Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2002, 08:11
proycon
Avatar van proycon
proycon is offline
Het is volgens mij al algemeen bekend dat vrouwen (en homojongens) gevoeliger zijn dan heterojongens en makkelijker over gevoel praten met anderen. (Sorry dudes, I can't help it )

Vooral hier op het forum gaat dat makkelijker omdat je anoniem bent natuurlijk... Hier is het makkelijk je psychische problemen eruit te gooien..

Maar doen jullie (en dan richt ik me voornamelijk tot de heterojongens) dat ook IRL? Praat je met je vrienden over gevoel en psychische problemen?
__________________
Things are not what they appear, nor are they otherwise -- Surangama Sutra
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2002, 08:55
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
als het moet wel
maar los men psychische probs nog altijd zelf op
heb niet echt veel nood meer aan een luisterend oor
heb het gedaan
maar er zijn dingen gebeurt toen die ik hier niet ga vertellen
gewoon door verschillende mensen verraden zou ik zo zeggen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 09:20
FB
Avatar van FB
FB is offline
Haha Met vrienden praat ik daar niet over, d'r is eigenlijk maar 1 persoon met wie ik (en ja, ik ben een hetero-jongen) over echt alles kan praten, en dat is mijn vriendin...

Khou van je schatjuh!!! *kiss*

Grtz,
F
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 09:35
thijs!
thijs! is offline
Mijn ervaring is dat jongens onder elkaar weinig praten over 'gevoels-onderwerpen'. Volgens mij wil men toch onder elkaar het idee in stand houden dat men nergens mee zit ofzoiets..
Ik praat zelf wel vrij vaak (te vaak misschien) over dingen waar ik aan denk en wat ik voel, dit is dan wel met name tegen meiden; ik denk omdat ik meer het gevoel heb dat ik door hen gewoon geaccepteerd wordt, ondanks het feit dat ik praat over dat soort dingen...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 09:49
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Heeft het feminisme daarvoor gestreden
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 10:56
Digger3
Avatar van Digger3
Digger3 is offline
IDD, het is veel makkelijker om het tegen een vrouw te zeggen dan tegen een man. Ik vraag me af waarom, er is een barriere dat is duidelijk, maar waarom...
misschien om dat jongens/mannen heel stabiel moeten overkomen ofzow? Bang zijn om hun eigen zwaktes te onderkennen?

Ach, jongens kunnen rustig een uur gaan vissen in stilte en toch genieten van elkaar aanwezigheid, terwijl vrouwen dan echt wel moeten praten...
__________________
You have not converted a man because you have silenced him. -- John Viscount Morley
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 11:32
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Helemaal mee eens, met vrouwen daarover praten is over 't algemeen makkelijker dan met mannen...alhoewel ik met sommige vrienden ook goed kan praten hoor (nee zijn geen homo )...

Het gaat er denk ik ook om of je je goed voelt en je iemand kan vertrouwen.

Waarom mannen makkelijker met vrouwen praten is volgens mij heel simpel te verklaren, ze voelen zich aangetrokken tot de vrouw, met als gevolg dat ze haar eerder vertrouwen, en dus gaan babbellen.
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 11:41
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Nou ik als meisje zijnde praat juist niet makkelijk over m'n gevoel.
Zo via 't internet lukt het wel,maar IRL klap ik helemaal dicht
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 12:09
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Heeft trouwens ook te maken met of je introvert of juist extrovert bent...
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 13:02
proycon
Avatar van proycon
proycon is offline
Natuurlijk is elk persoon anders en zal je ook heterojongens vinden die hun gevoel opengooien tegen elke voorbijganger (en dan meer dan "I don't like the way you're looking at me" ) en er zullen ook best meisjes zijn die inderdaad compleet dichtklappen en met niemand over gevoel kunnen praten..

Maar in het algemeen is het voor heterojongens veel moeilijker om echt met elkaar te praten over emoties e.d. Misschien inderdaad omdat men zich dan zwakker opstelt en omdat het in de aard van het mannelijk beestje zit om competitive (ik wist het nederlandse woord ff niet meer) te zijn...

Maar blijkbaar vinden sommige heterojongens het ook makkelijk om met vrouwelijke vriendinnen te praten (wat homojongens ook heel duidelijk hebben)...

Ik maak hier trouwens een onderscheid tussen hetero- en homo- omdat homo's van nature volgens mij gevoeliger zijn en zich meer kunnen uiten...waarschijnlijk door gewoon meer vrouwelijke invloeden... ook hebben de meeste homo's een psychisch moeilijke periode doorgemaakt qua emoties toen ze hun geaardheid ontdekte....dat geeft in the long run toch een 'voorsprongetje' qua het omgaan met emoties en uiten e.d.


__________________
Things are not what they appear, nor are they otherwise -- Surangama Sutra
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 13:06
fr34k
fr34k is offline
Citaat:
proycon schreef:
heterojongens vinden die hun gevoel opengooien tegen elke voorbijganger
__________________
[img]http://www.liefhebbers.nl/images/sabrina1238/t1.jpg[/img]
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 13:07
Verwijderd
Citaat:
proycon schreef:



Maar blijkbaar vinden sommige heterojongens het ook makkelijk om met vrouwelijke vriendinnen te praten (wat homojongens ook heel duidelijk hebben)...

Ik denk niet dat je snel een mannelijke vriendin tegen zult komen.

Gelukkig kunnen mijn vriend (en ik ga er toch vanuit dat hij hetero is ) en ik heel goed met elkaar praten. Vrouwen zullen idd wat makkelijker praten, omdat de maatschappij dat meer accepteert. Maar er zijn idd ook zat vrouwen die niet makkelijk praten. En er zijn ook zat jongens die makkelijk praten. 't ligt denk ik meer aan de persoon zelf dan aan het geslacht dat hij of zij heeft.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 13:15
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
nou nee niet echt soms met één bepaalde vriend die weet hoe het is. maar verder nee liever niet.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 13:23
lithium
lithium is offline
T heeft denk ik niets met jongen of meisje en homo of hetero zijn te maken, ligt meer aan de persoon zelf.

Ik ben een hetero jongen en ik kan goed over mijn gevoel praten, althans, wel tegen personen die ik volledig vertrouw
__________________
(gelukkig) getrouwd met paranoide ;)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 15:24
kweetnie
kweetnie is offline
k ben het met Lithium eens, ik kan heel makkelijk over mijn gevoel praten, mits het vertrouwelijk is. Maar zelfs als iemand om iets vraagt wat met mn gevoelens te maken heeft, dan vindt ik het juist ook goed om mijn mening en gevoelens te laten gelden, klinkt misschien raar maar eigenlijk is het toch zo?!, en btw ik ben gewoon hetero! Ik kan ook best goed de wat minder gewone dingen makkelijker accepteren dan anderen, heb ik het gevoel. Bv als een jongen homo is, kan ik er best mee praten zonder me ervoor te schamen. Het is toch zijn eigen keuze, tenminste zo zie ik het.

Greetzzz
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 16:02
Verwijderd
Ik als meisje - nope, zeg weinig over wat ik nu *echt* voel. Ik bedoel, de gewone dingen, vrolijk of pissed om iets ziet iedereen, maar verder...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 20:11
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
proycon schreef:
Het is volgens mij al algemeen bekend dat vrouwen (en homojongens) gevoeliger zijn dan heterojongens en makkelijker over gevoel praten met anderen. (Sorry dudes, I can't help it )

Vooral hier op het forum gaat dat makkelijker omdat je anoniem bent natuurlijk... Hier is het makkelijk je psychische problemen eruit te gooien..

Maar doen jullie (en dan richt ik me voornamelijk tot de heterojongens) dat ook IRL? Praat je met je vrienden over gevoel en psychische problemen?
Dus of ik ben geen man of ik ben een homo? oh... wist ik niet. K denk meer dat je gewoon zelf erg weinig van dat soort jongens bent tegengekomen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 20:56
X-je
X-je is offline
Ik spreek dan nu voor mijn vriend, maar hij doet dat wel. Hij kan vrij gemakkelijk over zijn gevoelens praten of ze uiten. Hij doet dat niet bij iedereen, enkel bij mij. Maar bij mij kan hij huilen. En dat is zo cute
__________________
mijn kipje, mijn leven...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-04-2002, 10:02
Mef
Avatar van Mef
Mef is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Ik als meisje - nope, zeg weinig over wat ik nu *echt* voel. Ik bedoel, de gewone dingen, vrolijk of pissed om iets ziet iedereen, maar verder...
heb ik dus ook. het ligt volgens mij niet aan geslacht, geaardheid ofzo, het ligt aan je karakter en aan het heersende beeld in de maatschappij. men ervaart het als normaal dat vrouwen alles met elkaar bespreken (dat wil niet zeggen dat alle vrouwen dat doen) en dat mannen totaal niet over hun gevoel spreken (terwijl er ook mannen zijn die wel praten/vrouwen die totaal niet praten). ik denk dat men teveel uitgaat van dat stereotype.
__________________
Take another pill and tell another lie and lie amongst your lies like tuna in the brine (c) Daniel Johns
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 20:00
punkyfish
punkyfish is offline
ik *vrouwelijk* praat zelf IRL niet makkelijk over 'problemen', maar het gaat praten gaat steeds beter, waar ik heel blij om ben.

met mijn vriend (die dus hetero is) kan ik er goed over praten, hij kan er zelf ook steeds beter over praten. verder heb ik nog een hele goede vriend (ook hetero) waarmee ik echt heel erg goed kan praten, over alles, IRL of niet, het is gewoon fijn.

ik denk niet dat het veel uitmaakt of iemand hetero of homo is. niet alle homo-jongens zijn hetzelfde, niet alle hetero-jongens zijn hetzelfde. ik word er best wel ziek van dat alle 'groepen' over één kam worden geschoren, zoals hier dus bij homo's en hetero's.
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 17:52
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik heb een hele goede vriend, en die praat ook over zijn gevoelens met mij (meisje) Okee, ik ken niet veel jongens die dat doen (3 ofzow), dus je hebt wel een beetje gelijk vinnik. Maar er zijn ook uitzonderingen hoor!
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie waarom snappen wij vrouwen niks van mannen
het dappere meisje
70 08-05-2014 00:45
Liefde & Relatie Ik voel me kut
boet
9 26-05-2011 05:43
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen beschouwing over pesten
0o-meisje-o0
0 17-10-2005 19:57
Liefde & Relatie Het is wel over, maar nog niet voorbij..
Verwijderd
111 10-03-2005 08:20
Liefde & Relatie ff jullie mening over dit
Martijngr
25 29-03-2003 23:50
Verhalen & Gedichten thuis voel ik me niet thuis
karamba
16 23-12-2002 12:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.