Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2003, 09:54
axel tha best
axel tha best is offline
sommige kinderen bij mij uit de klas leren 6 uur per dag!!! is dat normaal?? Ik leer maar 1 uur maxi. Dan denk ik echt dat hun superstuutjes zijn. Onze mentrix vind dat normaal. hoeveel uur moet je leren. er zitten ook kinderen bij mij in de klas die nooit buiten komen en altijd bezig zijn met huiswerk. Het valt mij dan wel op dat juist die mensne heel stil zijn in de klas. hoeveel uur moet je volgens jou per dag leren...
__________________
Funky Kids
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2003, 09:57
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Geen idee, ik spaar ze meestal op.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 09:59
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
ligt deraan in welke klas je zit en net hoe makkelijk je dingen onthoud of leert ik leerde toen ik 12 was in ieder geval echt geeen 6 uur per dag hoogstens 1 uurtje en vaak veel minder
dus . . . het ligter maar helemaal aan of je makkelijk leert en als je goede cijfers haalt isser tog geen probleem
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 10:06
~Chyca~
Avatar van ~Chyca~
~Chyca~ is offline
Toen ik in de brugklas zat iets van 2 uur ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 10:18
kisses-from-me
Avatar van kisses-from-me
kisses-from-me is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Geen idee, ik spaar ze meestal op.
Hahah ikke ook!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 10:32
Thomas
Thomas is offline
Dat verschilt nogal per persoon. Als jij nl 8en haalt met maar een uurtje studeren per dag dan hoef je niets te veranderen. Of je moet uiteraard nog beter willen worden. Er zijn mensen die misschien meer moeten doen voor hetzelfde cijfer.

Of het moet zijn dat je geen goede punten haalt, dan zou ik wel wat veranderen en eens wat meer de boeken induiken.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 10:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ligt er aan of ik het druk heb of niet. mijn planning is waardeloos en dus doe ik niks als ik geen hw heb. Maar heb ik een belangrijke toets, dan zit ik de dag d'r voor flink wat uurtjes te leren. Laat staan als ik meerdere toetsen heb en ook nog handelingsdelen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:42
sas
Avatar van sas
sas is offline
Het ligt eraan of je dingen goed kunt onthouden. Als ik een geschiedenis proefwerk heb leer ik hoogstens een halfuur en dan haal ik een 8. Maar ik ken ook mensen uit mijn klas die leren de hele dag aan hetzelfde proefwerk en die halen dan ook een 8.
Ik zelf leer ook weleens op school tijdens vkwuren en mijn huiswerk doe ik ook op school dus als ik geen toets heb of werkstuk doe ik niks aan mijn huiswerk.
__________________
waarom haast?? Weet jij wanneer je je werk afhebt
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 18:04
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik ben steeds minder met mn huiswerk bezig, alles bij elkaar 1-2 uur per dag, leren hoef ik helemaal niet veel.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 18:09
L!nk
L!nk is offline
Wow, ik doe vrijwel niks thuis (huiswerk dan) op school doe ik gewoon mee, maar het liefst wel met muziek op zodat ik mijn leraar niet hoor zeuren.

Als er een toetsweek is dan leer ik vrijwel de hele dag, tot nu toe gaat dat erg goed. Ik sta alleen een 4 voor Frans1.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 18:48
Verwijderd
normaal doe ik nu in de 6e (bijna) niks elke dag.
Behalve dan wanneer het proefwerkweek wordt. Dan wordt het meestal wel ernstig en moet ik vaak de hele dag leren. Zeker nu het allemaal dossiertoetsen zijn over heel veel stof.
Maar in de eerste deed ik wel meer altijd, uurtje per dag wel gemiddeld denk ik, misschien wel meer. (alleen had dan wel veel minder te doen in de pw-week)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 21:05
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik leer in de proefwerkweek, of gewoon voor een proefwerk... tot nu toe lukt het, maar ik ga heel binnenkort in de problemen komen vrees ik, of volgend jaar pas... of nooit, dat hoop ik
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 21:38
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik lees meestal de week voor de toetsenweek vanalles door en de dag voor de toets maak ik wat opgaven, sta gemiddeld een 7 voor alles bij elkaar en zit nu in de 6e
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:40
teun_haans
teun_haans is offline
Wisselt heel erg.
Er zijn van de vreselijke mensen die zonder te leren (althans, dat zeggen ze), een 8 halen terwijl ik zo'n 2 a 3 uur leer per dag en blij ben met alles boven de 5.5.

Teun
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:29
Tóney
Tóney is offline
van de eerste 3 klassen herinner ik me niet veel meer, ik weet wat dat ik van 4e t/m 6e niets deed eigenlijk, alleen voor proefwerkweek ofzo en vakken waarvan je weet dat ze beurten gaan geven tijdens de les. Maar meer dan een half uurtje was het dan niet....
__________________
Carpe Noctem
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:54
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
sas schreef:
Als ik een geschiedenis proefwerk heb leer ik hoogstens een halfuur en dan haal ik een 8.
Pardon?! half uur?! Toen ik in de onderbouw zat moest ik echt 6 uur leren voor geschiedenis Maar dat kwam ook omdat ik van die k*docenten had die ons zo'n 50blz. of meer opgaven om te leren en nog eens 30 blz. aan aantekeningen ofsow Maar gelukkig was dit alleen bij geschiedenis. In de onderbouw leerde ik denk ik gemiddeld zo'n 3 uur voor een proefwerk. Nu is dat toch wel wat meer helaas maar ik heb nu dan ook heel wat minder vakken.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 09:31
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Zit nu in examenklas havo, en heb geen proefwerken meer (op een eknele uitzondering na) "tussendoor". In proefwerkweken ben ik bijna de hele dag vrij, op anderhalf uurtje na (dan heb ik proefwerk), dus meestal doe ik dan proefwerk, en als ik thuiskom meteen leren voor de volgende tot 's avond 10 uur, ik denk dat ik dan zo'n 6 a 7 uur per dag leer, en ik heb twee dagen nodig voor scheikunde en informatica (=moeilijk). Ik kan gelukkig erg snel leren, ben ik wel blij mee...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 12:33
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
sas schreef op 09-03-2003 @ 14:42:
Het ligt eraan of je dingen goed kunt onthouden. Als ik een geschiedenis proefwerk heb leer ik hoogstens een halfuur en dan haal ik een 8.
een lotgenoot! *hoeft ook maar heel kort te leren om iets te onthouden* nadeel is dan wel weer dat je leraren vaak denken dat je niks uitvoert.. k had bijvoorbeeld een keer een 8 voor eent oets van duits, vraagt die leraar 'je hebt zeker heel lang geleerd?' ik: '..3 kwartier ofzo..' toen werd ie boos en zei ie dat k de volgende keer beter moest leren
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-03-2003, 21:38
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
ik vind dat je iedere dag minimaal 14 uur moet leren
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 21:40
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
10 min altijd
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 22:49
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
2e fase, dus nooit
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:09
Go
Avatar van Go
Go is offline
In de eerste klas was ik eerlijk gezegd ook wel aardig lang met m'n huiswerk bezig. Maar in de tweede en derde klas kom je d'r gewoon achter dat je niet alles kan leren en maken, in het bijzonder maken. Als ik op school kom kijk ik eerst wie het allemaal wel hebben gemaakt en dan schrijf ik het even over.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:41
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
axel tha best schreef op 09-03-2003 @ 10:54:
sommige kinderen bij mij uit de klas leren 6 uur per dag!!! is dat normaal?? Ik leer maar 1 uur maxi. Dan denk ik echt dat hun superstuutjes zijn. Onze mentrix vind dat normaal. hoeveel uur moet je leren. er zitten ook kinderen bij mij in de klas die nooit buiten komen en altijd bezig zijn met huiswerk. Het valt mij dan wel op dat juist die mensne heel stil zijn in de klas. hoeveel uur moet je volgens jou per dag leren...
Kan je je afvragen of ze:
a. het wel kunnen
b. hoe lang ze het denken te kunnen volhouden.

Mijn leeruren ligt rond een gemiddelde van 1 uur denk ik. (nu in de repweek misschien iets langer) Maar goed, ik heb de eerste 3 klassen overleefd zonder al te veel uren te maken.. Maar als ik bij mij in klas kijk, zie ik één iemand die gewoon bij wijze van spreken de hele dag en nacht aan dr huiswerk z]it. Echt zoooo zielig vind ik dat. Net alsof er niets anders te doen is..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 15:13
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
In de brugklas deed ik nog wel eens een uurtje huiswerk, inmiddels doe ik helemaal niets meer, leer alleen nog maar voor mijn toetsen.
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 14:22
DarkRaven
Avatar van DarkRaven
DarkRaven is offline
Ik ook, in de 1e deed ik nog mijn huiswerk, maar sinds de 2e is mijn motivatie om mijn huiswerk te MAKEN afgenomen.
Ik doe alleen mijn huiswerk als het meetelt voor mijn overgang enzo (dus leren, Handelingsdelen enz.)
Voor de rest doe ik vrij weinig aan school
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2003, 16:46
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Heb groepsuren waarin ik dingen moet maken waar
'k echt moeite mee heb, de 'makkelijke' dingen
maak ik thuis.. Ben daar hooguit een uur mee bezig.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 16:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
ik begin meestal ietsje voor de toetsweek met leren, dan vaak zo'n 3 kwartier tot een uur per dag. Als ik middenin de toetsweek zit is het vaak zo'n 3 uur per dag. Buiten de toetsweek om leer ik echt bijna niks, vink niet echt nodig, alleen soms voor toetsen tussendoor wel natuurlijk. Maar dat ligt natuurlijk ook aan de soort toets.

Als je in de 1e of 2e zit zou ik niet teveel leren. 6 uur is echt te veel. 1 uur per dag vind ik ook wel het maximum. Dus ik denk dat je gewoon de stof moet leren en daarna ook niet nog weer tig keer het overlezen en oefeningen maken. Maar dat ligt ook aan je capaciteiten natuurlijk.
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 18:36
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Citaat:
axel tha best schreef op 09-03-2003 @ 10:54:
sommige kinderen bij mij uit de klas leren 6 uur per dag!!! is dat normaal?? Ik leer maar 1 uur maxi. Dan denk ik echt dat hun superstuutjes zijn. Onze mentrix vind dat normaal. hoeveel uur moet je leren. er zitten ook kinderen bij mij in de klas die nooit buiten komen en altijd bezig zijn met huiswerk. Het valt mij dan wel op dat juist die mensne heel stil zijn in de klas. hoeveel uur moet je volgens jou per dag leren...
...waarschijnlijk weten die 'superstuutjes' wel dat het niet '...dat hun stuutjes' maar 'dat zij stuutjes' is, dat je na een punt ALTIJD een hoofdletter moet gebruiken, en dat één uitroep- of vraagteken meer dan genoeg is.
Misschien zijn de zogenaamde stuutjes wel stil omdat ze op willen letten en de leerstof goed willen beheersen, is dát wel eens in je opgekomen?

Nou ja, waarschijnlijk begrijp je het over 'n jaar of vier wat beter.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 18:39
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
...en om weer even óntopic te gaan: op de middelbare school deed ik praktisch niets aan m'n huiswerk, omdat het nooit nodig was. Tenminste, met 'n klein uurtje per dag haalde ik 't wel, en in de weken voor m'n eindexamen lag ik liever in de zon met 'n lesboek dan dat ik actief aantekeningen zat te maken.

En dat was behóórlijk nadelig toen ik op het HBO belandde Ik zit minimaal drie uur per dag aan m'n huiswerk, maar op zich valt 't allemaal erg mee, omdat de verslagen en opdrachten een stuk leuker en interessanter zijn dan voorheen. Als je projectmatig werken ook als huiswerk rekent zit ik geregeld wel over de drie uur per dag heen...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 23:29
Verwijderd
Nou.......meestal niet meer dan 35-45 min.Als ik geen repetities heb natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 12:30
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik leer nooit tenzij ik een toetsweek of tussentoetsen heb. Ik doe havo 5.

Ik leer altijd een dag van te voren, nooit meer dan een half uur tegenwoordig denk ik. Ik lees het alleen maar door, dat is genoeg om een voldoende te krijgen bij de meeste vakken zoals maatschappijleer, aardrijkskunde, geschiedenis. De laatste keer had ik zelfs helemaal niet geleerd voor geschiedenis, alleen goed opgelet in de les. Ik haalde toch nog een 7,3.

Bij economie enzo, leer ik ook 30 min, maar ik lees ook de nakijkbladen door, stel vragen tijdens de les enzovoort. Ik haal soms onvoldoendes, maar dat is vaak ook omdat de toetsen klote zijn. Daarna herkans ik altijd en haal ik wel een goed cijfer.

Engels leer ik nooit en haal ik goede cijfers voor, wiskunde moet je vooral doen, wat ik eigenlijk nooit doe en daarom haal ik er ook veel onvoldoendes voor.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 17:22
moonchild
Ik doe eigenlijk bijna niks, zit nu in 3 atheneum. Leer soms voor overhoringen. Maak (bijna) geen huiswerk thuis, alleen tijdens de les (lees: schrijf wat in mijn schrift). Thuis doe ik gemideld 15 minuutjes aan school werken per dag. Maar dan krijg je toch wel van die leraren die straf geven omdat je dat onzinnige huiswerk niet af hebt Ik heb bijna allemaal goede cijfers.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 18:57
lct
Avatar van lct
lct is offline
Ik leer alleen als ik een toetsweek heb en dan probeer ik wel de hele dag te gaan leren, maar meestal wordt het dan zo'n 4,5 uur per dag. Dat geldt dan voor in totaal 2 vakken.
__________________
Blub*
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 21:00
m@rie
m@rie is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 09-03-2003 @ 19:48:
normaal doe ik nu in de 6e (bijna) niks elke dag.
Behalve dan wanneer het proefwerkweek wordt. Dan wordt het meestal wel ernstig en moet ik vaak de hele dag leren. Zeker nu het allemaal dossiertoetsen zijn over heel veel stof.
Maar in de eerste deed ik wel meer altijd, uurtje per dag wel gemiddeld denk ik, misschien wel meer. (alleen had dan wel veel minder te doen in de pw-week)
same here..
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 08:52
Montoya
Avatar van Montoya
Montoya is offline
In de brugklas deed ik niks ,in de 2e en 3e maximaal een uur per dag en in de 4e en nu in de 5e leer ik alleen mn (school)examens zo'n 2 uur per dag
__________________
If all my friends jumped off a bridge, I wouldn't. I would be at the bottom to catch them.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 16:23
Vini-Vidi-Vici
Avatar van Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
in de brugklas, een half uurtje per dag...(havo vwo brugklas) toen naar de havo gegaan, in de 2,3,4,5 per dag 0.0 uur en in de proefwerk week per vak 1 uurtje en khaal t allemaal wel hoor gemiddld 6.7 ofzo, best entjes zonder n fuk te doen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-03-2003, 16:29
10.45
Avatar van 10.45
10.45 is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 11-03-2003 @ 23:49:
2e fase, dus nooit
__________________
Neen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Leren voor de toetsweek
Commander2
21 03-12-2014 13:58
Algemene schoolzaken Hoeveel uur mag je spijbelen?
Tunechi'Ye274
16 09-06-2012 11:35
Studeren Trade Management Azië
Omi0
24 28-02-2007 19:01
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Verhalen & Gedichten Enquete leesgewoonten
studentteacher
49 11-09-2004 11:19
Lichaam & Gezondheid Een korte nacht maken - hoeveel kun je dan het beste slapen (spoed;))
stout!
16 17-02-2003 18:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.