiebankjes mag plaatsnemen.
Wouter Bos zei dat zijn partij een coalitie met Geert Wilders niet uitsluit. Maar of hij dat ook meende
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:10
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2005 @ 12:09 :
Wouter Bos zei dat zijn partij een coalitie met Geert Wilders niet uitsluit. Maar of hij dat ook meende
Ik denk dat zoiets hem de kop zou kosten als lid van de PvdA.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-01-2005 @ 12:09 :
Wouter Bos zei dat zijn partij een coalitie met Geert Wilders niet uitsluit. Maar of hij dat ook meende
Wouter Bos doet alles om de camera's maar op zich gericht te krijgen. Die kerel is zo inhoudsloos als wat, dus hij moet toch iets doen om de aandacht te trekken. Dat is algemeen bekend.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-01-2005 @ 12:13 :
Wouter Bos doet alles om de camera's maar op zich gericht te krijgen. Die kerel is zo inhoudsloos als wat, dus hij moet toch iets doen om de aandacht te trekken. Dat is algemeen bekend.
Het doel heiligt de middelen ofzo iets
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:19
Verwijderd
Helaas moeten we de dreiging Wilders wel serieus nemen, aangezien er genoeg mensen zijn die achter deze fascist staan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.