Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2003, 10:53
zeekoe
Avatar van zeekoe
zeekoe is offline
Wat doe je als je vriend tegen je heeft gelogen. Mijn vriend heeft tegen me gelogen en daar ben ik bij toeval achter gekomen. Nu heeft hij daar ook zijn excuses voor aangeboden. Maar ik vertrouw het niet meer. Zijn ex vriendin belt hem namelijks dagelijs dit weet ik omdat ik stiekem zijn telefoon controleer. Ik weet het het klinkt erg maar hij verteld mij gewoon ook een hoop dingen niet heb ik het idee. Maar verder is hij 24 uur per dag bij me. We werken samen en we wonen samen. Na die ruzie is hij lief probeerd me te zoenen en slaat een arm om me heen en op een een of andere manier hou ik vanuit mezelf afstand, omdat ik hem eigenlijk wil zien kruipen.. bedoel zijn best te laten doen om te laten zien dat hij van me houd. Nu zegt hij dat hij dat doet, maar een relatie is toch niet alleen van elkaar houden? Je deelt toch samen elkaars leven of zie ik dat verkeerd? Kan iemand mij hier mee helpen??
Ik hou heel erg veel van hem en het liefst raak ik hem niet kwijt, maar je moet allebei toch werken voor je relatie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2003, 10:56
Verwijderd
Ja, daar heb je ergens wel gelijk in natuurlijk, aan de andere kant, waarom zou hij niet met z'n ex mogen bellen? Tenslotte heeft hij voor JOU gekozen en ben JIJ zijn vriendin, je hebt niets van haar te vrezen. Hij heeft het waarschijnlijk niet verteld omdat hij dacht dat je het niet leuk zou vinden, dat is iets anders dan liegen (tenzij hij steeds zegt dat hij iets anders doet dan met haar bellen oid).
Je hoeft niet je hele leven te delen, je kan best soms even een moment voor jezelf hebben, zelfontplooiing is ook belangrijk anders ben je elkaar al snel zat denk ik.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 11:19
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik zelf ben zo iemand die helemaal over de rooie zou gaan als mn vriend regelmatig met zijn ex zou bellen (en dr ook nog over loog) maar niet iedereen is (gelukkig) zoals ik. Laat hem idd maar kruipen, je zegt het zelf al. Als jullie zon vaste relatie hebben dat jullie al samenwonen en al heb je dr voor gekozen om je leven samen te delen. Tuurlijk moet je dan nog dingen voor jezelf hebben en je eigen vrijheid behouden maar dat betekent niet dat je zomaar tegen elkaar mag liegen.

Ik zou m flink duidelijk maken dat ik dr niet van gediend ben dat ie liegt (of je het goed vindt dat ie elke dag met zn ex belt is jouw keus) Als jullie geheimen voor elkaar hebben gaat er ook een stuk vertrouwen weg, dat moet je niet hebben.

Maar als ik zo hoor hoe ie tegen je doet sinds jij dr achter bent gekomen, kruipt ie al aardig hoor Praat er op een normale manier over. Zorg dat jullie opvattingen over eerlijkheid in een relatie op een lijn komen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 11:23
Verwijderd
zeekoe schreef op 13-08-2003 @ 11:53:
Citaat:
Wat doe je als je vriend tegen je heeft gelogen. Mijn vriend heeft tegen me gelogen en daar ben ik bij toeval achter gekomen. Nu heeft hij daar ook zijn excuses voor aangeboden.
Mooi toch?

Citaat:
Maar ik vertrouw het niet meer. Zijn ex vriendin belt hem namelijks dagelijs dit weet ik omdat ik stiekem zijn telefoon controleer. Ik weet het het klinkt erg maar hij verteld mij gewoon ook een hoop dingen niet heb ik het idee. Maar verder is hij 24 uur per dag bij me. We werken samen en we wonen samen.
Misschien wilde hij juist voorkomen dat je zo zou reageren. En als hij echt om je geeft, zal hij heus niet vreemdgaan.
Citaat:
Na die ruzie is hij lief probeerd me te zoenen en slaat een arm om me heen en op een een of andere manier hou ik vanuit mezelf afstand, omdat ik hem eigenlijk wil zien kruipen.. bedoel zijn best te laten doen om te laten zien dat hij van me houd.
Dat vind ik een kut actie. Hij doet al extra lief etegn je en dat wil jij hem door het stof laten gaan. Houd jij eigenlijk wel van hem?

Citaat:
Nu zegt hij dat hij dat doet, maar een relatie is toch niet alleen van elkaar houden? Je deelt toch samen elkaars leven of zie ik dat verkeerd? Kan iemand mij hier mee helpen??
Ik hou heel erg veel van hem en het liefst raak ik hem niet kwijt, maar je moet allebei toch werken voor je relatie?
Vind je het werkelijk wenselijk dat hij alles over zijn leven verteld? Hij is niet alleen een deel van deze relatie, hij heeft ook nog een eigen leven. (Hoewel, als je elkaar 24 uur op de lip zit)
Er zijn dingen die binnen zijn privacy vallen en waar jij niets mee te maken hebt. punt. En wie zegt dat hij niet werkt voor deze relatie? Hij doet al extra lief maar niet lief genoeg (volgens jou). Zijn ex belt. Ja, lekker boeiend. Als hij van jou houdt zal hij echt niet zo snel in de verleiding komen om een avontuurtje met haar te hebben. Wees niet zo onzeker en behandel hem ook met respect.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 11:36
Verwijderd
als je vriend tegen je liegt kan dat zjin omdat hij iets te verbergen heeft maar het kan ook zijn omdat jongens nu eenmaal niet alles zo boeiend vinden om meetedelen.

ik weet zeker dat ik heel erg boos op hem zou worden maar goed, zo ben ik.
ik denk dat ik hem gewoon met jou 'ontdekking' (telefoontjes van zijn ex) zou confronteren en kjiken wat hij daarover te zeggen heeft.
-en jadie: is het bij jou echt zo simpel dat als je vriend/in tegen je had gelogen en hij/zji zou zjin/haar excuses aanbieden dat het bij jou allemaal goed is?
vreemd, ik heb echt een soort vertrouwensgebrek opgelopen sinds mijn ex tegen me heeft gelogen, maar goed, dat ben ik.-
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 11:37
Verwijderd
Citaat:
ida15 schreef op 13-08-2003 @ 12:36:
als je vriend tegen je liegt kan dat zjin omdat hij iets te verbergen heeft maar het kan ook zijn omdat jongens nu eenmaal niet alles zo boeiend vinden om meetedelen.
Bijna alle Nederlanders generaliseren
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 11:43
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
waarom belt die ex denk ik dan
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 12:05
Verwijderd
Citaat:
pyres74 schreef op 13-08-2003 @ 12:43:
waarom belt die ex denk ik dan
weet ik veel, omdat hij haar nog steeds mag ofzo/ of omdat ze wanhopig is....
waarom zou je je direct drukmaken als je niet eens precies weet wat er aan de hand is?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 12:26
Verwijderd
Citaat:
ida15 schreef op 13-08-2003 @ 12:36:
-en jadie: is het bij jou echt zo simpel dat als je vriend/in tegen je had gelogen en hij/zji zou zjin/haar excuses aanbieden dat het bij jou allemaal goed is?
vreemd, ik heb echt een soort vertrouwensgebrek opgelopen sinds mijn ex tegen me heeft gelogen, maar goed, dat ben ik.-
Nee, maar zij komt echt heel jaloers over. Ik bedoel, wie gaat nou de telefoongesprekken van haar vriend stiekem zitten controleren? Ik zou me rot schamen.
Zij controleerde zijn telefoon al stiekem voordat ze wist dat zijn ex hem belde. Dan is er toch een groot gebrek aan vertrouwen van haar kant. En daar draait een relatie toch om? Je partner vertrouwen?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 12:28
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Jadie schreef op 13-08-2003 @ 13:26:
En daar draait een relatie toch om? Je partner vertrouwen?
Ja en blijkbaar is hij niet te vertrouwen
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 12:33
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 13-08-2003 @ 13:28:
Ja en blijkbaar is hij niet te vertrouwen
argh, waarom ben ik de enige die ziet dat het ook van haar kant niet goed zit?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 12:40
miro
Avatar van miro
miro is offline
Je bent niet de enige. Ik denk dat iedereen wel weet (zij zelf ook) dat je niet stiekem in zijn telefoon moet gaan zitten neuzen.

Maar als jij dan gaat zeggen dat dat niet erg vertrouwensvol is....(en je ook nog afvraagt of zij uberhaupt wel van hem houdt) Hij is blijkbaar ook niet te vertrouwen, en hoewel het niet goed is geeft dat wel een reden om in zijn telefoon te kijken.

Kijk hoe mensen dr tegenover staan dat zijn ex elke dag belt, tja dat is gewoon voor iedereen verschillend. Ik zou het iig echt niet waarderen, anderen zouden het totaal niet erg vinden. Een excuus is misschien voor jou genoeg maar voor haar blijkbaar niet. Dat gaat gewoon om normen en waarden die bij iedereen anders liggen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 12:50
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 13-08-2003 @ 12:43:
waarom belt die ex denk ik dan
Is het tegenwoordig verboden om met ex-en te bellen ...alleen omdat je ooit intiem bent geweest zou dat betekenen dat je niet gewoon vrienden kan zijn die elkaar vaak bellen?

Maar goed het eeuwige contact-met-ex probleem waar veel mensen zich blijkbaar gigantisch druk om kunnen maken...de persoon in kwestie heeft toch allang gekozen, dus dat probleem kan ook de wereld uit...sja tenzij je je aandacht erop gaat focussen en de ex belangrijker gaat maken dan hij\zij in feite is en zo dus de partner aan het denken gaat zetten of hij met jou wel de beste keuze heeft gemaakt...
Dat lijkt me absoluut onverstandig als je voorheen een goede relatie hebt...vestig je aandacht dan op dat goede en ga niet proberen slapende honden wakker maken, maar geniet gewoon ns...

Voor zeekoe heb ik maar 1 tip, probeer niet zo snel je wil door te dringen en hem te dwingen te laten zien wat hij voelt...zo creeer je alleen maar meer afstand en dat lijkt me juist het tegenovergestelde van wat je wil bereiken.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 12:53
zeekoe
Avatar van zeekoe
zeekoe is offline
Citaat:
Jadie schreef op 13-08-2003 @ 13:26:
Nee, maar zij komt echt heel jaloers over. Ik bedoel, wie gaat nou de telefoongesprekken van haar vriend stiekem zitten controleren? Ik zou me rot schamen.
Zij controleerde zijn telefoon al stiekem voordat ze wist dat zijn ex hem belde. Dan is er toch een groot gebrek aan vertrouwen van haar kant. En daar draait een relatie toch om? Je partner vertrouwen?


Ho ff Jadie.. Ik controleer zijn telefoon niet sinds het begin van onze relatie en ja ik schaam me er wel voor maar dat wil niet zeggen vind ik dat ik hem nog nooit vertrouwd heb. Vertrouwen is belangrijk in een relatie idd maar als je vriend je nu niet eens meer een reden geeft om hem te vertrouwen?
__________________
als het puntje bij paaltje komt ben jij dan het puntje of het paaltje ;-)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 16:13
Verwijderd
Citaat:
zeekoe schreef op 13-08-2003 @ 13:53:
Ho ff Jadie.. Ik controleer zijn telefoon niet sinds het begin van onze relatie en ja ik schaam me er wel voor maar dat wil niet zeggen vind ik dat ik hem nog nooit vertrouwd heb. Vertrouwen is belangrijk in een relatie idd maar als je vriend je nu niet eens meer een reden geeft om hem te vertrouwen?
Als er geen vertrouwen is, en hij je geen reden geeft om hem te vertrouwen, wat hebben jullie dan nog?

Als het ooit zover komt dat ik de telefoongesprekken van mijn vriend ga controleren, ga ik me toch serieus afvragen wat onze relatie nog voorstelt.

Je openingspost vond ik nu niet bepaald een volwassen toon hebben. "Ik wil hem laten kruipen." "Ik controleer zijn telefoon." Daarom reageerde ik zo fel op jou. Ik vind het namelijk nogal kinderachtig.

Maar goed, als hij met zijn ex contact blijft houden en ondertussen bij jou zoete broodjes bakt, lijkt het mij niet zo moeilijk om een conclusie te trekken.

Succes met de waarheid achterhalen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 16:24
Verwijderd
Christus. Dat gaat weer lekker Hij liegt, jij checkt stiekem zijn telefoon, jij wilt hem zien kruipen, bla bla...ziet er naar uit dat dat samenwonen tot een abrupt einde gaat komen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 10:53
zeekoe
Avatar van zeekoe
zeekoe is offline
Je hebt wel gelijk wat betreft die telefoon ik schaam mezelf er wel voor en het is me nog nooit eerder overkomen. Ik heb het hem ook eerlijk verteld en waarom ik het deed.

Die zin ik wil hem laten kruipen dat was net na de ruzie dat ik dit bericht plaatste. Ondertussen kan ik wel laten weten aan iedereen dat we gepraat hebben
Ik mis het vertrouwen in hem en ik wil hem graag weer vertrouwen alleen kan ik dat niet alleen dus zal hij me daar wel een beetje mee moeten helpen en ja dat van die ex ik kan hem het niet verbieden om er kontakt mee te hebben. Hij weet in ieder geval wel dat ik er aardig mee in mijn maag zit, maar aan de andere kant je weet niet waar ze het over hebben. Hij zegt dat ze een broer zus relatie hebben.. nu zal ik dit dus gewoon maar moeten accepteren hij weet dat ik er niet tegen kan dus hoop ik ook dat hij daar in de toekomst rekening mee houdt. En verder heb ik ook graag dat hij wat openlijker is zodat ik niet meer zo achterdochtig hoef te zijn.

En nu maar kijken hoe dit verder loopt..
__________________
als het puntje bij paaltje komt ben jij dan het puntje of het paaltje ;-)
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 12:45
Laudate Dominum
Avatar van Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Dit klinkt heel bekend...
Zelf had ze tegen mij een keer gelogen toen ze een sms je voor haar ex per ongeluk naar mij had gestuurd. Ik vroeg voor wie het was en toen zei dat het voor een vriendin bestemd was. Ik had haar door en ze gaf toe; het was voor haar ex. Ik vertrouw haar niet meer en ik weet dat ze nog steeds bellen etc. Het interesseert me niet zo heel erg veel dát ze überhaupt bellen, ( tenzij het té vaak gaat gebeuren ) maar het feit dat ze ooit zei dat ze liever niét had dat hij belde, spreekt voor mij boekdelen.
Ik vertrouw haar nu voorlopig écht niet meer en dat irriteert me mateloos. Iets in je relatie verpest de sfeer en het maakt het er allemaal niet hechter op. Ik denk dat dit op een gegeven moment vanzelf wel overwaait, als ze sterk genoeg voor me voelt.
__________________
Naakt ben ik als een half - god. Het gezicht van een Engel nét weggevlogen uit een schilderij van Leonardo da Vinci.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-11-2003, 17:19
kevertje84
Avatar van kevertje84
kevertje84 is offline
als je iemand écht niet vertrouwd zou ik het uitmaken en kijken of je een tijdje later wel weer een relatie aan kunt gaan met degene, maar dan zonder wantrouwen...
__________________
duzzz
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 20:23
onzekerdoosje:p
onzekerdoosje:p is offline
Mijn vriend heeft niet echt gelogen..
maar in de zomervakantie is hij vreemdgegaan..
en dat vind ik ook wel een soort van liegen..
vooral als je eerst zegt zoiets zou ik NOOIT doen..

Het is toen ook 1.5 maand uitgeweest,
maar nu zijn we weer bij elkaar..
maar dat van telefoon controleren herken ik HEEL ERG..
t liefst doe ik dat nog elke dag..
terwijl het helemaal niet nodig is..
ik weet dat hij echt voor mij gaat..

Je moet gewoon aan hem duidelijkheid vragen..
Of er een speciale reden is waarom hij met zijn ex belt..
of zij nog gevoelens voor hem heeft..
of dat het misschien gewoon vriendschap is..
als hij er dan vaag over doet zo ik wel een btje achterdochtig worden..

achja liefde........
__________________
Make love.. not war..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 10:43
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
onzekerdoosje schreef op 27-11-2003 @ 21:23:

1) Mijn vriend heeft niet echt gelogen..
maar in de zomervakantie is hij vreemdgegaan..
en dat vind ik ook wel een soort van liegen..
vooral als je eerst zegt zoiets zou ik NOOIT doen..

2) achja liefde........
1) Vreemdgaan "een soort van liegen"? Dat is wel héél eufemistisch uitgedrukt. Vreemdgaan is wel de meest extreme en meest gemene vorm van liegen. En liegen is de nagel aand e doodskist van iedere relatie, op welk niveau dan ook.

2) Je noemt de figuur met wie je de relatie onderhoudt, geheel ten onrechte "mijn vriend". Waarom? Omdat het woord "vriend" een liefdesrelatie veronderstelt, en die kan nooit gebaseerd zijn op de leugen, zoals dat in jullie situatie het geval is.

Je zoekt en onderhoudt dus je eigen onheil.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 11:13
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Het is nu geen leugen meer, en schijnbaar is ze naïef genoeg om te denken dat nooit meer vreemd gaat. Ofwel "'vreemdgaan' moet kunnen in onze relatie"
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 11:42
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
moenbase schreef op 28-11-2003 @ 12:13:
Het is nu geen leugen meer, en schijnbaar is ze naïef genoeg om te denken dat nooit meer vreemd gaat. Ofwel "'vreemdgaan' moet kunnen in onze relatie"
Als je - zoals dat in onze westerse beschaving nog altijd wordt gepropageerd en ook gebeurt - uitgaat van het exclusieve karakter van de "relationele" liefde, kan vreemdgaan binnen de relatie niet.
Vanuit die optiek kan ze beter breken met haar overspelige partner en opnieuw beginnen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 11:52
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 28-11-2003 @ 12:42:
Vanuit die optiek kan ze beter breken met haar overspelige partner en opnieuw beginnen.
Het staat natuurlijk wel erg stoer als je later als papa verteld "ik ben vroeger toen ik met mama verkering had, vreemdgegaan, dat meisje was veel leuker/mooier dan mama"
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 12:52
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
moenbase schreef op 28-11-2003 @ 12:52:
Het staat natuurlijk wel erg stoer als je later als papa verteld "ik ben vroeger toen ik met mama verkering had, vreemdgegaan, dat meisje was veel leuker/mooier dan mama"
Ja, op een zekere manier staat zoiets wel stoer, ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2003, 15:56
bassgirl
Avatar van bassgirl
bassgirl is offline
ik vind het eraan liggen waarover hij liegt!

mijn vriend heeft ook gelogen, en ik vond wel dingetjes raar enzo maar verder had ik niks door. hij heeft het me toen uit zichzelf verteld, en ik vind het totaal niet gek dat hij niks erover gezegt heeft enzo.. had ook niks met vreemdgaan te maken ofzo dan ist wat anders vind ik...gaat nu ook nog beter tussen ons

maar als een jongen gaat liegen idd over vreemdgaan, zoenen met andere tja dan mag ie van mij oprotten
__________________
i'm addicted to music
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 18:14
Jamezy
Jamezy is offline
Mijn ex loog ook constant, verzweeg dingen of vertelde ze gewoon niet (nee, dit is niet hetzelfde )

We hebben erover gepraat, ruzie gemaakt, nog meer gepraat en het draaide op niks uit. Behalve op het beeindigen van onze relatie dan. Heeft twee jaar geduurd en ik ging er gewoon kapot aan, vertrouwen was inderdaad totaal weg.
__________________
Is this some Kharmic-Chi love thing happening here baby or what?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 19:39
Verwijderd
ik kan niet leven met iemand waarvan ik constant het idee heb dat hij liegt, en ik zo me erzo aan ergeren. Omdat ik dan bij alles denk: misschien liegt hij wel...

mijn conclusie lijkt duidelijk, maar ik ben dan ook 17 en woon niet samen. Dus echt iets zinnigs kan ik er niet over zeggen
ohja

PRAAT ER MET HEM OVER

mensen: jullie moeten leren praten, want dit is onderhand het 120ste postje dat ik met dit advies moet posten
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 23:40
onzekerdoosje:p
onzekerdoosje:p is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 28-11-2003 @ 11:43:
1) Vreemdgaan "een soort van liegen"? Dat is wel héél eufemistisch uitgedrukt. Vreemdgaan is wel de meest extreme en meest gemene vorm van liegen. En liegen is de nagel aand e doodskist van iedere relatie, op welk niveau dan ook.

2) Je noemt de figuur met wie je de relatie onderhoudt, geheel ten onrechte "mijn vriend". Waarom? Omdat het woord "vriend" een liefdesrelatie veronderstelt, en die kan nooit gebaseerd zijn op de leugen, zoals dat in jullie situatie het geval is.

Je zoekt en onderhoudt dus je eigen onheil.
Ik zeg toch ook hij heeft niet gelogen,
maar t lijkt wel op liegen zo bedoel ik het..
En hij is er helemaal eerlijk over geweest..
en jullie denken dus allemaal dat als iemand vreemdgaat hij/zij dit altijd nog blijft doen ofzo? wat een onzin..
Jullie kennen hem niet en weten niet hoe de situatie geweest is en nu is, dus hou daar alsjeblieft je mond over.
__________________
Make love.. not war..

Laatst gewijzigd op 28-11-2003 om 23:48.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 23:44
onzekerdoosje:p
onzekerdoosje:p is offline
Citaat:
moenbase schreef op 28-11-2003 @ 12:13:
Het is nu geen leugen meer, en schijnbaar is ze naïef genoeg om te denken dat nooit meer vreemd gaat. Ofwel "'vreemdgaan' moet kunnen in onze relatie"
ik heb toch niet gezegd dat ik het vind kunnen,
ik heb t daar zeker nog wel moeilijk mee soms..
maar als ik zie dat hij nou echt voor mij gaat..
jeetje wat een probleem maken jullie ervan..
__________________
Make love.. not war..
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 21:03
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
als hij echt liegt, reageer ik wel boos. maar t hangt geheel van de situatie af. dingen verzwijgen is al niet liegen, vind ik ook niet leuk, maar daar ga ik niet voor over de rooie.

en ja, liegt ie echt grof tegen me ben ik gekwetst. vergeef t m wel, maar hou t bij. met andere woorden, ik weet altijd wat hij allemaal mij geflikt heeft en dat telt op. zo lang tot ik t zat ben, en dat kan dan al bij iets kleins zijn en dan ga ik helemaal uit mn naad.
ik vind dan vooral dat hij moet laten zien dat hij fout zat en zeggen dat t m spijt. (en dat moet hij menen ook!) natuurlijk wil ik ook wel weten waarom hij niet eerlijk was. zou t bijvoorbeeld zijn omdat hij bang was voor mijn reactie, probeer ik daar op te letten zodat hij in t vervolg dat soort dingen mij vertellen kan. (maar vreemdgaan is een geval apart: niet te vergeven!!!)
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 07:46
maanmeisje17
Avatar van maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Hoewel liegen per definitie niet bevoorderlijk is voor je relatie zou het er bij mij toch aan liggen waar hij over gelogen heeft. Dat vermeldt je niet in je stukje, maar evengoed zou ik is goed met hem praten over wat je dwarszit. En je hebt gelijk, een relatie is meer dan alleen houden van. En het is noodzakelijk dat je daar allebij even hard aan werkt.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 12:12
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Ben jij zoiemand die wil dat jou vriends leventje helemaal om jou draait. Hij mag toch gewoon met iemand (al is het zijn ex) bellen!? kom op zeg, dramaqueen.
De reden dat hij erover loog/verzweeg is waarschijnlijk dat jij overdreven geprikkeld zou reageren op iets waarvan hij vind dat het geen kwaad heeft in jullie relatie.
En dat je hem controleerd door zijn telefoon te doorzoeken... Als mijn vriendin zou zo zijn was het allang uit.
Ik vind het vervelend dus moet hij er maar mee ophouden, vind je. Doe niet zo egoistisch, laat hem ook zijn wereld buiten jou hebben.

m.a.w. stel je niet zo aan.
__________________
beez

Laatst gewijzigd op 01-12-2003 om 12:20.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 12:43
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Jadie schreef op 13-08-2003 @ 13:33:
argh, waarom ben ik de enige die ziet dat het ook van haar kant niet goed zit?
Je bent echt de enige niet.

Hij heeft behoefte aan z'n eigen dingen. Elkaar 24 uur per dag zien is gewoon slecht, dat houdt niemand vol. En iemand z'n telefoon controleren is helemaal fout, als je iets wil weten kun je daar gewoon om vragen. Iemands telefoon controleren en dat niet vertellen is IMHO net zo erg.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 12:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
T-ijsje? schreef op 01-12-2003 @ 13:12:
Ben jij zoiemand die wil dat jou vriends leventje helemaal om jou draait.
Sterker nog, hun hele leven draait kennelijk om mekaar. Ze werken, wonen en slapen samen. Ik ken niet veel mensen die dat vol zouden houden, je moet hoe dan ook gewoon je eigen dingen kunnen blijven doen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 13:06
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Chimera schreef op 01-12-2003 @ 13:46:
Sterker nog, hun hele leven draait kennelijk om mekaar. Ze werken, wonen en slapen samen. Ik ken niet veel mensen die dat vol zouden houden, je moet hoe dan ook gewoon je eigen dingen kunnen blijven doen.
Je bent inderdaad een echte opportunist.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-12-2003, 13:08
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 01-12-2003 @ 14:06:
Je bent inderdaad een echte opportunist.
En jij bent gewoon naief.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 13:16
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
k vind dat je als vriend of vriendinnetje ervoor kiest om 24 uur per dag bij elkaar te zijn je niks achter moet houden waarvan je weet dat de ander het wel eens vervelend zou vinden.

Maar zelfs als je niet 24 uur per dag bij elkaar bent vind ik dat het beroep doen op "privacy" van de gekken is. Je hebt een relatie met iemand omdat je die persoon lief vind en omdat je altijd bij die persoon wilt blijven (neem ik maar even voor het gemak aan). In zo'n situatie bestaat er toch geen privacy meer?? Wel het verlangen om af en toe alleen te zijn, maar geen privacy in de zin zoals die voor de relatie bestond. Het contact houden met een ex en dit dan niet vertellen vind ik een doodszonden.
Als je 24 uur per dag met elkaar op trekt zet je alles in op één paard, en dat paard moet je dan wel heel erg voor 100% kunnen vertrouwen. Als iemand liegd over exxen (of vreemdgaan), is het toch duidelijk dat het paard waar je op gokt niet te vertrouwen is, en wordt het de vraag of je wel zeker weet dat je al je geld inzet op deze persoon. Ik zou maar eens goed gaan praten.

Ik vind btw het chekken van iemand telefoon helemaal geen schande. Mijn vriendin kan ook mijn emailtjes lezen, heeft regelmatig mijn telefoon mee en kan dus alles zien. Ik heb niks te verbergen en dus is het helemaal niet erg. Daarbij ben ik zo nieuwschierig als de pest en wil ik ook altijd weten met wie ze zat te bellen enzo, das toch geen inbreuk op privacy? Als je allebei eerlijk bent in een relatie is het vlgs mij helemaal niet erg.

ps. Volgens mij draait een relatie wel degelijk om een kern van 2 mensen, en mag je dat ook best wel een beetje eisen in een serieuse relatie.
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 13:29
Verwijderd
Citaat:
T-ijsje? schreef op 01-12-2003 @ 13:12:
Ben jij zoiemand die wil dat jou vriends leventje helemaal om jou draait. Hij mag toch gewoon met iemand (al is het zijn ex) bellen!? kom op zeg, dramaqueen.
De reden dat hij erover loog/verzweeg is waarschijnlijk dat jij overdreven geprikkeld zou reageren op iets waarvan hij vind dat het geen kwaad heeft in jullie relatie.
En dat je hem controleerd door zijn telefoon te doorzoeken... Als mijn vriendin zou zo zijn was het allang uit.
Ik vind het vervelend dus moet hij er maar mee ophouden, vind je. Doe niet zo egoistisch, laat hem ook zijn wereld buiten jou hebben.

m.a.w. stel je niet zo aan.
maar denk je niet dat hij ook wel degelijk rekening kan houden met haar gevoelens?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 13:42
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
hajo schreef op 01-12-2003 @ 14:16:

Ik vind btw het chekken van iemand telefoon helemaal geen schande.
Dat moet je helemaal zelf weten, en als je vriendin daar geen problemen mee heeft, prima. Maar ik vind het getuigen van een weinig vertrouwen als je iemands telefoon of e-mail gaat checken. Bovendien hoeft m'n vriendin echt niet uitvoerig uit de doeken te doen wat ze met welke jongen besproken heeft, en ik kan me best voorstellen dat een jongen die haar erg persoonlijke dingen vertelt er niet zo'n behoefte aan heeft dat ik ook al die dingen hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 13:47
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 01-12-2003 @ 14:29:
maar denk je niet dat hij ook wel degelijk rekening kan houden met haar gevoelens?
Tuurlijk, maar er zit een groot gat tussen rekening houde met, en iemand elk wissewasje moeten vertellen. De reden dat hij haar niet verteld heeft dat hij contact heeft met zijn ex is waarschijnlijk dat zij daar erg op overreageert. Dan is niks zeggen een stuk makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 13:58
Salwa
Salwa is offline
dat zijn ze nooit (vind i k )
__________________
:nono:
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 14:07
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
het kan zijn dat ik wat gemist heb hoor, maar uhh....waar heeft ie over gelogen dan?
Heb jij gevraagd of die nog steeds met zijn ex belt? En toen zei hij dat ie dat niet deed.

Het is al gezegd maar laat die jongen lekker met zijn ex bellen. Volgens mij is ie harstikke blij dat ie bij zijn ex een uitlaat klep heeft. Kan die tenminste effe boos doen over het feit dat jij zijn telefoon zit te doorzoeken.
Omdat het zijn ex is, weet ie precies wat ie aan haar heeft.

Volgens mij kan je juist eerder blij zijn dat hij nog steeds niet helemaal geflipt is. Heb je een onwijs lieve vriendin waar je lekker mee kan bellen en je zegje kan doen, word het afgestraft door je partner
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 14:46
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Chimera schreef op 01-12-2003 @ 14:08:
En jij bent gewoon naief.
Dat is niet helemaal waar, maar al zou het waar zijn, dan is dat nog altijd minder erg dan opportunisme.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 14:48
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Chimera schreef op 01-12-2003 @ 14:47:
Tuurlijk, maar er zit een groot gat tussen rekening houde met, en iemand elk wissewasje moeten vertellen. De reden dat hij haar niet verteld heeft dat hij contact heeft met zijn ex is waarschijnlijk dat zij daar erg op overreageert. Dan is niks zeggen een stuk makkelijker.
Inderdaad. Over naïef gesproken...

Niet alles kunnen vertellen binnen een relatie betekent geen vertrouwen of geen compleet vertrouwen. Geen of geen compleet vertrouwen leidt tot de ondergang van de relatie. Altijd.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 14:50
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 01-12-2003 @ 15:07:

Het is al gezegd maar laat die jongen lekker met zijn ex bellen. Volgens mij is ie harstikke blij dat ie bij zijn ex een uitlaat klep heeft. Kan die tenminste effe boos doen over het feit dat jij zijn telefoon zit te doorzoeken.
Omdat het zijn ex is, weet ie precies wat ie aan haar heeft.
Ik hoop voor jouw eventuele partner dat zij of hij snel doorziet hoe jij in elkaar zit. Om haar of zijn bestwil.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 15:39
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 01-12-2003 @ 15:48:
Niet alles kunnen vertellen binnen een relatie betekent geen vertrouwen of geen compleet vertrouwen. Geen of geen compleet vertrouwen leidt tot de ondergang van de relatie. Altijd.
En jij spreekt uit ervaring natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 15:43
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Chimera schreef op 01-12-2003 @ 16:39:
En jij spreekt uit ervaring natuurlijk.
Als kloosterling?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 15:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 01-12-2003 @ 16:43:
Als kloosterling?
Sinds wanneer verspillen kloosterlingen hun tijd met internetten? Die hele act van je begint behoorlijk suf te worden weet je, d'r is echt geen kip die gelooft dat je daadwerkelijk een kloosterling bent.

Dus vertel eens, hoe veel relaties heb jij achter de rug?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:00
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Chimera schreef op 01-12-2003 @ 16:46:
Sinds wanneer verspillen kloosterlingen hun tijd met internetten? Die hele act van je begint behoorlijk suf te worden weet je, d'r is echt geen kip die gelooft dat je daadwerkelijk een kloosterling bent.

Dus vertel eens, hoe veel relaties heb jij achter de rug?
Met duizenden mensen, want elke vorm van omgaan met mensen is een relatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie mijn vriend cybersext met meisjes die hij kent als ik er niet ben
ratlovertjuh!
97 19-12-2004 09:32
Verhalen & Gedichten Geef je mening over deze tekst
lestat080
31 29-03-2004 16:23
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 16:53
Liefde & Relatie Jullie moeten deze chat lezen!!
devilcat
105 03-12-2002 09:56
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.