Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2006, 00:36
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Waar en hoe zit jij het liefst te studeren?
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2006, 00:41
Verwijderd
Thuis, als er niemand is. Jammer genoeg is er bijna altijd iemand, en niemand wil rustig doen als ik zit te leren. Dus schiet leren er vaak bij in.

Wat leergewoonten betreft, het liefst leer ik 's avonds onder het genot van een kopje koffie en thee.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 00:48
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
TS begint (als tweede ): Ik zit graag in de V&D, bij de La Place afdeling. Ik rook graag een shagje en ik drink graag een kopje koffie/thee bij het studeren. In de La Place is ook een rustig, vrij monotoon achtergrondrumoer, waarbij ik mij beter kan concentreren dan bij de doodstilte met de plotselinge geluiden in de bibliotheek.

Ook mag ik graag in mijn schuurtje zitten, tussen de plantjes en met uitzicht op mijn vijvertje. Ik studeer er niet bijzonder goed, maar ik zit er toch wel vaak omdat ik er nou eenmaal graag zit.

Ik spreek ook graag met mensen af om samen te studeren, omdat het mij stimuleerd om ook daadwerkelijk te studeren in plaats van een beetje rond te soggen. Bovendien blijf ik, wanneer ik met iemand samen zit, langer zitten en laat ik mij niet door ieder ongemakje wegjagen. Nadeel is wel dat ik dan sneller afgeleid word, doordat ik even wil praten ofzo.

Ik studeer het liefst 's middags of 's nachts, omdat ik 's ochtends niet wakker ben en omdat ik de avond graag vrij houd voor sociale contacten.

Ik studeer door te lezen en datgene wat ik nog niet wist, of waarvan ik verwacht dat ik het niet gemakkelijk ga onthouden, op te schrijven.

[edit] Shit! Je was me voor!
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 08:35
Verwijderd
Thuis of in de trein. Aangezien ik niet zo vaak naar m'n ouders ga zit ik niet zo vaak in de trein dus voornamelijk het eerste

Verder studeer ik 's ochtends het beste, maar vroeg opstaan op een vrije dag is geen sterk punt van me. Meestal studeer ik 's middags of 's avonds.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 08:52
knir
Avatar van knir
knir is offline
Ik kan thuis echt niet studeren, teveel afleiding, dus ik ga meestal naar de ub. En dan wel met mensen afspreken want dan kan je elkaar motiveren en samen pauze houden. Maar nu moet ik gaan want ik ga studeren en de bieb is dicht. klote pinksteren
__________________
i am not a nugget
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 09:05
Verwijderd
Thuis beneden aan de keukentafel, maar dan moet er niemand thusi zijn. Muziekje op en lekker alle ruimte.
Anders leer ik op mn eigen kamer op bed of op de grond.

Verders kan ik aan het zwembad op vakantie ook prima leren, in de trein of op school.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 09:29
Estar
Estar is offline
Op bed.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 09:40
Verwijderd
La Place is inderdaad fijn.

Maar ik zit liever hier in de bieb, in een studiecel, met m'n laptop.

Thuis, aan tafel, gaat het ook wel. Maar dan ben ik veel te snel afgeleid door vanalles.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 10:31
fractuur
fractuur is offline
La Place, in de trein, leeg bureau, UBU buiten tentamentijd.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 12:08
Bertje B.
Bertje B. is offline
Aan een bureau of tafel huiswerk maken of leren kan ik dus echt niet. Veel te rustig. Ga altijd in/op bed leggen, tv'tje aan op een sport- of muziekzender en dan leren en jezelf beetje overhoren. De dag dat je die toets hebt, nog ff in de ochtend beetje goed doornemen. Leer ook het liefst 's avonds, maar ik leer nu haast elk moment van de dag dat ik vrij ben, aangezien ik op een heel dun randje zit van overgaan qua wiskunde
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 13:05
Verwijderd
Achter m'n bureau, het liefst als het opgeruimd is. Ik vind het prettig om dingen op te zoeken en die dan in mijn bewoordingen te typen, dus ik wil al m'n studieboeken bij de hand hebben én een computer. Dat kan niet op veel plaatsen .
Als het iets is waarbij ik niet op bovenstaande manier kan leren, maar het gewoon moet lezen (achtergrondinformatie enzo) doe ik dat graag op de bank in de woonkamer of in de trein of op een andere plaats waar wat geroezemoes is; dan heb ik iets om af en toe naar te kijken of luisteren, om daarna weer verder te gaan, als ik dat niet heb ben ik al gauw geneigd om iets anders te gaan doen.

Laatst gewijzigd op 05-06-2006 om 13:39.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 13:07
Nyawa
's Middags, op m'n bed met muziek erbij aan, of buiten op het terras als het mooi weer is en de buren aan het werk zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 13:26
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
In de UBU of savonds in mn nest
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 14:04
5803
5803 is offline
Ik leer altijd in mijn bed, en ook altijd 's avonds. Overdag of 's ochtends lukt het echt helemaaal niet. Dus na het eten begin ik, als ik de volgende dag een toets heb, en dan ga ik gewoon door tot ik het ken. En vroeger luisterde ik altijd muziek tijdens het leren maar de laatste tijd lukt het dan echt niet meer.
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 14:23
Verwijderd
Aan de eettafel als ik alleen ben. Met m'n eigen chillmuziek. Maar eigenlijk komt het niet heel vaak voor, meestal neem ik me voor in bed te gaan leren en komt het uit op de helft lezen en dan toch maar gaan slapen en 'wel zien, morgen op de toets'. Ach, ik zit toch al ongeveer in zes atheneum, lekker belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 15:05
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Thuis, aan de eettafel met de tv aan op de achtergrond.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 15:11
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
's Morgens vroeg op school en anders boven op mijn kamer, maar ik leer niet zo bar veel.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 16:39
Nini11
Nini11 is offline
't liefst rond 8 uur in de avond. En dan thuis, bij mij op kamer.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-06-2006, 17:05
lithuania
Avatar van lithuania
lithuania is offline
het liefst in de trein, daar leer ik ook het snelst. maar meestal leer ik toch wel gewoon op m'n eigen kamer.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 20:24
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
ik zit het liefst thuis achter mijn pc waar ik een lekker muziekje op zet.. als ik geen muziek op heb staan dan ga ik naar buiten kijken of een rondje in huis lopen of wat drinken halen of of of... teveel afleiding dus..
vaak hoor ik de muziek ook niet eens...

verder studeer ik het liefst van een uurtje of 9 in de ochtend tot een uurtje of 3 in de middag
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 21:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het liefst bij mijn moeder thuis op mijn favo hoekje op de bank met al mijn boeken om me heen en de kat lekker bij me met een pot thee op tafel. Het liefst 's ochtends en het moet absoluut stil zijn om me heen.

Nu ik niet meer thuis woon gebeurt dat niet meer zo vaak dus ik hoop dat ik hier op mijn kamer ook een lekker plekje kan vinden op de bank. Ik kan niet leren achter mijn bureau want dan krijg ik heel snel last van mijn nek.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 22:18
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
In een stille omgeving kan ik het beste leren. Zeker als ik hoofdstukken moet doorlezen, zit ik het liefst op mijn studentenkamer (liever dan thuis bij mijn ouders) of het stiltegebied van de bieb. En wat betreft dingen als werkstukken of zoals nu mijn scriptie, daar kan ik beter op school aan werken dan thuis.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 00:01
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 05-06-2006 @ 01:48 :
TS begint (als tweede ): Ik zit graag in de V&D, bij de La Place afdeling. Ik rook graag een shagje en ik drink graag een kopje koffie/thee bij het studeren. In de La Place is ook een rustig, vrij monotoon achtergrondrumoer, waarbij ik mij beter kan concentreren dan bij de doodstilte met de plotselinge geluiden in de bibliotheek.

Ook mag ik graag in mijn schuurtje zitten, tussen de plantjes en met uitzicht op mijn vijvertje. Ik studeer er niet bijzonder goed, maar ik zit er toch wel vaak omdat ik er nou eenmaal graag zit.

Ik spreek ook graag met mensen af om samen te studeren, omdat het mij stimuleerd om ook daadwerkelijk te studeren in plaats van een beetje rond te soggen. Bovendien blijf ik, wanneer ik met iemand samen zit, langer zitten en laat ik mij niet door ieder ongemakje wegjagen. Nadeel is wel dat ik dan sneller afgeleid word, doordat ik even wil praten ofzo.

Ik studeer het liefst 's middags of 's nachts, omdat ik 's ochtends niet wakker ben en omdat ik de avond graag vrij houd voor sociale contacten.

Ik studeer door te lezen en datgene wat ik nog niet wist, of waarvan ik verwacht dat ik het niet gemakkelijk ga onthouden, op te schrijven.

[edit] Shit! Je was me voor!
O, dit geeft echt goed weer hoe ik het liefst leer! Ook al heb ik dan geen schuur met plantjes en uitzicht op jouw vijvertje, het lijkt me wel prettig
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 15:17
Verwijderd
In mijn bed, op mijn buik liggend.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 19:38
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Citaat:
Estar schreef op 05-06-2006 @ 10:29 :
Op bed.
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2006, 20:11
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Op bed.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 06:43
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Thuis. Liefste als er niemand is, maar dat komt niet zo vaak voor. Iig moet ik af en toe ff afgeleid kunnen worden door iets eten/drinken of de pc.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 07:53
bd
Avatar van bd
bd is offline
Thuis, als er niemand is. En dan bij voorkeur aan de eettafel omdat daar niks storends staat.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 20:15
Amnesia
Avatar van Amnesia
Amnesia is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 05-06-2006 @ 16:05 :
Thuis, aan de eettafel met de tv aan op de achtergrond.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 20:36
Verwijderd
In de UB: op m'n kamer ga ik te snel iets anders doen, zoals internetten of tv kijken en die dingen zijn daar niet. Andere voordelen van de UB vind ik dat het er niet TE stil is, maar ik toch kan leren en niet te vergeten alle leuke meisjes die er rond lopen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 21:11
koelieboelie
koelieboelie is offline
Op school in het stilte-centrum daar is het zeer stil, en iedereen leert daar hard, dat is best motiverend om ook te leren als je daar zit
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 21:24
Verwijderd
In bed of achter de computer
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 22:24
Verwijderd
Het is het efficiënste om zoveel mogelijke de proefwerk / tentamenomstandigheden na te bootsen.

Trouwens, ikzelf heb nooit zoveel te leren. Ik moet veel lezen, maar zie dat niet echt als leren ofzo. Dus dan houd ik me zelf niet aan bovenstaande regel . Als ik dan echt iets moet doen zit ik het liefst aan de keukentafel bij mijn ouders of bij mij thuis: lekker veel ruimte en lekker veel licht.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 10:19
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
stefano schreef op 14-06-2006 @ 21:36 :
In de UB: op m'n kamer ga ik te snel iets anders doen, zoals internetten of tv kijken en die dingen zijn daar niet. Andere voordelen van de UB vind ik dat het er niet TE stil is, maar ik toch kan leren.
Of LB, maar ik prefereer de UB, ookal is het daar altijd drukker en lawaaiiger (misschien daarom wel)

Als ik iets moet typen doe ik dat liever thuis, al duurt het dan wel 2x zo lang omdat ik steeds afgeleid word door vanalles en nog wat. Maar dan heb ik wel meer plek voor al m'n boeken en m'n eigen computer.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 13:12
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Gewoon op mijn (studenten)kamer aan mijn bureau, met een muziekje op de achtergrond
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 14:24
groot-kleintje
groot-kleintje is offline
op m'n kamer, geen muziek, opgeruimd bureau met alleen de benodigde spullen (boeken, papier, pen), geen muziek, geen afleiding (broertje, vader, moeder), niet te koud, niet te warm, goede motivatie, meestal tussen 14.00-19.00 en met wat te drinken (thee, frisdrank...), m'n haar in een staart etc... etc...

mijn studie stelt hoge eisen


nu moet ik dus gaan leren
__________________
vraag het niet aan mij, ik ben slechts mezelf
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-06-2006, 15:00
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Op kamer, computer aan, muziek, werkt voor geen meter als ik geconcentreerd moet leren, maar tot nu toe nog helemala niet hoeven doen >.>
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 10:16
Nomad
Nomad is offline
op mijn kamer, met de ramen dicht, rolluiken dicht,
oftewel helemaal opgesloten
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 11:12
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
op mijn kamer, half op het bed en op de vloer liggend. ieder zo z'n vormen van concentratie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het is alsof ik niet leef!
Dreamer1234
21 15-11-2016 08:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Plasterk wil studiebeurs afschaffen
Signy
122 08-11-2007 11:10
Algemene schoolzaken Geen zin meer in je opleiding?
Verwijderd
50 16-01-2005 10:23
Verhalen & Gedichten De dood in het park
jsoes
15 26-01-2004 11:49
Verhalen & Gedichten Het geheime leven van meneer JP (van vorig jaar)
Fgank
1 06-12-2003 23:56
Psychologie Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!!
*leintje*
20 12-03-2002 20:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.